Golf VII -istuimet: Trendline, Comfortline, Highline/urheilulliset, ergoActive

Aloittaja ranelius, 12.10.12 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

vkjoki

ergoActive-istuimilla varustettu Golf 7 on esillä ainakin VW-Herttoniemessä.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Arcca

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 06.12.12 - klo:08:28
ergoActive-istuimilla vastustettu Golf 7 on esillä ainakin VW-Herttoniemessä.

Lisätään listaan Porvoon Laakkonen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

teemur

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 06.12.12 - klo:08:28
ergoActive-istuimilla varustettu Golf 7 on esillä ainakin VW-Herttoniemessä.

Kiitos tiedosta. Täytyy käydä huomenna kun on asiaa muutenkin Helsinkiin ja samalla voisi morjestaa vanhat tyäkaverit hertsikasta   :)
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

jtn58

Onko kukaan päässyt koeistumaan lisävarusteena saatavia sporttipenkkejä (ei ergoActive)? Missähän niihin pääsisi tutustumaan ihan livenä?

TAG

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 06.12.12 - klo:08:28
ergoActive-istuimilla varustettu Golf 7 on esillä ainakin VW-Herttoniemessä.

Samoin Espoossa helmiäisvalkoisena

herra neljäkymmentä 7

#35
Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 08.12.12 - klo:13:07
Onko kukaan päässyt koeistumaan lisävarusteena saatavia sporttipenkkejä (ei ergoActive)? Missähän niihin pääsisi tutustumaan ihan livenä?
no on ku ne on samanlaiset mikkä on vakiona highlinesa. Mulle tulee semmoset ;D ;D ;D

TAG

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 16.10.12 - klo:12:07
Mistä johtuu, että uudet Golf-luokan autot muuttuvat taas entistä matalammiksi? Eikö kuskista ala kohta tuntua siltä kuin istuisi lattialla tai vain vähän tienpinnan yläpuolella?
Ymmärtäisin että mataluutta ei kuitenkaan ole maavaraan ulotettu. Otsapinta-alaa olis muistaakseni jotain A4 kokoluokkaa saatu vähennettyä. Eli ilmanvastus saman verran pienempi kuin poikittainen A4 lämyskä vastustaisi.

teemur

Lainaus käyttäjältä: TAG - 08.12.12 - klo:13:48
Samoin Espoossa helmiäisvalkoisena

Kävinkin Espoossa kokeilemassa, olihan hyvät istuskella. Säädettävän reisituen säätövaraa olisi saanut olla enemmänkin...

OT: olipa muuten todella hieno palatsi tuo Espoon VW!
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

TAG

Lainaus käyttäjältä: teemur - 08.12.12 - klo:17:58
Kävinkin Espoossa kokeilemassa, olihan hyvät istuskella. Säädettävän reisituen säätövaraa olisi saanut olla enemmänkin...

OT: olipa muuten todella hieno palatsi tuo Espoon VW!

Muuten on Suomen suurin yhden merkin autoliike.

nemos

Volvo XC60 T8 Inscription

jtn58

Saksalaiselta keskustelupalstalta löytyi pari kuvaa Comfortlineen lisävarusteena saatavista karvalakkimallisista sportti-istuimista.

Golffari7

Samoilta noi muuten näyttäis, kun highlinenki, mutta penkin keskimateriaali on vaan alcantaran sijaan, jotain normi kangasta.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 18.12.12 - klo:17:54
Saksalaiselta keskustelupalstalta löytyi pari kuvaa Comfortlineen lisävarusteena saatavista karvalakkimallisista sportti-istuimista.

Ensi kokemusten mukaan VI Golfin Comfortlinen vakiojakkarat olivat mukavat/paremmat kuin nämä sporttijakkarat jotka nykyisessä seiskassani on.
ID.3 Business
Golf VIII

Rosmo

Luin saksalaiselta keskustelupalstalta ergoActive penkeistä, että niissä ei olisi nahkaa juuri nimeksikään. Kävin Herttoniemen Volkswagen centerissä jokunen viikko sitten ja silloin ainakin myyjä antaumuksella selitti, että penkit ovat kangas/nahkapenkit. Samaa sanoo configuraattorikin.

Teillä, joilla ko. penkit ovat käytössänne, osaatteko valaista asiaa? Onko aitoa nahkaa vain ja ainoastaan kankaan vieressä oleva siivu, vai onko esim. takapenkin keskipaikka aitoa tavaraa? Entä niskatuet ja keskikyynärnoja edessä? Netistä kun olen yrittänyt etsiä kuvia penkeistä, näyttäisi siltä, että nahkaa ei tosiaan ole kuin ihan nimeksi. Esim. etupenkkien takaosat olisi jotain synteettistä keinomateriaalia.

Ihmettelinkin myyjälle hintaeroa aitojen nahkapenkkien ja ergoActiven välillä. Highlinessä hintaeroa tulee yli 2000 euroa ja jos ergoissa olisi niin paljon nahkaa kuin päältäpäin näyttäisi, olisi se aika hyvä diili.

Penkit ovat hyvät istua ja varmasti niiden muutaman sadan lisäeuron arvoiset, jos perus Highline-penkin säätövara ei riitä. Itseäni jäi nyt vain mietityttämään, jos penkit ovat kuitenkin päasiallisesti keinomateriaalia... Markkinointimies Wolfsburgissa nauraa partaansa.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Murska

Nyt on viikko istuttu sporttijakkaroissa ja muuten olen niihin tyytyväinen mutta selkänojan sivutuet on väärän malliset ja painaa kylkiä. Jos pitkään istuu ja joutuu nojaamaan sivutukiin niin kyljet on kipeenä kuin päivän mikroautolla ajon jälkeen. Katotaan kumpi sopeutuu ensin penkki vai kuski...

Enkä ole edes selän leveydeltä kovinkaan poikkeuksellinen, perinteinen XL/56 iiihana soomalainen äijä 8)


BMW 118dA M-Sport


moti

OT: oliko niin että VI-golffiin ei saanut rahallakaan saksassa/suomessa parempiä penkkejä kuin Highlinen urheilulliset penkit? Onko niissä ristiseläntuen säätö mekaaninen vipu vai nelikenttäsähkösäätö?

Murska

Rahalla saa ErgoActive jakkarat missä on enemmän säätöjä ja hierovaa toimintoa, eikä ole edes mahottoman hintaiset.
BMW 118dA M-Sport

moti

Lainaus käyttäjältä: Murska - 24.02.13 - klo:15:50
Rahalla saa ErgoActive jakkarat missä on enemmän säätöjä ja hierovaa toimintoa, eikä ole edes mahottoman hintaiset.
Kyllä, kyllä VII-golfiin, mutta kiinostaisi mikä oli tilanne VI-golfissa jos tiirailee käytettyjä.

ps. vaatiiko tämä foorumi aina nuo varmistukset ennenkuin voi postata uuden viestin?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: moti - 24.02.13 - klo:15:58
Kyllä, kyllä VII-golfiin, mutta kiinostaisi mikä oli tilanne VI-golfissa jos tiirailee käytettyjä.

ps. vaatiiko tämä foorumi aina nuo varmistukset ennenkuin voi postata uuden viestin?

Mitkä varmistukset?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Murska

Sitten kun 10(?) viestiä tulee täyteen niin ei kysy enään varmistuksia. En huomannutkaan että kyselit 6 koppaisen jakkaroista...
BMW 118dA M-Sport

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: moti - 24.02.13 - klo:13:29
OT: oliko niin että VI-golffiin ei saanut rahallakaan saksassa/suomessa parempiä penkkejä kuin Highlinen urheilulliset penkit? Onko niissä ristiseläntuen säätö mekaaninen vipu vai nelikenttäsähkösäätö?
Tietääkseni ainakaan Suomessa ei saanut eikä saa, mutta Saksan markkinoista en osaa sanoa. Golf 6 GTI:ssä uskoisin olevan eri istuimet kuin Highlinessa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 21.02.13 - klo:09:01
Luin saksalaiselta keskustelupalstalta ergoActive penkeistä, että niissä ei olisi nahkaa juuri nimeksikään. Kävin Herttoniemen Volkswagen centerissä jokunen viikko sitten ja silloin ainakin myyjä antaumuksella selitti, että penkit ovat kangas/nahkapenkit. Samaa sanoo configuraattorikin.

Teillä, joilla ko. penkit ovat käytössänne, osaatteko valaista asiaa? Onko aitoa nahkaa vain ja ainoastaan kankaan vieressä oleva siivu, vai onko esim. takapenkin keskipaikka aitoa tavaraa? Entä niskatuet ja keskikyynärnoja edessä? Netistä kun olen yrittänyt etsiä kuvia penkeistä, näyttäisi siltä, että nahkaa ei tosiaan ole kuin ihan nimeksi. Esim. etupenkkien takaosat olisi jotain synteettistä keinomateriaalia.

Ihmettelinkin myyjälle hintaeroa aitojen nahkapenkkien ja ergoActiven välillä. Highlinessä hintaeroa tulee yli 2000 euroa ja jos ergoissa olisi niin paljon nahkaa kuin päältäpäin näyttäisi, olisi se aika hyvä diili.

Penkit ovat hyvät istua ja varmasti niiden muutaman sadan lisäeuron arvoiset, jos perus Highline-penkin säätövara ei riitä. Itseäni jäi nyt vain mietityttämään, jos penkit ovat kuitenkin päasiallisesti keinomateriaalia... Markkinointimies Wolfsburgissa nauraa partaansa.

Kaikissa Golf 7:n esittelymateriaaleissa kerrotaan, että ergoActive-istuimet ovat materiaaliltaan "kangas/nahka". Nahka tarkoittaa vain ja ainoastaan oikeaa nahkaa, muutoin esitteessä pitäisi olla "kangas/keinonahka/nahka". Siis materiaalin on oltava kangasta ja nahkaa - ja jos ei ole, asiakasta huijataan.

Ja asiakastahan huijataan! Pidän huijausta aika vakavana. Saattaisi olla peruste hinnanalennukselle.

Ohjekirjasta asia ei selviä. Siellä on kyllä hoito-ohjeita kankaalle, keinonahalle ja nahalle, mutta missään ei kerrota, mistä keinonahkaa löytyy.

Päällisin puolin istuimissa on nahkaa runsaasti. Ja siihen nähden ergoActive-istuinten hinta on tosi edullinen. Olen ajatellut, että selitys on "Made in Pakistan" tms.

Mutta kyllä epäluotettavan kynsitaskulampputestin tulos on tämä: aitoa nahkaa ovat vain ja ainoastaan istuinkankaan ja selkänojan kankaan vieressä olevat siivut, siis ne alueet, joissa materiaalin kuuluu hengittää. Takaistuimen keskipaikan verhoilu, kaikki niskatuet, keskikyynärnojat edessä ja takana sekä etupenkkien takaosat ovat keinonahkaa. m.o.t.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Rosmo

Tämän diagnoosin tein itsekin viikonloppuna Espoon liikkeessa, jossa oli sisällä yksi auto ko. penkeillä.

Asiaa myyjälle ihmetellässäni, myönsi hänkin tosiasian. Aitoa nahkaa on vain nimeksi, loput keinonahkaa. Huijauksen makua. Meni into ko. penkkeihin... Tyylikkäät ja hyvät istua, mutta markkinointimateriaalin kangas/nahka-penkkejä ne eivät ole.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

VAG!

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 24.02.13 - klo:19:20
Mutta kyllä epäluotettavan kynsitaskulampputestin tulos on tämä: aitoa nahkaa ovat vain ja ainoastaan istuinkankaan ja selkänojan kankaan vieressä olevat siivut, siis ne alueet, joissa materiaalin kuuluu hengittää. Takaistuimen keskipaikan verhoilu, kaikki niskatuet, keskikyynärnojat edessä ja takana sekä etupenkkien takaosat ovat keinonahkaa. m.o.t.

Skodassa on osittain sama juttu kokonahassa. Niskatuen sivut on keinonahkaa, mutta muut niskatuen pinnat on nahkaa. Koko takapenkki ja keskikyynärnojan yläpinta on nahkaa, mutta penkkien sivut ja takaosat ovat keinonahkaa. Mutta esitteessä asia on ilmaistu varsin eri tavalla kuin VW:llä. Skodan esitteessä sanotaan "istuinpinnat nahkaa", eli ei väitetä, että kaikki istuimien pinnat olisivat nahkaa ;)

digiGolf



Valmistajalta saatu tieto:
ergoActive-penkeissä istuinosan reunat ovat nahkaa. Takapenkin keskiosa, istuinten taustat, niskatuet ja keskikyynärnoja keinonahkaa.
Lisäksi: ergoActive-istuimilla, ja sen elektroniikalla on normaali kahden vuoden takuu. Sisältyy myös huolenpitosopimukseen.
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

moti

Mersun uudessa A-sarjassa on nähtävästi kokonaan keinonahkaiset penkit. Yllättäen TM, joka yleensä morkkaa myös aitoja nahkapenkkejä ei haukkunut niiden materiaalia lainkaan, tosivat vain että niitä on tosi vaikea erottaa aidosta nahasta. Olisiko niin että tämä uusissa euroautoissa käytettävä keinonahka olisi istumaominaisuuksiltaan parempaa kuin ne vanhat hiottavat keinonahkaviritykset. Volvollahan ollut penkeissä jo vuosia muovin tuntuista keinoainetta. Sitä markkinoidaan mm. helppohoitoisuudella. Kahdella kaverilla on Volvon kuskin penkin verhoiluun tullut murtumia n. 60tkm jälkeen, jotka Volvo on vaihtanut takuuna takuuajan jälkeen.

Murska

Keinonahka alkaa pikkuhiljaa yleistymään autojen verhoilussa, edullisempi hinta ja nykyisillä vinyyleillä päästään pikkuhiljaa samaan kestävyyteen. Sama tilanne alkaa olla nahkasohvissa, niissä on enemmän vinyyliä kun oikeaa nahkaa. Lisäksi ympäristötekijät ja eläintuotteiden paheksujat painaa niskan päälle, aivan samalla tavalla kun turkisbisneksessä.
BMW 118dA M-Sport

Joey

Itsellä on nyt paripäivää ajossa ollut Golf ja eipä ainakaan istuinmukavuudesta ole mitään moitittavaa omalla kohdalla.
Riittävä reisituki ja hyvä ajoasento itsellä.
Audi A3 1,6tdi stronic -17

Zaasa

Olisiko kenelläkään kuvaa Golf Highlinen Alcantra Titan Black penkeistä,sisustuksesta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy