Passat variant 1.4TSI+DSG -11

Aloittaja kramer, 11.10.15 - klo:16:38

« edellinen - seuraava »

kramer

Morjensta!

Tuli vaihdettua tilantarpeen takia audi a4 b8 avant passattiin vm.2011 1.4 TSI dsg laatikolla. Autolla ajettu 120tkm ja kovasti muitten kokemuksia kaipais kyseisestä automallista. DSG:tähän parjataan aina kestävyydeltään sekä myös 1.4 TSI:n ketjuongelmia, mutta käsittääkseni näitä on parannettu ja suurimmat ongelmat koski aiempia vuosimalleja. Joka tapauksessa kyyti on miellyttävää vaikkakin erilaista kun vertaa audiin. Ainoana haittapuolena olen havainnut tällä hetkellä roiskeläpät jotka tulee turhan lähelle tien pintaa, mistäs paremmat? Kertokaa toki muutenkin kokemuksia, olenko lyönyt käteni paskaan vai onko kilometrejä vielä edessä?

Karmat

Meillä on vm 2013 samanlainen. 98tkm kohdalla vaihdettiin koko dsg ja kytkin. Nyt kun mittarissa on 150tkm niin ilmeisesti kytkin luistaa kakkosella. Lisäksi vaihtaessa 4 -> 3 vaihteelle niin välillä se menee paukahtaen. Lisäksi joskus kurvissa ei osaa vaihtaa pienemmälle. Sopeutus on tehty kolme kertaa tuloksetta. Lähettivät datan tehtaalle ja sieltä tuli vastaukseksi että pitäisi kiihtyvyysanturi vaihtaa. Kouvolan LänsiAuto on tehdasta viisaampi ja jätti sen vaihtamatta. Ketuttaa kun myyjäliikkeelle takuu oli voimassa ja lupa oli vaihtaa kytkin tms mutta ei tehty kun jäätiin vaan odottamaan ohjelmistopäivitystä. Tätä onkin jo odotettu yli puolivuotta.  Sori vuodatus. :)

Mukava auto ja moottorin kokoon ja auton massaan nähden aika pihi ja kohtuu "ripeä".
Läpät joo raapii maata. En ole oikein muita tyyppivikoja löytänyt. Ketjun kanssa ei ole ollut ongelmia.

Natina

Itekin uutena Paskatistina vasta totuttelen elämään tuon kanssa. Vuosimalli sama kuin aloittajalla, mutta koneena 1.8 TSI ja DSG. Kauhulla noita ketjuongelmia lukeneena ja napureita ja puolituttujen juttuja kuunnelleena osaan pelätä pahinta. Kylmimmillä aamuilla on käynnistäessä kuulunut selvä, noin sekunnin mittainen, jurahdus pellin alta. Tuo kuitenkin ilmeisesti kuuluu asiaan, joten en ole ollut huolissani.

Mukavahan tuo on ajaa. Pirteä kone ja vaivaton ajettava niin ruuhkissa kuin maantielläkin. Ohituskiihtyvyyskin on vähintäänkin hyvä. Sporttiasennossa kiihdytettäessä keulalta kuului lähinnä surinaa, mutta viimeistään silloin liikahtaa ihan mukavasti. Auto holdia tuli käytettyä aluksi, mutta nyttemmin pidän sen pois ja seison jarrulla valoissa. Sähköinen (ja automaattinen) käsijarru on minusta hyvä keksintö, ja pikkuhiljaa tuon namikan käyttökin on iskostunut takaraivoon eikä liikesuuntia tarvi miettiä joka kerta.

Miinuksina näin muutaman viikon ajon jälkeen listaisin pintakovan jousituksen, joka varsinkin mukulakivikaduilla pudottaa paikat hampaista, ellei pure tiukasti yhteen. Lisäksi kojetaulu natisee sieltä täältä ja penkistä tuntuu puuttuvan pätkä reisitukea. Luulisin kuitenkin, että noihin tottuu ajan kanssa.

Roiskeläpät on tosiaan pitkät. Tuo ostamani yksilö on asunut etelän kylällä aiemmin, ja siinä helmapellit on vielä suorina. Pitää seurata, miten Oulun talvikelit kerää sohjoa ja jäätä ja lyhentää läppiä tarvittaessa. Muutamissa hidastetöittyissä varomattomasti ajaessani tai parkkipaikoilta lähtiessä olen ollut huomaavinani, että nuo on raapaisseet maata. Ebaystä olen katsellut korvikkeita, mutta en ole vielä pistänyt tilaukseen. Pitäisi melkein tutkia orkkiksia tarkemmin ja tutustua mittasuhteisiin, ettei tule tilattua toisia yhtä pitkiä.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

hece

Alkuperäiset roiskeläpät lyhenee kyllä helposti puukolla. Omassa käytetyssä ei niitä ollut joten puukotin ennen asennusta: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=9234.msg483519#msg483519. Ei ole lyhennetyt läpät raapineet.

Ainakin tuo kojelaudan alumiinilista nitisee. Siihen olikin lääke tuossa ketjussa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=22614.0.

Oman -11 125tkm yksilön akku alkoi hiipumaan. Lepojännitteet (remucin kautta seurattuna) 12.3V, starttaus kylmänä kuulosti jo vähän vaikealta eikä start-stop ollut aktivoitunut muutamaan kuukauteen. Viikonloppuna vaihdoin Boschin 70Ah AGM -akun ja SS palasi toimintaan, lepojännitteet 12.6V.

kramer

Täytyy varmaan näyttää puukkoa roiskeläpille.

Saan myös uudet kesärenkaat kauppaan mukaan noihin 16 tuumasille vanteille ja en osaa päättää laittaisinko originaalit 205/55/16 vai 215/55/16 koossa vai onko sillä edes suurta merkitystä? En siis haluakaan mitään leveitä mollukoita näihin paskoille teille vaan kyse on ajomukavuudesta.
Renkaat mitkä kuuluu kauppaan on taksikuskien suosimat linglongit  :)

hece

Lainaus käyttäjältä: kramer - 12.10.15 - klo:15:24
Saan myös uudet kesärenkaat kauppaan mukaan noihin 16 tuumasille vanteille ja en osaa päättää laittaisinko originaalit 205/55/16 vai 215/55/16 koossa vai onko sillä edes suurta merkitystä? En siis haluakaan mitään leveitä mollukoita näihin paskoille teille vaan kyse on ajomukavuudesta.
Renkaat mitkä kuuluu kauppaan on taksikuskien suosimat linglongit  :)
Laitoin talvikumeiksi sen selvittelemättä 205/55R16 vaikka alkuperäinen rengaskoko 16-tuumaisen on 215/55R16. Minulla kesärenkaat 235/45R17 joilla mittarivirhe noin 5km/h, noilla 205-talvirenkailla se kasvaa jo 7 km/h lukemaan. Valitsisin nyt 215/55R16 jo tuosta syystä.

kramer

Lainaus käyttäjältä: hece - 12.10.15 - klo:11:05
Alkuperäiset roiskeläpät lyhenee kyllä helposti puukolla. Omassa käytetyssä ei niitä ollut joten puukotin ennen asennusta: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=9234.msg483519#msg483519. Ei ole lyhennetyt läpät raapineet.

Ainakin tuo kojelaudan alumiinilista nitisee. Siihen olikin lääke tuossa ketjussa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=22614.0.

Oman -11 125tkm yksilön akku alkoi hiipumaan. Lepojännitteet (remucin kautta seurattuna) 12.3V, starttaus kylmänä kuulosti jo vähän vaikealta eikä start-stop ollut aktivoitunut muutamaan kuukauteen. Viikonloppuna vaihdoin Boschin 70Ah AGM -akun ja SS palasi toimintaan, lepojännitteet 12.6V.

Kattelin noita roiskeläppiä ja siinä näytti olevan jotku klipsit ruuvien lisäks, lähtee ilmeisesti esim. talttapää ruukkarilla kampeamalla? Joku myös tuolla toisessa viestiketjussa mainitsi, että pystyy myös lyhentää paikallaan esim. listasahalla.

kramer

Roiskeläpät tuli lyhennettyä korjaamolla renkaitten tasapainotuksen yhteydessä.

Nyt olen havainnut semmoista, että tietyllä kierrosalueella kuulostais pientä resonointia jonka olen omasta mielestäni paikallistanut pakoputkeen. Eli nyt ei ole kyse näistä sisäpuolen natinoista josta piisaakin juttua vaan tosiaan kuulostais tulevan takaa ikäänkuin alustasta ja kuuluu myös paikallaan ollessa poljettaessa kaasua n. 1300-1500 kierrosalueella . Onko kellään kokemuksia vai kuuluuko asiaan, ääni ei hirveän paha ole kylläkään?

porksoda

Morjensta!

Kannattaako farkku passat 2011 hankinta? Pohdin tässä erivaihtoehtoja ja painin autojen kuten honda accord, hyindai i40 ja ford mondeon kanssa...jos passat osoittautuu susi-ideaksi. Nyt olisi tarjolla passat 1.4 tsi dsg ja 78tkm ajettu. Onko näissä esiintynyt yhtä paljon dsg ja jakopää ongelmia mitä aikaisemmissa malleissa. Ajan nyt ite jetta -08 1.4 tsi dsg ja autoon olen ollut tyytyväinen...siis autona, mutta dsg ja ketjurempat tehty ja koettu...eikä kiinnosta samaa rumbaa käydä läpi.

Jostain luin että uudemmissa olisi luotettavampia nämä dsgt, mutta miten uusissa vasta?
Lisäksi kiinnostais tietää eroavaisuudet tohon aikaisempaan tyyppiin 2008-2010?

kramer

Lainaus käyttäjältä: porksoda - 30.10.15 - klo:23:32
Morjensta!

Kannattaako farkku passat 2011 hankinta? Pohdin tässä erivaihtoehtoja ja painin autojen kuten honda accord, hyindai i40 ja ford mondeon kanssa...jos passat osoittautuu susi-ideaksi. Nyt olisi tarjolla passat 1.4 tsi dsg ja 78tkm ajettu. Onko näissä esiintynyt yhtä paljon dsg ja jakopää ongelmia mitä aikaisemmissa malleissa. Ajan nyt ite jetta -08 1.4 tsi dsg ja autoon olen ollut tyytyväinen...siis autona, mutta dsg ja ketjurempat tehty ja koettu...eikä kiinnosta samaa rumbaa käydä läpi.

Jostain luin että uudemmissa olisi luotettavampia nämä dsgt, mutta miten uusissa vasta?
Lisäksi kiinnostais tietää eroavaisuudet tohon aikaisempaan tyyppiin 2008-2010?

Olen vähän jäävi kommentoimaan koska olen omistanut vasta kuukauden 1.4tsi dsg passatin, mutta olen ollut tyytyväinen. Itse pelkäsin kans dgs ja tsi ongelmia, mutta kuulemma on kehittyneet asioitten tiimoilta. Auto on hiljainen, tilava ja vakaa ajettava. Noista muista verrokeista täytyy sanoa, että hyundai oli mun koeajo kokemuksilla melkonen mölyapina. Mondeo hyvä, mutta pelottaa vanhat kokemukset foorteista. Accordin taas olen omistanut muutamia vuosia sitten ja se on erittäin luotettava auto. Itselläni oli vm.2008 accord eli edellistä mallia ja kun kävin ajamassa uuskoppasta niin petyin huonoon ohjaustuntumaan. Pidän japseja muutenkin luotettavimpina autoina, mutta sakemannien ajomukavuus on parhautta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy