Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Passatti

Kiitos tiedoista.Samalla kun olin VW:llä niin otinpa uuden hinnaston samalla.Päivätty 02.12.2011.Passattien hinnat ovat nousseet sitten lokakuun hinnaston.Omalla kohdallani hintaa on tullut lisää 995,60â,¬ samoilla varusteilla.
Always lead, never follow

Henri S

Onko siinä toimintoa jos jää ikkunat auki sitten kun alkaa vettä sataa sadetunnistin laittaa ikkunat automaattisesti kiinni?
Hohhoijaa!

Passatti

Ei ikkunat mene kiinni.Sadetunnistin on vain tuulilasin pyyhkijöitä varten.

Henri S

Eikö jossakin vag:n autossa ole sellainen toiminto?
Hohhoijaa!

Passatti

Enpä ole kuullut ,että missään autossa olisi moinen toiminto.Voi olla ,että on.

Häilis

juu kyllä on moinen toiminto, ikkunat/kattoluukku menee kiinni satella jos on unohtunut auki,on helposti koodattavissa jälkeenpäinkin VCDS:llä jos vain sadetunnistin löytyy autosta.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 06.12.11 - klo:10:47
Ei ikkunat mene kiinni.Sadetunnistin on vain tuulilasin pyyhkijöitä varten.

Kyllä ne ikkunat menevät automaattisesti kiinni, jos toiminnon on asetuksista aktivoinut. Kannattaa ottaa manuaali nöyrästi käteen, niin saattaa oppia paljon muitakin ominaisuuksia autosta.

Kotiläksyksi voisi esittää vaikka kysymyksen, että miksi ikkunat olivat autossa päivällä kiinni, kun iltapäivällä jätin ne varmasti auki? Ja yöllä ei satanut.

Passatti

Kukkaselle. Lukisin mielelläni ohjekirjaa, mutta kun auto on vielä linjalla.Ei mulla kylläkään ole mennyt ikkunat kiinni 3:ssa BMW:ssä ja Toyotassa, vaikka sadetunnistin on.Hyvä, jos VW:ssä toimii näin.En pidä ikkunoita auki.En kesällä enkä talvella.Sitä varten on olemassa automaatti ilmastointi ettei vetoa synny.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 06.12.11 - klo:13:46
En pidä ikkunoita auki.En kesällä enkä talvella.Sitä varten on olemassa automaatti ilmastointi ettei vetoa synny.

Sama homma. Aina välillä sitä ihmettelee kuumana kesäpäivänä miksi jannut ajelee hiki otsalla ikkunat auki uusilla autoilla. Jos haluaa tuntea tuulen leikkivän hiuksillaan sitä varten on avoautot ja veneet. Miksei motarikin.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Passatti

Häilis.Voiko tämän koodauksen tehdä itse? Vaiko huollossa?Yritin löytää kaverin Passat CC:n käyttöohjekirjasta mainintaa asiasta .En löytänyt muuta kuin sen ,että ikkunat voidaan vielä avta tai sulkea ovissa olevista painikkeista,kun virran katkakaisusta on kulunut lyhyt aika eikä kumpaakaan etuovea ole avattu.Sama koskee panoraama kattoikkunaa.

Häilis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.12.11 - klo:13:38
Kyllä ne ikkunat menevät automaattisesti kiinni, jos toiminnon on asetuksista aktivoinut. Kannattaa ottaa manuaali nöyrästi käteen, niin saattaa oppia paljon muitakin ominaisuuksia autosta.

Kotiläksyksi voisi esittää vaikka kysymyksen, että miksi ikkunat olivat autossa päivällä kiinni, kun iltapäivällä jätin ne varmasti auki? Ja yöllä ei satanut.

Sadesulkeutuminen sisältää myös toiminnon jolloin ikkunat/kattoluukku menee kiinni 3h tai valinnaisesti 24h kuluttua vaikka sadetta ei olisikaan.

Passatti

Ok.Kiitos.En kyllä löytänyt ohjekirjasta tekstiä siitä.Aina sitä oppii uutta.

Häilis

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 06.12.11 - klo:14:55
Häilis.Voiko tämän koodauksen tehdä itse? Vaiko huollossa?Yritin löytää kaverin Passat CC:n käyttöohjekirjasta mainintaa asiasta .En löytänyt muuta kuin sen ,että ikkunat voidaan vielä avta tai sulkea ovissa olevista painikkeista,kun virran katkakaisusta on kulunut lyhyt aika eikä kumpaakaan etuovea ole avattu.Sama koskee panoraama kattoikkunaa.

voi tehdä itse (VCDS koodaus) ,sen jälkeen sadesulkeutumis toimintoa voi ohjata monitoiminäytöltä ON/OFF

VW Passat rain closing hidden feature VCDS mod with rain sensor

Henri S

Tälläinenko on passatissakin vakiona kun on sadetunnistin? vai pitääkö se erikseen koodata?

Koeajo Passatissa huomasin  ajotietokeestä kohdan" Brake Comp." en muista tarkalleen miten se kirjoitetaan mikä tuo on????
Hohhoijaa!

Skula

Piti vaan tulla kertomahan että viimosin tankkaus meni torellisesti 5,8l/100km.. Talvirattailla 235/45-17" kitkoilla siis..

1.4TSI DSG Variantti tuntuu olevan niukkakulutuksinen, myös talvirattailla.. Nyt 16tkm todellinen keskikulutus on 6,3l/100km. Voishan tuo vähemmän kuluttaa, mutta en taho yhtään laiskempaa konetta, joten tyytyminen on tähän  ;D

Lisää tämmösiä!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Passatti

Pienellä menee.Hyvältä kuullostaa.Minkälaista ajoa sulla on suurimmaksi osaksi ?

Skula

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 07.12.11 - klo:19:39
Pienellä menee.Hyvältä kuullostaa.Minkälaista ajoa sulla on suurimmaksi osaksi ?

Keskivauhti jossain 40km/h nurkilla... Uudellamaalla pääosin ajellaan työmatkaa 30-80 alueilla.. Sanoisin 'roughly' 50/50 maantie ja kaupunkiajoa...

-keskikulutus jopa 3 litraa vähemmän kuin A4 Avant 2.0TFSI Q Stronic
-lähes 2 litraa vähemmän kuin 1.8TSI DSG CC
-melkolailla saman verran kuin kuin 125kW TDI A3 SB Quattrolla samoissa ajoissa.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

ML1

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 05.12.11 - klo:16:13
Kävin juuri VW lennossa ja kyselin peilistä.Kuulemma myyjän mukaan kääntyy alas mikäli on tilannut parkkitutkat .
Kysyin myös ,että missä sijaitsee VW Passat Sedanin GPS antenni.Vastaus oli kolmelta myyjältä sama,että katossa on hainevä.Epäilen kun en ole yhtään moista nähnyt.Korjatkaa jos ovat väärässä.
Mulla on parkkitutkat ja avustin mutta ei peili käänny !. Ymmärtääkseni pitää olla peilipaketti, jolloin peilit myös taittuu sisään sähköisesti.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Passatti

Kuulemma peili kääntyy kun peili kytkin on R asennossa.

mkn

Peili kääntyy vain jos kytkin on R asennossa, mutta kuten tuossa edellä joku kirjoittikin niin pitää olla sähkösäätöiset istumet ( ja lisävarustehinnaston mukaan valmistusviikko 22/11 tai uudempi).
Ohjekirjasta löytyy kuinka säädetään mihin asentoon peili peruuttaessa kääntyy.

Henri S

Tänään sain Passatin 130 km ajettu ja ensikokemukset on erittäin hyvät, dsg vaihtaa pehmeästi, 2.0 tdi tuntuu olevan voimakas moottori. Peilistä vielä että ei käänny alaspäin vaikka on R asennossa
Hohhoijaa!

Forrest

Mihin kohtaan teillä asennettu letkulämmittimen pistoke keulaan?
Pitäis ruveta asentelee omaan autoon paikoilleen, vaan ei löydä oikeen hyvää kohtaa  :-\

Henri S

Lainaus käyttäjältä: AnttiL - 10.12.11 - klo:01:40
Mihin kohtaan teillä asennettu letkulämmittimen pistoke keulaan?
Pitäis ruveta asentelee omaan autoon paikoilleen, vaan ei löydä oikeen hyvää kohtaa  :-\

Minun autossa ei ole asennettu mihinkään kohtan, kun on webasto
Hohhoijaa!

Forrest

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 10.12.11 - klo:08:39
Minun autossa ei ole asennettu mihinkään kohtan, kun on webasto

Kyllä meittin autostakin webasto löytyy kaukosäätimellä, mutta kun työnantaja tarjoaa ilmaiset sähköt, niin kummasti näillä polttoaineitten hinnoilla tekee mieli laittaa myös letkulämmitin ;)

Peltzi

Mun mielestä sillä letkulämmittimen hinnalla saa jo muutaman litran polttoainetta niin onko tossa mitään järkeä laittaa sitä hyöty kummiskin aika minimaalinen?

Forrest

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 10.12.11 - klo:12:10
Mun mielestä sillä letkulämmittimen hinnalla saa jo muutaman litran polttoainetta niin onko tossa mitään järkeä laittaa sitä hyöty kummiskin aika minimaalinen?

En nyt meinaa pelkästään säästön takia laittaa... aina kun ei tiedä milloin töistä lähtee, niin ompahan aina lämmin moottori, kun on letkulämmitin.

Peltzi

Ajattelit pitää 8h tuntia putkeen kiinni piuhassa?

Forrest

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 10.12.11 - klo:12:51
Ajattelit pitää 8h tuntia putkeen kiinni piuhassa?

Näillä keleillä ajastan, että on noin 3 tuntia... sitten kun -20 ja kylmempää, niin aina olen pitänyt tuon 8 tuntia.

Henri S

Onko teidän uusissa Passateissa ollut kosteutta molemmissa umpioissa?
Minun Passatissa on molemmissa umpioissa kosteutta. Myyjä kertoi luovutukesssa etä kosteus on tullut kun on noin kuukauden ollut varastossa ulkona ja nyt sitten oli ajettu sisälle

Hohhoijaa!

T

Lainaus käyttäjältä: skula - 03.12.11 - klo:17:55
Onnea Passatin johdosta!

Minulta hajos just omastani kello. Tai siis taustavalo pimeni..

No täällä päätti kellon alla oleva radio/navigaatiosysteemin nappulat pysyä välillä pimeänä. Ilmeisesti joku valoanturi häiriö koska ongelman ilmetessä navigaattoriinkin vaihtuu kirkkaat päivävärit. Toisena päivänä toimii toisena ei..
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy