Kirjoittaja Aihe: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä  (Luettu 9706 kertaa)

Poissa arskas_s

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 207
  • 2.0T DSG Style
    • Profiili
Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« : 06.01.17 - klo:18:09 »
Ministeri Anne Berner Suomea hyväksikäyttämässä
Nykyisen järjestelmän suurin vika taitaa olla siinä, että se ei vaadi yhtään lisäinvestointia. Berner haluaa avata uusia markkinoita, kirjoittaa Yrjö Rautio.

Yrjö Rautio
Julkaistu: 6.1. 11:28 , Päivitetty: 6.1. 13:01
 
(KUVA: AKU ISOTALO)

LIIKENNE- ja viestintä­ministeri Anne Bernerin (kesk) haluaa yhtiöittää liikenneväylät ja muuttaa autoilun verot käyttömaksuiksi, jotka yksityiset palveluntarjoajat perisivät autoilijoilta. Hanke hakee vertaistaan muiden järjettömien poliittisten hankkeiden joukosta.

Berner sanoo haluavansa luoda järjestelmän, joka vähentää päästöjä ja jossa autoilija maksaa ajettujen kilometrien mukaan. Mutta sellainenhan meillä jo on. Autoveroihin vaikuttavat auton päästöarvot. Polttoaineen hinnasta taas yli puolet on veroja. Autoilija maksaa sitä enemmän veroja, mitä enemmän ajaa.

Nykyinen järjestelmä on yksinkertainen, halpa ja tehokas. Se ei vaadi yhtään lisäinvestointia – ja siinä sen suurin vika taitaa ollakin. Berner haluaa avata uusia markkinoita. Hän yhtiöittäisi ensin liikenneväylät valtion liikenneväyläyritykseksi ja laskisi sitten seurantalaitteiden valmistajat ja asentajat sekä väylänkäyttöoikeuksia myyvät vakuutusyhtiöt, teleoperaattorit ja autokauppiaat rahastusmarkkinoille.

Järjestelmä olisi palveluiden tuottajille todellinen rahantekokone.

Berner vakuuttaa, ettei seurantajärjestelmä vaarantaisi kansalaisten yksityisyyden suojaa. Uskoo ken tahtoo. Itse uskon, että ensin poliisi saisi oikeuden käyttää järjestelmän tuottamia tietoja vakavia rikoksia tutkiessaan, ja siitä oikeus askel kertaansa laajenisi. Niinhän on myös teletunnistetietojen, puhelujen ja muun viestiliikenteen yksityisyyden suojaa murennettu.

”Valtion liikenneverkkoyhtiö on alusta, jonka päälle yksityinen sektori voi tuottaa palveluita”, Berner sanoo (HS 24.12.2016). Kilpailu on hänen mukaansa kaiken juju. Mikä kilpailu? Liikenneverkkoyhtiöhän olisi monopoli.

Yksityinen sektori kilpailisi vain siitä, kuka onnistuu parhaiten rahastamaan kuluttajia suljetuilla markkinoilla, joilla heidän vaihtoehtonsa olisivat: osta tai itke ja osta. Järjestelmä olisi palveluiden tuottajille todellinen rahantekokone. Tulot olisivat taattuja, eikä riskiä ei olisi lainkaan.

Liikenneväylät ovat arvokkainta kansallisomaisuutta. Ne, kuten liikenteen verotuskin, vaikuttavat kaikkien kansalaisten jokapäiväiseen elämään. Niistä, jos mistä, tulee päättää demokraattisesti valituissa elimissä. Liikenneverkkoyhtiö olisi vain välillisesti niiden ohjauksessa, kuten muutkin valtionyhtiöt.

Bernerin mukaan väylien rakentamiseen ja ylläpitämiseen saataisiin jopa kaksin- kolminkertainen määrä rahaa, kun liikenneverkkoyhtiö perustettaisiin. Yhtiö voisi hänen mukaansa saada edullista lainaa, kun sillä olisi varantonsa velan pantiksi. Miten sekään parantaisi nykytilannetta? Valtio saa lainaa aivan niin paljon kuin ikinä uskaltaa ottaa likimain nollakorolla, koska sillä on vielä enemmän omaisuutta velan pantiksi.

Berner ajaa kaiken huipuksi liikenteen vallankaappausta järjettömällä kiireellä. Liikenneverkkoyhtiön pitäisi aloittaa jo ensi vuoden alusta, ja kaikki valmistelevat päätökset pitäisi tehdä jo hallituksen kevään kehysriihessä.

Yhtiöittäminen on yleensä myös ensimmäinen askel yksityistämisen tiellä. Niin ei väistämättä liikenneverkoille käy, sillä se olisi kai sentään jo liian järjetöntä. Mutta järjettömältä tuntui myös esimerkiksi valtionyhtiö Fortumin sähkönsiirtoverkon myynti kansainvälisille sijoittajille, jonka seuraamuksia voimme nyt vain kiroilla.

Väylähankkeessa on kyse yleisemminkin Juha Sipilän (kesk) hallituksen ideologiasta. Myös sote-uudistus noudattaa Bernerin ajatuskaavaa: valtio luo alustan, jonka päälle yksityinen sektori tuottaa palveluita. Valtio kattaa herkkupöydän ja kutsuu yritykset pitoihin.

Bernerillä ei ollut lainkaan kokemusta politiikasta, ennen kuin Sipilä poimi hänet hallitukseensa. Kokemusta hänellä oli vain yritysmaailmasta, jossa liikevoitto on ainoa pysyvä arvo. Ministeri ei näytä lainkaan ymmärtävän, mikä ero on yhteisten asioiden hoidolla ja yritysten etujen ajamisella.

Sipilä on suojellut Berneriä käsittämättömän intohimoisesti esimeriksi Finaviaa koskevassa sotkussa. Ilmeisesti väylähankkeessakin Bernerillä on Sipilän tuki. Voi vain toivoa, että edes perussuomalaiset kaataisivat hankkeen.

Berner sanoo toivovansa, että hänet muistettaisiin 20 vuoden kuluttua siitä, että hän on ”tehnyt kauaskantoisia rohkeita ratkaisuja, jotka hyödyntävät Suomea laajasti” (HS 24.12.). Ilmeisesti hänen tarkoituksensa oli sanoa ”hyödyttävät” Suomea laajasti.

Kielellinen lipsaus kertonee kuitenkin ministerin todellisista ajatuksista. Hyödyntäminenhän tarkoittaa hyödyksi tai hyväksi käyttämistä. Juuri siitähän on kyse hänen väylähankkeessaan: yritykset ottaisivat Suomesta irti kaiken hyödyn – ja ministeri Berneristä. Suomea tämä ei hyödyttäisi vähän vähää – päinvastoin.
Studio Kulmapöytä: Paljonko autoilusta pitää kohta maksaa, Anne Berner?

SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
ex. VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Poissa Patomursu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.146
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #1 : 06.01.17 - klo:18:19 »
Mikähän on bernerin osakkuus sitten näissä yhtiöissä? tai hänen sukulaistensa/kavereidensa?  :o
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Poissa TDiih

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 312
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #2 : 06.01.17 - klo:23:05 »
Kalskahtaa omaa korvaan aika rajusti videolla ollut lausahdus  ~11.05 -> "Pääsee laskemaan hintaa, sillä että meille syntyy laajempi pohja käyttäjiä, mitä meillä tällä hetkellä on veron piirissä."  :o
Octavia BKD+GT17/20+DSG -07
VW Golf 1.9 TDI -98

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.710
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #3 : 06.01.17 - klo:23:23 »
Mikähän on bernerin osakkuus sitten näissä yhtiöissä? tai hänen sukulaistensa/kavereidensa?  :o


Kuka tämän "saatanan" tyttären (Joku näin kirjoitti) kaivoi politiikkaan. No itse Insinööri Sipilä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701052200050111_uu.shtml

"Keskustan pää-äänenkannattaja Suomenmaa kertoi tammikuussa 2015, miten Sipilä oli henkilökohtaisesti houkutellut keskustan eduskuntavaaliehdokkaaksi kauniaislaisen yrittäjä-toimitusjohtajan.

Artikkelin kuvassa Sipilä ja tuore eduskuntavaaliehdokas paiskasivat leveästi hymyillen kättä eduskuntatalon portailla.

Ehdokas oli Aplicomin perustaja ja toimitusjohtaja Vesa Helkkula (kesk).

Suomi on pieni maa, jossa on pienet kuviot ja pienet piirit."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Ilkka83

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 178
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #4 : 06.01.17 - klo:23:51 »
Joskus joku kertoili, että toi vallila interiorin keskusvarasto on ollut tontin/kaavoituksen kanssa ongelmissa...mikä sijaitsee korson rampissa tuusulanväylän kupeessa..

Muistan vaan, että joku piti siitä savunkatkuisen esitelmän ja haukku ton bernerin ämmän...en yhtään ihmettele, jos jotain epäselvyyksiä olis ollu...tuusulan puolella se kumminkin on...liekkö jotain kieroiluja kuntaan?
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.749
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #5 : 07.01.17 - klo:00:42 »
Nykyinen autovero on ajautumassa umpikujaan sähköautojen vuoksi. Autovero ei myöskään riipu päästöistä, vaan normitestin lukemista. Oma hybridini esimerkiksi selviää Suomessa hyvin pienellä autoverolla, vaikka näin pakkasilla kaupungissa näkyy kulutus nousevan helposti kymppiin.

Poissa tärpätti

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #6 : 07.01.17 - klo:00:47 »
Eikö se oo 7 senttiä kilometri tarkoitus laittaa, loppuu se Pohjois-Suomessa pitkien välimatkojen ajelut töiden perässä, jossain oli tälläinen väläytys. Suht halvoilla (5-10te) autoilla kun ajellaan töiden perässä 40tkm vuosi niin siinäpä on sellainen yhtälö että oksat pois. Halpene liikkuminen ei ainakaan se on varma kuin tauti.
Octavia BKD

Poissa jarkko_h

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 439
  • -- LUJAA LAATUA: VAG --
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #7 : 07.01.17 - klo:01:18 »
Eikö se oo 7 senttiä kilometri tarkoitus laittaa, loppuu se Pohjois-Suomessa pitkien välimatkojen ajelut töiden perässä, jossain oli tälläinen väläytys. Suht halvoilla (5-10te) autoilla kun ajellaan töiden perässä 40tkm vuosi niin siinäpä on sellainen yhtälö että oksat pois. Halpene liikkuminen ei ainakaan se on varma kuin tauti.


Tuommoista perheellisiä työmiehiä on lapissa ja itäsuomessa kohtuu paljon. Osa jopa menee Lapissa Norjaan asti töihin. En kyllä itse viitsisi ajella pitkin maakuntia kohtuu pienen palkan perässä. 7 senttiä tuhoaisi noiden perheiden talouden pahasti. Täältä etelän elintasosta tuo 7 ei tunnu miltään. Toki Lapissakin on nuo julkisen talouden ylipalkatut loiset rakennuspuolella..., joille 7 senttiä ei tunnu missään.

Tuntuu että Sipilä ja AB on täysin vieraantunut tavallisen ihmisen arjesta. AB:lle lienee luontevaa että osaa ottaa ilme värähtämättä oligargin roolia.  Outoa sensijaan että Sipilällä kus korvannut viisauden. On valmis houkuttelemaan potentiaalisia terroristeja tervetulotoimituksin omaan kotiinsa, rukoilee pää hiessä lestaadiolaisseuroissa vanhurskaudesta, mutta samalla sorsii vähäosaisimpia työtä tekeviä perheellisiä kansalaisia.
« Viimeksi muokattu: 07.01.17 - klo:01:35 kirjoittanut jarkko_h »

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.710
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #8 : 07.01.17 - klo:08:22 »
Sipilä ja Berner johtaa Suomea, kuin yritystä ja tuo ei vain toimi. Sipilähän on sanonut, että jos homma ei toimi, niin jättää politiikan. Sanokaa mun sanoneen, että ovat yhden kauden ministereitä ja kun ovat saaneet Suomen myyntikuntoon, niin jättävät estraadin ja jäävät sitten korjaamaan hedelmät yritysmaailman puolelta. Kepu pettää AINA!

Vai miksiköhän Berneriä ei ole erotettu?
https://suulas.wordpress.com/2015/09/18/lastensairaala-on-suuri-kusetus/ Lastensairaala
https://www.suomenuutiset.fi/oikeustieteen-tohtori-arvioi-anne-bernerin-toimintaa-finavia-tapauksessa/ Finavia
Bernerien talohanke suututtaa Espoossa: ”Voittoja maksimoidaan muuttamalla asemakaavaa”
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001938614.html Ja Espoossa

Sipilä:
Oikeusoppineet: Sipilän Terrafame-selvityksessä puutteita ja ristiriitoja
http://yle.fi/uutiset/3-9386148
Sipilä ja vakuutuskuoret:
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001878547.html
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa pomo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.684
  • Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #9 : 07.01.17 - klo:09:09 »
Onhan ne saanut aikaan, mutta ei tuo lyhytnäköinen voitonmaksimointiin tähtäävä yritysjohtaminen oikein toimi valtiotasolla. Sitä kun ei oikein voi perustaa uudelleen ja aloittaa alusta jos meni kiville...

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.710
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #10 : 07.01.17 - klo:09:28 »
Onhan ne saanut aikaan, mutta ei tuo lyhytnäköinen voitonmaksimointiin tähtäävä yritysjohtaminen oikein toimi valtiotasolla. Sitä kun ei oikein voi perustaa uudelleen ja aloittaa alusta jos meni kiville...


Ovat saaneet kovasti peruttua ainakin lakihankkeita:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/hallitus-perunut-pitkalle-toistakymmenta-lakihanketta-professori-poikkeuksellinen-maara/6240564
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.484
  • Passat B8 2.0TDI DSG, Subaru XV 2.0 CVT
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #11 : 07.01.17 - klo:11:54 »
Nykyinen autovero on ajautumassa umpikujaan sähköautojen vuoksi. Autovero ei myöskään riipu päästöistä, vaan normitestin lukemista. Oma hybridini esimerkiksi selviää Suomessa hyvin pienellä autoverolla, vaikka näin pakkasilla kaupungissa näkyy kulutus nousevan helposti kymppiin.

Jep, miettikääpä myös tältä kannalta. Sähköautot ja autojenkulutusten pieneneminen tässä lienee taustalla. Sähköautojen määrä kun tulevaisuudessa nousee, polttoainevero ei toimi.

En itsekään tykkää ajatuksesta jossa auton käytön mukaan kaikki laskutetaan ajoprofiilini takia,
mutta jotain rajaa nyt salaliitto ja oman voitontavoittelu teorioillekin.

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.484
  • Passat B8 2.0TDI DSG, Subaru XV 2.0 CVT
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #12 : 07.01.17 - klo:12:04 »
Sipilä ja Berner johtaa Suomea, kuin yritystä ja tuo ei vain toimi. Sipilähän on sanonut, että jos homma ei toimi, niin jättää politiikan. Sanokaa mun sanoneen, että ovat yhden kauden ministereitä ja kun ovat saaneet Suomen myyntikuntoon, niin jättävät estraadin ja jäävät sitten korjaamaan hedelmät yritysmaailman puolelta. Kepu pettää AINA!

Vai miksiköhän Berneriä ei ole erotettu?
https://suulas.wordpress.com/2015/09/18/lastensairaala-on-suuri-kusetus/ Lastensairaala
https://www.suomenuutiset.fi/oikeustieteen-tohtori-arvioi-anne-bernerin-toimintaa-finavia-tapauksessa/ Finavia
Bernerien talohanke suututtaa Espoossa: ”Voittoja maksimoidaan muuttamalla asemakaavaa”
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001938614.html Ja Espoossa

Sipilä:
Oikeusoppineet: Sipilän Terrafame-selvityksessä puutteita ja ristiriitoja
http://yle.fi/uutiset/3-9386148
Sipilä ja vakuutuskuoret:
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001878547.html


Mikäs lähde tuo "suulas" on? Onko luotettava?

Tuo kerrostalohanke on ihan normaalia bisnestoimintaa, mitä kummaa siinä on jos ihminen hoitaa raha-asioitaan mahdollisimman hyvin. Niin kaikki yrittää tehdä.

Ja tuosta Sipilästä: Etkö ole ikinä kuullut vakuutuskuorista? Ne on ihan normaaleja sijoitustuotteita joita pankkien varainhoidon kautta saa kuka tahansa hyödyntää. Ei mitään mystistä puliveivausta.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.710
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #13 : 07.01.17 - klo:12:53 »
Mikäs lähde tuo "suulas" on? Onko luotettava?

Tuo kerrostalohanke on ihan normaalia bisnestoimintaa, mitä kummaa siinä on jos ihminen hoitaa raha-asioitaan mahdollisimman hyvin. Niin kaikki yrittää tehdä.

Ja tuosta Sipilästä: Etkö ole ikinä kuullut vakuutuskuorista? Ne on ihan normaaleja sijoitustuotteita joita pankkien varainhoidon kautta saa kuka tahansa hyödyntää. Ei mitään mystistä puliveivausta.


Ihan itse olisit voinut googlella etsiä vielä toiset lähteet, mutta autan hieman sinua:

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/stub-872
http://www.finnleaks.net/ministerin-yritykselle-huikeat-vuokrarahat-lastensairaalasta-35-miljoonaa-vuodessa/

Mites tuon Finavian suhteen? Miksi Berneriä ei erotettu? Vähemmästäkin on Suomessa ministeri saanut lähteä, mutta Berner nauttii Sipilän suosiota kaiken tämänkin jälkeen?

Jep, miettikääpä myös tältä kannalta. Sähköautot ja autojenkulutusten pieneneminen tässä lienee taustalla. Sähköautojen määrä kun tulevaisuudessa nousee, polttoainevero ei toimi.

En itsekään tykkää ajatuksesta jossa auton käytön mukaan kaikki laskutetaan ajoprofiilini takia,
mutta jotain rajaa nyt salaliitto ja oman voitontavoittelu teorioillekin.


Kerroppa minulle kuka haluaa lisätä juuri sähköautojen määrää Suomessa seuraten Saksan esimerkkiä? Kumoa nuo väitteet, että tarkoitus on vain tehdä tiliä jo kerran maksetuilla teillä ja Aplicomin takana on Sipilän tuttava? Mitä salaliittoa tuossa on, kun ihan valtamediakin tuosta kirjoittaa? Jos tiedät asioista enemmän, niin faktaa kehiin!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa gunman

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 368
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #14 : 07.01.17 - klo:13:19 »

Tuommoista perheellisiä työmiehiä on lapissa ja itäsuomessa kohtuu paljon. Osa jopa menee Lapissa Norjaan asti töihin. En kyllä itse viitsisi ajella pitkin maakuntia kohtuu pienen palkan perässä. 7 senttiä tuhoaisi noiden perheiden talouden pahasti. Täältä etelän elintasosta tuo 7 ei tunnu miltään. Toki Lapissakin on nuo julkisen talouden ylipalkatut loiset rakennuspuolella..., joille 7 senttiä ei tunnu missään.

Tuntuu että Sipilä ja AB on täysin vieraantunut tavallisen ihmisen arjesta. AB:lle lienee luontevaa että osaa ottaa ilme värähtämättä oligargin roolia.  Outoa sensijaan että Sipilällä kus korvannut viisauden. On valmis houkuttelemaan potentiaalisia terroristeja tervetulotoimituksin omaan kotiinsa, rukoilee pää hiessä lestaadiolaisseuroissa vanhurskaudesta, mutta samalla sorsii vähäosaisimpia työtä tekeviä perheellisiä kansalaisia.

Kyllä tuntuu se seitsemän senttiä, ja paljon. Uudellamaalla asumme ja tämä uusi malli toisi talouteemme reilun 4000€
miinusmerkkisen lisäerän vuodessa, johtuen pitkistä työmatkoista.
Pistää miettimään työntekemisen kannattavuutta.. Varsinkin vaimoni kohdalla, kun on pienpalkka-alalla.
Kulkineeni:
Nykyinen: VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08
Exät:
Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98,
Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Poissa 55kW

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 82
  • Avensis 1.8 VVT-i 2001 - the mighty oil burner
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #15 : 07.01.17 - klo:13:39 »
Vanhan auton omistajalle, joka ajaa vähän eli 15 tkm vuosi:

- kilometrit á 0,07 = 1050 e
- seurantalaitteen vuokra ehkä 10 e kuussa = 120 e
- seurantalaitteen sim-kortti ehkä 6 e kuussa = 72 e
- vuotuinen käyttömaksu pois
- bensa 1,45 e/l, josta vero 0,93 e
-- 7,2 litran keskikulutuksella tulee 0,93 e/l * 1080 l = 1004 e

Pelkkä perusliikkuminen eli työmatkat, kaupassa käynti ja pari lomamatkaa maksaa vuositasolla pelkkinä veroina 2246 e.

Joskus voisi laskea huvikseen yhteen kaikki vuodessa maksetut palkkaverot, kiinteistöverot, alvit, vakuutusverot jne jne.

Poissa tärpätti

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #16 : 07.01.17 - klo:15:20 »
Tuo 7 senttiä kilometri oli joku heitto jossain uutisessa joka voisi olla jossain päin suomea, tuskin kuitenkaan Pohjois-Suomessa. Mutta jos tällä ajatellaan poistavan autoveron että nyt autoilija voittaa kun saa uudempaa alle halvemmalla on ajatusmaailma aika vieraantunut normaalista elämästä. Kuitenki jos käyttöverot yms poistetaan tällä ei saada ihmeellisiä pennosia kerättyä. Eli kustannukset joka tapauksesssa tulevat kasvamaan.
Octavia BKD

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.332
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #17 : 07.01.17 - klo:16:05 »
...
Mites tuon Finavian suhteen? Miksi Berneriä ei erotettu? Vähemmästäkin on Suomessa ministeri saanut lähteä, mutta Berner nauttii Sipilän suosiota kaiken tämänkin jälkeen?
Tuo Finavia juttu on minusta vielä pieni, verrattuna muihin Bernerin konnuuksiin.. oman edun tavoittelu sairaiden lasten kustannuksella on härskiyden huippu. Kaikki mikä siinä menee Bernerin pohjattomiin taskuihin on lapsilta pois.

Kerroppa minulle kuka haluaa lisätä juuri sähköautojen määrää Suomessa seuraten Saksan esimerkkiä? Kumoa nuo väitteet, että tarkoitus on vain tehdä tiliä jo kerran maksetuilla teillä ja Aplicomin takana on Sipilän tuttava? Mitä salaliittoa tuossa on, kun ihan valtamediakin tuosta kirjoittaa? Jos tiedät asioista enemmän, niin faktaa kehiin!
Ei mitään salaliittoa.. ainoastaan normaalia lesssujen ahneutta. Kansan rahat kipataan uskonveljien taskuihin.. sama kuvio kuin talvivaaran osalta ja rosvoamistahan ei saa edes uutisoida, kun Sipilä pahastuu.
Berner Sipilä parivaljakko kaappaamassa verorahoilla rakennetun omaisuuden kepulifirmojen samasammoksi.. siitähän tässä autoilijoille 'palveluita' hankkeessa lyhykäisyydessään on kyse.

Ainahan poliitikot on ajaneet omaa etuaan, mutta S & B mafian toiminta on Suomen historiassa omaa luokkaansa.
Kuinka pitkään katajainen kansa tätä touhua vielä katselee, vain hiljaa muristen?

Poissa 55kW

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 82
  • Avensis 1.8 VVT-i 2001 - the mighty oil burner
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #18 : 07.01.17 - klo:18:16 »
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/berner-lupaa-autoilun-kustannukset-kevenevat/SaRQ5EvS


""Laskelmat ovat hyvin pitkällä ja kerromme yksityiskohdat tammikuun puolivälin jälkeen. Pääsääntöisesti autoilun kulut laskevat. Joitakin poikkeuksia voivat olla ne, jotka ajavat erityisen isoilla ja isopäästöisillä ajoneuvoilla", Berner kertoo."

Muistetaampa sitten tämä.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.710
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #19 : 07.01.17 - klo:19:10 »
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/berner-lupaa-autoilun-kustannukset-kevenevat/SaRQ5EvS


""Laskelmat ovat hyvin pitkällä ja kerromme yksityiskohdat tammikuun puolivälin jälkeen. Pääsääntöisesti autoilun kulut laskevat. Joitakin poikkeuksia voivat olla ne, jotka ajavat erityisen isoilla ja isopäästöisillä ajoneuvoilla", Berner kertoo."

Muistetaampa sitten tämä.


http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005035295.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=5e1558574b149799269403e488aec2ae

"Yksityinen sektori kilpailisi vain siitä, kuka onnistuu parhaiten rahastamaan kuluttajia suljetuilla markkinoilla, joilla heidän vaihtoehtonsa olisivat: osta tai itke ja osta. Järjestelmä olisi palveluiden tuottajille todellinen rahantekokone. Tulot olisivat taattuja, eikä riskiä ei olisi lainkaan."

Tuo Finavia juttu on minusta vielä pieni, verrattuna muihin Bernerin konnuuksiin.. oman edun tavoittelu sairaiden lasten kustannuksella on härskiyden huippu. Kaikki mikä siinä menee Bernerin pohjattomiin taskuihin on lapsilta pois.
Ei mitään salaliittoa.. ainoastaan normaalia lesssujen ahneutta. Kansan rahat kipataan uskonveljien taskuihin.. sama kuvio kuin talvivaaran osalta ja rosvoamistahan ei saa edes uutisoida, kun Sipilä pahastuu.
Berner Sipilä parivaljakko kaappaamassa verorahoilla rakennetun omaisuuden kepulifirmojen samasammoksi.. siitähän tässä autoilijoille 'palveluita' hankkeessa lyhykäisyydessään on kyse.

Ainahan poliitikot on ajaneet omaa etuaan, mutta S & B mafian toiminta on Suomen historiassa omaa luokkaansa.
Kuinka pitkään katajainen kansa tätä touhua vielä katselee, vain hiljaa muristen?



Tätähän minä yritin kertoa, mutta Arcca oli eri mieltä  ;). Käteinen ripittää vain omista mokistaan meitä, jossa on kyllä parodiaa kerrakseen...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.332
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #20 : 07.01.17 - klo:22:16 »
^Juu.. oma avautuminen oli +1 tekstin kera.
Sapettaa nämä tämänpäivän poliitikot.. 'seteliselkärankaisia' (vanha viidakon, vai oliko se Vennamon, sanonta).
Pitäisi kansanedustajilla ja ministereillä olla edes jotain ambitiota maamme yhteisten asioiden hoitoon, eikä pelkästään käyttää edustaja-aikaansa omien bisnesten edistämiseen.

Tuossa edellä.. "ihan normaalia bisnestoimintaa, mitä kummaa siinä on jos ihminen hoitaa raha-asioitaan mahdollisimman hyvin".. ministerin bisnestoiminta ei koskaan ole 'ihan normaalia bisnestoimintaa'. Heillä on vaikutusmahdollisuuksia virkamiehiin.


Poissa Geoman

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 788
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #22 : 07.01.17 - klo:23:06 »
Menee politiikan puolelle, mutta on aika erikoista, että pääministerin ja liikenneministerin suosio on säilynyt ja kaikesta syytetään vasemmistoa ja SDP:tä?
MB 300D A vm1991, VW Golf Plus 2.0 TDI Highline DSG vm 2011

Poissa Eka Golf

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.786
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #23 : 07.01.17 - klo:23:10 »
Kuka syyttää?  :o

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.710
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #24 : 07.01.17 - klo:23:13 »
Menee politiikan puolelle, mutta on aika erikoista, että pääministerin ja liikenneministerin suosio on säilynyt ja kaikesta syytetään vasemmistoa ja SDP:tä?


Miten niin suosio on säilynyt?
http://m.iltalehti.fi/uutiset/201612272200046023_uu.shtml?orig_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.fi%2F
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Geoman

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 788
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #25 : 08.01.17 - klo:08:36 »
Kannatus heidän omassa puoleessaan on korkea.Nuo syytökset on ollut havaittavissa lähinnä lehtien keskustelupalstoilla, joissa voi kirjeoitella anonyymina (nimeään ilmoittamatta). Vagarenassa ei ole tällaista havaittavissa.

Pääministeri ja liikenneministeri ovat ilmoittaneet, että he eivät asetu ehdolle seuraavissa vaaleissa. Mahdollisesti heillä on uusia businessideoita?
MB 300D A vm1991, VW Golf Plus 2.0 TDI Highline DSG vm 2011

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.710
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #26 : 08.01.17 - klo:08:47 »
Kannatus heidän omassa puoleessaan on korkea.Nuo syytökset on ollut havaittavissa lähinnä lehtien keskustelupalstoilla, joissa voi kirjeoitella anonyymina (nimeään ilmoittamatta). Vagarenassa ei ole tällaista havaittavissa.

Pääministeri ja liikenneministeri ovat ilmoittaneet, että he eivät asetu ehdolle seuraavissa vaaleissa. Mahdollisesti heillä on uusia businessideoita?

Mitkä syytökset? Tapauksethan on ovat päivänselviä. Samoin kuin Sipilän yritti vaikuttaa, jopa mediaan ettei hänestä kirjoitettaisi epämiellyttäviä asioita. Kyllä silloin on diktaturian tiellä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa vwmies

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.070
  • B7 1.6TDi Var. 2013
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #27 : 09.01.17 - klo:12:15 »
Asiantuntija kokeili ns. mustien laatikoiden tietoturvaa – US: Onnistui jäljittämään kansalaisen mökkimatkan parilla klikkauksella

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005037605.html

Kun paljastuneella verkkosivulla valitsi mustan laatikon tyypin ja 6-numeroisen tunnisteen, sivu rupesi puskemaan auton koordinaatteja näkyviin, kertoo laatikoiden sielunelämää tutkinut tekniikan kandidaatti.
Suomalaisten autoihin pakolliseksi kaavailluissa niin sanotuissa mustissa laatikoissa piilee tietoturvaongelma, kertoo Piraattipuolueen aktiivi, tekniikan kandidaatti Janne Paalijärvi.

Uusi Suomi -verkkolehden julkaiseman Paalijärven kirjoituksen mukaan hän pystyi seuraamaan jopa tuhansia ns. mustia laatikoita sisältäviä autoja verkon kautta reaaliajassa.

Syynä seurantamahdollisuuteen oli järjestelmän puutteellinen tietoturva.

Jutun pääkuvana olevalla videolla esitellään mustia laatikoita, joita autoihin voisi mahdollisesti tulla.

Paalijärvi ei kirjoituksessaan kerro, mistä ”tuhansista autoista” oli tarkalleen kysymys, mutta esimerkiksi Trafi on jo testannut ainakin 2900 autossa miten ns. mustat laatikot ja niiden keräämä tieto toimivat.

Viranomaisilla on ollut tekninen valmius kerätä autoiluun liittyviä maksuja digitaalisesti jo 2000-luvun alusta lähtien.

– Seurasin erästä autoa netissä sunnuntaina 8.1.2017. Auto lähti hämeenlinnalaiselta asuinalueelta klo 12.09. Auto poikkesi ensin paikallisessa S-marketissa ilmeisesti jonkinlaisten tarvikkeiden ostoa varten klo 12.12.

– Marketista ajettiin ulos 12.23 ja suunnaksi otettin läheisen Kuohijärven itäpuolinen ranta-alue. Paikalle saavuttiin klo 13.25. Kohde paljastui kesämökiksi Google Streetviewin perusteella. Kesämökiltä lähdettiin kohti Hämeenlinnaa noin klo 14.15. Matkalla pysähdyttiin Kauppakeskus Tuulosen Hesburgerissa syömässä klo 14.45. Takaisin lähtöpisteeseen auto saapui klo 15.39, Paalijärvi kertoo.

Laitevalmistaja paikasi alustavasti tietoturvaongelman klo 18.50.

Paalijärven mukaan on ymmärrettävää, että autojen ns. mustat laatikot ovat vielä kehitysvaiheessa. Paljastunut tietoturvaongelma antaa hänen mukaansa ”kuitenkin erittäin piittamattoman kuvan autoihin mustia laatikoita haluavien tahojen suhtautumisesta autoilijoiden yksityisyydensuojaan ja tietoturvaan”.

– Kuvitellaanpa tilannetta, jossa autojen mustien laatikoiden pakko olisi mennyt eduskunnassa läpi. Kuvitellaan edelleen, että näitä asennuksia olisi tehty autoihin vaikkapa miljoona. Jos joku löytää tässä vaiheessa vastaavankaltaisen reiän, hän voi käyttää tietoja rikolliseen toimintaan todella tehokkaasti.

Hmm.  >:( :( :o ??? :P :-X :-\ :'(
Yritetään pärjätä.

Poissa arskas_s

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 207
  • 2.0T DSG Style
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #28 : 09.01.17 - klo:21:52 »
Mahdoton tehtävä, Berner!

Matti Kankare 9.1. 12:32 päivitetty 9.1. 13:43

Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner (kesk) ajaa tiestön yhtiöittämishanketta kuin käärmettä pyssyyn. LiVe Oyj:ksi  epävirallisesti nimetty väyläyhtiö on vain perustamista vailla.

Pätkäministerille tämä voikin olla oiva tehtävä, mutta ovatko hallituksen pitkäaikaiset poliitikot kokoomuksen Petteri Orpo tai perussuomalaisten Timo Soini oikeasti Bernerin takana?

Kauppalehden haastattelussa ministeri Anne Berner sanoo, että suunnitteilla olevat väylien käyttömaksut ohjaisivat jatkossa myös autojen hankintaa: vähäpäästöisimmillä autoilla ajavat maksaisivat ajamisesta vähiten.

Käyttömaksut on tavoite ottaa käyttöön jo ensi vuonna.

Bernerin mukaan kuluva vuosi täytyy siksi hallita tosi taitavasti, jotta se ei häiritse autokauppaa.

Miten tämä onnistuu, nähdään autokaupan historiasta. Joka kerta kun autoveroon on koskettu, on autokaupassa syntynyt enemmän tai vähemmän suuria ongelmia.

Niin tulee käymään nytkin, kun ministeri Berner aikoo kertoa tammikuun puolivälin jälkeen tarkemmin, miten auto- ja ajoneuvovero tai polttoaineverot aiotaan korvata tulevaisuudessa uusilla liikenteen palvelumaksuilla.

Lisää välikäsiä, lisää kuluja

LiVe Oyj ja palveluoperaattorit olisivat uusia toimijoita ketjussa, jossa tie-, raide- ja meriväyläinfran käyttäjiltä kerätään veroja ja maksuja.

Berner on toistuvasti vakuuttanut, ettei autonkäyttäjien kokonaisrasite nouse, kun veroja lasketaan ja maksuja nostetaan.

Uudessa järjestelmässä olisi kuitenkin nykyistä useampi välikäsi keräämässä rahaa tienkäyttäjiltä.

Valtion tulot liikenteestä olivat esimerkiksi vuonna 2015 kokonaisuudessaan 7,8 miljardia euroa. Summasta palautui liikenneinfran kehittämiseen ja ylläpitoon kaiken kaikkiaan keskimäärin 1,7 miljardia euroa. Lähes 6 miljardia euroa kerätystä summasta meni siis muualle kuin suoraan tiestön kunnossapitoon.

Kuinka tienpitoon kerättävät rahat silloin lisääntyisivät ja autoilijoiden kokonaisrasite säilyisi ennallaan? Kaikki välikädet tarvitsevat luonnollisesti myös katteen omien kulujensa peittämiseksi ja voiton tekemiseksi.

Autoilijoiden kannalta on keskeistä, että maksuista ja veroista mahdollisimman suuri osa jää yhteiskunnan käyttöön esimerkiksi tienpitoon.

Autoliitto totesi jo aiemmin, että välikäsien tai ylimääräisen byrokratian elättäminen ei voi kuulua järjestelmän tehtäviin ja koko LiVe-hankkeen hankkeen tehokkuutta ja vaikutuksia pitää verrata nykyisen verojärjestelmän kustannuksiin ja tuottoihin.

Erityisesti sitä pitää verrata polttoaineveroon, joka on ainoa liikenteen vero, jota maksetaan vain auton käytöstä.

Ministeri Berner on saanut jo osakseen autoilijoiden someraivoa, joka ei ministeriä ole pahemmin hetkauttanut. Miksi pitäisikään? Berner ei ole millään tavalla riippuvainen politiikasta.

Mutta entä Orpo tai Soini? Onko pitkän linjan poliitikoilla oikeasti varaa lähteä mukaan perustavanlaatuiseen väyläinfran rakenteelliseen muutokseen? Tienvestoinnit ovat mitä suurimmassa määrin poliittista arviointia ja sitä niiden pitäisi olla jatkossakin.

Bernerin tehtävä on mahdoton. Vuodessa tai edes kahdessa ei panna Suomen liikennettä uusiksi - muutos vaatii  aikaa ja vielä kerran aikaa.

Yrittää toki voi, mutta yrittämisen riskit voi jokainen puolue todeta seuraavissa vaaleissa.

SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
ex. VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.710
    • Profiili
Vs: Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä
« Vastaus #29 : 09.01.17 - klo:22:12 »
Tähän kommenttiin on kiteytetty kaikki lisään vain oman osan: Viimeisen kolmen hallituksen ajan on kevennetty yritysten taakkaa perusteluilla, että lisää työpaikkoja ja investointeja. Totuus on ollut, että veronmaksajat maksavat ja yritykset maksavat vain isompia osinkoja:

1: Autoilijoilta kerättävä veropotti on 6 vuodessa kasvanut 2 miljardia. Tieliikenteeseen käytetään 800 miljoonaa. Puheet ettei tienpitoon olisi rahaa ovat pötyä, korotukset on vain käytetty muualle.
2: Pienten vanhojen autojen ajoneuvovero on noussut 5 vuodessa 2,7 kertaiseksi. Nyt ollaan siirtämässä lisäksi uusien autojen autoveroa näille köyhän kansan ajoneuvoille. Henkilö joka ajaa 2 tonnin autolla, ei ikinä tule hyötymään autoveron vähennyksistä tai edes poistosta.
3: Lisäksi ollaan poistamassa väylämaksuja kokonaan sähkö/vähäpäästöisiltä autoilta alkuvuosilta. Nämä autot ovat pääasiassa yrityskäytössä. Nämäkin maksut siirtyisivät köyhimmän kansanosan maksettaviksi.
4: Tieyhtiöt suunnitellaan liitettäväksi maakunnan hallintoon, maakunnat saisivat päättää mitä omistukseensa tulleella tiellä tekevät.
5: Sähköautojen tukeen on liitetty ehto 3 vuoden osallistumisesta seurantalaitetestiin. Eli veronmaksajien rahoilla on järjestetty "vapaaehtoisia" testaajia laitteita kehittäville yrityksille.
6: Erittäin suuri 15 miljardin puhallus on käynnissä silmiemme alla. Lisäksi erittäin rajusti köyhempään kansanosaan kohdistuva monopoli, jossa maksamiselta ei voi välttyä.
7: Ainoa seuraus on, että joko veroa kierretään jatkuvasti tai sitten ihmiset jäävät yksinkertaisesti kotiin koska töissä ei enää kannata käydä. Niin tai näin kansantaloudelle tässä on järjettömän katastrofin ainekset ilmassa.
8: Luottamus hallintoon ja halu toimia suomen hyväksi on romutettu alta vuodessa, Suomi Nousuun!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

 










Autodoc.FI