Peugeot

Aloittaja Guido, 03.12.09 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Marty McFly - 03.05.13 - klo:13:22
tietääkseni tuo Scenic oli juuri tuotu Saksasta ja HiTecci on auton eka omistaja Suomessa, ts. sen ostohinta Suomessa ei ole täysin verrannollinen ns. Suomiautoihin, koska siitä ei ole Suomessa käypää välirahaa maksettu, vaan ties mitä saksalaiselle autokauppiaalle.

Pieni oikaisu: Tuo Scenicini on wanha ranskalainen LeasePlan liisari, jonka ko. liisaaja on tuonut muuttoautona Suomeen ja olen siis tuon auton 1. FI-omistaja. Siksi se onkin todella harvinainen, Scenic II facelift tuolla 2.0dCi moottorilla, jota moottoria lienee tuotu virallisen ohjelman mukaan Suomeen vasta Scenic III myötä, ihka ekana tosin "jo" Laguna III nokalla 8)

Tuon Pököni historia ei tosin ole juuri yhtään sen pidempi. Eräs wanha herra osti sen muinoin uutena eläkepäiviensä ratoksi, huolsi säännöllisesti, pesi/pesetti käsin ja säilytti tallissa. Sitten kun sedästä aika jätii, kuolinpesä muutti auton rahaksi myymällä sen liikkeeseen, josta itse sen ostimme. Siksi on noita km kertynyt siihen noinkin naftisti ja alustaltaan & maalipinnaltaan auto on kuin juuri liikkeestä ulos ajettu. 100% pintaruosteetonta, auton alla olevasta vararenkaasta olisi voinut vaikka syödä, maalipinnasta et pesuharjan pyörrejälkiä löydä ja molemmissa rengaskerroissakin oli vielä valumuotin nastat tallella, luonnollisestikin Pökön merkkialuilla molemmat :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

pokkus

Elämänkertatarinat siirretty tuonne:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14799.msg348302#msg348302

Pysytään nyt aiheessa!

panu

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 01.05.13 - klo:10:17
Ei valitettavasti. Mutta jos alapallonkin pohjassa on pelkkä pelti, johon tekee reiän nippaa varten, niin... Tuo pelti kun ei ole kuin suojana siinä päällä, ei osa "kantavaa" rakennetta. Rt.päissä ja koiranluissa joutuu sitten tekemäänkin reiän "kaulukseen", joten tuo on tosiaan vähän kyseenalaisia. Mitään 100% takeita ei ole etteikö tuolla olisi vaikutusta myös osan rakenteelliseen kestävyyteen, vaan onko tuolla mahd. heikkenemisellä sitten mitään merkitystä. Kuinka suurille voimille nuo osat oikeasti joutuvat? Jaa-a ???

Jos rakenne heikkenee oleellisesti, valettu/taottu nivelen "kuppi" voisi murtua nipan juuresta. Pahimmassa tapauksessa se lohkeaa äkillisesti ja nivelen pallo irtoaa kokonaan. Jos tuota lähtee kokeilemaan, kannattanee ainakin alkuun seurata nivelen kuntoa mahd. hiusmurtumien varalta. "Kauluksen" sijaan oikeampi paikka on nivelen pohjassa "pallon vartta" vastapäätä tai mahd. lähellä jos tilaa rajallisesti. Peltipohjaisessa nivelessä tulee lähinnä mieleen tilan rajallisuus, kun nippa täytyy kiertää tarpeeksi syvälle pysyäkseen kiinni. En ole tutkinut mitoitusta niin tarkkaan.
Fiksu katsuri ei heti tuomitse, vaan tulkitsee nipat parannukseksi kunnes toisin todistetaan...

Pyöräntuennan osat joutuvat kohtalaisen suurille rasituksille ja siksi kriittisimmissä paikoissa lämpökäsittely - kuten hitsaaminen - ei ole sallittu, ettei metallin hilarakenne muutu ja sitä kautta kestävyys heikkene.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Korvaton

Ainakin tuleva missi saa ajella komeella ja huolettomalla autolla  ;)

http://www.iltalehti.fi/viihde/2013050516979262_vi.shtml

M1kke

^ Yleensä missin näköisiä naisia istuu vain tuossa viereisellä penkillä joten hyvähän se on, että saavat välillä ajaakin.  ;)

mol

Erikoinen RCZ kun on vain kaksi paikkaa (linkin takana olevan tekstin mukaan). Vai onko tuo se Asphalt malli? Jos siitä on takapenkki poistettu keveyden nimissä?

RoccoScientist

Iltalehden ammattitaitoinen toimittaja ei vain ole ymmärtänyt 2+2 merkintää tai sitä, että ne verhoillut härpäkkeet etupenkkien takana ovat kuin ovatkin istuimia. Tai sitten autoa on katseltu vain ulkopuolelta, jolloin takapenkkien olemassaoloa ei välttämättä edes huomaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Henkku

Tällä Peugeot lähtee taistelemaan samoista ostajista mm. Golfin ja Focuksen kanssa: http://www.netcarshow.com/peugeot/2014-308/

skriko

Aika hieno tuo uusi 208 GTI.

V-O

Tosi on. Nam:

Jussi101

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 13.05.13 - klo:21:05
Tällä Peugeot lähtee taistelemaan samoista ostajista mm. Golfin ja Focuksen kanssa: http://www.netcarshow.com/peugeot/2014-308/


Hieno peli. Nyt sitten odottelemaan millaiset moottorit ja vaihteistot saadaan ja tuleeko saataville kunnon automaatti pienempiin diesel- ja bensakoneisiin. Tuleekohan farkku ja miltä se tulee näyttämään näyttämään. Toivottavasti on sulavalinjaisempi kuin kaksi edeltäjäänsä. Ja toivottavasti alustassa on hieman myös ranskalaista mukavuutta ja äänettömyyttä. Hintojenkin sopisi olla kohdallaan. Ei muuta kuin onnea PSA:lle, jotta kauppa kävisi.

RoccoScientist

Tuo GTI on kyllä nätin näköinen ja sai Teknikens Världissäkin ihan hyvän arvostelun. 200-heppainen turbokone liikuttaa tuota koppaa ihan kiitettävän rivakasti, mutta jos ihmeitä ei tapahdu, on RenaultSport Clio silti ratapäiviä harrastavan valinta. Ruotsalaiset tykkäsivät, että 208 GTI on painotettu enemmän viihdyttävään arkiajoon.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

poloboy

Tutustuin itse tuohon 208 GTI:hin Classic Motor Show:ssa, missä merkkikerhon edustaja kertoi, että maahantuoja aikoo panostaa kunnolla malliin tuomalla 50 kpl esittelyautoja jälleenmyyjille ympäri Suomen. Kuivatyyppien perusteella vaikutti ihan hyvältä peliltä, täytyypä käydä koeajamassa kunhan jälleenmyyjät saavat esittelykappaleensa.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Keni1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.05.13 - klo:21:32
Aika hieno tuo uusi 208 GTI.

Ite onnistuin ostamaan lähes GTi:n viime syksynä, 208 THP 156 koneella, musta paholainen naminami. Auton speksit on muuten samat kuin GTi:ssä jarruja myöten, mutta koneesta otettu vähempi tehoja ulos, softalla saa tuonkin korjattua. Sain auton tammikuussa ja nyt reilu 6 tkm mittarissa ja karkkipäiviä kaikki. GTI Polon jälkeen manuaali tuo ajoon aivan erilaista sporttisuutta, suorituskyky vakiona 7,3 sek 0-100 km/h, ulkoisia eroja perusmalliin on vain tuplaputket ja iso takaspoileri.

Tätä mallia ei enää suomesta saa tuon uuden GTi:n takia, jos jollakin pakko saada tämä mun auto niin se on myytävänä jos hinnasta päästään sopimukseen eikä välttämättä sittenkään, kovasti tekisi mieli viedä softattavaksi. Tässä Pökötissä vielä lähes 3 vuotta takuuta, kaikki mahdolliset varusteet navia lukuunottamatta, osta osta unelmapeli, ei lähde halvalla mutta on halvempi kuin GTi ja saa jo täksi kesäksi ajoon.

Tiedustelut privana, kiitos. Jos kiinnostusta alkaa tulemaan niin voin laitella kivoja kuvia, mainittakoon, että GTi:tä ei saa kuin 3 ovisena ja se on vikana myös omassa, hakusessa on uusi 2008 katumaasturi, sitä pääsen testaamaan ensi viikolla, samalla tulee koeajettua myös uusi GTi ja RCZ...

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 17.05.13 - klo:12:19
Ite onnistuin ostamaan lähes GTi:n viime syksynä, 208 THP 156 koneella, musta paholainen naminami. Auton speksit on muuten samat kuin GTi:ssä jarruja myöten, mutta koneesta otettu vähempi tehoja ulos, softalla saa tuonkin korjattua. Sain auton tammikuussa ja nyt reilu 6 tkm mittarissa ja karkkipäiviä kaikki. GTI Polon jälkeen manuaali tuo ajoon aivan erilaista sporttisuutta, suorituskyky vakiona 7,3 sek 0-100 km/h, ulkoisia eroja perusmalliin on vain tuplaputket ja iso takaspoileri.

Tätä mallia ei enää suomesta saa tuon uuden GTi:n takia, jos jollakin pakko saada tämä mun auto niin se on myytävänä jos hinnasta päästään sopimukseen eikä välttämättä sittenkään, kovasti tekisi mieli viedä softattavaksi. Tässä Pökötissä vielä lähes 3 vuotta takuuta, kaikki mahdolliset varusteet navia lukuunottamatta, osta osta unelmapeli, ei lähde halvalla mutta on halvempi kuin GTi ja saa jo täksi kesäksi ajoon.

Tiedustelut privana, kiitos. Jos kiinnostusta alkaa tulemaan niin voin laitella kivoja kuvia

Mahtava myyntipuhe ;D

Keni1

Lainaa
Mahtava myyntipuhe ;D

Tack, pannaa vielä pari kuvaa kuolattavaksi...alla talvirenkaat/vanteet...





Henkku


Keni1

Pökötit 208 GTi ja RCZ THP 200 testattu radalla, nam. GTi pökötti erosi omasta THP 156 pököstä vain moottorin tehon suhteen, muuten oli 'täysin' sama auto hieman koristeltuna. Auton tehot riittivät radalle, mutta alusta oli liian 'löllö' rata-ajoon, ei sitä toki radalle ole tarkoitettu eli sinänsä alustassa ei ole mitään vikaa. Vertailukohteena oli RCZ josta ei ole mitään negatiivista sanottavaa, mahtava alusta ja todella vääntävä kone...autoissa samat tehot mutta RCZ väänsi vahvasti todella alhaalta eikä vaihtamistarve ollut niin suuri kuin GTi:ssä.

'Katumaasturi' 2008 oli paha pettymys, kuvissa venytettynä saatu näyttämään aivan saman malliselta kuin Opel Mocca, livenä se oli vain korotettu Farkku, ei hotsinut kokeilla millainen ajettava kun testissä oli vain pappamalleja.

Nelivedoilla käytiin maastossa, hyvin kulki nelivetoset 3008 ja 508 hankalalla Premier Parkin testiradalla, ei tehnyt tiukkaa missään kohtaa, etuvetosella ei olisi reittiä suorittanut millään...

Summattuna jos on ylimääräistä rahnaa ja haluaa käydä radalla ajamassa niin RCZ on todella hieno laite, GTi sopii vain kauppakassiksi ellei alustalle tee jotain. GTi:n alusta kyllä toimii rauhallisemmassa ajossa, mutta antautuu kun ajetaan isoa kovaa, toki sillä pysyi RCZ:n kyydissä kun oli rattimies ratissa mutta ei se niin mukavaa menoa ollut kuin RCZ:lla...ja tosiaan sateessa ajettiin nämä testit, mahtava pito molemmissa autoissa sateesta huolimatta myös ilman ajonvakautusta. Tämä pököistä tällä erää, ei hassumpi auto, itellä nyt eka muttei varmasti vika pökötin...pakko mainostaa että pököön saa lähes kaikki varusteet auton mukana eikä niitä ei tarvitse ostella / ruksailla erikseen ja näin sen pitäisi olla muillakin.

Keni1

Ai niin, huhut kertoo, että uuteen 308 pököön olisi tulossa 260 heppanen kone, tosin vain huhuja kuultu ;)

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/uusi+peugeot+308+jahtaa+vw+golfia/201305418187

M1kke

Tuo 260hv 1.6 kone tulee ainakin RCZ-R malliin. Muista en tiedä..

Oliko tuo ajamasi RCZ faceliftattu vai vanhempaa mallia? Huomasitko kaasupolkimessa sen pykälän jonka takana viimeiset konit/vääntö luuraa, onkohan se tallessa vielä facelift-mallissa? Ihan selvä, yllättävän kovakin vastus siis ja jos ajaa poppivehkeet sammutettuna niin kuuluu naksahduskin kun kaasupoljin ohittaa tuon kohdan. Itse en aikanaan tuota koeajolla huomannut ollenkaan ja saattaa jäädä monelta muultakin huomaamatta..  :)

Henkku

Ei pöllömmän näköinen tuo uusi 308:


VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 23.05.13 - klo:19:42
Ei pöllömmän näköinen tuo uusi 308:
Näin on. Tuohan on tosi tyylikäs. Sitä SW mallia vielä odotellaan. Ainoa miinus mikä noista kuvista pisti silmään oli tuo sähköinen käsijarrun nappi. Mutta jospa se toimisi paremmin kuin VW:n tuotteissa.

Markku J

Uusi 308 alkaa olla jo sen näköinen, että se voi haastaa jopa Golfin. Käsijarrusta Golf VII:ssa täytyy todeta, että tämä uusi sähköinen versio toimii aivan loistavasti. PSA:lla on hyviä moottoreita tarjolla 308:iin. 1.6 diesel, jota Volvo asentaa jopa S80 -malliin ja BMW -yhteistyömoottori 1.6 -litraisena bensapuolella eri tehoversioin. Ei hullumpi lähtökohta.

vkjoki

Kun noita kuvia uudesta 308:sta ensi kertaa katselin, tuli mieleen ajatus, että pitäisiköhän herättää pahennusta tuttava- ja sukulaispiireissä vaihtamalla jossakin vaihteessa Golfista 308:aan. Asenne "mikä muu tahansa kunhan ei ranskalainen" on nimittäin hämmästyttävän yleinen. En epäile vähääkään, etteikö 308:sta saisi oivaa kulkupeliä.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Markku J

Kuten kai aiemminkin olen kirjoittanut, tyttärelläni on minun hänelle ostamani 308 1.6 HDi vm 2008. Ei isompia ongelmia 60 tkm matkalla. Öljypohjan tiivisteliima uusittiin, ja jarrulevyt eteen vaihdettu 60 tkm huollossa. Öljyä tuo ei kuluta huoltoväleillä kuin ihan marginaalisesti.

Uskaltaisin itse ostaa uuden 308:n, ja esim 156 hv 1.6 turbokone olisi siihen varmasti aika sopiva. Automaattivaihteistonkin osalta ainakin 3008:n ohjekirjassa lukee, että se on Porschen suunnittelema  ;D.

Marty McFly

Ainakin Peugeotin käyttämät 6-vaihteiset momentinmuunninlaatikot ovat japanilaisen Aisinin tekemiä, ja nuo robottiautomaatit taitavat olla tietääkseni PSA:n omaa käsialaa. Voihan noissa jälkimmäisissä tosin olla jotain osia/ratkaisuja jotka ovat Porscheltakin, mutta hieman epäilen....
Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet, 2008
Peugeot 5008 HDi 150 Sport, 2010

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 23.05.13 - klo:20:34
Kuten kai aiemminkin olen kirjoittanut, tyttärelläni on minun hänelle ostamani 308 1.6 HDi vm 2008. Ei isompia ongelmia 60 tkm matkalla. Öljypohjan tiivisteliima uusittiin, ja jarrulevyt eteen vaihdettu 60 tkm huollossa. Öljyä tuo ei kuluta huoltoväleillä kuin ihan marginaalisesti.

Uskaltaisin itse ostaa uuden 308:n, ja esim 156 hv 1.6 turbokone olisi siihen varmasti aika sopiva. Automaattivaihteistonkin osalta ainakin 3008:n ohjekirjassa lukee, että se on Porschen suunnittelema  ;D.

Meilläkin tuo 1.4 206 vm 2006 aj 60 tkm. Ei mitään ongelmia. Ainoat seitsemän vuoden aikana, uutena joku ECUn päivitys ( takuuseen ) ja vikakoodi häiriö pakokaasujen kierrätysjärjestelmässä joka huollossa nollattiinsamaan rahaan. Tyytyväisiä ollaan oltu. Ã,,idillä myös 206 eikä mitään murheita. aj. nut 92 000.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 23.05.13 - klo:17:03
Oliko tuo ajamasi RCZ faceliftattu vai vanhempaa mallia? Huomasitko kaasupolkimessa sen pykälän jonka takana viimeiset konit/vääntö luuraa, onkohan se tallessa vielä facelift-mallissa? Ihan selvä, yllättävän kovakin vastus siis ja jos ajaa poppivehkeet sammutettuna niin kuuluu naksahduskin kun kaasupoljin ohittaa tuon kohdan. Itse en aikanaan tuota koeajolla huomannut ollenkaan ja saattaa jäädä monelta muultakin huomaamatta..  :)

RCZ oli faceliftattu, kaasupolkimessa en huomannut mitään ihmeellistä...en tosin urku auki sillä edes ajellut, kolmosella lähes koko rata, kuin olisi automaatilla ajellut. Oli sen verran paljon ryhmää oli paikalla, että aikaa autojen tarkempaan syyniin ei oikein ollut, johtoautoa kuskasi rallikuski ja vauhti oli sen mukaista hyvä kun kyydissä pysyi eli oli ihan tarpeeksi muutakin ohjelmaa :)

skriko

Minkä värinen oli tuo uusi RCZ?


tet

Lainaus käyttäjältä: Henkku - 23.05.13 - klo:19:42
Ei pöllömmän näköinen tuo uusi 308:

Hieno on, ulkoapäin. Sisältä taas - hyi hitto! Enpä taida ihan äkkiä palata pökötistiksi jos tuota linjaa vedetään tästä lähin sisustuksessa. Toisille on tärkeää miltä auto näyttää ulkoa, toisille miltä se näyttää sisältä. Itse kuulun siihen jälkimmäiseen joukkoon, kun näköetäisyydellä autosta tulee vietettyä huomattavasti enemmän aikaa auton sisä- kuin ulkopuolella.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy