Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Quaddro

Onko tietoa Media System Plus 8" näytön resoluutiosta?

Entä Navi System ja Navi System Plussan eroista? Onko näytön resoluutiossa eroja ja onko Plus versiossa tehokkaampi suoritin? Ainakin karttanäkymässä 3D rakennukset löytyy, mitä perusnavissa ei ole.

Voiko vaikuttaa mitenkään yleiseen toimivuuteen, jos tehokkaampi suoritin? Esim. CarPlay.

Kjimi

Lainaus käyttäjältä: Quaddro - 19.07.17 - klo:15:30
Onko tietoa Media System Plus 8" näytön resoluutiosta?

Entä Navi System ja Navi System Plussan eroista? Onko näytön resoluutiossa eroja ja onko Plus versiossa tehokkaampi suoritin? Ainakin karttanäkymässä 3D rakennukset löytyy, mitä perusnavissa ei ole.

Voiko vaikuttaa mitenkään yleiseen toimivuuteen, jos tehokkaampi suoritin? Esim. CarPlay.

Media System Plus ja Navi System 8" näytön resoluutio 800x480 pikseliä.

Erona Plussassa tavalliseen Naviin 10Gt kiintolevy ja Full Link vakiona. Saattaa olla jotain muitakin eroja.
Navi System Plus:sa todennäköisesti sama resoluutio, koska näyttöpaneeli vaikuttaisi olevan sama kun muut 8".
Skoda Octavia III LB Style Business 1.5 TSI DSG '20
Seat Leon FR 1.4 TSI '14

Ex: Seat Leon FR Business 1.4 TSI ACT DSG '17
      Seat Leon FR 1.8 TSI DSG '13
      VW Golf 1.6 FSI Sportline '05

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 04.06.17 - klo:16:38
1,5vk sitten laitettu CQuartz Finest Reserve näyttää ensimmäisen pesun jälkeen tältä. Eikä ollu kummonen pesu, bilteman shampoolla ja merinovillakintaalla pesty. Keraaminen pinta on käsittelyn jälkeen niin liukas, että saa olla nopea hinkkaamaan saadakseen märkänä vielä pesurilla huuhdottua. Aivan mielettömän kiillon ainakin sai pinnoitteella. Muokkaamattomassa kuvassa siis helmiäismusta auto. 8)

Noh aikahan sen näyttää miten pinnoite pysyy/kestää autossa. Käsittelijä sanoi, että sopii vaikka asetonilla hinkata tuota pinnoitetta. Ei kuitenkaan voinut suositella. ;D Kolmen vuoden takuun lupasi valmistaja (CarPro) käsittelylle jos on valtuutetussa liikkeessä laitatettu.



Vertailun vuoksi vaihtoehto pinnoitukselle. Tältä näyttää kovavaha uuden Leonin pinnassa. Tässä vahauksesta on aikaa jo pari kolme viikkoa ja auto pesty pikaisesti ilman mitään säämiskäkuivausta. Hyvin nousee mielestäni kiilto tuollakin...





Vahana käytetty AutoGlymin Extra Gloss Protection vahaa. Tämä ei ole siis mikään AutoGlymin mainos kuitenkaan, mutta vertailun vuoksi, kun täällä on puhuttu noista pinnoituksista. :D

2-3 kertaa vuodessa olen vetänyt tämän auton pintaan. Purkilla on hintaa n. 19 EUR. Riittää vuodeksi. Jos haluaa oikein hifistellä, niin kaksikerrosvahaus sitten on vielä parempi. Silloin pohjalle esim. AutoGlym Super Resin Polish ja sen päälle sitten tämä Extra Gloss Protection. Uudelle ja hyvällä pinnalle riittää jälkimmäinenkin.


Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

#633
Lainaus käyttäjältä: Quaddro - 19.07.17 - klo:15:30
Onko tietoa Media System Plus 8" näytön resoluutiosta?

Entä Navi System ja Navi System Plussan eroista? Onko näytön resoluutiossa eroja ja onko Plus versiossa tehokkaampi suoritin? Ainakin karttanäkymässä 3D rakennukset löytyy, mitä perusnavissa ei ole.

Voiko vaikuttaa mitenkään yleiseen toimivuuteen, jos tehokkaampi suoritin? Esim. CarPlay.

Carplayn toimivuus on lähinnä kännykän tehoista kiinni. Auton laite näyttää modattuna puhelimen kuvan (peilaa puhelimesta). Mutta edellä mainittujen erojen (kiintolevy yms.) lisäksi Wifi taitaa tulla Plussassa, 3D navigaatio ja varmuudella ainakin isompi tiedostoformaattituki (enemmän audio- ja videoformaatteja).

Alla on linkki manuaaleihin, mistä pääset vertailemaan ominaisuuksia (sivulla 38 on lueteltu plussan mediatuki).

http://www.seat.com/datamanual-infotainment/media_system_plus_navi_system_plus_leon/my18_w22/en-uk/MSPLUS_NS_NSPLUS_LEON_05_17_EN.pdf

Itse olen ollut tyytyväinen perusnaviin, varsinkin kun Carplayn avulla saa kännykästä kaikkea mukavaa muuta sitten irti.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

JJambs

Tuli eilen laitettua Leonin pintaan kerros Dodo Juice Supernatural Hybrid Nanoa. Työläs vaha laittaa, mutta pitäisi kestää kuukausia. Ei tosin oikein kuvassa pääse oikeuksiinsa, mutta vesi karkaa ainakin kuin hanhen selästä :)

Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Uiva_Nakki

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 26.07.17 - klo:11:53
Vertailun vuoksi vaihtoehto pinnoitukselle. Tältä näyttää kovavaha uuden Leonin pinnassa. Tässä vahauksesta on aikaa jo pari kolme viikkoa ja auto pesty pikaisesti ilman mitään säämiskäkuivausta. Hyvin nousee mielestäni kiilto tuollakin...





Vahana käytetty AutoGlymin Extra Gloss Protection vahaa. Tämä ei ole siis mikään AutoGlymin mainos kuitenkaan, mutta vertailun vuoksi, kun täällä on puhuttu noista pinnoituksista. :D

2-3 kertaa vuodessa olen vetänyt tämän auton pintaan. Purkilla on hintaa n. 19 EUR. Riittää vuodeksi. Jos haluaa oikein hifistellä, niin kaksikerrosvahaus sitten on vielä parempi. Silloin pohjalle esim. AutoGlym Super Resin Polish ja sen päälle sitten tämä Extra Gloss Protection. Uudelle ja hyvällä pinnalle riittää jälkimmäinenkin.



Kyllä vaan. Tein tuolla kaksikerrosvahauksella samoja aineita käyttäen edellistä Leonia ja olihan siinä todella hyvä lopputulos! Kaksi täyttä iltaa siihen sai varata.. Ja 2-3 kertaa vuodessa niinkuin sanoit. Nyt jos ei kolmeen vuoteen tarvitse säännöllisiä pesuja enempää hinkata, niin olen jo tyytyväinen pinnoituksen hankintaan. ;D Sen verran oli työläs vahata omin kätösin.

Uiva_Nakki

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 12.02.17 - klo:12:06
Hei kaikille! Kun Seatilla oli ensiesittelyssä 5F Facelift malli, niin autokuumetta nousi 39 asteen verran. Onneksi siihen löytyi lääkettä ja tuli tilattua uusi mobiili. Edellinen vm. 06 Seat Leon 1,9TDI vaihtuu Seat Leon ST 2.0 TDI 150 4Drive FR DSG malliin. Ensin harkitsimme Xcellence varustelua, mutta FR:ssä ulkonäkö miellyttää enemmän itseäni. Ja sisälle sai kiiltomustat somistelistat (vrt. Xcellence harmaisiin). Nyt kun nelivedon sai automaatin kanssa, niin oli ehdottomasti otettava kyseinen malli. Tässä mallissahan on uusi 7-lovinen märkälevy DSG (DQ381), mutta täytyy silti laittaa sormet ristiin, että saa huolettomia kilometrejä. Onneksi on tuo 5-vuoden tehdastakuu, ilmeisesti aika pitkä kamppis ollut Seatilla(?).

Lisävarusteita tuli myös napattua.. Käytännössä kaikki paitsi panoraamakatto ja peräkoukku.. Kait tuli tyrittyä tuon panoraamakaton kanssa.. Näillä mennään!  :-X FR:n vakiovarusteiden lisäksi seuraavat tuli valittua:

-Midnight Black metalliväri
-FR-pack (KESSY avaimeton keskuslukitus ja käynnistys, pysäköintitutka edessä ja takana, optinen pysäköintiavustin)
-Matkapuhelimen langaton lataus
-Full Link
-Seat Sound System
-Navi System + kartasto
-Peruutuskamera
-Teknologiapaketti 4 (Traffic Jam Assist -ruuhka-avustin, Emergency Assist -hätätilanneavustin, mukautuva vakionopeudensäädin, kaukovaloavustin, kaistanpitoavustin (aktiiviset ohjausliikkeet), liikennemerkkien tunnistus)
-Sivuturvatyynyt takana
-Mustat kattokaiteet
-Alcantaraverhoillut istuimet (ovipaneelit saa keinonahkaisina näin, kangaspenkit olisi muuten riittäneet)
-Sähkötoiminen kuljettajan istuin
-Musta sisäkaton verhoilu
-Webasto + Remuc

Valmistunee maahantuojan mukaan tehtaalta noin viikolla 10 ja siihen sitten rahti sekä varustelu suomen päässä. Sen jälkeen kurvaan Glosspointille ja laitatan pintaan CQuartz Finest pinnoitteen ja sisäverhoilun käsittelyn. Lähinnä mahdollisimman helppohoitoinen paketti siis, kun autolla ajaa itseni lisäksi myös avovaimoni.

Nyt kysynkin teiltä, oletteko tilailleet kangasmattoja jostain vai tuleeko auton mukana jotkin matot? Onko vielä myyjän kanssa neuvotteluvaraa jos saisi tingattua kangasmatot, roiskeläpät taakse ja tavaratilan kumisuojuksen? Vai meneekö omaan piikkiin? Käsitin, että ainakin nuo roiskeläpät taakse pitää kiveniskemiä poissa vähän pidempään.. Mitenkäs, onko kukaan tuota CQuartz Finestia hankkinut? Minkälaisia kokemuksia siitä on? Ja muutenkin, risuja ja ruusuja valitsemastamme autosta olisi mukava kuulla!

Toukokuussa luovutettu Leon ST on osoittautunut mukavaksi peliksi. Runsaille lisävarusteillekin on löytynyt rahanarvoista käyttöä. Mittarissa on nyt 4000 kilometriä ja lisää tuntuu tulevan reipasta tahtia. Omiin tarpeisiin tilaakin on tarpeeksi, varsinkin jos tavaratilan pohjan laskee ala-asentoon, niin mahtuu neljän hengen tavarat konttiin ja takapenkillä on väljä matkustaa ilman, että sitä tarvitsisi käyttää ylimääräisenä lastiruumana... FR alusta on mahtava kaarreajossa, kun kori ei niiaa juuri suuntaan eikä toiseen. 7-vaihteinen DSG 2.0TDI:llä ryyditettynä on myös huikea. Vaihteisto pelaa kuin ajatus, ainakin vielä. Liikkeellelähdössäkään ei ole DSG:stä "tuttua" nykäisyä, hyvin ovat jatkokehitelleet tuon DQ381 version. Kaikkiaan olemme oikein tyytyväisiä DSG:n valintaan. Kulutus matka-ajossa 80km/h keskinopeudella on n. 4,8l/100km, joka ei ole paha kahden litran nelivetoautomaatille. Toki ilmoitettuun EU-kulutukseen (4,1l/100km) on vielä jonkun verran matkaa... Muutaman desin varmasti putoaisi jos oikein sukkasillaan ajaa. Jotkut ovat jo alittaneet ilmoitetun EU-kulutuksen, tosin bensakoneella, hienoa nähdä näitäkin esimerkkejä!

Kuten lähes kaikissa uusissa autoissa, on tässäkin pientä moitittavaa. Ei mitään käyttöön vaikuttavaa, mutta jotain kuitenkin.

-Tuulilasinpesunestesuuttimet suihkuttivat liian alas tuulilasille, joten käytin liikkeessä suuntauttamassa ne uudestaan.
-Tuulilasin sisäpinnassa on siniharmaa kalvo, ilmeisesti luovutushuollossa/pesussa aikaansaatu. Likaisella rätillä pyyhitty? Tehtaan tarrojen silhuetit näkyvät valoa vasten. ,,rsyttävä jos aamuaurinko paistaa matalalta. Noh tästä olen lukenut muilta kokemuksia VAG tuotteista merkistä ja mallista riippumatta ja pitäisi lähteä tavallisella ikkunanpesuaineella sekä hyvällä mikrokuituikkunaliinalla.
-Etumatkustajan ovessa, sekä ratin "edessä" ohjauspylväässä? on alkanut ihan viime aikoina rätisemään joku. Taajamassa ei kuulu mitään, mutta kun nopeus ylittää 80km/h vähän karkeammalla asfaltilla, niin alkaa kuulumaan pieni resonointi. Soitin huoltoon ja ne fixataan nou problem, ei ole valitettavasti ensimmäinen Leon, jossa näitä ilmenee. Mietityttää toki jos tämä on tiedossa ollut pidemmän aikaan ja tehtaalta on siihen tarkka ohje miten korjataan, niin miksi Facelift malliin sitä ei ole korjattu jo tehtaalla... Tähänkin on ensiapua, kun laittaa poppia vähän kovemmalle.
-Ensiasennusrenkaat (Bridgestone Potenza S001) ovat hieman äänekkäät. 18 tuuman vanteet, korkeat rengaspaineet ja renkaiden matala profiili ei auta ainakaan asiaa.. :D Tuokin nyt oli ihan oma valinta tietysti ottaa auto noilla kiekoilla, mutta hiljaisempiakin renkaita on tuota kokoa olemassa. Ajetaan nuo loppuun ja seuraavaksi hankitaan hiljaisemmat.

Mr. Y. Blue

Onko jostain saatavilla tietoa siitä, mikä DSG-versio minkäkin mallin kanssa tulee? Tarkemmin omalla kohdallani kiinnostaa siis facelift 1.8TSI FR. Entä laatikoiden speksejä, esim. väännön kesto?

Uiva_Nakki

Lainaus käyttäjältä: Mr. Y. Blue - 29.07.17 - klo:15:48
Onko jostain saatavilla tietoa siitä, mikä DSG-versio minkäkin mallin kanssa tulee? Tarkemmin omalla kohdallani kiinnostaa siis facelift 1.8TSI FR. Entä laatikoiden speksejä, esim. väännön kesto?

En osaa sanoa... Moni vaihteinen omasi on? Kai se netistä löytyy, omanikin löytyi pikaisella guuglettelulla. Tuossa noita malleja, keskellä oleva numero kertoo vaihteiden määrän (6, 7 tai 10).

DQ200   Transversal   7   250   Dry
DQ250   Transversal   6   400   Wet
DQ380   Transversal   7   380   Wet
DQ381   Transversal   7   420-430   Wet
DQ500   Transversal   7   600   Wet
DQ511   Transversal   10   550   Wet
DL382   Longitudinal   7   400   Wet
DL501   Longitudinal   7   600   Wet

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 29.07.17 - klo:09:24
Kyllä vaan. Tein tuolla kaksikerrosvahauksella samoja aineita käyttäen edellistä Leonia ja olihan siinä todella hyvä lopputulos! Kaksi täyttä iltaa siihen sai varata.. Ja 2-3 kertaa vuodessa niinkuin sanoit. Nyt jos ei kolmeen vuoteen tarvitse säännöllisiä pesuja enempää hinkata, niin olen jo tyytyväinen pinnoituksen hankintaan. ;D Sen verran oli työläs vahata omin kätösin.

Sen takia suosittelen kunnon vahoja. Parempi ja kestävempi lopputulos ja paljon pienemmällä vaivalla.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 30.07.17 - klo:01:42
Sen takia suosittelen kunnon vahoja. Parempi ja kestävempi lopputulos ja paljon pienemmällä vaivalla.

Ei mulla kyllä noiden kanssa koko iltaa mennyt. :D

Pitää toki pestä hyvin ensin. Sitten vahan levittäminen on suht. helppoa. Sanoisin, että 2-3 h tuohon saa tuhraantumaan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

#641
Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 29.07.17 - klo:09:55
Kuten lähes kaikissa uusissa autoissa, on tässäkin pientä moitittavaa. Ei mitään käyttöön vaikuttavaa, mutta jotain kuitenkin.

-Tuulilasinpesunestesuuttimet suihkuttivat liian alas tuulilasille, joten käytin liikkeessä suuntauttamassa ne uudestaan.
-Tuulilasin sisäpinnassa on siniharmaa kalvo, ilmeisesti luovutushuollossa/pesussa aikaansaatu. Likaisella rätillä pyyhitty? Tehtaan tarrojen silhuetit näkyvät valoa vasten. ,,rsyttävä jos aamuaurinko paistaa matalalta. Noh tästä olen lukenut muilta kokemuksia VAG tuotteista merkistä ja mallista riippumatta ja pitäisi lähteä tavallisella ikkunanpesuaineella sekä hyvällä mikrokuituikkunaliinalla.
-Etumatkustajan ovessa, sekä ratin "edessä" ohjauspylväässä? on alkanut ihan viime aikoina rätisemään joku. Taajamassa ei kuulu mitään, mutta kun nopeus ylittää 80km/h vähän karkeammalla asfaltilla, niin alkaa kuulumaan pieni resonointi. Soitin huoltoon ja ne fixataan nou problem, ei ole valitettavasti ensimmäinen Leon, jossa näitä ilmenee. Mietityttää toki jos tämä on tiedossa ollut pidemmän aikaan ja tehtaalta on siihen tarkka ohje miten korjataan, niin miksi Facelift malliin sitä ei ole korjattu jo tehtaalla... Tähänkin on ensiapua, kun laittaa poppia vähän kovemmalle.
-Ensiasennusrenkaat (Bridgestone Potenza S001) ovat hieman äänekkäät. 18 tuuman vanteet, korkeat rengaspaineet ja renkaiden matala profiili ei auta ainakaan asiaa.. :D Tuokin nyt oli ihan oma valinta tietysti ottaa auto noilla kiekoilla, mutta hiljaisempiakin renkaita on tuota kokoa olemassa. Ajetaan nuo loppuun ja seuraavaksi hankitaan hiljaisemmat.

Meillähän on melkein samat kilometrit sitten. Omassa nyt 3000+ ja hevosvoimiakin on sama määrä, tosin bensakone ja etuveto. Paras lisävaruste on ollut ilman muuta ACC. Se on vienyt maantieajosta kaiken stressin pois. En pystyisi olemaan enää ilman.

Tuulilasissa oleva kalvo oli myös minulla. Se lähti nätisi CRC:n ikkunapesulla (eli sellainen vaahtoikkunapesuaine). Mutta mikä vaan ikkunanpesuaine ajanee saman asian. Luulen, että tuo kalvo on tullut siitä, kun ilmastointi/puhallin on ekan kerran lähtenyt päälle, niin muoviputkista on tulleet ns. tehdaspinnoitteet pois ja ne päätyvät lasiin. Eli tuo loppuu nopeaan sisäänajon edistyessä.



Tuo pieni resonointi on paikallistettu täällä ketjussa aiemmin ja se vaivaa myös omaa yksilöäni. Eli se ei tule ohjauspylväästä vaan kuljettajan kaasujalan vieressä olevasta paneelista, joka on kiinni vain kahdella ruuvilla. Kyse on siis siitä paneelista, joka menee kaasujalan vieressä keskikonsoliin saakka. Kun resonointi alkaa, painaa paneelia vähän sisäänpäin ja sillon se loppuu. Eli jos tuonne saisi jotkin kumiprikat väliin tai jos tehtaalla olisi älytty laittaa pari ruuvia lisää, niin tuo olisi tiukemmin kiinni, eikä resonoisi. Tosin ääntä ei tule aina ja lämpötila vaikuttaa asiaan.

Kun tuosta on täällä maininneet muutkin, niin eiköhän se tule johonkin "hiljaiseen kampanjaan", että laittavat kuntoon. Osasyy resonointiin on varmasti FR:n 18" renkailla, ne kun lisäävät luonnollisesti Suomen huonokuntoisten teiden jyrinää. Lisäksi nuo Potenzat ovat Bridgestonen renkaista ne kovemmat. Turanzat olisivat olleet pehmeämmät. Kuten olen täällä aiemmin jo marissut, niin nuo ovat järjettömät renkaat tähän autoon. Niiden nopeusluokka on Y eli 300 km/h ja ovat tarkoitettu valmistajan sivujen mukaan "nopeisiin urheiluautoihin". Oikeampi nopeusluokka olisi V tai W. Nokian Hakka Blue olisi hiljainen (ja parantaisi mm. kulutusta merkittävästi), mutta sitä ei saa 18" koossa, joten Hakka Black lienee sitten vaihtoehtona. Siinäkin on tosin 2 db kovempi ääni ja huonompi energialuokka kuin Bluessa. Joka tapauksessa hyvä vaihtoehto on heivata nuo FR:n "väärät" vanteet (ja erityisesti renkaat) jorpakkoon ja ostaa 17" vanteet ensi kesänä tilalle tai ainakin uudet kumit. Pohdin sitä vakavasti. Odotankin jo talven tuloa, jolloin kitkarenkaat hiljentävät tämän auton kokonaan :D

Muita haittaääniä ei minulla autossa olekaan, eli tuo pieni kauneusvirhe on ainoa. Myyjä sanoi, että pikahuollossa tai sitten ensimmäisessä vuosihuollossa voivat ottaa paneelin irti ja katsoa saisiko sen nätimmin paikalleen tai lisättyä jotakin (esim. ne prikat) jolloin resonointi loppuu. Voisihan ne kumiprikat lisätä itsekin eli niiden kiinnitysruuvien taakse, niin uskoisin, että auttaa. Paneelin takana (kaasupolkimen yläpuolella ja oikealla) menee muuten jokin putki, joka on ajon jälkeen tosi kuuma, joten mitä tahansa materiaalia sinne ei voi laittaa. Poltin itse käteni, kun tunnustelin sinne taakse, että mitä paneelin takaa löytyy.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Uiva_Nakki

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 30.07.17 - klo:01:42
Sen takia suosittelen kunnon vahoja. Parempi ja kestävempi lopputulos ja paljon pienemmällä vaivalla.

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 30.07.17 - klo:01:47
Ei mulla kyllä noiden kanssa koko iltaa mennyt. :D

Pitää toki pestä hyvin ensin. Sitten vahan levittäminen on suht. helppoa. Sanoisin, että 2-3 h tuohon saa tuhraantumaan.

Ehkä vika oli tekijässä/välineissä ja saatoin olla turhan perfektionisti tekemisessäni. :D Henkilökohtaisesti minulla ei vaan riitä kiinnostus vahaushommaan enää... Ja puolustuksekseni voin sanoa, että tuo AutoGlym Extra Gloss Protection tarvitsi väh. 2h kuivumisaikaa, mitä kauemmin, sitä parempi lopputulos.


Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 30.07.17 - klo:02:24

Tuo pieni resonointi on paikallistettu täällä ketjussa aiemmin ja se vaivaa myös omaa yksilöäni. Eli se ei tule ohjauspylväästä vaan kuljettajan kaasujalan vieressä olevasta paneelista, joka on kiinni vain kahdella ruuvilla. Kyse on siis siitä paneelista, joka menee kaasujalan vieressä keskikonsoliin saakka. Kun resonointi alkaa, painaa paneelia vähän sisäänpäin ja sillon se loppuu. Eli jos tuonne saisi jotkin kumiprikat väliin tai jos tehtaalla olisi älytty laittaa pari ruuvia lisää, niin tuo olisi tiukemmin kiinni, eikä resonoisi. Tosin ääntä ei tule aina ja lämpötila vaikuttaa asiaan.


Kiitoksia vink(e)istä! Olen juuri lähdössä reissun päälle ja muutaman tunnin ajorupeama edessä, täytyy kuulostella jos se olisi tuo paneeli. Ovien sisällä olevat särinät ainakin ovat huollon mukaan tiedossa olevia lapsenvikoja.

sambolo

Vähä ooteeks mut mulla menee pesemiseen yleensä kauemmin mitä vahaamiseen. Parhaimmillaan vahannu jossai vartissa auton, puol autoo tai kokonaan levittää ja sit kiillotus. Tän hutasin nopee kotipihalla kun tulin autonpesusta.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

BMF

Lainaus käyttäjältä: Uiva_Nakki - 29.07.17 - klo:09:55
-Tuulilasin sisäpinnassa on siniharmaa kalvo, ilmeisesti luovutushuollossa/pesussa aikaansaatu. Likaisella rätillä pyyhitty?

Uusissa autoissa kojelaudan muovista höyrystyy/separoituu öljy tuulilasiin ja tämän sekä siihen tarttuvan lian ansioista tulee sitten tämä siniharmaa kalvo. Itse pyyhin juuri omastani tämän kalvon pois (auto about 2kk vanha ja 7000km mittarissa). Kesällä tämä kalvo tulee äkkiä kun aurinko pojottaa suoraan sisään ja lämmittää kojelaudan.

Kalvon poistin motonetin omalla ikkunapesulitkulla, kungsin ikkunapesulastalla ja sanomalehdellä.

Muutaman kesän päästä ei kalvoa enää juuri muodostu.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 31.07.17 - klo:01:32
Vähä ooteeks mut mulla menee pesemiseen yleensä kauemmin mitä vahaamiseen. Parhaimmillaan vahannu jossai vartissa auton, puol autoo tai kokonaan levittää ja sit kiillotus. Tän hutasin nopee kotipihalla kun tulin autonpesusta.

Niin, se riippuu vahoista. Osan saa kiillottaa melkein heti, kun on levittänyt ja sitten on niitä uusia märkävahojakin, joissa autoa ei tartte edes kuivata ennen vahan suihkutusta. Riittää, kun pyyhkii auton vahan suihkutuksen jälkeen kuivaksi.

Toi mun aiemmin mainitsema Autoglym on kovavaha, joka kestää kyllä pitkään autossa, mutta kiillotus vie aikaa. Kun sanoin aiemmin, että on mennyt sellaiset 2-3 tuntia, niin se oli työaika, johon en ollut laskenut sitä 1-2 h odotusta, joka menee levittämisen ja itse vahauksen välillä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

sambolo

Autoglym ei ole kovavahaa, sehän pursotetaan purkista nestemäisenä. Siis punanen ja kulta. Eikä se myöskään kestä kuin pari pesua omien kokemusten mukaan, kun esim collinite 915 tai 476s on kovavahoja ja kestokin vähintää puol vuotta(pidempää en ole kokeillut, luvataan vuoden kestoa) kun pesee vahaystävällisillä aineilla. Noi edellämainitut on helppo ja puhdas levittää kun ei tartte nesteillä läträtä ja kesto kyllä palkitsee :) Nyt kokeilussa Fusson sealantti, vaikuttaa erittäin lupaavalta sekin, hylkii hyvin vettä ja likaa. Myös sille luvattu vuoden kestoa.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

matlock

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 01.08.17 - klo:12:41
Autoglym ei ole kovavahaa, sehän pursotetaan purkista nestemäisenä. Siis punanen ja kulta. Eikä se myöskään kestä kuin pari pesua omien kokemusten mukaan, kun esim collinite 915 tai 476s on kovavahoja ja kestokin vähintää puol vuotta(pidempää en ole kokeillut, luvataan vuoden kestoa) kun pesee vahaystävällisillä aineilla. Noi edellämainitut on helppo ja puhdas levittää kun ei tartte nesteillä läträtä ja kesto kyllä palkitsee :) Nyt kokeilussa Fusson sealantti, vaikuttaa erittäin lupaavalta sekin, hylkii hyvin vettä ja likaa. Myös sille luvattu vuoden kestoa.

Voin yhtyä edelliseen kommenttiin ja kokemuksiin. Itselläkin jäi Autoglymit marketin hyllyyn, kun koitin Collinite 476S:ää. Toinen yhtä hyväksi havaittu on FK 1000P, jonka levitin toukokuussa uuni tuoreen Leonini kylkeen. Edelleen (parin kk:n jälkeen) erinomainen kiilto ja veden hylkivyys. Näissä laatukovavahoissa mielestäni riittää, että vetää vahat pintaan 2 kertaa vuodessa, kesän korvalla ja talven tullessa. Jos ei lotraa liuottimilla, niin kyllä kestää. Anteeksi off topic, ei varsinaisesti liity otsikon aiheeseen muutoin kuin siltä osin, mihin autoon näitä aineita nyt löträtään.  ;D

Nyt kun illat jo pimenee, on voinut testata Leonin Led lähi- ja kaukoajovaloja. Mielestäni erittäin hyvät, jos vertaa edellisen auton (Saab 9-5, vm. 2007) xenoneihin. Leonissa taitaa olla samat Led-valot kuin Atecassa? Ainakin muistuttavat ulkonäöltään pitkälti toisiaan?


Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 01.08.17 - klo:12:41
Autoglym ei ole kovavahaa, sehän pursotetaan purkista nestemäisenä. Siis punanen ja kulta. Eikä se myöskään kestä kuin pari pesua omien kokemusten mukaan, kun esim collinite 915 tai 476s on kovavahoja ja kestokin vähintää puol vuotta(pidempää en ole kokeillut, luvataan vuoden kestoa) kun pesee vahaystävällisillä aineilla. Noi edellämainitut on helppo ja puhdas levittää kun ei tartte nesteillä läträtä ja kesto kyllä palkitsee :) Nyt kokeilussa Fusson sealantti, vaikuttaa erittäin lupaavalta sekin, hylkii hyvin vettä ja likaa. Myös sille luvattu vuoden kestoa.

Monet testit Autoglym on voittanut, niin kotimaisissa kuin ulkomaisissa lehdissä. Pullon kyljessä lukee hardwax for extra gloss protection. Nestemäistä se on levittäessä, mutta kiinteää kiillotettaessa.  Kun antaa sen nousta pari tuntia levityksen jälkeen ennen kiillotusta, niin pellin päällä on selkeä vaalea vahakerros, joka pitää kiilottaa sisään. Toki voidaan saivarrella asiasta mikä on kovavahaa ja mikä ei.

Itsellä nuo vahat ovat kestäneet hyvin. Olettekohan laittaneet niitä koskaan oikein? Liian hätäinen ei saa olla. Pesuaine pitää olla ph neutraalia ja vahausta tukevaa myös.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

sambolo

Oon kovavahat mieltäny aina kiinteinä vahoina. Mitähän muita vahoja oli testeissä? Varmaa korrekkia ym.. ei siinä, oli AG munki mielestä ihan hyvä ennen kun kokeili muita. Collinite on myös testivoittaja: 476s Super Double Coat Wax voitti vuonna 2008 britannialaisen Auto Express -lehden autovahavertailun, saavuttaen ainoana vahana viisi tähteä! 476S vaha on kiinteäksi autovahaksi helppo ja nopea levittää ja myös vaivaton kiillottaa. Collinite 476S ei sisällä peseviä tai hiovia ainesosia.

Valmistaja lupaa 476S Super Doublecoat Auto Wax:in kestävän jopa vuoden haastavissakin olosuhteissa. Tämä vaha on erityisesti niille henkilöille mieluinen joilla vahaaminen tuottaa valtaisaa tuskaa, koska vaha on helppokäyttöinen ja takaa pitkään kestävän, vahvan vahapinnan.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Jaran

Lainaus käyttäjältä: Jaran - 18.05.17 - klo:12:47
Ilmeisesti tuohon 1.0TSI DSG ST Style -kombinaatioon voi asentaa halutessaan myös kiinteän vetokoukun? Vai tuleeko liikaa rekisterikilven eteen?
Itse itselleni vastaten jos vaikka joku muu pähkäilee samaa. Kiinteän koukun pystyy tuohon asennuttamaan ja perus Style -mallin puskurilla tulee ilmeisesti hieman kilven eteen. Kuulemma ei kuitenkaan liikaa että katsastuksessa hylkäys tulisi.
Kuitenkin katsastuksen arvosteluperusteissa sanotaan että hylky tulee jos: "Ajoneuvon kiinteä rakenneosa tai varuste peittää kilven (esim. vetokoukku tai muu luettavuutta vaikeuttava rakenne tai varuste)."
Tuossa kun ei ole mainintaa katselukulmista tms, niin laitoin sitten suosiolla irroitettavan koukun kun Koukkupajan hintaerokaan ei ollut suuren suuri (150e). Pitää vaan muistaa irroitella ja huoltaa ettei irroitettava muutu kiinteäksi kuten on niin monen auton kohdalla päässyt käymään.  :)

jukkanen

Millä hinnalla sait? 670 ,? Oliko asennus sujuva?

Jaran

Juu, 670,. Kiinteä olisi ollut 520,.

Asennusaika oli varattu klo 10-14. Paja aukesi klo 8.00 ja olin paikalla hieman ennen. Siinä pihalla oli asentajat parantamassa maailmaa ja samalla ottivat auton vastaan ja kävivät asennuksen nopeasti läpi ja lopuksi lupasivat lähettää tekstiviestin kun auto on noudettavissa. Näkyivät ajavan saman tien myös auton sisään.
Jo klo 9.15 viesti sitten tuli ja noudin auton sitten lounasaikaan. Sujui siis huomattavasti nopeammin kun valmistajan ilmoittamat 5h, jonka jostain koukun asennusohjeesta bongasin kun noita tutkin. Kuulemma varaavat aina hieman ylimääräistä jos tuleekin jotain ongelmia asennuksessa. Maksun jälkeen käytiin koukun käyttö nopeasti läpi ja nopeasti vilkaistuna asennusjälki oli ihan siistiä. Ecomotive Stylessä kun on tuo puskurin aukko valmiina eli puskuria ei tarvitse leikellä. Sitten kun lähdin ajamaan niin kuljettajan penkki oli aivan taka-asennossa ja jalkatilasta löytyi käyttämätön nippuside. Noh eipä siinä, nippuside ovitaskuun, penkki ajoasentoon ja lounaalle. Lounaalla huomasin, että konepeltiin oli jäänyt asentajan likainen kämmenen kuva ilmeisesti pellin kiinnipainamisen seurauksena. Samoiten takakontin luukku oli suljettu ulkopuolelta eikä sisäosan vetosyvänteestä eli rukkasen kuvat löytyi luukustakin. Koukun pussukassa oli sen sijaan käyttämättömät työhanskat tulevaa käyttöä varten.

Pääpiirteittäin tuommoista perus asentajameininkiä eli itse työt tehtäneen hyvin mutta hyvin pienellä viimeistelyn parantamisella ei olisi mitään huomautettavaa. Niin ja Tampereen toimipiste kyseessä.

Vielä en ole kärryä perään laittanut joten toimivuudesta en osaa sanoa, mutta miksipä ei toimisi. Ainakin tuolla Koukkupajan kokonaispaketilla (koukku + asennus) näkyi olevan 3v takuu.

Vekkula

Itse vihaan tuota vetokoukun ulkonäköä, mitenkä siisti asennus on kun koukku ei ole kiinni?
Typerän näköisiä nuo missä on kauhean kokoinen klöntti puskurissa vaikka koukku on irti.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Jaran

Tuossa ST:ssa koukkua ei juuri huomaa silloin kun se on irroitettuna. Koukku kun tulee tuollaisesta syvennyksestä.

5m päästä tuo pienikin hiture jää jo piiloon. Kauempaa tai matalammalta erottaa kyllä jos osaa etsiä.

Vekkula

Mulla jäi edellisessä Ecomotivessa pistoke kokonaan näkyville, nykyisessä se on ehkä vielä siistimpi asennus kuin tuossa kuvassa. Käsittämättömän hirveitä asennuksia välillä näkee...
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Jaran

Kyllä tuo kuva aika lailla samalta näyttää kun miltä omanikin, vaikka kuva saattaa olla jostain toisestakin automallista. Kuvahaun tuotoksista kun ei voi varmaksi sanoa.  Pistoke käännetään esiin käytettäessä, muuten se saa olla ylös käännettynä piilossa.

Kuvahan on otettu alaviistosta, jolloin koukun rakenne näkyy selkeämmin. Suoraan takaa ei tosiaan näy juuri mitään. Jotkut toki haluaa koukun täysin piiloon, semmoinen tämä ei ole sillä tuon vielä huomaa jos osaa kauempaa katsoa tai kulkee konttaamalla/ kyykyssä ohi.

Tarvikekoukuksi mielestäni todella siisti ja huomaamaton lopputulos enkä usko että tehdaskoukkukaan tuon huomaamattomampi on niissä malleissa mihin sen on saanut. Piiloon kääntyvät koukut on sitten erikseen, mutta semmoistahan tähän ei ainakaan tehtaalta saa.

Ukko

Reilut 10 000 km takana ja 0,5 litraa öljyä lisätty. Soitin huoltoon ja totesivat että normaalia touhua, ei kampanjoita uuteen Leoniin tällä hetkellä.

Javi87

Minkälaiset rengaspaineet fr farkussa pitäisi olla mukana tulevilla 18" vanteilla. Itse pitänyt 2,5 edessä ja takana. Liekko oikeat?
En ihan täysin osannut skaalata tuon kuskin ovenpielessä olevan kuvaajan mukaan kun mikään luetelluista ei ollut oma rengaskoko.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Javi87 - 16.08.17 - klo:20:11
Minkälaiset rengaspaineet fr farkussa pitäisi olla mukana tulevilla 18" vanteilla. Itse pitänyt 2,5 edessä ja takana. Liekko oikeat?
En ihan täysin osannut skaalata tuon kuskin ovenpielessä olevan kuvaajan mukaan kun mikään luetelluista ei ollut oma rengaskoko.

Mulla oli "tehdaspaineet" 2,6, joista pudotin 2,5:een. Tuohan riippuu moottorista (ja sitä kautta painosta). 1.4 TSI ACT farkku painaa 1277 kg (1297 dsg:llä), 1.8 TSI 1355 kg (1372 dsg:llä), 2.0 TDI 1358 kg (1388 dsg:llä, 1474 nelivedolla ja yli 1500 kg dsg+neliveto). Cupra nelivedolla menee myös yli 1500 kg.
https://content.seat.fi/Seat/Seat_PDF.nsf/(PDFsWeb)/Leon_ST/$file/Seat_Leon_ST.pdf?open

Eli isompaan TSI-koneeseen ja öljynpolttajiin enemmän painetta renkaisiin, kun massaakin on enemmän.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy