Polo 6R tilaukset

Aloittaja Erkka, 03.12.09 - klo:07:41

« edellinen - seuraava »

VW:t

Vai olisko vain Polojen myynti laskenut suomessa ja uusi Yariskin painaa päälle.
Oman merkin myyjiltähän se totuus tulee, jos vain sattuisi uskomaan. ::)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 05.12.11 - klo:22:40
Vai olisko vain Polojen myynti laskenut suomessa ja uusi Yariskin painaa päälle.
Oman merkin myyjiltähän se totuus tulee, jos vain sattuisi uskomaan. ::)

Ainakin poloisten myyntilukemat ovat laskussa, Fiesta on mennyt reippaasti myynnissä ohi. Vetoaa varmaan niihin joille auton ulkonäöllä on eniten merkitystä, etenkin naisiin.

finnman

Polon "ongelma" on hinta. Näin se vaan menee. Aika moni Polon valinnut tekee perustelut siitä syystä, että Polo tarjoaa parhaan paketin ominaisuuksia luokassaan ja ennen kaikkea lisävarusteiden kanssa autosta tulee todella herkku pienen luokan auto. Mutta ne jotka sitten katsovat mitä rahalla saa ja varsinkin ne jotka haluavat autoon varusteita kuten luokkaa isompaan malliin (=Golf ja Octavia), huomaavat hinnan karkaavaan liian ylös? Gti on eri asia ja sitähän ei voi verrata rahalla saatavaan vastineeseen :)

Uskoisin Octavian myyntimenestyksen olevan juuri se, että esim HB-mallin saa todella "lähes" Polon hinnalla? Ja kun sitten käy testaamassa autot ei valinta ole vaikea, jos ole ihan pakko/välttämättömyys saada pienempi automalli esim. parkkipaikkaongelmien tai vastaavien vuoksi?

Mutta jos Polon valitsee kohtuullisella lisäpanostuksella lisävarusteisiin, en itse näe syytä valita esim. Fiestaa? Mutta enkä naiset sitten katsovat asiaa toisin, eli ulkonäön painotuksella? yaris myy taasen periaatteesta, kuten Corolla aikoinaan. Se vaan ostetaan, kun on ollut tapana?

Newman

#333
Lainaus käyttäjältä: finnman - 07.12.11 - klo:11:02
Gti on eri asia ja sitähän ei voi verrata rahalla saatavaan vastineeseen :)
Väärin, totta kai voi verrata (jos vain haluaa). Rahalle ei saa vastinetta, mikäli arviointikriteerit ovat edes jotensakin järkiperäisiä. Samaan hintaan saa tilavamman auton, vähän kuluttavamman auton, lujempaa kulkevan auton tai vaikka halvemman auton. Mutta tuo sama litania pätee ihan yhtä lailla mihin autoon tahansa. Suhteellista mutta totta. Esimerkiksi se kuuluisa patenttiratkaisu Skoda Octavia on takuulla "järkevämpi" valinta, joka tarjoaa paremman hinnan ja ominaisuuksien suhteen arkiajoihin.

Koska fiilistä ei pystytä mittaamaan tieteellisin perustein ja menetelmin, tuo kriteeri tulee rajata tarkastelun ulkopuolelle. Jos siis yrittää leikkiä objektiivista tarkkailijaa.

Lopputuloksena Polo GTI on sikahintainen ja ominaisuuksiltaan vajavainen auto, jossa on paljon vikaherkkää tekniikkaa ja huonot tilat. Kaupantekijäisiksi saa asioida Volkswagenin avuliaisuudestaan tunnetun huolto-organisaation kanssa. Lopulta tuntee kaikki huollon ammattimiehet etunimeltä. Se on kuulkaa hyvä juttu se.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 07.12.11 - klo:11:41


Lopputuloksena Polo GTI on sikahintainen ja ominaisuuksiltaan vajavainen auto, jossa on paljon vikaherkkää tekniikkaa ja huonot tilat. Kaupantekijäisiksi saa asioida Volkswagenin avuliaisuudestaan tunnetun huolto-organisaation kanssa. Lopulta tuntee kaikki huollon ammattimiehet etunimeltä. Se on kuulkaa hyvä juttu se.

Sinä olet Newman jo tässä vaiheeessa, tuoreen GTI:n omistajana, jo todella positiivisissa fiiliksissä. :D

Newman

ˆ
Jos luet tuon aiemman postini ajatuksella läpi, ymmärrät kyllä mistä on kysymys. Minä olen aina ollut autojen suhteen realisti. En pessimisti vaan realisti. Olen siis yhä positiivisissa fiiliksissä, koska kaikki nuo seikat olivat jo etukäteen tiedossani ennen auton hankintaa.

EDIT: en tosin uskonut, että käyttäisin yhä yhtä paljon Golf VI:sta kuin nyt. Saas nähdä lähteekö tuo "kakkosauto" sittenkään kiertoon. Ei ainakaan ennen kuin Poloisen hälyäänet on saatu korjattua.

Jfer

Lainaus käyttäjältä: Newman - 07.12.11 - klo:12:56
EDIT: en tosin uskonut, että käyttäisin yhä yhtä paljon Golf VI:sta kuin nyt. Saas nähdä lähteekö tuo "kakkosauto" sittenkään kiertoon. Ei ainakaan ennen kuin Poloisen hälyäänet on saatu korjattua.

Vaimo ihastunut Poloiseen ja Golf jäänyt sulle...? :)
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Newman

Harmillisen hyvä veikkaus. No, Golf on hyvä auto. Etenkin kun se toimii.

Peeveli

Käyköhän Polot saksanmaalla tarkistuksessa Epsanjan tehtaan jälkeen, kuten meksikaanivolkkarit? Myyjä laittoi mailia että autoni on lähtenyt marraskuun lopulla Epsanjasta laivalla etiäpäin. Meinaan, että ehtiiköhän se luovutus sittenkään sinne tammikuun 2. päivälle.

Erkka

Peeveli, kyllä käyvät. Oma Polo käväisi Saksan kautta, ennen Suomeen rantautumista. Tämä tieto Keravan Laakkoselta, Matilta.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.12.11 - klo:14:43
Käyköhän Polot saksanmaalla tarkistuksessa Epsanjan tehtaan jälkeen, kuten meksikaanivolkkarit? Myyjä laittoi mailia että autoni on lähtenyt marraskuun lopulla Epsanjasta laivalla etiäpäin. Meinaan, että ehtiiköhän se luovutus sittenkään sinne tammikuun 2. päivälle.
Harmi vaan, etteivät todennäköisesti kuitenkaan huomaa tuossa "tarkistuksessa" moottorin sivuääntä, joka kyllä vie pitkäpinnaisenkin hermot muutamassa päivässä. Aiheesta on jo oma topikki. Korjausta ei ole, ainakaan vielä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.12.11 - klo:18:36
Harmi vaan, etteivät todennäköisesti kuitenkaan huomaa tuossa "tarkistuksessa" moottorin sivuääntä, joka kyllä vie pitkäpinnaisenkin hermot muutamassa päivässä. Aiheesta on jo oma topikki. Korjausta ei ole, ainakaan vielä.

Huomasin jo aiheen kommenttisi.

Ehkäpä tuo tilaamani yksilö saisikin upota mereen niin voisi purkaa kaupan ilman sanktioita, kun noita kertomuksiasi autostasi lukee. :D

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.12.11 - klo:19:51
Huomasin jo aiheen kommenttisi.

Ehkäpä tuo tilaamani yksilö saisikin upota mereen niin voisi purkaa kaupan ilman sanktioita, kun noita kertomuksiasi autostasi lukee. :D
Ei niissä kaikissa voi olla ongelmia. Ja tuohan on vain yksi vika, joka itseäni häiritsee. Loppujen kanssa voi elää, ihan normaalia kitinää ja natinaa vaan. Tuskinpa sinulla voi käydä yhtä huono tuuri!

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.12.11 - klo:20:07
Ei niissä kaikissa voi olla ongelmia. Ja tuohan on vain yksi vika, joka itseäni häiritsee. Loppujen kanssa voi elää, ihan normaalia kitinää ja natinaa vaan. Tuskinpa sinulla voi käydä yhtä huono tuuri!

heh! Minulla sattuu hyvin usein alle ns. maanantaipäivän yksilö, joten eiköhän se äänikin sieltä mukana tule. :D

Riku Rassi

Uutissii Turuust: ei virallissii, mut torellissii. Välipäivinä kävimme tilaamassa uuden Polon ja silloin sanottiin että valmistuajankohta on vko 12 paikkeilla. Eilen tuli soitto VW liikkeestä ja 6.2. helmikuuta se sitten kasataan. Jippii!! Kesärengaskelit eivät ihan vielä taida olla kun se Suomeen rantautuu. Taitaa olla just ne pahimmat loskakelit menossa..., no se tuskin menoa haittaa.
A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

Kivi

Viikolla 5 lähti tilaus ja luovutus on näillä näkymin viikolla 20, 15.5. Eli vielä tulee kestämään jonkin aikaa...

Musta 2-ovinen Polo - Gti
Peruspaketin lisäksi:

Ajomukavuuspaketti
Xenon-paketti
Kevytmetallivanteet Detroit 17"
Radiojärjestelmä RCD 510
Täysautom. ilmastointilaite Climatr
Moottorinlämmitin+pistoke
Nokian 7 16" nasta+Syenit alut

Riku Rassi

Juuri sammamme tiedon mukaan kestää vielä/enään (tarpeeton yliviivataan) kolme viikkoa siihen kun Polo näille leveysasteille saapuu. Tulossa on seuraavaa:

1.2 TSI Punainen, varustuksella
• Polo paketti (bi-xenon ja päiväajovalo-ledit, led-takarekisterikilven valot, tummennetut takalasit, keskikyynärnoja)
• Nahkainen monitoimiohjauspyörä
• Täysautom. ilmastointilaite Climatronic
• Rivazza 16" vanteet kesärenkaille
• Sima 15" vanteet talvirenkaille
• Urheilualusta
A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

Peeveli

Onnittelut vaan Rikulle ja Kivelle tilauksesta ja odottamisen riemua! :)

Niin moni on ruksinut GTI:hinsä ne Detroitit että tiijä häntä miten keväällä kesärenkaskeleillä käy (eli pitääkö sittenkin Denverit vaihtaa Detroittiin)...hävettää jo laittaa kesärenkaskuvia autotalliin jos ei Detroiteja ole alla. ::)

jusape

Näyttää tulleen tuollainen uusi versio 1.2 TSI -koneesta eli 90hv hinnastoihin ja 105 hv versiota ei enää voi tilata. Mikähän tässä on takana? Isommassa on ainakin 6-v laatikko, kun tuossa 90hv vain 5-lovinen. Suoritusarvoissa jää aika lailla myöskin.

Riku Rassi

Joo, siinä mielessä kävi tuuri kun saimme tuon 77 KW mallin ja 6-v laatikon. :) Oli sen verran asiansa osaava myyjä ettei sanallakaan edes maininnut, että tuo on valikoimasta poistuva malli. Kun kysyin sen 1.4 L Polon tilannetta, kun se valikomasta poistuu. Vastaukseksi saimme että siihen tulee TSI versio tilalle. Mutta en usko, että olisimme edes harkinneet tuota 66 kW versiota. Alusta lähtien oli selvää mikä malli ja millä varusteilla.

Sekin vielä, että hinta tipahti sen verran että saamme tuon 2-ovisen hinnalla.  :)
A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

jusape

Onnea vaan uudesta pelistä, hieno auto. Hymy korvissa Pololla mennään, ei itketä vaikka Audista välillä siihen hyppään pidemmällekin siirtymälle. Penkit on tietysti Audissa paremmat, mutta Polossakin loistavat. Polon pirteys ja hyvä kulku jaksaa positiivisesti aina yllättää isommakin auton jäljiltä.

Ilmeisesti ajomukavuuspakettia et tarvinnut? Perätutka nyt on tarpeeton tällaiseen, mutta entäs vakkari?
Muutama must oli itselle 4-ovea, keskikyynärnoja, nahka/monitoimiratti sekä vakkari. Kaikki on ollut kyllä tarpeen, vaikkakin vakkari on hieman köyhästi valoviiksessä.

Riku Rassi

Eilen tuli soitto, Polo on vihdoinkin Turussa. :)  Nyt vain odotellaan luovutusta. Tuo jalassani oleva kipsi hiukan haittaa asiaa ja siirtää luovutuksen ajankohtaa ainakin viikolla eteenpäin... :(
A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

Simpp4

Lainaus käyttäjältä: Riku Rassi - 10.02.12 - klo:13:08
Juuri sammamme tiedon mukaan kestää vielä/enään (tarpeeton yliviivataan) kolme viikkoa siihen kun Polo näille leveysasteille saapuu. Tulossa on seuraavaa:

1.2 TSI Punainen, varustuksella
• Polo paketti (bi-xenon ja päiväajovalo-ledit, led-takarekisterikilven valot, tummennetut takalasit, keskikyynärnoja)
• Nahkainen monitoimiohjauspyörä
• Täysautom. ilmastointilaite Climatronic
• Rivazza 16" vanteet kesärenkaille
• Sima 15" vanteet talvirenkaille
• Urheilualusta


Saako blue technology malliin myös tämä xenon paketti (Polo paketti)?

Rice

Lainaus käyttäjältä: Simpp4 - 08.03.12 - klo:09:35
Saako blue technology malliin myös tämä xenon paketti (Polo paketti)?

Nykyisen hinnaston mukaan Bluemotion Technology malleihin ei saa Xenon valoja.
Opel Astra
Volvo V60

Riku Rassi

Se on sitten täällä! Kävimme tänään noutamassa Polon kotiin. Päivitin tilanteen tuonne kotisivulle http://personal.inet.fi/koti/metelinen/ ja laitoin pari kuvaakin. Laitan isompia kun kerkiän.
A lawyer with his briefcase can steal more money than a hundred men with guns

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Riku Rassi - 27.03.12 - klo:18:01
Päivitin tilanteen tuonne kotisivulle http://personal.inet.fi/koti/metelinen/
Tuolta yksi lainaus:
LainaaVaimoni halusi myös keskikyynärnojan eteen. Itse en keksinyt sille mitään tarvetta ja loppupeleissä hävisin tämänkin taistelun.

Tässä on kyllä pakko kompata viisasta vaimoasi ihan täysillä. Ei tule ikinä meille autoa ilman keskikyynärnojaa. Oliko teidän sitikassa mahdollisesti kiinteä keskikyynärnoja, joka oli sinulle liian matala ja/tai liian takana?


Jfer

Onnea uudesta Polosta! Hyvältä näyttää! :-* Vanteet sopivat hyvin ja väri on pirteä. Ja nuo xenonit ovat hienot. Ihailin niitä nimittäin itsekin juuri viime viikolla autoliikkeessä käydessämme, olisivat kelvanneet minullekin ledeineen... Niin ja oli kiva lukea kertomus Polosi ostosta, jatkoa odotellaan. :)

Minäkään en siedä keskikyynärnojaa. Mieheni mielestä se on suunnilleen Polon paras lisävaruste, mutta itse nostan sen aina heti ylös. Se on tiellä eikä kyynärpääni ylety siihen niin että siitä olisi jotain iloa.
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 27.03.12 - klo:18:17
Se on tiellä eikä kyynärpääni ylety siihen niin että siitä olisi jotain iloa.

Ei siis ylety, vaikka vedät sen aivan etuasentoon?

EDIT: Ei Polossa taidakaan olla etäisyyssäätöä?

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 27.03.12 - klo:18:23
Ei siis ylety, vaikka vedät sen aivan etuasentoon?

EDIT: Ei Polossa taidakaan olla etäisyyssäätöä?


Ei ole  :(

Itse käytän sitä vain pitemmillä matkoilla kun ainakin manuaalin kanssa se on vain tiellä. Vähän hassusti suunniteltu kapine.

Jfer

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 27.03.12 - klo:18:25
Ei ole  :(

Itse käytän sitä vain pitemmillä matkoilla kun ainakin manuaalin kanssa se on vain tiellä. Vähän hassusti suunniteltu kapine.
Automaatinkin kanssa vain tiellä vaikka ei ole kuin käsijarrun edessä. Mä niin paljon käsijarrua käytänkin ajaessa. :D

Autoliikkeessä kävin istumassa Jetassa jossa sai säädettyä kyynärnojaa eteenpäin, mutta ei sekään riittänyt mulle alkuunkaan kun pidän penkkiä niin edessä...
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy