VW:n laatu on romahtanut, ongelmia pimitetään.

Aloittaja Zaasa, 21.01.16 - klo:15:26

« edellinen - seuraava »

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 22.01.16 - klo:15:32
Neljäs VAG auto ajossani, kaksi Skodaa, Yksi Golf ja nykyinen Cupra. Yhdessäkään ei ole ollut sähkövikoja eikä muitakaan vikoja. Ensimmäisen kerran kuulen "tarinoita sähkövioista" :D Muutamia pikku juttuja on tehty takuuaikoina, valojen säätöä, takalyhtyjen vaihtoa kosteuden vuoksi, nelipyörä suuntaus...
Oletko kenties ostanut autosi uutena? Eiköhän VAG autot kestä hyvin ainakin ensimmäiset 50tkm. Sen jälkeen vikoja ilmenee enemmän, kuin monessa muussa merkissä. Osa vioista ovat todella kalliita korjata ja valitettavan moni on joutunut ainakin osan itse maksamaan.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 22.01.16 - klo:15:47
Oletko kenties ostanut autosi uutena? Eiköhän VAG autot kestä hyvin ainakin ensimmäiset 50tkm. Sen jälkeen vikoja ilmenee enemmän, kuin monessa muussa merkissä. Osa vioista ovat todella kalliita korjata ja valitettavan moni on joutunut ainakin osan itse maksamaan.

Minusta auton laatu ja kestävyys punnitaan 100-300tkm väliin. Uutena ostettu ja alle 100tkm "pitäisi" mennä tuskattomasti, mutta kuten tuosta yhdestä esimerkistä huomasimme, niin ei sekään aina mene putkeen vag:ssa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 22.01.16 - klo:15:47
Oletko kenties ostanut autosi uutena? Eiköhän VAG autot kestä hyvin ainakin ensimmäiset 50tkm. Sen jälkeen vikoja ilmenee enemmän, kuin monessa muussa merkissä. Osa vioista ovat todella kalliita korjata ja valitettavan moni on joutunut ainakin osan itse maksamaan.
Uutena olen osatanut. En tarkoitttanut etteikö Vag autoissa olisi vikoja, useammat palstoja seuraavat tietävät jakoketju ja Dsg-7 ongelmista. Kommentissani pyrin ottamaan kantaa sähkövikoihin, joista en ole koskaan kuullutkaan että olisi merkittävä ongelma Volkkareissa. Sähköjärjestelmät ovat samanlaisia Volkkarissa ja Skodassa.

JFabiaK

Suurin syy sähkövikoihin ja elektroniikan ongelmiin ovat teeseitse-roplaajat. Vaihdellaan komponentteja arvoiltaan sopimattomiksi ja säädetään toimintoja tietokoneella kuulo- ja muiden luulojuttujen perusteella. Sitten kun kaikki on solmussa, tai ovat siirtyneet seuraavien kuluttajien ongelmiksi, niin sitten alkaa tuotteen ja valmistajan haukkuminen.
Elektroniikan kautta moottorin ohjaus erilaisille teho- ja vääntöalueille, tuottaa useimmiten ei toivottuja lopputuloksia, mm. vaihteiston ja muiden toimintojen kannalta. Samoin ulkoisten tehoboxien käytöt.
Katalysaattoreita tyhjennetään, EGR-venttiileitä deletoidaan, jne.
Vaihteistojen, erityisesti DSG:n, teeseitse-öljynvaihdot ovat tuottaneet enemmän ongelmia kuin tyytyväisyyksiä: ollaan "tietävämpiä" niin öljyjen laaduista kuin vaihtomenetelmistäkin; miksiköhän näin. ::)

Auton alkuperäinen omista, auton huolto-ohjelman mukaisella ylläpidolla, ei koe tällaisia "yllätyksiä", eikä ole näiden haukkujien joukoissa. Miksiköhän näin? ;)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

tärpätti

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.01.16 - klo:15:49
Minusta auton laatu ja kestävyys punnitaan 100-300tkm väliin. Uutena ostettu ja alle 100tkm "pitäisi" mennä tuskattomasti, mutta kuten tuosta yhdestä esimerkistä huomasimme, niin ei sekään aina mene putkeen vag:ssa.

Kyllä, ihmetyttää kun sanotaan että hyvin on toiminu, kilometrejä autoon kertyny alle 100tkm.

Mutta oma skoda, ostin 160tkm ajettuna, nyt on 280tkm, on joutunu laittamaan osaa jos jonkinlaista, vertaisin tätä entiseen Seat cordobaan TDI:n, ostin 140tkm ajettuna ja mittarissa oli 380tkm kun pois möin, kyseinen rakkine ei ajo ominaisuuksillaan mairitellut. Mutta oli halpa pitää.
Octavia BKD

tärpätti

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 22.01.16 - klo:15:57
Suurin syy sähkövikoihin ja elektroniikan ongelmiin ovat teeseitse-roplaajat. Vaihdellaan komponentteja arvoiltaan sopimattomiksi ja säädetään toimintoja tietokoneella kuulo- ja muiden luulojuttujen perusteella. Sitten kun kaikki on solmussa, tai ovat siirtyneet seuraavien kuluttajien ongelmiksi, niin sitten alkaa tuotteen ja valmistajan haukkuminen.
Elektroniikan kautta moottorin ohjaus erilaisille teho- ja vääntöalueille, tuottaa useimmiten ei toivottuja lopputuloksia, mm. vaihteiston ja muiden toimintojen kannalta. Samoin ulkoisten tehoboxien käytöt.
Katalysaattoreita tyhjennetään, EGR-venttiileitä deletoidaan, jne.
Vaihteistojen, erityisesti DSG:n, teeseitse-öljynvaihdot ovat tuottaneet enemmän ongelmia kuin tyytyväisyyksiä: ollaan "tietävämpiä" niin öljyjen laaduista kuin vaihtomenetelmistäkin; miksiköhän näin. ::)

Auton alkuperäinen omista, auton huolto-ohjelman mukaisella ylläpidolla, ei koe tällaisia "yllätyksiä", eikä ole näiden haukkujien joukoissa. Miksiköhän näin? ;)

Olisiko noin että teeseitse öljyn vaihdot ovat aiheuttaneet enemmän harmia kuin haittaa? :) simppeli toimenpide, mutta toki ei kaikille. Osa tunareista poistaa autosta osia että öljynvaihto helpottuu, moottorin alta otetaan pohjasuoja pois kun ei voi kentällä vaihtaa öljyjä kun se on tiellä. Mutta kun jotain tehdään niin pitää kuitenki olla tietoa että mitä ollaan tekemässä.

Ja noista sähkövioista: eipä sillä omalla roplaamisella oikein paljoa merkitystä ole mikäli esim ohjaustehostin särkyy, käsijarrun moottoreita menee... Jne jne.
Octavia BKD

transit

ajelen V-mallilla, ostin uutena 2008 loppuvuonna, äsken vaihdatin huoltotoimenpiteenä ketjun tykötarpeineen, lamput (xenon), 120t huolto nesteineen suodattimineen. olen tyytyväinen 3-oviseeni, ainoa kerran ennen tätä huoltoa kun se on ollut pajalla pitempään oli kun vettä jäätyi kuskin oven saranapuolelle ja peltiä ruttaantui. alustaan ei ole tarvinnut koskea ollenkaan, ei syö öljyä, kello on vähän epätarkka, se harmittaa sillä edellisessä oli RDS-toiminen ynnä automaatti-ilmastointi vakiona, nyt on perus eli puoliautomaatti, vaihteisto on DSG johon olen myös tyytyväinen

näkee nyt milloin ne yllätykselliset viat alkavat - aiempia autojani olen tottunut käyttämään pajalla enemmän - niin kauan kuin selviää huollolla eli ennakoimalla olen tyytyväinen

transit

parimetrisenä ja pihinä lapsettomana käyttööni sopivia pikkuautoja on vähän eli auton ostaminen on aina pieni paletti mahtumisen ja näkemisen kanssa, mitä pitempään tää toimii OK sitä parempi

mattinen

Lainaus käyttäjältä: raipuli - 21.01.16 - klo:18:04
Luojan kiitos, että tämäkin tuli valtamedian tietoon. Milloinkohan VAGmaailma (Tekniikanmaailma) uutisoi tästä?

;D "VAG-Maailma" on kieltämättä aika kuvaava ilmaisu. Olisikohan syytä ryhtyä selvittämään mahdollista korrellaatiota ilmoitusmillimetrien ja testimenestyksen välillä? Autojen laadusta kirjoittaminen ei taida oikein olla TM:n aluetta. Kaipa he ovat joskus julkaisseet joitakin katsastusviranomaisten ym. luotettavsuusraportteja, mutta varsinaisia autojen laatuun paneutuneita juttuja en muista lehdessä juuri nähneeni. Kestotestejä toki on, mutta nehän liittyvät yhteen autoyksilöön, eivätkä sen vuoksi kerro välttämättä paljoakaan ko. merkin yleisemmästä laadusta.

europe

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 22.01.16 - klo:16:24
;D "VAG-Maailma" on kieltämättä aika kuvaava ilmaisu. Olisikohan syytä ryhtyä selvittämään mahdollista korrellaatiota ilmoitusmillimetrien ja testimenestyksen välillä?

No lopettaa sitten sen TM:n lukemisen niin ei vituta niin paljon kun kerran eivät osaa testata ja vertailla oikein. Toisaalta aika vaikeaa on löytää sellainen autolehti, jonka vertailuissa ja testeissä ei Volkswagen AG:n tuotteet menesty.  Ja tämä ihan maailmanlaajuisesti.

Nykäne

Lainaus käyttäjältä: El_Miguel - 22.01.16 - klo:07:07
En tiedä millä mittarilla V Golf olisi parempi auto kun nykyinen VII.

Ohjaus parempi ja xenoneilla näkee kaukovaloilla paremmin.
Glf V TSI 90kW -09

mattinen

Lainaus käyttäjältä: europe - 22.01.16 - klo:17:00
No lopettaa sitten sen TM:n lukemisen niin ei vituta niin paljon kun kerran eivät osaa testata ja vertailla oikein. Toisaalta aika vaikeaa on löytää sellainen autolehti, jonka vertailuissa ja testeissä ei Volkswagen AG:n tuotteet menesty.  Ja tämä ihan maailmanlaajuisesti.

No ei TM:n testien lukeminen kyllä vituta lainkaan. Ja vaikka vituttaisikin, niin onhan lehdessä toki paljon muutakin luettevaa kuin autojen vertailutestit.

JFabiaK

No tuo v-tyyli ei kyllä lisää uskottavuutta, päin vastoin - oli sitten minkälaisesta mielipiteestä tahansa. ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Mikey

#43
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 22.01.16 - klo:16:24
;D "VAG-Maailma" on kieltämättä aika kuvaava ilmaisu. Olisikohan syytä ryhtyä selvittämään mahdollista korrellaatiota ilmoitusmillimetrien ja testimenestyksen välillä? Autojen laadusta kirjoittaminen ei taida oikein olla TM:n aluetta. Kaipa he ovat joskus julkaisseet joitakin katsastusviranomaisten ym. luotettavsuusraportteja, mutta varsinaisia autojen laatuun paneutuneita juttuja en muista lehdessä juuri nähneeni. Kestotestejä toki on, mutta nehän liittyvät yhteen autoyksilöön, eivätkä sen vuoksi kerro välttämättä paljoakaan ko. merkin yleisemmästä laadusta.

Tuonne http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13623.msg339463#msg339463 tein aikoinaan suppean tonkaisun, postaus #369.

Itse heräsin siinä vaiheessa, kun viitisen vuotta sitten tuli uusi A6 -malli. Yleensä TM ruotii sisämelua oikein antaumuksella. A6:n hieman verrokkiryhmäänsä suurempi meteli kuitattiin pois päiväjärjestyksestä yhdessä sivulauseessa...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 22.01.16 - klo:15:57
Suurin syy sähkövikoihin ja elektroniikan ongelmiin ovat teeseitse-roplaajat. Vaihdellaan komponentteja arvoiltaan sopimattomiksi ja säädetään toimintoja tietokoneella kuulo- ja muiden luulojuttujen perusteella. Sitten kun kaikki on solmussa, tai ovat siirtyneet seuraavien kuluttajien ongelmiksi, niin sitten alkaa tuotteen ja valmistajan haukkuminen.
Elektroniikan kautta moottorin ohjaus erilaisille teho- ja vääntöalueille, tuottaa useimmiten ei toivottuja lopputuloksia, mm. vaihteiston ja muiden toimintojen kannalta. Samoin ulkoisten tehoboxien käytöt.
Katalysaattoreita tyhjennetään, EGR-venttiileitä deletoidaan, jne.
Vaihteistojen, erityisesti DSG:n, teeseitse-öljynvaihdot ovat tuottaneet enemmän ongelmia kuin tyytyväisyyksiä: ollaan "tietävämpiä" niin öljyjen laaduista kuin vaihtomenetelmistäkin; miksiköhän näin. ::)

Auton alkuperäinen omista, auton huolto-ohjelman mukaisella ylläpidolla, ei koe tällaisia "yllätyksiä", eikä ole näiden haukkujien joukoissa. Miksiköhän näin? ;)

Olisko sulla ihan jotain konkreettista tälle tueksi vai ihan oma mutufiilis?

Otan tässä yhden esimerkin, joka huollettu VALMISTAJAN ohjeiden mukaan merkkiliikkeessä:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/autoilun-todellinen-hinta-nain-paljon-auton-omistaminen-maksaa/Y27A3wHu?ref=iltalehti:192f&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.42307245.944298681.1425492316

Autoon on tehty huolenpitosopimuksen puitteissa seuraavat korjaukset:

- 4/2013 vaihdettu ketjujakopää kokonaisuudessaan

- 1/2014 uusittu moottorinohjainlaite

- 3/2015 vaihdettu turbo

- 4/2015 vaihdettu jouset edestä molemmilta puolilta
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mi16

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 22.01.16 - klo:15:47
Oletko kenties ostanut autosi uutena? Eiköhän VAG autot kestä hyvin ainakin ensimmäiset 50tkm. Sen jälkeen vikoja ilmenee enemmän, kuin monessa muussa merkissä. Osa vioista ovat todella kalliita korjata ja valitettavan moni on joutunut ainakin osan itse maksamaan.

Meillä on ollut kuusi audia ja yksi passat, missään niissä ei ole ollut yhtään vikaa mikä olisi pitänyt itse maksaa. Passatissa meni vuosituhannen alussa kaksoismassavauhtipyörä ja sekin kivuttomasti takuuseen. Audin laatu on ainakin meidän käytössä ollut hyvää ja palvelu huollossa aina hyvää... ehkä metsä vastaa niin kuin huutaa. Autot on aina huollettu merkkihuollossa ja pikku hommat, jarrupalat sun muut tehty itse. Aikaisemmat suomalaiset, ranskalaiset ja italialaiset autot eivät päässeet yhtään huoltoväliä ilman ylimääräisiä korjaamokäyntejä..se laadusta.

clacson

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.01.16 - klo:18:46
Olisko sulla ihan jotain konkreettista tälle tueksi vai ihan oma mutufiilis?

Otan tässä yhden esimerkin, joka huollettu VALMISTAJAN ohjeiden mukaan merkkiliikkeessä:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/autoilun-todellinen-hinta-nain-paljon-auton-omistaminen-maksaa/Y27A3wHu?ref=iltalehti:192f&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.42307245.944298681.1425492316

Autoon on tehty huolenpitosopimuksen puitteissa seuraavat korjaukset:

- 4/2013 vaihdettu ketjujakopää kokonaisuudessaan

- 1/2014 uusittu moottorinohjainlaite

- 3/2015 vaihdettu turbo

- 4/2015 vaihdettu jouset edestä molemmilta puolilta
Kuten Lassin auton osalta todetaan, niin huolenpitosopimus oli kannattava ja säästöjä tuonut hankinta. Jos kaikki sopimuksen ottaisivat ja kaikissa autoissa olisi julmetun paljon sopimuksen piikkiin korjattavia vikoja, jotka kaikki jäisivät valmistajan/maahantuojan kustannuksiksi, niin kyllä siihen varmaan reagoitaisiin. Ainakin huolenpitosopimuksen hinnat nousisivat.  :o
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 22.01.16 - klo:15:32
Neljäs VAG auto ajossani, kaksi Skodaa, Yksi Golf ja nykyinen Cupra. Yhdessäkään ei ole ollut sähkövikoja eikä muitakaan vikoja. Ensimmäisen kerran kuulen "tarinoita sähkövioista" :D Muutamia pikku juttuja on tehty takuuaikoina, valojen säätöä, takalyhtyjen vaihtoa kosteuden vuoksi, nelipyörä suuntaus...

Hohoo 2013 skeidan octavia ja -30 asteen pakkasella syttyy mitä ihmeellisintä valoa mittaristoon ja alle 60tkm mittarissa... Kun lämpiää niin nuo valot häviää.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JaniKuula

Edellinen berttakasi oli huoleton auto. 250tkm rullasi ja vauhtipyörä antautui. Ei syönyt öljyä tai muutenkaan oireillut. Öljypumpun akselin vaihdatin pertsan pajalla juuri ennenkuin oli myöhäistä. Oli kovasti kantit pyöristyneet.Tästä rohkaistuneena tilasin uuden berttakasin tosin faceliftinä.  No nyt onkin rempattu senkin edestä ;D Pörhöllä saatu palvelu on ollut erinomaista ja mutkatonta mutta ei se poista sitä tosiasiaa että liian usein on huollossa käynyt. 6 kertaa vuodessa ja 33tkm tietä niellyt. Melkein seuraavalla viikolla meni auto korjaukseen koska eberi oli asennettu väärillä komponenteilla toki tämä on sen firman vika joka sen asensi.  Vauhtipyörän vaihtoja kaksi. Takapään kolinat korjattu. Ohjausta korjattu pyöriensuuntauksella. Adblue tankin sulatus ja vikakoodien poisto. Ja sit se ainoa normaali eli tarkistus/öljynvaihtohuolto! No nyt CH/LH valot tekevät mitä sattuu. Tämä tosin varmaan johtuu että akun jännite laskenut pakkasten vuoksi. Mutta silti pidän autostani. Tämän ei ollut tarkoitus vain valittaa vaan kerron asiat niinkuin ne on ja ehkä ne viittaavat laadun heikkouteen tai sitten mulle vain sattui se "maanantai" kappale käsiini ;D kuka tietää... Mutta nyt se menee kuin juna ja quattro on aina loistava 8) oikeastaan toivon vain että tuo vauhtipyörä nyt kestäisi edes enemmän kuin 12tkm :)
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Eka Golf

Onkos tuota VW-laatua koskaan ollut oikeasti olemassa vai onko vain mainosmiesten kikka?  ???
Itse ajanut nyt reilun vuoden ekalla Volkkarilla, jos Audi ei ole Volkkari, ja olen ollut tyytyväinen siihen!  :)
Mutta jos ketjun vaihto ja uusi takaoven lukko olisi mennyt minun piikkiin niin en olisi tyytyväinen!  8)
Nyt kilsoja jotain 213tkm eli odottelen turbojen paukkumista..............  ???

Dissection

Lainaus käyttäjältä: El_Miguel - 22.01.16 - klo:07:07
No omasta kokemuksesta täytyy kyllä sanoa, että minusta Golfin osalta laatu on pikemminkin parantunut viime vuosina.

Olen omistanut V, VI ja nyt VII mallit(toki ajettu vasta 70tkm) ja parannusta on V mallista tullut paljon. En tiedä millä mittarilla V Golf olisi parempi auto kun nykyinen VII. Sen kanssa oli itsellä jos jonkunlaista ongelmaa, mutta kahden viimeisen osalta on ollut harvemmassa. Nykyisessä autossa ainut vika tähän mennessä on ollut repsikan aurinkolipan valon palaminen. Mutta tietysti kun joku sanoo kuitenkin, kilsoja on vielä liian vähän, että voisi mitään kovin syvällistä vielä sanoa.

Eli jos VII mallit on liian vähän ajettuja että niiden laadusta voi vielä sanoa, niin voiko sitten kuitenkin sanoa että laatu on laskunut viime vuosina?



Voi hemmetti, kannattaisko mun sitten vaihtaa uudempaan jos v sarja on surkea? Mun v variantilla on kilsoja nyt 66k eli pahimmat on vasta edessä. Ite oon pitänyt tota autoa 2,5 v eikä yhtään mtn vikaa. Kone on 1,6 bse ja manuaali. Jos vaihdan uudempaan niin tsi on pakko-ostos koska diesel ei käy. Yhen ätsii  jo omistaneena ei tällä hetkellä kiinosta vaikka ostaisikin sen hihnaversion. Osaatko arvata mistä tollanen auto kun mulla alkaa porsimaan jos alkaa? Hihna on vaihdettu..no ehkä bensapumppu voi hajota sitten seuraavaksi?

Foxit

Tässä aiheessa on yllättävän vähän tuotu esiin VW:n korinsuojauspuutteita. Eivät ehkä ilmene huolettomalle auton käyttäjälle kahden ensimmäisen käyttövuoden aikana, mutta sen jälkeen voi alkaa rupinen taival. Kannattaa vaikka tutustua seuraavaan aiheeseen:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6962.msg544153;topicseen#new
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

BobSmith

On hyvä, että asioista keskustellaan, mutta pidän vähän outona sitä, että samaa asiaa täytyy höystää kahdella eri foorumilla samaan aikaan.

Hannes

VAG:tä viedään nyt kun hullua tukasta, toisealta ihan asiasta mutta toisealta hieman ihmetyttää että yhtä äkkiä VW tuntuu olevan maailman huonoin auto ja ihan itse Saksalaistenkin mielestä.

Onhan kaikkien autojen "laatu" huonontunut kun mukaan on tullut monimutkaisia sähköisiä varusteita mutta heti perään on todettava että ihmeen hyvin ne on pohjolan olot kestäneet, eli epäillys on varmaankin ollut suurempi.

Moni muistaa varmaankin kun katalysaattorit tulivat autoihin, voi miten kallis osa ja miten usein sen on vaihdettava ja ei se toimi jne...juttua riitti mutta eipä tuo katti ole ongelmaksi muodostunut edes hinnanpuolesta.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 26.01.16 - klo:09:47
VAG:tä viedään nyt kun hullua tukasta, toisealta ihan asiasta mutta toisealta hieman ihmetyttää että yhtä äkkiä VW tuntuu olevan maailman huonoin auto ja ihan itse Saksalaistenkin mielestä.

Onhan kaikkien autojen "laatu" huonontunut kun mukaan on tullut monimutkaisia sähköisiä varusteita mutta heti perään on todettava että ihmeen hyvin ne on pohjolan olot kestäneet, eli epäillys on varmaankin ollut suurempi.

Kun olisikin vain sähkövarusteissa vikaa, mutta VW on asettanut uuden standardin jopa metallin väsymiselle. Jos tätäkin foorumia on uskominen, niin joillakin mm. jakoketju on antanut ensimmäisen huoltovälin matkalla. Tämä on sitten vaan kääntöpuoli kun yritetään maailman suurimmaksi autovalmistajaksi. Jos tulee susiyksilöitä, niitä tuppaa tulemaan paljon määrällisesti vaikka viallisia olisi vain puoli promillea. Tuo päästökeissi sitten vain lähinnä vahvisti käsityksen yhtiön moraalista, että sieltä mennään mistä päästään halvimmalla. Viis seurauksista.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 26.01.16 - klo:09:38
On hyvä, että asioista keskustellaan, mutta pidän vähän outona sitä, että samaa asiaa täytyy höystää kahdella eri foorumilla samaan aikaan.

Meinaatko, että kaikki ihmiset seuraavat ainoastaan tätä foorumia?
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

HiTecci

No tuossa mielessä VAG on kulkenut ikäänkuin siellä tekniikan eturintamassa down sizing -moottoreillaan ja kaksoiskytkin laatikoillaan. Mutta nuokin ovat jo niin vanhoja keksintöjä jotta luulisi niiden ongelmat saadun jo ratkaistuiksi, mutta ei. Tässä on vaan se paska puoli että kilpailijat painaa ohi siinä tekniikan toisessa aallossa, tuovat vastaavia, kehittymeenpiä ja ennen kaikkea kestävämpiä ratkaisujaan markkinoille ja näin tuohon wanhaan jumahtanut VAG ottaa nokkaansa :-\

Ja kun sitten aikansa kilpailijaa painaa ohi vasemmalta ja oikealta, niin ruvetaan kikkailemaan. Tehdään erilaista cost reduction versioita luotettavuuden kustannuksella, lueskellaan sääntökirjoja kuin piru raamattua ja tehdään muka-eco ratkaisuja jotka toimivat vain labroissa, jne. No nyt tämä paska vaan osuu tuulettimeen ja VAG maksaa siitä oikeasti isoa rahaa. Joidenkin mielestä ihan oikeinkin, kestämättömillä ratkaisuillaan ja eritavoin kusettamalla sen laskun on syytä tuonne kopsahtaakin >:(

Erittäin hyvänä esimerkkinä tästä toisesta aallosta kiitosta saaneet PSA:n PureTech moottorit jättävät VAG:n vastaavat nielemään pölyä ja tuohon moottoriin kun yhdistetään Aisinin uusin EAT6 aski, saadaankin jo niin mukava paketti että siinä toiset katselee jo kateellisina. Eli aina ei todellakaan kannata olla siellä ihan ehdottomassa kärjessä, taistella niiden uuden tekniikan lastentautien kanssa, vaan niistä toisten sähläyksistä voi oppia ja tehdä itse laakista parempi 8)

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tama-merkki-oli-puhtain-suomen-myydyimmista-autoista/aaPud3EE
LainaaLiikenteen turvallisuusviraston Trafin rekisteröintilastojen mukaan puhtaimmiksi nousseiden Peugeot-henkilöautojen keskimääräinen CO2-päästö oli 108,6 grammaa kilometrillä.

Ranskalaisten menestyksestä kertoo se, että Citroën tuli toiseksi 109,3 grammalla ja Renault kolmanneksi 113,1 grammalla.

Ranskalaiset alittivat ainoina merkkeinä 110 gramman rajan.

Suomessa viime vuonna rekisteröityjen uusien henkilöautojen keskimääräinen CO2-päästö oli 120,3 grammaa kilometrillä.
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

europe

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 26.01.16 - klo:10:08
...ennen kaikkea kestävämpiä ratkaisujaan markkinoille ja näin tuohon wanhaan jumahtanut VAG ottaa nokkaansa :-\

Ja kun sitten aikansa kilpailijaa painaa ohi vasemmalta ja oikealta, niin ruvetaan kikkailemaan. Tehdään erilaista cost reduction versioita luotettavuuden kustannuksella, lueskellaan sääntökirjoja kuin piru raamattua ja tehdään muka-eco ratkaisuja jotka toimivat vain labroissa, jne. No nyt tämä paska vaan osuu tuulettimeen ja VAG maksaa siitä oikeasti isoa rahaa. Joidenkin mielestä ihan oikeinkin, kestämättömillä ratkaisuillaan ja eritavoin kusettamalla sen laskun on syytä tuonne kopsahtaakin >:(

Erittäin hyvänä esimerkkinä tästä toisesta aallosta kiitosta saaneet PSA:n PureTech moottorit jättävät VAG:n vastaavat nielemään pölyä ja tuohon moottoriin kun yhdistetään Aisinin uusin EAT6 aski, saadaankin jo niin mukava paketti että siinä toiset katselee jo kateellisina. Eli aina ei todellakaan kannata olla siellä ihan ehdottomassa kärjessä, taistella niiden uuden tekniikan lastentautien kanssa, vaan niistä toisten sähläyksistä voi oppia ja tehdä itse laakista parempi 8)

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tama-merkki-oli-puhtain-suomen-myydyimmista-autoista/aaPud3EE

Mistä kukaan voi vielä tietää yhtään mitään PureTech moottorien kestävyydestä tulevina vuosina, pösolasit pois silmiltä kiitos.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: europe - 26.01.16 - klo:10:20
Mistä kukaan voi vielä tietää yhtään mitään PureTech moottorien kestävyydestä tulevina vuosina, pösolasit pois silmiltä kiitos.

No entäs vaikka Ford EcoBoost -moottori + Powershift -aski tai Renault TCe -moottori + EDC -aski, jne... Eli kuten sanoin, kilpailijat painaa jo ohi oikealta ja vasemmalta :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

mattinen

#59
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 26.01.16 - klo:10:08
Tässä on vaan se paska puoli että kilpailijat painaa ohi siinä tekniikan toisessa aallossa, tuovat vastaavia, kehittymeenpiä ja ennen kaikkea kestävämpiä ratkaisujaan markkinoille ja näin tuohon wanhaan jumahtanut VAG ottaa nokkaansa

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 26.01.16 - klo:10:45
No entäs vaikka Ford EcoBoost -moottori + Powershift -aski tai Renault TCe -moottori + EDC -aski, jne... Eli kuten sanoin, kilpailijat painaa jo ohi oikealta ja vasemmalta

Siinähän ei kai sinänsä ole välttämättä mitään pahaa, jos kilpailijat ovat painamassa ohi. Sikäli kun näin todella tapahtuu, niin sehän merkitsee myös sitä, että VAG:n tuotteiden rinnalle tulee yhä enemmän muita potentiaalisia vaihtoehtoja autoja ostaville kuluttajille. (On mielenkiintoista nähdä, miten esim. uuden Opel Astran myynti tulee kehittymään). Asia on tietysti toisin, jos VAG-auton hankkiminen on itseisarvo. Silloin tietysti voi muiden merkkien menestys harmittaa. 

Joka tapauksessa tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, painavatko kilpailijat (esim. Ford ja Renault) ohi oikealta ja vasemmalta myös myynnin suhteen. Eli mitä tulee tapahtumaan autojen myyntiluvuissa. Tällä hetkellähän tilanne näyttää sikäli ristiriitaiselta, että lukemattomista ongelmista huolimatta esimerkiksi Golf ja Octavia jatkuvasti myyvät hyvin Suomessa, ja ilmeisesti myös muualla Euroopassa. Luulisi, että myyntiluvut eivät voi loputomasti kehittyä suosiollisesti, jos laatu on romahtamassa, tai jopa jo romahtanut. Tai sitten VAG:n markkinointiosaston toiminta on ollut todella nerokasta. Tai jos kyse todella on siitä, kuten tällä foorumilla on esitetty, että VW:n autoja myydään paljon yrityksille. Ja että niiden jatkokäyttäjät eivät sitten halua/viitsi tapella VW:n kanssa. Hieman outoa tässäkin on tosin se, että käytetyt "vaggineet" aina vain löytävät uudet omistajansa, ja ilmeisesti vieläpä aika helposti.

Mahtaako muuten kukaan tietää, kuinka suuri osa uusista VAG-autoista myydään yksityishenkilöille Suomessa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy