Subaru

Aloittaja k4ne, 02.12.09 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 06.12.15 - klo:13:45

Nämä muut Subarut ovat auttamattoman vanhanaikaisia ja epätaloudellisia. Sisustat häviävät tyylikkyydessään ja laadukkuudessaan mm. vastaaville Skodille 6 - 0! Erityispiirteenä sisustasta muovisuus ja huonot sovitteet -> nitinät ja natinat.

Aikalailla liioittelua nyt, vageja talossa (ollut) useita ja 2014 XV ja ei se Subaru ole mitenkään vanhanaikaisemman tai laaduttomamman tuntuinen. Enemmän tuo uusi passat kolisee huonolla tiellä. Kulutus on XV:ssä litran satasella isompi kuin 1.2 Yetissä, mutta kai neliveto ja automaatti sen verran saa kuluttaakin enemmän. Jos jotain haluaa sanoa niin jotkut yksityiskohdat (esim ajotietokone) on käyttäjälle monimutkaisempia kuin super käytännöllisissä vageissa.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Willhard

Komppaan Arccaa täysin tuossa asiassa, JFabiaK liioittelee kyllä melkoisesti. Kannattaa käydä ehdottomasti tsekkaamassa esim. uusi Outback ja Levorg. Eivät missään tapauksessa ole yhtään muovisempia, kuin Skoodatkaan. Itse tuli vaihdettua hiljattain VAG-leiristä Subaruun ja alla on nyt tuollainen uusi Outback. Ei tuo sisältä nyt mitään aivan preemiumia ole, mutta ei missään tapauksessa ole mikään halpa muovinen vaikutelmakaan tuolla sisällä. Forresterista kyllä myönnän, että siinä on vähän enemmän sitä "muovisuuden" tuntua, tosin se on muutenkin vielä vähän vanhempaa painosta.

Edelliset Octaviat olivat todella loistavia pelejä ja niistä ei ole mitään pahaa sanottavaa. Jotain aivan pieniä nitinöitä taisi molemmissa olla, mutta ei mitään isompaa. Puolestaan tämä Outback ei sitten nitise ei niin mistään. Katsotaan nyt kun tuohon saa enemmän kilometrejä, että pysyykö nitinät poissa, mutta todella hyvin vaikuttaisi japaninpoika tuon kasanneen.

Toki tässä on melkoista opettelua ollut tämän riisikipon kanssa, kun on niin pitkään mennyt noilla VAGgineilla. Eli kyllä VAGeissa on moni juttu fiksummin toteutettu, mutta on Subbessa paljon myös hyvääkin. Että toistaiseksi ei ole mitään älytöntä katumusta tullut vaihdon johdosta :) Olen ihan mielenkiinnosta listaillut plussia ja miinuksia tästä kärrystä ylös ja ajattelin tännekin niitä laittaa, jos jota kuta moiset kiinnostaa. Avaan ehkä kokonaan uuden ketjun sille niin ei turhaan tätä yleistä Subaru-keskustelua sillä turvota.

Uti

Kävin lyhyehköllä koeajolla Levorgilla, sähkönahkapenkki-versio. Mielestäni mukavan tuntuinen peli. Sisältä ei muovinen, hyvin viimeistelty. Teho riitävä, melutaso ok! Ainoat asiat, joihin kinnitin ei positiivistä huomiota, olivat hitaahko moottorin (jäähdytysnesteen lämpötila) nousu normaaliin, sekä etuistuimen selkänojan muotoilu, joka jätti kolon alaselän alueelle. Oli ehdottomasti positiivinen kokemus.
Markku

Willhard

Tuli tehtyä nyt oma aihe noille omille Outback-kokemuksilleni. Kirjoitin ties kuinka pitkän sepustuksen ja tietysti menin vanhan aikaiseen ja kuppasin liian kauan ja aikakatkaisu hävitti koko komeuden taivaisiin... En jaksanut kaikkea kirjoittaa alusta, joten nyt vain heitin nuo plussat ja miinukset sinne. Kirjoittelen lisää sitten, kun tatti otsassa pienenee...

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Willhard - 07.12.15 - klo:22:11
Tuli tehtyä nyt oma aihe noille omille Outback-kokemuksilleni. Kirjoitin ties kuinka pitkän sepustuksen ja tietysti menin vanhan aikaiseen ja kuppasin liian kauan ja aikakatkaisu hävitti koko komeuden taivaisiin... En jaksanut kaikkea kirjoittaa alusta, joten nyt vain heitin nuo plussat ja miinukset sinne. Kirjoittelen lisää sitten, kun tatti otsassa pienenee...

Mikä ihmeen idea tossa aikakatkaisussa oikein on, oon itekin joutunut useamman kerran sen uhriksi. Ja sillon kiukuttaa urakalla >:(
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Leroy

#755
Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 06.12.15 - klo:13:45
Nämä muut Subarut ovat auttamattoman vanhanaikaisia ja epätaloudellisia. Sisustat häviävät tyylikkyydessään ja laadukkuudessaan mm. vastaaville Skodille 6 - 0! Erityispiirteenä sisustasta muovisuus ja huonot sovitteet -> nitinät ja natinat.

Voin todeta vain, että viimeisimmät (karkea arvio:) 10l/100km bensa-Subet ovat  kaiken kaikkiaan olleet taloudellisempia kuin se yksi 5l/100km Passat.

Ihmeellisiä nämä "nitinät ja natinat"...Kaikkien nitinöistä ja natinoista vaivaantuvien espoolaisisien pitäisi nousta sieltä omasta lamaannustilastaan ja käydä koeajamassa vaikka jotain LR Deffua ja miettiä miksi siinä on 60ke:n hintaan enemmän komptenssia kuin siinä omassa RS Ocussa.
Outback

TerhoP

#756
Mullekkaan ei nyt auke noi nitinät ja natinat  :P  Omassa nitisi hanskalokero, laitoin teipillä n 1cm x 2cm kokoisen huopapalan kannen sisäpuolelle ei nitise enää.. Saman tempun toistin aurikonlasikoteloon koska resonoi..  Isoin ja samalla palkitsevin homma oli ikkunatiivisteiden fixaus. Aikaa meni noin 30min ja tämä vähensi ajomelua/ suhinaa todella paljon.  Kyllähän nuo tietysti v.....i ja harmittaisi jos ei mitään osaa tehdä.

Ja juu samaa mieltä kun Leroy taitaa Zego olla kova poika rollailemaan, eipä löydy tosiaan mistään mitään ruosteongelmiin viittaavaa.. Eikä tiennyt subaru huoltokaan kyseisestä asiasta mitään  ::)

JAK

Meillä on Forester mallia 2013, tuli täti venäläinen liikennevaloissa erittäin kovaa perään. Tädin Toyota meni aivan varmasti lunastukseen. Subaruun takapuskuri ja vetokoukku, ei ollut edes pelti puskurin alla vääntynyt (kävin itse tutkimassa nosturilla). Eli Subaru on perästä kuin panssarivaunu (liioittelua) mikä ei ole hyvä juttu. Tuossa mällistä Fore lensi pari metriä eteenpäin, suoraan suojatielle. Kun auto ei antanut periksi, niin törmäysvoimat matkustamossa oli aika kovat. Niskaa ja rintakehää sattui ja vaivaa vieläkin yli kuukausi tapahtuman jälkeen. Olenkin miettinyt onko tämmöinen auto joka ei ota törmäysenergiaa vastaan oikeasti turvallinen auto?
Auto joka tapauksessa vaihdetaan ensi vuoden alussa, täytyy pohtia tuota törmäysturvallisuutta ihan oikeasti.
Laakkonen Herttoniemi oli kovin hankala yhteystyökumppani auton korjauksen suhteen, tiskiltä toiselle juoksuttivat kolarissa tulleiden vikojen korjauksen kanssa. Auton sitten kunnosti Metro Auto ja Laakkonen menetti korjauspalkkion ja myös uusi auto hankitaan hieman asiallisemmasta liikkeestä.

kt

Oikein, jaloillaan kannattaa päättää, kun toiminta mättää.... ;)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Möhköfantti

Skoda Yeti 1.2TSI dsg, Suzuki Vitara-S ja Subaru Forester 2.0 XS CVT koeajettu.

Kysymyksiä Foresterista:
-koeajetussa autossa oli CVT-vaihteisto. Alkuhämmennyksen jälkeen tuntui ihan mukavalta, mutta kahden tuhannen euron hintaero 6-vaihteeseen manuaalin tuntuu aikamoiselta. Voisitteko selventää tuon CVT:n käytännön etuja ja heikkouksia manuaaliin verrattuna (50/50 voimanjako, keskitasauspyörästö+viskolukko)
-esitetiedoissa manuaalivaihteiston ja CVT:n kulutusero puolisen litraa CVT:n eroksi. Kuinka käytännössä?
-x-perusmallissa on ilmeisesti halogeeniajovalot. Onko minkälaiset?
-rengaspainevalvonta taitaa olla Foresterissa aktiivinen,eli joka renkaassa paineanturit. Onko mahdollista asentaa toiset renkaat ilman kyseisiä antureita? Hälyttääkö mittaristossa valolla vai myös äänellä?

Kiitos vastauksista!
Octavia 1.6TDI Combi -10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy