Vag-konserni vaviskoon Hyundai tulee"Kestotestissä kaikkien aikojen paras tulos"

Aloittaja -karppa-, 14.10.16 - klo:13:32

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: esko - 16.10.16 - klo:16:55
4.1. 1974 ostin ensimmäisen moottoripyöräni. Kevari Suzuki A80.

Sen jälkeen monenlaisilla pyörillä ajellut, enimmäkseen matkapyörillä, koska pitkiä ulkomaan reissuja on tullut tehtyä useita. Olin mm. ensimmäisten joukossa, jotka saivat viisumin silloisen Neuvostoliiton matkaan moottoripyörällä. Seikkailu sekin, 80-luvulla rajan takana ei saanut ajaa muuta kuin miliisisaattueessa.
Kaksi viimeistä pyörää on olleet sitten enempi hupivehkeitä V-Max, täysitehoinen ja Dragstar Custom. Hondiakin on ollut, mm. 70 /80-luvun taitteessa CB 750 Super Sport, joita tuotiin Suomeen muistaakseni vain 16kpl.
Nykyään ajoja rajoittaa selän rappeuma, mutta siitä huolimatta ajelen vielä.
Moottoripyöräilijät, varsinkin matkapyöräilijät ovat kollegiaalisia suhteessa toisiin moottoripyörällä ajaviin, kuten varmaan olet usein matkoillasi huomannutkin.
Se on yksi lajin viehätyksistä.
Noihin pyöriisi palaten. V-Max: ostin noin 1986 tai -87 uudehkon V-maksin autokauppiaalta 50 000 ja myin heti Hikolle Kalevankadulle 60 000. Metriäkään en ajanut pyörällä. Oli aika painavan näköinen möhkö.
Yamaha Dragstareja oli 1999 kaksi 1 100 kuutioista. Molemmat tulivat autokauppiaalta Honda Preluden vaihdossa. Toisen ajoin Karjalohjalta Tampereelle ja myin molemmat hintaa 83 000. Puna/musta ja musta.
Korjaan hieman kirjoitustasi Honda CB 750 Super Sportista. 1979 tuli ensimmäinen pitsikansi siis 16 venttiilinen honda cb 750 k. Tuo Super sport oli aikaisemmin ja siinä oli 8 venttiiliä ja lähes jokainen oli keltainen, muutama valkoinenkin oli.

Ellet sitten tarkoita Honda CB 750f mallia joka tuli 1979 ja siinä oli myös 16 venttiliä. Ne olivat kaikki valkoisia ja samanlaisia "koriltaan" kuin 1980 esitelty Honda CB Bord or 900. Ne olivat sinisiä. Ostin tuollaisen 19 vuotiaana 400 km ajettuna. Kaadoin sen 3 kertaa.

esko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.10.16 - klo:17:07
Noihin pyöriisi palaten. V-Max: ostin noin 1986 tai -87 uudehkon V-maksin autokauppiaalta 50 000 ja myin heti Hikolle Kalevankadulle 60 000. Metriäkään en ajanut pyörällä. Oli aika painavan näköinen möhkö.
Yamaha Dragstareja oli 1999 kaksi 1 100 kuutioista. Molemmat tulivat autokauppiaalta Honda Preluden vaihdossa. Toisen ajoin Karjalohjalta Tampereelle ja myin molemmat hintaa 83 000. Puna/musta ja musta.
Korjaan hieman kirjoitustasi Honda CB 750 Super Sportista. 1979 tuli ensimmäinen pitsikansi siis 16 venttiilinen honda cb 750 k. Tuo Super sport oli aikaisemmin ja siinä oli 8 venttiiliä ja lähes jokainen oli keltainen, muutama valkoinenkin oli.

Ellet sitten tarkoita Honda CB 750f mallia joka tuli 1979 ja siinä oli myös 16 venttiliä. Ne olivat kaikki valkoisia ja samanlaisia "koriltaan" kuin 1980 esitelty Honda CB Bord or 900. Ne olivat sinisiä. Ostin tuollaisen 19 vuotiaana 400 km ajettuna. Kaadoin sen 3 kertaa.

Honda Super Sport oli keltainen, vm. 1976, ostin sen entiseltä SM-tason yleiurheilijalta vähän käytettynä. Koneessa oli 8 venttiiliä ja 4-1 putkisto vakiona.
Samaa pyörää tuotiin Suomeen tietääkseni 1 kpl 16-venttiilisellä kannella varustettuna, liekö ollut sitten Brandtin tyypityspyörä, tuo yksilö liikkui aikanaan Turun seudulla.

xmasa

Miten nää teidän mopo jutut taas liittyy mitenkään tähän topickiin?
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: xmasa - 16.10.16 - klo:17:41
Miten nää teidän mopo jutut taas liittyy mitenkään tähän topickiin?

Mitäs tuo haittaa. Mukava lueskella välillä ohi aiheen.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ishvan

MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Lainaus käyttäjältä: esko - 16.10.16 - klo:17:25
Honda Super Sport oli keltainen, vm. 1976, ostin sen entiseltä SM-tason yleiurheilijalta vähän käytettynä. Koneessa oli 8 venttiiliä ja 4-1 putkisto vakiona.
Muistaakseni tuossa Sport mallissa oli kaksi levyä edessä yhden sijaan tai yksi takana rumpujen sijaan. Kaverillani oli Suomen ensimmäinen Honda CB 750 Four. Allekirjoittaneella oli  Suomen ensimmäinen Honda CBR 900 RR Fireblade 1992 tricolor. Nythän on tehty Fireblade 25- vuotis juhlamalli kaikilla avustimilla.

Ps. Jos Jyriä palstan omistajana häiritsee niin hän varmaan siirtää keskustelut toiseen topiciin. Itse en katso olevani tilivelvollinen topiccien kirjoitusaiheista muille.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 16.10.16 - klo:18:34
Ei haitaa. Keskusteluilla kun aina tapana rönsyillä.

Yhden trollin kertomuksiin moottoripyöristä useaisiin ketjuihin vaikka osa on täyttä bullshittiä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.10.16 - klo:18:48
Yhden trollin kertomuksiin moottoripyöristä useaisiin ketjuihin vaikka osa on täyttä bullshittiä.
Olinko lukevinani. Yhden debiilin kertomuksiin talvirenkaista ja Palokan trampin hengenvaarallisuudesta jotka ovat täyttä paskaa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Routa - 16.10.16 - klo:09:37

Parhaat perusauton tuolit on muuten Opeleissa. Astraankin kun ruksii AGR:t niin selkä kiittää. Ei taida Golfiin saada mitään vastaavaa  ;) Muuten Opelit on sitten niin paskoja, että mieluummin ajaa vaikka Hyundailla niin ei tartte polttaa hermojaan jatkuvasti huollon kanssa.
Minulla oli elämäni ensimmäinen Opel. Siinä oli ihan hyvät istuimet, eivät rasittaneet selkää pitkälläkään matkalla. En tiedä sitten oliko tuo Astra GTC 200 perusauto. Opelin paskaisuudesta en tiedä mitään kun pidin autoa reilun vuoden ja ajelin sillä 11 000 km. Ei sillä ainakaan tarttenut polttaa hermojaan huollon kanssa. Hyvin ne tekivät ensimmäisen vuosihuollon ja hintakin oli ihan sopiva 40â,¬ ja leima huoltokirjaan.
On kuitenkin Fiesta ST:n recarot toista luokkaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.10.16 - klo:18:55
Olinko lukevinani. Yhden debiilin kertomuksiin talvirenkaista ja Palokan trampin hengenvaarallisuudesta jotka ovat täyttä paskaa.

Ainoa ero, että pari muuta sinun lisäksi trollaa tuolla Palokan rampilla en minä. Minä en ole myöskään satuillut mopolla ajetusta 350.000km tai moottoripyörällä ajetusta 700.000km ja yrittänyt nopeasti poistella/muutella lähetettyjä viestejä. Saati ottanut netistä jostain muusta kämpästä kuvia kodinkoneista väittäen niitä omaksi jääden kiinni, unohtaen sm-mitalleja ja missin mittoja ja mitähän muita urbaaneja legendoja olet täällä viljellyt.

skriko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.10.16 - klo:19:42
Ainoa ero, että pari muuta sinun lisäksi trollaa tuolla Palokan rampilla en minä. Minä en ole myöskään satuillut mopolla ajetusta 350.000km tai moottoripyörällä ajetusta 700.000km ja yrittänyt nopeasti poistella/muutella lähetettyjä viestejä. Saati ottanut netistä jostain muusta kämpästä kuvia kodinkoneista väittäen niitä omaksi jääden kiinni, unohtaen sm-mitalleja ja missin mittoja ja mitähän muita urbaaneja legendoja olet täällä viljellyt.
Juu, juu ja pikkulinnut laulaa, juu juu ja pikkulinnut laulaa, juu ja pikkuiset linnut ne laulaa.
No, jos oma ylipainoinen akkasi on mielestäsi missin mitoissa niin minä en sitten ole.

skriko

Lainaus käyttäjältä: pomo - 16.10.16 - klo:09:50
Jokainen ostaa sen mitä tarvitsee ja haluaa?
Ei, toiset ostaa sen mitä tarvitsee ja haluaa, toiset sen mihinkä on varaa.
Toiset kirjoittelevat kokemuksistaan ja tekemisistään, toiset niistä asioista mitä unelmoivat joskus tekevänsä.
Esimerkikisi herra joka unelmoi joskus ajavansa Palokan trampin jääkelillä lujempaa nastoilla kun minä kitkoilla. ;D ;D ;D ;D
Only in his dreams.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.10.16 - klo:19:52
Juu, juu ja pikkulinnut laulaa, juu juu ja pikkulinnut laulaa, juu ja pikkuiset linnut ne laulaa.
No, jos oma ylipainoinen akkasi on mielestäsi missin mitoissa niin minä en sitten ole.

Mitä sinä tiedät minun ukoista saati akoista  ;D ;D ;D? Paskanpuhuja mikä paskanpuhuja ja vielä huomionkipeä trollaaja kuusikymppisenäkin...

skriko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.10.16 - klo:19:59
Mitä sinä tiedät minun ukoista saati akoista  ;D ;D ;D? Paskanpuhuja mikä paskanpuhuja ja vielä huomionkipeä trollaaja kuusikymppisenäkin...

Ei maar Palokan tramppi kutsuu. ;D ;D ;D ;D
Akoistasi ja poikaystävistäsi en tosiaankaan tiedä, mutta sinä tiedät vuosia eteenpäin, kun osaat ennustaa minun olevan huomionkipeä trollaaja vielä kuusikymppisenä.

-karppa-

Pakko lainata nämäkin talteen, kun jo tuosta minun edellisestä lainauksesta näkee miten jutut muuttuu ensimmäisen kirjoituksen jälkeen sinun kohdalla.

Ei vanha koira opi uusia temppuja.

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.10.16 - klo:20:02
Ei maar Palokan tramppi kutsuu. ;D ;D ;D ;D
Akoistasi ja poikaystävistäsi en tosiaankaan tiedä, mutta sinä tiedät vuosia eteenpäin, kun osaat ennustaa minun olevan huomionkipeä trollaaja vielä kuusikymppisenä.

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.10.16 - klo:19:56
Ei, toiset ostaa sen mitä tarvitsee ja haluaa, toiset sen mihinkä on varaa.
Toiset kirjoittelevat kokemuksistaan ja tekemisistään, toiset niistä asioista mitä unelmoivat joskus tekevänsä.
Esimerkikisi herra joka unelmoi joskus ajavansa Palokan trampin jääkelillä lujempaa nastoilla kun minä kitkoilla. ;D ;D ;D ;D
Only in his dreams.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.10.16 - klo:16:14
Voit vetää ihan vapaasti omat johtopäätöksesi.
Hankala vetää teräviä johtopäätöksiä kun faktat heittelee. Välillä ikä ja välillä paino..
Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.08.16 - klo:19:30
Komppaan. Seatit ovat tosi tylsiä.
Olkaa hyvät ja lukekaa Skrikon mietteitä topicista koeajoraportit 16.6.2016 jossa kerron omat kokemukseni Honda Civic Type R: llä kurvailluista 450 kilometristä.
Jotenkin kummastuttaa topicin aloittajan kertomus istuimesta ja kyynärnojasta. Itse en huomannut niissä mitään ihmeellistä ja pääsin autosta pois ja autoon ihan normaalisti.
Huvitti vielä tuo nuorten auto 30 vuotiaalta kirjoittajalta ( ei millään pahalla ). Itse olen 55-vuotias ja mielestäni tuo Honda saisi olla räväkämmän näköinen ja siinä voisi olla tarjolla joitain persoonallisempi värejä.
Vai onko tuo sitten kumminkin nuorten auto, vai täytyykö autosta pois pääsyyn olla ennemminkin hoikka ja ketterä kuin nuori. ;)
Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.08.16 - klo:14:41
Täällä ainakin yksi nainen osaa lähteä kaasun, jarrun ja kytkimen avulla, mutta miehet eivät osaa lähteä edes käsijarrun avulla. Hehän tarvitsevat mäkilähtöavustinen.
Eihän täällä palstallakaan muuta vouhoteta kuin avustimia avustimien perään.
Tämän vuotisia kyykkypyöriäkään ei osta kukaan jolppi, kun ei niissä ole sutimisen estoa ,abs-jarruja, keulimisen estoa yms.
Onneksi minä 50 kiloisena naisena pärjään ilman noita ja ostin sen pyörän -50%. ;) ;D

Anteeksi OT
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

skriko

Kyllä se Marion lauloi ihan potaskaa "el bimbo ist ein mann" ja kattia kanssa.

b1mpo

Mutta skriko, mikä on totta ja mikä ei? Menee luottamus kun asiat menee ristiin. Anna nyt joku järkevä vastaus niin tietää voiko sun sanaan luottaa?

Ps. Epäselvyyttä aiheuttaa mm. Type R koeajokilometrit, ikä ja  paino.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

esko

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 17.10.16 - klo:07:37
Mutta skriko, mikä on totta ja mikä ei? Menee luottamus kun asiat menee ristiin. Anna nyt joku järkevä vastaus niin tietää voiko sun sanaan luottaa?

Ps. Epäselvyyttä aiheuttaa mm. Type R koeajokilometrit, ikä ja  paino.

Palstan väriläiskältä tulee tekstiä niin paljon, että paljokin tieto hukkuu välillä tunteenpurkausten sekaan ja mielikuvitus saa jopa liikaa valtaa.
Näin yhtään siis väheksymättä hänen tietopohjaansa muutamista asioista.
Toiseksi ärsytyskynnys on matala, sen mataluutta korostaa ajoittain (hetero)miehiä  kohtaan ryöpsähtävä kiukku. Tätä on välillä vaikea ymmärtää, vaikka erilaisia suuntautumisia itse hyväksyisikin. Luonnollinen vanheneminen tuntuu myös olevan arka paikka, siihen suhtautuminen kaipaisi vielä hieman harjoitusta.

amarok

Palsta kaipaa valvojaa, joka poistaa asiattomuudet ja tarvittaessa bannaa jatkuvasti häiriköivät.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: amarok - 17.10.16 - klo:08:45
Palsta kaipaa valvojaa, joka poistaa asiattomuudet ja tarvittaessa bannaa jatkuvasti häiriköivät.

Aamen. Monella muulla forumilla aktiivinen moderointi toimii!

mattinen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.10.16 - klo:09:05
Aamen. Monella muulla forumilla aktiivinen moderointi toimii!

Niin toimii. Ikävä tosiasia kuitenkin on, että tällä foorumilla se ei toimi. Täällä keskustelua käyvien onkin otettava lähtökohdaksi se, että keskusteluja ei moderoida. Tai jos moderoidaan, niin toimenpiteet kohdistuvat off topic -aiheiden siivoamiseen ja uusien keskusteluketjujen perustamiseen, jonka suhteen aktiivisuus onkin välillä suorastaan kiitettävää. Edellä mainitusta syystä jokaisen kannattaa miettiä omaa suhtautumistaan trollaajiin ja häiriköiviin keskustelijoihin. Kannattaako tunnettujen trollien kommentteja edes lukea, saati vastata niihin? Oma suositukseni on, että ne jätetään omaan arvoonsa.

skriko

Täysin samaa mieltä. Mutta tuollahan on se ilmoita valvojille palsta jota voi käyttää. Itse olen sitä käyttänyt usein kun kirjoittajien kirjoitukset menevät henkilökohtaisuuksiin ja ne onkin aina poistettu. Suosittelen muillekin samaa käytäntöä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 17.10.16 - klo:10:42
Edellä mainitusta syystä jokaisen kannattaa miettiä omaa suhtautumistaan trollaajiin ja häiriköiviin keskustelijoihin. Kannattaako tunnettujen trollien kommentteja edes lukea, saati vastata niihin? Oma suositukseni on, että ne jätetään omaan arvoonsa.
Taaskin samaa mieltä. Jos kirjoittajalla on vähänkin järkeä päässä hän osaa kyllä tulkita toisten kirjoituksista mikä on totta ja mikä ei. Jos toinen kirjoittaa että ajoi Suomessa ajokortin 1979 ja sitten väittää olevansa 40 vuotias niin sehän on mahdottomuus.
Toinen kertoo että osti 1994 Suomesta uuden Honda CRX:n niin sekin on vale ja sula mahdottomuus.
Kannattaa tosiaan olla kommentoimatta kirjoituksiin joista itse ei ymmärrä yhtään mitään. Itsekään en ota mitään kantaa palstan nuorison kirjoituksiin nykyautojen tietokoneelle koodattavista jutuista yms. koska ne menevät minulta täydellisesti yli hilseen ihan samanlailla kuin 90% pastan kirjoittajilta minun autoista saavani alennukset.
Mutta onneksi täällä n niitäkin jotka ymmärtävät että supliikkii ihminen voi saada Opel Astra GTC, Toyota GT 86,Honda CR-Z, Peugeot RCZ, Honda Type-R ynnä muista tämän tyylisistä autoista alenusta 30-40% mutta taas vastaavasti Ford Fiesta, Skoda Octavia perusmalleista yms muista ei.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.16 - klo:15:08
Mutta onneksi täällä n niitäkin jotka ymmärtävät että supliikkii ihminen voi saada Opel Astra GTC, Toyota GT 86,Honda CR-Z, Peugeot RCZ, Honda Type-R ynnä muista tämän tyylisistä autoista alenusta 30-40% mutta taas vastaavasti Ford Fiesta, Skoda Octavia perusmalleista yms muista ei.

Kieltämättä tässä asiassa samaa mieltä. Ihmeen monelle nämä isommat alennukset ovat utopiaa. Johan nettiä selaamalla löytää "maalikkokin" monia autoja, joista mahdollista saada hurjat alennukset. Toki tämä vaatii pikkasen pelisilmää ja sen, että auto on itsellesi mieluinen. Jos on pakko saaada tietty väri ja varusteet yms. niin turha useinkaan näistä haaveilla. On eri asia ostaa tunteella, kuin järjellä. Itse menin tämän kerran tunteella...ja se tunnetusti maksaa.
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 17.10.16 - klo:15:39

Kieltämättä tässä asiassa samaa mieltä. Ihmeen monelle nämä isommat alennukset ovat utopiaa. Johan nettiä selaamalla löytää "maalikkokin" monia autoja, joista mahdollista saada hurjat alennukset. Toki tämä vaatii pikkasen pelisilmää ja sen, että auto on itsellesi mieluinen. Jos on pakko saaada tietty väri ja varusteet yms. niin turha useinkaan näistä haaveilla. On eri asia ostaa tunteella, kuin järjellä. Itse menin tämän kerran tunteella...ja se tunnetusti maksaa.
Mikä tuollaisen Volvon lähtöhinta oli varusteineen ja koska saat auton?

Ishvan

Siellähän se on hippasen päälle vitosen. Toimitus tammikuun alussa.
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Lainaus käyttäjältä: esko - 17.10.16 - klo:07:59
Luonnollinen vanheneminen tuntuu myös olevan arka paikka, siihen suhtautuminen kaipaisi vielä hieman harjoitusta.
Juu. Kyllä vituttaa kun ei jaksa juosta enää samanlaisia tuloksia cooperin testissä kuin aktiiviurheiluaikoina ja palautuminen voimaa ja kestävyyttä vaativista töistä ei ole enää yhtä nopeata.
Kun ikää tulee ja auton renkaiden tuumakoko vain kasvaa, niin se renkaiden vaihtokaan ei ole niin sukkelaa kuin 30 vuotta sitten.
Tosin siitä olen ollut aina perimälle kiitollinen että painoa on ollut enimmillään 55 kg. Oli juuri luokkakokous 35-vuotta lukion päättymisen jälkeen, niin kyllä olivat päässeet lukiokaverit huonoon kuntoon, painoa oli kaikilla tullut valehtelematta se 20-30kg.
Olet esko täysin oikeassa suhtautuminen ikääntymiseeni vaatii hieman harjoitusta.
Täytyisi ymmärtää, että ei enää tosiaankaan pysty samaan kuin 30-vuotta sitten, vaikkakin samaan kuin nyky 30 vuotta nuoremmat. Eihän suuri osa pääse edes kyykkärin kyytiin, eikä pysty kyykkysiltään istumaan edes tuntia. ;D ;D ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 17.10.16 - klo:16:41
Siellähän se on hippasen päälle vitosen. Toimitus tammikuun alussa.
Ok. Sitten vain tuskallista odotusta. ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy