Subaru

Aloittaja k4ne, 02.12.09 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

chr

Ottakaapa nyt sedät rauhallisesti. Eikös tuosta näy ihan selvästi, että itse kukin on valmis pistämään omaa rahaa omalla nimellään harrastusvälineisiin. Jos se harrastusvärkki sattuu olemaan auto, niin siitä vain. Minulle (gasp) auto on kuitenkin vain kulkuväline, vaikka kivat autot kivoja onkin.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: china - 20.04.10 - klo:21:42
Laitetaan asiaakin. Laskeskelin juuri kulutusta ensimmäiseltä tonnilta ja se näyttää olevan 10,2l/100km.

Kuinka paljon tuosta on kaupunkiajoa? Aika janoiselta kuulostaa jos ei ole pääosin kaupungissa pyöriskelyä.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

chr

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 21.04.10 - klo:08:58
Kuinka paljon tuosta on kaupunkiajoa? Aika janoiselta kuulostaa jos ei ole pääosin kaupungissa pyöriskelyä.

70% kaupunkiajoa, ja öh, ehkä vähän raskaalla kaasujalalla. Se on iso auto, 2,5l bensakone, automaatti ja neliveto. En usko sen paljon tuon alle menevän millään. Samalla ajolla edellinen Touran TSI+DSG vei noin 8l/100km.

Valmistajan mukaan yhdistetty kulutus on 8,4l, kaupungissa 11,3l. Noista laskemalla ja tuolla ajolla (70% kaupungissa) 10l on varmaan aika normaalia.

slash

Meillä on 2.5 aut. outback siis se edellinen korimalli ja vie 8,0-9,0 l.
Subaru vie minun kokemusten mukaan muutaman desin vähemmän kuin Audi a4 q stronic, tosin onhan toi liike vähän nopeampaa kanssa tuolla Audilla.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Väpä

Aika pienellä kulutuksella pääsette. Mulla menee lekalla sellaset 14l/100km, sekalaista ajoa eikä kovin raskas kaasujalka.

chr

Tuossa se nyt on, odottaa vielä kalvoja ikkunaan ja kestovahaa pintaan. Vakiovanteet saa kelvata, on noilla 17-tuumaisilla kohtuumukava ajaa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

ATM

Hyvännäköinen Legacy. Minusta Subaru on mennyt ison harppauksen eteenpäin muotoilussa ja Legacy on etenkin farmarina hieno. Hieman Hondamainen fiilis tuosta välittyy, mutta jotain Subarulle tunnusomaista siinä vielä on. Melko aggressiivinen erityisesti keulan spoilerin osalta.

JRR

Lainaus käyttäjältä: slash - 21.04.10 - klo:09:21
Meillä on 2.5 aut. outback siis se edellinen korimalli ja vie 8,0-9,0 l.
Subaru vie minun kokemusten mukaan muutaman desin vähemmän kuin Audi a4 q stronic, tosin onhan toi liike vähän nopeampaa kanssa tuolla Audilla.
Octavia 2.0 4x4 -03, kulutus 8,2 l/100km (keskiarvo viimeiset 2v/35000 km), Legacy 2.5 -04, kulutus 8,7 l/100 km (keskiarvo n. 1v/20000 km). Ero on mielestäni melko pieni.

ptme

Viimeksi autoa vaihtaessa viimeinen valinta tehtiin Legacyn ja Superbin 4 WD farkkudiiseleiden välillä.
Oikeastaan olin ostamassa Subbea, mutta kun sama liike myi myös Skodaa, pitihän sekin kokeilla, ja tulos näkyy alla...

Tuo Subaru on mielestäni bensakoneella ulkonäöltään liian "tojo accord 6:n" näköinen, mutta dieselin scooppi tuo mukavan erottuvuuden ulkonäköön etuvinkkelistä. Sisältä kuitenkin liian tokyo.
Kun nahkaverhoilu oli mielessä ja Sportti-malli sopi hintahaarukkaan, rakennettiin tarjousta siitä. Ongelmaksi muodostui urheilualustan ja 18 " renkaiden yhdistelmä: aivan hirveä kivireki! 17" kitkoilla mukavampi ja jämäkkä, mutta ei ainakaan ensikeskustelussa myyjä innostunut laittamaan 17-tuumaisia Sportin alle.

Ja sitten se varustelu: olisin tahtonut paremman äänentoiston, peruutustutkan, webaston ja jotain muuta pientä tehdasasennuksena. Mahdotonta! Olisivat kyllä asennettaneet noita kamppeita myyjäliikkeessä, mutta jälkiasennus on aina jälkiasennus!

Mutta älkää ymmärtäkö väärin, olin erittäin lähellä ostaa ensimmäisen "tosi-itä-autoni", uusi Legacy on erinomainen ja urheilullinen auto! Ja Outback hiukan korkeampaa hakevalle varmaan paras ostos hintaluokassaa,
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

chr

Juu, ihan hyviä pointteja, joita tässä keskustelussa muutenkin on tullut esille. Itselläninkin Superb oli vaihtoehtona kärkijoukossa, mutta kun se automaatti oli ykköskriteeri ja Superbiin sitä ei saa nelivedon kanssa kuin huippumalliin.

chr

Lisäänpä tähän, että nyt kun mittarissa on 2000km, niin kulutus on kaupunkipainotteisella ajolla vajonnut 9,2 litraan per 100km.

chr

Tänään tuli sitten Subaru Nordicilta postia. Haluavat uudelleenkiinnittää jonkun johtosarjan sekä tarkistaa CVT:n öljynlauhduttimen vuotojen varalta. Hyvä että seuraavat, ja nykyään on kai aika itsestäänselvää, että jos ostaa uuden mallisarjan ensimmäisen tuotantoerän auton, niin joku kutsu sieltä tulee.

Jos vaikka väliraporttia lyhyesti muutenkin.

Nyt on runsaat 6000km mittarissa, ja auto alkaa tuntua omalta. Koneen ja vaihteiston yhteispeli on notkistunut entisestään, ja samalla kuski on oppinut auton niksit. Auton 2,5l bokserikone vetää nöyrästi ja kauniisti, ja CVT:n kanssa yhdistelmänä suorastaan hämmentävän pehmeästi. CVT:n kanssa moottorijarrua ei juuri ole, joten kun auto on muutenkin hiljainen, niin nopeusrajoituksia saa kaupunkinopeuksilla seurailla. Olenkin ajellut aika paljon vakkarilla. Vakkarilla tasaista 60km/h ajaessa kierrokset ovat 1200rpm tuntumassa. Pienikin kaasuun koskeminen vetäiseen kierroksen saumattomasti pariin tonniin. Auto starttaa herkästi ja pitää alussa kierroksia ehkä hivenen pidempään "ylhäällä" kuin edellinen volkkari. Tällä hyvin kaupunkipainotteisella ajamisella pitkän aikavälin keskikulutus on asettunut 9,2l/100km tuntumaan. Öljyt olen pari kertaa tarkistanut, muttei tunnu syövän.

Nelivedosta ei vielä sen kummenpaa sanottavaa. Tyhjää tätä ei näillä tehoilla saa lyömään, ei oikein edes märällä. Jos kääntyy valoista, niin kurviin voi lähteä melkein mikälaisella tahansa kaasun annostelulla, menee kuin juna. Jos oikein kovaa jyrkkään kurviin paikaltaan lähtee, niin kurvin puoleinen takarengas aavistuksen nykähtää. En tiedä mikä on. Nelivedon suhteen siis talvea odotellessa. Onpa edes jotain kivaa talven odotuksessakin. ;)

Sisätilat ovat pelanneet nelihenkisellä perheellä hyvin. Auto on niin pitkä, että tällaiset lyhyenpyuoleiset kuskit voivat säädellä penkkinsä kuten haluavat ja silti lastenistuimet mahtuvat mainiosti. Ratissa on säätö joka suuntaan, ja kun vielä kuskin penkissä on monipuoliset sähkösäädöt, niin ajoasennon kyllä löytää. Annan penkille silti vain kasin, sillä sen yläosa kaartaa taaksepäin niin, että voimakasta sähköistä ristiseläntukea ei juuri voi käyttää. Etuosan kotelot sun muut ovat ihan toimivat. Yläosan aurinkolasikotelo pitäisi vuorata gumeella, lasit tuppaavat joskus rämisemään. Takaluukussa ei ihmeempiä kuormia ole ollut. Tila suojaverhon alla on melko matala, ja suojaverhon palkki alkaa aika "takaa", joten jos esmes lastenrattaat (isot vauvakoppa-mallit) haluaa pitkittäin, niin suojaverhon on irroitettava. Onneksi verholle sun muulle pikkutavaralle on tavaratilan pohjan alla hyvin tilaa. Tavaratilan pohjapinta-ala on kyllä valtava, tila on syvä ja leveä. Tähän autoon mahtui fillarinkuljetuslaukkuni penkkeihin koskematta lappeelleen, Touranissa ei ollut leveyden puolesta toivoa.

Yleinen "käytettävyys" on ihan ok, kasin arvoista siis sekin. Joitain volkkarin "hienouksia" puuttuu, mutta puutosten kanssa on oppinut elämään. Ohjaamossa aluksi pelkäämäni muovisen oloiset nappulat toimivat sinänsä todella jämäkästi ja hienosti ulkonäöstään huolimatta. Vakkarin toiminta on ensiluokkaista. Ilmastointiinkin tottuu, mutta ei se ole Climatronikin veroinen. Vakiona tuleva radiovarustus on ihan ok, olen käyttänyt sekä cd-vaihtajaa että aux-liitintä. Vakiona tuleva Bluetooth-handsfree on hyvä. Tuulilasinpyyhinten automaatti toimii hyvin. Parkkitutkan asensin, ja siitä on ollut riemua. Näyttö on peilin päällä pieni ja huomaamaton. Talvikäytön sujuvuuden kannalta autossa on vähän turhan paljon "helmaa". Etuspoileri on iso, ja sivuillakin on aika leveät kynnyslistat joihin takuuvarmasti sotkee housunsa ellei ole varovainen. Onneksi ovissa on tuplatiivisteet järkevästi, joten ovikoteloihin ei kerry kuraa kuten joskus rellussani.

Pitkä sepustus tuli... Sanoisin siis, että auto on toistaiseksi lunastanut odotukset. Se on sellainen kasin kompromissi, kun puhutaan hyvän kokoisesta nelivetoisesta perhefarkusta automaatilla. Erikoispointtina voisin mainita "harmaan japanilaisen" huomioarvon. Näitä on koko tässä kaupungissa tässä mallissa vain yksi toinen, taksina, sekä sitten muutama korotettu Outback. Autoista kiinnostuneet selvästi kiinnittävät autoon huomiota, ja aika moni on tullut siitä kyselemään.

tuRboman

Tähän ketjuun hieman lisäkommenttia Subarukuskilta, joka arvostaa VAG tuotteita ja on jopa ajanutkin niillä ;)
Eli mulla on Subaru Outback diesel mallia ´08. Keskikulutus on ollut tähänsaakka (laskettu tankeista) 6.9l/100km. Auton käyttö ja koko huomioiden olen tuohon enemmän kuin tyytyväinen.

Kulutuksesta vois enemmänkin kirjoittaa. Usein Subarujen kulutusta kauhistellaan. Kuitenkin, jos auton koko ja nelivetoisuus huomioidaan niin se on siellä keskikastissa ja jopa sen alle (dieselit). Monelle on tullut yllätyksenä vaikkapa Skoda Yeti 4x4:n kulutus. Se neliveto syö polttoainetta ja jopa suorituskykyä (0-100kmh). Täälläkin kommentoitiin uuden 2.5i CVT Subarun suorituskykyä heikohkoksi tehoihin nähden. Jos viitsii vaivautua ja tarkistaa vastaavankokoisten/tehoisten nelivetojen arvot niin huomaa, että Subaru on kärkikastia. TM:n foorumilta löytyi jopa ihan lista nelivetojen suorituskyvyistä yms. Niissä Sube on korkealla.

Subaru on hyvä auto jos varustelu kelpaa sellaisenaan ja sisustuksen muovisuus, huono audio ja tyhmä ilmastointiautomatiikka ei haittaa. Näihin heikompiin ominaisuuksiin tottuu aika nopeaan, eikä niitä enää juurikaan ajattele. Itse olen erittäin tyytyväinen valintaani. Ja jos automaatti tulee dieselin pariksi, niin uusi Outback on seuraava automme.
"All 4 The Driver"

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 14.08.10 - klo:14:06
Tähän ketjuun hieman lisäkommenttia Subarukuskilta, joka arvostaa VAG tuotteita ja on jopa ajanutkin niillä ;)
Eli mulla on Subaru Outback diesel mallia ´08. Keskikulutus on ollut tähänsaakka (laskettu tankeista) 6.9l/100km. Auton käyttö ja koko huomioiden olen tuohon enemmän kuin tyytyväinen.

Kulutuksesta vois enemmänkin kirjoittaa. Usein Subarujen kulutusta kauhistellaan. Kuitenkin, jos auton koko ja nelivetoisuus huomioidaan niin se on siellä keskikastissa ja jopa sen alle (dieselit). Monelle on tullut yllätyksenä vaikkapa Skoda Yeti 4x4:n kulutus. Se neliveto syö polttoainetta ja jopa suorituskykyä (0-100kmh). Täälläkin kommentoitiin uuden 2.5i CVT Subarun suorituskykyä heikohkoksi tehoihin nähden. Jos viitsii vaivautua ja tarkistaa vastaavankokoisten/tehoisten nelivetojen arvot niin huomaa, että Subaru on kärkikastia. TM:n foorumilta löytyi jopa ihan lista nelivetojen suorituskyvyistä yms. Niissä Sube on korkealla.

Subaru on hyvä auto jos varustelu kelpaa sellaisenaan ja sisustuksen muovisuus, huono audio ja tyhmä ilmastointiautomatiikka ei haittaa. Näihin heikompiin ominaisuuksiin tottuu aika nopeaan, eikä niitä enää juurikaan ajattele. Itse olen erittäin tyytyväinen valintaani. Ja jos automaatti tulee dieselin pariksi, niin uusi Outback on seuraava automme.

Pyysin talvella tarjousta myöskin Outbackista. Se sitten jäi kun tulivat nuo autoetukuviot esille.
Selvittelin samalla myös noita Legacymalleja ja edelleen kiinnostaisi pienemmällä bensakoneella oleva automaatti, sedanina.

Vaikka en autoa ehtinyt koeajaa, jäi minulle sellainen vaikutelma, että kuljettajan istuimen reisituki jää liian lyhyeksi, ainakin meillä ~190 cm mittaisilla ja pidemmillä. Onko jollakulla asiasta parempaa tietoa?

Ja sitten hiukan askarruttavat kulutus, vakuutusmaksut ja nykypäivänä varsin lyhyt 15 tkm huoltoväli. Eli jos laskee kokonaiskuluja (mukaanlukien auton arvon aleneminen) vaikkapa kolmen vuoden ajalle, kertynee noista suurehko summa.
Pikkukritiikistäni huolimatta tämä saattaisi kuitenkin olla varteenotettava vaihtoehto kun vaimon auto tulee vaihtovuoroon.

Taidan olla täällä kirjoittaneista ainoa jota tuo ulkonäkö ei ole häirinnyt.  :)

Reneto

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 25.08.10 - klo:22:15
Taidan olla täällä kirjoittaneista ainoa jota tuo ulkonäkö ei ole häirinnyt.  :)

Kai siihen ulkonäköön on alkanut tottua.. pakko, kun aiemmin mainitsemani lähipiiriläinen vaihtoi sittenkin pari vuotta vanhan Outbackin uuteen. Auto ei ole kuin kuukauden vanha, ja olen ajanut sillä vain kerran. Havaintosi on kyllä oikea noista penkeistä. Itse olen niin tumppi, että reisituki riittää mainiosti, mutta aika lyhyt se istuinosa on. Aivan kuten oli edellisessäkin korimallissa.

Toinen asia josta voisi antaa pyyhkeitä on harvinaisen kevyeksi tehostettu ohjaus. Maantiellä tuntui turhankin herkältä, melkein kuin japsiautoissa joskus parikymmentä vuotta sitten.

Kyseessä on dieselmalli, ja onhan se meno aivan toista kuin omalla volgalla. Auto on on tosi jämäkän oloinen, ulkonäköä myöten  ;) Massiiviseen keskikonsoliin tottuu nopeasti. Ja niin hiljainen Jettaan verrattuna..
Huoltovälit on kyllä lyhyet jos uusissakin on vielä tuo 15tkm.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 25.08.10 - klo:22:15
Taidan olla täällä kirjoittaneista ainoa jota tuo ulkonäkö ei ole häirinnyt.  :)
Itseänikin kiinnosti Subaru vahvastikkin, mutta kun menivät, mielestäni, pilaamaan Legacyn ulkonäön niin en ole edes koeajolla käynyt, muuta kuin kylmiltään...
Edellinen korimalli oli todella paljon paremman näköinen, siis perus Legacyssä.
Outbackiin nuo uudet muodot sopivat paremmin
Audi A4 Allroad quattro -17

slash

Onko kukaan kysynyt paljon tuo 15 tkm välein tehtävä huolto maksaa ja verrannut esim. passatin / ocun LL huoltoon, eihän sen auton ainakaan pitäisi huonontua jos sitä vähän tiukempaan käyttää tarkistuksella.

Mitä ulkonäköön tulee niin autossahan varsin voimakkaasti muotoillut lokasuojan kaaret mutta orggis vanteiden et on suuri, eli pienempi et ja isommat pyörät ja sit sport korisarja niin alkaa näyttää vähän paremmalta, mutta vielä vanha näyttää paremmalta minustakin oikean värisenä.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: slash - 25.08.10 - klo:22:42
Onko kukaan kysynyt paljon tuo 15 tkm välein tehtävä huolto maksaa ja verrannut esim. passatin / ocun LL huoltoon, eihän sen auton ainakaan pitäisi huonontua jos sitä vähän tiukempaan käyttää tarkistuksella.

1. 180â,¬, 2. 300â,¬ (muistaakseni! ), 3. 180â,¬, 4. 600â,¬...

Tuota se kierto on. Joka 60tkm välein on ns iso huolto joka maksaa ~600â,¬. Mulla tuo toinen huolto oli kallis, koska halusin
vaihdattaa dieselin polttoainesuodattimen, vaikkei se kuulu ohjelmaan ja sen hinta oli n. 150â,¬!

Kalliita nuo huollot. Mutta se tässä onkin hienoa, ettei muuta tarvitse sitten tehdä...

Mun silmiin uusi Legacy/Ob on ihan hienon näköisiä. Jos dieseliin tulee automaatti, niin siinä on meidän seuraava auto mitä todennäköisimmin.
"All 4 The Driver"

slash

Meillä oli perättäin 2 kpl:tta subbeja ja todellakin niitä ei tarvinnut pajalla käyttää kertaakaan normi huollon lisäksi 4 vuoden aikana. Meilläkin olisi varmaan voinut Subbe taru jatkua jos olisi se automaatti dieselin yhteyteen saatavana.

chr

Kirjoittelin itse autosta tuossa ylempänä aika pitkän sepustuksen, mutta diisseliversiosta katselisin kyllä keskusteluja subaruclubin foorumilta. Ilmeisesti hyvä kone, mutta käy talvella vähän viileänä.

sollila

Lainaus käyttäjältä: slash - 28.08.10 - klo:09:50
Meillä oli perättäin 2 kpl:tta subbeja ja todellakin niitä ei tarvinnut pajalla käyttää kertaakaan normi huollon lisäksi 4 vuoden aikana. Meilläkin olisi varmaan voinut Subbe taru jatkua jos olisi se automaatti dieselin yhteyteen saatavana.

Jossain vaiheessa 2012 subarun dieseliin pitäisi alkaa saamaan automaattia kaveriksi.
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 4X4 2006

chr

Lainaus käyttäjältä: sollila - 25.12.10 - klo:21:19
Jossain vaiheessa 2012 subarun dieseliin pitäisi alkaa saamaan automaattia kaveriksi.

Vielä kun saisivat siihen diisseliin vaikka toisen ahtimen, niin voisi alkaa vaihto kiinnostamaan...

sollila

Lainaus käyttäjältä: chr - 25.12.10 - klo:21:28
Vielä kun saisivat siihen diisseliin vaikka toisen ahtimen, niin voisi alkaa vaihto kiinnostamaan...

Mielestäni alaväännön subarun dieseleissä on parantamisen varaa, softapäivityksellä se hieman paranee(en tarkoita virisoftaa). Mutta toinen ahdin voisi olla ratkaisu tuohon vääntö-ongelmaan.
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 4X4 2006

jarkko_h

Onko pidempää kokemusta täällä tuosta Subarun dieselistä? Notkistuuko se  pidemmän päälle?
Eli kiinnostaa lähinnä onko siedettävä ajaa ruuhkassa. Entä mitkä on käytännön kokemukset Foresterin 2.0 bensakoneesta manuaalin kanssa?

Autokuume menee välillä subaru, yeti, octavia scout. Subaru olisi varmaankin vähävikaisempi ja vaggineita paremmin suunniteltu talvisiin olosuhteisiin (ovet ei jäädy, lauhduttimet toimii, lumet ei tule penkille... ). Vatapainona joutuisi ruostekäsittelemään ja sietämään huonompaa ilmastointia ja äänentoistoa.

1.8 "APR" Q

Kun tässä alkuvuonna kävin ajelemassa eri autoja,kokeilin myös uutta Legacyä. En tykännyt...Boxer-diesel Suomen talvessa erittäin kylmä,automaatti-ilmastointi tosi surkea kuten myös ajotietokoneen "ohjaus"...sen lisäksi vielä muovinen sisusta...niin,ei kiitos. 150 heppainen Boxer-diesel hiukan "nuhainen" kone painavaan nelivetoiseen Legacyyn.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

loginpass

Historian havinaa neljän vuoden takaa...Wannabe Audi.

jni

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Late

Aika lähelle Concepti mallia:

Iltasanoman linkistä:

eGetin

Muistuttaa Corollaa. Sivulinja meinaan.

Docw

Reilun kymmenen vuoden tauon jälkeen tuli hypättyä Imprezan puikkoihin. Kaverilla on tuollainen uunituore STI jolla tuli nyt kierrettyä parikymmentä kilometriä...täytyy sanoa että on japanialaiset ottaneet melko pitkän harppauksen etenkin laatuvaikutelmassa. 

Voimaa oli ihan soppelisti vakioksi ja kytkin + vaihteisto paketti toimi erinomaisesti. Takapakkia vuosikymmenen takaisten hatarien muistikuvien perusteella on taas otettu ohjauksen ja etenkin penkkien osalta. Ohjaus oli vähintäänkin pari pykälää liian kevyt ja penkkien sivutuki oli yllättävän kehno. Alusta oli selkeästi pintakova, jolloin ihan pienet epätasaisuudet tuntuivat takapuolessa, mutta sitten vähän isommat heitot auto otti todella jämäkästi.

Moottoritien rampin loivahko vasen-oikea kaarre (Zeppeliinin ramppi Oulun suuntaan paikkakuntalaisten tiedoksi) kaasu pohjassa kakkosella/kolmosella sai kyllä suun melkoiseen hymyyn. Tämä auto on selkeästi tehty vähän vauhdikkaampaan menoon! Sanoisin että parhaiten mutkat ottava auto jolla itse olen ajanut, kakkosena tulee E46 M3...

Ensimmäinen puolituntinen koeajon jälkeen mentiin vahvasti sellaisessa "tahtoo tällaisen"-fiiliksessä. Sitten puolituntisen jälkeen alkoi ajatukset taas selkeytyä ja todeta että ehkä tällainen auto ei ole kuitenkaan itselle se sopivin...

Seuraavalla reissulla kokeillaan sitten herran vastikään uutta palikkaa sisäänsä saanut Mitsu Evo9 :P

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy