Polo 6R tilaukset

Aloittaja Erkka, 03.12.09 - klo:07:41

« edellinen - seuraava »

jusape

Tänään tuli lätkäistyä nimi alle Polon tilaukseen, kun vaimolle piti saada auto alle. Pitkään tuossa käytettyjäkin haarukoin, mutta tuli nyt sitten uusi tilattua. Tämän vuoden puolelle pitäisi kotiutua vielä. DSG oli pitkään mukana, mutta tipahti sitten pois, kepillä mennään. Perheen pääauto saa olla sitten se automaatti.

Ihan hyvät on kyllä nyt nuo alennukset, kun noin 2000e yhteensä K-Plussa 1000e lahjakorttien kanssa tekevät. Prosentteina se on luokkaa vajaat 12%.

VW Polo 1,2 TSI 77 kW (105 hv) 4-ovinen       
Varustelutaso: Comfortline
Istuinverhoilu: Fonzie-kangasverhoilu Seashell
Ulkoväri: Reflexhopea -metalliväri

Lisävarusteet:
Ajomukavuuspaketti
Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, käsijarrunkahva ja vaihdetangonnuppi
Sumuvalot
Keskikyynärnoja edessä, säilytyslokero, mukiteline takana

poloboy

LainaaIstuinverhoilu: Fonzie-kangasverhoilu Seashell

Minunlaiselle, kaikki 'Onnen päivät'-sarjan jaksot seuranneelle, tuon kangasverhoilun nimi kuullostaa osuvalta, kova kuin simpukan kuori (seashell), Fonziehan oli porukan 'kovis' Onnen päivissä 8)
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Der Mann.

Huomasin tuossa eilen Polon konfi-kuraattoria kiusatessani, että nytpä näyttäisi uusiin Polon tilauksiin voivan ruksata Polo Plus -paketin, johon kuuluu kaksoisksenon-ajovalot sekä tehdastummennetut takaikkunat. Paketin ruksaaminen tulee vieläpä edullisemmaksi kuin ennen pelkkien ksenonien ruksaaminen, ja tummennukset mukaan lukien jäädään melkein puoleen vanhoista hinnoista. Hienoa että sai vuosi sitten maksaa itsensä kipeäksi noistakin erillään tilattuina...  ::)
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

1st_tsi

Lainaus käyttäjältä: Der Mann. - 07.10.11 - klo:19:44
Huomasin tuossa eilen Polon konfi-kuraattoria kiusatessani, että nytpä näyttäisi uusiin Polon tilauksiin voivan ruksata Polo Plus -paketin, johon kuuluu kaksoisksenon-ajovalot sekä tehdastummennetut takaikkunat. Paketin ruksaaminen tulee vieläpä edullisemmaksi kuin ennen pelkkien ksenonien ruksaaminen, ja tummennukset mukaan lukien jäädään melkein puoleen vanhoista hinnoista. Hienoa että sai vuosi sitten maksaa itsensä kipeäksi noistakin erillään tilattuina...  ::)

Tähän on vain yksi lääke, ostaa auto vasta silloin kun uusi malli on jo nurkan takana, jolloin vanhaan malliin yleensä saa parhaat varustepaketit halvalla.

Poikkeuksiakin tähän on, itsellä esim. oli jokunen vuosi sitten edellisen korimallin polo, jossa taas varustelu huononi loppua kohden, mm. takajarrut vaihtuivat rummullisiin tietyillä moottoreilla ja värivalikoimaa karsittiin. :P
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Newman

Käyttöautossa rumpujarrut takana ei välttämättä ole huono juttu.

jusape

Sopivasti tähän teemaan, itsekin havahduin tilauksen tehtyäni, että tuo Polo-paketti ilman muuta mukaan. Eli se tuli vielä ruksittua jäkikäteen. (Tehdas)tummista laseista ei koskaan haittaa ole, samoin Xenonit on tätä päivää ja keskikyynärnojaa ilman en itse oikein maantiellä toimeen tule kun on tottunut. Itse valoillehan tuossa ei montaa sataa sinällään hintaa jää.

Kapa

LainaaKäyttöautossa rumpujarrut takana ei välttämättä ole huono juttu.
Levyt eivät ole olleet ainakaan parannus takana kahdessa viimeisessä autossani. Lienekkö sitten taas niitä ulkonäköjuttuja?

Kapa

Surkealta näyttää tuo Polon myynti verrattuna takavuosiin. Ilmeisesti tyypillinen ostajakunta on vaihtanut korealaiseen pitkän takuun omaavaan merkkiin, joka vähäisillä ajokilometreillä per vuosi tulee edulliseksi, ei ole liikaa moderni ja puskaradion kautta saatu luotettavuus on ollut poikaa. Ja saa samalla, jos ei halvemmalla kuin Polon. Tämä poppoohan ei voi ostaa Ibizaa tai Fabiaa, koska ne on liian moderneja tai sitten ei ole tietoa mitään. Korealaisten markkinointi on iskenyt todella tehokkaasti meihin tuulipukukansalaisiin.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 04.11.11 - klo:20:09
Surkealta näyttää tuo Polon myynti verrattuna takavuosiin. Ilmeisesti tyypillinen ostajakunta on vaihtanut korealaiseen pitkän takuun omaavaan merkkiin, joka vähäisillä ajokilometreillä per vuosi tulee edulliseksi, ei ole liikaa moderni ja puskaradion kautta saatu luotettavuus on ollut poikaa. Ja saa samalla, jos ei halvemmalla kuin Polon.
Tässä yhteydessä on hyvä muistuttaa, että enemmistö on aina väärässä (ja idiootteja).

Kapa

LainaaTässä yhteydessä on hyvä muistuttaa, että enemmistö on aina väärässä (ja idiootteja)

Kuka näin on väittänyt, mutta jokaiselle valinnalle on aina perustelunsa ja Polon markkinointi on siinä epäonnistunut.  Kuten myös konserni sisarusten.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 04.11.11 - klo:20:50
Kuka näin on väittänyt, mutta jokaiselle valinnalle on aina perustelunsa ja Polon markkinointi on siinä epäonnistunut.  Kuten myös konserni sisarusten.
Enemmistö on silti ja aina ja yhä väärässä, eikä asia muuksi muutu. Muutenhan maailma olisi parempi paikka.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 04.11.11 - klo:20:09
Surkealta näyttää tuo Polon myynti verrattuna takavuosiin. Ilmeisesti tyypillinen ostajakunta on vaihtanut korealaiseen pitkän takuun omaavaan merkkiin, joka vähäisillä ajokilometreillä per vuosi tulee edulliseksi, ei ole liikaa moderni ja puskaradion kautta saatu luotettavuus on ollut poikaa. Ja saa samalla, jos ei halvemmalla kuin Polon. Tämä poppoohan ei voi ostaa Ibizaa tai Fabiaa, koska ne on liian moderneja tai sitten ei ole tietoa mitään. Korealaisten markkinointi on iskenyt todella tehokkaasti meihin tuulipukukansalaisiin.

Riippuu tietysti testeistä mutta onhan korealaisten hunddai menestynyt luotettavuustesteissä, eikä pelkästään esson baarin raadissa. Ja kyllä se takuu on houkutteleva kun vertaa volkkarin kahden vuoden takuuseen. Mutta itse en pidä korean kippojen muotoilusta, sisätiloista, jne joten jäävät kauppaan. Sama pätee seattiin ja skodaan, teknisesti samoja autoja ja edullisempia mutta silti volkkari vie voiton. Siis tällä hetkellä, voihan se olla, että korealaiset ajaa vielä vanhojen euromerkkien ohi laadussa ja muissa ominaisuuksissa, mene ja tiedä, kehitysvauhti on ainakin ollut kovaa viimeiset kymmenen vuotta.

Peeveli

^

Itsekään en vähättele korealaisten kovaa kehitystä ja ovat varmasti asiallisia hyviä käyttöautoja. Mutta pikkuautorintamalla ne eivät vaan vielä nyt sytytä. Ulkonäöllisesti ainoa poikkeus olisi uusin Kia Rio jossa on kivannäköiset muodot. Mutta ajettavuudessa on edelleen (median mukaan) puutteita ja moottorivalikoima kehno. Okei, bensavehje vaparina on varmasti pitkässä juoksussa varma ratkaisu mutta nuo ovat suurimman väännön esiintymisalueen perusteella samantyyppisiä kierrosvehkeitä kuten japseissa. Ja GTI-Polon tapaista rakettimallia ei ole vielä ainakaan valikoimissamme.

Mutta, varmasti vuosien mittaan tilanne muuttuu ja ties mitä malleja sieltäkin suunnalta vielä pukkaa. Ja ken ei detaljeista välitä niin varmasti teknisesti huoletonta menoa ja pitkä takuuaika rauhoittanee.

Peeveli

Millaiset tilausajat teillä GTI-Polon tilanneilla on?

Mikähän soppa mahtaa tulla siitä ensi huhtikuun alussa muuttuvasta autoverosta? Joillekin on ilmeisimmin jopa kieltäydytty myymästä ja tekemästä edes tarjouksia jos uuden auton saapuminen on veromuutosajankohdan tienoilla. Liekö huhussa perää?

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.11.11 - klo:08:05
Millaiset tilausajat teillä GTI-Polon tilanneilla on?

Mikähän soppa mahtaa tulla siitä ensi huhtikuun alussa muuttuvasta autoverosta? Joillekin on ilmeisimmin jopa kieltäydytty myymästä ja tekemästä edes tarjouksia jos uuden auton saapuminen on veromuutosajankohdan tienoilla. Liekö huhussa perää?

Ehdit kyllä saamaan auton alle ennen huhtikuuta, näin uskaltaisin väittää. Itselleni lupailtiin kolmea kuukautta, nyt ollaan tosin jo pari viikkoa myöhässä.

VAG!

Peeveli,

Polo-pakettia kannattaa kyllä harkita vielä muutamaan kertaan. Keskikyynärnoja kun on lähes pakollinen varuste, niin ei paketille jää verollista hintaa kuin 650 euroa. Se on kuitenkin todella vähän kaksoisksenoneista, ledirimpsuista, ledirekkarivaloista ja tummenetuista ikkunoista.

Ja auton keulan ilme on tuhat ja yksi kertaa urheilullisemman näköinen ksenoneilla, kuin perinteisillä nelivaloilla:





Punderz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.11.11 - klo:08:05
Millaiset tilausajat teillä GTI-Polon tilanneilla on?

Mikähän soppa mahtaa tulla siitä ensi huhtikuun alussa muuttuvasta autoverosta? Joillekin on ilmeisimmin jopa kieltäydytty myymästä ja tekemästä edes tarjouksia jos uuden auton saapuminen on veromuutosajankohdan tienoilla. Liekö huhussa perää?

Itse tilasin syyskuun alussa GTI:n ja marraskuun alussa se valmistui. Oli panoraamakatot sun muut. Nyt kuitenkin vielä myyjän mukaan 4 viikkoa matkaa, 2 viikkoa maahantuojan (käsittämätöntä) panttausta sekä loppuvarustelut myyjäliikkeessä 1-2 viikkoa. Käytännössä vuodenvaihteessa saan sen eli yhteensä 4 kuukautta arviolta menee minun tapauksessani tilauksesta. Jos jotain hyvää niin ainakin tulee luontevasti rekisteröityä se 2012 puolella, eipä tarvitse käyttöönottoajankohtaa pähkäillä.

Raaaa, tätä odotusta. On samanlainen olo kuin joskus lapsena joulua odotellessa.  :-\   

Niinhän tosiaan joku kertoi, ettei tarjousta tehty tulevan autoveromuutoksen takia. Mutta on se kyllä todella kummallista jos eivät suostu myymään. Ainakin kun itse allekirjoitin papereita ja luin tilaussopimuksen takanaa olevaa pikkuriikkisellä fontilla painettua ehtokokoelmaa, niin myyjä erityisesti osoitti sieltä vain yhden kohdan, joka liittyi juuri tilanteeseen jossa autovero muuttuu => eli se menee minun piikkiini hyvässä ja pahassa. Liekö ollut miehellä vihiä tulevasta. Anyway, ei sen kaiken järjen mukaan pitäisi vaikuttaa myyjän ratkaisuihin ollenkaan.

Kysy toisesta liikkeestä jos eivät suostu myymään. Itse pyysin tarjoukset useasta liikkeestä koko Suomesta (tai no Oulun alapuolelta). Joku tarjouskilpailun hävinnyt sitten tilitti, että heillä on kyllä herrasmiessopimus että ei myydä toisen alueelle, ja vain tämän kerran teki minulle tarjouksen siitä ja siitä syystä...  ::)   Sellaisen kirjoittamattomankin herrasmiessopimuksen olemassaolo ja noudattaminen on laiton kartelli. On se hyvä että Suomessa on vielä lainkuuliaisia myyjiä, ei minulle kukaan jättänyt tarjousta tekemättä. Tosin ensimmäisessä sähköpostiyhteenotossa en maininnut että mistä olen kotoisin...  8)  Tulihan se tietty ilmi aina siinä prosessin edetessä.
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

finnman

Tein tuossa seuraavan autoni "haavespeksejä" ja yksi vaihtoehto voisi olla Polo. Autonrakennusohjelma antoi mallille(+varusteet) 1.2Tsi DSG Highline+metalliväri+varustepaketit (polopaketti, autm.ilmas, näkyvyyspaketti, ajomukavuuspaketti, nahkaratti jne. ja 510 soitin) +vetokoukku hinnaksi n.26600â,¬. Verrokkina edelliseen on Octavia Elegance HB samalla moottori+voimansiirtopaketilla+metalliväri+Bolero soitin+pluspaketti suunnilleen saman 26600â,¬.

Jotenkin tulee mieleen, kun noita kahta mallia vertailee, että rahastetaanko Pololla nyt? Jos ei nyt viilata pilkkua, niin onhan noissa autoissa selvä ero Octavian hyväksi: Tilavampi joka suhteessa ja suorituskyvyssä/kulutuksessa ei ole niin paljon eroa Polon hyväksi, että se olisi suurin painoarvo? Ajettavuus menneen tasan ja Polon on lyhyempänä sitä tarvitsevalle oiva valinta. Mutta kuitenkin on siinä pikkuautolla hintaa...

Piruttani rakensin vastaavan Golfin ja hinnaksi tuli n.28300â,¬, eli parin tonnin lisäyksellä saa Golfin Polon sijaan...

Newman

Polo on aika kallis pikkuauto, jos asian ajattelee noin. Totta.

Jfer

Lainaus käyttäjältä: finnman - 08.11.11 - klo:15:34
Piruttani rakensin vastaavan Golfin ja hinnaksi tuli n.28300â,¬, eli parin tonnin lisäyksellä saa Golfin Polon sijaan...

Ohos, saako DSG Highline Golfin muka tuohon hintaan? Me kun kesällä vertailtiin Poloa ja Golfia samoilla varusteilla niin kyllä niissä hintaero oli huomattavasti isompi Golfin hinnan pompatessa 30 000 euroon. Mutta ei Golfiin 1.2 TSI:tä olisikaan otettu, vaan 1.4 koska se on isompi auto. Mitä moottoria katselit Golfiin?

Ja juu, kyllähän 27 ke hinta pikkuautosta järkyttää pääsääntöisesti jokaista joka hinnan on kuullut...  ;D
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

HJP

Ei tuo Golf sen kalliimpi ole, tässä esimerkki:

Volkswagen Golf Highline 1,4 TSI 90 kW, DSG-autom. 4-ov

Tuosta kun laskee vielä käteisalennuksen pois ja talvirenkaat päälle niin eiköhän sen 28000 eurolla saisi kotiin, ja kyseessä tosiaan 1.4TSI.

Jfer

#231
No juu, mä olen pelannut vain noilla konfiguraattorin suorilla hinnoilla ja niissähän tuo esimerkkisi on juurikin 30 ke hipova. :)

Edit: Takavasemmalta tuli ilmoitus että jos Golf olisi tilattu niin siihen ois pitänyt ottaa parempi soitin ja dynaudio paketti jolloni hinta olisi ollut enemmän. Asia selvä... :D
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Peeveli

Kyllähän Polon hinta on aika suolainen. Itsekin tässä tuumiskelin että jos niin sekaisin menisin että tilauskirjaan raapustaisin nimen, pitäisi GTI:hin ottaa ilman muuta ne ledit ja xenonit keulalle, koska nykyisessäkin on ledit ja takapakkia en ottaisi. Noh, kaikin haluamini varustein ja talvirengaspaketein hinta pompsahtaa yli 30 tontun selvästi. Samoissa Giuliettan kanssa joka pykälää isompi ja vielä osanahkaverhoilu ja 2-alueilmastointiautomatiikka 1-alueisen sijaan. Toki Polossa sitten olisi automaattiloota ja vielä rivakampi meno. Sitten jos taas vaikkapa Seatia katselee niin hitusen lisää ja saisi 211 hv dsg-FR:n. Toki Leoni uudistuu v.2012 mutta silti.

Eli: tänään suoritettavan koeajon täytyy todella sytyttää, siinä on GTI:lle paineita. :D

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.11.11 - klo:10:09
Kyllähän Polon hinta on aika suolainen. Itsekin tässä tuumiskelin että jos niin sekaisin menisin että tilauskirjaan raapustaisin nimen, pitäisi GTI:hin ottaa ilman muuta ne ledit ja xenonit keulalle, koska nykyisessäkin on ledit ja takapakkia en ottaisi. Noh, kaikin haluamini varustein ja talvirengaspaketein hinta pompsahtaa yli 30 tontun selvästi. Samoissa Giuliettan kanssa joka pykälää isompi ja vielä osanahkaverhoilu ja 2-alueilmastointiautomatiikka 1-alueisen sijaan. Toki Polossa sitten olisi automaattiloota ja vielä rivakampi meno. Sitten jos taas vaikkapa Seatia katselee niin hitusen lisää ja saisi 211 hv dsg-FR:n. Toki Leoni uudistuu v.2012 mutta silti.

Eli: tänään suoritettavan koeajon täytyy todella sytyttää, siinä on GTI:lle paineita. :D
Epäilen, että homma kaatuu penkkeihin. Jos olet todella selkävammainen niin kuin olen ymmärtänyt, Polo GTI ei ole tätä ajatellen paras valinta. Muilta osin siihen on tuskin kukaan pettynyt. Kevyt auto, mainio moottori ja voimansiirto, menevä ulkonäkö, asiallinen viimeistely, maltillinen kulutus eivät ole haitaksi.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 08.11.11 - klo:23:05Mutta ei Golfiin 1.2 TSI:tä olisikaan otettu, vaan 1.4 koska se on isompi auto. Mitä moottoria katselit Golfiin?

Omasta mielestäni tuo n.150kg(muistelen jostain tämän kilomäärän) ero Polo 1.2TSI ja Golf 1.2TSI ei missään nimessä tee Golfista selvästi laiskempaa.

Kyllä tuo moottori riittää mainiosti Golfin kokoiseen autoon. Pitää kyllä laittaa painoa varmaan 300-400kg jotta alkaa 1.2 moottori yskiä Golfin(tai Polon) kokoisessa autossa.

Esimerkkinä toimikoon nykyinen, kohta entinen, 1.4TSI 90kW DSG Variant Passat. Pelkästään 4 aikuista ja matkatavarat eivät saa kyykättyä tuota moottoria edes maantienopeuksissa.. Painoa pitää olla sitten jo reilummin, uskon että vasta peräkärry ja siihen riittävä massa saa tuon moottorin kyykkäämään selvästi..

Tuli tuossa nimittäin kuljetettua omassa Passatissa takakontissa 350kg erinäisiä betoni, muurauslaasteja, ja takapenkillä oli vielä varmaan 40-60kg metallia.. Eikä eroa huomannut kaupunkiajossa ollenkaan, moottoritiellä vielä vähemmän, koska siellä ei tarvi ohitella, ja maantiellä sitten alkoi jotain vähän huomaamaan, mutta ummikon ollessa puikoissa, hän tuskin osaisi päätellä että kyydissä olisi ollut noin paljon massaa..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.11.11 - klo:10:19
Epäilen, että homma kaatuu penkkeihin. Jos olet todella selkävammainen niin kuin olen ymmärtänyt, Polo GTI ei ole tätä ajatellen paras valinta. Muilta osin siihen on tuskin kukaan pettynyt. Kevyt auto, mainio moottori ja voimansiirto, menevä ulkonäkö, asiallinen viimeistely, maltillinen kulutus eivät ole haitaksi.

Ei sitä tiedä....Onhan itselläni se välilevyongelma plus erisuuntaiset ryhtiviat rangassa, mutta toki vielä jotensakin edes varsi taipuu autoon. Karvalakkipolottimessa tyyliin trendline oli ainakin itselleni erinomainen istuin vaikkei ollut edes säädettävää ristiseläntukea. Kait nuo GTI-penkit ovat Polossakin kovahkot ja semmoiset ne itselleni näköjään pitää olla, kunhan vaan ristiselkäkin saa tukea. Pehmeähkö penkki on taas itselleni kauhistus ja näin kävi mm. comfortline-VI Golfissa. No, muutaman tunnin päästä nämä kaikki asiat selkenee. ;)

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.11.11 - klo:12:13
Ei sitä tiedä....Onhan itselläni se välilevyongelma plus erisuuntaiset ryhtiviat rangassa, mutta toki vielä jotensakin edes varsi taipuu autoon. Karvalakkipolottimessa tyyliin trendline oli ainakin itselleni erinomainen istuin vaikkei ollut edes säädettävää ristiseläntukea. Kait nuo GTI-penkit ovat Polossakin kovahkot ja semmoiset ne itselleni näköjään pitää olla, kunhan vaan ristiselkäkin saa tukea. Pehmeähkö penkki on taas itselleni kauhistus ja näin kävi mm. comfortline-VI Golfissa. No, muutaman tunnin päästä nämä kaikki asiat selkenee. ;)
Ikävä tuottaa pettymys, mutta GTI Polon penkissä ei ole mitään suurempaa tukea alaselälle. Napakka sivuttaistuki, suht' kova, itselleni sopivat mitat mutta siinä missä ristiseläntuen pitäisi olla, taitaa jäädä sinun mielestä vajaaksi. No, ole vaan tarkkana ettet tee huonoja päätöksiä. Nuo istuinasiat kun ovat niin henkilökohtaisia.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.11.11 - klo:12:21
Ikävä tuottaa pettymys, mutta GTI Polon penkissä ei ole mitään suurempaa tukea alaselälle. Napakka sivuttaistuki, suht' kova, itselleni sopivat mitat mutta siinä missä ristiseläntuen pitäisi olla, taitaa jäädä sinun mielestä vajaaksi. No, ole vaan tarkkana ettet tee huonoja päätöksiä. Nuo istuinasiat kun ovat niin henkilökohtaisia.

Kiitos vinkistä, täytyy tarkkailla tuota juttua koeajolla oikein ajatuksella...

Jfer

Lainaus käyttäjältä: skula - 09.11.11 - klo:11:05
Omasta mielestäni tuo n.150kg(muistelen jostain tämän kilomäärän) ero Polo 1.2TSI ja Golf 1.2TSI ei missään nimessä tee Golfista selvästi laiskempaa.
...
Eikä eroa huomannut kaupunkiajossa ollenkaan, moottoritiellä vielä vähemmän, koska siellä ei tarvi ohitella, ja maantiellä sitten alkoi jotain vähän huomaamaan, mutta ummikon ollessa puikoissa, hän tuskin osaisi päätellä että kyydissä olisi ollut noin paljon massaa..

Uskon kyllä että se 1.2 TSI Golfiakin kuljettaa, ja erityisesti tasaisissa nopeuksissa ei varmasti ole mitään eroa. Mutta meitä on täällä kaksi samalla tavalla vähän vinksahtanutta, että pitää ehdottomasti saada rivakka auto. Ja se rivakkuus on juuri kiihtyvyydessä. Ei saa jäädä jalkoihin, ja vaikka ei jäisikään, niin silti ripeämpi parempi. Minä en halua olla se joka jää kökkimään kiihdytyskaistoille. :D 1.2 TSI Polo kiihtyy speksien mukaan 0->100 km/h 9,7 sekunnissa, kun taas 1.2 TSI Golf kiihtyy 12,3 sekunnissa, mikä ei meille riitä. 1.4 TSI (90kW) Golf kiihtyy sen sijaan 9,5 sekunnissa joten siksi se olisi ollut meidän valinta. Tai miksei jopa se tehokkaampi 118 kW malli. :)
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: skula - 09.11.11 - klo:11:05
Esimerkkinä toimikoon nykyinen, kohta entinen, 1.4TSI 90kW DSG Variant Passat. Pelkästään 4 aikuista ja matkatavarat eivät saa kyykättyä tuota moottoria edes maantienopeuksissa.. Painoa pitää olla sitten jo reilummin, uskon että vasta peräkärry ja siihen riittävä massa saa tuon moottorin kyykkäämään selvästi..

No tasaista nopeutta jaksaisi vetää varmaan 1.2-vaparikin, kun nopeuden ylläpitoon ei loppujen lopuksi hirveästi voimaa tarvitse. Kyllä ainakin Sciroccossa kuitenkin huomaa jo kolmen hengen kuorman plus matkatavarat kiihtyvyydessä tuolla 1.4 TSI:ssä (manuaalilla). Vääntöä tietysti on sen verran, että ei tuota ummikko ehkä vain 122-heppaiseksi arvaisi, mutta erityisen ripeää eteneminen ei silti ole. Kaupunkiajossakin huomaa muutoksen pirteydessä. DSG tietysti siloittaa tällaisia ryppyjä jonkin verran.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy