Kirjoittaja Aihe: Alfa Romeo  (Luettu 208962 kertaa)

Poissa Jonde

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 615
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #30 : 30.10.10 - klo:14:44 »
Jostain täysin käsittämättömästä syystä olen miettinyt jos hakisi saksasta jonkun vm200X mallisen spiderin v6 koneella ja nelivedolla, mutta onko tuo kyseinen yhdistelmä sellainen että, pitää toinen auto olla jolla kulkee sillä välin kun alffa on korjaamolla.
Kyseisessä autossa kun kohtaisi kaikki ominaisuudet mitä just nyt pitäisi autolla olla, eli V6, neliveto, 2paikkasuus, mahdollisuus ajaa ilman kattoa ja väriksi saa sinisen.

Poissa Ton-1

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.500
  • A4 B7 2.0 TQ S-Line Misano Red -06
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #31 : 04.12.10 - klo:10:04 »
Näeemä Alfasta ja mallin 159:stä joku varustepakettitarjous päällänsä, onko joku käynnyt tsekkaamassa sen BOSE-setin, mustan katon, nahkaratin jen. sisältävän tarjouksen? Se 1750 TBI-mylly ois kiva tsekata.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Poissa Raimo Miettinen jr.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #32 : 04.12.10 - klo:22:23 »


Tuli koeajettua uutta Juliettaa 170 heppaisella dieselillä. Ulkonäkö on takaapäin hienointa, mutta edestäpäin saattaa vaatia vielä totuttelua. Väreinä musta tai viininpunainen toimivat valkoista paremmin. Kone vääntää hienosti ja vetelyt riittävästi kurissa. Rinnalle kaipasin uutta TCT-kaksoiskytkinvaihteistoa. Dynamic-asetuksella kaasuun reagointi yllätti positiivisesti verrattuna vapari-V6:een. Tulisikohan ajeltua vain D-kytkettynä? Alustan käyttäytymistä muuten en päässyt testaamaan liukkauden takia. Autossa oli joku Pack Sport -varustelu lisänä, alustasarjaa, turbiinivannetta, peilit ja nahka/kangassisusta, musta kattoverhoilu(?). Sisustasta pidin, ei jättänyt kylmäksi. Takaovenkahvat ovat taas 156-henkiset. Juliettalla on sitä Alfalle kuuluvaa "urheilullista sydäntä". Sisällä liikkeessä oli myös Quadrifoglio Verde -sportti malli (235hv), jota olisin tietysti mieluummin ajanut jos mahdollisuus olisi ollut.

Poissa RoccoScientist

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.176
  • Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #33 : 05.01.11 - klo:14:53 »
Kävin eilen ottamassa kylmätyypit Giuliettasta ja vertailun vuoksi myös 159:stä. Ulkoisesti tuo Giulietta ei sytytä ihan samalla tavoin kuin silloin aikoinaan kun siitä näki ensimmäiset kuvat. Keulassa ja perässä on jotain, joka ei omaan makuun istu, mutta selkeä parannus tuo kuitenkin on 147:aan nähden. Kuskin paikalla asiat olivat kohtuullisen hyvin. Laatuvaikutelma oli ihan ok, vaikkakaan ei VAG-tasoa, ja muotoilussa oltiin käytetty sopivasti mielikuvitusta. Ergonomiassa oli kuitenkin outoja puutteita kuten penkin lievältä tuntuva muotoilu jopa QV-versiossa, käsinojan pituussäädön puuttuminen ja kehnot rattinappulat. Viimeisin ongelma vain korostui, sillä radion oma volyyminappula oli käsittämättömän huono: liukas, sileäpintainen ja matala nappula, jota ei mielellään käyttänyt edes paljain sormin. Muuten nappuloiden tuntuma oli muovinen ja halvahko, mutta silti siedettävä.

Edit: Tuli vielä sellainen kämmi mieleen, että aurinkolippa on asennettu typerästi vinoon. Kun lipan peiliin katsoo normaalisti istuen, näkee kasvoista tuurilla puolet.

Takapenkille tuohon Giuliettaan mahtuu itseni mittasen (n. 170 cm) kuskin taakse hyvin, mutta taka-asennossa oleva etupenkki lukitsee takana istuvan käytännössä paikoilleen polvet kiinni selkänojassa ja varpaat penkin alla loukossa. Varvastilaa kuitenkin onneksi on, joten ihan mahdotonta pitkien etumatkustajien taakse ahtautuminen ei pienehkölle ihmiselle ole. Penkki on sopivasti muotoillun näköinen, mutta reunapaikalla istuessa tuntui kuin istuin olisi ollut aavistuksen oveen päin kallellaan. Tavaratila ei tarjonnut yllätyksiä suuntaan tai toiseen.

Kaiken kaikkiaan kylmätyyppien perusteella ihan ok peli. Laadussa ja ergonomiassa ollaan vielä saksalaisia jäljessä, mutta miten lienee esim. Citroen C4:n kanssa? Ainakin DS3 häviää laatuvaikutelmassa jonkin verran, mutta on tietysti myös kokoluokkaa pienempi auto. Vertailu 159:ään paljasti että hypäys hintaluokassa näkyy jossain määrin, mutta myös 159:ssä radio aiheutti kummastusta. Radion omat säätimet olivat huomattavasti paremmat kuin Giuliettassa, mutta kuka ihme on tuon vakioradion ulkonäön hyväksynyt? Harmaa muovi istui todella huonosti keskikonsoliin ja tuntui kuin laite olisi lainattu jostain toisesta autosta tai unohdettu maalata. Lisäksi takaluukun pompauttimet olivat kuin jälkiajatuksena pultatut ja luukun verhoilukin repsotti hieman, eli laatuvaikutelmasta ei herunut täysiä pisteitä 159:llekään. Malliuudistukseen ei taida kuitenkaan olla kovin kauaa(?).
« Viimeksi muokattu: 05.01.11 - klo:21:11 kirjoittanut RoccoScientist »
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Poissa Jamo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 342
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #34 : 05.01.11 - klo:23:48 »
Koska työnantajan puolesta on ollut hieman tarinaa aiheesta käyttöetu ja sen mukanaan tuomat talousvaikutukset, niin olen perverssissä mielessäni pyörittänyt myös ajatusta 159-farkusta työsuhdeautona. Vaikka tällä hetkellä olen paljon omaa ajoa suorittavana sitä mieltä, että koko vääntö on osaltani "turha", niin toisaalta käytäntö antaisi mahdollisuuden myös tälle, minulle luontaiselle tavalle, eli auton valinnalle sen esteettisten arvojen ja ansioiden perustein. Järki eteiseen ja Alfa alle. Huollot ja sen sellaiset ovat muiden murheita, liikkumisturva kytkettäneen jossain muodossa joka tapauksessa etukäytäntöön, joten aina olisi auto alla - kävi tai sammui. Lähtökohtaisesti 159 SW 2,0 dsl tarjoaa myös kaiken sen, mitä autolta tarvitsen 3-vuotiskaudella, mutta en ole aivan varma, löydänkö mistään niin suurta määrää punaviiniä, että saisin järjen sammumaan.

Onpas poitsilla ongelmia.  :P
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Poissa Spacedude

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 163
  • S5
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #35 : 06.01.11 - klo:00:01 »
Anna mennä vaan. Parhaan näköinen farkku ja pääset meidän aatelisten automiesten joukkoon.

Poissa Ton-1

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.500
  • A4 B7 2.0 TQ S-Line Misano Red -06
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #36 : 15.01.11 - klo:15:27 »
Giuletta koeajettu, harmi ettei ollut 1750 TBI-versiota tarjolla ...... vaikka kyllä se 170 hepan diisselikin liikkuu, vaikka auto painaa jo jonkin verran niin ihmeen mikroautomaiseksi on ajettavuus saatu, ääreishyvä tuntuma tiehen (omaa nopean ohjauksen) ja alusta kuten Startin Petsku sanoi 'jämpti mutta sillai mukavalla tapaa'. Varmaan jossain vaiheessa tuppaavat ainakin siihen tehoversioon sen 4-vedon ja silloin se on sitten jo aika maukas ! ! !  Ulkoisesti pätevä, sisältä ( taas kerran mun mielestä) rauhaton. Penkeissa mitätön sivuttaistuki.
« Viimeksi muokattu: 15.01.11 - klo:15:32 kirjoittanut Ton-1 »
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Poissa RoccoScientist

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.176
  • Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #37 : 15.01.11 - klo:15:54 »
Giuletta koeajettu, harmi ettei ollut 1750 TBI-versiota tarjolla ......


Lehtijuttujen perusteella 170-heppainen bensakone on tuota tehoversiota hauskempi. QV ei ole yhtä pirteä kuin numerot antavat ymmärtää ja keulalle tullut lisäpaino vie ketteryydestä parhaan terän. Kävin tuon kehutun bensaversion koeajamassa, enkä oikein vakuuttunut. Alusta ja voimansiirto ääntelivät hieman,  luonteva ajoasento ei ensiyrittämällä löytynyt ja ergonomiassa oli puutteita. Moottorin äänikään ei innostanut. DNA-säätimen laittaminen D-asentoon paransi kaasun toimintaa, mutta ohjauksesta tuli raskas ilman ohjaustunnon varsinaista paranemista.  Kaiken kaikkiaan lievä pettymys, mutta ei suoranaisesti huono. Sitä tunnepuolta ei vain tuntunut hirveästi löytyvän.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Poissa ptme

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 177
  • A4 2.0 tdi allroad -21
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #38 : 15.01.11 - klo:16:15 »
...olen perverssissä mielessäni pyörittänyt myös ajatusta 159-farkusta työsuhdeautona. ...


Jos ei meidän firmassa olisi ollut päästörajoitusta, olisi 159 nelikkona aihetttanut itselläni tiukan väännön järjen ja tunteen välille.
Onneksi ei tullut tuon takia unettomia öitä, 185 päästöraja torppasi unelmoinnin.
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Poissa Ton-1

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.500
  • A4 B7 2.0 TQ S-Line Misano Red -06
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #39 : 15.01.11 - klo:17:37 »


Lehtijuttujen perusteella 170-heppainen bensakone on tuota tehoversiota hauskempi. QV ei ole yhtä pirteä kuin numerot antavat ymmärtää ja keulalle tullut lisäpaino vie ketteryydestä parhaan terän.

Kah, toinen jonka mielestä myös paino on relevantti tähän auton hyvältä tuntumiseen.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Peeveli

  • Vieras
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #40 : 15.01.11 - klo:18:42 »
Onpas täällä yllättävän moni vagisti ehtinyt alentua koeajamaan Giuliettan, ennen minua. ;) Olen ehtinyt vasta istumatyypeille, tänään Autokeskus Herttoniemessä. Kun ovesta astuin sisälle, musta Giulietta QV oli vastaanottamassa ja oli viemässä sydämen. Se on ulkoisesti makuuni sellainen että ihastuin, livenä paljon kauniimpi vielä kuin kuvissa. Istahdus ihastutti edelleen, viis siitä että ratti jäi itselleni aavistuksen ylös alimmassa penkin säädössä, viis siitä että ratti oli kehältään hivenen liian ohut ja viisi siitä että paikallaan vaihteita liikutellessa tuntui aavistus löysyyttä vaihteensiirrossa. Sisustan look on erilainen kuin valtavirralla ja siitä plussaa, plussaa myös materiaalien laadukkaasta tunnusta pääosin eli muovipinnasta osa pehmeää nahkamaista. Oli siellä tummanpunaisessa asussa 170 hv 1.4 Multi Air ja edelleen sama fiilis.

Tuota Giuliettaa on  p a k k o  päästä koeajamaan 170 hv-bensana, mieluiten niin pian kuin mahdollista. Tuollainen mustana, 17- tai 18-orkkisaluilla, nam. Jäi ikävä. Puhdas tunneauto, siis sellainen kuin automiehen auton pitäisi olla. Ei tippaakaan järkiperusteilla ihastumista, vain tunnetekijät. Silti Giuliettassa vaikuttaisi saavan myös "kylkiäisenä" järkeä eli kohtuullisesti tilaa ja hintaisekseen kivasti varusteita.

Peeveli

  • Vieras
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #41 : 15.01.11 - klo:18:45 »
Ai niin: ensimmäistä kertaa kävi niin, että vaimo innostui. Hän vaan totesi että nyt et sitten jättäydy hetkeksikään autottomaksi eli et myy entistä suoraan ja tilaa Alfaa vaan vaihdat sen autokaupassa normaalilla tavalla. Kertoo paljon Alfan lumovoimasta. Jouduin toteamaan siihen että katsotaan säilyykö innostus ja että en kyllä taas pikavauhtia ala vaihtelemaan. ::)

Poissa RoccoScientist

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.176
  • Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #42 : 15.01.11 - klo:22:18 »
Kah, toinen jonka mielestä myös paino on relevantti tähän auton hyvältä tuntumiseen.  ;)

Varmasti on, mutta en tiedä pitävätkö lehtijutut tuon QV osalta kuinka hyvin paikkansa. Itsehän en normiajossa tuollaiseen osaisi välttämättä kiinnittää edes huomiota. Hävisi kuitenkin vertailun Golf GTI:hin ja Renault Mégane Coupé RS250:een. Ylimääräisistä hepoista huolimatta Giulietta QV kulki numeroiden mukaan käytännössä samaa tahtia Golfin kanssa, eikä myöskään tuntunut nopeammalta, joten ihan kaikki ei tuon moottorin (ja vaihteiston) suhteen ole kohillaan. Sama moottorihan ei 159:ään pultattunakaan saavuttanut luvattuja lukemia TM:n testissä.

Poikkesin muuten samalla koeajamassa Citroën C4:n ja se jätti positiivisemman jälkimaun kuin Giulietta, vaikka puutteensa siinäkin oli, mutta siitä enemmän tuolla toisessa topikissa vähän myöhemmin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Poissa Wekotin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.107
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #43 : 15.01.11 - klo:22:32 »
Varmasti on, mutta en tiedä pitävätkö lehtijutut tuon QV osalta kuinka hyvin paikkansa. Itsehän en normiajossa tuollaiseen osaisi välttämättä kiinnittää edes huomiota. Hävisi kuitenkin vertailun Golf GTI:hin ja Renault Mégane Coupé RS250:een. Ylimääräisistä hepoista huolimatta Giulietta QV kulki numeroiden mukaan käytännössä samaa tahtia Golfin kanssa, eikä myöskään tuntunut nopeammalta, joten ihan kaikki ei tuon moottorin (ja vaihteiston) suhteen ole kohillaan. Sama moottorihan ei 159:ään pultattunakaan saavuttanut luvattuja lukemia TM:n testissä.

Poikkesin muuten samalla koeajamassa Citroën C4:n ja se jätti positiivisemman jälkimaun kuin Giulietta, vaikka puutteensa siinäkin oli, mutta siitä enemmän tuolla toisessa topikissa vähän myöhemmin.

No jos QV vaan odottaa jotain moottorin ohjelmanpäivitystä. Aikanaan Bravokin lytättiin, ettei muka sport-nappula aiheuta muutosta, mutta -09 -versiossa kyllä tapahtuu ja paljon.

Peeveli

  • Vieras
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #44 : 18.01.11 - klo:10:21 »
Nyt on sitten varattu koeajo Alfa Giulietta 170 hv multi airille, sain ajan vasta ensi viikolle kun tämän viikon varauskirja oli täynnä. Kovasti tässä odotellaan....

Poissa Peltzi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 442
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #45 : 18.01.11 - klo:10:23 »
Nyt on sitten varattu koeajo Alfa Giulietta 170 hv multi airille, sain ajan vasta ensi viikolle kun tämän viikon varauskirja oli täynnä. Kovasti tässä odotellaan....

Hyvä homma. Koeajo raporttia sitten tänne vaan.

Poissa tn62634

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.684
  • MB C C204 & MB C S204 & VW 1300
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #46 : 18.01.11 - klo:10:27 »
Tee kaupat samantien, ei tule heti joka kadunkulmassa vastaa niin kuin Golfia ja V70-Volvoa sekä Octaviaa... ;)

Peeveli

  • Vieras
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #47 : 18.01.11 - klo:10:28 »
Tee kaupat samantien, ei tule heti joka kadunkulmassa vastaa niin kuin Golfia ja V70-Volvoa sekä Octaviaa... ;)

Heh! Vannomatta paras. :D

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.960
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #48 : 18.01.11 - klo:10:29 »
Peeveli, joko tiedustelit vaihtohyvitystä Golfista Alfaan?
Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
Ex. Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ 2020

Peeveli

  • Vieras
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #49 : 18.01.11 - klo:10:35 »
Peeveli, joko tiedustelit vaihtohyvitystä Golfista Alfaan?

En toki vielä...katsotaan nyt ensin koeajotuntumat. Ihastuuko siihen lopullisesti vai alkaako joku tökkiä pahasti. Riippuu sitten siitä.

Poissa eGetin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.178
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #50 : 18.01.11 - klo:17:03 »
Peeveli se vain hakeutuu väkisinkin heti uuden auton saamisen jälkeen koeajoille että varmana iskee taas autokuume  ::)

Poissa mol

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 664
  • C 300CDI T 4-Matic
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #51 : 18.01.11 - klo:17:58 »
Niinhän se on tehtävä jos haluaa alvariinsa autoja vaihdella.

Poissa Peltzi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 442
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #52 : 18.01.11 - klo:18:33 »
Niin tekisin itsekkin jos olisi varaa.  ;)

Poissa Ocu_P

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 947
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #53 : 18.01.11 - klo:19:05 »
En suosittele VAG:n vaihtoa italiaanoon, vaikka se houkuttelevalta voikin tuntua. Pitkän päälle niitä ärsyttäviä piirteitä vasta löytyykin ja tuskin on Giuliettankaan ergonomia moitteeton.

Poissa Jarde

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 150
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #54 : 18.01.11 - klo:20:52 »
En suosittele VAG:n vaihtoa italiaanoon, vaikka se houkuttelevalta voikin tuntua. Pitkän päälle niitä ärsyttäviä piirteitä vasta löytyykin ja tuskin on Giuliettankaan ergonomia moitteeton.

Ei kai tällä ole väliä, kun koko ajan kuitenkin pitää olla vaihtamassa...vai mitä Peeveli  ;D

Minusta Giulia on myös mainion näköinen auto. Ajoasento vaatii Italialialaisittain pitkät kädet ja lyhyet jalat. AutoBild taisi "tietää", että Giulietta saa myös tämän kaksoiskytkentälaatikon, jota saa nyt Mitoon. Tosin se, minkä koneen kanssa ja koska jäi hämärän peittoon...

Poissa Jamo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 342
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #55 : 24.01.11 - klo:22:00 »
Nyt toimet alkavat saada uhkaavia piirteitä: mikäli vaihto firmabileniin tapahtuu, kaavailin jättäväni Passatin edelleen talouteen ja kysyväni rouvalta, josko vaihdettaisiin Seat sitten "johonkin", koska vielä toistaiseksi Istuimesta saisi "kipukorvauksen". No kysyin, että josko Giuliettaan (103 kW JTDm-2, Pack Sport 3 18" Turbinat tummina, Pack Prem., tummat lasit, Grigio Antracite-harmaa, 32626,91 € ilman neuvotteluja - siitä muuttaen ~490 €/kk verotusarvoa käyttöedulle) - ja vastaus oli "Olen aivan valmis luopumaan Seatista, kun tuntuu hiukan lelulta tuon Passatin jälkeen." Jasso. Hyytävän suopea vastaus. Ja tänään töistä kauppaan ennen maitokauppaa: koeajolle torstaina 125 kW:sella, koska tänään ei olisi ehtinyt kiertämään kunnon lenkkiä, eikä yön yli autoa saanut tässä vaiheessa. Ainoa epäilys herää jo tässäkin aiemmin mainitusta ergonomiasta: miten 1,89 mittayksikköä pitkä kykenee ajamaan tuolla pidempiä matkoja menettämättä tuntoa takamuksesta, kun jakkaraan ei saa edes lisänä esim. 159:än tarjottavaa istuinosan kallistusta? Kun reisien tuennan saa edes jonkinlaiseksi, niin kaali on katossa. Muutoinhan tuon kanssa saattaisi kyetä elämään ja kylmätyyppi-fiilis on juuri sitä, mitä minä nyky-Alfalta odotin.

Kaiken kaikkiaan tämä vaikuttaa jo nyt todella typerältä.  :P
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Peeveli

  • Vieras
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #56 : 25.01.11 - klo:17:57 »
Jaahas, Giulietta 170 hv Multi Air on sitten tyypitetty Herttoniemessä....Valkoinen ja vakioalusta, tosin 17-alut ja Nokian kitkat alla. Lumimyrsky ei antanut kovin mairittelevaa fiilistä, auton laseja sai raaputella ja sisähuurteita puhalluttaa tovin. No, matkaan päästiin.

Penkki tukeva ja ristiselkäkään ei tykännyt kyttyrää, tosin ärsyttävän hankalassa kohdassa on selkänojan säätöpyörä ja ristiseläntuen säädintä en löytänyt. Mittaristo ok, mutta punainen vanhahtava kirjasintyyppi ja tyyli ajotietsikassa joka teki ikänäköisellä hivenen vaikeaksi havaita nopealla vilkaisulla esim kellonaikaa tms. Lämppärin katkaisimet tyylitelty ja äkkiseltään hivenen sekavat mutta niihin tottuu nopeasti. Monitoimiviikset olivat taas oudot; lasinpyyhkimet kierretään käyntiin kuten muinoin Hondissa, ainoa mikä toimii normaalilogiikalla on ns. hätä/pikapyyhkäisy. Takalasikin pyyhkäistään vivun keskisäätimen avulla. Näissä vivuissa vagiin tottunut oli ihmeissään. Kytkin aika lyhytliikkeinen, sopivan kevyt ja helppo, samoin vaihteensiirto oli yllättävän sujuva ja napakka. Sisustus oli muoveiltaan laadukas, sakemannien luokkaa eikä natinoita kuulunut. Keskikyynärnoja mukavan pehmeä mutta jäi hivenen liian taakse. Ratti hyvä ja sen säätövarat itselleni passelit, ajoasento siis tällaiselle 175 cm kääpiöpygmille passeli. Taka-ja sivunäkyvyys heikohko, koska matalat ikkunapinnat. Pakkitutka voisi olla poikaa.

Moottori tuntui ärhäkkäältä d-moodilla, n ja a olivat lussumpia. Ohjauskin tanakoituu d-moodilla selvästi, se keskittää todella jämerästi maantieajossa. Kone veti rampilla kakkosella satkun lasiin ja kolmosella 140. Enempää en kokeillut, eikä pitoakaan paljoa löytynyt. Se, mikä on taasen outoa, on ohjauken tunnottomuus ja keinotekoisuus, tulee mieleen Tojota ja etenkin Auris. Missä on se legendaarinen alfamainen tietunto ja kaarretunto? Siis toki tämä tietä seuraa ja matka-ajossa vakaa, mutta se nautiskelufiilis ei tullut ilmi. Ehkä leveä pehmeä kitkarengas vei sitä...

Muita huomioita: radio alavolyymillä ok, mutta säröilee kovemmalla luukutuksella. Bose voisi olla kiva.

Myyjä oli hanakka myymään; tarjosi omastani lähes maksamani hinnan, kun Alfan luovutus menisi touko-kesäkuulle (pitkä tilausaika jo nyt). Takkiin tulisi alle tonni siinä vaiheessa eli kova tarjous. No, pitää miettiä. Jäi vaan kuitenkin kahtiajakoinen fiilis, jotkut asiat riepoo. Ja jos noin tekee, ei tiedä kokemukseni perusteella hyvää pitoajalle...

Poissa Ocu_P

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 947
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #57 : 25.01.11 - klo:18:10 »
Se, mikä on taasen outoa, on ohjauken tunnottomuus ja keinotekoisuus ... mutta se nautiskelufiilis ei tullut ilmi. Ja jos noin tekee, ei tiedä kokemukseni perusteella hyvää pitoajalle...


Mielenkiintoista kuulla ja yllättävän kovaan tarjoukseen näemmä pystyvät. Italiaanot suosittelen kuitenkin unohtamaan yllä olevien kommenttiesi sekä omien kokemusteni pohjalta. Kovaa ajoa vaan tyylikkäällä Golfillasi  ;D

Peeveli

  • Vieras
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #58 : 26.01.11 - klo:09:30 »
Mielenkiintoista kuulla ja yllättävän kovaan tarjoukseen näemmä pystyvät. Italiaanot suosittelen kuitenkin unohtamaan yllä olevien kommenttiesi sekä omien kokemusteni pohjalta. Kovaa ajoa vaan tyylikkäällä Golfillasi  ;D


Juu, tässä jo eilen loppuillasta vakuutuin että en enää hölmöile, tai ainakin pidän hölmöilyssä taukoa. ;D

Hieman tosiaan lisämietteitä Giuliettasta, eilen unohtui iltakiireiden takia muutama asia pois:

Ensin se ulkonäkö. Koeajoauto oli siis valkoinen, ja käy sinänsä tuohonkin malliin mutta merkin imagoon hivenen pliisu valinta. Jos itse ostaisin, ottaisin mustana, ehdottomasti. Makuasioita. Olihan se toki aika linjakas edelleen ulkosalla, mutta lähelle parkkeeraamani Golfkaan ei nyt näyttänytkään mitenkään rumalta. Okei, vaatimattomampihan se on, mutta sellainen -khm- ajattomasti muotoiltu eli sen teeman osalta toimivan perustyylikäs. Giuliettan keulaan sopisi kuitenkin mielestäni paremmin 159:mäinen tai bemarimainen keula eli rinnakkaiset matalat pyöreät ajovalot.

Sitten vielä koneeseen. Harmittaa että keli oli mikä oli, joten koneen täydellinen tuntemus jäi hataraksi. Olihan se pirteä ja kiihtyvä, mutta äkkiseltään ei eroa kaksoisahdettuun tsiihin muistikuvien mukaan ollut. Sekavan ajotietokoneen takia kulutuslukemista en sano mitään kun en niitä nähnyt. Vaihdekepinnnuppi on oudon suuri, liukas ja kylmä pakkasella. Melutaso oli sellainen etten kiinnittänyt edes huomiota, en tiedä mikä tilanne olisi nastoilla.

Pahinta epäalfamaisuutta tosiaan oli kuitenkin se ohjaus, sen keinotekoinen keskittävyys ja tunnottomuus, aivan Auris-tasoa. Aikoinaan koeajamani 156 oli todella maukas, tunnokas ja ns. herneen yli ajaminenkin olisi välittynyt ohjaukseen, nyt se oli ns. ylikypsää makaronia.

Loppusumma: jos ohjaus olisi perinteisen alfamainen eli se ajamisen hauskuus olisi voimallisesti läsnä, tekisin varmaan kaupat, välittämättä viiksien sekavuuksista jne. Mutta koska ohjaus hävisi Golfille, en näe perusteita vaihtaa merkkinimen ja ulkomuodon takia, tässä vaiheessa. Katsotaan asiaa joskus huomattavasti myöhemmin, kun ns. järjellisempi vaihtoväli täyttyy.

Poissa Ocu_P

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 947
    • Profiili
Vs: Alfa Romeo
« Vastaus #59 : 26.01.11 - klo:09:49 »
Giuliettan keulaan sopisi kuitenkin mielestäni paremmin 159:mäinen tai bemarimainen keula eli rinnakkaiset matalat pyöreät ajovalot.

Juurikin noin. Valot latistaa pahasti Giuliettan ulkoasua. 159-tyyppisellä keulalla Giulietta olisi todella upea näky katukuvassa. Omaan pihaan se ei päätyisi siinäkään tapauksessa.

 



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi