Auton teippaus

Aloittaja PEEVELI, 11.11.10 - klo:07:30

« edellinen - seuraava »

PTG

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 08.07.12 - klo:19:26
Ebay:sta saa myös valmiiksi leikattuja kalvoja hyvin moneen eri autoon eri värivaihtoehdoin. Sieltä itsekin omani ostin ja taisi maksaa 9 dollaria sumarin kalvot :) Helppo laittaa itse ja hyvää jälkeä tuli.
Takavalojen ja etenkin jarruvalon kalvottamista itse tosin miettisin hetken uudestaan. Onko sen arvoista, että jonkun toisen auto on sitten takakontista läpi kun ei jarruvaloja kunnolla nähnyt. Tai vastaavasti itse ajaa hirveä päin kun etuvalot ovat heikentyneet kalvojen takia. Itse en siis laittaisi mitään sellaista jolla huononnetaan auton turvallisuutta. Valot ovat kuitenkin aika oleellinen osa oman auton näkyvyyttä. Onko tuo muuten edes laillista Suomessa kalvottaa etu-, taka- tai jarruvaloja?

No ei ole, mutta eipä niitä sumareitakaan saa kalvottaa... ::) Sama koskee myös etuakkunoita siinäkin tapauksessa, että kalvo ei tummenna...

Helppous on myös suhteellista, kun esim. meidän möhkössä meni toinen takavalo uusiksi, vaikka oli ammattilainen asialla. Suorassa pinnassa ongelmatonta, mutta venyttämisessä kandee ottaa huomioon se, että kalvo saattaapi kutistua jonnin verran... Mutta ei siis rakettitiedettä kuitenkaan...

pokkus

Tuo on kyllä totta, että suht suoralla pinnalle kalvon laittaminen on todella helppoa. Sitten jos valossa on vähänkin enemmän muotoja, niin homma vaikeutuu aika paljonkin.

Täällä Jenkeissä raja kalvoissa menee aika pitkälti sen mukaan millainen päivä poliisilla sattuu olemaan :D Tässä omalla kylällä näyttää olevan melkein kaikki mahdollinen sallittua, mutta muualla Floridassa asioihin voidaan puuttua paljon pienemmästäkin. Tarkkoja lakipykäliä en itsekään täällä tiedä, mutta mitä olen foorumeita lukenut, niin poliisit ei puutu asiaan, jos etu-, taka, tai jarruvaloja ei ole tummentanut. Siten ihan järkevää, koska sumarit eivät ole edes pakolliset täällä ja ei niille ole minkäänlaista pakkoa ikinä edes käyttää.

nikob

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 08.07.12 - klo:19:26
Ebay:sta saa myös valmiiksi leikattuja kalvoja hyvin moneen eri autoon eri värivaihtoehdoin. Sieltä itsekin omani ostin ja taisi maksaa 9 dollaria sumarin kalvot :) Helppo laittaa itse ja hyvää jälkeä tuli.
Takavalojen ja etenkin jarruvalon kalvottamista itse tosin miettisin hetken uudestaan. Onko sen arvoista, että jonkun toisen auto on sitten takakontista läpi kun ei jarruvaloja kunnolla nähnyt. Tai vastaavasti itse ajaa hirveä päin kun etuvalot ovat heikentyneet kalvojen takia. Itse en siis laittaisi mitään sellaista jolla huononnetaan auton turvallisuutta. Valot ovat kuitenkin aika oleellinen osa oman auton näkyvyyttä. Onko tuo muuten edes laillista Suomessa kalvottaa etu-, taka- tai jarruvaloja?
Eihän tuo laillista ole. Juuri sen takia en ole kalvoja vie hankkinut kun miettinyt tuota valotehoa. Ja aivan samaa mieltä pokkuksen kanssa että turvallisuutta ei viitsisi pienentää ulkonäön takia. Kumminkin pimeä talvi ja syksy edessä.
Mutta tuo LaminX:n Trint kalvo ei paljon tummentaa kai pitäisi? Aluksi mietin jotain vielä tummempaa mutta valotehon heikentyminen mietityttää.
Tuohon asentamiseen, niin nuo Fabian valot kaartuvat sekä edessä että takana.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Ville R

Etuvaloissa jopa tuo sininen sävy vie jonkinverran valotehoa pois, minulla oli sellaiset edellisessä autossa. Orkkis sumareilla nyt ei muutenkaan tee yhtään mitään ja kerran tai kaksi niitä saa vuodessa käyttää, niin onko sillä väliä onko ne kalvotettu vai ei

skandinaavi

Tarkoituksena olisi kynnyslistoja teippailla, kun ovat käytössä kuluneet ja muutamia ruostepisteitäkin on jo ilmestynyt (2008vm. golf variant  ??? ). Tyyliin http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/5M0071310?open&db=vw5.nsf  Onko kukaan toteuttanut ja minkälaisella teipillä tuommoista kannattaisi lähteä yrittämään? Mistä tuota teippiä saisi ja onko käytännön vinkkejä? Ruoste pilkut meinasin raaputella pois, ja tasoitella vaan jollain tasaiseksi, ettei teipissä näy kuoppia.
Skoda Octavia II Elegance 1.9TDI 2008
EX Golf V Variant 1.9 TDI 2008
EX. Octavia I 1.6 2001

Pti

www.lamppukalvot.fi

Paljon enemmän värejä, helpompi asentaa -> suosittelen testimään!  :P

FIN-ZZE

Lainaus käyttäjältä: Pti - 11.09.12 - klo:15:53
www.lamppukalvot.fi

Paljon enemmän värejä, helpompi asentaa -> suosittelen testimään!  :P

Amistuning meininkiä. En voi suositella ainakaan ajovaloihin. Jos on ehdoton pakko, niin laittaa sitten sumuvaloihin, niillä kun ei muutenkaan ole arkikäytössä merkitystä.

Jarlppa

Missähän hinnoissa nykyään mennään noiden autojen teippauksissa?

Ruskea Audi A4 B6 pitäs saada valkoseks, ehkä jopa matta valkoseks ja ehkä jopa matta mustalla katolla. Menisi samalla helmat korinväriin eikä uutta puskuriakaan tarvitsis maalauttaa. :) Enkä oikein muutenkaan tuosta ruskeasta... ..no on tuohon jo silmätottunut mutta valkonen on aina valkonen.

Onko kukaan vastaavaa teippausta suorittanut? Teippejähän ja teippaajia on eri hintaisia mutta jos jotain suuntaa antavaa? Selviääkö tonnilla?

Peltzi

En usko että tonnilla selviää jos koko autot haluat että teipataan. Varmaan 1500â,¬-2000â,¬ lähempänä riipuen juuri paikasta ja teippien laadusta yms.

Karvis

Päälle 2 tonnia hinnoittelivat siskon ukolle yliteippauksen ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.09.12 - klo:21:22
Päälle 2 tonnia hinnoittelivat siskon ukolle yliteippauksen ::)
Siskon ukolle ;D

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Cayman

Onko suosituksia teippifirmoista Tre/Hki seudulla auton yliteippaukseen? Googlettanut olen,mutta ei ole löytynyt vielä sopivaa,tarkoitus olisi teipata uusi A6 Farkku joka mattaharmaaksi tai mattaruskeaksi
ID.3 Business
Golf VIII

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Audis - 23.09.12 - klo:18:54
Onko suosituksia teippifirmoista Tre/Hki seudulla auton yliteippaukseen? Googlettanut olen,mutta ei ole löytynyt vielä sopivaa,tarkoitus olisi teipata uusi A6 Farkku joka mattaharmaaksi tai mattaruskeaksi
Omaa kokemusta löytyy pienemmistä teippauksista mainos hietala. Teippasivat b ja c pilarit skeidasta, sekä entisen kawa ninjan kuplan. Pilarit 36â,¬ ja takuuna toiseen kertaan, kun en ollut tyytyväinen ensimmäiseen kertaan ja kupla muistaakseni 40â,¬. Pidin hintoja ihan kohtuullisina. Etulasit tummennettiin 120â,¬.
Teippaavat myös autoja kokonaan, ja pihassa seisookin usein tuo etusivun Audi joka siis täysin teipattuna.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

vorkki

Tuo Muiron on ainakin autojen yliteippauksia Vantaalla tehnyt. Kannattanee kysäistä tarjous.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Cayman

Kiito vinkeistä,Mainos Hietalan bongasinkin Googlesta ja vaikutti lupaavalta.Muiron uusi tuttavuus,täytyykin ottaa yhteyttä molempiin ja kysellä vähän aikatauluja ja hintoja

ID.3 Business
Golf VIII

Ville R

Ajaks-line Tampereella tekee kanssa yliteippauksia

Cayman

Nyt näyttää pahasti siltä,että matta harmaa vie voiton,vielä kun löytäisi sopivan tekijän,tarjouspyynnöt lähetty,joten mielenkiinnolla odottelen vastauksia;

ID.3 Business
Golf VIII

wrc

Lainaus käyttäjältä: Audis - 23.09.12 - klo:21:42
Nyt näyttää pahasti siltä,että matta harmaa vie voiton,vielä kun löytäisi sopivan tekijän,tarjouspyynnöt lähetty,joten mielenkiinnolla odottelen vastauksia;

jo on mitään sanomaton väri,mutta kukin tyylillään :P

Mikko

En minäkään noista harmaista yleensä niin perusta, mutta tuo australialainen Scirocco on kyllä hemmetin hieno. Tuo väri vaan toimii. Tuolle R:lle on muuten tehty vähän muutakin kuin lätkitty teippiä valkoisen maalin päälle. ;)

niko

Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 20.07.12 - klo:23:03
Tarkoituksena olisi kynnyslistoja teippailla, kun ovat käytössä kuluneet ja muutamia ruostepisteitäkin on jo ilmestynyt...

Laita siihen VW:n OEM metalliset kynnyslistat? Omaan Sciroccooni laitoin, ja ovat näyttäneet ihan makeilta, sekä myös suojaavat hyvin kynnyslistoja. Teipistä kuitenkin kengän pohjassa oleva kivi saattaa raapia läpi, jos nyt kynnyslistoilla tulee koluttua.. 156e ja rapiat näytti olevan volkkarin sivuilla autoosi sopivat, kai niistä saa vielä alaspäin kun jaksaa tingata  ;D

Tulipa naputeltua myös Muironille sähköpostia, jos saisi omaankin autoon vähän väriä. Teippi-Z:aan soitin pari viikkoa sitten ja sanoivat, että laita sähköpostia, mutta eipä ole vastauksia kuulunut, niin kysellään muualta...  ::)

E: Silmä käteen taas.. Taitaa olla jo kynnyslistat kunnossa, kun viesti heinäkuulta....
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

Hefner

Teippaukseen voin suositella firmaa Raumalta, jos ei ole liian kaukana :)
Mainospalvelu Dilogo teippas mun Leonin katon. Oli osaavaa toimintaa.

Kannattaa kysyä tarjous.
Virman piikkiin ProAce:)

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Hefner - 24.09.12 - klo:11:16
Teippaukseen voin suositella firmaa Raumalta, jos ei ole liian kaukana :)
Mainospalvelu Dilogo teippas mun Leonin katon. Oli osaavaa toimintaa.

Okei,kiitos vinkistä. Taitaa mennä nyt suunnitelmat uusiksi, kun parista teippipaikasta sanottiin,että valkoinen ja hopea huonoimmat värit teipata,ja minun autoni valkoinen. Taidan siis teipata vaan osan autosta,vinkkejä otetaan vastaan
ID.3 Business
Golf VIII

Mikko

Mikäs siitä valkoisesta tekee huonon teipattavan? Vai tarkoittivatko, että jää helposti kohtia joista valkoinen jää pilkottamaan? Tuo linkittämäsi Scirocco on ainakin alunperin valkoinen, osaavissa käsissä näyttäisi ainakin kuvien perusteella tulevan hyvää jälkeä.

apo

Valkoisessa paistaa peltien väliset saumat helposti, esim. A-pilarin ja lokasuojan väli.
Mitä tummempi teipattava auto on, sitä huomaamattomampi teippauksesta tulee.

Brand Factory ei halvin, mutta tekevät hyvää jälkeä.

Scirocco on kuvattu sellaisesta kulmasta, mistä ei saumoja kovin hyvin nää.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: apo - 24.09.12 - klo:12:17
Scirocco on kuvattu sellaisesta kulmasta, mistä ei saumoja kovin hyvin nää.
Täällä vähän enemmän kuvia tuosta Sciroccosta ja teippauksesta: http://www.flickr.com/photos/48019879@N03/

Pertsa

Tuossa vajaan kuukauden takaisessa Xtreme Car Showssa oli tämmöinen teipattu Coupe-mese. Auto oli teipattu ihan joka puolelta, myös ovien ja luukkujen välit niin ettei alkuperäinen maali paistanut mistään.
Tuossa oli tuo teippi melko erikoinen, sellainen karheahko lähes hiekkapaperimainen pinta.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: niko - 24.09.12 - klo:01:52

Tulipa naputeltua myös Muironille sähköpostia, jos saisi omaankin autoon vähän väriä. Teippi-Z:aan soitin pari viikkoa sitten ja sanoivat, että laita sähköpostia, mutta eipä ole vastauksia kuulunut, niin kysellään muualta...  ::)

Millaisia suunnitelmia sinulla on?
ID.3 Business
Golf VIII

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 24.09.12 - klo:12:32
Täällä vähän enemmän kuvia tuosta Sciroccosta ja teippauksesta: http://www.flickr.com/photos/48019879@N03/

Hyvä linkki,On kyllä asiallisen näköinen laite!
ID.3 Business
Golf VIII

Kasis

Onhan musta Audi teipattu valkoiseksi ja toisinpäin, eikä siitä näe alkuperäisväriä ulkopuolelta mistään. Jos teippari sanoo, että on hankala teipattava, hän tarkoittaa tod.näk., että työtä on liikaa tai ettei ammattitaito riitä tekemään sitä.
VW-centerissä oli joskus valkoinen rocco, jossa oli katto teipattu mustaksi ja vielä aivan päin persettä. Spoilerin ja katon välistä paistoi törkeästi valkoinen ja teipin reuna oli kuin tylsillä saksilla leikattu ja muutkin reunat oli vähän sinne päin. Teippareita on hyviä ja huonoja, kunhan sen hyvän vain löytäisi(tietäisi).
Scirocco & VI Golf Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy