Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

MMV

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 26.12.11 - klo:15:48
Ajettavuuteen vielä, yllätyin kun otti tuuli paljon, odotin kyllä parempaa! Avensikseen ei tuuli ottanu juuri ollenkaan ja meni kuin juna oli keli mikä vaan. Nyt tuntuu siltä että seuraava auto on taas Toyota, seuraavan mallin Avensis?

Oletkos nyt aivan tosissasi?! Minulla on ollut yksi kappale Toyota Avensiksia (ostin uutena, ajoin 7 kk -> vaihtoon) ja mielestäni siihen päti kaikki kuvailemasi negatiiviset termit. Avensis ei mennyt koskaan suoraan ja muutoinkin laite oli puolessa vuodessa pajalla neljä kertaa. Meni kerrasta usko Toyotaan...

Toki oma Passatti on vasta liikkeessä (4Motion diesel Variant sporttipaketilla), joten en pääse vielä arvioimaan ajettavuutta. Kokemusta sakemanneista on jonkin verran ja ainakin Mondeot ovat menneet kelissä kuin kelissä junan lailla.

eGetin

Enemmän nuo Avensikset näkyivät tänään kolmostiellä seilaavan kuin oma Golffi suoraan 90-luvulta. Kannattanee käydä tarkastuttamassa sen Passatin rengaskulmat.

Kapa

Tuon Avensiksen poukkoilemisen huomasin kovalla tuulella, joskus vuosia takaperin kun ajelin sellaisen perässä Raumalta Tampereelle. Ihmettelin auton siirtymistä puuskissa ihan reippaailla liikkeillä. Itsellä tuolloin uusi Fabia Combi, joka tietojeni mukaan herkkä sivutuulelle ja ihmettelin sitä kun nuo puuskat eivät siihen kuitenkaan kummemmin vaikuttaneet.

Henri S

siinä minun Avensiksessa sitten oli iso vika koska se meni suoraan,ei tarvinnut ohjailla.

Kävin lisäämässä ilmaa renkaisiin (2,7) ja ajettavuus muuttui paremmaksi
Hohhoijaa!

Kapa

Lainaasiinä minun Avensiksessa sitten oli iso vika koska se meni suoraan,ei tarvinnut ohjailla.

Kävin lisäämässä ilmaa renkaisiin (2,7) ja ajettavuus muuttui paremma
ksi

Luitko, että puhuttiin sivutuulesta?

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 26.12.11 - klo:18:51
ksi

Luitko, että puhuttiin sivutuulesta?

Luin, ja sitä tarkoitinkin. Kummassakin tapauksessa.
Hohhoijaa!

MTu

Onhan näitä Passatteja ollut B6 esittelystä lähtien toki niitäkin yksilöitä jotka eivät mene tuulella suoraan. Joskus menee auto vaihtoon, joskus löytyy huoltoliike joka ymmärtää säätöjen päälle ja auto saadaan kuntoon. Itselläkin oli ensimmäinen B6 passatti sellainen joka ei mennyt metriäkään suoraan ennenkuin sitä huollossa vähän ihmeteltiin. Sen jälkeen meni ku juna kovallakin tuulella.

Ensimmäisenä kannattaa tosiaan katsoa rengaspaineet kohdilleen, ja jos on tarvikevanteet - niin vilkaisisin että ET luku on spekseissä. Sen jälkeen huoltoon kulmien säätöön jne. Kyllä sen suoraan pitäisi mennä ihan kohtuu kovalla tuulellakin. Tänään tosin oli sellainen keli että tuolla ei mikään auto mennyt suoraan. Meillä lähti tiilikaton räystäspellitykset lentoon ja naapurilta katolta tiiliä. :)

Peruspenkit tossa on huonot - ja ämpärimuovi natisee joka puolelta. Ihan jees se on silti, ei mikään S-mersu, mutta ihan auto.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Skula

Minun variantti Passatti kyllä meni tänäkin aamupäivällä hienosti ja vakaasti vaikka oli vielä hurjia puhureita Hyvinkää - Lohja akselilla.. Kyllä sen tuulen huomasi, mutta mitään suuria ohjausliikkeitä ei tarvinnut niiden vuoksi tehdä..

Enemmän piti väistellä teille kaatuneita puita, ja niitä sahailevia ihmisiä, niillä kun ei tuntunut olevan mitään järkeä siinä miten siellä touhutaan.. Vähän vois miettiä miten siellä 80 alueella juostaan tielle...

Toisaalta mulla onkin Nokian Kitkarenkaista sekarengastus ja paineet niissä päin persettä ::)

Ja mitä noihin natinoihin tulee.. Mielummin niin päin että jos joku väittää että niitä ei ole 10tkm ajetussa passatissa, se puhuu palturia..  :P Ellei sitten ajelu ole vain puhdasta maantieajoa, tuoreella asvaltilla..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Passatti

Kyllä Avista pitää koko ajan vähän ohjailla.Ei se suoraan mene sivutuulessa.Ja nitisee siinäkin kojetaulu.Samaa kovaa kierrätys muovia siinäkin käytetään.
Always lead, never follow

Karvis

Onkohan Passatissa sivutuulikorjausta kuten esim. Skodassa on? Jos sen tekemisiä alkaa korjailemaan kovin aktiivisesti niin sitä muikelehtimista riittää vaikka maailman tappiin asti, pitää vaan antaa mennä eikä alkaa liikaa kaitsemaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Q8

Nyt on XC90 vaihdossa Passattiin.

Varustelistaa on raksittu ja tilaus sisällä. Pari kyssäriä:

- tryffeli-musta sisustus, niin onko ovet mustat kuten konfiguraattori väittää, vai ruskeat niinkuin valokuvat väittävät?

- ovien alareunojen valot tulevat vakiona, vai pitääkö ottaa peilipaketti ja sen mukana ympäristövalot?

- tuleeko premium MFA:ssa mitään muuta kuin värit?
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

velluv

Omassa Passatissa ainakin ovet ruskea / mustat

Q8

Lainaus käyttäjältä: velluv - 28.12.11 - klo:17:31
Omassa Passatissa ainakin ovet ruskea / mustat

Näin arvelinkin, kiitos kuvista. Kuinkas tuossa highlinessä nuo ovien valot?

TDI69

Puolisen vuotta ja 12 tuhatta mukavaa kilometriä takana. Ei minkään valtakunnan vikaa tähän mennessä, kuten ei ollut kolmen vuoden ja 75000 kilometrin aikana edeltäjä-Luxlinessäkään.

Hyvää:
- ajettavuus pitkillä matkoilla
- DSG:n loistava toiminta  :D
- etuistuinten pitkittäin säädettävät niskatuet ovat kyllä mukavat
- moottorissa on mukavasti puhtia, erityisesti kun vertaa edeltäjän 1,9 litran pumppusuutin-TDI:hin
- ajovalot ovat loistavat (kirjaimellisesti)

Ei niin hyvää:
- kulutus ei ole niin alhaisella tasolla kuin koeajo-autoissa (joiden ajotietokonetta oli ilmiselvästi kyllä säädetty näyttämään alhaista kulutusta)
- rengasmelu on varsinkin nastarenkain hieman kovempaa kuin talvisten koeajojen (lunta oli runsaasti) perusteella olisi luullut. Paljon hiljaisempi toki kuin edellinen malli
- start/stop ei oikein nappaa.

Muuta itkettävää (ei liity itse autoon)
Autoverouudistus, jossa dieselin hintaa nostetaan reippaasti ja lasketaan käyttövoimaveroa, sopii huonosti minulle. Käyttöetuauton ollessa kysymyksessä minä kun maksan itse polttoaineet ja firma tuon veron eli tässä häviän selkeästi  >:(. Jos nyt valitsisin, ottaisin 1,4 TSI DSG:n.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 26.12.11 - klo:22:40
Varustelistaa on raksittu ja tilaus sisällä. Pari kyssäriä:

- ovien alareunojen valot tulevat vakiona, vai pitääkö ottaa peilipaketti ja sen mukana ympäristövalot?

- tuleeko premium MFA:ssa mitään muuta kuin värit?
Valitettavasti en ole päässyt vertailua vakio-Highlineen tekemään kun ruksailin sekä peilipaketin, värinäytön monitoiminäyttöön ja myös Ambiente-valot mutta kyllä niitä voi suositella. Sillakin uhalla että täällä suhtaudutaan usein varsin nihkeästi auton varusteluun.

Peilipaketin ympäristövalaistus on mainio näyttäessään auton vierustan auttaen lätäköiden, kuran tai liukkauden arvioinnissa. Samalla tulee peilien kääntö mukaan.
Premium-värinäyttö on selkeä paketti, ja ilmeisesti esimerkiksi merkkien pikselitarkkuuden osalta parempi kuin vakio, eroaa ainakin paljon Golfimme plus-näytöstä... ei sekään mikään huono ole mutta aika erityylinen kuitenkin. Rinnakkkain verrattuna eroaa varmaan joka osaltaan, osa tietysti menee kikkailun puolelle mutta luo omaa fiilistään viimeistelystä kuten esim trippimittarin satametrinäyttö mikä vaihtuu animaationa vanhanaikaisesti kiertymällä kuten rullamittareissa aikanaan. Niitä värejä ei sen enempää ajattele mutta taitavat muuttaa sitä yleisvaikutelmaa minkä mittariston osana luovat.

Ambienten kahvavalot pähkinälistojen alta tuovat myös takapenkkiläisille pimeässä häikäisemätöntä tunnelmavaloa.

Pidin premiun-näyttöä sitä etukäteen näkemättäkin tavallaan edellytyksenä silloin kun on useita sellaisia varusteita, jotka näkyvät monitoiminäytöllä. Voi sanoa että en ole katunut ruksimista (minkään varusteen osalta)  :)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

teedeeii.

Mulla vajaan vuoden ollut veewee alla, mittarissa 28 tkm, ainut mikä "vika" on ollutniin pari kertaa on veto kadonnut, ei kelannut vauhtia ku just ja just sataseen ja sekin r-a-u-h-a-l-l-i-s-e-s-t-i, no tien sivuun auto sammuksiin ja taas mentiin.
Huolto on pian tulossa, onkohan tuosta "viasta" jäänyt joyain merkintöjä? Näkee sitten.
Pirun hyvin on passat pelannut, kulutus on ollut maltillista tasan 5 l/sadalla ja se on mitattu tankkauksen yhteydessä. Ajotietokone näyttää kyllä maantiellä jopa 4,3/sadalla välillä, mutta alle viiden pääsen maantieajossa aivan heittämällä, aina.

Skula

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 29.12.11 - klo:10:27
Peilipaketin ympäristövalaistus on mainio näyttäessään auton vierustan auttaen lätäköiden, kuran tai liukkauden arvioinnissa. Samalla tulee peilien kääntö mukaan.

Tuo on oikeasti todella hyvä varuste.. Minun autossani sitä EI pitänyt edes olla.. Mutta kas kummaa, löytyy himmentyvä sivupeili ja maavalot  ;D

Skula

Lainaus käyttäjältä: TDI69 - 29.12.11 - klo:09:35

Ei niin hyvää:
- kulutus ei ole niin alhaisella tasolla kuin koeajo-autoissa (joiden ajotietokonetta oli ilmiselvästi kyllä säädetty näyttämään alhaista kulutusta)
- rengasmelu on varsinkin nastarenkain hieman kovempaa kuin talvisten koeajojen (lunta oli runsaasti) perusteella olisi luullut. Paljon hiljaisempi toki kuin edellinen malli

Miten kova kulutus sinulla on?

Jostain syystä minulla onkin fiksaatio vajaavetoisiin ottaa kitkat, kun tuolla ei liukkaalla pääse muutenkaan mihinkään niin kitkat riittää, kun taas nelikolla maximoin etenemiskyvyn nastoilla  :D

TDI69

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.12.11 - klo:10:56
Miten kova kulutus sinulla on?

Jostain syystä minulla onkin fiksaatio vajaavetoisiin ottaa kitkat, kun tuolla ei liukkaalla pääse muutenkaan mihinkään niin kitkat riittää, kun taas nelikolla maximoin etenemiskyvyn nastoilla  :D

Melko tarkkaan 6,8 litraa/100km (mitattu). Ajo on kyllä voimakkaasti painottunut taajama-ajoon.

Skula

Lainaus käyttäjältä: TDI69 - 29.12.11 - klo:11:47
Melko tarkkaan 6,8 litraa/100km (mitattu). Ajo on kyllä voimakkaasti painottunut taajama-ajoon.

On kyllä minustakin melko iso lukema, olkoon miten taajama-ajoa.. Oma 14TSIDSG:n keskikulutus on 6,4(mitattu), sekin sisältää pääosin taajamaa, ja nyt näin "talvella" lähetty aina kylmällä koneella, kun ei oo lohkolämppäriä/tms vielä autossa..

(Niin siis tankkaan itse omaani 95E:sta.. )

Q8

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.12.11 - klo:10:54
Tuo on oikeasti todella hyvä varuste.. Minun autossani sitä EI pitänyt edes olla.. Mutta kas kummaa, löytyy himmentyvä sivupeili ja maavalot  ;D

Niin kummat on hyvä, valot vai taittuva peili? Omassa XC-90:ssä molemmat ja kumpaakaan en käytä, valot vaativat kyllä napin painamisen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 29.12.11 - klo:12:16
Niin kummat on hyvä, valot vai taittuva peili? Omassa XC-90:ssä molemmat ja kumpaakaan en käytä, valot vaativat kyllä napin painamisen.

Valot - ehdottomasti.  (valopaketissa tulee tuo himmentyvä peili mukana, kai?)

Peileihin en ole koskaan kaivannut sähköistä kääntämistä.. Saa ne käsinkin jos joskus sattuisin tarvitsemaan ko.ominaisuutta.. Toki jos asustaa jossain sellaisessa paikassa jossa ruudut ovat ahtaat niin ei tuo varuste ole varmasti mitenkään huono.. Minä asustan laveasti kehä III:n ulkopuolella.. Käyn kyllä usein Helsingin keskustassa ja tsadissa yleensä, mutta en ole kokenut tarpeelliseksi sähköllä taittuvia peilejä..

Passatti

Kyllä ne peilien kääntymiset ovat ehdottomat täällä stadissa.Keskustassa nuoriso tykkää käännellä peilejä kun auto on kadunvarressa parkissa.Hyvät maavalot ovat aina paikallaan.

TDI69

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.12.11 - klo:12:03
On kyllä minustakin melko iso lukema, olkoon miten taajama-ajoa.. Oma 14TSIDSG:n keskikulutus on 6,4(mitattu), sekin sisältää pääosin taajamaa, ja nyt näin "talvella" lähetty aina kylmällä koneella, kun ei oo lohkolämppäriä/tms vielä autossa..

(Niin siis tankkaan itse omaani 95E:sta.. )

Niinpä. Ajan kyllä mielestäni vielä melko taloudellisestikin. Sen olen kyllä huomannut, että taajama-ajolla ja taajama-ajolla on merkittäviäkin eroja. Tuo minun ajoni on ollut sitä kuluttavampaa sorttia Helsingin ja Espoon ruuhkissa eli liikennevalopysähdyksiä yms. on paljon.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 29.12.11 - klo:12:53
Kyllä ne peilien kääntymiset ovat ehdottomat täällä stadissa.Keskustassa nuoriso tykkää käännellä peilejä kun auto on kadunvarressa parkissa.Hyvät maavalot ovat aina paikallaan.

Jättääkö ne nuoret ihanat äitin ja isin rakkaat lapsukaiset peilit rauhaan jos ne ovat kääntyneinä? Vai oliko pointtinä juuri se että KUN ne käännetään miten sattuu niin ne saa elektrooonisesti käännettyä takaisin haluttuun törö-asentoon?

Eikö "systeemi" rasitu siitä että niitä sähköisesti vemputettavia peilejä huljutetaan käsin? Tyhmä minä voisin näin kuvitella?

Näin tietämätön maalainen minä olen?

Passatti

Kyllä ne lapset tykkäävät läpsiä niitä peilejä kun ohi kävelevät.Kun ne ovat sisäänpäin kääntyneitä eivät osu heti lapaseen.Olen jo pari peiliä joutunut ostlemaan.Kalliiksi tuli.Siitä saakka ku autooni ostin kääntyvät peilit ei ole tarvinnut marmoritiskillä vielä käydä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 29.12.11 - klo:13:08
Kyllä ne lapset tykkäävät läpsiä niitä peilejä kun ohi kävelevät.Kun ne ovat sisäänpäin kääntyneitä eivät osu heti lapaseen.Olen jo pari peiliä joutunut ostlemaan.Kalliiksi tuli.Siitä saakka ku autooni ostin kääntyvät peilit ei ole tarvinnut marmoritiskillä vielä käydä.

Ã,,ärimmäisen hyvä ominaisuus siis tuo sähköpeilitaivutus, siis jos asuu tsadissa, tahikka/ja muualla ympäristössä jossa asuu hulluja ihmisiä  ;D

Q8

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.12.11 - klo:12:27
Valot - ehdottomasti.  (valopaketissa tulee tuo himmentyvä peili mukana, kai?)

Nyt kun vielä tietäisi, tuleeko ovien alavalot vakiona highlinessä?

Passatti

Skulalle .En tiedä onko ne kaupunkilais nuoriso tai maalais-serkut ,jotka tekevät tuollaista.Hulluja toki ovat.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 29.12.11 - klo:13:11
Nyt kun vielä tietäisi, tuleeko ovien alavalot vakiona highlinessä?

Valo ja näkyvyyspaketti tulee highlinessä vakiona.. En tiedä onko siinä erillisiä alavaloja ovissa, mutta ainakin maavalot ovat vakiona Highlinessä... Volkkarin sivujen perusteella..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy