VW:n laatu on romahtanut, ongelmia pimitetään.

Aloittaja Zaasa, 21.01.16 - klo:15:26

« edellinen - seuraava »

Zaasa

Karua luettavaa.

"Ã,,lkää koskaan kertoko autotehtaan korvausvastuusta eli "goodwillistä" eteenpäin. Asiakkaan silmissä te (jälleenmyyjäliikkeet) olette sankareita, jotka tukevat asiakasta, kun ongelmia tulee vastaan".
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1453343193002.html

Passatti

Kyllä oli surullista luettavaa. Onko ahneus ajanut hommat tähän malliin? Saksassa VW on nostanut takuun 5 vuoteen. Koska meillä Kesko?
Always lead, never follow

Jultsu

Laatu romahti VW-konsernilla jo 10 vuotta sitten, nytkö vasta täällä peräpohjolassa ihmiset heräävät todellisuuteen?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

nemos

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 21.01.16 - klo:15:35
Saksassa VW on nostanut takuun 5 vuoteen.

5 vuoden takuu Saksassa koskee vain tällä hetkellä myytäviä Allstar-erikoismalleja.
Volvo XC60 T8 Inscription

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 21.01.16 - klo:15:26
Karua luettavaa.

"Ã,,lkää koskaan kertoko autotehtaan korvausvastuusta eli "goodwillistä" eteenpäin. Asiakkaan silmissä te (jälleenmyyjäliikkeet) olette sankareita, jotka tukevat asiakasta, kun ongelmia tulee vastaan".
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1453343193002.html

Päin vastoin kenelle tämä on yllätys? Goodwill työt on marmorille paskahommia. Mielummin tekevät vaikka 50/50 diilin ja ottavat rahat sekä valmistajalta, että asiakkaalta!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

raipuli

Luojan kiitos, että tämäkin tuli valtamedian tietoon. Milloinkohan VAGmaailma (Tekniikanmaailma) uutisoi tästä? Enpä lähipiiristä montaa tyytyväistä +vm 2008 VAGin omistajaa tiedä... Oikeasti 50% "goodwillinä" tehdyt korjaukset on ollut VW-konsernille tuottoisaa bisnestä!
Volvo V60 CC, D4 AWD 2020
Ex Ford Mondeo 1.6 tcdi 2015
EX Opel Astra Sport Tourer 1.7cdti man, Sport, 2011
Ex Skoda Octavia Combi 1.6tdi man Elegance 2010
Ex Skoda Octavia HB 1.9tdi man Ambiente 2007
Ex Ford Fiesta 1.4 Trend 2006

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 21.01.16 - klo:16:24
Laatu romahti VW-konsernilla jo 10 vuotta sitten, nytkö vasta täällä peräpohjolassa ihmiset heräävät todellisuuteen?

Ainakin Paskatissa viimeinen oikea oli 2005 3B(G), tukeva ja hiljainen. Sen vaihtamista 3C malliin harmittelen itsekseni vieläkin.
Toki joissakin suhteissa on kehitystä tapahtunut, mutta silti: artisti maksaa.  :o
Yritetään pärjätä.

japa

Onko joku kuullut että näissä uuden mallisarjan koneissa missä on jakohihna. 1,4 ja 1,2 Että niissä olis ongelmaa. Ei ole. Eivätkä syö öljyä. Linkittäkää tänne jos on. 8)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: japa - 21.01.16 - klo:18:41
Onko joku kuullut että näissä uuden mallisarjan koneissa missä on jakohihna. 1,4 ja 1,2 Että niissä olis ongelmaa. Ei ole. Eivätkä syö öljyä. Linkittäkää tänne jos on. 8)

Ja miten paljon noilla on jo suuremmassa mittakaavassa ajeltu? onko keskimääräiset kilometrit noille koneille ylittänyt 100 tkm?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

BobSmith

Eipähän tuossa Iltasanomien jutussa ollut mitään uutta eikä ihmeellistä. Kaikki nuo asiat ovat olleet tiedossa jo vuosia. Jotenkin vaan tuntuu, että lehdillä on ollut pulaa aiheista, ja piti saada jotain "raflaavaa" kirjoitettavaa.

Zaasa

#10
^ "Juttu", AutoBildin laaturaportti on lähtöisin VW:n kotimaasta Saksasta. Saattaa  VW:n mainokset olla jatkossa vähissä kyseisessä lehdessä.

"Auto Bild päättää laaturaporttinsa Volkswagenia koskien jäätävään yhteenvetoon:
Korjattavat kohdat lisääntyvät, ongelmia siirretään eteenpäin â€" eikä vain pakokaasuihin liittyen."

Hannes

Ei riitä kummalliisuus itse autoa VW:tä kohtaan mutta ihmeteltävää riittää itse Saksalaisissakin ;D

raipuli

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 21.01.16 - klo:18:05
Ainakin Paskatissa viimeinen oikea oli 2005 3B(G), tukeva ja hiljainen. Sen vaihtamista 3C malliin harmittelen itsekseni vieläkin.
Toki joissakin suhteissa on kehitystä tapahtunut, mutta silti: artisti maksaa.  :o

Itse harmittelen kanssa että miksi piti vaihtaa -07 vuoden 1.9tdi Octavia täysin toimivana ja vain 310tkm ajettuna vikaiseen 2010 vuoden 1.6tdi Octaviaan jolla ajettu 68tkm. 2010 versio oli vielä ollut leasingkäytössä ja korjauskulut oli enemmän kuin 8kk ja  33tkm aikana enempi, kuin 2007 vuoden mallissa 3,5 vuoden ja 200tkm aikana :D Onneksi korjauskulut meni myyjän piikkiin.
Volvo V60 CC, D4 AWD 2020
Ex Ford Mondeo 1.6 tcdi 2015
EX Opel Astra Sport Tourer 1.7cdti man, Sport, 2011
Ex Skoda Octavia Combi 1.6tdi man Elegance 2010
Ex Skoda Octavia HB 1.9tdi man Ambiente 2007
Ex Ford Fiesta 1.4 Trend 2006

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 21.01.16 - klo:18:47
Ja miten paljon noilla on jo suuremmassa mittakaavassa ajeltu? onko keskimääräiset kilometrit noille koneille ylittänyt 100 tkm?
Varmasti on ajettu useammilla yli 100tkm. 1.4 Act moottorista joka oli -13 Golffissani en ole kuullut mitään huonoa. Olen ymmärtänyt 1.2 TSI:n olevan edelleen ketjumoottori, tai sitten olen väärässä.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 21.01.16 - klo:20:40
Varmasti on ajettu useammilla yli 100tkm. 1.4 Act moottorista joka oli -13 Golffissani en ole kuullut mitään huonoa. Olen ymmärtänyt 1.2 TSI:n olevan edelleen ketjumoottori, tai sitten olen väärässä.

Uusin versio on hihnalla. Toki ketjuversiokin on vielä käytössä tietyissä malleissa.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Wekotin

Laatu vaihtui Volkkarilla laatuvaikutelmaan. Laatu on muutakin kuin toimiva, kestävä tuote. Se vaatii myös, että yhtiön arvot ruohonjuuritasolta korkeimpaan tappiin on sitoutunut siihen. Volkkarin päästöskandaali kyllä kertoi millä tasolla yhtiön arvot ovat. Kusetus, salaaminen, kaikenlainen filunki ei kuulu laatuun.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 21.01.16 - klo:16:24
Laatu romahti VW-konsernilla jo 10 vuotta sitten, nytkö vasta täällä peräpohjolassa ihmiset heräävät todellisuuteen?

Ei nämä jästipää härmäläiset kyllä näytä heräävän vieläkään ;D
http://www.ess.fi/uutiset/talous/2016/01/04/volkswagen-edelleen-suomen-suosituin-automerkki
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Jarlat

Meillä emännällä jetta 1.4tsi vm.2012 ja öljyä maistuu minusta liikaa vaikka litra / 1000km on kuulemma normaalia. Itsellä Amarok 2.0BiTdi vm.2011. Ajettu 148tkm ja koneremontti tehty...😢  Ei ihan, mutta molemmat turbot oli entiset ja kansi jokaisesta sylinteristä halki joista kolmosesta päästä nesteet männänpäälle. Tyhjäkäynnillä teki helvetillisen savupilven taakseen... nyt 6000â,¬ köyhempänä en pysty vaihtamaan autoa pois kun tuli niin kalliksi. Kansi oli B-versio / vahvistettu, eli ollut vikoja luultavasti paljonkin. Emännän jetta vaihtui uuteen Hyundai Tucsoniin. 5v ilman km-rajaa kertoo jo jotain. Entinen auto oli hyundai ix35 eikä ollut 4v. aikana mitää vikaa...nyt on tilanne toinen, kiitos Amarokin. Inuiittien kielessä tuo tarkoittaa sutta ja pitää jopa paikkansa...

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Jarlat - 21.01.16 - klo:21:41
Meillä emännällä jetta 1.4tsi vm.2012 ja öljyä maistuu minusta liikaa vaikka litra / 1000km on kuulemma normaalia. Itsellä Amarok 2.0BiTdi vm.2011. Ajettu 148tkm ja koneremontti tehty...😢  Ei ihan, mutta molemmat turbot oli entiset ja kansi jokaisesta sylinteristä halki joista kolmosesta päästä nesteet männänpäälle. Tyhjäkäynnillä teki helvetillisen savupilven taakseen... nyt 6000â,¬ köyhempänä en pysty vaihtamaan autoa pois kun tuli niin kalliksi. Kansi oli B-versio / vahvistettu, eli ollut vikoja luultavasti paljonkin. Emännän jetta vaihtui uuteen Hyundai Tucsoniin. 5v ilman km-rajaa kertoo jo jotain. Entinen auto oli hyundai ix35 eikä ollut 4v. aikana mitää vikaa...nyt on tilanne toinen, kiitos Amarokin. Inuiittien kielessä tuo tarkoittaa sutta ja pitää jopa paikkansa...

Ei ilmeisesti ole osattu mitoittaa kestoa tehoihin nähden tuossa amarokin koneessa? Kestihän se melkein odotetun volkkarin eliniän, 148/200 tkm
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Jarlat

Joo, liika paljon yritetään pienestä kiukaasta löylyä. Tuollasen korin voimanlähteenä pitäs olla väh.3.0Tdi, niin vois olla vähä matalampi viritteinen. Jostain luin myös, että suunniteltu käyttöikä olis n.200tkm, ei tahdo ymmärtää. VW:llä pikkasen lyhyemmät elinkaaret kuin muilla.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: raipuli - 21.01.16 - klo:18:04
Luojan kiitos, että tämäkin tuli valtamedian tietoon. Milloinkohan VAGmaailma (Tekniikanmaailma) uutisoi tästä? Enpä lähipiiristä montaa tyytyväistä +vm 2008 VAGin omistajaa tiedä... Oikeasti 50% "goodwillinä" tehdyt korjaukset on ollut VW-konsernille tuottoisaa bisnestä!

Joskus TM: keskustelupalstalla pyydettiin lehteä tutkimaan/kirjoittamaan noista vag:sten ongelmista (Välijäähdyttimen jäätyminen, jakoketjut sekä DSG-laatikkojen ongelmat). Olen nähnyt lehdessä kolme riviä aiheesta. Miksiköhän?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

El_Miguel

No omasta kokemuksesta täytyy kyllä sanoa, että minusta Golfin osalta laatu on pikemminkin parantunut viime vuosina.

Olen omistanut V, VI ja nyt VII mallit(toki ajettu vasta 70tkm) ja parannusta on V mallista tullut paljon. En tiedä millä mittarilla V Golf olisi parempi auto kun nykyinen VII. Sen kanssa oli itsellä jos jonkunlaista ongelmaa, mutta kahden viimeisen osalta on ollut harvemmassa. Nykyisessä autossa ainut vika tähän mennessä on ollut repsikan aurinkolipan valon palaminen. Mutta tietysti kun joku sanoo kuitenkin, kilsoja on vielä liian vähän, että voisi mitään kovin syvällistä vielä sanoa.

Eli jos VII mallit on liian vähän ajettuja että niiden laadusta voi vielä sanoa, niin voiko sitten kuitenkin sanoa että laatu on laskunut viime vuosina?
VW Golf VII 1.6TDI bluemotion 81kw

pomo

Onhan siinä vw:ssä ollut enemän sähkövikaa ja muuta pientä kuin esim skodassa jo pitkään! Oisko kokoonpanossa ongelmia? Se on yksi hyvä veikkaus minkä olen kuullut.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: El_Miguel - 22.01.16 - klo:07:07
No omasta kokemuksesta täytyy kyllä sanoa, että minusta Golfin osalta laatu on pikemminkin parantunut viime vuosina.

Olen omistanut V, VI ja nyt VII mallit(toki ajettu vasta 70tkm) ja parannusta on V mallista tullut paljon. En tiedä millä mittarilla V Golf olisi parempi auto kun nykyinen VII. Sen kanssa oli itsellä jos jonkunlaista ongelmaa, mutta kahden viimeisen osalta on ollut harvemmassa. Nykyisessä autossa ainut vika tähän mennessä on ollut repsikan aurinkolipan valon palaminen. Mutta tietysti kun joku sanoo kuitenkin, kilsoja on vielä liian vähän, että voisi mitään kovin syvällistä vielä sanoa.

Eli jos VII mallit on liian vähän ajettuja että niiden laadusta voi vielä sanoa, niin voiko sitten kuitenkin sanoa että laatu on laskunut viime vuosina?

V Golf onkin ollutkin ehkä se heikoin Golf laadullisesti, ehkä. Monen mielestä IV Golf on ollut kuitenkin se paras Golf laadun näkökulmasta, siinäkö heti 2000-luvun alussa tapahtui se suuri laatukyykkäys..? Itsekin uskon siihen että nyt on jo muutama vuosi menty taas parempaan päin, mutta riittääkö se... Nää päästösählingit ja muut eivät tulleet tietystikään parhaaseen saumaan.
Octavia III RS TDI

El_Miguel

Lainaus käyttäjältä: pomo - 22.01.16 - klo:07:39
Onhan siinä vw:ssä ollut enemän sähkövikaa ja muuta pientä kuin esim skodassa jo pitkään! Oisko kokoonpanossa ongelmia? Se on yksi hyvä veikkaus minkä olen kuullut.

No itselle ei ole kyllä mitään kokemuksia sähköviosta, eli en tiedä miten yleisiä nuo ovat ja onko oikeasti jotain eroa volkkarin ja skodan välillä. Mutta jos on niin uudemmat ratkaisut tulevat ensin volkkariin ja vasta sitten skodaan joka voisi selittää jotain. Mutta kuten sanottu, itse en ole tuollaista nähnyt tai kuullut...
VW Golf VII 1.6TDI bluemotion 81kw

Geoman

Minulla ei ole tiedossa,  miten AutoBild-lehti mittaa auton laatua. Oma VW Golf Plus 2.0 TDI (DSG-mukaan lukien ) vm 2011 on toiminut hyvin (tosin oli lehden vertailussakin alkupäässä). En aio päästöhuijauksestakaan vaatia korvauksia, koska ei siitä ole ollut minulle mitään haittaa.

Bensiinikoneiden jakoketjut ja DSG7 vaihteistot kuivakytkimellä ilmeisesti ovat nuo laatuongelmat?

kt

Kannattaa kuitenkin muistaa, että VAG:n eri mallit tulevat eri kokoonpanotehtailta ja vaikka laatujärjestelmän pitäisi taata samantasoinen valmiste kaikkialla, niin syntyyhän niitä eroja jo pelkästään kokoonpanolinjoilla. Toinen laatueroihin vaikuttava seikka on alihankkijat, joita on runsaasti.  Eri puolilla Eurooppaa, Meksikoa, Venäjää, yms sijaitsevat kokoonpanotehtaat tietenkin käyttävät eri alihankkijoita. Ei ne jakoketjut samasta pajasta joka moottoriin tule. Tai turbot, tai laakerit, jne...

Jos omistamistani 3 autosta, Golf Variant IV, Octavia 2 tai GolfPlus pitäisi paras valita, niin kyllä Ocu2 ja Plussa on tasaveroisina. Plussa ehkä selvisi pienemmin takuukorjauksin. Ocuun vaihdeltiin vakionopeussäädintä ja säädettiin 4-pyöräsuuntausta ja radio paukkui, jne... (=alihankkinnat). Plussassa ei ollut oikeastaan mitään sellaista, josta itse olisin valittanut ja korjausta vaatinut. Variant oli 10 vuotta sitten myös luotettavan laiska ja sopivan kookas.
Kyllä Plussa ykkössijalle laadussa menee. Nyt kun Plussan korvasi Sportvan ja hinta on tuollainen, niin Fabiaan joutui vaihtamaan. No tälläkin on tähän saakka pärjätty.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

ajs178vag

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 22.01.16 - klo:09:12
Minulla ei ole tiedossa,  miten AutoBild-lehti mittaa auton laatua. Oma VW Golf Plus 2.0 TDI (DSG-mukaan lukien ) vm 2011 on toiminut hyvin (tosin oli lehden vertailussakin alkupäässä). En aio päästöhuijauksestakaan vaatia korvauksia, koska ei siitä ole ollut minulle mitään haittaa.

Bensiinikoneiden jakoketjut ja DSG7 vaihteistot kuivakytkimellä ilmeisesti ovat nuo laatuongelmat?

Onko nykyisessä Audi A3:ssa tuo DSG7-kuivakytkinvaihteisto?

Uti

Lainaus käyttäjältä: ajs178vag - 22.01.16 - klo:09:59
Onko nykyisessä Audi A3:ssa tuo DSG7-kuivakytkinvaihteisto?
Ainakin 1.4-litraisissa bensakoneissa on kuiva S-tronic 7.

Markku

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: pomo - 22.01.16 - klo:07:39
Onhan siinä vw:ssä ollut enemän sähkövikaa ja muuta pientä kuin esim skodassa jo pitkään! Oisko kokoonpanossa ongelmia? Se on yksi hyvä veikkaus minkä olen kuullut.
Neljäs VAG auto ajossani, kaksi Skodaa, Yksi Golf ja nykyinen Cupra. Yhdessäkään ei ole ollut sähkövikoja eikä muitakaan vikoja. Ensimmäisen kerran kuulen "tarinoita sähkövioista" :D Muutamia pikku juttuja on tehty takuuaikoina, valojen säätöä, takalyhtyjen vaihtoa kosteuden vuoksi, nelipyörä suuntaus...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy