Golf pitkälle henkilölle

Aloittaja Wagengolf, 20.10.15 - klo:10:43

« edellinen - seuraava »

Wagengolf

Mitä kokemuksia pitkillä ihmisillä on Golfin tiloista? Itse olen hoikka, 193cm pitkä. Yleensä olen suosinut enemmän maasturityyppisiä autoja, joissa istutaan enemmän selkä suorana. Nyt kuitenkin pikkuauto alkanut kiinnostaa. Yleinen ongelma tilan suhteen on pään osuminen kattoon tai näkökenttä rajautuu katon tullessa vastaan. Useasti myös taustapeili tulee näkökenttään.

Olen kiinnostunut TSI 1.4 Highline uutukaista. Hankinnassa täysnahkapenkit. Täysnahasta en haluisi tinkiä esim. ergo-penkkien suhteen. Olen koeajanut TSI 1.0 comfortlinen, jossa oli kangaspenkit. Onko nahkapenkit (ilman sähkösäätöjä) samalla korkeudella kuin peruskangaspenkki? Meneekö sähkösäätöinen alemmas kuin ei sähköinen? Jos ottaa peilipaketin, niin miten lisääntynyt taustapeili/kamerasysteemi vie tilaa näkökentästä.

Miten yleensä pitkät ihmiset kokeneet kyseisen auton ja jääkö tilaa pään päälle. Pitääkö alkaa harkitsemaan Sportwania vaan suosiolla.

ept

Koeajoin Syyskuussa Golf Variantin, mutta juurikin tuolla kankaisella Ergo-penkillä. Jos olisin päätynyt Octavian sijasta Golfiin, niin merkittävä osatekijä olisi ollut tuo penkki. Tuon lisäksi olen vain koeistunut vaikopenkit.

Kaikkinensa en kokenut minkäänlaista ahdistusta tai ongelmaa tuossa kuskin paikalla. Olen itse 195cm ja pitkäselkäinen.
Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

heifetz

Istuin vaan niin alas kuin se antaa myöten niin hyvin mahtuu. Saksalaisissa autoissa penkin saa vielä tarpeeksi alas, toisin kuin japkseissa missä pitkäselkäisellä ajoasento on pakosti mallia 'apina'.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Väänänen

Minä olen 191 cm/113 kg.
Olin jonkin verran kiinnostunut perusgolfista, mutta eihän sinne pääse tämän kokoinen vaivattomasti sisään eikä ulos. Aina ottaa joku ruumiinosa oviaukon karmiin kiinni ja muutenkin homma menee hieman  kiemurteluksi ja punnertamiseksi.

Koska käyn autoon ja sieltä ulos työni vuoksi useita kertoja päivittäin, tämä alkaa olla mitä isommissa määrin itselleni mukavuustekijä.
Pidän käyttöautossa vaivattomuudesta ja mukavuudesta. Siksi valitsin Sportsvanin. Siirtyminen ruoriin ja ulos tapahtuu helpon luonnollisesti.  Eikä tarvitse valoissakaan kytätä leuka kiinni ratissa milloin saa lähteä liikkeelle. Ei tosin ole muistikuvia koeajolta, koinko tätä perusgolfissakaan isoksi haittatekijäksi.

Yritin yhdessä välissä itsekin pärjätä matalalla autolla (bmw 120), mutta eihän siitä mitään tullut. Hermot meni puolessa vuodessa ja auto vaihtui korkeampaan.

Hoikalla saattaa tosin olla helpompaa.

hece

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 20.10.15 - klo:14:00
Istuin vaan niin alas kuin se antaa myöten niin hyvin mahtuu. Saksalaisissa autoissa penkin saa vielä tarpeeksi alas, toisin kuin japkseissa missä pitkäselkäisellä ajoasento on pakosti mallia 'apina'.
Valitettavasti tässä on menty takapakkia. -04 Passat Trendlinen penkin sai alemmas kuin -12 Superbin peruspenkin tai -11 B7 Passatin sähköpenkin. Hiukan häiritsee kun 193cm pitkänä tykkään istua ryhdikkään pystyssä. Lasikattoisessa B7 Passatissa tulee jo katto oikeasti vastaan.

Wagengolf

Määrittelekö joku lisävaruste tuo taustapeiliyksikön koon? Siis kun netin kuvissa näkee kahta eri vaihtoehtoa. Onko tuo jokin e-Golfin erikoisuus vai 2016 vuoden systeemejä?

Koeajamissani malleissa on ollut tuo ylempi vaihtoehto. Alempi iso yksikkö voisi hieman haitata näkyvyyttä. Itse olisin hankkimassa 1.4 TSI ACT Highline, Travel pro, Xenon-paketti, lämpiävä tuulilasi, peilipaketti, dynamic light assist -settiä.

Erkka

Tuossa alemmassa kuvassa näyttäisi olevan kamera keulan alaritilässä ja peruutuspeilin yhteydessä myös.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Wagengolf

Tuossa siis tarkoittamani yksikkö vielä tarkemmin

Kale

Noin 192cm vartta ja pitkä selkä. Auto golf 7 farkku sporttipenkeillä ja tykkään istua melko ryhdikkäästi. Nyrkki mahtuu pään ja katon väliin sopivassa asennossa mutta joko johtuen penkeistä tai muuttuneesta muotoilusta niin näkyvyys eteenpäin on heikompi kuin Golf 5 farkussa. Voi olla, ettei nuo sporttipenkit laske tarpeeksi alas tai ovat normipenkkejä korkeammat tai sitten kattolinja laskee tai jotain muuta. Selkänojaa kallistamalla näkyvyys paranee mutta ajoasento on liian makaava omaan makuun.

V60 Volvoa kokeilin tuossa pari viikkoa takaperin niin siinä näkyvyys oli paljon huonompi.

ptrs57

188 vain, ennemminkin pitkäjalka.
ergoactive sisusta on, pidän monipuolisista säädöistä mutta esim. pääntuki on liikaa eteenpäin päätä työntävä. Toki siihenkin on alkanut tottumaan.
Pidän penkkiä ihan alhaalla ja kallistan istuinosaa sekä pidennän sitä. Istuinasento on kokonaisuudessaan varsin alhaalla mielestäni.
Itse sisustuksen kestävyyteen ja nahan laatuun en ole tyytyväinen. Ei tunnu kestävän kuskin penkin selkänojan sivureunan nahka käyttöä ollenkaan :(
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Wagengolf

Autokaupassa kysyin peilin takana olevasta modulista. Myyjät sanoivat, että kyseessä olisi dynamic light assist/lane assist-kamera. Istuin vielä autossa ja tutkailin. Arvelin, että ei olisi pahasti näkökentässä.

No tammikuussa selviää.

Jotenkin hieman ärsyttää pitkänä tämä autoasia, kun pitää juurtajaksaen aina malleja tutkailla, että näkee kunnolla ulos.

transit

mulla on vitonen 2-ovisena DSG juurikin ulos / sisään liikkumisen ja näkökentän sivulle vuoksi - pituutta on 198 ja tyytyväinen olen ollut, joissakin tilanteissa pitää jäädä turhan kauas liikennevalotolpasta  -  auto toimii vaikka kyllähän reisitukea vois enemmän olla, mutta vakkari sallii liikutella jalkoja - istuin on niin alhaalla kuin mahdollista eikä baskeri mahdu päähän

Tkarkka

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 27.10.15 - klo:12:02...Itse sisustuksen kestävyyteen ja nahan laatuun en ole tyytyväinen. Ei tunnu kestävän kuskin penkin selkänojan sivureunan nahka käyttöä ollenkaan :(

Kyseiset osat penkin verhoilussa ovat tietääkseni tekonahkaa.

transit

Lainaus käyttäjältä: Wagengolf - 27.10.15 - klo:14:12
Autokaupassa kysyin peilin takana olevasta modulista. Myyjät sanoivat, että kyseessä olisi dynamic light assist/lane assist-kamera. Istuin vielä autossa ja tutkailin. Arvelin, että ei olisi pahasti näkökentässä.

No tammikuussa selviää.

Jotenkin hieman ärsyttää pitkänä tämä autoasia, kun pitää juurtajaksaen aina malleja tutkailla, että näkee kunnolla ulos.

ennen kuin päädyin Golfiin tein samaa kuin sä, apuna oli kuuklamalla löytynyt luettelo jonka oli tehnyt yli 2-metrinen  -  monessa muuten tilavassa peili tai ikkunan ylälaita / katon alalaita rajaa näkökenttää tuntuvasti

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Tkarkka - 30.10.15 - klo:08:02

Esitteessä on mainintana nahka. Onhan tietenkin tekonahkakin nahka...

Tkarkka

Viittaan sivulle: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11896.30  (keskustelu ergoActive-penkkien nahkaverhoilujen aitoudesta alkaa sivun keskivaiheilta).

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Tkarkka - 30.10.15 - klo:12:37
Viittaan sivulle: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11896.30  (keskustelu ergoActive-penkkien nahkaverhoilujen aitoudesta alkaa sivun keskivaiheilta).

Näin taitaa olla. Taas kuluttajaa huijataan  >:(
Ei tunnu muutenkaan nuo nahka-/keinonahkapenkit kestävän kulutusta samanlailla kuin paremmat kangaspenkit. Pitkillä tai isoilla kuljettajilla tämä ominaisuus taitaa vielä korostua.

Tkarkka

Jatkoa otsikon vierestä: mistähän syystä uusiin autoihin ei nykyään saa kunnon plyyshipenkkejä rahallakaan?

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Tkarkka - 30.10.15 - klo:08:02

Mutta kyllä epäluotettavan kynsitaskulampputestin tulos on tämä: aitoa nahkaa ovat vain ja ainoastaan istuinkankaan ja selkänojan kankaan vieressä olevat siivut, siis ne alueet, joissa materiaalin kuuluu hengittää. Takaistuimen keskipaikan verhoilu, kaikki niskatuet, keskikyynärnojat edessä ja takana sekä etupenkkien takaosat ovat keinonahkaa. m.o.t.

ergoActive-penkeissä istuinosan reunat ovat nahkaa. Takapenkin keskiosa, istuinten taustat, niskatuet ja keskikyynärnoja keinonahkaa.

Tarkoitin, että se osa joka on kuskin vasenta kylkeä vasten, kuluu käytöstä nopeasti / ei kestä käyttöä. Sen pitäisi olla oman käsityksen sekä yllä olevien lainauksien perusteella aitoa nahkaa.
Muut osat, johon ei iho istuessa koske, on keinonahkaa.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy