Minkä vahan valitsisit autollesi?

Aloittaja rob-s, 19.10.10 - klo:21:14

« edellinen - seuraava »

Minkä näistä vahamerkeistä valitsisit autollesi?

AutoGlym
133 (31.7%)
Zymol
2 (0.5%)
Sonax
13 (3.1%)
Swissvax
11 (2.6%)
Dodo Juice
19 (4.5%)
Meguiars
44 (10.5%)
Ei mikään näistä
89 (21.2%)
Turtle Wax
21 (5%)
Collinite
88 (21%)

Äänestäjiä yhteensä: 401

FroDoZu

Täällä nyt käytössä Wolfsin BodyWrap. Omassa autossa ollut talven yli ja uuteen laitossa kans. Aikaisemmin tullut vedettyä Collin 915:sta ja alle SRP:tä tai Blackholea.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Cyclic Stig

Ã,,änestin "ei mikään näistä" koska en juuri ole Rellua jaksanut ruveta vahailemaan. Simonizin Rinse off vahaa (joka siis levitetään kuivaamattomalle pinalle ja huuhdellaan pois) ostin mutta senkin käyttö jäi yhteen kertaan. Kerran viikossa kun pesee (duunissa on jotain Autosmartin myrkkyä joka vaikuttaa todella tehokkaalta) niin eipä tuo paska juuri ehdi pinttyä.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

VWonderman

Nyt oli pakko äänestää että Meguiars, mutta katotaan nyt mitä tulee tilattua parin muun foorumilaisen kanssa Elitecarcaresta... ::)

Kaapista löytyy nyt toistaiseksi Megun Ultimate Paste Wax (ei varmaan lopu ikinä), Gold Class, Ultimate Quick Wax, AG:n SRP ja Chemical Guys:n Extreme Synthetic Detailer. Tuoksuu muuten ihan karkilta toi viimeisin, niinkuin myös saman valmistajan Glassworkz. ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

topias

tänään tuli messukeskuksen hottentotti-näyttelystä poimittua pullo mequn gold class vahaa ja water magnet kuivausliina. kokeillaan tuota parinkymmenen autoglym-vuoden jälkeen.

Dark_Snake

http://www.nosotuote.fi/tuotteet.html?id=0/13

Tässä on muuten erittäin hyvä aine, äärimmäisne helppoa laittaa ja ainakin luvataan erittäin hyvä kestävyys ja kiillon säilyminen useista pesuista huolimatta. Nyt jäädään kerämään kokemuksia. Vaimon auto sai tänään käsittelyn ja omani laitan tuolla tulevan viikon aikana...

Kopsu

Dodoa on tullut nykyään käytettyä, en tiedä onko kesto maailman paras mutta tuoksu ja kiilto on loistavia. Punaisessa Leonissa on orange crush alla ja huomenna tulee acrylic spritz sealant päälle. Koitin tuota vesipohjaista sealantia konepeittoon ja sehän tuntuu oikeasti toimivan. Sateella vesi virtaa kauniina puroina pitkin konepeittoa ja kurakin suorastaan välttelee käsiteltyä aluetta. Eikä edes järkyn hintaista, suosittelen.

Nuo Dodon pikkupurkit ovat mainio keksintö, 2-3 vahausta kympillä. Isommat tuppaavat kestämään vähän turhan pitkään.

Tomppis

Tällä hetkellä pinnassa Bilt Hamber Finis-Wax, suosittelen! Kylläkin ruvennut jo antautumaan muytta eipä sillä enää tässä vaiheessa niin väliä, kun auto pääsee kohta taas vaihteeksi myllyn alle. :) Sitten voisi harkita jo jotain muuta vahaa.

J64

Lainaus käyttäjältä: Dark_Snake - 14.04.13 - klo:13:44
http://www.nosotuote.fi/tuotteet.html?id=0/13

Tässä on muuten erittäin hyvä aine, äärimmäisne helppoa laittaa ja ainakin luvataan erittäin hyvä kestävyys ja kiillon säilyminen useista pesuista huolimatta. Nyt jäädään kerämään kokemuksia. Vaimon auto sai tänään käsittelyn ja omani laitan tuolla tulevan viikon aikana...

Laitahan kokemuksia tulemaan sitten kun niitä kertyy. Hintaa tuolla käsittelyllä ei juurikaan ole, mutta eniten arveluttaa onko siitä mitään hyötyä tai jos on, niin mikä on käsittelyn kestoikä.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

Huppe

Pitäisikö uuden auton pintaan vetäistä joku vaha? Varmaan pitää, mutta mikä? Olisiko syytä ottaa ihan joku ammattilaisen tekemä ensikäsittely? Valkoinen Octavia siis tilauksessa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 20.04.13 - klo:11:01
Tällä hetkellä pinnassa Bilt Hamber Finis-Wax, suosittelen! Kylläkin ruvennut jo antautumaan muytta eipä sillä enää tässä vaiheessa niin väliä, kun auto pääsee kohta taas vaihteeksi myllyn alle. :) Sitten voisi harkita jo jotain muuta vahaa.
Samaa vedin itsekin auton pintaan viikonloppuna. On hyvää ainetta ja tuntuu olevan riittoisaa, kun näytepakkauksesta on vahattu kaksi autoa eikä ole vielä puoltakaan käytetty.

Talveksi laitan sitten Colliniten 476S:ä kestävyyden takia.
Audi A4 Allroad quattro -17

TLPH

Käytän tällähetkellä Finish Kare Hi-Temp Paste Wax (FK1000-Hi) 2 kerrosta tunnin parin kuivumisvälein.
Sitä ennen olen laittanut Carlack68 Nanoa auton pintaan.
Vaha pysyy mielestäni kauemmin,kun on tätä vahan alla.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 22.04.13 - klo:09:00
Pitäisikö uuden auton pintaan vetäistä joku vaha? Varmaan pitää, mutta mikä? Olisiko syytä ottaa ihan joku ammattilaisen tekemä ensikäsittely?

Itse sipaisen aina uutukaisen pintaan ihan sellaista markettikamaa kuin "uuden auton vahaa". Sitten muutaman kuukauden jälkeen vien pajalle jossa pinta käsitellään pysyvämmin. Kysyt olisiko syytä ottaa..., tuo menee ihan sinun mieltymyksiesi ja kukkaron mukaan.

Tämä keskusteluketju on äänestettävistä tuotteista päätellen hieman pitemmälle perehtyneiden heiniä kuin omat juttuni :)

Tomppis

Totta kai auton suojaaminen aina kannattaa, en vaan näe juurikaan järkeväksi tuota "uuden auton vaha" ja siitä parin kk jälkeen menet fiksarille ottamaan pinnan, koska todennäköisesti peset jollakin turtlen liukkarilla (liuotinaineella) autosi jolloin taatusti tuo markettivaha häviää. :) Joko suoraan ammattilaiselle tai sitten itse esimerkiksi www.pesukinnas.com -ohjeiden mukaan.

makelja

Uuden auton vaha yleensä tarkoittaa että siinä ei ole mitään työstäviä aineita. Eli laadukkaat vahat tekevät saman, eikä niissäkään ole mitään pintaa "parantavia" aineita.
Jos kohtuuhinnalla haluat päästä ja samalla saada kunnon kestävän pinnan. Haepa Fixus liikkeestä Meguiars #16. Maksaa ehkä vähän enemmän kuin se uuden auton vaha, mutta on varmasti kestävä ja laadukas, kunhan et pese sillä liuotinpesuaineella. Niitä ei kestä oikein mikään vaha, eikä myöskään Fairyä. Siitä #16 purkista sitten vahaa, myös poikasi, isäsi ja isoisäsi. Sen verran riittoisaa kamaa on.
Oma purkki on nyt ollut mulla kolmisen vuotta ja autoja siitä on vahattu n. 20 ja se rupeaa olemaan puolessavälissä.

HoXXma

Ã,,äni Sonaxille. Syynä lähes yksinomaan se, että vahalla voidaan käsitellä myös mustat muoviosat ja kumitiivisteet siten ettei ne jää spurgun oksennuksen väriseksi kuivuttuaan. :o  Myös "mopo" vahataan aina juuri tästä syystä Sonaxilla.

Dirti

Hyllystä kun löytyy jos jonkinlaista vahaa niin nyt on kuorma-auton hytin kyljet saaneet myllytyksen jälkeen pintaan AG Ultra Deep Shineä ja Prestan Best Waxia. Keulaa en myllyttänyt kun se on teipattu mustaksi joten pesun ja ipa pyyhinnän jälkeen kokeeksi Prestan Ultra Shield kestopinnoitetta päälle.
Se täytyy sanoa että tuo prestan kestopinnoite on kaikin puolin helpoin työstettävä.

Sivuikkunat saivat osakseen AG Car Glass Polishia sekä kokeeksi Malcon Imperial Paste Waxia. Peilit saivat osakseen vain tuon Imperial Paste Waxin.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 22.04.13 - klo:21:09
Hyllystä kun löytyy jos jonkinlaista vahaa niin nyt on kuorma-auton hytin kyljet saaneet myllytyksen jälkeen pintaan AG Ultra Deep Shineä ja Prestan Best Waxia. Keulaa en myllyttänyt kun se on teipattu mustaksi joten pesun ja ipa pyyhinnän jälkeen kokeeksi Prestan Ultra Shield kestopinnoitetta päälle.
Se täytyy sanoa että tuo prestan kestopinnoite on kaikin puolin helpoin työstettävä.

Sivuikkunat saivat osakseen AG Car Glass Polishia sekä kokeeksi Malcon Imperial Paste Waxia. Peilit saivat osakseen vain tuon Imperial Paste Waxin.

Itsellä OLI prestan "kestopinnoite". Pysyi kuosissaan ehkä pari kk jonka jälkeen antautu, toivottavasti sulla kesto ois vähän parempi. :)

Kapa

Koskaan en ole ymmärtänyt näitä autonsa liuottimella pesijöitä? Vahassa tietenkin on liuotinta, mutta sen käyttö on hallittua. Liuottimen hulvaton käyttö pesee ne ruostesuojien elementit sieltä koteloista sun muista paikoista. Fairy on melko pieni riski verrattuna liuottimiin, vaikka rasvaan iskee sekin, mutta ei ole mikään varsinainen liuotin. Kysyn ihan suoraan teiltä liuotinhemmot; onko siitä mitään todellista hyötyä?

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 22.04.13 - klo:21:23
Itsellä OLI prestan "kestopinnoite". Pysyi kuosissaan ehkä pari kk jonka jälkeen antautu, toivottavasti sulla kesto ois vähän parempi. :)

Mulla oli n. 8 kk verran exeossa kyseinen pinnoite ennen kun vasen kylki maalattiin kolarin takia uusiksi, jonka jälkeen poistin muualtakin pinnoitteen. Mitään antautumisen merkkejä ei ilmaantunut ja nyt pitäisi vetää uusiksi pintaan. Pohjatyöt pitää olla kyllä hyvin tehty ja muutenkin pitää olla huolellinen ettei esim liian kosteassa vedä pintaan.

Missä sulla laitettiin tuo pinnoite, vai laitoitko itse? Takuun alainenhan tuo pnnoite on jos ammattilainen sen on tehnyt.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

JeanC

GRV goldRally Waxia meinasin pari putelia ostaa  8)

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 22.04.13 - klo:16:27
Totta kai auton suojaaminen aina kannattaa, en vaan näe juurikaan järkeväksi tuota "uuden auton vaha" ja siitä parin kk jälkeen menet fiksarille ottamaan pinnan, koska todennäköisesti peset jollakin turtlen liukkarilla (liuotinaineella) autosi jolloin taatusti tuo markettivaha häviää.

Moro Tomppis, jos minulle vastasit  :)  Olet tavallaan oikeassa. Selityksentynkää... Saan auton toukokuussa. Laitan mitä pikimmin vähän vahaa pintaan. En käytä kesällä liuotinta koska lika on helpommin irtoavaa. Olen tykästynyt erääseen tiettyyn suojakäsittelyyn mutta sitä ei laiteta ennen kuin auton valmistumisesta on muistaakseni kolmisen kuukautta.

SKU

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 22.04.13 - klo:22:24
GRV goldRally Waxia meinasin pari putelia ostaa  8)

:o

Vain pari putelia, aikas köyhää.  :P
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

luppa

Keltaista Simonizia olen käyttänyt, siis sitä kovavahaa. Hyvä kesto ja kiilto.

rob-s

LainaaGRV goldRally Waxia meinasin pari putelia ostaa

Onneksi hinta kuitenkin sisältää autoshampootakin:)
Taitaa suurin osa tämän tuotteen hinnasta olla itse pakkauksesta.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

TLPH

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 23.04.13 - klo:10:13
Onneksi hinta kuitenkin sisältää autoshampootakin:)
Taitaa suurin osa tämän tuotteen hinnasta olla itse pakkauksesta.

Ainahan voi varovasti tyhjentää pakkauksen ja täyttää vaikka Bilteman vahalla ;D

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: luppa - 23.04.13 - klo:09:34
Keltaista Simonizia olen käyttänyt, siis sitä kovavahaa. Hyvä kesto ja kiilto.
Vanha kunnon "hikisimppa" siis.
Mullakin joskus aikoja sitten ollut tuota. Pitäisiköhän taas kokeilla kun ei oikein muista kuinka kovatöinen tuo oikeasti taas olikaan.

makelja

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 23.04.13 - klo:11:22
Vanha kunnon "hikisimppa" siis.
Mullakin joskus aikoja sitten ollut tuota. Pitäisiköhän taas kokeilla kun ei oikein muista kuinka kovatöinen tuo oikeasti taas olikaan.

Mä taas olen ajatellut ostaa purkin tuota ihan vaan sen takia että pääsee kokeilemaan mitä on suuritöinen vaha.  :P Ei hintakaan ole kovin paha.

poloboy

Olen jo kauan suunnitellut hankkivani Collinite 476s:ää sen saaman kehujen takia, mutta Turtlen kiinteä vaha on niin riittoisaa, etten vielä ole saanut sitä loppumaan. Simonizin kiinteällä keltaisella tulee joskus myöskin vahattua, tosin jos Simoniz palaa kiinni maalipintaan sen kanssa on kyllä töitä. Olen monta kertaa yrittänyt ostaa sitä Bilteman testivoittaja-Super Wax:ia, mutta on aina ollut loppu?
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

-ah-

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 23.04.13 - klo:12:00
Olen jo kauan suunnitellut hankkivani Collinite 476s:ää sen saaman kehujen takia, mutta Turtlen kiinteä vaha on niin riittoisaa, etten vielä ole saanut sitä loppumaan.

Itsellä on ollut tuo Collinite yli 2 vuotta, ja sillä on oman auton lisäksi vahattu vanhempienkin molempia autoja useaan otteeseen, ja purkki lienee nyt n. puolessa välissä. Yleensä laitan varmuuden vuoksi pari kerrosta vahaa, joten tuosta on riittänyt jo nyt arviolta >20 vahakerrokseen. Tekisi mieli kokeilla jotain toista vahaa välillä, mutta ei näitä kiinteitä vahoja saa käyttämällä loppumaan.

Ktk

Autoa ei oikein tarvitse nykyään vahailla, poikkeuksena hutaisin Glymin kultaisen viime viikolla ajoon tulleeseen Coupeen, viime keväänä tein samanlaiseen saman käsittelyn.

Mopoon hutaisin keväällä ensihätään Glymin punaisen. Tuossa mopossa vahaus on niin nopea operaatio että kunhan jotenkin suojaa niin kelpaa, sen voi tehdä uusiksi sitten kun siltä tuntuu. En tod. rupea sijoittamaan tuon takia vahoihin montaa kymppiä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy