Minkä vahan valitsisit autollesi?

Aloittaja rob-s, 19.10.10 - klo:21:14

« edellinen - seuraava »

Minkä näistä vahamerkeistä valitsisit autollesi?

AutoGlym
133 (31.7%)
Zymol
2 (0.5%)
Sonax
13 (3.1%)
Swissvax
11 (2.6%)
Dodo Juice
19 (4.5%)
Meguiars
44 (10.5%)
Ei mikään näistä
89 (21.2%)
Turtle Wax
21 (5%)
Collinite
88 (21%)

Äänestäjiä yhteensä: 401

MoFFe

Näin toisessa forumissa tälläisen... Tulee paha mieli kun katsoo omaa autoa =)
Ei varmaan tule koskaan olemaan tuossa kunnossa.  ;D
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=18392

zonni

Onkohan kukaan muu tilaillut tuolta tavaraa tuolta  http://www.erased.fi/  Olen tilannut melkein pari viikkoa sitten myllytysaineita/vahoja ja kyseiseen puljuun ei saa sähkö postilla mitään yhteytta ja tilauksessa lukee koko ajan odottaa tilassa,laskun kyllä maksoin heti tilatessa.
Ajattelin vaan että menikö rahat hukkaan >:(  Vai olenko itse jotenkin kämmännyt tilauksen,mutta kun ei tosiaan saa firmaan mitään yhteyttä.Joskus ainakin on ollut luotettava firma,no odotellaan vielä muutama päivä sitten tilattava jostain muualta.

Björn

Kannattaa soittaa ja kysellä... http://www.erased.fi/asiakaspalvelu

Itsekin tuolta taannoin tilailin ja toimitusaika hieman venähti, kun kuulemma on ollut tavaran saannissa tukkurilta ongelmia. Mutta soittamalla tosiaan saat varmaan oman tilauksesi tilasta selon.

edit. Niin tosiaan tuosta viivästyksestä seurasi kyllä hyvitys, mistä Maikille pointsit.

Pertsa

^ja ^^ Samat tuotteet ja samat hinnat täällä http://www.prospect.fi
Pari kertaa olen tilannut ja tavarat on tulleet muistaakseni viikon-puolentoista sisällä.

njs

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 04.05.11 - klo:13:25
^ja ^^ Samat tuotteet ja samat hinnat täällä http://www.prospect.fi
Pari kertaa olen tilannut ja tavarat on tulleet muistaakseni viikon-puolentoista sisällä.

Itsellä tuli viikossa tuolta, mutta paketista oli jätetty yksi tuote pois kun tietoa sen tulosta ei ollut. Hieman ärsyttävää kun kulut on kuitenkin 15â,¬. Juuri tälläisissä asioissa toivoisin näiltä pieniltä kotimaisilta verkkokaupoilta palvelua (kysytään jos halutaan toinen tuote vai odotetaanko tms.). Koska muuten voin tilata nämäkin ebaystä, kuten nytkin tein tuon yhden tuotteen osalta.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Maikki

Pahoittelut viivästyksestä asiakkaille.

Syy viivästykseen on se että erased verkkokauppa on yhteistyössä tatechnix.fi ja finwheels.fi verkkokauppojen kanssa ja kaikki ei ole mennyt kuten elokuvissa kun tarkoituksella yritettiin saada varasto mahdollisimman pieneksi siirtymävaiheeseen. Samalla siirryin töihin Oulun Polar Autovarusteelle.

Dodo Juicen tuotteet ovat tulleet mutta ValetPro:n tuotteissa tulo tuntuu kestävän. Kaikki tuotteet pitäisi olla n. 1.5vko sisällä varastossa ja viivästyneisiin toimituksiin laitetaan extraa korvaukseksi odotusajasta.

Kaikki tuotteet tulevat jatkossa löytymään Oulun Polarilta hyllystä joten Oulun seudulla asuville on helppoa tulla käymään ja hakemaan tuotteita.

Parin viikon ajan vielä parhaiten saa kiinni puhelimella klo 9-17 mutta kunhan toiminnot saadaan siirrettyä kokonaisuudessaan niin saadaan parannettua sekä toimitusten että sähköpostiviesteihin vastaamista.

Kunhan ValetPro:t tulevat laitetaan uutustuotteista tarjouksia. Uutuksina Dodon Basics Of Bling shampoo, ValetPro:lta dionysus trim gel jonka kesto on vähintään 3kk kumi- ja muovilistoissa sekä Brute Force esipesuaine.

tlindstr

Polottimeni oli aamulla rob-s:n hoidossa :)

Pohjalla oli uutena tehty Finikorin Brilliant peilikiilto -käsittely.
Tänään pinta sai Swissvax Shield PTFE vahan, vanteet Swissvax Autobahnin ja ikkunat nanokäsittelyn.
Kuvia http://hoitaa.com/PoloGTI_2011/Swissvax_vahaus_05052011/

Kiitos rob-s:lle erinomaisesta palvelusta!
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

vzv

Lainaus käyttäjältä: Maikki - 04.05.11 - klo:14:22
Kunhan ValetPro:t tulevat laitetaan uutustuotteista tarjouksia. Uutuksina Dodon Basics Of Bling shampoo, ValetPro:lta dionysus trim gel jonka kesto on vähintään 3kk kumi- ja muovilistoissa sekä Brute Force esipesuaine.

Ihan turhaan miehet naureskelevat naisten kosmetiikkatuotteiden nimille  ;D

chr

Fiksausfirma valitsi puolestani Autoglym HD kovavahan. Hyvä tuli, ja putsasivat vielä pirssin sisältäkin.

Karvis

Onko kellään tietoa löytyykö Oulun seudulta mistään myymiöstä hyllystä Meguiarsin #16:sta?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Cyclic Stig

Arvatkaapa kun investoin tuossa muutama viikko takaperin. Hankin heräteostoksena Bilteman Superwaxia järjettömään 6,99 â,¬:n hintaan (500ml:n pullo). Mietin kyllä ohimennen, että mitäköhän tämä mahtaa maalipinnalle tehdä, mutta päätin kuitenkin kokeilla.

Lopputulos oli, ettei auto ole luovutuksen jälkeen ikuna kiiltänyt niin hienosti (Enoo varma kiiltikö niin hyvin edes silloin)!! Huimaa kamaa ja erittäin helppokäyttöistä. Aika juoksevaa joten siitä sai helposti ohuen kerroksen, kuivui nopeasti ja pois pyyhkiminen oli todellakin pyyhkiminen, minkäänlaista hinkkausta tai kiillotusta ei tarvinnut. Härre Gyyd :o

Nyt kolme viikkoa myöhemmin pesin koslani seuraavan kerran ja nyt sitten huomasi kyllä, missä on säästetty. Vahapintaa on kyllä vielä ja tuloksena shampoopesulla (sieni+säämiskäkuivaus) kiiltävä pinta, muttei silmällä katsottuna läheskään yhtä kiiltävä kuin kolme viikkoa takaperin. Eli kestänee 2-3 pesua tai 2-3 kuukautta, sen jälkeen on syytä vetää uudelleen. Ei kovin kestävää, mutta kiiltävää kyllä.

rob-s

Suurimmat erot halvan ja kalliin vahan välillä on nimenomaan sen kesto. Erot näin ollen useimmiten näkyvät vasta useamman pesun jälkeen. Myös aika tekee tehtävänsä.

Myös Carnauban määrä ja laatu vaikuttaa kiiltoon.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Kapa

Ainakaan nuo lehtien testit eivät tue tuota korkean hinnan ja korkean laadun liittoa.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 15.06.11 - klo:21:38
Suurimmat erot halvan ja kalliin vahan välillä on nimenomaan sen kesto.
Varmaan ihan totta, mutta tuo oli oikeasti niin helppoa tavaraa käyttää, ettei minua haittaa jos vähän useamminkin joutuisi tekemään. TT:ssä on niin vähän peltipintaa, että tuossa ei kauaa mene. Ja halpaa kuin saippua, pullosta tekee tuollaisia pikkuautoja varmaan 10.

laamanto

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 01.05.11 - klo:22:37
Mites ihan Korrekin mustavaha vai mikäsenytoli?
Liekö sitä enää olemassakaan, tätä nykyä näköjään joku Muovikiilto.

Tätä koitin eilen mustaan Jettaan.. enpä tiedä. Mitään erityistä kiiltoa en huomaa, ja itse asiassa aineesta tahtoo jäädä sellaiset pyyhkimäjäljet puskuriin.

Ehkä en osaa vaan käytää...
A4 B9 -16
Jetta VI -12
Golf V GT -06
Golf IV GTI -02

Pumpeli

tuota collinite 476 vahaa tullut nyt pariin autoon laitettua ja paras vaha tähän mennessä käsitellä,mitä minä olen käyttänyt! aiemmin käytin tuota glymin hd vahaa ja siihen verrattuna laitto/kiillotus ihan eriluokkaa tällä collinitella.kestosta ei vielä ole vielä kokemusta...

makelja

Colli 476 on yksi kestävimpiä vahoja markkinoilla. Etenkin jos pohjat on hyvät. Eli todella puhtaat. Kunnon pesu ja savestus niin pitäisi pysyä jopa 10kk, kunhan pesu hoidetaan sopivilla aineilla.

SamKoo

Autoglymiä on tullut käytettyä ja todettu toimivaksi, aiemmin punainen + kulta yhdistelmällä nyt kullan tilalle tullut HD. AG:n detailer on myös tullut kuvioihin jonka levitän pesun jälkeen kuivauksen yhteydessä ainakin päälipinnoille + etupuskuriin. Taitaa tämä AG:n HD vaha jäädä aavistuksen verran tiukempaan verrattuna kultaiseen mutta silti mistään hikivahoista ei voi puhua, tosin hyvät pohjatyöt on kaiken A ja O
Volvo XC60 R-Design -12

MasTurbo

Mequn gold glassia laittanu kahteen omaan ja pariin vieraaseen autoon. Ihan kelpo purkki.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

anttito

Collinite 476.
Testasin tämän palstan viestien perusteella. Autoglym vaihtui lopullisesti Colliniteen helppouden ja keston vuoksi.

William76

Ensin tarvittaessa  :)kiillotus jollain  sitten COLLINITE nro 915, eikä tarvitse montaa kertaa vuodessa tehdä, mulle riittänyt kun teen keväisin, joskus olen toistanut syksyllä. Tehon huomaa siinä kun sadevesi valuu hyvin pois autosta aina eikä jää "seisomaan" . :) Hyvä tuote mutta makuasioitahan nämä on, on varmasti muitakin hyviä/ parempiakin olemassa.

TDiSmoke

Autoglymin Super Resin Polish ja päälle vielä Autoglymin Extra Gloss Protection. Kiiltää ja kestääNoilla olen tämän kesän pärjännyt. Ennen käytin Korrekin kestovahaa.

frozzu

Wolf's Chemicalsin Hard Body. Vaatii vähän hommaa (lue: myllytys ennen laittoa), mutta itse aineen levitys helppoa ja poispyyhintä myös. Jonkinlainen Nanopinnoite, pitäisi kestää jopa 2 vuotta. Katsellaan. Todella hydrophoobinen pinta ainakin on. Kaikki vesi valuu pois pinnassa pesun yhteydessä todella nopeasti. Pinta helmeilee myös hienosti.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

dosetti

Lainaus käyttäjältä: anttito - 28.07.12 - klo:23:09
Collinite 476.
Tämä minullakin ja pesukinnas, josta bongasin. Autoglym SRP oli ennen pelkästään ja se saa mennäkin 476 alle edelleen.

TAG

Lainaus käyttäjältä: TDiSmoke - 23.10.12 - klo:13:45
Autoglymin Super Resin Polish ja päälle vielä Autoglymin Extra Gloss Protection. Kiiltää ja kestääNoilla olen tämän kesän pärjännyt. Ennen käytin Korrekin kestovahaa.
Kokeilin tänä kesänä ensimmäisen kerran samaa settiä ja hyvät kokemukset. Kestänyt hyvin ja auto pysynyt yllättävän puhtaana. Vesisateet ovat toimineet ajossa jopa pienenä autopesuna välillä.

DNF

Ite useimmiten käyttänyt pohjille Glymin punaista ja päälle Megun NXT 2.0.
Meguiars kiiltää mukavasti, mutta levittäessä pölisee jonkun verran. Seuraavaksi Collin 476:ta, kunhan Megun purnukka tyhjenee.

makelja

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 23.10.12 - klo:14:20
Wolf's Chemicalsin Hard Body. Vaatii vähän hommaa (lue: myllytys ennen laittoa), mutta itse aineen levitys helppoa ja poispyyhintä myös.

Tuota Hardbodya olen minäkin ajatellut laittaa keväällä. Vielä ei kehtaa, kun pinta ei ole sellaisessa kunnossa että sen voisi laittaa siihen. (Lue: naarmuja liikaa)
Nyt on talvivahana 2krt vedetty Colli 476.

Dirti

Keväällä pistin pintaan Prestan Ultra Shieldin kestopinnoitteen ja kesällä Collin 915. Parina aikaisempana vuotena oon käyttönyt Prestan Best Waxia ja Imperial Paste Waxia.

Pitää kattoa jos kävis vielä ennen kunnon pakkasia vetäsemässä yhden kerroksen collin 915:sta pintaan.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

miksu69

Onkos Collinite 476 tai Collinite 915 myynnissä missäänpäin Tamperetta. Koittelin Googlata, mutten löytänyt mitään paikkaa tai sit en vaan osaa......
Passat Variant Highline 3,6 V6 FSI 220 kW 4MOTION DSG

Dirti

Lainaus käyttäjältä: miksu69 - 23.10.12 - klo:20:08
Onkos Collinite 476 tai Collinite 915 myynnissä missäänpäin Tamperetta. Koittelin Googlata, mutten löytänyt mitään paikkaa tai sit en vaan osaa......

Ite tilasin shinearamasta, reilusti halvempaa kuin suomessa ja nopee toimitus. Tosin ei nyt yhtä purkkia kannata tilata mutta useamman tuotteen kanssa hintaero näkyy selkeästi.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy