Golf GTD 2011

Aloittaja makelja, 29.10.10 - klo:10:35

« edellinen - seuraava »

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: makelja - 23.12.10 - klo:11:48
Tässä lämpimäisiä. Nokialla otettu joten sen laatuisia.

Hmmm.... En tiennytkään että Nokialla on tuollainen VW-automyymälä....  ;D

Vilpittömän kateelliset onnittelut uudesta autosta. Tuollaista itsekin kuolasin mutta elämän realiteetit pakottivat päätymään kokoluokkaa pienempään ja tehottomampaan. Tuo ratti on muuten harvinaisen upea!  ;)
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Henrik

Omasta mielestäni autoja voi joko myydä teknisellä laadulla, kauniilla muotoilulla sekä huolellisella viimeistelyllä tai sitten kuorruttamalla muovipulkka "joulukuusenkoristeilla" lattiasta kattoon. Kaikki eivät välttämättä edes haluaisi monitoimiohjaimia rattiinsa, varsinkaan GT-tyyppiseen autoon.

Itse autosta; todella magee, pakko mainita vaikka onkin itsestäänselvyys - ohjauspyörää myöten :)
Itseasiassa, kun tuosta ohjauspyörästä on nyt keskusteltu niin ilman painikkeita se on paremman ja nimenomaan GT:män näköinen. VW:n nykyisen monitoimiratin painikekartta on mielestäni tehty jotenkin sekavaksi. Sisustuksesta sen verran, että bensa GTI:n sisusta on kyllä tyylikäs, mutta jotenkin GTD:n hieman hillitymmät värivalinnat vetoavat allekirjoittaneeseen enemmän. GTD:n vakio vanteet mustine keskustoineen eivät minustakaan oikein sovi kokonaisuuteen, mutta niistä omistaja saa varmasti tyylikkäämmät talvivanteet mitä keskiverto autoilijalla talvisin on.

Lopputoivotukseksi: Hauskoja, mutta edullisia kilometrejä GT-dieselin kanssa :)

makelja

Kiitoksia Henrik. Itsekin tykkään. Nytkin kuumottaa että pääsisi ajelemaan, mutta ei viitsi lähteä näin joulupäivänä turhaan.  :-\ Huomenna sitten.  ;)
Toisiaankin koko sisustus on musta, kattoverhoilua myöten. Vielä Golf1 paketissa tuli tummennetut takaikkunat niin sisusta on todella tumma. Minä ainakin pidän siitä. Sinänsä noilla rattinapeilla ei ole minulle merkitystä. Ei ole koskaa niitä ollutkaan joten en niitä sinänsä kaipaakaan. Ainoa mitä jäi mielee koeajoautosta että ne oli vaikeat hallita, etenkin hanskat kädessä. (Ja ei mahtunut GT-ratti autorahaankaan). GTD ja RS-Ocu oli minulla ekan kerran koeajossa jo maaliskuussa, jotta sain tuntuman myös talvioloista. Molemmissa niissä oli monitoimiratti. Ainoa mikä on nyt vähän hämännyt on vaihdekepin nupin pituus. Tekee sen jotenkin honteloksi. Mutta senkin varmaan korjaan siten että hankin siihen 30Editionin Golf pallo nupin ja nahkapussin. Samalla keppi lyhenee vähän.

Henrik

Lainaus käyttäjältä: makelja - 25.12.10 - klo:12:43
...
Nytkin kuumottaa että pääsisi ajelemaan, mutta ei viitsi lähteä näin joulupäivänä turhaan.
...
GT-tason autolla ajaminen ei koskaan tapahdu turhaan ;) No, okei, hyvähän se on kasailla vähän poltetta niin nauttii ajamisesta vielä enemmän.

Täytyy vielä hieman vetää off-topic-linjaa ja mainita tuosta RS-Ocun monitoimiratista. Syksyllä kyseistä autoa koeajaessa, huomasin, että kun rattia kääntää rekkamies-tyyliin kämmenellä, että ratin volume-säädin helposti pyörähtää eteen/taakse. Varsin ärsyttävästi toteutettu tuohonkin painikkeet. A3:ssa, jossa muistaakseni on samanlainen volume-säädin, ei moista ongelmaa ole.

Musta sisustus on todella tyylikäs. Yhtenä vaihtoehtona omassa autonvaihtoprojektissa oli A3 Sportback. Siihen tuli speksattua muunmuassa musta sisäkatonverhoilu. Paperilla vaikuttaa vähäpätöiseltä asialta, mutta tuo huoliteltua fiilistä ohjaamoon. Hieman harmittaa, että Tiguaniin ei kyseistä detailia saa.

makelja

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 24.12.10 - klo:18:18
En kukaan, minä olin se pikkujätkä mustassa takissa. ;)
Kenties se kundi jolle tyrkkäsin ne avaimet kun luulin että se olit sinä joka siirrät sen ulos liikkeestä.  ;)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 25.12.10 - klo:10:27
Valitettavasti näyttää siltä että Peeveli otti ja nosti kytkintä, vaikka DSG miehiä onkin :-\
Ikävä juttu jos lähti,hänen autonvaihto käänteitä on ollut mukava lukea :D Ellei sitten ole taas sählännyt näppikiksen kanssa ja poistanut nimimerkin vahingossa kuten muutama viikko sitten.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: makelja - 25.12.10 - klo:14:25Kenties se kundi jolle tyrkkäsin ne avaimet kun luulin että se olit sinä joka siirrät sen ulos liikkeestä.  ;)
Juurikin minä. :D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

makelja

Heh. Olisit vaan esitellyt itsesi.

Löysinpäs muuten moottorin datat sieltä espanjalaiselta saitilta joka mittaa todelliset arvot ne kun testaavat auton.
http://motor.terra.es/pruebas-coches/articulo/volkswagen-golf-gtd-51636-datos.htm

Tehoja 176hv ja vääntöä 396nm. (Sehän saadaan kertomalla mkg:t 9,81:llä.) Kivasti vääntöä ollut testikulkineessa. Ovat vielä vetäneet manuaalilla 0-100 7,76s vaikka tehdas lupailee 8,1s.

jipp0

Kuten sanottu, upea peli. Punainen sopii erittäin hyvin kutosgolffiin! Kävin koeajamassa uutta GTD:tä ja erinomaiseltahan se tuntui! Vääntää kyllä mukavasti =).

Onnittelut vielä kerran!

Audi 8V S3 SB

makelja

Mitä ei ole niin sitä ei osaa kaivata. Eli nuo napit siis.
Tuli sentään ruksittua kääntyvät etupyörät ja läpinäkyvä tuulilasi lisävarustelistalta.  :P Eihän vanhassa väykässäkään ollut edes sähköikkunoita.

PTG

Haitko muuten autosi Merituulen Volkkarilta? Jos näin, livenä vieläkin hienompi kuin kuvissa :D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makelja - 26.12.10 - klo:15:45
Tehoja 176hv ja vääntöä 396nm. Kivasti vääntöä ollut testikulkineessa.

Hienoja arvoja. Meinaa kahden litran diissukalle.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

PTG

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 27.12.10 - klo:12:29
Hienoja arvoja. Meinaa kahden litran diissukalle.

Näin on, mutta terran arvot ovat yleisestikin olleet melko optimistisia (=kuin ajaisivat autoja viileissä olosuhteissa kuumalla asfaltilla?).

Svedujen(?) rototest tosin saa vaggineille myös hienoja arvoja suhteessa/käytännössä hyvin tai jopa paremmin menestyneisiin myllyihin. Tämä herättää pienoisen kysymyksen siitä, suosiiko jokin tietty mittaustapa vaginoita?

Yhtä kaikki hieno pata tuohon autoon ja liikkuu kepeästi sen, mitä paikallisesti tarvitsee ;)

Qrmu

Rototest taas saanut 164 hv ja 342 Nm.

Vaikka motor.terra.es kertookin hienoja lukemia, niin minusta niissä on liioittelua mukana. Ehkä mittaukset tehdään jossain vuoristossa, jonka jälkeen niihin pistetään yltiöoptimistinen kerroin että saataisiin merenpinnan tasoa vastaavia lukemia tms.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

makelja

Lainaus käyttäjältä: PTG - 27.12.10 - klo:12:13
Haitko muuten autosi Merituulen Volkkarilta? Jos näin, livenä vieläkin hienompi kuin kuvissa :D

Sieltä hain.

PTG

Lainaus käyttäjältä: makelja - 27.12.10 - klo:13:15
Sieltä hain.

Ok, oli todella hieno ilmestys, kun se siinä ovien edessä pönötti :D

Melkein teki mieli laittaa perhe parkkiin ja lähteä koeajollle :P 

makelja

Lainaus käyttäjältä: PTG - 27.12.10 - klo:13:44
Ok, oli todella hieno ilmestys, kun se siinä ovien edessä pönötti :D
Melkein teki mieli laittaa perhe parkkiin ja lähteä koeajollle :P 

:D ;D

Karvis

Siivoiltu tallista OT:tä vähemmäksi, ratin nappuloista jatketaan uudessa aiheessa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makelja

Viikko ja 500km takana.
Hiljaisempi on kuin Jetta, mutta siihen vaikuttanee myös nastattomat renkaat. Alusta jämäkkä ei mitään heilumista mihinkään suuntaan. Ohjaus tarkka. Istuimet on kivan napakat. Omalle selän leveydelle ehkä kuitenkin ihan pikkasen liian kapeat. Kulutus on ollut korkeampi kuin Jetassa, mutta siihen vaikuttanee myös se että valillä tulee vähän polkaistua enemmänkin. (Olis vaan pitoa). Moottorin ääni todella sivistynyt vanhan pumppariin verrattuna ja kiihtyvyys on tasaisempaa. Aasin potku puuttuu. Ã,,rsyttävä piirre on se vaihtamiskehoitin. Aina kun luulee ajavansa sopivalla vaihteella se ehdottaa etä pistäs isompaa silmään. Ehdottaa 6:ta jo alle 70:ssä. Ei sen puoleen se vetää siitäkin jo ihan nätisti. Ei se kiihdy, mutta ei jurraakaan.

Kaikenkaikkiaan erittäin tyytyväinen valintaani ja etenkin siihen että saan ajaa tällä seuraavat neljä vuotta, jos vaan duuni pysyy. ;D

Newman

Onhan tuo GTD aivan eri peli kuin Jetta. Perusrakenne on laadukkaampi, saati sitten noilla GTD-kilkkeillä. Kiinnosti itseänikin aikas pitkään. Onnea uudelle autolle ja omistajalle!!!  ;D

jipp0

Muutes, oliko tämä valmistettu ´11 vuosimallina? Vissiin Marraskuussa tuli päivitys noihin Bi-Xenon ajovaloihin koko Euroopassa. Hieno peli kuitenkin!
http://www.themotorreport.com.au/51101/2011-volkswagen-golf-gets-daytime-running-lights-australian-availability-unclear
Esim.

Uploaded with ImageShack.us
Audi 8V S3 SB

makelja

Minulla on vielä ne vanhemman malliset xenonit. Mutta vuosimalli on myyjän mukaan 2011.

jipp0

Lainaus käyttäjältä: makelja - 11.01.11 - klo:23:36
Minulla on vielä ne vanhemman malliset xenonit. Mutta vuosimalli on myyjän mukaan 2011.

Melko erikoista, minullekaan ei tullut ledejä eteen, vaikka olen varma että kyseessä on ´11 malli. Kaikki muut uudistukset ovat, paitsi nämä valot. Tuleekohan niitä Suomeen ollenkaan? En jää kaipaamaan niitä, mutta olisi mukava kuulla syy.

Muuten, näinköhän minä sinut tänään yhdeksän aikaan aamulla Turuntiellä Viherlaakson risteyksessä?  :) Ajoin GTI:llä siitä ohi, kun seisoit valoissa.
Audi 8V S3 SB

makelja

Mahdollista kyllä. Olin sillä suunalla niihin aikoihin.

HJP

Ledipäiväajovalot tulivat vasta olikos se valmistusviikolla 45, kun taas mallivuoden 2011 valmistus alkaa jo kesällä.

makelja

OK. Minun on valmistettu viikolla 41.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: HJP - 12.01.11 - klo:18:09
Ledipäiväajovalot tulivat vasta olikos se valmistusviikolla 45, kun taas mallivuoden 2011 valmistus alkaa jo kesällä.

Näin on, vko 45 se oli. Muistan kun Peeveli toivoi ledvaloja Golfiin, mutta auto taisi valmistua viikkoa liian aikaisin.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

HAL9000

Pakko kai tämäkin sanoa. Itsellä oli edelliskoppainen GT TDI, kaikki 125 kilowattia sille luvattiin. Hetkeäkään en epäile, etteikö nuo kaikki tuolla olleet mukana, sen verta ripeä oli tuo kulkine. Kaveritkin jotka kokeilivat, olivat varsin yllättyneitä. Tästä vehkeestä kyllä tykkäsin kuin pikkulapsi karkista. Silti minua jäi kaivamaan yksi pieni juttu. Ihan pikkujuttu joka silloin tällöin muistui mieleen... Olin kokeillut samaa ja seuraavan korimallin GTI bensaversioita, eikä noita oikeasti voi mielestäni edes vertailla. Noissa bensaversioissa on tuo makeusaste jotain ihan muuta kuin dieselissä... :(

Ei voi mitään. Diesel on kyllä vieläkin leikkuupuimureiden ja maantiehöylien voimanlähde. Toki tuolla GTD:llä pääsee niin lähelle hauskuutta kuin dieselillä voi.  ;D ;D

ps. On muuten sikamaisen komea tuo sinun uusi kulkineesi kyllä.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

makelja

HAl9000

Kiitos kehumasta. Ajetaan diisselillä myös vetureitakin ja niissä vasta tehoa onkin.  ;)

makelja

Uusia kuvia vastapestystä:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy