MY16 Seat Leon Cupra 290, DSG, 5D, Estrella silver

Aloittaja Trackpad, 18.05.16 - klo:17:13

« edellinen - seuraava »

Trackpad

AUTO MENI LUNASTUSKUNTOON AUTOLIIKKEEN TILOISSA 3 VIIKKOA ENNEN LUOVUTUSTA. KASTUI NIIN PAHASTI ETTÃ,, MAAHANTUOJA PURKI TAKUUT JA EIHÃ,,N SELLAISTA AUTO KUKAAN HALUA, PAITSI VAKUUTUSYHTIÖ. EI SITTEN RKL!! Jos jotakuta kiinnostaa tarkemmat speksit niin sivulta 3 löytyy tarinaa...

UPDATE 1.9 : Auto liikkeessä, luovutus tosin vasta 30.9 mutta sainpahan kuvia:






Pitkän pohdinnan ja jahkailun jälkeen 2013 hankittu Skoda Octavia Combi 1.6 Diesel koneella ja DSG lootalla vaihtuu Uuden karheaan Seat Leon Cupraan. Farkku saa väistyä ja otan 5 ovisen mallin. Vanhaan autoon nähden tehot kasvaa aika huomattavasti :) Tehoversio kun on tuo 290. Oman Skodan kanssa DSG:ssä oli pahoja ongelmia 77.000 kilomertrin kohdalla ja koko kytkin meni vaihtoon. Toivottavasti tällä lootalla sama ongelma ei toistu.

EDIT: Muutin auton värin vielä kun se oli mahdollista, Pirineos Grey 0C0C muuttui -> Estrella silver P5P5. Lopulta syynä se että tummassa harmaassa katoaa auton mustat yksityiskohdat liikaa. Valkoista en kuitenkaan halua, niitä on liikenteessä ihan liikaa.

EDIT: Auto suomessa, webasto asennus käynnissä. Liikkeellä kuun vaihteessa (tilanne 12.8)

Auton tarkemmat speksit:

Malli: Uusi Leon           
Moottori: 2.0 TSI 290 hv DSG           
Ulkoväri: Pirineos grey 0C0C
Istuinverhoilu oli ihan 290 oma, ei sportti penkkejä tai nahkaa.

Lisävarusteet:
CUPRA Black Line
Sähköinen, lasinen kattoluukku
Kojelaudan kiiltävänmusta somistepaketti
Mukautuva vakionopeudensäädin ACC
Navi system -audio- ja navigointijärjestelmä
Pysäköintitutka edessä ja takana, optinen pysäköintiavustin
SEAT FullLink (MirrorLink)
SEAT Sound System
Polttoainetoiminen lisälämmitin Webasto 4 kW (REMUC)


Muutamia muutoksia aijon autoon tehdä:
Cupra teksti pois (Liike hoitaa ennen luovutusta)
Cupra mallimerkintä takaa pois (Liike hoitaa ennen luovutusta)
Pakoputken näkyvät kromiosat mustan harmaiksi (2K maali jossa kovete samassa. Foliatec spray, tilattu ja odottaa hyllyssä)
Etumaskin Seat logo ja Cupra logo mustiksi (Musta plasti dip, spray, odottaa hyllyssä)
Takavalojen tummentaminen (en taida tehdä kalvolla, menee spray kamalla)
Katon teippaus mustaksi (musta kiiltävä 1,5x2m 3M kalvo ostettuna)
Jarrusatulat vihreiksi (Foliatec toxic green maali hylyssä odottamassa, 2K kamaa tuokin. Kovete ja maali samassa)
TRC splitter keulaan (tilattu briteistä, matkalla)

Harkinnassa:
OEM sivuhelmat, jotka olisi saanut performance paketin yhteydessä. Tehdas ei niitä suostunyt auton mukana lähettämään (siis olisivat vain työntäneet helmat auton kyytiin mukaan ei asennettu). Pitää tilata varaosatiskin kautta, jos saa sieltäkään. Briteissä tämä taas on lisävaruste. Suomen tuontiohjelmassa eli maahantuojan sopimat paketit tehtaan kanssa kuitenkin sellaiset ettei tuota erikseen voi ottaa. Henk. koht. ärsyttävä detaili. Sivuhelmat muuttaa auton luonnetta ulkonäöllisesti hyvin paljon. [UPDATE: kysyin hintaa marmorilta. reilu 560â,¬ pohjamaalattuna tehtaalta. Eivät toimita auton mukana maalattuna vaan on pakko ottaa tiskiltä erikseen. Tehtaan politiikka. Maalaus maksaa 260-400â,¬ riippuen mistä kysyy. Taidan jättää tekemättä]

Soundaktorin disablointi. Räpätin tuulilasin alla moottoritilan puolella, lähinnä ärsyttävä. Laite siis luo keinotekoista moottorin äänen voimistavaa korinaa, joka linkitetty kierroslukuun. Joko VCDS muutoksella ääni 0% tai yksinkertaisesti johto irti. Jälkimmäinen takuukysymysten kannalta turvallisempi. [UPDATE: johdon irrotus saa aikaan virheilmoituksen, joten VCDS muutos lienee fiksuin tapa]


Daatta

Mukava paketti, varusteitakin on kehdattu laittaa. Piti laittaa että onhan Cuprassa vakiona urheilullisten etuistuinten alcantara-/ keinonahkaverhoilu. Todellakin, vakiopenkkien nahka on keinonahkaa... No siltä se kieltämättä vähän tuntuikin.  ::) CUPRA-erikoisurheiluistuimet olisi hienot, mutta harvan pörssi kestää kahden tonnin lisäinvestointia.

Miksi mallimerkinnät pitää ottaa pois? Pakoputkien päiden maalaamisen ymmärrän, mutta pysyykö kromissa maali? Aika tehokkaasti tuo nokeaa putkenpäitä. Mustakromiset päät kuin löytäisi. Samalla kun touhuaa niin kannattaa teipata takapuskurin alaosa pyöräkaaresta, maalit lähtevät kesimään muutaman tuhannen kilometrin jälkeen...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Trackpad

#3
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 18.05.16 - klo:23:10
Mukava paketti, varusteitakin on kehdattu laittaa. Piti laittaa että onhan Cuprassa vakiona urheilullisten etuistuinten alcantara-/ keinonahkaverhoilu. Todellakin, vakiopenkkien nahka on keinonahkaa... No siltä se kieltämättä vähän tuntuikin.  ::) CUPRA-erikoisurheiluistuimet olisi hienot, mutta harvan pörssi kestää kahden tonnin lisäinvestointia.

Miksi mallimerkinnät pitää ottaa pois? Pakoputkien päiden maalaamisen ymmärrän, mutta pysyykö kromissa maali? Aika tehokkaasti tuo nokeaa putkenpäitä. Mustakromiset päät kuin löytäisi. Samalla kun touhuaa niin kannattaa teipata takapuskurin alaosa pyöräkaaresta, maalit lähtevät kesimään muutaman tuhannen kilometrin jälkeen...

Erikoisurheiluistuimet eivät mielestäni tuo lähes 2000 hinnan edestä lisäarvoa. Toki auton koeajoissa, joissa penkit ovat olleet mukana niitä on kehuttu parhaiksi penkeiksi mitä autoihin saa (mene ja tiedä?). Noissa urheilupenkeissä, joissa koko penkki yhtä rakennetta itseä aina nyppii niskatuen säädön puute. Tukevat varmasti ovat mutta vakiopenkitkin pitää kyllä miehen mutkissa paikallaan ja ovat itseasiassa todella hyvät istua.

Mallimerkinnät nappaan pois ihan sen takia (takaa) että tarkoitus ei ole pitää meteliä auton tehoista. Lisäksi henkiläkohtaisesti pidän kliinimmästä lookista muutenkin. Jää pois kaikki pienet räpellykset auton takaluukusta. Toki autoista tietävä Cupran tunnistaa.

Pakoputkien maali on itseasiassa tarkoitettu nimen omaan tuohon tarkoitukseen. 2k kamaa jossa pullossa maali ja kovete. Jyri ainakin omaan Skoda vRS peliinsä tehnyt saman. Lisäksi kuten mallimerkintöjen poiston kanssa, jälleen kerran vähän piilotellaan auton tehoja kun putket ei loista kilsan päähän.

Joo puskurin voisi hyvinkin suojata.

Daatta

Heh, tosi harva on tunnistanut oman auton Cupraksi, vaikka siellä on merkit ja kaikki takana. FR:ksi viimeksi tituleerattiin. Tosi rauhassa on saanut ajella, verrattuna edelliseen 1M 20VT Leoniin. Tosin jo keltainen väri saattoi aiheuttaa sydämentykytyksiä kanssa-autoilijoille, kaiken maailman Toyotat lähtivät haastamaan moottoritiellä...  ::) Ainakin tuo Nevada White -väri on neutraali.

Pitäisi varmaan käydä 290 malli ajamassa, saisi vähän käsitystä miten kehitys on kehittynyt. 265 Cupralle tulee elokuussa kaksi vuotta täyteen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 19.05.16 - klo:14:04
Heh, tosi harva on tunnistanut oman auton Cupraksi, vaikka siellä on merkit ja kaikki takana. FR:ksi viimeksi tituleerattiin. Tosi rauhassa on saanut ajella, verrattuna edelliseen 1M 20VT Leoniin. Tosin jo keltainen väri saattoi aiheuttaa sydämentykytyksiä kanssa-autoilijoille, kaiken maailman Toyotat lähtivät haastamaan moottoritiellä...  ::) Ainakin tuo Nevada White -väri on neutraali.

Pitäisi varmaan käydä 290 malli ajamassa, saisi vähän käsitystä miten kehitys on kehittynyt. 265 Cupralle tulee elokuussa kaksi vuotta täyteen.

Suurin muutos lienee äänimaailma ulos. 5 ja 3-oviseen putkisto on tehty uusiksi. Aavistuksen enemmän ääntä pääsee pihalle. 280 ja 290 ero on muutoin aika pieni. Eroa 265 versioon jo sitten vähän jo voi tullakkin, vaikka siihenkin ero lopulta ihan normi ajossa olematon.

Tätä ei vain liikkeissä pysty toteamaan sillä kaikki koeajoautot ovat toistaiseksi olleet farkkuja, joihin putkisto on jätetty alkuperäiseksi vanhan kanssa.

Daatta

Joo, videolla varsinkin 290 DSG kuulostaa aika häröltä. Vanhan putkiston äänimaailma on melko vaisu, ääntä piisaa lähinnä huippukierroksilla ja harvoin siellä viitsii laulattaa...

265 version "oikeista" tehoista on paha sanoa, on maailmalla niin harvinainen malli etten ole dyno-tuloksia löytynyt. 280 versiosta irtoaa karvan alle kolmesataa, joissain testeissä jopa päälle. APR:n softalla saisi molemmista sen 360.

Silloin kun Cupraa koeajoin niin 265 6M oli ainoa vaihtoehto, nyt on vähän eri meininki.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 19.05.16 - klo:15:19
Joo, videolla varsinkin 290 DSG kuulostaa aika häröltä. Vanhan putkiston äänimaailma on melko vaisu, ääntä piisaa lähinnä huippukierroksilla ja harvoin siellä viitsii laulattaa...

Useissa lähteissä väittävät että kuulostaa luonnossa paremmalta kuin videolla. No sen kuulee sitten joskus itse livenä niin tietää. Itse suunnittelin tuon keinotekoisen äänen disablointia mikä tulee mukaan Cupra modessa. Soundaktor lähtee pois käytöstä saman tien.

Daatta

Soundaktorin disablointi/säätö on VCDS:llä minuutin homma. Minulla on taso säädetty 50%, ei tulee liikaa silmille. Piuhan irrottaminen on hankalaa, koska laite sijaitsee vesikaukalossa pyyhkimien alla. Väyläohjain on kuljettajan puolella (kaukalossa), sinne pääse helpommin käsiksi mutta piuhan irrottaminen aikaansaa vikakoodin.

Seatcupra.net foorumilla oli ohjeita, miten vanhan Cupran äänimaailma paranee kun vaihdetaan Golf-R:n keskipönttö. Ei onnistu ilman miggiliimaa, mikä laskee halukkuutta muutokseen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.05.16 - klo:10:04
Soundaktorin disablointi/säätö on VCDS:llä minuutin homma. Minulla on taso säädetty 50%, ei tulee liikaa silmille. Piuhan irrottaminen on hankalaa, koska laite sijaitsee vesikaukalossa pyyhkimien alla. Väyläohjain on kuljettajan puolella (kaukalossa), sinne pääse helpommin käsiksi mutta piuhan irrottaminen aikaansaa vikakoodin.

Seatcupra.net foorumilla oli ohjeita, miten vanhan Cupran äänimaailma paranee kun vaihdetaan Golf-R:n keskipönttö. Ei onnistu ilman miggiliimaa, mikä laskee halukkuutta muutokseen.

290 5D versiossa äänimaailmaon ihan ok, parantunut 280 verrattuna. Tosiaan voisi riittää kun ottaisi VCDS:llä soundaktorin tason 0% niin ei tarvitsisi kuunnella turhaa pörinää.

Trackpad

Nyt kun auto on tilattuna ja ei auta kuin odotella niin on hyvää aikaa suunnitella kaikkia pieniä muutoksia joita autoon haluaa. Ilmeisesti tossa Leaonissa on sama tilanne kuin muissakin VAg konsernin autoissa että päiväajovaloilla takavalot on pimeenä? Jos näin on niin pitää pyytää ennen auton luovutusta koodaamaan ne palamaan. Ovat jo lupautuneet ottamaan Cupra tekstin ja logon takaluukusta irti. Pyysin nyt kuitenkin laittamaan ne mulle auton mukana.



Daatta

Takavalojen päälle koodaaminen on ilmeisesti liikekohtaista, Lohjalla eivät suostuneet sitä tekemään. Voi toki olla, että maahantuojan ohjeistuskin on tässä välissä muuttunut. Takalasin pyyhkimen automaattipyyhinnäin poiston aktivointi (!) sen sijaan onnistui, pienellä yrittämisellä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 27.05.16 - klo:10:18
Takavalojen päälle koodaaminen on ilmeisesti liikekohtaista, Lohjalla eivät suostuneet sitä tekemään. Voi toki olla, että maahantuojan ohjeistuskin on tässä välissä muuttunut. Takalasin pyyhkimen automaattipyyhinnäin poiston aktivointi (!) sen sijaan onnistui, pienellä yrittämisellä.

Skodaan MY13 Veho laittoi takavalot palamaan. Pyyhkimen automaattitoiminnon saa Skodassa ainakin mielestäni ihan auton omista valikoista pois päältä. Näin ei Seatissa?

Daatta

MY2015 autossa piti aktivoida optio jotta se tuli näkyviin Car menuun. Volkkarissakin tuo on vakiona.  ???

Omassa ei ole koko pyyhkijää tällä hetkellä, siisti perä on siisti8)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Trackpad

Nyt kun auto on tilattu niin aloitimpa erinäisten tarvikkeiden hamstraamisen. Foliatec maaleja nyt tilattuna. Tarkoitus maalata niin pakoputken päät kuin jarrusatulatkin.

Jarrusatulat saavat pirteämmän toxic green värin


ja pakoputken päät mustacromisen sävyn:

Blueroan

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 27.05.16 - klo:10:18
Takavalojen päälle koodaaminen on ilmeisesti liikekohtaista, Lohjalla eivät suostuneet sitä tekemään. Voi toki olla, että maahantuojan ohjeistuskin on tässä välissä muuttunut. Takalasin pyyhkimen automaattipyyhinnäin poiston aktivointi (!) sen sijaan onnistui, pienellä yrittämisellä.

Myöskään Länsiauto Vantaa ei takavaloja suostunut koodaamaan palamaan päiväajovalojen kanssa.
Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 Sportline

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Blueroan - 01.06.16 - klo:17:19
Myöskään Länsiauto Vantaa ei takavaloja suostunut koodaamaan palamaan päiväajovalojen kanssa.

No samapa tuo, joku aina koodaa ;)

Trackpad

Kyselin marmorilta paljon originaalit Cupran sivuhelmat tehtaalta tilattuna maksaa. Eivät pannahiset laita auton mukana maahan. Pohjamaalatut lisäksi. Hinta siinä 560â,¬ kahdesta muovinpalasta. Päälle sitten maalaus (hintahaitari noin 260-400â,¬ välillä maalaukselle). Briteissä muuten saa pelkät sivuhelmat lisävarusteena, mutta ei suomessa. Siellä hinta reilu 400 puntaa (maalattuna ja asennettuna). Taitaa jäädä helmat ottamatta kun kokonaishinta pirulaisille yli 800â,¬... mieluummin sijoitan vanteisiin nuo rahat!

Laars

En ihan täysin ymmärrä monien vihaa tuota sound aktuatoria kohtaan. Onkohan siinä tapahtunut jotain kehitystä tässä ajan saatossa, koska mielestäni se kuulostaa varsin uskottavalta, eikä lainkaan keinotekoiselta. Hieman tehostaa "murinaa" ei missään nimessä liikaa. Esim. Focus ST:n saman suuntainen ratkaisu kuulosti todella tökeröltä tuohon verrattuna.

Vai voisikohan tuossaki olla eroa farkkumallin ja muiden mallien välillä. En ole muilla malleilla kuin farkulla ajanut.

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Laars - 25.07.16 - klo:09:23
En ihan täysin ymmärrä monien vihaa tuota sound aktuatoria kohtaan. Onkohan siinä tapahtunut jotain kehitystä tässä ajan saatossa, koska mielestäni se kuulostaa varsin uskottavalta, eikä lainkaan keinotekoiselta. Hieman tehostaa "murinaa" ei missään nimessä liikaa. Esim. Focus ST:n saman suuntainen ratkaisu kuulosti todella tökeröltä tuohon verrattuna.

Vai voisikohan tuossaki olla eroa farkkumallin ja muiden mallien välillä. En ole muilla malleilla kuin farkulla ajanut.

Sama boxi niissä kaikissa VAG autoissa taitaa olla. Toki äänen voimakkuus voi vaihdella? Onhan tuo enemmän ja vähemmän makuasia tykkääkö vai ei. Jokainen voi itse päättää säätääkö sitä vai ei. Itseä harmittaa lähinnä jos peittää moottorin, turbon ja putkiston äänet. Mieluummin niitä kuuntelee. Toki normi ajossa harvemmin niitä kuulee :D

Trackpad

Auto on tullut ulos  tuotantolinjalta ja matkalla Suomeen. Liike lupaili kertoa kun auto saapunut nin saan käydä sitä etukäteen ihailemassa. Auton luovutuspäiväksi on nyt tullut 30.9 kun samalla luovutan vanhan leasing auton pois. Pitää laittaa kuvia heti kun saan auton nähdä... kovasti polttelis jo päästä autolla ajamaan :)

Trackpad

Auto suomessa. Tällä hetkellä asentelevat autoon webastoa (Remuc) ja auto liikkeellä joskus kuun vaihteessa. Tuli sitten tilattua briteistä (kiitos brexitin ompahan osat halvempia kuin muutama kuukausi sitten) TRC splitteri keulaan. Vaatii 9 reijän poraamisen etupuskurin alapuolelle. Kyselin alustavasti jos liike tekisi työn jos heitän heille lipan. Onhan se helpompaa kun saavat auton ylös ja ei tarvitse könytä itse auton alla kun ei kunnon nosturia ole. Kyllä mä siitä voin sen satkun maksaa. No katotaan mitä ovat mieltä.



Niin se vaan auton luovutus lähestyy... kerrankin syksyä oikein odottaa :D

MikHei

Tuo lippa on kyllä tässä valkoisessa äärimmäisen näyttävän näköinen! Samoin aikaisemmin postaamassasi harmaassa Leonissa. Mitähän materiaalia tuo on, lasikuitua vai jotain kuitu yhdistelmiä, vai vai? Tunnustatko tänne mitä kustansi rahteineen?

Missäs päin Suomea vaikutat? Ajattelin vain, että onkohan mahdollista käydä ihmetteleen lippaa kunhan auton saat ajoon?  ;D Kovasti kiinnostais itsekkin tilata.

No pitää ainakin eka purkaa tuota värkkäily nälkää ja maalata nyt viikonloppuna jarrusatulat. Näköjään sinäkin samaa projektia suunnitellut.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 12.08.16 - klo:23:00
Tuo lippa on kyllä tässä valkoisessa äärimmäisen näyttävän näköinen! Samoin aikaisemmin postaamassasi harmaassa Leonissa. Mitähän materiaalia tuo on, lasikuitua vai jotain kuitu yhdistelmiä, vai vai? Tunnustatko tänne mitä kustansi rahteineen?

Missäs päin Suomea vaikutat? Ajattelin vain, että onkohan mahdollista käydä ihmetteleen lippaa kunhan auton saat ajoon?  ;D Kovasti kiinnostais itsekkin tilata.

No pitää ainakin eka purkaa tuota värkkäily nälkää ja maalata nyt viikonloppuna jarrusatulat. Näköjään sinäkin samaa projektia suunnitellut.

aika tarkalleen 170â,¬ rahteineen. Tuohon vaikuttaa luonnollisesti päivän punnan kurssi. Punnissa rahti oli 40£ ja itse lippa 93£. Vaikutan itse pääkaupunkiseudulla. Lippa on vielä matkalla suomeen, voin tänne huudella millon on perillä. Voi sitä tulla ihmettelemään vaikka ei olis autossa kiinni. Mallataan vaikka sun kiesiin jos kiinnostaa.

http://www.triplercomposites.com/product/seat-leon-mk3-fr-cupra-splitter/ tuolla infot itse lipasta

MikHei

Ei paha hinta.

Eipä tuu varmasti reissua sinne tehtyä, kun Oulun seudulta itse olen ja tulevia reissuja vain Tampereelle asti suunnitteilla.  :D

Pistäppä tosiaan kommentit laadusta ja varmaan kuviakin saadaan viimeistään uuden auton keulalla.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 12.08.16 - klo:23:26
Ei paha hinta.

Eipä tuu varmasti reissua sinne tehtyä, kun Oulun seudulta itse olen ja tulevia reissuja vain Tampereelle asti suunnitteilla.  :D

Pistäppä tosiaan kommentit laadusta ja varmaan kuviakin saadaan viimeistään uuden auton keulalla.

Voin pienen kuvaraportin siitä laittaa kuhan tippuu ovelle. Ainakin ulkomaisilla foorumeilla eivät ole laadusta valittaneet.

sakal83

#26
Heitetääs täältä kanssa iso käsi autolle. Itse joudun/saan odotella "mopokoneisempaa" ja hieman tilavampaa seatia vielä jokusen kuukauden  ::)
Ajatuksissa on myös muutamat muutokset sinun muutoksiesi kanssa, esim mustat putkenpäät, merkkien dippaus, jarrusatulat (väri avoin).
Myös takavalojen tummennus omaan mustaan autoon on aika "must", mutta kysynkin, miksi itse päädyt sprayaamaan ne? Eikä kalvottamaan?
Ja noita etulippoja on tässä kanssa jo hieman tiirailtu  ;) mutta madalletaan ensin ja katsotaan tarvitaanko lippoja sen jälkeen ;)
Paiskaa toki kuvia kunhan projekti etenee

E:niin ja propsit rohkeudesta tuon satuloiden värin kanssa. Ihan en saa mielikuvaa miltä yhdistelmä näyttää, mutta kuvia odotellessa niissäkin  :D
Oliko väri tiedossa ja jostain jo nähty? Itse olisin lähtenyt johonkin keltaisen kultaiseen hopeisen auton kanssa, mutta joku tykkää tyttärestä, toinen äidistä  ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Trackpad

#27
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 13.08.16 - klo:00:00
Heitetääs täältä kanssa iso käsi autolle. Itse joudun/saan odotella "mopokoneisempaa" ja hieman tilavampaa seatia vielä jokusen kuukauden  ::)
Ajatuksissa on myös muutamat muutokset sinun muutoksiesi kanssa, esim mustat putkenpäät, merkkien dippaus, jarrusatulat (väri avoin).
Myös takavalojen tummennus omaan mustaan autoon on aika "must", mutta kysynkin, miksi itse päädyt sprayaamaan ne? Eikä kalvottamaan?
Ja noita etulippoja on tässä kanssa jo hieman tiirailtu  ;) mutta madalletaan ensin ja katsotaan tarvitaanko lippoja sen jälkeen ;)
Paiskaa toki kuvia kunhan projekti etenee

E:niin ja propsit rohkeudesta tuon satuloiden värin kanssa. Ihan en saa mielikuvaa miltä yhdistelmä näyttää, mutta kuvia odotellessa niissäkin  :D
Oliko väri tiedossa ja jostain jo nähty? Itse olisin lähtenyt johonkin keltaisen kultaiseen hopeisen auton kanssa, mutta joku tykkää tyttärestä, toinen äidistä  ;D

Spray vs kalvotus
Ihan mutulla mennään. Nykyisessä autossa spray ja ihan tyytyväinen olen ollut. Toki niin maltillinen että moni sitä ei edes huomaa. Kalvossa toki se etu että helpompi napata pois jos tulee sanomista. Spray kamassa ongelmana se että ajan kanssa irtoaa vain hiomalla ja sitten kunnostetaankin valon pintaa. Sinänsä haukaa että otit tämän esille kun eilen tilasin rullan tummaa kalvoa :D eli ihan ei ole itsellekkään vielä selvää kummalla teen. Voi olla että saatan jopa mennä tuolla kalvolla.

Jarrusatuloiden väri
Orkkis palathan on punaiset. Tiirailin aikani interwebin syövereitä ja lähinnä kuvia sieltä ja jostain kumman syystä rupesin tykästymään vihreään. Hyvä tehosteväri hopean ja kiiltävän mustan kanssa. Ei niin ilmeinen. Mulla on lisäksi jo hankittuna mustat cupra tekstit (teipit) satuloihin (tarkoitettu sinne, kestää kuumuutta) niin saa vihreälle pohjalle mustat cupra tekstit (satulat). Tilasin ebayn kautta, taisivat tulla Bulgariata. Muutaman euron hintaiset.

Tossa muuten videopatka, jossa hyvin pitkälle mun tuleva auto noin ulkoisesti. Toki satulat arkkis värissä
https://www.youtube.com/watch?v=akH7t2Un2JE

Kuvaa jaan mielelläni ja jos oikein innostun niin laitan tuon GoPro:n surraamaan head mountilla kun teen projektin. Saattepahan naureskella :D

Trackpad

Pientä kivaa tuli taas ebayn syövereistä tilattua. Nuo autojen avaimet vaan on niin pirun tylsiä niin tilasin sillekkin "kalvot" :D



Ihan vaan silkasta uteliaisuudesta.

Trackpad

Löysin interwebin syövereistä Leonin aero korisarjan sivuhelmojen replikat. Kaveri pyysi parista alta 100â,¬. Ei mitään hajua työn laadusta, joten päätin toimia koekaniinina ja katsoa milaista kuraa/tai vaihtoehtoisesti laatua sieltä tulee. Pyysin myyjältä kuvia vielä ennen ostoa. Eivät ole pohjamaalatut. Katsotaan miten miehen käy :D Tästäkin reportaasia kuhan helmat suomessa.

http://www.ebay.com/itm/122041989367?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy