Subaru

Aloittaja k4ne, 02.12.09 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

JAK

Lainaus käyttäjältä: jf - 20.11.13 - klo:22:51
Rahastahan tuossa on vain kyse. Recaron ergomed es sab nahkaisena on taisi olla kaksi kpl 9 tonnia. Bemun konversio taisi olla alle tonnin...  :)
Tässäkin on mielenkiiintoinen tapahtuma. Respecta varustelee inva-autoja ja käytiin Tuusulassa Recaroa katsomassa, sovittiin aika, mentiin sovittuna aikana ja ketään ei ollut paikalla, puhelimeen ei vastattu jne. Aikamme siinä ihmeteltyä paikalle tuli paku mistä nousi kundi joka olisi kainaloihin tarvinnut vaseliinia. Siellä siten esiteltiin Recaro ja sovittiin, että tarjous tulee seuraavalla viikolla. Nyt siitä on kolme kuukautta, eikä tarjousta ole kuulunut. Respectasta olisi kovin paljon kertomista miten huonosti kohtelevat vammaisia jne.. Mitta kengät on karmean näköiset ja yleensä liian pienet, Virossa tehty. Onneksi tuota firmaa ainakin me pystymme ihan kaikessa välttämään.

jf

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 21.11.13 - klo:12:11
Meillä olis tarvetta takaistuimen lämmitykselle, mutta tässä vain miettinyt, että panostaako tähän nykyiseen autoon yhtään enempää vai odottaako seuraavaan.
http://www.ebay.de/itm/SUBARU-SITZHEIZUNG-CARBON-Nachrustsatz-/270736469729?pt=DE_Autoteile&hash=item3f0926aee1
Siitä vaan laittamaan. Meillä vielä "odotellaan"...  ::)

Lainaus käyttäjältä: JAK - 21.11.13 - klo:12:32
Respectasta olisi kovin paljon kertomista
Taisin itsekin soittaa ko. putiikkiin, kun noita recaroita olin katselemassa eikä sieltä mitään palvelua tullut. Tosin ihan yhtä surkeaa oli maahantuojan "palvelu". Briteistä ja sakuistakin onneksi saa Recaroita...  :(
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

JAK

Tässä tapauksessa olisi  tarvittu modifioitu penkki, ehkä kääntyvä pääsisi huonoselkäinen helpommin ulos.

tuRboman

Uusi Levorg konsepti on kyllä ihan menevän näköinen peli. Vois kuvitella sopivan myös meikäläiseen makuun.

http://www.subaru.jp/levorg/sp/
"All 4 The Driver"

Esox

Mikä tuo Levorg on? Ei oikein tuo Japania tuolta linkistä auennut..  :-[
Auto näyttää hienolta!
Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

savolaiskollega

Auto näyttää hienolta, muttei kuitenkaan perijapanilaiseen tapaan mitään ahaa-elämystä saa aikaan. Itse toivoisin että sisustukseen olisi nyt panostettu sitten vähän enemmän, ei enää niitä halpismuoveja ja umpitylsää muotoilua kuten tähän asti.

Esox

Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

JAK

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 22.11.13 - klo:10:03
Auto näyttää hienolta, muttei kuitenkaan perijapanilaiseen tapaan mitään ahaa-elämystä saa aikaan. Itse toivoisin että sisustukseen olisi nyt panostettu sitten vähän enemmän, ei enää niitä halpismuoveja ja umpitylsää muotoilua kuten tähän asti.

Täytyykö auton näyttää jotenkin hienolta? Jos niin on, niin miksi tässä maassa on yhtään Yetiä myyty? Käytänöllisyys on se joka ainakin täällä ratkaisee.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: JAK - 22.11.13 - klo:10:46
Täytyykö auton näyttää jotenkin hienolta? Jos niin on, niin miksi tässä maassa on yhtään Yetiä myyty? Käytänöllisyys on se joka ainakin täällä ratkaisee.

Yetihän on aika symppiksen oloinen. Japseista sitä ei kovin monesta voi sanoa, paitsi niistä hauskoista pikkiriikkisistä laatikkoautoista, joita vilisee Japanissa.

No kai se nyt jollain tasolla on plussaa kenelle hyvänsä, jos auto näyttää hyvälle (itsekin tuossa aiemmin sanoit pitäneesi forrea rumana ennen punaiseen väriin tutustumista...). Tuskin sohvaakaan ostat vain sen vuoksi, että siinä on käytännölliset ominaisuudet. Tai jos ostat, niin mikäs siinä sitten. Aika moni juttu jäisi kuitenkin autopalstoilla kirjoittamatta, autonäyttely pitämättä jne, jos autojen ulkonäkö ei ihmisiä kiinnostaisi... 8)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: JAK - 22.11.13 - klo:10:46

Mikä ratkaisee kellekin ? Yeti on ainakin persoonallisen näköinen, mitä ei voi yleensä japseista sanoa. Mutta sittenpähän tuon subarunkin näkee kunhan se tulee.

chr

Minä voisin vaihtaa penarin tuollaiseen... Hintatietoja ja saatavuutta odotellessa.

tuRboman

Täältä hyvä kuvakavalkaadi Levorgista.

Vaikka kyseessä on konsepti, niin kuvia katsoessa vaikuttaa täysin tuotantoautolta. En oikeastaan löydä mitään piirrettä, joka poistuisi tuotantoon mennessä.
Tosin osa kilkkeistä menee lisävaruste (tai JP only) listalle. Mutta oikein mukiinmenevän näköinen peli kyseessä.
10cm lyhyempi kuin nykyinen Legacy/Outback. Toivottavasti tämä ei tarkoita kyseisten mallien pienentämistä juuri kun ne saatiin kasvatettua tarpeeksi isoiksi.
Niiden alapuolella mallistossa on kyllä viilaamista koko puolella. Jospa Imprezan kaveriksi tulis sitten Levorg tjms farkuversioksi?

LainaaSubaru LEVORGin voimanlähteeksi on valittavissa kaksi turboahdettua boxermoottoria: 1.6-litran bensiinimoottori tuottaa 170 hevosvoimaa sekä 250 Nm maksimiväännön, kun 2.0-litran bensiinimoottori puhaltaa ulos hurjat 300 hevosvoimaa ja 400 Nm maksimiväännön.

Eli tämä tarkoittanee, että jatkossa entinen 2.5i poistuu ja tilalle tulee 1.6turbo. Harmi, sillä itselle juuri tämä vanhakantaisuus riittävän ison vaparin muodossa on yks Subarun houkuttelevia piirteitä. CO2 määrää...
"All 4 The Driver"

chr

Tuossa jutussa sanottiin, että käytännössä kyseessä on tuotantovalmis laite (ja siltä myös näyttää) jonka myynti alkaa Japanissa on keväällä. Ehkä vuoden päästä voisi odotella Suomeen?

Ranssi

Karmean nimen ovat kehittäneet tälle tulokkaalle.

Itse auto näyttää varsin subarumaiselta omaten selvät ominaispiirteet.

ptme

Onpas japsin näköinen riisikuppi, mutta sentään 8-vaihteinen manuaali maahantuojan mukaan!
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

jarkko_h

Omaan silmään ensisilmäyksellä karseen näköinen värkki.  Toisaalta turha tuomita liian aikaisin, voi olla livenä paljon parempi kuin kuvissa. Näin nyky Forrekin on. Pidin tosin uusia Volvojakin (V50, V60, XC60...) aluksi rumina ja ne nyt tottumuksen jälkeen miellyttävät jo silmää. Ja kyllä rumuuteekiin tottuu, mutta hajoaviin jakoketjuihin, mutteriohjaimiin, ... ei  ;D

Oliskohan tuosta tulossa mallia korotetulla maavaralla tyyliin Legacy/Outback?

exari

Kohtuu hinnalla vois olla kiinnostava. vieläkun imprezaan sama kone... ne 1,6 vaparit ei oikeen innosta.

JAK

Aika mielenkiintoinen asia mielestäni on se, että 2 litraisen Subaru Forester CVT:n ja Skoda Yeti 1.2TS DSG:n kulutus on melkein sama ja Subaru on vasta alle 600 kilometriä ajettu. Kun autoa tilailtiin, niin muutamat kertoivat "ystävällisesti", että Subaru sitten imee bensaa kuin norsu.

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: JAK - 23.11.13 - klo:23:03
Aika mielenkiintoinen asia mielestäni on se, että 2 litraisen Subaru Forester CVT:n ja Skoda Yeti 1.2TS DSG:n kulutus on melkein sama ja Subaru on vasta alle 600 kilometriä ajettu. Kun autoa tilailtiin, niin muutamat kertoivat "ystävällisesti", että Subaru sitten imee bensaa kuin norsu.

Tähän on pakko heittää (aiemminkin olen kirjoittanut), että nykyinen 2.5i CVT Outback, jolla olen onnistunut ajamaan alle EU yhd. kulutuksen. Ja useita tankillisia, sekalaisessa ajossa ja yhtään yrittämättä. Pitkän ajan laskettu keskari on tällä hetkellä hieman yli 9.4l/100km ja siihen sisältyy kesältä vajaat 6000km asuntovaunun vetoa.
"All 4 The Driver"

katame

Tulipa käytyä koeajolla Subaru Forester XS bensa automaattilla.

+Todella hiljainen sisältä (kitkat alla), verrattuna nyt vaikkapa kesärenkailla Mazda cx5:een tai Toyota Avensikseen.
+Automaatilla meno mukavan letkeää ja se toimii kivasti. Kiihdyttäessä tuntuu, että eihän tämä mihinkään kulje mutta nopeusmittarista kun tarkistaa tilanteen niin huomaa että kyllähän se liikkuu tarvittaessa ripeastikin ja helposti lipsahtaa ylinopeuden puolelle. Tämä nopeuden hahmottamattomuus tulee esille myös mooritienopuksissa kun ajaa vaikkapa vakkari päällä 110km/h niin se tuntuu kuin ajelisi 80km/h. Johtuneeko auton koosta ja massasta vai mistä lie.
+Ovenhelmoissa olevat "lipareet" jotka estää kuran pääsyn kynnyksille on kyllä hyvä juttu. Se tuli todettua rännässä ja sohjossa ajettua.
+ Ohjaamosta löytyy ainakn itselleni kaikki tarvittava, enkä kaipaa sinne oikeastaan mitään. Kaikki on oikeilla paikoilla ja toimii.
+ näkyvyys autosta ulospäin on todella hyvä joka suuntaan.

-Infonäyttö peruutuskamera käytöön on kyllä turhan pieni.
-Peruutuskamera on sellaisessa paikassa että aina siinä on jotain pisaroita linssissä.
-Ohjaus saisi mielestäni jäykistyä nopeuden kasvaessa (kutsutaanko sitä nyt progressiiviseksi ohjaukseksi). En tiedä onko sitä foressa, mutta tuntui moottoritie nopeudessa turhankin herkältä.
-penkkien kangas tuntui jotenkin halvalta. Tuli sellainen fiilis että se saattaisi alkaa vaikka nukkaantumaan ajanmyötä.
- peräkonttia sai ainakin koeajoyksilössä paiskata kunnolla kiinni ennen että sulkeutui.
- Kassikoukut liian alhaalla, että niitä voisi oikeasti käyttää (sama vika muuten avensiksessa).
-ei suksiluukkua

Vaikka miinuksia tuli tähän arvioon nyt enemmän on ajokokemus forella silti reilusti positiivinen ja se on varteenotettava vaihtoehto itselleni.

tuRboman

Jokunen kommentti näihin, mitä nyt omalta kahdelta ajokerralta ja Subarusta yleensä osaa heittää:

+Todella hiljainen sisältä (kitkat alla) - tämä yllättää, koska itse en omilla koeajoilla tätä havainnut. En tosin meluisaksikaan autoa mieltänyt. Kesärenkain molemmat ajokerrat ja alkuperäisillä Yokohama-renkailla.
+Automaatilla meno mukavan letkeää ja se toimii kivasti. - Loistava CVT. Sitähän mä olen täällä toitottanut! :D
+Ovenhelmoissa olevat "lipareet" jotka estää kuran pääsyn kynnyksille on kyllä hyvä juttu. - Tämä on loistava ominaisuus.
+ Ohjaamosta löytyy ainakn itselleni kaikki tarvittava, enkä kaipaa sinne oikeastaan mitään. - etkö edes ristiselän tukea/säätöä? Muuten samaa mieltä.
+ näkyvyys autosta ulospäin on todella hyvä joka suuntaan. - Jees. Perus Subaru.

-Infonäyttö peruutuskamera käytöön on kyllä turhan pieni. - +1
-Peruutuskamera on sellaisessa paikassa että aina siinä on jotain pisaroita linssissä. - NC
-Ohjaus... tuntui moottoritie nopeudessa turhankin herkältä. - pätee myös Outbackiin. Turhan herkkä ja sitämyötä hieman tunnoton keskialueella. Selkeästi negatiivinen ominaisuus.
-penkkien kangas tuntui jotenkin halvalta. - samaa ajattelin omasta OB:sta kun hankin sen. Päälliset ei ole muuttuneet ensimmäisen 120tkm aikana mihinkään suuntaan. Eikä kuluneet mitenkään.
- peräkonttia sai ainakin koeajoyksilössä paiskata kunnolla kiinni ennen että sulkeutui. - sama havainto omalla koeajolla? Säätöjuttu?
- Kassikoukut liian alhaalla, että niitä voisi oikeasti käyttää (sama vika muuten avensiksessa). - liian heppoiset koukut ja matala kontti. Onneton valaistus.
-ei suksiluukkua + 1

Kokonaisuus ratkaisee, ja se jää reilusti plussalle. Kaikki merkittävät asiat kunnossa.
"All 4 The Driver"

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 23.11.13 - klo:19:55
Karmean nimen ovat kehittäneet tälle tulokkaalle.

Keksi parempi? Itse olen pitänyt Legacya yhtenä kauheimmista nimistä, mitä automaailmasta löytyy. No, toki sisarmalli Liberty ei ole yhtään sen paree. ..mnjjaa-a.. Outback.. voi voi..  ;)

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 23.11.13 - klo:19:55Itse auto näyttää varsin subarumaiselta omaten selvät ominaispiirteet.

Täysin samaa mieltä. Selkeä jatkumo Legacy-linjassa jo kohta 15v ajalta. Toki huomattavia muutoksia mukana. Uusi, pullistettu konepelti (a´la BMW 3srj) miellyttää omaa silmää erityisesti.
"All 4 The Driver"

JAK

Täällä Forsterin luukku menee kevyesti kiinni, voi johtua vertailukohteesta Skoda Yetistä jossa luukkua sai paiskata oikein urakalla. Peruttuskamera tuntuu ihan riittävältä, ennen ajoa pyyhkäistään kuivaksi joka kerta rätillä. Tehdas asennetut etu- ja takatutkat on vasta tulossa, no eihän ne silloin ole tehtaalla asennettu, mutta onpahan alkuperäiset.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: JAK - 24.11.13 - klo:08:17
Peruttuskamera tuntuu ihan riittävältä, ennen ajoa pyyhkäistään kuivaksi joka kerta rätillä.

Oikeasti?  :o Luulen että pidemmän päälle moinen ylimääräinen puuhastelu alkaisi nyppiä, minua ainakin alkaisi (tai en kyllä tekisi sitä). Ja jos se kerran kuitenkin kuraantuu sitten ajossa... Eipä ihme, että on tutkat tulossa!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

katame

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 24.11.13 - klo:02:06

+ Ohjaamosta löytyy ainakn itselleni kaikki tarvittava, enkä kaipaa sinne oikeastaan mitään. - etkö edes ristiselän tukea/säätöä? Muuten samaa mieltä.
En ole koskaan ollut ronkeli penkinsäätöjen suhteen, joten en koe tuota itselleni välttämättömäksi.

-penkkien kangas tuntui jotenkin halvalta. - samaa ajattelin omasta OB:sta kun hankin sen. Päälliset ei ole muuttuneet ensimmäisen 120tkm aikana mihinkään suuntaan. Eikä kuluneet mitenkään.
Tämä oli kiva kuulla.

- peräkonttia sai ainakin koeajoyksilössä paiskata kunnolla kiinni ennen että sulkeutui. - sama havainto omalla koeajolla? Säätöjuttu?
Voiskohan peräluukun avautumiskorkeutta myös säätää korkeammaksi? Omalla pituudella (176cm) en ihan siihen päätä kolauta, mutta voisi se vähän korkeammalle avautua.

JAK

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 24.11.13 - klo:09:12
Oikeasti?  :o Luulen että pidemmän päälle moinen ylimääräinen puuhastelu alkaisi nyppiä, minua ainakin alkaisi (tai en kyllä tekisi sitä). Ja jos se kerran kuitenkin kuraantuu sitten ajossa... Eipä ihme, että on tutkat tulossa!

Naapurilla on joku Lexus 3X0 jotain, hybridi, joutuu joka kerta liikkeelle lähtiessä pyyhkäisemään kameroiden linssit. Ei tunnut sitä harmittavan. Joka tapauksessa liikkelle lähtiessä talviaikaan tulee heitettyä Defan akunylläpitolaturin piuha takakonttiin. Tutkat tulee vaimon takia, miksipä ei? Rahaahan ne vaan maksaa ja sosiaalivirasto maksaa autosta noita vammaisvarusteita kuitenkin, tutkat ei niihin kuulu, mutta muita osia autosta rahoitetaan. Olen miettinyt, että yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi vaikka lahjoittaa auto kuin se. että ihminen joutuu jäämään kotiin eläkkeelle kun töihin ei julkisilla pysty kulkemaan.

katame

Lainaus käyttäjältä: JAK - 24.11.13 - klo:08:17
Tehdas asennetut etu- ja takatutkat on vasta tulossa, no eihän ne silloin ole tehtaalla asennettu, mutta onpahan alkuperäiset.
Mitä maksoi etu-ja takatutkat asennetuna? Kysyin paikalliselta Subaru kauppiaalta myös noita jälkiasennettavia tutkia ja myyjä sanoi, että siinä tulisi kameroita lisää vähän joka puolelle autoa. Onkohan näin vai meniköhän myyjällä kamerat ja tutkat sekaisin? Meneeköhän tuo jälkiasennettava takatutka sitten kuinka hyvin "synkkaan" peruutuskameran vihreiden ja punaisten viivojen kanssa.  Itse kyllä kaipaan noita takatutkia peruutuskamerasta huolimatta.

Saako muuten Subarun lisävarusteita tilattua jostakin edullisesti esim. netin kautta, onko jollakulla kokemuksia?

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: ptme - 23.11.13 - klo:19:58
Onpas japsin näköinen riisikuppi, mutta sentään 8-vaihteinen manuaali maahantuojan mukaan!

8-vaihteinen manuaali ? Ennemmin lopetan ajamisen kokonaan..... 8)

nemos

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 27.11.13 - klo:18:46
8-vaihteinen manuaali ? Ennemmin lopetan ajamisen kokonaan..... 8)

Eipä taida Subarunkaan maailmanlaajuisesta myynnistä kovin montaa prosenttia olla manuaalivaihteisia.

Manuaalien aika alkaa Euroopassakin olla ohi jo 6-vaihteisten aikaan.
Volvo XC60 T8 Inscription

MMV

Lainaus käyttäjältä: nemos - 27.11.13 - klo:18:48
Manuaalien aika alkaa Euroopassakin olla ohi jo 6-vaihteisten aikaan.

Toivon sinun olevan tässä asiassa täysin väärässä! Olen omistanut kaksi automaattivaihteista autoa ja minulla ei moisesta kapistuksesta ole kovin ruusuisia muistoja. Jos ajosuorite on pääosin kaupunkiajoa, ymmärrän tarpeen automaatille. Itse kun ajan esim. Jyväskylä-Helsinki -väliä, niin Vaajakosken kohdalla tarvitaan kaksi kertaa kolmosta ja seuraavan kerran (mikäli merkittäviä hidasteita ei ole) pudotan pykälää mahdollisesti kehä 1:n rampilla autovirtaan liittyessäni. Ohituksissa tulee joskus pudotettua vaihdetta pienemmälle, mikäli tilanne sitä vaatii. Tunnustaudun vahvasti "manuaalimieheksi".

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy