Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Henri S

Lauantaina juttelin myyjän kanssa ohjauskulmista, Kertoi  että on ollut muutamia vastaavanlaisia tapauksia että ei mene suoraan ja takuuseen on pitänyt säädättää kulmat kohdilleen.
Hohhoijaa!

Puli

itse tyyppäsin myös 320d farkkua ja oikein hirvitti, kun en meinannut motarilla pysyä.. kamala ajettava. Pasuuna menee siihen nähden kuin juna.. kohta 20000 täynnä ja ei mitään huomauttamista missään.. Edellinen -09 olikin täysi pommi :) mutta onneksi annoin vw:lle toisen tsäänssin. Ja tätä menoa myös kolmannen.. Taitaa vaan tulla vaihto ajankohtaiseksi ennen kuin uusi malli joskus tulee markkinoille. No ajellaan nyt reilut pari vuotta tällä ja katellaan sitten mitä on tarjolla.
Kolmen Foordin omistaneena taivaspaikka taattu..   (Corolla -86, Carina -88, Focus sedan -99, Mondeo wagon -03, Mondeo  wagon-07, Golf -08 Variant, Passat -09 variant, passat -10 variant ja Passat -11 variant, Volvo V60 -12, Audi A6 Wagon -13) Volvo oli ensimmäinen "auto" ja toistaiseksi Audikin

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Puli - 21.03.12 - klo:00:23
itse tyyppäsin myös 320d farkkua ja oikein hirvitti, kun en meinannut motarilla pysyä.. kamala ajettava. Pasuuna menee siihen nähden kuin juna.. kohta 20000 täynnä ja ei mitään huomauttamista missään.. Edellinen -09 olikin täysi pommi :) mutta onneksi annoin vw:lle toisen tsäänssin. Ja tätä menoa myös kolmannen.. Taitaa vaan tulla vaihto ajankohtaiseksi ennen kuin uusi malli joskus tulee markkinoille. No ajellaan nyt reilut pari vuotta tällä ja katellaan sitten mitä on tarjolla.

Ne on nykyään nämä autot yksilöitä. Yleensä varmaankin suurin osa ihan laadukkaita ja hyviä, mutta välissä aina joskus se "pommi". Ja se kelle se sattuu niin ei kyllä tarvitse kadehtia. Mukava lukea, että Passat on pelannut. Itselle mahdollisesti tulossa viel tänä vuonna :P Edellinen oli 2000 mallia, eikä siinäkään muuta kuin kilometreistä johtuvaa sanottavaa.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Forrest

Tuli tänään ajeltua melkeen putkeen reilu 800 kilsaa. Sen verran pitää kehua noita sporttipenkkejä, että eipä menny kyllä rahat hukkaan, kun nuo tilasin...hemmetin hyvät  ;D

Ja nyt kun on maahantuojan piikkiin säädetty nuo aurauskulmatkin kohdalleen, niin on kyllä hemmetin hyvä ajettava. Ei oo kyllä pätkääkään ollu ikävä entistä B8 audia.

Tuo rengaspaineen varoitusvalo vaan syttyi n. 500 kilsan jälkeen ja kävin huoltsikalla tarkistaa, mutta kaikki oli ok... mitä lie sekoilee :-\

Sammui kyllä kun kuittasin.

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Forrest - 07.04.12 - klo:22:38
Tuli tänään ajeltua melkeen putkeen reilu 800 kilsaa. Sen verran pitää kehua noita sporttipenkkejä, että eipä menny kyllä rahat hukkaan, kun nuo tilasin...hemmetin hyvät  ;D

Ja nyt kun on maahantuojan piikkiin säädetty nuo aurauskulmatkin kohdalleen, niin on kyllä hemmetin hyvä ajettava.

Oliko miten paljon kulmat pielessä? minun autossa molemmat eturenkaat haritti ja kulkusuunta oli 0.04, kyllä muuttui ajettavuus täysin säätöjen jälkeen.
Hohhoijaa!

Forrest

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 07.04.12 - klo:22:53
Oliko miten paljon kulmat pielessä? minun autossa molemmat eturenkaat haritti ja kulkusuunta oli 0.04, kyllä muuttui ajettavuus täysin säätöjen jälkeen.

En muista lukuja, mutta kyllä siellä säädettävää edessä oli ihan riittävästi... ja jos oikein ymmärsin, niin takaakin säädettiin jotain kulmaa.

Mutta tärkeintä on se, että ei ota tuuli enää ja kulkee hienosti :D

kktune

:)

takajalka

Miltä Passatin sport-alusta tuntuu? Nykyisessä Superbissa on madallettu alusta ja olen kovasti tykännyt, varmaan aika samanlainen tuo Passatin madallettu alusta?

Forrest

Lainaus käyttäjältä: takajalka - 12.04.12 - klo:23:12
Miltä Passatin sport-alusta tuntuu? Nykyisessä Superbissa on madallettu alusta ja olen kovasti tykännyt, varmaan aika samanlainen tuo Passatin madallettu alusta?

Ainakin jos vertaa audi a4 B8 sport-alustaan, niin omasta mielestäni Passatissa on paljon mukavampi ajettava eli ei niin pintakova.

TuplaVW

Ainakin DCC:n Sport-asento on sopivan jämäkkä olematta kova.

Ja mikä hienointa, sen voi halutessaan vaihtaa Comfort-asentoon kun haluaakin vaihteeksi vähän leppoisampaa pehmeyttä ajoon, alustan ollessa silloinkin jämäkkä, koska nuo asetuksethan  vain ovat aktiivialustan esiasetuksia eli vaimennus huomioi jokatapauksessa liikelaajuudet ja liikenopeudet vaimennusta säätäessään.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Wilburi

Jos minulla olisi säädettävä alusta, niin 3 vaihtoehtoa riittäisi hyvin. Sport, Sport+ ja Track.  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

trombone

Olen tykännyt, on riittävän jämäkkä minun ajoihin. Vakiosta ei ole kokemusta kuin yhden koeajon verran. Ainoa miinus on, että roiskeläpät ottavat vielä useammin kosketusta kuopissa.
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

y2nn1s

Meikäläisellä on sport-alusta ja olen todella tyytyväinen. Katsotaan paljon pohja riipii maata ensi talvena - kokemuksia kun ei talviajosta vielä ole. Roiskarit riipii kyllä maata ja sydäntä, mutta tuohon on ratkaisut hakusessa. Jos ei mattoveistä kummempaan ratkaisua löydy, niin pitänee nykäistä laput kokonaan pois.

takajalka

Kiitos vastauksista, leasaritarjoukseen tuli sport-paketti, sitten vaan odotellaan NF Fleetin tarjousta ja toivotaan että kk-vuokra on sopivalla tasolla :)

Henri S

Entä kun sportalustaa vertaa Passatin vakioalustaan,onko millainen ero? Onko ajettavuudessa,kyydissä eroa? Itse en ole vielä päässyt testaan passatin sport alustaa. Mielessä on  välillä käynyt että laitan jouset jotka laskee 15mm kuten sport alustassa.
Hohhoijaa!

Nipademu

Kuinka korkeelle uuden passatin sähköisesti avautuva takaluukku nousee? Eilen tarkasteltiin 5-sarjan BMW:n vastaavaa ominaisuutta. Siinä jäi kontin luukku niin alas, että jopa 160 senttinen avopuolisoni olisi voinut siihen päänsä kolhia. Ei mikään hyvä ratkaisu, jos sylissä painavaa tavaraa ja joutuu selän varassa kumartelemaan. Toivottavasti Passat on tässäkin suhteessa tehty enemmän arkikäyttöön sopivaksi??
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Q8

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 15.04.12 - klo:08:03
Kuinka korkeelle uuden passatin sähköisesti avautuva takaluukku nousee? Eilen tarkasteltiin 5-sarjan BMW:n vastaavaa ominaisuutta. Siinä jäi kontin luukku niin alas, että jopa 160 senttinen avopuolisoni olisi voinut siihen päänsä kolhia. Ei mikään hyvä ratkaisu, jos sylissä painavaa tavaraa ja joutuu selän varassa kumartelemaan. Toivottavasti Passat on tässäkin suhteessa tehty enemmän arkikäyttöön sopivaksi??

Eiköhän se bemarissakin nouse korkeammalle jos sen säätää. Passatissa sanoisin, että ainakin 190 senttinen mahtuu seisomaan suorana. Passatissa se on mahdollista säätää avautumaan matalammalle, mikäli joku syy on.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 15.04.12 - klo:08:03
Moottoriluukku nousee ilman rajoitusta samoihin korkeuksiin kuin manuaalinenkin, eli ulkopinta reiluun kahteen metriin. Korkeammalla nousemalla olisi luukku vaarassa kolhiutua mm. autotallien oviaukon yläkarmiin jne.
Eli alle mahtunee seisoskelemaan varmaan joku 190 cm, jos se on tarpeen. Suuremmasta aukeamasta on lähinnä haittaa enemmistölle.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

ML1

Mä oon n 180 cm lyhyt ja mahdun luukun alle ilman ongelmia, jää reilu pelivara joten tuo n 190 cm mahtuu todennäköisesti seisomaan luukun alla. Ja niinkuin joku jo sanoi avaamista voi säädellä.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Henri S

natiseeko kenelläkään muulla  radion ympärillä oleva alumiinin värinen kehys, kehystä painamalla natinan saa loppumaan, onko vinkkejä miten saisi natinan kokonaan loppumaan? muuten on räminätön ja natinaton auto

Aiemmin rämisi hansikaslokeron yläpuolella oleva koristelista, käytin pajalla silloin ja sai sen kuntoon, kuulemma muutamissa oli korjanneet saman räminän
Hohhoijaa!

eGetin

Seuraavassa huollossa valitat mokomasta natinasta niin kyllä ne sieltä ruuvin kiristelee.

Arthur

Varoituksen sana Passat sedanin omistajille, kun meette koneelliseen pesuun.

Otin harjattoman pesun ja pesun loppuvaiheessa pesurin ollessas auton takana, takakontti pomppasi auki. Kova paineinen vesisuihku avasi kontin. Odotin , että pesu taukosi ja hyppäsin autosta laittamaan kontin kiinni.

Seuraavaksi alkoi kuivaus ja sen jälkeen pääsin ulos vaurioita katsomaan. Takapenkin istuinosasta noin puolet oli kastunut, takakontin matot olivat imeneet vettä ja kontin pohjalla lillui vesi.

Vesivahinkojen lisäksi ei muita vaurioita onneksi tullut. Kuivattelussa riitti kyllä hommaa. Eli laittakaan ovet lukkoon kun menette pesuun!

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Arthur - 18.04.12 - klo:15:27

Vesivahinkojen lisäksi ei muita vaurioita onneksi tullut. Kuivattelussa riitti kyllä hommaa. Eli laittakaan ovet lukkoon kun menette pesuun!

Et ole ilmeisesti ainoa jolle on käynyt noin. Pari vuotta sitten olin ensimmäistä kertaa viemässä autoani pesuun niin aseman kassa (!) sanoi, että laitappas ovet sitten lukkoon kun kuuli että auto Passat. Vieläkin kiitollinen että asia tuli heti esiin ennenkuin vahinko olisi käynyt.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Wekotin

Siis aukeaako tuo luukku siihen, että vesisuihku osuu tuohon avausnappulaan?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 18.04.12 - klo:18:35
Siis aukeaako tuo luukku siihen, että vesisuihku osuu tuohon avausnappulaan?

Juuri tuosta on käsittääkseni kysymys.

trombone

Ettei vaan avautuisi liikesensorin takia ("jalanheilautustoiminto")?  ::)
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

Passatti

Kuullostaa aika uskomattomalta.Olen nähnyt kymmenittäin Passatteja pikapesussa Konalassa eikä yksikään takakontti ole avautunut.
Always lead, never follow

Arcca

Eihän se tarvi kuin painepesurin suihkun osumaan siihen nappiin sopivasti. On varmaan myös pesukoneesta kiinni, eli jotain pesulaa tarkkailemalla ei välttämättä näe koskaan.

Muistan myös erään jenkkiläisen raportoineen luukun avautumisesta CC:ssä.

Skula

Kyllä munkin CCn takaluukun sai helposti auki painepesurilla kun sohasi silla sitä VW-logoa sopivasti.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Arthur

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 18.04.12 - klo:19:52
Kuullostaa aika uskomattomalta.Olen nähnyt kymmenittäin Passatteja pikapesussa Konalassa eikä yksikään takakontti ole avautunut.

Itekin olin käynyt jo useaan otteeseen samaisessa pesussa, mutta nyt sattu nähtävästi vesisuihku sopivasti. Voimaahan sen kontin avaamiseen / logon painamiseen ei paljoa tarvitse. Liiketunnistinta minulla ei ole takakontin aukaisemiseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy