MY16 Seat Leon Cupra 290, DSG, 5D, Estrella silver

Aloittaja Trackpad, 18.05.16 - klo:17:13

« edellinen - seuraava »

sakal83

Hyvin sopii black paketti kyllä ja jatkat sitä hyvillä suunnitelmilla.
Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 01.06.16 - klo:17:00
ja pakoputken päät mustacromisen sävyn:

Pitikin kysymäni, että mistä ostit/tilasit tätä 2k maalia putkenpäihin? Suoraan foliatecilta, vai löytyykö jostain suomen kamaralta?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

MikHei

Uskomattoman hieno laite, musta-hopea väriyhdistelmineen, vanteineen kaikkineen!!  :D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 01.09.16 - klo:20:52
Hyvin sopii black paketti kyllä ja jatkat sitä hyvillä suunnitelmilla.Pitikin kysymäni, että mistä ostit/tilasit tätä 2k maalia putkenpäihin? Suoraan foliatecilta, vai löytyykö jostain suomen kamaralta?

Joo tilasin suoraan Foliatecin kautta. Vähän on rahti suolainen mutta eipä tuo nyt mua hirveesti häirinnyt.
http://www.foliatec.com/shop/en/lacquerssprays/2c-spray-paint/57/exhaust-pipe-2c-gloss-spray-paint-250-ml?c=151

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 01.09.16 - klo:20:53
Uskomattoman hieno laite, musta-hopea väriyhdistelmineen, vanteineen kaikkineen!!  :D

Kiitos. Itsekkin näin vasta tänään värin livenä ja olin kyllä tyytyväinen valintaani. Autoliikkeen pihassa oli tosiaan tuo toinen 290 viisiovinen cupra kanssa odottamassa luovutusta ja siinä värinä tumma harmaa. Mullakin se oli alunperin tilauksessa mutta juuri tuon kontrastin takia päädyin lopulta hopeiseen väriin ja kyllä kannatti. Tosin on tuo tumma harmaakin komea väri. Hopeisia cupria en ole vielä MK3 kopalla liikenteessä nahnytkään. Valkoisia Cupra farkkuja sitäkin enemmän.

Daatta

Hyvältä näyttää, sanoo valkoisen (sentään metallivärisen) Cupran omistaja. :D 265 versiosta puuttuu tuo takalippa, se pitää jossain vaiheessa hommata.

Webaston asentajilla taitaa olla vakio-ohjeistus jonka mukaan reikiä porailevat. Defan pistokkeen kanssa käy helposti sama juttu, se porataan johonkin puskurin kuoreen "sopivaan paikkaan" eli helvetin törkeästi. Itse olen molemmissa Leoneissa vannottanut, että asentavat pistokkeen maskin alaritilään ja sinne se on päätynytkin.

Webaston Pakoputken paikkaa voi varmasti siirtää, tosin putken mitta ei varmaan enää riitä eli sitä pitää jatkaa tai hommata kokonaan uusi... Takalipan lisäksi minulla on tuo etulippakin kiikarissa, jahka ylimääräistä rahaa jostain löytyy.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

sakal83

Mitä luulette onko paskaakaan vaikutusta, jos yrittäisin myyjän kautta saada maahantuojalle sellainen "vaatimus", että se putki ei tulisi läpi puskurin? :o
Taidan itse yrittää, mutta veikkaan että ei ole vaikutusta  ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Devl

Maukas peli tulossa! Alkoi kyllä kiinnostamaan samanlainen paketti mutta tosin farkkuna ja performance packilla varustettuna. :D

Daatta


Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 02.09.16 - klo:11:28
Mitä luulette onko paskaakaan vaikutusta, jos yrittäisin myyjän kautta saada maahantuojalle sellainen "vaatimus", että se putki ei tulisi läpi puskurin? :o
Taidan itse yrittää, mutta veikkaan että ei ole vaikutusta  ;D

Voihan sitä yrittää, pistää varusteluosastolle ukaasit että kauppa menee puihin jos pakoputki porataan puskurista läpi.

Lainaus käyttäjältä: Devl - 02.09.16 - klo:11:56
Maukas peli tulossa! Alkoi kyllä kiinnostamaan samanlainen paketti mutta tosin farkkuna ja performance packilla varustettuna. :D

Tulee aika arvokas paketti kun ottaa performance packing lisäksi muut pakolliset varusteet. Vai oliko tarkoitus tehdä ratakireä farkku ilman "turhia" varusteita eli painoa? Jos pörssi on kunnossa niin antaa mennä vaan. 8)
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Laars

Vaimon Polossa laittoivat keskiritilään Defan pistokkeen myös ihan kiltisti kun sanoin, että siihen se pitää laittaa. En webaston tapauksessa edes tajunnut koko hommaa, kun jotenkin oletin, että se putki tulisi renkaan takaa kaaresta kuten yleensä. Nythän se on siellä puskurin alla, mikä on periaatteessa ihan ok, mutta reiän koko on todellakin sinnepäin ja millä lie dremelillä vedetty, sekä ruuvit vinoon ja niin tiukalle, että puskuri oli lommolla siitä ympäriltä.

Irrotin sen koko systeemin sitten kokonaan ja siistin reiän ympärykset, siirsin putken keskelle ympyrää, porasin ruuvinreiät hieman sivuun sekä laitoin prikat ruuvien alle. Nyt se on hyväksyttävä, joskin se reikä on edelleen aivan liian iso.

Webaston asennushan ei tapahdu jälleenmyyjällä vaan keskitetysti jossain, vissiin SE Mäkisellä.

Devl

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 02.09.16 - klo:13:15
Tulee aika arvokas paketti kun ottaa performance packing lisäksi muut pakolliset varusteet. Vai oliko tarkoitus tehdä ratakireä farkku ilman "turhia" varusteita eli painoa? Jos pörssi on kunnossa niin antaa mennä vaan. 8)
Lähinnä nuo Performance Packin vanteet himottas, mutta nehän taisikin saada ostettua OEMvagista erikseen. Mitä muutoksia tuo Performance Pack tuo? Isommat jarrut ja nuo 30/3 vanteet?

Laars

19" kevytmetallivanteet 30/3 Black, Brembon High-Performance-jarrujärjestelmä (nelimäntäiset punaiset jarrusatulat edessä, edessä 370x32 mm jäähdytetyt jarrulevyt), korinväriset sivuhelmat Huom! Autossa ei tällöin varapyörää. Ei CUPRA White Linen tai Orange Linen yhteydessä.

IMO ei ole 3700 eur arvoinen.

Kuppipenkit mielummin, vaikka nekin ovat varsin suolaisen hintaiset 2000eur

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Devl - 02.09.16 - klo:14:36
Lähinnä nuo Performance Packin vanteet himottas, mutta nehän taisikin saada ostettua OEMvagista erikseen. Mitä muutoksia tuo Performance Pack tuo? Isommat jarrut ja nuo 30/3 vanteet?

Jos olet vain vanteiden perässä niin mieti kahdesti. Ainoastaan perusteltu tuo performance paketti jos oikeasti ajat paljon radalla. Perus jarrut kuolee 1-2 kierroksen jälkeen (riippuu toki radan pituudesta). Ihan arkikäytössä ei välttämättä tuon melkein 4k arvoiset.

Trackpad

#72
Kävin toistamiseen katsomassa autoani ja samalla otin mukaan TRC etulipan. Kyllä se vaan on niin että webaston pakoputki, joka siis nyt porattu läpi etupuskurista tulee tielle. Lisäksi koska puskurin alla nyt myös webaston instrumentteja/sälää ei pultteja saa alkuperäisiin paikkoihin kiinni. Lievästi ottaa päähän.

Tohon ne se on poranneet/kiinnittäneet:


Pakkohan se oli ottaa vähän auto käyntiin ja vielä kokeilla millaset pakoäänet kylmästartilla ja maks 4k kierroksilla saa aikaan. Maltillista mutta silti se ainakin allekirjoittanutta viihdytti. Ja tosiaan DSG vehje niin yli 4k kierroksia ei saatu vedätettyä, ehkä parempi.

Siinä foorumilaisten iloksi videota ja ääntä, ei jää vaan puheiksi...

https://player.vimeo.com/video/181254862

Laars

Nyt kun olet sitä autoa silmäillyt ja luovutus ei ole vielä tapahtunut, niin katsoppa myös huviksesi helmat ettei ole kurtussa kummaltakaan puolelta. Sama keissi kun mitä täälläkin foorumilla on käyty läpi. Yhtä esittelyautoa mittailin tuossa ja siinäkin oli juuri kuskin puolella pikkasen helma mutkalla. Omassakin on, mutta hyvin miedosti, tuntee kyllä kun kättä liu-uttaa helman pohjaa pitkin, niin on pieni flatspot. Liekköhän tuo jotain kuljetukseen liittyvää..

Trackpad

Eipä tartte tätä autoa odotella. Sain soiton että tila jossa auto oli varastoituna kärsi huomattavasta vesivahingosta ja autoani ei saada enää luovutuskuntoon. Se menee siis lunastukseen. Että näin... Lievästi ottaa pannuun!!

Rice

Tuo onkin ikävä homma.
Mites tämä nyt sitten menee? Tilaako liike uuden auton tilalle vai mitä?
Opel Astra
Volvo V60

seatts


Toi onkin paska homma, mites nyt homma etenee odotellaan kuukausia taas uutta vai?
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 08.09.16 - klo:17:06
Eipä tartte tätä autoa odotella. Sain soiton että tila jossa auto oli varastoituna kärsi huomattavasta vesivahingosta ja autoani ei saada enää luovutuskuntoon. Se menee siis lunastukseen. Että näin... Lievästi ottaa pannuun!!

Uskomatonta. No ajattelet positiivisesti, että parempi lunastukseen, kuin uinut auto. Mitä meinaavat nyt sitten tehdä?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Aij suatana mikä tuuri :-[
Missä vitun pesuammeessa sitä autoa on säilytetty?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Trackpad

Varastorakennus, jonka vieressä iso työmaa. Putket menneet tukkoon vesi noussut ja auto uinut tarpeeksi syvällä jotta menee lunariin. En tiedä kaikkia yksityiskohtia ja mun auto ei ollut ainut. Vaihtoehdot on joko ottaa mitä on tarjolla (en ota). Tehdä uusi tehdastilaus 290 mallista, joista siis ei taida virallisesti enää tehdastilauksia voida tehdä tai odottaa malliuudistusta josta voi tehdä tilauksia joskus marraskuussa. Joka tapauksessa mulla ei ole autoa noin 3-6kk. Tässä nyt on vielä selvityksen alla eri vaihtoehtoja, niistä sitten tietoa kun asiat selkenee.

mpu

Lainaus käyttäjältä: Devl - 02.09.16 - klo:14:36
Lähinnä nuo Performance Packin vanteet himottas, mutta nehän taisikin saada ostettua OEMvagista erikseen. Mitä muutoksia tuo Performance Pack tuo? Isommat jarrut ja nuo 30/3 vanteet?
Nuo vanteet saa muuten myös Seatin verkkokaupasta, jopa hiukan halvemmalla kuin OEMvagista https://shop.seat.fi/seat-vanteet/alumiinivanne-19-musta-5f0071490a-kt2 

JakeS

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 08.09.16 - klo:19:37
Varastorakennus, jonka vieressä iso työmaa. Putket menneet tukkoon vesi noussut ja auto uinut tarpeeksi syvällä jotta menee lunariin. En tiedä kaikkia yksityiskohtia ja mun auto ei ollut ainut. Vaihtoehdot on joko ottaa mitä on tarjolla (en ota). Tehdä uusi tehdastilaus 290 mallista, joista siis ei taida virallisesti enää tehdastilauksia voida tehdä tai odottaa malliuudistusta josta voi tehdä tilauksia joskus marraskuussa. Joka tapauksessa mulla ei ole autoa noin 3-6kk. Tässä nyt on vielä selvityksen alla eri vaihtoehtoja, niistä sitten tietoa kun asiat selkenee.
Voi hittolainen. Huonoa tuuria kerrakseen. Et ilmeisesti ole vaihdokasta kuitenkaan luovuttanut eteenpäin ?
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 08.09.16 - klo:21:30
Voi hittolainen. Huonoa tuuria kerrakseen. Et ilmeisesti ole vaihdokasta kuitenkaan luovuttanut eteenpäin ?

Kyseessä on liisari. Vanhan soppari loppuu 30.9 eli sen jälkeen olen autoton. Katsotaan nyt miten tää päättyy. Lievää â,¬#"% ilmassa.

Daatta

Paskaa tuuria kerrakseen. Tuo on varsinainen Force majeure -tapahtuma, siitä on paha syyttää muita kuin luonnon voimia.  ???

Mahtaakohan Cupra päätyä AVK:lle myyntiin vai romutetaanko suoraan? Kaipa vakuutusyhtiö haluaa tuosta omansa pois, eli voi päätyäkin myyntiin...
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

skriko

Voi harmi. Toivottavasti asiat kuitenkin järjestyvät.

Trackpad

Dodii. Tänään käyty keskustelut liikkeen myyntipäällikön kanssa. Tilattu auto päätyi lunastukseen yksinkertaisesti siitä syystä että maahantuoja ei enää antanut sille takuuta tapahtuneen jälkeen ja lisäksi liike ei voinut taata että auto on ns. uusi ja mitään vikoja ei tulisi. Sen verran kastunut ja hienoelektroniikkaa autossa. Se mihin auto päätyy on sitten vakuutusyhtiön asia.

No mites sitten mun laita. Liikkeeltä löytyi Sininen 290 5D Cupra, jonka saan nyt sitten alle korvauksetta kunnes seuraava tehdastilaus on saapunut ja luovutettu. Koska omassa autossa oli vielä lisälämmitin asentavat senkin siihen korvauksetta. Toki kaikkea kivaa ei autossa ollut mitä itse olin ruksinut, mutta tilanteen huomioon ottaen en tee siitä ongelmaa. Pikkumainen on ihan tuha olla. Paskaa säkää kaikin puolin. Lisäksi tein lopulta sellaisen diilin että tilaan facelift mallin Cuprasta. Yrittävät vielä saada mulle mahdollisuuden käydä maahantuojalla katsomassa millainen kaara kyseessä, jos jotain tietoa on jota voivat näyttää face 2 face. Noita tosiaan saa tilattua arviolta marraskuussa ja siitä se 3-5kk eli ilmainen auto alla seuraavat 4-6kk.

Vaikka tää näyttää menevän suht kivasti on mulla silti aika iso ketutus päällä. Aika säätöä tästä nyt seuraa. Lisäksi jos tulee jotain muuttujia matkaan voi käydä myös niin että autoa ei tilata. Tätä tilannetta varten vaadin vielä kirjallisena ettei sijaisautosta tule mulle mitään korvausvaatimuksia tai seuraamuksia, mikäli uutta autoa ei tilata. Ihan vaan kun maailmasta ei tiedä.

Mikäli facelift malleista mulle jotain kerrotaan niin luonnollisesti niistä en voi sitten mitään sanoa.

JakeS

Ihan kivastihan se päättyi. Saat ajella liikkeen/maahantuojan laitteella ilmaiseksi niin kauan kuin uuden saat. Ei paljon autoilu voi halventua.  Itse olen kesäkuun lopusta ajellut maahantuojan autolla kun toimitusajat muuttuivat ihan toisenlaiseksi kuin myyjä kauppakirjaa rustatessaan lupaili.
Fl:n kun saat tulevaisuudessa alle niin se on vuotta uudempi ja päivitettynä mallina vaihtoon mennessään varmasti hieman arvokkaampi.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Trackpad

Kävin tänään vielä liikkeessä ja juteltiin lunariin menneestä autosta. Käytiin varastossa vielä sitä ihmettelemässä. Kaikki sisuskalut penkkien selkänojista alaspäin auton vieressä purettuna ja auton sisällä puhaltimet huusi kun koittivat saada kuivaksi. Takapenkkien valkoiset nahkat olivat lähinnä sinertävät. Etulokarien kaaressa, lähes puolessa välissä ovea näkyi vaakaviiva, joka oli jäänyt veden pinnasta. Korkealla on käynyt. Vedet oli valuneet autosta ulos kun huoltomies avasi ove. Vettä oli ollut lähes sekänojien puoleen väliin sisällä. Myyjä epäili että auto menee ulkomaille vakuutusyhtiön toimesta, ei jää suomeen. Takuun alaisena sitä ei voi enää myydä.

Selsivi sekin miksi sain niin nopeasti vara-auton. Liike oli tilannut esittelyautoksi 5-ovisen kupran, joka siis ajamaton, oli tullut samoihin aikoihin kuin munkin auto liikkeelle. Onneksi ei ollut samassa paikassa varastoituna kun mun. Varustelu jää puoleen mitä itse ruksin mutta minkäs teet. 20 päivä tätä kuuta menee webasto asennukseen maahantuojalle ja siitä 4-6 päivää niin pitäisi olla about valmiina että voivat sen mulle luovuttaa.

kölli

Uskomaton tuuri mutta minkäs tosiaan teet... tsemppiä nyt jatkossakin että asiat lutviutuu! :)
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 10.09.16 - klo:14:33
Ihan kivastihan se päättyi. Saat ajella liikkeen/maahantuojan laitteella ilmaiseksi niin kauan kuin uuden saat. Ei paljon autoilu voi halventua.  Itse olen kesäkuun lopusta ajellut maahantuojan autolla kun toimitusajat muuttuivat ihan toisenlaiseksi kuin myyjä kauppakirjaa rustatessaan lupaili.
Fl:n kun saat tulevaisuudessa alle niin se on vuotta uudempi ja päivitettynä mallina vaihtoon mennessään varmasti hieman arvokkaampi.

Autoliike junaillut homman nyt niin että auto menee niiden omaksi vuokra-autoksi jonka vakuutusyhtiö maksaa. Autoliike siis tienaa ensin vakuutusyhtiöltä uuden auton verran rahaa ja sitten vielä laskuttavat siitä että ajan niiden autoa. No eipä oo multa pois. Ainut mikä pitää vielä sopia on että tuon "vuokra-auton" vakuutusten omavastuut tuodaan kohtuulliselle tasolle. Vähän jännittää kun omavastuu vuokra-autossa on 700â,¬ luokkaa. Tuntuu että kaikki kestää kun tein myyjän toimesta kyselyn asiasta niin 2 päivässä kukaan ei vastaa mitään ja kysely mennyt kuitenkin talon sisällä. Henk koht en ymmärrä sitä ettei maileihin vastata tai edes kuitat että tutkitaan ja palataan 2-3 päivän kuluessa. Sama homma kun keskustelin myyntipäällikön kanssa ja mukaan otettiin myyjä. Keskusteluista ei tullut mitään yhteenvetoa, ei mitään kirjallista. Mua ainakin kyrsii kun pitäisi itse kirjoittaa kaikesta muistio ja laittaa asianosaisille, luotto tohon toimintaan aika nolla tällä hetkellä. Veikkaan et puolet luvatuista asioista hukkuu ihan vaan siihen kun kukaan ei oikeasti hoida tai ota vastuuta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy