Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

JJambs

Cupra varmaan asia erikseen. Minun vanhassa parivuotiaassa Stylessä ei ollut ledejä. Nyt kun ovat sisävalot päivittäneet ledeihin, niin ajattelin, josko jalkatilan valot olisi päivitetty samalla. Muutoin täytyy ruveta tilailemaan ledejä ;D
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

matlock

FL:ssä, ainakin jos Style-varustetaso ja Led-paketti, kaikki sisävalot ovat ledejä paitsi hanskalokeron valo. Sekin oli onneksi peruslasikantapolttimo, jonka sai helposti vaihdettua lediksi. Myös jalkatilavalot siis ledejä.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 22.05.17 - klo:09:59
Mitäs tuolla pinnoituksella saadaan hyvään vahaukseen nähden etuja/haittoja? Täytyy tunnustaa, että tämä pinnoitus on minulle uusi juttu. Hyvillä vahoilla olen autoa kyllä aina käsitellyt 2-3 kertaa vuodessa ja hyvin silläkin tavalla ovat säitä kestäneet. Entäs tuo penkkien suojaus sitten?

Itsekin olen sitä mieltä että melkein 500 euroa korkeintaan muutaman vuoden kestävästä pinnoitteesta on liikaa. Peruspesut ja vahaus säännöllisesti riittänee monelle.

Uiva_Nakki

Olen nähnyt käytettyjä autoja jotka on uutena pinnoitettu ja ne ovat näyttäneet niin hyviltä että se oli saatava omaankin autoon. Meillä etusijalla on auton helppohoitoisuus. Käsittely suoritetaan nimenomaan sen takia, että auto pysyy sekä on helpompi pitää puhtaana. En ala itse vahailemaan, kun olen sen verran perfektionisti, että siihen tuhrautuu vuositasolla sitten niin paljon aikaa (ja rahaa). Sisäkäsittelyn lupasivat suorittaa noin uuteen autoon veloituksetta samalla kun hinkkaavat pinnoitteen. Jos tulee sotkua, niin lika/neste ei imeydy alcantaraan vaan se on helpompi kuivata pois.

kaku

Lainaus käyttäjältä: Kjimi - 22.05.17 - klo:07:53
Ainakin vanhemmissa (ei FL) malleissa on suuttimen vieressä talttapääruuvi, josta säädetään sumutuksen korkeutta tuulilasiin nähden.
Kannattaa sitten käydä säätämisen jälkeen ajamalla testaamassa (esim. motarilla) miten sumuttaa kun tulee ilmavirran vaikutus.

Suomen Leonit on tosiaan varustettu lämmitetyillä suuttimilla.
Skodasta löytyy kolmen suihkun sijaan sumuttavia suuttimia lämmityksellä ja ilman jotka sopivat suoraan paikalleen.
Kuinkahan paljon kustantaa tuollaiset suuttimet? Mielestäni sumuttavat suuttimet ovat parempia, jolloin neste leviää paremmin lasille.
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

Kjimi

Lainaus käyttäjältä: kaku - 23.05.17 - klo:18:58
Kuinkahan paljon kustantaa tuollaiset suuttimet? Mielestäni sumuttavat suuttimet ovat parempia, jolloin neste leviää paremmin lasille.

Eipä nuo maksa kun alle 20e parilta, kun tilaa Kiinasta Aliexpressin tai Ebayn kautta.
Suuttimien osanumero: 2KD 955 986 (VW) tai sama osa 5M0 955 986 C (Skoda)
Kannattaa vaan katsoa, että ovat lämmitetyt mallit. Suuttimen alapuolesta otetussa kuvassa näkyy letkuliittimen vieressä liitin johtoa varten.

Aliexpress

Ebay

Täällä juttua vaihtamisesta:
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=390609
Skoda Octavia III LB Style Business 1.5 TSI DSG '20
Seat Leon FR 1.4 TSI '14

Ex: Seat Leon FR Business 1.4 TSI ACT DSG '17
      Seat Leon FR 1.8 TSI DSG '13
      VW Golf 1.6 FSI Sportline '05

hge

Lainaus käyttäjältä: Kjimi - 24.05.17 - klo:09:02
Eipä nuo maksa kun alle 20e parilta, kun tilaa Kiinasta Aliexpressin tai Ebayn kautta.
Suuttimien osanumero: 2KD 955 986 (VW) tai sama osa 5M0 955 986 C (Skoda)
Kannattaa vaan katsoa, että ovat lämmitetyt mallit. Suuttimen alapuolesta otetussa kuvassa näkyy letkuliittimen vieressä liitin johtoa varten.

Aliexpress

Ebay

Täällä juttua vaihtamisesta:
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=390609

Kiitos tästä, taidan laittaa Skodan sumuttavat mallit tilaukseen.
U jelly?

kaku

Juu kiitokset myös täältä!!
Leon Cupra -15
EX -octavia 4x4 2,0 fsi -05, Modeo ST220, BMW 135i, Alfa Mito QV

Yaffa0

Eilen tuli ajeltua ensimmäinen "pidempi" lenkki kun lähdin Itä-Suomeen viikonlopuksi. Uusi FR on todella hiljaisempi kuin aiempi, tietyillä asfalttipinnoilla jopa merkittävästi ja myös jousitus on jotenkin hienostuneempi tai ainakin tuntuu siltä (ehkä myös sen hiljaisemman äänen takia).

Olen tyytyväinen etenkin ACC:n toimintaan. Se toimii hienosti ja yhdessä kaistavahdin kanssa tekee pitkästä matkasta paljon rentouttavamman. Huomasin alamäissä, että tämä vakkari myös jarruttaa mikäli vauhti meinaa nousta liikaa. Tämä on sekä hyvä että huono asia. Toisaalta on hyvä, että vauhti pysyy tasaisena, mutta jarruttaminen on pois rullauksesta mikä säästäisi polttoainetta. Esim. mäkisessä maastossa tuosta on haittaa. Navi näyttää varoittelevan edessä tai lähistöllä olevista hidastuksista (työmaat, ruuhkat) vaikka navigointia kohteeseen ei olisi edes päällä. Liikennemerkkivahti näytti löytävän kaikki nopeusmerkit ja myös ohituskieltomerkit oikein.

Kulutuksessa en ole vielä päässyt (ajotietokoneen mukaan) ihan samoihin lukuihin kuin edellisen 1.4:n kanssa, vaikka ACT:n pitäisi olla pihimpi. Mutta oletan, että tämä johtuu sisäänajovaiheesta. Mittarissa on kuitenkin vasta n. 500 km. Toki erona voi olla nyt myös se, että "tekoäly" ajoi melkein koko matkan, kun aiemmin samalla lenkillä olen pihistellyt itse (rullannut alamäet jne.). Kyseessä oleva, n. 400 kilometrin matka (josta 150 km motaria, 200 km maantietä 100 km/h ja loput 80 km/h) meni aiemmin 1.4 CHPA koneella parhaimmillaan 5.7 l/100 km. Nyt meni 6.2 l/100 km.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

kamina

Keskiviikoksi sovittu luovutus, eli jopa paremmin kuin alunperin ennustettu.

AnttiSFI

Lainaus käyttäjältä: kamina - 29.05.17 - klo:10:50
Keskiviikoksi sovittu luovutus, eli jopa paremmin kuin alunperin ennustettu.

Koska laitoit tilaukseen tuon? Odottelen malttamattomana tällä viikolla soittoa luovutuksesta, joka viime tiedon mukaan pitäisi ajoittua kesäkuun puoleen väliin. Maaliskuun lopussa meni tilaus joten sikäli hyvin jos ehtii tuohon, mutta kuume saada auto alkaa olla aika korkealla  ;D

kamina

Tais olla maaliskuun loppua kun oli se talvirengaskampanja?

JJambs

Itsekin soitin äsken myyjälle. Oma auto olisi maassa (satamassa) arviolta 13.6. Kauankohan tuosta menee, kun auton saa ajoon ::)
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

kamina

Varmaan riippuu sekä tuurista, että siitä kuinka kaukana luovutuspaikka on tarkastuksesta? Mun tapauksessa etäisyys on pieni...

Aikataulun mukaan laivan piti tuoda auto viikko sitten, eli satamasta liikkeeseen n. 10 päivää jos aikataulu piti paikkansa.

vagfani

Melko paljon näkee uutta Leonia liikenteessä ainakin pk-seudulla. Tänään näin ensimmäisen viininpunaisen tai mikä lienee tarkka värikoodi.

kamina

Huomenna yksi purppura lisää :)

Tietääkö joku mikä tiedostojärjestelmä sd-kortissa pitää olla musia varten? Fat32?

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: kamina - 30.05.17 - klo:22:29
Huomenna yksi purppura lisää :)

Tietääkö joku mikä tiedostojärjestelmä sd-kortissa pitää olla musia varten? Fat32?

FAT32:sta olen itse käyttänyt, mutta ohjeissa lukee näin:

"Optical discs:
" audio CD (up to 80 min).
" CD-ROM, CD-R, CD-RW with audio data up to a maximum of 700 MB (mega- bytes) using ISO 9660 Level 1 and 2, Joliet or UDF 1.02, 1.5, 2.01 file system.
 Memory cards:
" SD and MMC in the file system must be FAT12, FAT16, FAT32 or VFAT (max. 2 GB).
" SDHC (max. 32 GB) and SDXC (max. 2 TB (terabytes) in exFAT and NTFS file systems.
 USB data storage device:
" Devices compliant with USB 2.0 and 3.0 specifications.
" FAT16, FAT32, exFAT and NTFS file systems.
" iPodsTMa), iPadsTMa) and iPhonesTMa) of various generations. " MTP players with the “PlaysForSure” or “ReadyForVista” logo."

Eli näemmä NTFS:kin käy.

http://www.seat.com/datamanual-infotainment/media_system_plus_navi_system_plus_leon/my17_w45/en-uk/MSPLUS_NS_NSPLUS_LEON_11_16_EN.pdf#page25
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

kamina

Kiitos, käytin exfattia 64GB kortissa ja toimi hyvin, sai kuunnella musaa matkalla liikkeestä kotiin. :)

Ukko

Minkälaisia rengaspaineita pidätte? Katselin suosituksesta että kevyellä kuormalla 2,5 edessä ja takana 16 tuumaisessa, joka vaikuttaa aika paljolta. Meneekö joku pienemmillä?

matlock

Itse laitoin 2.6-2.7 bar 205/55/16 -renkaisiin. Varmaan vähempikin riittäisi ja taidan seuraavalla huoltoasemakäynnillä pudottaa paineet ohjearvoihin eli 2.2-2.3 nurkille. Hiukan ehkä kovemmat rengasäänet suuremmilla paineilla?

matlock

Sain myyjältä tarjouksen, jonka mukaan jatkettu takuu 150 tkm asti olisi allekirjoituksen autoon 279,. Tässä pohdin, kannattaisikohan ottaa. Rahallisesti ei suuri panostus, mutta mietin lähinnä käytännön hyötyä. Omat kilometrit liikkuu 20-25 tkm/vuosi, joten takuu saattaa loppua ennen 5. vuotta 4. vuoden aikana. Onko kuka muu leonisti ottanut tuota?

Ukko

Eikös ohjearvo ole juuri 2,5 molemmilla akseleilla? Tarra pilarissa ainakin kertoo niin. Ohjekirjassa ei mainintaa.

Uiva_Nakki

2,8bar täällä. Mutta meillä eri koon renkaat. Tarra pilarissa sanoo tälle 18 tuuman rengastukselle noin. En näe syytä vaihtaa suuntaan tai toiseen..

kamina

Lainaus käyttäjältä: matlock - 02.06.17 - klo:10:51
Sain myyjältä tarjouksen, jonka mukaan jatkettu takuu 150 tkm asti olisi allekirjoituksen autoon 279,. Tässä pohdin, kannattaisikohan ottaa. Rahallisesti ei suuri panostus, mutta mietin lähinnä käytännön hyötyä. Omat kilometrit liikkuu 20-25 tkm/vuosi, joten takuu saattaa loppua ennen 5. vuotta 4. vuoden aikana. Onko kuka muu leonisti ottanut tuota?

Mulla ei tule niin paljoa kilometreja että edes 100k täyttyisi viidessä vuodessa, mutta jos tulisi ottaisin varmaan tuohon hintaan... Ei tolla kuitenkaan kata edes pientä korjausta ja hinta on alle prosentin auton hinnasta.

Mut toki toi on arpa-peliä. Jos löydät statistiikkaa autojen vikaantumisesta tolla välillä sen sais varmaan ihan laskettua jos jaksaisi. :)

Ukko

Lainaus käyttäjältä: matlock - 02.06.17 - klo:10:48
Itse laitoin 2.6-2.7 bar 205/55/16 -renkaisiin. Varmaan vähempikin riittäisi ja taidan seuraavalla huoltoasemakäynnillä pudottaa paineet ohjearvoihin eli 2.2-2.3 nurkille. Hiukan ehkä kovemmat rengasäänet suuremmilla paineilla?

Eli katsoin tarraa tarkemmin ja oikeassa olet. Kolme eri asetusta ja normaalilla kuormalla 2,5 edessä ja takana. Sitten on ns. "mukavuusasetus" kevyellä kuormalla 2,2 molemmilla akseleilla. Tuota kannattaa kokeilla niin rengasmelu ainakin alenee ja mukavampi pitäisi olla. Kulutus voi toki nousta hieman.

Uiva_Nakki

1,5vk sitten laitettu CQuartz Finest Reserve näyttää ensimmäisen pesun jälkeen tältä. Eikä ollu kummonen pesu, bilteman shampoolla ja merinovillakintaalla pesty. Keraaminen pinta on käsittelyn jälkeen niin liukas, että saa olla nopea hinkkaamaan saadakseen märkänä vielä pesurilla huuhdottua. Aivan mielettömän kiillon ainakin sai pinnoitteella. Muokkaamattomassa kuvassa siis helmiäismusta auto. 8)

Noh aikahan sen näyttää miten pinnoite pysyy/kestää autossa. Käsittelijä sanoi, että sopii vaikka asetonilla hinkata tuota pinnoitetta. Ei kuitenkaan voinut suositella. ;D Kolmen vuoden takuun lupasi valmistaja (CarPro) käsittelylle jos on valtuutetussa liikkeessä laitatettu.


Ukko

Sopiiko kysyä että mitä maksoi ja missä tehtiin?

Ukko

Laita tiedot vaikka viestinä.

Uiva_Nakki

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 04.06.17 - klo:16:44
Sopiiko kysyä että mitä maksoi ja missä tehtiin?

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 04.06.17 - klo:17:06
Laita tiedot vaikka viestinä.

Vastattu YV:nä  8)

jukkanen

Maaliskuun lopulla tilaillun ST Ecomotiven luovutuspäiväksi sovittu nyt ensi tiistai. :)
Alkuperäinen arvio oli 26.5. Lisätakuun 150 tkm:iin asti otin myös, 100 tuhannen raja menisi nykyisillä ajoillani rikki jo alle kolmessa vuodessa niin kyllähän tuo merkittävästi lisäaikaa takuulle tuo.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy