Vetokoukun asennus

Aloittaja Antti, 03.12.09 - klo:11:52

« edellinen - seuraava »

Antti

Laatikossa odottelee Westfalian irroitettava koukku ja sähkösarja.

Asennus käsittääkseni pitkältisamanmoinen esim. V Golperossa, Jetassa, Suberbi II:sessa jne.
Kaikki vinkit ja neuvot asenteluun tervetulleita, kitoos.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

jaripetteri

OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Antti

Kiitti, yritetään..
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Antti

#3
Piuhojen eteen vientiä vaille tehty.. Siitä se pään raavinta alkaakin ???

Muutamat asennuskuvat.











Piuhat jäi odottelemaan kerälle.



Pientä korjattavaa löytyy aina näistä meikäläisen ropposista..  :'(










i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

jaripetteri

Tuliko tuon sarjan mukana mitään purkkia? alkuperäisessä on CAN-väylään kytkettävä vetokoukun sähköjen hallintapurkki ja se on käsittääkseni tuolla takalokarin päällä.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB


Erkka

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 07.12.09 - klo:10:05
Mukavat asennustilat sulla Antti!

Sama tuli minullekin mieleen, kun kuvia selailin. Olisipa tuollaiset tilat asennella kulkinetta. Huono on meikäläisen asennella kerrostalon parkkikatoksessa talviolosuhteissa yhtikäs mitään. Onhan katos tietty parempi kuin taivasalla.

Mukavia asennushetkiä peräkoukun parissa, Antti
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Antti

Kyllä tuossakin sarjassa matolaatikko on mukana, en sitä vielä ruuvaillut paikoilleen.
Sarjahan on Westfalia:n, mutta ainakin tuon matolaatikon kyljessä lukee Hella ja osa purkin kyljestä on peitetty, veikkaan siinä olevan VAG:in merkien paikka.´
Koukku ja pistoke menee tosi kivasti piiloon, ja periaatteessa kaikki mekaniikka on irroitettavassa osassa. Eli jos sen saa pidettyä
ronkissa ei minkään pitäisi jumia. Tuolta ostin, suosittelen http://www.mvg-ahk.de/public/index.php

Nosturi on kieltämättä kätevä olla käytössä, moni asennushomma ja perushuoltaminenkin helpottuu kummasti
kun auton saa kunnolla ylös.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Taky

Lainaus käyttäjältä: Antti - 07.12.09 - klo:11:04
Sarjahan on Westfalia:n, mutta ainakin tuon matolaatikon kyljessä lukee Hella ja osa purkin kyljestä on peitetty, veikkaan siinä olevan VAG:in merkien paikka.´

Joko sähköasennus on edennyt?

Ymmärsinkö oikein että vaatii huollossa käynnin + tietsikalla aktivoinnin jotta sähköt saadaan pelaamaan koukussa?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Antti

Ei ole vielä sähkö puoli pompannut paikoilleen..
Ihme laiskottelua  :o
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

repe59

Ocun koukkuasennusohjeet ilmeisen väärät kun omaan ja kaverin autoon eri liikkeissä asennettuna sama vika eli oire kun akun purki, asennus uusiksi merkkiliikkeessä, nyt pelaa.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Taky

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 07.02.10 - klo:01:12
Ocun koukkuasennusohjeet ilmeisen väärät kun omaan ja kaverin autoon eri liikkeissä asennettuna sama vika eli oire kun akun purki, asennus uusiksi merkkiliikkeessä, nyt pelaa.

Mitä merkkiliike teki toisin?
Lisäosia, tietsikka säätö, vai mitä?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

repe59

Ohjeitten mukaan alkuperäinen asennus, mutta ohjeet väärät ja merkkiliike ei suostunut oikeia antamaan vaan uusix meni laitto, alkuperäisen asentajan laskuun. Kaiketi joku piuhaohitus tms, en tiedä.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Taky

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 07.02.10 - klo:17:22
Ohjeitten mukaan alkuperäinen asennus,....


Mikä mahtoi olla alkuperäinen asennuspaikka koukulle?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

repe59

Kahdessa eri kaupungissa itäisessä suomessa.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

villel

Itellan setä kiikutti minullekin tänään koukun Ocuun, pitänee ryhtyä askartelemaan paikalleen. Talli on, nosturia ei, mutta on sitä ennenkin lattialla maaten asennettu :)

Ostostelupaikkana toimi http://kfzpoint.de/ ja hintaa irroitettavalle Westfalialle 13-napaisen sähkösarjan kanssa kertyi postikuluineen 379 e. Oma ajatus on asentaa kaikki muuten valmiiksi, mutta jättää sähköjen yhdistäminen auton sähköihin liikkeen hommiksi.
Octavia Combi 4X4 2.0TDI Elegance 2010, Transporter T5 1.9TDI 2004

Taky

Lainaus käyttäjältä: villel - 16.02.10 - klo:13:07

kanssa kertyi postikuluineen 379 e. Oma ajatus on asentaa kaikki muuten valmiiksi, mutta jättää sähköjen yhdistäminen auton sähköihin liikkeen hommiksi.

Koukkupaja asentaa Ocun kiinteän koukun avaimet käteen 520,- hintaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

villel

Lainaus käyttäjältä: Taky - 16.02.10 - klo:18:12
Koukkupaja asentaa Ocun kiinteän koukun avaimet käteen 520,- hintaan.

Kiinteän Westfalian koukun olisi Saksanmaalta saanut postikuluineen 220 eurolla, joten 300 eurolla sitä jo mielellään tekee itsekin vähän hommia :)

Itse halusin turhamaisuuttani irroitettavan koukun, Octavian perässä törröttävä koukku kun ei mielestäni kovin tyylikkään näköinen ole. Lisävarustelistalta autoon ruksittunahan irroitettava koukku olisi ollut lähemmäs 800 e.
Octavia Combi 4X4 2.0TDI Elegance 2010, Transporter T5 1.9TDI 2004

villel

Sinne se holahti koukku paikalleen, kaiken kaikkiaan aika kivuton homma. Aikaa tietysti tuhraantuu kun verhoiluja sun muita on purettava aika paljon: http://ville.daug.net/nacu.jpg

Piuhatkin tuli vedettyä, vielä on sitten kytkentä autoon jäljellä. Ehkä sitä voisi kuitenkin yrittää ihan itte, VCDS löytyy niin saa sitten autonkin opetettua koukulliseksi.
Octavia Combi 4X4 2.0TDI Elegance 2010, Transporter T5 1.9TDI 2004

Taky

Lainaus käyttäjältä: villel - 17.02.10 - klo:12:27
Kiinteän Westfalian koukun olisi Saksanmaalta saanut postikuluineen 220 eurolla, joten 300 eurolla...


Pastan mainoksista pongattua....

http://www.pirkanmaanautohuolto.fi/skoda/index.html

Skoda hinnasto

Tästä hinnastosta löydät yleisimmät autolle suoritettavat työt. Hinnat euroissa sis. alv
Hinnaston hinta sisältää TYÖN JA OSIEN HINNAN.

Skoda Octavia 2005-2010
Vetokoukku+sähkösarja   401,50

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Emil

Mistä kannattaisi pääkaupunkiseudulla kysellä koukkua asennettuna? Metro-auto kertoi töiden osuuden olevan 700euroa, koukun hintaa en vielä saanut. Uudenmaan autovarustelu lupasi Thulen koukun asennettuna 700 eurolla, joka alkaa olemaan kaiketi linjassa, kun myös ohjelmoivat ESP:n ymmärtämään koukun olemassaolon. En välttämättä tarvitse halvinta asentajaa, vaan semmoisen joka osaa homman. Tympii maksaa jostain, jonka joutuu kuitenkin itse tekemään loppuun.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Emil - 02.05.10 - klo:11:23
Mistä kannattaisi pääkaupunkiseudulla kysellä koukkua asennettuna?

http://www.koukkupaja.fi/ Lauttasaaressa

Octavian Combiin kiinteä koukku 500,- puolipäivää töitä asennettuna käyttövalmiiksi kokonaisuudessaan.
Irroitettava taisi olla satkun kallimpi.

Lainaus käyttäjältä: Emil - 02.05.10 - klo:11:23
Metro-auto kertoi töiden osuuden olevan 700euroa, koukun hintaa en vielä saanut.

Huuh!

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Emil

Kiitti vinkistä. Pitääkin tonne soitella. Irrotettava saisi olla, ja käytössä vaivaton ja toimiva. Onko kokemuksia, mikä olisi hyvä merkki? Sen verran sain selvitettyä, että Thulen kanssa pitää puskuria leikata siten, että leikkaus näkyy vähän. Westfalia koukku ei vaatisi näkyvää leikkausta, ainakaan nettisivujen mukaan.

Emil

Koukkupajan jonot ovat kuukauden päähän. Uudenmaan autovarustelun hinnassa oli jokin väärinkäsitys, eivät asenna 700 eurolla. No, ajan varasin sieltä jälkimmäisestä silti, aiempien hyvien kokemusten vuoksi.

Pohtinut tässä sitä itse asentamisenkin mahdollisuutta, kun tarkoituksena on kuitenkin hommata se Ross-Tech:in piuha joka tapauksessa. Vastuu kysymykset mahdollisien ongelmien suhteen saivat kuitenkin luottamaan tässä asiassa ammattiapuun. Voi olla vaikeaa keskustella vakuutusyhtiön kanssa mahdollisista korvauksista vahinkotapauksissa, jos on itse koukun asentanut. Jonkin koukun asennusohjeissa luki, että koukun saa asentaa vain ammattilainen. Mitä se ammattimaisuus sitten ikinä tarkoittaakaan.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Emil - 04.05.10 - klo:17:44
Koukkupajan jonot ovat kuukauden päähän.

Ohoh!
Kun itse asennutin niin taisi mennä viikko... ei kun torstaina sain tietää että auto luovutuksessa seuraavana maanantaina niin perjantaina kävin varaamassa asennuksen joka tehtiin sitten seuraavana keskiviikkona eli 5 vrk:tä varauksesta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

villel

Westfalia ei ainakaan faceliftiin vaatinut minkäänlaista puskurin leikkaamista. Ainoa miinus siitä, että irtaallaan oleva koukku ei sovi suoraan alkuperäiseen varapyörän keskellä olevaan styroksiin, mutta siitäkin selviää leikkaamalla styroksista palan pois.

Aika hyvän bisneksenhän noista koukkuhommista näköjään voisi kehitellä jos olisi aikaa puuhastella. Mekaanisen asennuksen osalta suurin vaadittava kyky on, että osaa vetää koukun neljä kiinnityspulttia valmiisiin kiinnityspaikkoihin oikealla momentilla, ehkä se on sitten se ammattilaisen mittari ;) Sähköissä on tietysti sitten vähän enemmän puuhailtavaa, mutta hyvinhän nuo tuntuu kärryssä valot palavan. Sen verran tarttis vielä joskus selvitellä, jotta saisko ne palamaan pelkkien päiväajovalojen kanssa, nyt pitää kääntää katkaisijasta ajovalot päälle kun kärry on perässä.
Octavia Combi 4X4 2.0TDI Elegance 2010, Transporter T5 1.9TDI 2004

ATM

Joskus on niitä päiviä että Onni potkii turvasaappaalla päähän. Tein pienen risukeikan jäteasemalle ja peräkärryn johto tarttui johonkin karahkaan sillä seurauksella että kaikki karvat irtosivat pistokkeesta. Damn!!! Meinasi jäädä keikasta pelkkä luu käteen mutta sitten muistin printanneeni koukun sähkökaavion. Ja siinähän ne olivat värikoodeineen kaikkineen. Hieman kuorimapihdeillä karvoja esiin ja kytkemään. Korkeintaan vartti meni ja taas pelitti peräkärryn valot.

Tässä ohjeet niille jotka koodeja kaipaavat:
http://koti.phnet.fi/konte/Kotisivut/vk_kytkenta.htm

Emil

Lainaus käyttäjältä: villel - 04.05.10 - klo:19:05
Sen verran tarttis vielä joskus selvitellä, jotta saisko ne palamaan pelkkien päiväajovalojen kanssa, nyt pitää kääntää katkaisijasta ajovalot päälle kun kärry on perässä.

Sehän taisi olla niin, että nykypykälien mukaan päivävaloilla ajellessa ei autossa tarvitse palaa takavalot? Taikka niin ymmärsin. Miten lie peräkärryssä?

Jaa ettei tarttis peltiä porailla koukkua asennellessa. Alkoi houkuttelemaan entistä enemmän asennella koukku itse. Silloin joskus autot oli niin tehty, että peltiä porailtiin enemmänkin. Mitään hyväähän semmoinen ei sinkitylle pellille tekiskään.

Pitääkin huomenna selvitellä, että mihin hintaan koukun ja johtosarjan saisi Suomesta, ilman asennusta.

ATM

Pyysin heti uutena koodaamaan myös takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa ja tuolla kombinaatiolla palavat myös peräkärryn valot.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy