Vanteet

Aloittaja Trixter, 09.10.10 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Tämmöinen löytyi, aika monta mallia tarjolla....tosin vähän pieniä kokoja enimmäkseen
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1068749

Wilburi

Eihän tässä kannata tosiaankaan mitään sotaa laittaa pystyy, mutta mielenkiintoista mielenpiteiden vaihto tässä asiassa on. En tiedä pitisikö tätä lausetta lausua ääneen, mutta olen huomannut, että asiaan perehtymättömät ihimiset tyrmäävät suuret vannekoot, mutta pyörtävät käsityksensä monesti, kun ottavat asioista selvää tai kokeilevat omaan autoonsa suurempaa vannetta. Itsekin olen saanut poikkeuksetta tutuilta kommentteja, joissa todetaan, että jos jossakin testissä A4:stä haukuaan äänekkääksi lipäätään tai suuremmillakaan rengastuksilla, niin täysin tuulesta temmattuja on kommentteja. Vaimon veli sattui kyytiin tässä vuoden vaihteessa ja totesi, että TM:ssä oli haukuttu A4:ää sen meluisuudesta, mutta eihän tässä ole ainakaan rengasmelua saatikka tuulen suhinoita kuultavissa.

Mitä tulee vajaaveto-nelivetokeskusteluun, niin vajaavetoisessa ei ole mitään muuta hyvää puolta kuin hieman pienempi kulutus. Hankintakustannnus tietysti on suurempi nelivedossa, mutta jälleenmyyntiarvo taas vastaavasti parempi.

Edit: Niin ja Quattro myös varusteeksi.
Ei muuta kuin kaikille 19" tuuman rengastus alle kesäksi ja renkaaksi GY Eagle F1!  ;D

Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 14.01.11 - klo:22:30
vajaavetoisessa ei ole mitään muuta hyvää puolta kuin hieman pienempi kulutus.

Ja se vajakki on hieman herkempi, q ottaa omansa liikkeelle lähdössä ja jne., q antaa tehon ulos smoothisti.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Tomppis

Vielä vähän OT: Harvemmin olen itse löytänyt niitä huonoja puolia mitä TM on tuonut vahvasti esille. Joihinkin olen samaistunut mutta se mitä annetaan vaikka +/- kohdassa niin harvemmin miinuksia löydän.

Mutta takaisin aiheeseen, niin eei sattuis kukaan tietämään tuo vannehommaa suoraan tehtaalta? Ihmettelen vähän miksi ei jos hinnastossakin on laitettu hinnat tai audin sivuilla niitä myydään..

Wilburi

LainaaMutta takaisin aiheeseen, niin eei sattuis kukaan tietämään tuo vannehommaa suoraan tehtaalta? Ihmettelen vähän miksi ei jos hinnastossakin on laitettu hinnat tai audin sivuilla niitä myydään..

Onkohan tänään tullut juotua liian monta Gin Tonicia, mutta en ymmärtänyt edellistä lausetta???
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

ram1

Lainaa
Onkohan tänään tullut juotua liian monta Gin Tonicia, mutta en ymmärtänyt edellistä lausetta???
Eiköhän tuo ollut jatkumoa sivu viiden viimeiselle viestille.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 14.01.11 - klo:22:41

Yhden saunaoluen olin kyllä juonut mutta en sen enempää! :D Joo kyllä siihen näköjään oli tullut muutama kirjoitusvirhe, mutta niin kuin Ram-1 sanoi, oli jatkoa edellisen sivun kyselylle.

Teppis

Oli tuossa aiemmin puhetta Rengas Turun vanteista, niin ei siellä äkkiseltään ole kuin kaksi 19":sta vaihtoehtoa, jos halajaa 8,5 tuumaa leveää vannetta mukavalla et:llä; s5 (kirkkaat) ja ttrs replicat. Kerran muuten kävin ko paikassa ja palvelu oli sen verran tylyä että kauppoihin en ryhtynyt. Tästä on jo kyllä vuosia aikaa. Mitä olen nettiä kolunnut, niin suurin osa replicoista on 8" leveitä, joihin ei 245/255 leveä rengas enää fiksusti mene. Ei tuo ttrs vanne välttämättä huono valinta olisi. Climan rs6 vanne oli tyylikäs kutosessa myös.

Wilburi

Mulla juuri tuolta hankittu S5 (Replicat) 8,5 tuumaa leveänä ja rengas 245. Kyllä ainakin viimeksi olisi tilaamalla saanut eri ET:llä (ainakin 35 ja 43). Palvelu tosin hieman vaihtelee, mutta itse kun olen asioinut viimeiset 10 vuotta siellä, niin olen saanut todella hyviä tarjouksia itselle ja kavereille.

xp9

Lainaus käyttäjältä: Teppis - 16.01.11 - klo:16:11
Oli tuossa aiemmin puhetta Rengas Turun vanteista, niin ei siellä äkkiseltään ole kuin kaksi 19":sta vaihtoehtoa, jos halajaa 8,5 tuumaa leveää vannetta mukavalla et:llä; s5 (kirkkaat) ja ttrs replicat. Kerran muuten kävin ko paikassa ja palvelu oli sen verran tylyä että kauppoihin en ryhtynyt. Tästä on jo kyllä vuosia aikaa.
Syksyllä hommasin hakka5:t tuolta ja muutama meilin vaihto tehtiin ennen kauppoja.
Saamani palvelu oli kyllä oikein mallikasta ja hyvä fiilis jäi. Tosin koko lafkaa en ole edes nähnyt eikä käsitystä minkä kokoluokan puljusta on kyse.

Teppis

Täytyy haudata huonot muistot ja mennä kirjaimellisesti potkimaan renkaita ja vanteita jahka ehtii. Todella helposti tulee äänestettyä jaloillaan, jos ei yhteistyö toimi. Muutamalla kaverillani tyly kokemus vierailusta. Rengas Turulla varmaankin käy aika moni kaveri muutenkin kuin vakavissa ostomielessä. Eipä manata, heillä on varmasti paljon tyytyväisiä asiakkaita, olen vain sattunut paikalle kiireisenä päivänä tai jotain. Netistä tilaamalla saisi nyt ensirenkaat vanteineen näppärästi, kunhan mieleiset löytyy.

xp9

Vanneongelma on kahden kauppa ja se taitaa olla ratkaistu omalla kohdalla.
Entä mistä renkaita lähtis metsästämään? Ideoita?

Flat

Tietysti ulkomaanputiikit on hyvä tarkistaa jotta pääsee kärryille oikeasta hintatasosta.

http://flataudi.webs.com/tuning%20tips%2022.htm#_Toc236099809
(kohta 14)

Reifenversandista jäi hyvät kokemukset. Tyrematekin toimi, mutta hieman tökki.

Mikäli on tarvetta myös renkaiden allelaitolle ja säilytykselle, niin kotimaisilla tarjoajilla on tämä valtti käytettävänä, vaikka itse renkaiden hinta olisi korkeampi. Mukaan voi tingata parit renkaiden allelaitot ja säilytykset.

xp9

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.01.11 - klo:07:14
Mikäli on tarvetta myös renkaiden allelaitolle ja säilytykselle, niin kotimaisilla tarjoajilla on tämä valtti käytettävänä, vaikka itse renkaiden hinta olisi korkeampi. Mukaan voi tingata parit renkaiden allelaitot ja säilytykset.
Kiitos linkistä/vinkistä.
Renkaat osaan ja haluan vaihtaa toistaiseksi itse. Puoskarithan vain naaruttaa ne pilalle :)
Tästä muuten hyvä kokemus kesältä kun renkaasta katosi ilmat. Ilmaa oli vielä sen verran, että ajoin lähimpään Vianoriin paikkaukseen. Palvelu oli muuten mallikasta, mutta nuorehko asentaja alkoi kampeamaan vanteesta pölysuojaa pois ruuvarilla.
Ei heti irronnut ja totesin, että teeppä tuo uudestaan niin mennään tilaan uusia vanteita. Naurahti kunnes vilkaisi "vakavaa" naamaani ja jäi odottamaan tarkoitukseen sopivaa työkalua.
En muuten käsitä tuota, että rengasliikkeissä pitää ruuvimeisselillä alkaa kampeamaan osia irti ja aina vekki vanteessa.
Useaan kertaan törmännyt samaan (joka autosta kun on renkaita pitänyt paikkauttaa).

Vaikka se pieni vekki ei kauas näkyisikään, niin talven suolat saa ihmeitä aikaan kun pääsee pinnoitteen alle jyrsimään.

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 17.01.11 - klo:10:03

En muuten käsitä tuota, että rengasliikkeissä pitää ruuvimeisselillä alkaa kampeamaan osia irti ja aina vekki vanteessa.
Useaan kertaan törmännyt samaan (joka autosta kun on renkaita pitänyt paikkauttaa).

Vaikka se pieni vekki ei kauas näkyisikään, niin talven suolat saa ihmeitä aikaan kun pääsee pinnoitteen alle jyrsimään.

Jännä että se pitää edes työkalulla ottaa irti. Itse henkkoht. aina ottanut ihan omilla pienillä kätösillä irti, rikkomatta tai naarmuttamatta mitään. Ei se oo ku kohdasta kiinni että mistä se pitää nykäistä pois!

Skula

Tulevaan diudiin olisi tarjolla Audi A4 9x19" 5-Hollow Spoke Antracite alkuperäiset uudet.. Hintaan 1790euroa..

Renkaiksi 245/35-19" F1 Asymentricit.. +800e..

Vanteilla on ET43..

Mietin että pitäiskö ostaa poijes? Hinnoista en tiiä mitään, kun en oo pitkään aikaan seurannu.. Onko tuo hinta(vanteilla lähinnä siis) kohdillaan?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

skula:

hienot vanteet nuo Hollow Spoket ja ET 43 on oikea A4:ään. Vanteiden hinta on yläkanttiin. Renkaat taas melko edulliset. Eli pakettina aikalailla kohdallaan, jos ovat uudet.

Skula

Okei kiitos.. Uusia molemmat..

Eli, kiire ei ole.. Katsotaan tarjontaa ja hinnoittelua vielä..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Wilburi

Ehkä hienoimmat vanteet noi Hollow Spoket, joten erittäin hyvä valinta. Hinta on mielestäni kohdillaan, kun vertaa vaikka liikkeen hintaan (noin puolet halvemmat). Rengasmerkki ja leveys on myös mielestäni yksi parhaista vaihtoehdoista A4:seen. Tuo ET43 on vain liian suuri, koska vanne jää ikävästi aika sisälle ja näyttää hieman "hölmöltä", jos vertaa ET35/ET32:een.

Mistäs Hollow Spoket saa tuohon hintaan uutena?

Wilburi

Unohtui tuosta edellisestä viestistä kommentti renkaiden hinnasta eli jos saat nuo F1:t alle 900 â,¬ sarja, niin ovat ainakin halvimmasta päästä, mitä Suomesta löytyy.

ram1

LainaaMistäs Hollow Spoket saa tuohon hintaan uutena?
Ebay Uk
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Adams

^ Minun kautta löytyisi Hollow Spoket kahdella eri speksillä ja selvästi halvemmalla...

Uudet Audin alkuperäiset antrasiitin väriset setit 19" - Hollow Spoke vanteita seuraavin speksein:

A4: 8,5J X 19, ET43, 5 X 112, keskireikä 66,6mm --> varattu

A5: 9J X 19, ET33, 5 X 112, keskireikä 66,6mm

Vanteet maksavat Audilla 3320 â,¬/setti (830â,¬/kpl) ja nyt olisi myynnissä hintaan 1450 â,¬/setti.

Minulta voi kysellä lisää privalla  ;)

Markku J

No tuotahan minä odotin Adamsilta, kun tiesin, että sinulla on nämä vanteet halvalla. skula ehtinee viedä ne ennen minua.

Markku J

Vai tehtäiskö sellainen sopudiili, että skula ostaa nuo 33 ET:n vanteet ja minä voin sitten ostaa nuo pappaversiot ET43:lla ?

Adams

^^ Ei ehtinyt :D

A5:n vanteet vielä löytyvät ja olisihan ne aika näyttävät A4:n alla...

Teppis

Kyllä nuo Hollowit hienot ovat. Jossain täällä oli muistaakseni kommentti, että 33 et olisi liian pieni 9" leveälle vanteelle A4:een?

RoccoScientist

Täältä lähtikin sitten vähän reilummin viestejä... Kysytään nyt uudemman kerran Adamsilta, että oletko sattunut punnitsemaan noita vanteita? Kiinnostaisi hieman tietää paljonko nuo hollow spoket oikein painavat.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 21.01.11 - klo:21:27
Täältä lähtikin sitten vähän reilummin viestejä... Kysytään nyt uudemman kerran Adamsilta, että oletko sattunut punnitsemaan noita vanteita? Kiinnostaisi hieman tietää paljonko nuo hollow spoket oikein painavat.

Tähän kysymykseen olin eilen n. klo 23.30 vastaamassa kun tämä palsta meni nurin.

Muistaakseni A5:n hollow spoken massa on 13,2 kg (19" x 9"), eli A4:n 8,5" leveä versio on hivenen tätä kevyempi.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 21.01.11 - klo:23:13
Muistaakseni A5:n hollow spoken massa on 13,2 kg (19" x 9"), eli A4:n 8,5" leveä versio on hivenen tätä kevyempi.

Kiitos. Eivät siis mitenkään erityisen kevyet kokoluokassaan, mutta painavampiakin varmasti löytyy ainakin OEM-vanteista.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy