Kokemuksia 1.2TSI Ibiza/Ibiza st?

Aloittaja jake86, 21.10.10 - klo:21:33

« edellinen - seuraava »

Jerkus

Lainaa
Lainaus käyttäjältä: tepi - 07.08.11 - klo:12:52
Ensimmäinen postaus tällä foorumilla, joten moi vaan kaikille. Eilen tuli kaupat tehtyä Ibiza ST:stä juurikin tuolla 1.2 tsi koneella. Kävin hieromassa kauppaa Kuopion Laakkosella, mutta siellä oli niin huono palvelu, että ajelin Joensuuhun. Sinne oli juuri tullut yksi kpl copa plussaa valkoisena, joten nimet paperiin ja auton luovutus reilun viikon päästä  :).[/color]
Lainaa

LainaaHarmi ettei käydessäsi Kuopion Laakkosella ollut oikea SEATin myynnistä vastaava henkilö paikalla. Todennäköisesti olisit saanut kaupat tehtyä myös Kuopiossa. Itse en voi kuin kehua tämän oikean ihmisen ammattitaitoa alallaan.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 1st_tsi - 10.08.11 - klo:19:02
Paino puolestaan on mielestäni asia, mikä tulee rata-autoilussa ehkä enemmänkin esille ja tietynlaista hifistelyä sekin, todella vaikea ainakin löytää hyvännäköistä ja samalla keveää vanneta. Toinen ääripää on tietty sitten puhtaasti ulkonäköä painottava valinta ajettavuuden kustannuksella. Rennossa kruisailussa kyllä sopivalla rengastuksella menisi tuollainen 17" vanne ihan hyvin. 1.2 TSI on kuitenkin vääntävä kone, joten ei se auto niihin vanteisiin tukehdu, joskaan ei kyllä suorituskyky muutenkaan tajunnan räjäyttävä ole.

Mutta kuten sanottu, kukin tavallaan, annetaan kaikkien kukkien kukkia. 8)

Hifistelyä tai ei mutta itse ainakin huomaan poukkoilevassa kaupunkiajossa (ja 2.0 TFSI-koneellisena) tuon joka nurkasta hävinneen 5 kiloa notkeampana kiihtymisenä, ja niin se huomaan kulutusmittarikin.

Mutta autot ja mieltymykset ovat omiamme joten antaa tosiaankin kaikkien kukkien kukkia.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

1st_tsi

LainaaHifistelyä tai ei mutta itse ainakin huomaan poukkoilevassa kaupunkiajossa (ja 2.0 TFSI-koneellisena) tuon joka nurkasta hävinneen 5 kiloa notkeampana kiihtymisenä, ja niin se huomaan kulutusmittarikin.

Mutta autot ja mieltymykset ovat omiamme joten antaa tosiaankin kaikkien kukkien kukkia.

Toki näinkin, itse laskeskelin noita painoja paljonkin aikanaan ja kyllähän sen eron jollain tapaa ajossa huomasikin kun vanteet vaihdoin yhteen autoon (OZ ultraleggerat 16" koossa). Toisaalta monessa autossa alkuperäisvanteet on jo melko painavat ja alusta on niille suunniteltu, joten en usko että useimmilla 17" vanteilla vielä hirveästi mennään metsään ajettavuuden osalta, etenkään jos ajelee rauhallisesti, eikä paremmasta tiedä ;) En ole esim. noita sportin 16" vakiovanteita punninnut, mutta muotoilu on, sanottakoon - "muhkea". Eli riippuu hyvin pitkälti vanteen designistakin, ei pelkästään koosta..

Kevyet vanteet on kuitenkin taas lisäksi monesti kalliimpia, koska ne pitää tehdä paremmista materiaaleista, että varmasti kestävät. Lisäksi miellyttävän ulkonäön löytäminen on joskus todellinen haaste, ollut ainakin itsellä. Kevyet vanteet on monesti niitä narupuolaisia, ja kun kooksi otetaan vielä 16" niin ei hyvältä näytä ei.

Nämä on kuitenkin näitä makuasioita, ja niistä on tunnetusti parempi olla kiistelemättä, vaikka kuinka palavasti olisi tietyn koulukunnan kannattaja. Itse ainakin huomannut vuosien karttuessa, että tässä vanneasiassa etenkin on todellakin vähintäänkin kaksi eri näkökantaa asioihin, ja käytännössä vielä useampia - eri ihmiset haluavat eri asioita.

PS. Näin loppukevennyksenä: jos haluaa oikein hifistellä, niin kannattaa punnita ne renkaatkin, fysiikan lait huomioiden massa ulkokehällä se vasta myrkkyä onkin. Tästä ollut joillain foorumeilla oikein erilliset topicit, missä listattu eri renkaiden painoja. ;D
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 1st_tsi - 12.08.11 - klo:13:06
PS. Näin loppukevennyksenä: jos haluaa oikein hifistellä, niin kannattaa punnita ne renkaatkin, fysiikan lait huomioiden massa ulkokehällä se vasta myrkkyä onkin. Tästä ollut joillain foorumeilla oikein erilliset topicit, missä listattu eri renkaiden painoja. ;D

Tuosta ulkokehällä olevasta painosta muistutuksena myös se että jos vaa'ottelee esim. 7,5 tai 7 " levyisten välillä painoeron ollessa 'jotakin' niin se ero on siellä myrkyllisimmässä kohtaa.

Ja täytyypi sanoa että kyllä olen tuon renkaan osion huomioinnut, taisi ihan 'sattumalta' osua käteen nämä C. Sport Contact 2:set, 205/50/17 ketale 89-luokassa painaa n. 9 kg, ei paha.  ;)

Mutta kuten sanottu, suurin osa ajelee niillä alkuperäisillä tonnikeijuilla tuntematta sen kummempaa kärsimystä. 8)

tepi

Hienoa huomata, etten ole yksin tämän vanneasian kanssa =) Kyllä sillä iso merkitys on paljonko setti painaa, jousittamattomassa massassa parin kilon eron tuntee ajossa. Mittasin 18" bbs vanteet 225 40 uusilla renkailla ja noilla oli painoa 22 kiloa, ei paha. Tahtoo vaan olla, että hinta kipuaa tuplasti ylöspäin keveyden kanssa, joten houkutus on suuri halpisvanteiden ostoon.... Pitää mitata paljonko ibizan alla tuleva 16" vanne/rengas painaa, nää tulee leveellÃ,, 5-puolalla. Oiskohan mitään mahdollisuutta saada sopimaan 9.5" vannetta 35 et:llä? Noille jos kääris 205 40 kumit.
-Huumorimielellä ja työkaverit lähetti-

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: tepi - 12.08.11 - klo:14:55
Mittasin 18" bbs vanteet 225 40 uusilla renkailla ja noilla oli painoa 22 kiloa, ei paha.

Olisin hieman erimieltä, yks palstalainen tilas Pro Race 8 x 18 (itse asiassa ihan asiallisen hintaiset, kait n. 700 e toimitettuna) ja niissä tsekattu paino n. 9 kg, siihen n. 10 kilon gummi ja niin ois säädyllinen 19 yhteispaino.

Oma alkuperäissetin paino ( 235/45/17 gummi + S-Line vanne) oli 'karmaseva' +23 kiloa, kyllä tuommoisten jälkeen nykyinen + 18 kiloa tuntuu niiiin erilaiselta että.

tepi

Noi bebsit on 8.5 leveet, joten annetaan siitä hieman hyvitystä ;)

1st_tsi

Lainaus käyttäjältä: Jerkus - 12.08.11 - klo:11:55
Harmi ettei käydessäsi Kuopion Laakkosella ollut oikea SEATin myynnistä vastaava henkilö paikalla. Todennäköisesti olisit saanut kaupat tehtyä myös Kuopiossa. Itse en voi kuin kehua tämän oikean ihmisen ammattitaitoa alallaan.

Tämä on totta, myyjissä on eroja. Sikäli harmi, koska kun kontaktin kerran liikkeeseen astuessasi luot, niin myyjää ei käsittääkseni yleensä ole mahdollista vaihtaa, ainakaan kyseisellä asiointikerralla. Liikkeen sisäiset säännöt ilmeisesti kieltävät tämän.

Omasta puolesta voin kirjoittaa sen verran PK-seudulla asioineena, että sain loppujenlopuksi ihan hyvää palvelua sekä Seat Centerissä (Espoo), että Magneetissa. Kaupat ratkaisikin lopulta lähinnä toimitusaika (toiselta liikkeeltä löytyi ajamaton yksilö suoraan myymälästä erittäin nopealla 1pv toimitusajalla vs 2vko maahantuojalta).

Mielenkiintoisena sivuhuomiona liikkeiden välisistä eroista sen verran, että VV-autolla Audi- ja VW-myyjien ei juurikaan tarvinne kysellä asiakkailta tarvitsevatko jotain, vaan autot ilmeisesti myyvät itsensä, sen verran sulkeutuneen oloista oli toiminta sillä puolella liikkeessä asioidessani, vaikka myyjiä pyöri selvästi toimettomina. Onneksi palvelu Seat-osastolla olikin sitten ihan eri luokkaa, myyjä jopa vinkkasi että oli huomioinut minut, vaikka oli sillä hetkellä varattuna.

Seatin tuotteille oli varattu vain erittäin pieni nurkka myymälässä (tässä toki osansa sanelee varmasti kys. liikkeen muutenkin pienet tilat ja Seatin merkkinä nauttima huonompi arvostus). Päällimmäiseksi kokemukseksi kuitenkin jäi, että osaston myyjistä ei ainakaan ole kiinni, etteikö kiinnostusta kaupantekoon olisi. Myyjäorganisaation yleinen asenne tuntuisi ainakin näin rivien välistä luettuna olevan kuitenkin hieman nihkeämpi.

Magneetin eduksi voisin yleisesti todeta, että toiseltakin osastolta tultiin melko pian kyselemään tarvitsetko jotain ja ohjattiin sitten oikealle myyjälle.
Seat Leon 1.2 TSI Copa

tepi

Joo ei mulla henkilökohtaisesti itse myyjä vastaan mitään ollut, mutta olisin halunnut paikalle SEATin myyjän. Esitin autosta kysymyksiä, joihin myyjä ei osannut vastata, tämä jäi harmittamaan. Toinen tärkeä pointti mikä jäi kismittämään oli hinta, auton myyntihinta oli sentilleen listahinta, siitä ei tullut "penniäkään" alennusta  >:(
Joensuussa hyvitys entisestä oli enemmän ja silti hinta pyöristettiin vielä lähempään tonniin. Myyjäkin oli kuitenkin eri planeetalta, kannatti todella ajaa 135 km kaupan tekoon.

Jubilee

noniin.. ja hetkeksi takaisin aiheeseen. Eilen sain oman farkku copa plussani alla ja ei voi kuin olla tyytyväinen siihen mitä tuolla rahalla sai.. 1.2 tsi on todella nöyrä kaveri ja vie autoa todella vaivattoman oloisesti. Ja muutoinkin, kaikki toimii ja tuntuu erittäin hyvältä. Polttoainetaloudesta vähän myöhemmin ehkä luotettavampia lukuja mutta ensimmäinen sata km meni ajotietokoneen mukaan 95% taajama-ajossa 7.5litralla.

Auton luovutukseen liittyi mielenkiintoinen piirre/palvelualttius Laakkosella kun auton myynyt myyjä joutui saikulle.. ilmeisin provisiopalkattua työtä tuo automyynti. Autoni seisoi viikon, ehkä enemmänkin laakkosen hallissa myyty lappu päällä kilvet repsikalla mutta kilpiin/luovutukseen sitä ei saanut kukaan muu kuin auton myynyt henkilö ja vasta toisella pyynnöllä auto suostuttiin toimittamaan huoltohalliin lohkon asennusta ja luovutushuoltoon varten, jotta se olisi sitten kilpiä vaille valmis kun myyjäni palaa.. oma automyyjäni hoiti rekisteröinnin salamana palattuaan töihin ja häneltä saatu palvelu oli kokonaisuutena täydellisyyttä hipovaa..

mutta, kokemusten keruu ibizalla jatkuu..

onko muuten kukaan teistä "asentanut" ibizaansa peilinkuoria? helppo irroittaa ja kiinnittää rikkomatta mitään?
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

1st_tsi

Itse sain yhden rupeaman kulutukseksi 6.9 ja tämä oli taajama painotteista ja oli pätkä motariakin. Oli siinä muutama kiihdytyskin, mutta pääosin sellaista rentoa valumista. Nyt koettanut tarjota kuitenkin hieman enemmän vaihtelevia kierroksia ym, kun sisäänajo kesken eli sikäli jääneet nuo kulutuskokeilut toistaiseksi.

Tuo moottori on kyllä ollut loistava ensimmäiset sadat km mitä sillä nyt päässyt ajamaan. Oikeastaan en ole löytänyt pahaa sanottavaa vielä tuosta koneesta. Hiljainen ja miellyttävä kaikin puolin. Kierroksillakaan kone ei pidä meteliä vaan kehrää tasaisesti, joten voimareservit pystyy hyödyntämään ilman että tulisi kiusallinen olo. DSG:n hankintaa puntaroin myös jonkin verran, mutta manuaali toimii kuitenkin sen verran hienosti tuon moottorin kanssa, että tuntuu että siinäkin suhteessa oikea valinta tuli tehtyä. DSG oli toki mukava, mutta ei ollut mieleeni pitkän linjan manuaalimiehenä + vaihteiston keston arveluttavuus..

Sama pätee autoon kautta linjan, odotin että joutuisin kokemaan huonommuutta tai selittelemään itselleni jotenkin edullisempaa autovalintaani, toistaiseksi tähän ei ole ollut aihetta. Hintaisekseen kaikin puolin erittäin laadukkaan oloinen kampe. Positiivisia yllätyksiä ollut jatkuvasti ominaisuuksista, eikä toistaiseksi ainakaan yhtään varsinaista  pettymystä vielä. Vaimo ja tytär olleet myös tyytyväisiä, vaikka vaimoa en ottanut edes koeajolle mukaan. Hieman takatilojen niukkuudesta tuli ensin napinaa, mutta nyt kun autolla ajeltu niin pelkkiä kehuja vaan siitä miten mukavasti/tasaisesti auto kulkee, hyvä radio, hyvä tavaratila / kuljetusominaisuudet (ne kassikoukut).

Noh, tämä voi ehkä tuntua ylitsevuotavalta hehkutukselta jo jonkun mielestä.. Kuitenkin ehkä parempi niin että odotukset ei olleet turhan korkealla, niin saapahan yllättyä kerrankin positiivisesti. Toivotaan että kokemukset jatkuvat samanlaisina jatkossakin :)
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Jubilee

Lainaus käyttäjältä: 1st_tsi - 13.08.11 - klo:10:48

DSG:n hankintaa puntaroin myös jonkin verran, mutta manuaali toimii kuitenkin sen verran hienosti tuon moottorin kanssa, että tuntuu että siinäkin suhteessa oikea valinta tuli tehtyä. DSG oli toki mukava, mutta ei ollut mieleeni pitkän linjan manuaalimiehenä + vaihteiston keston arveluttavuus..

DSG:tä itsekin puntaroin tarkasti mutta manuaalin ratkaisi se, että sellainen löytyi maahantuojan varastosta, dsg olisi mennyt tehdastilaukseen jolloin toimitusaika olisi ollut myyjän mukaan väh 3kk.. tällöin toki olisin saanut myös haluamani lasikaton mutta ehkä hyvä sekin, etten sitä ottanut. eipä tarvi talvella miettiä /kuunnella jään nitinöitä saumoissa yms. ja kun dsg ja lasikatto puuttuu niin säästi kuitenkin melkein 3000e ja eipähän ole sitten nämä varusteet temppuilemassa.

Meillä on rouva ihan innoissaan, että kuin hyvä ja ihana auto seatti on jotenka kyllä hehkutuksessasi varmasti on ihan aihetta. Hinta/ominaisuus suhde kyllä täysi kymppi ibizassa etenkin copa plussana.

Ei muuta kuin lisää kilometrejä mittariin ja katsomaan, löytyykö puutteita..
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

1st_tsi

Lainaus käyttäjältä: Jubilee - 13.08.11 - klo:06:35
onko muuten kukaan teistä "asentanut" ibizaansa peilinkuoria? helppo irroittaa ja kiinnittää rikkomatta mitään?

Eipä kokemusta toistaiseksi, ulkomaisilta foorumeilta voisi löytää tähänkin vinkkejä, mustana olisin itse voinut ehkä vaihtaa, mutta en löytänyt ainakaan suomalaisesta varusteselaimesta kuin "kasipallo"-teemalla. Minkälaisia itse ajattelit?

Tuosta Seatin suomen sivuston varusteselaimesta näyttää ainakin puuttuvan paljon tuotteita, osa tuotteista löytyy vain SC- ja perusmallin listasta, esim. kromiset peilinkuoret ei ole ST:n varustelistassa jostain syystä..

Sisustaankin oli tarjolla kaikennäköistä somistekehystä / kahvoja, mutta omaan makuun tuo mattamusta näyttää mielestäni erittäin passelilta kautta linjan ohjaamossa. Alumiinipolkimet on oikeastaan tällä hetkellä ainut varuste, minkä olen oikeasti suunnitellut tilaavani nyt jossain vaiheessa. Ja ehkä kangasmatot kesäksi. Talvi saa mennä noilla kumisilla.
Seat Leon 1.2 TSI Copa

1st_tsi

Lainaus käyttäjältä: Jubilee - 13.08.11 - klo:11:19
DSG:tä itsekin puntaroin tarkasti mutta manuaalin ratkaisi se, että sellainen löytyi maahantuojan varastosta, dsg olisi mennyt tehdastilaukseen jolloin toimitusaika olisi ollut myyjän mukaan väh 3kk.. tällöin toki olisin saanut myös haluamani lasikaton mutta ehkä hyvä sekin, etten sitä ottanut. eipä tarvi talvella miettiä /kuunnella jään nitinöitä saumoissa yms. ja kun dsg ja lasikatto puuttuu niin säästi kuitenkin melkein 3000e ja eipähän ole sitten nämä varusteet temppuilemassa.

Juu, lasikattoa itsekin puntaroin jos tehdastilaukseen olisin lähtenyt. Samaten Bluetoothia, mutta nyt lähemmällä tarkastelulla osottautui omalla kohdalla turhaksi. Etenkin kun jäi hieman auki tukeeko tuo edes musiikin kuuntelua ja puheluihin en itse juurikaan tuota tarvitse. Auxin kautta sain kätevästi spotifyn toimimaan autossa tuollaisella Nokian Bluetooth-vastaanottimella. ;) Ã,,änenlaatukin on hyvä kunhan tajusin ensin säätää vastaanottimen ulostulon ja Auxin sisääntulovoimakkuuden sopivaksi. Pisteenä i:n päällä tuossa Nokian vastaanottimessa on kappaleenvaihto ja pause, joten ei tarvitse edes kurkottaa puhelimeen kun tuo aux-liitin ja täten myös vastaanotin on kätevästi heti siinä vaihdekepin vieressä  8)
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Jubilee

Lainaus käyttäjältä: 1st_tsi - 13.08.11 - klo:11:41
Eipä kokemusta toistaiseksi, ulkomaisilta foorumeilta voisi löytää tähänkin vinkkejä, mustana olisin itse voinut ehkä vaihtaa, mutta en löytänyt ainakaan suomalaisesta varusteselaimesta kuin "kasipallo"-teemalla. Minkälaisia itse ajattelit?

Kromiset kuoret ajattelin vaihtaa, sopii punaiseen mielestäni hyvin. Myyjän mukaan vaihto onnistuu heittämällä mutta myyjä itse ei varmaankaan ole itse niitä koskaan vaihtanut joten se vaihtopuhe oli pelkkää spekulointia. Oli tarkoitus laitattaa suoraan lohkon asennuksen yhteydessä mutta me elimme vähän pimennossa sen jälkeen kun myyjä ilmoitti, että auto löytyy seuraavasta suomeen saapuvasta erästä.. sen jälkeen piti tulla ilmoitus kun auto on Laakkosen pihalla jolloin sovitaan yksityiskohdista jne.. oman myyjän sairasloma kuitenkin sotki kaiken ja siellä ei ketään kiinnostanut kontaktoida asiakasta / hoitaa autoa luovutuskuntoon joten lopullinen luovutustapahtuma vedettiin pakettiin än-yy-tee-nyt ja auto alle. Oma myyjäni palasi töihin ja hoiti oman tonttinsa kunnialla kuten aiemminkin ja auto oli parissa tunnissa luovutuskunnossa. Ei kuitenkaan ollut puhetta lohkon asennuksesta mutta ne olikin sen sinne asentanut luovutushuollossa joten peilinkuoret jäi vielä laittamatta.
Toinen mille pitäisi tehdä jotain on se julmettu väli lokarin ja renkaan välillä.. joku pieni madallus ehkä? mielestäni vähän kaipaa sellaista, 30-40mm.
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

1st_tsi

Eibachilla ainakin oli setti tarjolla, tosin näyttää olevan sama osanumero ST:hen kuin muihinkin Ibizoihin. Itsellä herää tässä ainakin kysymys, että miten on kontin tuoma lisäpaino huomioitu? Muissa malleissa madallus on 25mm molempiin päihin. ST:ssä takaapäähän mainittu 30mm madallus, ilmeisesti takapään lisääntyneen painon vuoksi..

Etuakselipainossa on kahta eri vaihtoehtoa. Olettaisin, että painavempi on DSG:lle (?)..  Toinen tunnettu on KW, lupaa 40mm kautta linjan, muitakin varmasti löytyy ja lopputuloksia voi vain arvailla..

Itse en todennäköisesti tee ainakaan vielä toistaiseksi alustalle mitään. Yleensä vakioalustakin hieman tippuu kilsojen myötä - näin kävi edellisessäkin autossa. Ulkonäön olen jo alkanut tuota sulattelemaan, ja tosiaan hieman vaihtelee tien kaltevuuden mukaankin miltä näyttää.. Ajettavuuden osalta tämä sport on ainakin erittäin kohdillaan jo omaan makuun. En näkisi tarvetta madaltaa muuta kuin ulkonäön suhteen. Toisaalta herää pelko, että pilaako tuossa sitten samalla mukavuutta tai kuormankantokykyä..

Copa Plussassahan on tuo normialusta, eli se voisi ainakin hieman hyötyä madalluksesta ajettavuuden suhteen, sekä ulkonäössä. En tiedä onko tämä sport juurikaan vakioalustaa matalampi, ehkä hieman. Melko korkea tämäkin tosin, ainakin näin pakasta vedettynä.

Toivotaan että näitä ST:täkin alkaa näkymään enemmän madallettuna, että saisi hieman enemmän kokemuksia tuosta.. Muutoin voi joutua tekemään pioneerityötä  ::)
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Kapa

Kuka noita madalluksia kaipaa? Itse kaipaisin kunnon maavaraa! Taitaa riittää se vakio mulle ainakin.

1st_tsi

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 14.08.11 - klo:00:02
Kuka noita madalluksia kaipaa? Itse kaipaisin kunnon maavaraa! Taitaa riittää se vakio mulle ainakin.

Toki, tässä nyt pitää muistaa että riippunee pitkälti minkälaisella tiellä autolla pääasiassa ajetaan ja mitkä on preferenssit. Tiettyjä kompromisseja joutunee siis välillä tekemään..
Seat Leon 1.2 TSI Copa

tepi

Kyllä mulla ensimmäinen hankinta auton oston jälkeen on alusta. Jokainen kulkupeli on kulkenut lähempänä maan pintaa. Autolla ajetaan 99% asfalttitietä, joten matala auto ei tuota ongelmia. Alustan myötä on saanut paremman ajettavuuden ja huomattavan paremman ulkonäön. Käyttötarkoituksen mukaanhan toi asia menee.

1st_tsi

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6441.0

Laitoin nyt tuonne autotalli-osioon kuvia autosta. Sattumalta keskusteluun sopivasti tuli tuollainen huonompi tienpätkä eteen niin ajattelin napsia pari kuvaa siinä sitten samalla. En tosin raaskinut pöllyttää menemään peltoa pitkin sen pidemmälle vaan ihan asfalttitietä ajeltiin takaisin. ;D

Noista kuvista nyt näkee mielestäni melko hyvin, ettei tuo 215/45 rengaskaan vielä mikään naruprofiili ole, vaan aika mukavasti rengasta jää tien ja vanteen väliin.

Maasturihan tuo on, ei siitä mihinkään pääse. Oma silmä jo kuitenkin alkanut ehkä hieman tottua tuohon korkeuteen :)
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Kapa

Kävi tänään katsomassa tulevaa kärryä ja kyllähän ihan hyvältä näyttää. Viimeistely on Seatissa parantunut todella paljon viime vuosina. Kannattaa epäileviempienkin käydä se itse katsomassa. Minkalaiset liene nuo Bridgestone Turanzat? Ainakin noissa näyttää olevan ihan kohtuullisesti tuota kumiakin.

Markku J

Turanza on saanut useassa testissä varsin hyviä arvosteluja. Ei varmasti ole huonoin mahdollinen ensiasennusrengas, ehkä päinvastoin. Hyvää tuuria siis Kapalla matkassa !

Kapa

Joo, kyllä ihan jännät odotukset 14 Skoda-vuoden jälkeen. Silloinkaan moni ei pitänyt täysjärkisenä, mutta tyytyväinen olen pääpiirteittäin ollut Skoda-vuosiin.

1st_tsi

Turanzat on itselläkin autossa. Täytyy tunnustaa, että auton saatuani en edes alkuun katsonut mikä rengas siellä alla pyörii. Ihmettelin vain, että onpa kerrankin mukavat ja hiljaiset tassut autossa alla.

Itse kuulin Turanzan saamista positiivisista arvioista vasta jälkikäteen. Aikaisemmin Bridgestoneista kuullut lähinnä negatiivisia kokemuksia, etenkin Potenzasta joita monissa autoissa ollut ensiasennusrenkaina ja ehkä surullisenkin kuuluisa mm. meluisuudestaan.
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Kapa

Auto saatu ja aika kivalta tuntuu. Alusta on todella miellyttävä. Renkaat ovat meluisat moottoritiellä, kuten odottaa saattaa. Moottori on kyllä loistava. Kaikki näyttää pelaavan. Jos tämä auto ei myy, niin sitten on vika muussa kuin autossa ja hinnassa!

tepi

Eilen oli auton luovutus ja edelleen vaan hymyilyttää  :D On kyllä todellakin hintansa arvoinen. Ajettavuus on hyvä, eikä moottoria millään usko 1200 cc. Muistelin, että suoritusarvot ova ;)t jotakuinkin samat, kuin entisessä typ 89 Audi 90 2.0. Yksi pytty tosin vähemmän, mutta meneekin vähän pienemmällä sopalla. Tänään työmatkalla viisi aikuista kyydissä, motaria ja valtatietä pitkin mentiin, kulutus näytti tasan 7 litraa. Eihän toi nyt ihan höyryillä mene, mutta todella nöyrästi vetää kuorma päällä. Mulla kanssa -ridget alla, mukavat ovat ajella, melua tosin kantautuu sisälle, etenkin motarilla.
No huomenna tulee coilit kotiin ja torstaina laitetaan alle  ;D Katto teipataan EHKÃ,, kiiltävän mustaksi, olen vielä kahden vaiheilla tuleeko siitä paremman näköinen vai ei. Vanne juttuja myöhemmin, noi omat valssit käy hyvin tohon koriin, jääneevät kuitenkin talvipyöriksi. Ensi kesäksi sitten jotain kivaa ja näyttävää alle

1st_tsi

Laitathan tepi kuvia madalluksesta kun saat coilit alle, noita ST:tä ei nimittäin liikaa ole madallettuna näkynyt. :)

Tuohon meluasiaan täytyy todeta, että itsellä ehkä edellinen auto oli sieltä meluisammasta päästä, joten nyt sielu lepää moottoritienopeuksissakin, siinä missä esim. isommasta autosta siirtyvä voinee kokea tuon jollain tapaa meluisaksikin. Huomannut myös, että tässä on selvästi hieman eri sietokynnyksiä eri ihmisillä. Itse väittäisin, että omien kokemuksieni perusteella ei ainakaan konsernin menekkituotteita meluisampi ole (Golf, Octavia), siinä missä esim. joku Passat toki voinee olla jo hiljaisempi.
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Nisze

Lainaus käyttäjältä: 1st_tsi - 13.08.11 - klo:11:41
Kaikki mitä tuolta "kansainavälisestä" lisävaruste-esitteestä löytyy, niin saa myös Suomesta. Tai ainakin Helsingin Seat centerin kautta saa tilailtua. Itselleni laitettiin kromiset peilinkuoret jo ennen auton luovutusta. Maksoi muistaakseni noin 150â,¬ asennettuna. Alkuperäiset tulivat tietenkin sitten paketissa mukana.

Itselle auto tuli tuossa maaliskuun lopussa ja kilometrejä on mittarissa nyt noin 9000km. Täytyy sanoa, että on kyllä ollut hintansa arvoinen vekotin. Keväällä teetätin autoon äänieristyskäsittelyn ja ruosteeneston, eipä kulu puhki ja äänitasokin hiukan laski. Syyskuussa sitten olisi edessä webaston ja peräkoukun asennus, jonka jälkeen alkaisi olemaan valmis paketti. :)

Oma versio on siis 1.2TSI Sport DSG.

Jerkus

Tänään saatiin sitten meidänkin kulkine liikenteeseen. Copa plus, koukulla ja moottorinlämmittimellä. Väri hopea. Mielenkiinnolla odotan polttoainelaskun pienenemistä.

Kapa

Jos perheellä on kakkosauton tarve, niin Ibiza on kyllä kova vaihtoehto kumppaniksi premiumille. Saattaa olla, että päivittäisajot tapahtuu mieluusti juuri tuolla kakkosella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy