Subaru

Aloittaja k4ne, 02.12.09 - klo:19:55

« edellinen - seuraava »

pantero

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 16.09.13 - klo:12:20
Sai Subaru uudet kesärenkaat. Continental crosscontact LX sport 225/60/17 hintaan 756â,¬. Jospa noilla ajais sen minkä Yokohamoilla. Eli liki satatuhatta :-D

Oho, tuo taitaa olla lajissaan ainakin luoteis-Siuntion ennätys :-)

Oliko kyseessä Yokohama Geolandar G98? TM:n CX-5 käyttötestissä moittivat niitä jo 40 000 km:n jälkeen pitonsa menettäneiksi. Itsekin olen huomannut 10 000 km:n jälkeen jo pientä alkavaa lipsumista :-o    

Miltäs uudet Continentalit tuntuvat? Arvelen, että nämä omat G98:sit menevät vaihtoon ensi kesänä \o/ , toivottavasti toimivat kohtuullisesti sinne asti X=

tuRboman

Geolandarithan ne. Auton mittarissa siis 117tkm ja pääasiassa kilsat ajettu kesärenkain. Pidon menetystä en ole osannut havaita kun ei ole sellaista tilannetta tullut vielä vastaan. Nurmella pito on huono ja niin se oli aiemminkin ;)
Mutta asfaltilla en ole niin rajusti kanttaillut, että olisin havainnut mitään. Kulutuspintaa (urasyvyys) ei enää ole kuin sellainen pari milliä huonoimmillaan eli kyllä ne lopussa alkaa olla. Muutenkin koloa ja ruhjetta alkaa olla siellä täällä.

En ole saanut uusia vielä siis alle vaikka kaupat on tehty. Keskiviikkona ehtivät pyöräyttää vanteille, kun ostin renkaat paikalliselta automyyjältä ihan vain helppouden vuoksi kun se on tuossa vieressä. Talvirenkaat uusin samassa paikassa.
"All 4 The Driver"

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 13.09.13 - klo:23:15
Toyotan sportti-versiota kokeillessani mulle tuli täysin päinvastainen olo, sen koneen paras osa-alue oli alapää ja sen vääntö, yläpää oli meteliä ilman 'puhetta'.

Nyt uudestaan kokeilemaan, tuo ei nimittäin pidä lainkaan paikkaansa. ;) Toki tuo alavääntö on ihan riittävä tuon kokoisessa ja painoisessa autossa, eikä minullekaan tullut BRZ:n koeajolla sellainen fiilis, että auto olisi jotenkin hengetön alakierroksilla. Tehokäyrä on kuitenkin varsin lineaarinen keskialueen pientä notkahdusta lukuunottamatta:

Kuvasta näkee, että tehoa tulee lisää n. 20 kW / 1000 rpm, joten kierrättäminen kannattaa ilman muuta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: pantero - 16.09.13 - klo:16:37

Miltäs uudet Continentalit tuntuvat?

Nyt on päästy hieman fiilistelemään. Uudet oli siis H-nopeusluokan renkaat kokoa 225/60-17 eli alkuperäiskokoiset ja Subarun omille vanteille.

Muutos (yllätys..) on toki todella suuri. Uudet on hiljaisemmat, miellyttävämmät ajaa kun kääntyy keveämmin hitaassa nopeudessa ja muutenkin sellaiset jämäkämmät. Mutta selvähän se on kun edelliset oli ajettu loppuun. Sellaista kohisevaa melua niistä tuli runsaasti ja karkean asfaltin pinnan lähes tunsi käsiin. Näillä uusilla sitä ei tunne. Kumia on sen verran paksusti, että hyvin vaimentaa pienet asfaltin saumat jne. Ã,,änimaailmassa on sellainen "honottava" sävy, eli lienee ylempää keskiäänialuetta jonkinverran. Tämä korostuu sileällä uudella asfaltilla. Mutta ääni on siis hiljainen. Muutenkin hiljainen auto tuli vielä hiljaisemmaksi. Tosin tuosta tulee taas mieleen kun ajelin peräkontin verho auki, että kontin pohjan pieni lisäeristys ois paikallaan. Soratiellä ajaessa suurin osa kuuluvasta rohinasta tulee takaa.

Renkaista vielä, myyjä suositteli kyseistä mallia oman autonsa perusteella (katsottiin pihalla: RAV4 ) kun on kuulemma olleet hiljaiset ja hyvin kestävät. Katsotaan mitä ne mulla kestää. Kalliithan nuo oli, mutta jos nyt pari-kolme vuotta menee, niin hyvä. Sen jälkeen pirssi vaihtoon renkaineen.

Nyt onkin sitten uudet kesä- ja talvirenkaat. Molemmat Continentalit ja samasta kaupasta. Talvinakeilla ehti sen verran ajaa, että hyvät oli. Edelliset oli aivan kauheat, vaikka nastat ja kuviot oli vielä tallella.

Vaimo perkule vaan yllätti pahemman kerran. Kahvipöydän ääressä kirosin mielessä kalliita renkaita, kun olin juuri auton hakenut takaisin kotiin. Vaimo oli siivoillut takapenkiltä tytön jälkiä turvaistuimen ympäriltä ja pannut merkille aikamoisia jälkiä verhoilussa siellä täällä. Mun pyörästä, työkaluista ja ties mistä, sekä tytön potkimia hakkaamia jne. Mustassa muovissa näyttää rumalta. No, vaimo siinä pähkäili, että mitähän tuosta sais jos vaihdettais uuteen samanlaiseen mutta nahkapenkeillä...
Meinasin vetää kahvit keuhkoihin!! Juuri kun olen uusinut molemmat renkaat ja vielä saanut psyykattua itseni siihen vireeseen, että ajan tämän auton Vähintään viisivuotiaaksi saakka, niin rouva menee ja höpisee vaihdosta! Tähän saakka se olen ollut aina minä joka väenväkisin keksin tekosyyt vaihtaa autoa.

Nytpä en lähde tuolle tielle. Olen autoon enemmän kuin tyytyväinen. Sillä on satatkm ylitetty, joten hintamuutoksia ei sen vuoksi tarvitse "varoa" ja kun kaikki pelaa kuin uudessa niin antaas olla. Kärvistelkööt rouva. Ja toki siinä hiljaista tuli kun sanoin, että eiköhän se jollain vähintään 25kâ,¬ välirahalla tulis samanlainen pihaan kun siihenkin webaston, koukun, kalvot yms hilut laitattais.
Ei tarvinnut enempää jutella aiheesta ;)

Vrt. Vastikään ostettiin alta 15kâ,¬ kuusmetrinen, vielä takuunalainen ja talvikäyttöön soveltuva, erittäin siisti asuntovaunu. Huollettuna, hyvillä varusteilla ja muilla.
Siitä niinkuin perspektiiviä välirahasta ja tän hetkisestä ajstusmaailmasta mitä rahalle saa vastineeksi. Jos siis ajatellaan, että 25kâ,¬ ja saa naarmut yms jäljet pois, nahkat ja mittariin nollia lisää vasemmalle. Kun edes mallia ei haluttais vaihtaa.

Menipä jo offiksi, mutta sallittaneen kun tämä on niin hiljainen topic! :)
"All 4 The Driver"

pantero

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 19.09.13 - klo:00:31
Nyt on päästy hieman fiilistelemään. Uudet oli siis H-nopeusluokan renkaat kokoa 225/60-17 eli alkuperäiskokoiset ja Subarun omille vanteille.

Muutos (yllätys..) on toki todella suuri. Uudet on hiljaisemmat, miellyttävämmät ajaa kun kääntyy keveämmin hitaassa nopeudessa ja muutenkin sellaiset jämäkämmät.
......

Vaimo perkule vaan yllätti pahemman kerran. Kahvipöydän ääressä kirosin mielessä kalliita renkaita, kun olin juuri auton hakenut takaisin kotiin. Vaimo oli siivoillut takapenkiltä tytön jälkiä turvaistuimen ympäriltä ja pannut merkille aikamoisia jälkiä verhoilussa siellä täällä. Mun pyörästä, työkaluista ja ties mistä, sekä tytön potkimia hakkaamia jne. Mustassa muovissa näyttää rumalta. No, vaimo siinä pähkäili, että mitähän tuosta sais jos vaihdettais uuteen samanlaiseen mutta nahkapenkeillä...
......

Contihan tuntuu hyvältä. Pitääkin ottaa se mukaan (ainakin Michelinin ja Hankookin kanssa) ensikesän kesärengaspähkäilyihin.

Subaru on muuten kirinyt hyvin markkinoilla. Forester taisi olla elokuuhun mennessä Suomen eniten myyty neliveto-SUV. Ihmekös tuo, tasainen suoritus poikkeuksetta jokaisessa autotestissä, maagista japsilaatua, ym.

===============

Tuohon hpj:n orastavaan autokuumeeseen on kyllä suhtauduttava vakavasti. Meillä autonvaihtopohdiskelut hpj:n kanssa ovat aluksi poikkeuksetta vastahankaisia. Ensikommenttina on yleensä; miksi pitäisi vaihtaa, kun tämä nykyinenkin on ihan hyvä...

Eipä siinä taida auttaa muu, kun kevään ensimmäisinä aurinkoisina päivinä teiden ollessa jo sulina, suuntaatte vaimon kanssa autokaupoille. Suosikin kanssa vertailukoeajoihin ehdotan tuota avatar-mallia diesel-automaattina. Samalla tulisi tuota dieselkammoakin(viittaan Toyota-säikeeseen...) hoidettua.

MMV

Lainaus käyttäjältä: pantero - 19.09.13 - klo:10:18Subaru on muuten kirinyt hyvin markkinoilla. Forester taisi olla elokuuhun mennessä Suomen eniten myyty neliveto-SUV. Ihmekös tuo, tasainen suoritus poikkeuksetta jokaisessa autotestissä, maagista japsilaatua, ym.

Puuttuuko tästä hymiö? Subbe ei selvinnyt taannoisessa SUV-testissä erityisen hyvin edes nelivetonsa osalta ja Toyota ei päässyt eteenpäin tasamaalla 20 cm hangessa vedon loppuessa ylikuumenemiseen ja häiriöön! Testihän oli muistaakseni viime talven TM:ssä. Ai niin, TM oli se VAG-voideltu "puolueeton" lehti... Saako olla foliohattu?

tuRboman

Sellaista kuraa ne Japsit tekee. Ja jotku tyhmät niitä ostaa. Toista se on TSI + DSG + Haldexin ylivertaisella kombinaatiolla ajella. Kuten täältäkin saa lukea; tyytyväisyys ei meinaa sanoihin mahtua.

Ajetaan me köyhät ylikuumenevilla ja huonoilla muka-nelareilla. Tyytyväisinä, kun emme paremmasta tiedä.
"All 4 The Driver"

MMV

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 19.09.13 - klo:10:40
Sellaista kuraa ne Japsit tekee. Ja jotku tyhmät niitä ostaa. Toista se on TSI + DSG + Haldexin ylivertaisella kombinaatiolla ajella. Kuten täältäkin saa lukea; tyytyväisyys ei meinaa sanoihin mahtua.

Ajetaan me köyhät ylikuumenevilla ja huonoilla muka-nelareilla. Tyytyväisinä, kun emme paremmasta tiedä.

Minulla itselläni on ollut myös Subaru eli vm. 2011 Outback, joten minulla on kokemuspohjaista tietoa myös japseista (Suben lisäksi myös Hondasta ja Toyotasta). Se, että VAG:n ketju-TSI:t ja DSG:t porsii on luonnollisesti anteeksiantamatonta, mutta juurikaan kummoisempia eivät oman kokemukseni pohjalta ole muutkaan autot. Se, näkyykö kakkuloissa Saksan lipun vai nousevan auringon värit, tuntuu vaikuttavan hämmentävän paljon tuntemukseen oman kulkineen hyvyydestä.

Absoluuttisesti autona Subaru Outback on huonompi kuin nykyinen Alltrack. Se, kestäiskö Subaru kauemmin, on jo toinen asia. Toisaalta myös minun Subaru kävi pari kertaa pajalla, joten en näe oikeastaan käytännön eroa luotettavuudessa. Konkretisoituuko se luotettavuus sitten joskus seuraavalla tai sitä seuraavalla omistajalla onkin sitten toinen asia.

PS. CVT-Subbet käyttää Haldeksia (tai ainakin toiminnaltaan samankaltaista kytkeytyvää nelivetoa kuin poikittaismoottoriset VAG:t, Fordit jne.).

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: MMV - 19.09.13 - klo:10:51
... Se, näkyykö kakkuloissa Saksan lipun vai nousevan auringon värit, tuntuu vaikuttavan hämmentävän paljon tuntemukseen oman kulkineen hyvyydestä.

...Absoluuttisesti autona Subaru Outback on huonompi kuin nykyinen Alltrack.

... CVT-Subbet käyttää Haldeksia

Aijjaaa...  ;D
"All 4 The Driver"

pantero

Lainaus käyttäjältä: MMV - 19.09.13 - klo:10:34
Puuttuuko tästä hymiö? Subbe ei selvinnyt taannoisessa SUV-testissä erityisen hyvin edes nelivetonsa osalta ja Toyota ei päässyt eteenpäin tasamaalla 20 cm hangessa vedon loppuessa ylikuumenemiseen ja häiriöön! Testihän oli muistaakseni viime talven TM:ssä. Ai niin, TM oli se VAG-voideltu "puolueeton" lehti... Saako olla foliohattu?

Ensiksi:  En käytä hymiöitä( those are for the kids...) vaan tälläisiä :-P

Toiseksi: Tämä TM:n testihän on puitu tälläkin arenalla jo hiirenkorville asti. Lueppa muitakin (ja niitä on paljon)

Kolmanneksi:  Katselin juuri elokuun SUV-rekisteröintejä: Markkinat ovat lahjomattomat; ostajat päättävät, minkälaisia autoja he haluavat.

-japsit:

Forester 124
RAV4      67
CR-V      59
CX-5       31

VAGit

Q5           47
Q3           14
Yeti         38
Tiguan     24

MMV

Ei minulla ole mitään syytä lähteä kinaamaan näistä asioista. Mikäli olette tyytyväisiä omiin autovalintoihin, niin mikä minä olen niitä arvostelemaan. Se, että minulle japsit eivät ole osoittautuneet sen luotettavammaksi eikä subjektiivisen kokemukseni mukaan autoina paremmiksi kuin europirssit, eivät vaikuttane teidän kokemukseen japanilaisista autoista.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: pantero - 19.09.13 - klo:11:02
Kolmanneksi:  Katselin juuri elokuun SUV-rekisteröintejä: Markkinat ovat lahjomattomat; ostajat päättävät, minkälaisia autoja he haluavat.

-japsit:

Forester 124

Foren elokuun lukua selittänee se, että kun uusi malli tuli myyntiin, juuri XS- ja XT -varustelutasojen toimitukset menivät elokuulle, nopeammin ei ollut mahdollista saada. En ihmettelisi vaikka parin kuukauden jälkeen tasaantuisi, kun alkuinnokkaat ovat omansa saaneet. Sinänsä tietenkään minulla ei ole mitään sitä vastaan jos Foren myyntiluvut pysyvät korkeallla maailman tappiin.

Q5:n kohdalla oikeastaan aika mukavaa, että niitä ei ihan joka risteyksessä tule vastaan.

MMV

-japsit:

Forester 124
RAV4      67
CR-V      59
CX-5       31

VAGit

Q5           47
Q3           14
Yeti         38
Tiguan     24

Ja kun katsotaa hieman tarkemmin tilastoja, niin huomataan että Foresterita rekisteröity vuoden alusta 465 kpl, Tiguja 330 kpl ja Yetejä 571 kpl. Tässä on vielä huomioitava että Tigu ja Yeti ovat malleina totaalisen ehtoopuolella ja Forre mallina täysin bränikkä. Jos lähdetään vertailemaan VAG vs. Subaru, niin Forren kanssa kilpailee Yeti, eikä varmasti esim. Audi Q5 tai oikeastaan edes Tiguan.

Mikäli tilastoja halutaan esittää, niin esitetään mielummin sellaista tietoa, joka ei vääristä kokonaiskuvaa. Mikäli tilastotietoa katsottaisiin vaikkapa viiden vuoden aikajänteellä, niin uskoisin Forren olevan myynnillisesti vielä pahemmin alakynnessä, vaikka Subarun myydyn malli onkin.

Hieman jo ärsyttää itsenikin kirjoitella tätä, koska oletat minulla olevan vahvat VAG-lasit mm. siguni takia. Totuus on kuitenkin se, että olen omistanut kymmeniä autoja, niin aasialaisia, euroja kuin jenkkejäkin. VAG:n tuotteita minulla on ollu vain vuonna 2006 omistamani RS Skoda ja nyt nämä kaksi Passattia. Vaimolle tilattu Golf oli ikään kuin työtapaturma, kun piti tilata Kia Pro_Ceed, mutta sieltä ei kuulemma nähnyt ulos!

Amazonmies

Lainaus käyttäjältä: MMV - 19.09.13 - klo:10:34

Ja kun Tuulilasissa testattiin viime talvena Ford Kuga, Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV-4, Honda CR-V ja Mazda CX-5, niin parhaiten hangessa kulki Forester  ::)
Subaru Forester MY13 CVT XS

pantero

Lainaus käyttäjältä: MMV - 19.09.13 - klo:11:33
Ja kun katsotaa hieman tarkemmin tilastoja, niin huomataan että Foresterita rekisteröity vuoden alusta 465 kpl, Tiguja 330 kpl ja Yetejä 571 kpl. Tässä on vielä huomioitava että Tigu ja Yeti ovat malleina totaalisen ehtoopuolella ja Forre mallina täysin bränikkä. Jos lähdetään vertailemaan VAG vs. Subaru, niin Forren kanssa kilpailee Yeti, eikä varmasti esim. Audi Q5 tai oikeastaan edes Tiguan.

Mikäli tilastoja halutaan esittää, niin esitetään mielummin sellaista tietoa, joka ei vääristä kokonaiskuvaa. Mikäli tilastotietoa katsottaisiin vaikkapa viiden vuoden aikajänteellä, niin uskoisin Forren olevan myynnillisesti vielä pahemmin alakynnessä, vaikka Subarun myydyn malli onkin.

Hieman jo ärsyttää itsenikin kirjoitella tätä, koska oletat minulla olevan vahvat VAG-lasit mm. siguni takia. Totuus on kuitenkin se, että olen omistanut kymmeniä autoja, niin aasialaisia, euroja kuin jenkkejäkin. VAG:n tuotteita minulla on ollu vain vuonna 2006 omistamani RS Skoda ja nyt nämä kaksi Passattia. Vaimolle tilattu Golf oli ikään kuin työtapaturma, kun piti tilata Kia Pro_Ceed, mutta sieltä ei kuulemma nähnyt ulos!

Hohhoijaa  {}

Tuskinpa tässä mitään vääristelyä on, jos kerron, että kyseessä on elokuun tilasto. Nääs kun Trafi ei laske merkkikohtaisia 1-8 lukuja ja itse en niitä viitsi ynnätä. Uskon siihen, että Fore-myyjät ovat nuo luvut oikein ynnänneet, kun kertovat Foren olevan keulilla 4-veto SUVeissa.

================

Subjektiivisiahan jokaisen kokemukset omista autoistaan ovat. Minulla on ollut SUVeja aikajärjestyksessä neljä: RAV4, Tiguan, Yeti ja nyt CX-5.

RAV4:ssä ei ollut mitään murheita, mutta se meni vaihtoon (liian aikaisin) oikealle kääntyvän takaoven vuoksi.

Tiguanin kokemuksistani olen täällä arenalla kertonut paljonkin. Marmoritiski ja korjaamotilat tulivat tutuiksi. Pidinkin sitä liian kauan(4,5 v).

Yeti oli hyvä auto monessakin mielessä ja tulihan sitä täälläkin kehuttua. En ole sen viime vaiheista viitsinyt(VAG-sivusto kun tämä on...) paljoa kertoa, mutta marmorille ja korjaamoon siinäkin johti tie(valot ja kaksoismassa+ takaluukun maalipykämä). No, sekin on nyt uudessa kodissa.

CX-5 on vajaan vuoden ikäinen, joten sen kestävyydestä ei ole vielä riittävästi näyttöä, mutta hyvältä tuntuu.

Joka tapauksessa oma subjektiivinen tilanteeni maaottelussa japsit vs. VAG on tällä hetkellä 2-0.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Amazonmies - 19.09.13 - klo:11:45
Ja kun Tuulilasissa testattiin viime talvena Ford Kuga, Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV-4, Honda CR-V ja Mazda CX-5, niin parhaiten hangessa kulki Forester  ::)
Nuohan on kaikki jaappanilaisia + ford & Foresterissa ainoana oikea neliveto.. pelkät specsit lukemalla voisi päätellä että se kulkee parhaiten hangessa, ei tarvitse edes mennä hankeen.. paitsi, että hangessa on kiva ajella kunnon nelivedolla :)

MMV

Valitettavasti en voi vastustaa kiusausta; Legacyjä rekisteröity (sis. Outback) vuonna 2013 122 kpl ja Passatteja (sis. Alltrack) 1813 kpl.

En tajunnutkaan kuinka paljon parempi auto Passat onkaan verrattuna Legacyyn. Markkinat ovat lahjomattomat; ostajat päättävät, minkälaisia autoja he haluavat. (Tähän kohtaa haluamasi hymiö, mikäli koet itsesi riittävän lapselliseksi käyttämään hymiöitä).

PS. No offence...

chr

Lainaus käyttäjältä: MMV - 19.09.13 - klo:11:10
Ei minulla ole mitään syytä lähteä kinaamaan näistä asioista. Mikäli olette tyytyväisiä omiin autovalintoihin, niin mikä minä olen niitä arvostelemaan. Se, että minulle japsit eivät ole osoittautuneet sen luotettavammaksi eikä subjektiivisen kokemukseni mukaan autoina paremmiksi kuin europirssit, eivät vaikuttane teidän kokemukseen japanilaisista autoista.

Minä olen pääosin samaa mieltä tuosta ylemmästä viestistäsi, myös Subben omistaneena. Passatti on ollut väliaikaisena autona ja onhan se kaikin puolin sivistyneempi laite kuin Legacy / Outback.

Siihen aikaan kun Subben ostin, oli hintaero kuitenkin yli 10000e Subben hyväksi neliveto-automaatti -yhdistelmälle.

vasara

Lainaus käyttäjältä: MMV - 19.09.13 - klo:12:06
... (Tähän kohtaa haluamasi hymiö, mikäli koet itsesi riittävän lapselliseksi käyttämään hymiöitä).
Tässä iässä tulee iloiseksi jos nimitetään lapselliseksi, tulee sellainen ihan viriili olo.. siksi :)

MMV

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 19.09.13 - klo:12:28
Tässä iässä tulee iloiseksi jos nimitetään lapselliseksi, tulee sellainen ihan viriili olo.. siksi :)

;D

tuRboman

Kyllä ne hinnat täälläkin näyttelee isoa osaa auton valinnassa. Ja kun VAG leirin vastaavaa (siis Outbackia vastaavaa) mallia Alltrack edellä kehuttu paremmaksi niin vois kai tähän jotain vetää perään. No okei, ensinnäkin Alltrack on minunkin mielestä kokonaisuutena askeleen ylöspäin Outbackistä monella tapaa. Ajettavuus on täysin normi henkilöautoa vastaava ja sisustuksen muotoilu & materiaalit on erittäin laadukkaita. Tekniikka vaikutti lyhykäisellä koeajolla hienolta. Eli kuten MMV vihjaili, absoluuttisesti parempi autona.

Mutta miksi sitten ajan Outbackillä. Alltrack on alkaen hinnaltaan kalliimpi (43.697,03) kuin kohtuullisen hyvin varusteltu Outback (41 256,57). Ja vielä kun itsellä on ehdoton EI dieselillä niin hintaero kääntyis jo kymppiin perusvarustein. Varusteet voi jokainen tsekata itse netistä mitä tuohon hintaan saa. Outback mulla tarvi lisävarusteiksi koukun ja tummennokset sekä mukavuus syistä webaston kauko-ohjauksella. Varusteiden vertailu sinällään on jokaisen henk.koht juttu kun joku ei arvosta esim penkin sähkösäätöjä kovin korkealle ja toiselle se on pakollinen varuste.

Maavara: Passatissa 165mm ja Outbackissä 200mm. Tällä sitä henkilöautomaista ajettavuutta tehdään kun ei nosteta kovin paljoa.
Takuu Passat 2V ja Outback 3V/100tkm. Itse ostin vajaan 2v ikäisen, eli taukuuta jäljellä ja hintaa oli pyynnissä 33500â,¬.

Ja se pääsyyllinen Alltrackin poistoon omalta "listalta": ei löydy P*sk*nvertaa luottoa TSI+DSG+Haldex yhdistelmään. Yksi Haldex mulla (Saab) on ollut. Ensimmäinen ja viimeinen.

Kukin tyylillään.
"All 4 The Driver"

tmr97

Lainaus käyttäjältä: MMV - 19.09.13 - klo:11:33
Jos lähdetään vertailemaan VAG vs. Subaru, niin Forren kanssa kilpailee Yeti, eikä varmasti esim. Audi Q5 tai oikeastaan edes Tiguan.

Koko ja hinta ratkaisee. Yeti on vertailukelpoinen XV:hen tai Golfin nelivetoon. Vararenkaan kanssa tavaratilaa on hulppeat 305l.

Forester on Tiguakin tilavampi, erityisesti kun verrataan varapyörän kanssa. Forester on bensana paljon halvempi, dieselinä ero kapenee. Audi Q3 on myös samassa luokassa diesel manuaalina (alle 41kâ,¬ kohtuu hyvillä varusteilla). Siinä on vähiten tilaa kontissa.

Q5 on ihan eri hintaluokassa.

tapanixxx

Niin ei kai näistä kannata elämää isompaa asiaa. Erilaiset autot tarjoavat hiukan erilaisia ominaisuuksia ja ostajan pitää tehdä valintansa omien lähtökohtien perusteella.

Toiselle se ratkaiseva tekijä voi olla riittävä maavara mökille pääsemiseksi, toiselle ominaisuudet painottuvat maantieajoon ja jollekin se voi olla ihan oikeaa metsä/maastokelpoisuutta. Kaikissa autoissa on kompromissejä.

Yksi yhteinen asia suurimmalle osalle meistä on hyvän hinta/laatuauhteen hakeminen. Hyvä että on kilpailua koska se on paras keino pitää kuluttajahinnat kurissa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 19.09.13 - klo:15:15
Koko ja hinta ratkaisee. Yeti on vertailukelpoinen XV:hen tai Golfin nelivetoon. Vararenkaan kanssa tavaratilaa on hulppeat 305l.

Forester on Tiguakin tilavampi, erityisesti kun verrataan varapyörän kanssa. Forester on bensana paljon halvempi, dieselinä ero kapenee. Audi Q3 on myös samassa luokassa diesel manuaalina (alle 41kâ,¬ kohtuu hyvillä varusteilla). Siinä on vähiten tilaa kontissa.

Q5 on ihan eri hintaluokassa.
Audi Q3 on sitäpaitsi ruma, kuin korotettu kuplavolkkari. Tänään juuri liikenteessä sen epäonnistunutta korinmuotoa sivusilmällä hämmästelin.. väkisin tehty. Isompaan Q5:seen pyöreät muodot sopii paljon paremmin.
Forester on enempi maasturi minun silmissä VAG "verrokkeihin" nähden. Pienenä parannuksena Foresteria pitäisi leventää jokunen sentti. Korin mittasuhteet miellyttäisivät enemmän silmää ja keinuvuus mutkissa vähenisi.

tuRboman

Tänään täytyy käydä Q5 ajamassa kun tuohon viereen sellainen tuodaan tarjolle. Aiemminkin olen ajanut, mutta kun ei siitä oikein mitäön muista niin käydäön verestämässä. Oikea syy mennä tonne kauppaan on mielenkiinto nähdä A3 sedan livenä.

Samoilla linjoilla kuten edellä Q5 hyvän näköinen ja Q3 jotenkin liian pieni niin kuperan muotoiseksi.

Ihan eri porukkaa on Fore eikä sitä oikeastaan voi mihinkään Audiin järkevästi verrata. Yeti on varmaan lähinnä ja sekin aikalailla pienempi.
"All 4 The Driver"

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 19.09.13 - klo:15:48
Ihan eri porukkaa on Fore eikä sitä oikeastaan voi mihinkään Audiin järkevästi verrata. Yeti on varmaan lähinnä ja sekin aikalailla pienempi.

Mä olen samaa mieltä, että Fore on aivan eri porukoissa kuin mikään Vaggine. Veikkaisin, että myös asiakaskunta on täysin eri. Tiguan on ainoa mikä tulee melko lähelle Forea, mutta on sekin aivan erilainen auto. Voimalinja, motit, varustelu, tyyli ja koko olemus ovat kuitenkin tyystin erilaisia.

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 19.09.13 - klo:15:57
Mä olen samaa mieltä, että Fore on aivan eri porukoissa kuin mikään Vaggine. Veikkaisin, että myös asiakaskunta on täysin eri. Tiguan on ainoa mikä tulee melko lähelle Forea, mutta on sekin aivan erilainen auto. Voimalinja, motit, varustelu, tyyli ja koko olemus ovat kuitenkin tyystin erilaisia.

Enpä olis osannut sitä tarkemmin selittää. Tasan samaa mieltä.
"All 4 The Driver"

MMV

Jotta ei nyt ihan Subaru-vastaisena pidettäisi, niin tuo vm. -11 Outback on ollut kokonaisuutena minun paras japanilainen. Ajo-ominaisuuksiltaan ja viimeistelyltään ei pärjännyt edelliskorimallin Accordille (omistin v. -07 2.2 CTDI Accord Tourerin), mutta nelivetona kokonaisuus oli paras ja kulutuskin yllättävän maltillinen.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 19.09.13 - klo:15:48

Tiedä sitten noista porukoista. Jos keväällä olisi saanut XT Foresterin alle per heti, olisi Q5 saattanut jäädä hankkimatta... Minulla on usein ollut tapana vetää harkintaan vaihtoehtoja, jotka muiden mielestä eivät ole vertailukelpoisia. 50 keurolla saa vaikkapa Isuzun D-MAXin, jossa kelvollinen neliveto paitsi tietystikään Haldex-nisteille ja Torsoille.

tuRboman

No joo, XT on asia erikseen. Se kuuluu autoluokkaan jossa ei ole kilpailijaa. Kun vastaavantehoiset pikkuSUVit liikkuu hieman eri hintaluokissa. Harmi vain, että entisenveroista (0-100kmh/5.9sek) ei enää ole tarjolla. XT itselläkin houkuttais kun se CVT:llä ois varmaan aika mukava veturi. Jos parin vuoden kuluttua löytyy tarjolla alle 2v/100tkm sopivasti hinnoiteltuna niin mikä ettei. Vaimo ei vaan näistä "maasturin näköisistä" oikein innostu.
"All 4 The Driver"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy