Peugeot

Aloittaja Guido, 03.12.09 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Guido

Avataan nyt sitten tälle ranskanpullallekin oma ketjunsa.

Meillä on kakkosautona vm 2003 Peugeot 307 1.6 Wagon, jossa oli ostohetkellä noin 1,5 vuotta sitten mittarissa 71 tkm ja tällä hetkellä 88 tkm. Auto on toiminut ongelmattomasti, on kohtuullisen tilava eikä ajettavuudessa ole moittimista Skodaan verrattuna. Varustelu on karvalakkitasoa, mutta manuaalinen ilmastointi sentään löytyy. Ja rengasmelua on vähemmän kuin Octaviassa tai uudessa Golf Variantissa  ::)

307 vaihtunee lähitulevaisuudessa pienempään ja näppärämpään autoon kun ei ole oikein enää tarvetta kahdelle farmariautolle. Itse olen ehdottanut Fabiaa, mutta vaimoa kiinnostaisi myös Pösö 207.

Kale

Naisilla on kyllä ihme himot pösöjä kohtaan. Ei siinä mitään itsekin olen positiivisesti yllättynyt 308 sportista. Kaverilla tuollainen 1.6 diesel automaatti ollut vuoden ja kerta viikkoon kuljettu sillä töihin.

repe59

207 on varmasti hyvä valinta, Fabia ei ole oikein koskaan minua henk.kohtaisesti sytyttänyt. Nykyistä ocua ennen oli minulla lähes 3 vuotta 307 wagon, ihan kelpo peli vaikka pientä nitinää ja kolinaa olikin ja valopolttimoita poltti tiuhaan, joku sai siitä hyvän ja soivan pelin.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Adolffi

Lainaus käyttäjältä: Kale - 03.12.09 - klo:12:23
Naisilla on kyllä ihme himot pösöjä kohtaan. Ei siinä mitään itsekin olen positiivisesti yllättynyt 308 sportista. Kaverilla tuollainen 1.6 diesel automaatti ollut vuoden ja kerta viikkoon kuljettu sillä töihin.

Meillä tilanne on tällä hetkellä juuri vastakkainen. Itseäni kiinnostaa 5008, mutta vaimo ei oikein ajatukselle lämpene. Suurempaa kulkinetta tarvittaisiin, kun farmari ocu tuntuu käyvän kahden turvaistuimen kanssa pieneksi. Tourani on koettu, ja se ei aikanaan oikein säväyttänyt, ehkäpä meluisuuden vuoksi? Mutta pitää syynätä jossain vaiheessa tarkasti tuo 5008, jotta voi jotain siitä sanoa.

Sean80

#4
Kirjoitellaanpa paremman tekemisen puutteessa tänne ex-ex-autosta. :)

Eli tuli omistettua Peugeot 206 2.0 GT. Kesäisin oli huippupeli, mutta talvisin iskikin kaikki mahdolliset ja mahdottomat sähköviat. ::)


http://www.nettiauto.com/viewArticle.php?id=102

Näitä tuotiin Suomeen 20 kpl ja tämä oli yksilönumeroltaan 3331. Missähän mahtaa nykyään mennä?

Omaan silmään Peugeotilla osataan muotoilu. Se onkin VAG-konsernin lisäksi ainoa, jonka autot ulkoisesti miellyttää silmää tällä hetkellä. Mutta se tekniikka... Uusien Pösöjen tekniikasta ei kuitenkaan kokemusta ole. Kaippa ne(kin) sen takuuajan kestää ja alkaa lahoamaan välittömästi sen jälkeen, kuten kaikki muutkin automerkit ja -mallit. ;)

Ei pitäisi yleistää, mutta tämän yhden perusteella en suosittele käytettyä Peugeotia hankittavaksi. Uusi voi olla eri asia... ;)

SciroSJK

LainaaMutta se tekniikka... Uusien Pösöjen tekniikasta ei kuitenkaan kokemusta ole.

Huohotinputkien jäätyminen on ainakin tietääkseni aiheuttanut paljon ongelmia kylminä talvina Peugeoteissa!
Kokemuksen autosta ovat kuitenkin omalta osaltani käytännössä 0-luokkaa!!

Sean80

LainaaHuohotinputkien jäätyminen on ainakin tietääkseni aiheuttanut paljon ongelmia kylminä talvina Peugeoteissa!

Kokemusta on tuostakin. ;D

SciroSJK

Kylmillä keleillä näkee usein Peugeotin matkaavan hinausauton lavalla huoltoon  ::)

Peugeothuolto kun sijaitseen reilun kilometrin päässä kotoani...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 20.12.09 - klo:22:49
Kylmillä keleillä näkee usein Peugeotin matkaavan hinausauton lavalla huoltoon  ::)

Peugeothuolto kun sijaitseen reilun kilometrin päässä kotoani...

Alkuviikosta kävin myös paikallisessa VW-huollossa kyselemässä lokilämmittimen vaihtoa, oli näköjään sinnekin tullut pakkasten mukana erään konsernin tuotteita hinurin lavalla ;)
Pösöjen huohotinongelmathan on ratkaistu lämmittimillä eikä sitä käsittääkseni esiinny enään isommin, toki niiden lämmitysvastusten kunto kannattaa tarkistaa aina syksyllä. Uudemmissa dieseleissä ei taida olla edes lämmittimiä, ja hyvin ne pelaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Sean80

LainaaKylmillä keleillä näkee usein Peugeotin matkaavan hinausauton lavalla huoltoon  Pyörittää silmiään

"Katsos vaimo, naapuri ulkoiluttaa taas autoaan.", sanoi naapuri, kun Pösöni hinausauton lavalla näki. ;D Ja se näky toistui usein...

Adolffi

Eipä tarvinnut 5008 tutustua sen enempiä. Kävin katsomassa sitä paikallisen myyjän pihalla, ja jotenkin ei vain ulkonäkö miellyttänyt. Kuvissa näyttää mielestäni jostain syystä paremmalta. Pikkumaista ehkä, mutta vaikka autoa on kehuttu, niin sitä en nyt tule hankkimaan. Todennäköisesti seuraava menopeli on superb combi, josta sattuukin jo olemaan muutamia tarjouksia  :o

Erkka

Pugeotille uusi leijona-logo



http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20100101/12633916519140&industry=&=

Mielipiteitä logosta?

Minusta tuo kolmilotteiselta vaikuttava logo on upean näyttävä. Parempi kuin edellinen aikaansaannos Peugeotilta.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

RoccoScientist

Ei tuo nyt mitenkään erityisen epäonnistunut tuotos mielestäni ole, mutta jotenkin tulee sellainen fiilis, että on uudistettu logoa uudistamisen vuoksi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Leroy

Mulle on tässä vuosien varrella "siunaantunut" viljalti Pösökokemuksia. Naimakaupan myötäjäisinä käyttöön on herunnut kaksi 306:sta, neljä 406:sta ja pari 407 -mallia tasaisin väliajoin. Kaksi omaa 406:sta on myös ollut, joista toinen vaan kylläkin n. puoli kilometriä/4 minuuttia autokaupan pihasta koivun kylkeen, end of story. Ihan olen kaikista noista jollain muotoa pitänyt, lähinnä nuo neljänollakuutoset oli mieleen sekä muotoilullisesti, että ajettavuudeltaan. Onhan noissa ollut kyllä kaikenlaista kiusallista pikkuvikaa, ihan jokaisessa, mitä aiemmin mainitsin (jopa siinä 4 minuutin patongissa syttyi airbagin merkkivalo kun starttasin). Yleensä nuo Pösöthän on vakiovarustelultaan aika runsaita ja niitä härpättimiä on enemmän kuin tarpeeksi. Toisaalta ne mukavuusvarusteet ovat ainakin omien kokemuksien mukaan olleet niitä vikaherkimpiä ja kalleimpia korjata. Toinen juttu on se, että tuntuu, etteivät nuo PSA -konsernin jampat ole käyttäneet paljoa aikaa löytääkseen noille härpättimille käytännöllisiä toteutuksia.Hallintalaitteet on hankalia käyttää, niinkuin kaikki napit olisi ammuttu haulikolla kojelautaan ja se on siinä. Korin sovitukset on kehnot ja nitinät ja natinat, rätinät ja pokseet kuuluu lähes poikkeuksetta asiaan..

Vertailun vuoksi:

Peugeot 406 ST 2.0, vm.2000, oli minulla ajossa v. 2005-2008, 97 000km-166 000km, huolto-ohjelmaan kuulumattomat korjauskustannukset = 4700â,¬ (joka jumalan kuitti tallessa)

VW Passat Variant 2.0, vm 2001, ajossa nyt 2008-, tällä hetkellä tultu 91 000-127 000km, huolto-ohjelmaan kuulumattomat korjaukset toistaiseksi = 173â,¬ (kumpikin kuitti tallessa)

En toki halua aivan tyystin masentaa Peugeotin ostoa suunnittelevia..Mahtui sinne niitä hyviäkin hetkiä :) Ehdottomasti hienoin Peugeot malli on mielestäni 3.0 V6 406 Coupé, Pinifarinan suunnittelema korimalli. Edelleenkin jaksaa kääntää meikäläisen nuppia liikenteessä.


Outback

JTjones

"Wau mikä leijona!", huutaa erään lehden otsikko. Eikä ole ainoa, joka hehkuttaa uutta Peugeotin SR1 GT Roadster-konseptia.

Mutta itse olen kyllä kriittisempi. Tuohan on täysin Aston Martinin kopio ulkomuodoiltaan, varsinkin keulan osalta. Keksisivät jotakin omaperäisempää.  >:(


repe59

Kyllähän pösö ja citikka melkolailla omaperäisiä muotoilultaan yleensä ovat ja erottuvat, hyviä ajaa ja ainakin tähän asti käytettynä suht edullisia hankkia yleensä. Itsellä oli pari pösöä, no pientä kitinää ja kolinaa alkoi ilmaantumaan, tielle eivät jättäneet koskaan.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Leroy

Sitikka on kyllä mennyt muotoilun puolesta Pösön ohi kirkkaasti, uusi C5 sun muut on hulppean näköisiä pelejä. 407 (etenkin sedan) järkyttävän etuylityksensä kanssa oli kyllä surkea esitys klassisen kauniin 406:n korimallin seuraajaksi. Nämä 308, 3008 yms.yms. on vaan vahvistaneet sen tosiseikan, että Peugeotin suunnitteluosasto pitäisi laittaa hermolomalle tai koko miehistö vaihtoon.  :-\
Outback

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 16.01.10 - klo:11:44
Pugeotille uusi leijona-logo



http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20100101/12633916519140&industry=&=

Mielipiteitä logosta?

Minusta tuo kolmilotteiselta vaikuttava logo on upean näyttävä. Parempi kuin edellinen aikaansaannos Peugeotilta.

Siinä on historiikkia logoista kuvitettuna.. http://www.autotoday.fi/modules/utility/files/large/PEUGEOT%20LOGOT%201850%20-%201998.JPG

makkis

Nämä 308, 3008 yms.yms. on vaan vahvistaneet sen tosiseikan, että Peugeotin suunnitteluosasto pitäisi laittaa hermolomalle tai koko miehistö vaihtoon.

Noin se on, liekkö samat piripirijanpat kun piirtää renuja ja nissaneita?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 17.01.10 - klo:21:21
"Wau mikä leijona!", huutaa erään lehden otsikko. Eikä ole ainoa, joka hehkuttaa uutta Peugeotin SR1 GT Roadster-konseptia.

Mutta itse olen kyllä kriittisempi. Tuohan on täysin Aston Martinin kopio ulkomuodoiltaan, varsinkin keulan osalta. Keksisivät jotakin omaperäisempää.  >:(



Ihan jees, mutta kopiohan tuo on.

Sitäkin suurempi ongelma tulee siinä vaiheessa, kun pitäisi alkaa kauppaa tekemään. Harvassa ovat ne, jotka Pösöstä maksavat sellaisia summia. Myyntiennuste Suomessa zero autoa.

plu

Laitanpa nyt tännekin foorumille vähän juttua tämänhetkisen autoni (V Variant) seuraajan valinnasta. Olen siis tiiraillut ja vähän tarkannutkin tuota Pösön 5008 -mallia, kävinpä koeajollakin sellaisella, ja hyvältä vaikutti!

On totta niin kuin joku tuolla edellä jo totesi, että auto näyttää jostain syystä kuvissa paremmalta kuin ainakaan vierestä katsottuna luonnossa. Ulkonäkö oli koeajamassani esittely-yksilössä saatu aika lailla aneemiseksi valitsemalla vielä semmoinen suolakuran värinen haalea väri ja liimaamalla kylkeen hemmetinmoiset mainostekstit! Koeajo kuitenkin kannatti tehdä, sillä auto osoittautui tien päällä melkoisen mukavaksi ajaa. Moottorin ääni on hyvin eristetty, ainakin suhteessa Golfiin siis, peileistä näkeekin jotain, HUD -näyttö on oikeasti hyödyllinen kapistus ja lasikatto tuo mukavasti valoa. Koeajoautossa oli 110 hv turbodiesel, joka on ihan riittävä kone, vaikka itse kallistuisinkin varmaan bensaturbon puolelle, sitäkin on kehuttu paljon.

Tilankäyttö ja istuinjärjestelyt olivat mielestäni myös hyvällä tasolla, ainakin valovuoden edellä esim. Touranissa kokemiani. Olen siis kohta tilanteessa, jossa viimeinenkin penkki saatetaan tarvita käyttöön ainakin ajoittain, ja haen siis oikeasti 7 -paikkaista autoa. Tavaratilaa ei kaikkien penkkien käytössä ollessa niin paljoa tarvitakaan yleensä, sillä pari vanhinta muksua saa mukaan lähinnä päivän kyläreissuihin enää, jos niihinkään...

En itse kokenut hallintalaitteitakaan mitenkään huonosti sijoitelluiksi, poikkeuksena kuitenkin istuinlämmittimien säätöpyörät, jotka oli viety käsittämättömään paikkaan istuimien sivulle. Ei hyvää päivää, mitenköhän niitä on tarkoitus lukea ovien ollessa kiinni?!?

Toyotan Verso on oikeastaan tähän asti mittailemistani ainoa todellinen vaihtoehto tuolle, ja muotoilun sekä moottoripaletin puolesta vaaka alkaa kallistua Pököttiin päin...
Jesus saves...but Teemu Selanne takes rebound and he scooooooooooores!!!

wtf

On tilanne vähän sama kuin plu:lla eli 7 paikkaa täytyy seuraavassa olla ainakin varalta jos nyt uuden alan vaihtamaan.
Olen aina ollut vähän kriittinen patonkeja kohtaan, mutta nyt tuli mahdollisuus koeajaa 5008 sport varustuksella ja 150hp dieselillä.
Ensivaikutelma ulkonäöstä oli hieman ristiriitainen. Joistain kulmista näytti tosi hienolta, mutta esim. suoraan edestä katsottuna hieman omituiselta. Nooh tämä on sitä ranskalaisuutta ja toisaalta eipä tuo ulkonäkö nykyään enään ole se pääasia. Tullut vanhaksi?
Sitten vaan ovet auki. Helvetinmoinen vilkkujen räpsyntä seurasi kauko-säätimen painallusta, aargh tämä on toinen ärsyttävä asia "näissä". No ovet kuitenkin aukesi mikä on positiivista.  :)
Kuljettajan jakkaralta homma näytti hienolta. Erittäin pitkä kojelauta, kalteva tuulilasi ja konepelti siellä jossain. Käsi lepäsi mukavasti "kapteenipenkin" säädettävällä nojalla ja korkea keskikonsoli tarjosi mukavan sijoittelun 6-vaihteisen manuaalin hämmentimelle.
Ajoasentoa säädettäessä käsittämätöntä hämmennystä aiheutti selkänojan kaltevuudensäätövivun sijoittelu, jota ei käytännössä voi säätää ajon aikana, niin ahtaasti ja taakse joutui käden vääntämään. Sama koski ristiseläntuensäätöä, jonka rulla oli noin kainalon korkeudella oikealla penkin sivussa.
Sitten kone tulille. Hdi tärähti käyntiin lyhyen hehkutuksen jälkeen kuin sukkasillaan verrattuna nykyiseen Touraniin. Moottorin käynti on eristetty tosi hyvin, ja tarkasti saa kuunnella että sitä edes dieseliksi sisältä tunnistaa.
Sähköinen käsijarru pois (toimiikohan tuo vanhemmiten) ja menoksi. Kytkin toimii pehmeästi eikä resonointeja koriin välity vaikka alikierroksilla koittaa lähteä. Muutenkin fiilis oli laadukas ja nitinät loisti poissa olollaan.
Tämä 150hv Hdi on loistava moottori ja vetää hienosti eikä puhti lopu ihan heti kesken vaikka massaa autolla varmasti on. Kaikenkaikkiaan voimalinja toimi hienosti ja kytkin, mottori, vaihteisto ja ohjaus tuntui heti tutulta ja ajo oli saumatonta.
Autossa oli HUD näyttö josta näki nopeuden, vakkariin asetetun nopeuden ja varusteena olleen etäisyysvaroittimen näytön. Hieno laite, mutta en maksaisi tuosta erikseen. Myös panoraamakatto kuului ko. autoon vakiona. Muihin malleihin se maksaa noin 700â,¬, samalla rahalla saa niskatukiin 7" näytöt ja kaksi langatonta kuuloketta. Ihan kiva, mutta itse ottaisin noista kahdesta jälkimmäisen. Kukin tarpeensa mukaan.
Muunneltavuus on hyvällä tasolla, ja esim. 3. penkkiriville noustessa 2. penkkirivin laitimmaiset penkit nousevat kätevästi "linkkuun" yhdellä vivun liikkeellä ja taakse meno on helppoa jopa aikuiselle.
Positiivinen kuva jäi kertakaikkiaan autosta ja Pösöstä yleensä jopa siinä määrin, että maanantaina hakemaan tarjousta. Siinä oli sitä ranskalaista hienostuneisuutta olematta kuitenkaan ihan lulla. Mutama omituisuus, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.
Hienoa! Muutkin osaa tehdä autoja kuin VAG, ja vieläpä järkihintaan.



Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Antinontoxic

#22
Lainaus käyttäjältä: wtf - 19.03.10 - klo:18:52
On tilanne vähän sama kuin plu:lla eli 7 paikkaa täytyy seuraavassa olla ainakin varalta jos nyt uuden alan vaihtamaan.

Siellä on ruuti kuivaa ;)

Itse saattaisin noihin tarpeisiin katsella mieluummin vaikkapa Fordin S-Maxia?

JeanC

Petojen sukua, susi jo syntyessään  ;)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Kupla73 - 20.03.10 - klo:00:00
Henk.koht. kokemusta? Vai ennakkoluulot "kohdillaan"?

Mulla kun ei oo ikinä ollut Pösöä niin en oikein ennakolta osaa tuomita. Helvetin hienon näköinen on kuitenkin.
Saatto ottaa itteeensä ja otti. Kunhan heitin  ::). Ei ennakkoluuloja.

Erkka

Upea Leijona tuo. Mutta mikäs lommo tuossa takaikkunan yläosassa on?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 20.03.10 - klo:14:09
Upea Leijona tuo. Mutta mikäs lommo tuossa takaikkunan yläosassa on?
Varmaan parantaa aerodynamiikkaa  ;)

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 19.03.10 - klo:23:48
Petojen sukua, susi jo syntyessään  ;)

Eikös noin sanota fiatista?

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Tuksuu - 20.03.10 - klo:14:19
Eikös noin sanota fiatista?
Kai sitä voi sanoa mitä tahansa, mistä tahansa, EIKÖ? Vai onko kielletty?

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Tuksuu - 20.03.10 - klo:14:19
Eikös noin sanota fiatista?

Fiat käytti joskus Ritmon ja Regatan aikaan mainoslausetta "Petojen sukua". Siitä se sitten lähti  ;)
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy