Coming/leaving home valot jälkikäteen

Aloittaja ahonekal, 27.10.10 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

ahonekal

Saako jälkikäteen konffattua nuo "saatto valot" käyttöön? Autossa on Bi-xenonvalot. Lähinnä olisi tarve siten että valot jää hetkeksi palamaan kun nousee autosta.

janir82

Samaan valoaiheiseen kysymykseen mietin, että voiko autoa "opettaa" kytkemään valot AUTO-asennossa suoraan päälle. Itselläni Saksatuonti ja valot eivät syty päivällä päälle AUTO-asennossa...Saksassa lienee ei tarvii päivällä valoja, mutta täällähän ne tarttisivat olla päällä  8)

Parru

Eikös ne valot toimi normaalisti, eli aina päällä kun kääntää vipstaakin oikeaan reunaan. Onhan tuossa se, että mittarivalot palavat myös silloin, mutta lieneekö se kovin suuri ongelma. Näin ainakin itsellä toimii saksantuonnissa.

downtime

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 28.10.10 - klo:14:48
Samaan valoaiheiseen kysymykseen mietin, että voiko autoa "opettaa" kytkemään valot AUTO-asennossa suoraan päälle. Itselläni Saksatuonti ja valot eivät syty päivällä päälle AUTO-asennossa...Saksassa lienee ei tarvii päivällä valoja, mutta täällähän ne tarttisivat olla päällä  8)

Saa. Vag-com ja olikohan Skandinavia täppä päälle. Samalla onnistuu myös CH/LH koodaus.

Kytkin saa sitten olla auto-asennossa jatkuvasti. Valot palavat oli sitten päivä tai yö mutta mittarivalaistus syttyy vasta kun on tarpeeksi hämärää. Ihan hyvä fiitseri sekin.

oshar

Lainaus käyttäjältä: downtime - 23.11.10 - klo:20:45
Vag-com ja olikohan Skandinavia täppä päälle. Samalla onnistuu myös CH/LH koodaus.
Kytkin saa sitten olla auto-asennossa jatkuvasti. Valot palavat oli sitten päivä tai yö mutta mittarivalaistus syttyy vasta kun on tarpeeksi hämärää. Ihan hyvä fiitseri sekin.

Tuohan olisi loistava juttu. Onko kokemusta, että toimii noin? Lähellä vantaata asuva, vag-comin omaava koodaaja saa ilmoittautua :)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sniiki

Täältä löytyy VCDS Vantaalta jos tarvetta. Vähän kyllä kiirusta pitää tässä loppuvuodesta mutta eipä tuo monen minuutin homma ole. spostiin viestiä jos tarvetta: sniiki at sniiki.net

oshar

Koodattu on ja toimii! Kiitos downtime ja Tos® vinkeistä ja suurkiitos Sniikille koodauksesta  :)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance

Len

Kuinkas tuo koodaus tapahtuu? VCDS ja auto löytyy
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Tuomo

Onnistuuko tuo Coming/leaving home toiminto Luxline passatissa? Pitääkö ostaa jotain erillisiä palikoita?

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 15.02.11 - klo:17:39
Onnistuuko tuo Coming/leaving home toiminto Luxline passatissa? Pitääkö ostaa jotain erillisiä palikoita?
Viikonloppuna koodattiin nämä yhteen sport varusteltuun (käsittääkseni comfortline) Passattiin, jossa ei ollut automaattiasentoa ajovalokytkimessä, mutta xenonit kuitenkin. Toimi ja toimii ilmeisesti edelleenkin ok. Automaattiasennon virkaa toimittaa valokytkimen "ajovalot päälle" -asento, eli tuolloin saattovalot ovat toiminnassa (enää ei siis pimputtanut muistutukseksi että valot jäivät päälle koska ne ohjautuu nyt asetettujen viiveiden mukaan).

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 15.08.11 - klo:19:09
Viikonloppuna koodattiin nämä yhteen sport varusteltuun (käsittääkseni comfortline) Passattiin, jossa ei ollut automaattiasentoa ajovalokytkimessä, mutta xenonit kuitenkin. Toimi ja toimii ilmeisesti edelleenkin ok. Automaattiasennon virkaa toimittaa valokytkimen "ajovalot päälle" -asento, eli tuolloin saattovalot ovat toiminnassa (enää ei siis pimputtanut muistutukseksi että valot jäivät päälle koska ne ohjautuu nyt asetettujen viiveiden mukaan).

Mulla ois kans sportline, mutta siinä ei xenoneita eikä tuota "auto" asentoa valokytkimessä. Tuohon vissiin tarvii jo vaihtaa palikkaa ennen kun CH/LH valot saa? Ainaki sumuvalot vaatisi sen keskussähköhässäkän vaihdon.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Tos®

Koodaus pitäis riittää tuohonkin. Toimii samalla periaatteella kuin edellä.

Ja sumarit/xenon vaatii sähkökeskuksen vaihdon.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

PLe

Entäs normaali Comfortlinessa, jossa ei autoasentoa eikä xenoneita ja sumareita ?
Volvo V70 D4 AWD
Passat 3C Variant 2.0 TDI DSG6
Passat 3BG Variant 1.9 TDI Tiptronic
Golf IV GTI 1.8T
Golf mk2 1.8T
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
VW Cärry

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jugih

en saa uusimpaan transportteriin sitten millään minkäänlaisia CH/LH valoja aikaiseksi. VCDS:llä kaikki ruksittuna ja valokytkin ON asennossa yms. mut ei.

valoisuusanturia ei ole, eikä myöskään valokytkimessä AUTO-asentoa. Henkilöautoissa ainakin LH-valot on toimineet nettikeskustelujen perusteella, mut miksiköhän ei tässä?
Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

PLe

Lainaus käyttäjältä: PLe - 18.08.11 - klo:10:47
Entäs normaali Comfortlinessa, jossa ei autoasentoa eikä xenoneita ja sumareita ?

Ei pystynyt merkkiliike Pörhö koodaamaan toimintoa päälle ???
Onkohan tämä totta, toiset laittaa VAG-COMilla toimimaan, kertokaas totuus.

Tos® tietänee asiasta ainakin paremmin ...
Volvo V70 D4 AWD
Golf IV GTI 1.8T
Golf mk2 1.8T
VW Cärry

Killer

Pörhöllä ei voi koodata lisää toimintoja autoihin, ainoastaan muuttaa niitä mitä on tehtaalla koodattu käyttöön.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Tos®

Suosittelen lähintä vag-com apuria. Tekniikka osastolta löytyy listaus
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

PLe

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 22.09.11 - klo:19:11
Suosittelen lähintä vag-com apuria. Tekniikka osastolta löytyy listaus

Ilmoittautuneita VAG-COM päivittäjiä kaivataan apuun Meri-Lapin alueelta ???
Volvo V70 D4 AWD
Golf IV GTI 1.8T
Golf mk2 1.8T
VW Cärry

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 18.08.11 - klo:10:20
Mulla ois kans sportline, mutta siinä ei xenoneita eikä tuota "auto" asentoa valokytkimessä. Tuohon vissiin tarvii jo vaihtaa palikkaa ennen kun CH/LH valot saa? Ainaki sumuvalot vaatisi sen keskussähköhässäkän vaihdon.

Sain tänään koodattua noi CH/LH valot. LH valot tosiaan toimii suoraan kun avaa ovet ja CH valot jos haluaa niin pitää valokatkaisin olla ajovaloasennossa.

Saako muuten noita viiveiden säätöä tuonne MFD näyttöön ei tarvis aina mennä koneen kanssa autoon jos haluaa viiveitä muuttaa?

VW Golf Variant CL

Tos®

Kyl MFA+:n pitäs ilmestyä sellanen kohta kuin lights & vision

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 11.10.11 - klo:16:09
Kyl MFA+:n pitäs ilmestyä sellanen kohta kuin lights & vision

No voihan vattu. Ei mulle sinne kyl mitään ilmaantunut :( Se pitäs aktivoitua ja tulla sinne kun vaan nappaa rastit ruutuun? Pitääpä vielä koittaa tutkia tuota. Mulla ei kyllä ole muita valoherkkuja.

VW Golf Variant CL

Tos®

Siellä ainakin pitäis olla tuo comfort indicator, eli mukavuus vilkku päälle/pois.
Saattaa olla että tuo lights & vision löytyy vain highline (sumarit/xenon) sähkökeskuksesta?
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Häilis

katso myös että byte22 Bit 5 , ettei siinä ole ruksia.

M0gstis

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 11.10.11 - klo:17:55
Siellä ainakin pitäis olla tuo comfort indicator, eli mukavuus vilkku päälle/pois.
Saattaa olla että tuo lights & vision löytyy vain highline (sumarit/xenon) sähkökeskuksesta?

Kyl mulla näkyy toi lights&vision valikko ihan perus trendlinessä.

tsiih

Huomasin tänään että coming home toimi myös valokatkaisijan ollessa nollassa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Häilis - 11.10.11 - klo:18:21
katso myös että byte22 Bit 5 , ettei siinä ole ruksia.

Ei tuossa ole noin paljoo bittejä.

Noh kävin äsken tuota säätämässä.. A) Joko tuo kaapeli ei toimi B) Tuo auto ei vaan osaa C) Minä en vaan osaa. Kaiken lisäksi sain akun vielä tyhjäksi.. Pääsee vielä akkukauppaanki.

VW Golf Variant CL

Tos®

Uudemmat on 30bittisiä, omassa on vain 23 eikä ole tuota kohtaa ruksattavaks.
Lainaakatso myös että byte22 Bit 5 , ettei siinä ole ruksia.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy