Giuletta koeajettu, harmi ettei ollut 1750 TBI-versiota tarjolla ......
...olen perverssissä mielessäni pyörittänyt myös ajatusta 159-farkusta työsuhdeautona. ...
Lehtijuttujen perusteella 170-heppainen bensakone on tuota tehoversiota hauskempi. QV ei ole yhtä pirteä kuin numerot antavat ymmärtää ja keulalle tullut lisäpaino vie ketteryydestä parhaan terän.
Kah, toinen jonka mielestä myös paino on relevantti tähän auton hyvältä tuntumiseen.
Varmasti on, mutta en tiedä pitävätkö lehtijutut tuon QV osalta kuinka hyvin paikkansa. Itsehän en normiajossa tuollaiseen osaisi välttämättä kiinnittää edes huomiota. Hävisi kuitenkin vertailun Golf GTI:hin ja Renault Mégane Coupé RS250:een. Ylimääräisistä hepoista huolimatta Giulietta QV kulki numeroiden mukaan käytännössä samaa tahtia Golfin kanssa, eikä myöskään tuntunut nopeammalta, joten ihan kaikki ei tuon moottorin (ja vaihteiston) suhteen ole kohillaan. Sama moottorihan ei 159:ään pultattunakaan saavuttanut luvattuja lukemia TM:n testissä.Poikkesin muuten samalla koeajamassa Citroën C4:n ja se jätti positiivisemman jälkimaun kuin Giulietta, vaikka puutteensa siinäkin oli, mutta siitä enemmän tuolla toisessa topikissa vähän myöhemmin.
Nyt on sitten varattu koeajo Alfa Giulietta 170 hv multi airille, sain ajan vasta ensi viikolle kun tämän viikon varauskirja oli täynnä. Kovasti tässä odotellaan....
Tee kaupat samantien, ei tule heti joka kadunkulmassa vastaa niin kuin Golfia ja V70-Volvoa sekä Octaviaa...
Peeveli, joko tiedustelit vaihtohyvitystä Golfista Alfaan?
En suosittele VAG:n vaihtoa italiaanoon, vaikka se houkuttelevalta voikin tuntua. Pitkän päälle niitä ärsyttäviä piirteitä vasta löytyykin ja tuskin on Giuliettankaan ergonomia moitteeton.
Se, mikä on taasen outoa, on ohjauken tunnottomuus ja keinotekoisuus ... mutta se nautiskelufiilis ei tullut ilmi. Ja jos noin tekee, ei tiedä kokemukseni perusteella hyvää pitoajalle...
Mielenkiintoista kuulla ja yllättävän kovaan tarjoukseen näemmä pystyvät. Italiaanot suosittelen kuitenkin unohtamaan yllä olevien kommenttiesi sekä omien kokemusteni pohjalta. Kovaa ajoa vaan tyylikkäällä Golfillasi
Giuliettan keulaan sopisi kuitenkin mielestäni paremmin 159:mäinen tai bemarimainen keula eli rinnakkaiset matalat pyöreät ajovalot.