Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: nemos - 20.11.11 - klo:13:48
Eikö Passatissa tosiaan ole toimintoa, joka estää SS:n toiminnan maantie/moottoritienopeudesta pysähdyttäessä?

Minulla ei SS sammuta autoa kun siirryn Kehä III:lta suoraan liikennevaloristeykseen. Jokin äly on mukana...

Pidän alla olevaa kommenttia todella yliampuvana:
(kokemuksiini viitaten)

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 20.11.11 - klo:12:33
Tätähän meikäläinen juuri epäili SS:n toiminnasta taannoin. Turboja tulee laukeamaan em. syystä johtuen näissä SS autoissa enenevässä määrin, sanokaa minun sanoneen!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Wekotin

^Olisi se aika hassua jos tuota ei olisi mietitty. Mutta tosiaan esim. kaksoisahdetun ssp toteaa, että jäähdytysnesteen sähköpumppu ei kuulu itsediagnoosin piiriin. Siis miksei?! Eihän se nyt ole tärkeää tietää saako turbo jäähdytystä moottorin sammumisen jälkeen vai ei. Toivottavasti ovat tuon korjanneet. Tuleeko S&S -järjestelmästä vikakoodi?

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: nemos - 20.11.11 - klo:13:48
Eikö Passatissa tosiaan ole toimintoa, joka estää SS:n toiminnan maantie/moottoritienopeudesta pysähdyttäessä?

On, se toiminto vaan on manuaalinen napista painaminen... eli mitään automaattista suojasysteemiä ei näyttäisi olevan. Ainakin mitä itse olen kokemuksen kautta havainnut, motarinopeudesta rampin valoihin tultaessa SS sammuttaa koneen. Ja jos koneen sammuttaminen kovan ajon jälkeen altistaa turbon vauriolle, kuten tässä ketjussa on moneen otteeseen jo mainittu, niin näin myös jossain vaiheessa käy. Tämä on minun kantani, ellei joku faktan kautta pysty muuta osoittamaan.

Skula: sinulla siis bensalaite joka ei sammu vastaavassa tilanteessa, miksi sitten diesel niin tekee? Luulisi turbojen käyttätyvän samalla lailla käyttövoimasta riippumatta.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

Skula

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 20.11.11 - klo:14:34
Skula: sinulla siis bensalaite joka ei sammu vastaavassa tilanteessa, miksi sitten diesel niin tekee? Luulisi turbojen käyttätyvän samalla lailla käyttövoimasta riippumatta.

Minulla ei ole kokemusta dieselin S&S toiminnasta kuin 1 sarjan bemarista.. Sen kanssa ajoin niin vähän että en sano mitään totuuksia.

Sen sijaan tuo minun bensa passatti ei ole kertaakaan sammunut kun täräytän Kehä III:lta noin sadan metrin rampilta liikennevaloihin seisomaan.. Ajan tuon "keikan" keskimäärin 3 kertaa viikossa..

ML1

Mulla kyllä dieseli sammuu kehä III noustessa ja pysäytettäessä. En kanna siitä huolta koska eiköhän saksalainen insinööri ole suunnitellut laitetta niin että se ei todellakaan sammu jos on liian kuumana. Meidän 100 tai 80 sta pysäytettäessä en voi kuvitella että turbo kävisi liian kuuman. Eri asia jos on autobahnalla ajanut lappu lattiassa parikymmentä kilsaa ja sitten sammutetaan..... :o
Ja mistä sitä tietää käykö siellä jokin öljypumppu SS toiminnon ollessa päällä ?  ???
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 21.11.11 - klo:14:30
Mulla kyllä dieseli sammuu kehä III noustessa ja pysäytettäessä. En kanna siitä huolta koska eiköhän saksalainen insinööri ole suunnitellut laitetta niin että se ei todellakaan sammu jos on liian kuumana. Meidän 100 tai 80 sta pysäytettäessä en voi kuvitella että turbo kävisi liian kuuman. Eri asia jos on autobahnalla ajanut lappu lattiassa parikymmentä kilsaa ja sitten sammutetaan..... :o

En itsekään usko, että turbo kovin kuumana käy meidän oloissamme. Ei tuo SS-järjestelmä kuitenkaan turbon olotilaa ainakaan huollon mukaan mitenkään tarkkaile. Edit: Tässä vielä suora lainaus huollosta saadusta sähköpostista:

"se start&stop ei tosiaan ota huomioon turbon jälkikäyttöä, joten maalaisjärjellä voisi järkeillä, että
jälkikäyttäminen pidentäisi ahtimen elinikää."

LainaaJa mistä sitä tietää käykö siellä jokin öljypumppu SS toiminnon ollessa päällä ?  ???

Luulisi, että sen voisi äänestä kuulla. Konehuone on kuitenkin käsittääkseni täysin kuollut silloin kun kone SS:n toimesta sammuu - ellei Passat sitten ole erikoistapaus.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Skula

Tonnit paukkuu tankilla vieläkin, vaikka renkaana toimii nyt 235/45-17 kitkat..

Ihan jees..

edit:[range oli jotain 50km]

Henri S

Millaisia kokemuksia on ollut uudesta Passatista 2,0 TDi DSG:stä. Minkälaiset talvirenkaat sopii hyvin Nasta vai kitka? onko meluisa nastoilla?
Miten DSG on toiminut? ja riittääkö tehot moottorissa esim rekan ohitukseen ja arkiajoon? Volkkareista ei ole minulla paljon kokemuksia, uskaltaako ostaa?  Sisätilat  on varmaan lähellä Avensista 09-

Olen ostamassa kyseistä autoa, auto on liikkeen varastossa, Kauankohan liikkeen ostamat uudet autot ovat varastossa ennen kuin joku ostaa? ajattelin vaan että ostanko uuden auton vanhana.
Autossa varusteina, Xenonvalot ajotilanteen mukaan säätyvät LED päivävalot,takavalot, Parkkitutkat sekä parkkiavustin, Tehdas asenteinen webasto kauko-ohjaimella, Tietääkö kukaan onko se  4kw vai 5kw?

Hohhoijaa!

ML1

^Pelkkää hyvää sanottavaa.Kitkoilla ainakin hiljasemmaksi muuttui kun mitä kesärenkailla, kesä 235/45/17 tehdaskumit  ???, talvi 205/50/17 Michelin kitkat. Mulla 103 kw Highline Variant DSG. Hiukan ohituksissa kyllää jää kaipaamaan lisävoimaa yläkierroksille, muuten kaupunkiajossa kyllä kerkeää muun liikenteen mukana  ;). DSG toimii hienosti ei moittimista. Tähänmennessä autolla veivattu 18000 km ja ei mitään ongelmia. Jos heikkoja kohtia haetaan niin mielestäni sivupeilit jättävät liian isot kuolleet kohdat, peruutusvalo on onneton, SS hiukan häiritsee mutta sen saa napista pois  :D. Muuta en juuri voi moittia ;D
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

JTjones

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 02.12.11 - klo:19:19
Minkälaiset talvirenkaat sopii hyvin Nasta vai kitka? onko meluisa nastoilla?

Minulla on alla (Passat Variant vm. 2011) Contin nastat ja on melko meluisa, muttei mikään mahdoton.

LainaaOlen ostamassa kyseistä autoa, auto on liikkeen varastossa, Kauankohan liikkeen ostamat uudet autot ovat varastossa ennen kuin joku ostaa? ajattelin vaan että ostanko uuden auton vanhana.

Näin hyvin myyvällä merkillä ei autot pitkään seiso varastossa. Kysy rohkeasti myyjältä auton valmistuspäivä. Myyjä pystyy sen helposti tarkistamaan.

LainaaTehdas asenteinen webasto kauko-ohjaimella, Tietääkö kukaan onko se  4kw vai 5kw?

Minulla on jäkiasenteinen Webasto joka maahantuonnissa asennettiin ja se on 5kw. Tehdasasenteiset Webastot ovat olleet jälkiasenteisia versioita vikaherkempiä, koska et voi samalla tavalla kontrolloida polttoaikaa.

Henri S

Nyt on Passat tilattu 9.12.11 luovutus,vaihtoon menee 09 Avensis 1,8 jos en saa myytyä. Auto on aito 2012 malli jossa on mustapohjainen radion näyttö, auto on valmistettu viikolla 35 keskiviikkona ja ollut noin kuukauden varastossa.
Hohhoijaa!

Passatti

Hyvä että vihdoit Aven pois.Tein samoin ja ostin uuden Passatin.Ave oli 2009 mallia.Uusi auto valmistunee tehtaalta viikolla 49 kuulemma.
Always lead, never follow

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 03.12.11 - klo:17:04
Hyvä että vihdoit Aven pois.Tein samoin ja ostin uuden Passatin.Ave oli 2009 mallia.Uusi auto valmistunee tehtaalta viikolla 49 kuulemma.
minä kyllä olen tyytyväinen Avensikseeni, ei ole mitään vikoja ollut 48tkm matkalla, Nyt oli minulla auton vaihto ja toyotalla ei ollut sopivaa, tuleva facelift Ave on liian samanlainen kuin nykyinen Avensis, siksi valitsin passatin.
Hohhoijaa!

Skula

Onnea Passatin johdosta!

Minulta hajos just omastani kello. Tai siis taustavalo pimeni..

Pieniä takuu juttuja siis tiedossa.. Kello ja ilmastoinnin naputus tai oikeammin kai sirinä.. Natinoista mä en viitsi sanoa kun niitä näissä on jokatapauksessa..

Henri S

Lainaus käyttäjältä: skula - 03.12.11 - klo:17:55
Onnea Passatin johdosta!
Kiitos
Pystyykö autoholdia pitämään kokoajan päällä,vai pitääkö aina kytkeä pois kun sitä tarvi?

Hohhoijaa!

Skula

AutoHold on kätevä varuste. Mulla se on aina päällä.

T

Koputan puuta sanoessani että ei meidän Pasuuna kyllä kitise eikä narise mistään. Ehkä on sattumaa että kojelaudan palaset sopii tässä yksilössä hyvin yhteen :)

Saa nähdä tuoko Pakkanen kitinät tullessaan.

Ainut mikä ärsyttää on tuo vakioalustan löysyys. On kai se pehmeä ja mukava mutta tuntuu lähtevän lentoon välillä isommissa heitoissa.

12tkm ajettu.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: T - 03.12.11 - klo:20:21
Koputan puuta sanoessani että ei meidän Pasuuna kyllä kitise eikä narise mistään. Ehkä on sattumaa että kojelaudan palaset sopii tässä yksilössä hyvin yhteen :)

Saa nähdä tuoko Pakkanen kitinät tullessaan.

Ainut mikä ärsyttää on tuo vakioalustan löysyys. On kai se pehmeä ja mukava mutta tuntuu lähtevän lentoon välillä isommissa heitoissa.

12tkm ajettu.

Suosittelen vaikka Eibachin Pro settiä joka mm omastani löytyy. Ei kiiku. Ei ole niin pintakova kuin volkkarin oma alusta. Ulkonäkökin saa vähän menevyyttä.

Henri S

Huomasin vw:n rakennusautomaatissa että väriä Mocca Anthrazia ei ole värivalikoimassa? onko kyseinen väri vanha ja poistunu?? Mutta sitten Black Oak Brown löytyy valikoimasta

Onkohan Passatissa, kun peruutusvaihteen laittaa niin oikean puoleinen peili laskee alaspäin? jos ei niin saako sitä koodattua?
Hohhoijaa!

Passatti

Sama kysymys oli minullakin.Yritin etsiä sitä vastausta VW:n sivuilta mutta turhaan.Olin jossain lukevani,että Passatissa on järjestelmä jossa peili kääntyy alas.Vai onkohan tämä ominaisuus poistuntut uusista malleista??

mkn

Peili kääntyy kun se valitsin ovessa on R asennossa.

Passatti

Kiitos vastauksesta.

ePa

Lainaus käyttäjältä: mkn - 04.12.11 - klo:23:55
Peili kääntyy kun se valitsin ovessa on R asennossa.

Eikös tämä feature tule sähköpenkkien kanssa? Eli jos ei ole sähkötuolia, niin ei ole kääntyvää peiliäkään?

www.vw.fi --> rakennaomapassatti

12-suuntaan sähkösäätöiset etuistuimet.    
Kuljettajan istuimessa ja peileissä muistitoiminnot. Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit ja ympäristövalaistus. Automaattisesti himmentyvä kuljettajan sivupeili ja peruutettaessa alaskääntyvä oikea ulkopeili.

CO2: 180 g/km
Autoveroton hinta (sis.alv 23%): 1 000 ,
Arvioitu autovero: 345,98 ,
Kokonaishinta: 1 345,98 ,

Muualta en löytänyt mainintaa.

Passatti

Ei se rakenneautomaatti anna tietoa asiasta eikä myöskään esite.Mulle kyllä tulee peilipaketti mutta ei siinä kyllä mainita asiasta mitään.

ePa

Ainakin Sokotassa alaspäin kääntyvä peili peruutettaessa on sähkötuolin kanssa tuleva varuste, kuten myös edellisen sukupolven möhköissä sama on feature.

Tosin mkn on oikeassa, ominaisuus on käytössä vain jos peilikytkin on "R" asennossa.

Peilipaketissa ei puhuta mitää alaspäin kääntymisestä.

Peilipaketti.    
Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit, ympäristövalaistus ja automaattisesti himmentyvä kuljettajan sivupeili

CO2: 142 g/km
Autoveroton hinta (sis.alv 23%): 180 ,
Arvioitu autovero: 48,53 ,
Kokonaishinta: 228,53 ,

fleetwood

Audissakin peilien alaskääntyminen tulee penkkien muistin yhteydessä. Ilmeisesti peilin asento alaskäännettynä talletetaan sinne samaan muistiin jonne penkkienkin asennot ja jos penkeille ei ole muistia, niin...

Omaani sain koodattua tuon alaspäin kääntymisen, mutta koska muistipenkkejä ei ole, niin se säätyy aina saman verran alaspäin, eikä siihen voi itse vaikuttaa.

Passat GTE Variant

Passatti

Kävin juuri VW lennossa ja kyselin peilistä.Kuulemma myyjän mukaan kääntyy alas mikäli on tilannut parkkitutkat .
Kysyin myös ,että missä sijaitsee VW Passat Sedanin GPS antenni.Vastaus oli kolmelta myyjältä sama,että katossa on hainevä.Epäilen kun en ole yhtään moista nähnyt.Korjatkaa jos ovat väärässä.

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 05.12.11 - klo:16:13
Kävin juuri VW lennossa ja kyselin peilistä.Kuulemma myyjän mukaan kääntyy alas mikäli on tilannut parkkitutkat .

Sittenhän on siinä minunkin Passatissakin?, kun on parkkitutkat ja avustin, ihme kun ei ole esitteissä eikä missään muuallakaan mainita siitä?
Hohhoijaa!

teedeeii.

Olen kyllä nähnyt haineväpassatin, joten kai myyjät totta puhuvat?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 05.12.11 - klo:16:13

Kuulostaa kyllä todella omituiselta yhtälöltä, mutta ei näistä nykyautoissa enää mikään yllätä. Epäilen kyllä tuota parkkitutkien vaikutusta alaskääntyvään peiliin. Gepsin (ja kännyn) antenni on kyllä hainevässä. Jälkiasenteisissa se yleensä kai jätetään jonnekin kojelaudan uumeniin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy