Talvirenkaat 2015 / 2016

Aloittaja Möhköfantti, 19.08.15 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 12.11.15 - klo:21:16
Mikä itseisarvo on verrata tuollaista halvahkoa rengasta ainoastaan markkinoiden kalleimpaan? Kyllähän tuo Hakkapeliitta 7 on vielä täyttä päätä Nokianin mallistossa ja hintaakin sillä taitaa olla paljon enemmän kuin Trianglella.

Mistä päättelet noiden Hakkapeliitta seiskojen olevan yli 5 vuotta sitten paistettuja? Eihän sellaisia edes voi myydä uutena. Itse en oikein jaksa uskoa, että Vannetukku noin pahasti arvioisi väärin tilauksensa.

Miksi vannetukku EI vertaa rengastaan sen hetkiseen parhaaseen renkaaseen  oma uutuus tuotettaan, vaan kuusi vuotta vanhaan (Hakkapeliitta 8, joka on jo kolme vuotta vanha malli tai contiicecontact 2:n, joka on aivan uusi rengas)? Miksi tuota rengas mainostetaan menestyjänä, vaikka todellisia testituloksia et näe missään? Sama homma oli Master nordic:n 3:n uusirenkaiden kanssa pari vuotta eli verrattiin hakkapeliitta 5:n vaikka seiskat ja kasit oli tullut. Missään todellisessa testissä näitä renkaita ei näkynytkään. Kesärenkaista en tässä topic:ssa rupea edes mitään kirjoittamaan.

Ja älä sotke asioita. Aikaisemmin puhuimme kitkoista EMME nastoista ja vertaus kohde siinä 2005 vuoden renkaaseen oli nokian RSI tai Q. Siinä välissä on tullut jo R ja R2 kitka.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.11.15 - klo:21:23
Miksi vannetukku EI vertaa rengastaan sen hetkiseen parhaaseen renkaaseen  oma uutuus tuotettaan, vaan kuusi vuotta vanhaan (Hakkapeliitta 8, joka on jo kolme vuotta vanha malli tai contiicecontact 2:n, joka on aivan uusi rengas)? Miksi tuota rengas mainostetaan menestyjänä, vaikka todellisia testituloksia et näe missään? Sama homma oli Master nordic:n 3:n uusirenkaiden kanssa pari vuotta eli verrattiin hakkapeliitta 5:n vaikka seiskat ja kasit oli tullut. Missään todellisessa testissä näitä renkaita ei näkynytkään. Kesärenkaista en tässä topic:ssa rupea edes mitään kirjoittamaan.

Ja älä sotke asioita. Aikaisemmin puhuimme kitkoista EMME nastoista ja vertaus kohde siinä 2005 vuoden renkaaseen oli nokian RSI tai Q. Siinä välissä on tullut jo R ja R2 kitka.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1447151867308.html

Paljonkohan Iltasanomille maksettiin tästä  ;)

Hansanen

Mulla on tarkoitus hakea farkku Skoda Suberpiin renkaat Viipurista ja en vaan osaa päättää, ottaako kitkat vai nastat..

Kitkat jos otan niin Nokian R2 -> alle laitettuna 205/55*16 koko 407e
Nastat, Hankook Winter iPike RS2 -> alle laitettuna 205/55*16 koko 265e

Onko jollain ollut kyseisiä renkaita Suberpin alla ja miten ovat toimineet?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.11.15 - klo:21:23

Miksi halvan hintaluokan tuotetta pitäisi vain ja ainoastaan markkinoiden kalleimpaan tuotteeseen? Ymmärtääkseni Hakka7 on sekin aika kallis rengas, jonka senkin pitäisi olla  kunnioitettava päänahka halpisrenkaalle? Vähän sama jos Daciaa ei saisi vertailla mihinkään muuhun kuin uunituoreeseen S-mersuun.

Itse vertailuun en ota kantaa, kun en siitä mitään tiedä mitään.

Tietoisesti en yrittänyt sotkea asioita. En vain saanut selville viestistäsi sitä, että tuossa ole kyseessä eri vertailu.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 14.11.15 - klo:13:25
Miksi halvan hintaluokan tuotetta pitäisi vain ja ainoastaan markkinoiden kalleimpaan tuotteeseen? Ymmärtääkseni Hakka7 on sekin aika kallis rengas, jonka senkin pitäisi olla  kunnioitettava päänahka halpisrenkaalle? Vähän sama jos Daciaa ei saisi vertailla mihinkään muuhun kuin uunituoreeseen S-mersuun.

Itse vertailuun en ota kantaa, kun en siitä mitään tiedä mitään.

Tietoisesti en yrittänyt sotkea asioita. En vain saanut selville viestistäsi sitä, että tuossa ole kyseessä eri vertailu.

Eli jauhat turhaa paskaa. Lue viestiketju niin siellä on linkki noihin keltaisiin taulukoihin jossa ei ole mitään mitattu dataa faktana, vaan vannetukun itse ilmoittamia numeroita. Onko tarpeeksi hyvin väännetty rautalangasta.

Sinun vertailu dacia vs s-mersuun ontuu ja pahasti. Moniko potenttiaalinen s-mersun ostaja pitää oleellisena itse tehtyä testiä jossa väitetään daciaa paremmaksi, kuin s-mersu?

Ja mistä revit että nokian hakkapeliitta 7 olisi kallein rengas tai missä olen väittänyt, että triangelia pitäisi verrata markkinoiden kalleimpaan renkaaseen? Sen olen kirjoittanut useasti, että kritisoin vannetukun tapaa järkeään verrata omaa tuotettaan useamman vuoden vanhaa tuotteeseen ja kehua sitä omilla testeillään ja mistään et edes näe tuota testiä. Se on tietoista harhaanjohtavaa markkinointia.

-karppa-

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.11.15 - klo:16:14
Eli jauhat turhaa paskaa. Lue viestiketju niin siellä on linkki noihin keltaisiin taulukoihin jossa ei ole mitään mitattu dataa faktana, vaan vannetukun itse ilmoittamia numeroita. Onko tarpeeksi hyvin väännetty rautalangasta.

Sinun vertailu dacia vs s-mersuun ontuu ja pahasti. Moniko potenttiaalinen s-mersun ostaja pitää oleellisena itse tehtyä testiä jossa väitetään daciaa paremmaksi, kuin s-mersu?

Ja mistä revit että nokian hakkapeliitta 7 olisi kallein rengas tai missä olen väittänyt, että triangelia pitäisi verrata markkinoiden kalleimpaan renkaaseen? Sen olen kirjoittanut useasti, että kritisoin vannetukun tapaa järkeään verrata omaa tuotettaan useamman vuoden vanhaa tuotteeseen ja kehua sitä omilla testeillään ja mistään et edes näe tuota testiä. Se on tietoista harhaanjohtavaa markkinointia.
Jäitä hattuun. Aika usein testeissä nähdään testaajan itse ilmoittamia numeroita.

Mitä tulee ontumiseen, niin nyt astuit kyllä itse omin käsin kaivamaasi kuoppaan. Ei Vannetukun vertailua varmastikaan Hakkapeliittojen (S-Mersu) myymistä varten ole tehty. Jos kuitenkin jossakin vertailussa Dacia voittaisi Ã,,ssän, niin Dacian myyntiä ajatellen tuo olisi mitä mainioin meriitti.

En ole väittänyt, että Hakkapeliitta 7 on kallein rengas. Kallein on Hakkapeliitta 8, joka ilmeisesti on sun mielestä se rengas, johon Trianglea pitäisi verrata. Itse näen asian niin, että nastarenkaissa  Trianglelle Nokianin mallistosta suorin verrokki on Nordman 5. H7 ja H8 ovat molemmat selvästi Trianglea kalliimpia.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 15.11.15 - klo:12:16
Jäitä hattuun. Aika usein testeissä nähdään testaajan itse ilmoittamia numeroita.

Mitä tulee ontumiseen, niin nyt astuit kyllä itse omin käsin kaivamaasi kuoppaan. Ei Vannetukun vertailua varmastikaan Hakkapeliittojen (S-Mersu) myymistä varten ole tehty. Jos kuitenkin jossakin vertailussa Dacia voittaisi Ã,,ssän, niin Dacian myyntiä ajatellen tuo olisi mitä mainioin meriitti.

En ole väittänyt, että Hakkapeliitta 7 on kallein rengas. Kallein on Hakkapeliitta 8, joka ilmeisesti on sun mielestä se rengas, johon Trianglea pitäisi verrata. Itse näen asian niin, että nastarenkaissa  Trianglelle Nokianin mallistosta suorin verrokki on Nordman 5. H7 ja H8 ovat molemmat selvästi Trianglea kalliimpia.

Usein lehdessä on myös faktat/data ja kaaviot miten nuo on mitattu. Näin ainakin Suomalaisissa lehdissä. Sinun esimerkissäsi Daciaa verrattaisiin johonkin 70-80 luvun mersuun.

Ja kyllä minusta Triangelia pitäisi verrata, jos halutaan testivoittajaan verrata, niin sellaiseen joka on sen hetken testivoittaja. Eikä 5-7 vuoden takaiseen testivoittajaan, kuten master nordic:n ja Linglong kesärenkaidenkin kohdalla (Verrattiin 9 vuotta vanhaan renkaaseen). Kyllä varmaan jostain voitaisiin kaivaa hakkapeliitta 2:n tai 10 testiin, jonka Triangeli voittaisi omassa testissä ihan suveneeristi.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.11.15 - klo:18:02
Ja kyllä minusta Triangelia pitäisi verrata, jos halutaan testivoittajaan verrata,

Kukaan muu kuin sinä ei tuota vertailua halua tehdä. En nähnyt missään mitään mainintaa Trianglen tai vannetukun puolelta jossa he mainostavat renkaansa olevan parempi kuin "testivoittaja." Vertauksia "markkinajohtajaan" löytyy kyllä, mutta ei se vielä oikeuta vetämään tuollaista johtopäätöstä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

VR6

Lainakulkineessa Golf 7 alla conti-icet koossa 15", niin häviä kyllä talvikelissä aivan selkeästi Hankookin Ipikelle. Kuten olen liputtanut niin Hankook Ipike Rs on hyvä. Hetkeekää en miettiny muuta vaihtoehtoa uuteen kulkineesee..

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 15.11.15 - klo:18:46
Kukaan muu kuin sinä ei tuota vertailua halua tehdä. En nähnyt missään mitään mainintaa Trianglen tai vannetukun puolelta jossa he mainostavat renkaansa olevan parempi kuin "testivoittaja." Vertauksia "markkinajohtajaan" löytyy kyllä, mutta ei se vielä oikeuta vetämään tuollaista johtopäätöstä.

http://www.vannetukku.fi/nordic-3-pinnoitettu-testimenestys-p-24290.html

Master Nordic 3 - Testimenestyjä huippuedullisesti

Master Nordic 3 uusionastarengas menestyi upeasti Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin ja suomalaisen, maailman johtavan talvirenkaiden testauslaitoksen Test Worldin 2013 tekemässä suuressa talvirengastestissä. Master oli selvästi paras pinnoitetuista renkaista, ja uusien renkaiden joukossa upeasti 25:s. Jättitestissä oli mukana peräti 128 talvirengasta.

Master jätti taakseen valtavan määrän paljon kalliimpia merkkirenkaita, voittaen sensaatiomaisesti mm. moninkertaisen Tekniikan Maailman ja muiden lehtien testivoittajan Nokian Hakkapeliitta 5:n! Hakkapeliitta 5 oli vielä 2013 myynnissä, ja testivoittonsa se keräsi vain muutama vuosi aiemmin. Ostaessasi Master-nastarenkaan tingit vain hinnasta, et turvallisuudesta.

Test Worldin ja Trafin testiin pääset tutustumaan tästä: www.safewintertyre.eu

Jultsu

No mitä helvettiä. Ã,,sken vielä puhuit Trianglesta ja nyt vaihtui koko rengas ihan toiseen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Usein lehdessä on myös faktat/data ja kaaviot miten nuo on mitattu. Näin ainakin Suomalaisissa lehdissä. Sinun esimerkissäsi Daciaa verrattaisiin johonkin 70-80 luvun mersuun.

Ja kyllä minusta Triangelia pitäisi verrata, jos halutaan testivoittajaan verrata, niin sellaiseen joka on sen hetken testivoittaja. Eikä 5-7 vuoden takaiseen testivoittajaan, kuten master nordic:n ja Linglong kesärenkaidenkin kohdalla (Verrattiin 9 vuotta vanhaan renkaaseen). Kyllä varmaan jostain voitaisiin kaivaa hakkapeliitta 2:n tai 10 testiin, jonka Triangeli voittaisi omassa testissä ihan suveneeristi.

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 15.11.15 - klo:20:49
No mitä helvettiä. Ã,,sken vielä puhuit Trianglesta ja nyt vaihtui koko rengas ihan toiseen.

Miten niin vaihtui? Hyvin selvästi on tuo master nordic mainittu ja samoin tuo toistuva tapa Vannetukulla johtaa kuluttajia harhaan.

Syytön minä olen luetun ymmärtämiseen.

Jultsu

Sinä sanoit että Trianglea pitäisi verrata testivoittajaan ("jos haluaa näin tehdä.") Minä sanoin että kukaan muu kuin sinä ei tuollaista vertausta ole tehnyt eikä ilmeisesti haluakaan tehdä. Nokian Hakkapeliitta 7 on varmasti useita testejä voittanut, mutta niin on Continentalin ja monen muun rengasvalmistajan kumitkin. Sattuneista syistä se vertailukumi nyt oli suomalainen eikä saksalainen...

Tuota hakkaseiskaa myydään edelleen kaupoissa ja sellaisia myös löytyy monista autoista. Minkä ihmeen takia vertailu tuohon renkaaseen nyt on huonoa tai epäreilua tai harhaanjohtavaa markkinointia?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 15.11.15 - klo:21:17
Sinä sanoit että Trianglea pitäisi verrata testivoittajaan ("jos haluaa näin tehdä.") Minä sanoin että kukaan muu kuin sinä ei tuollaista vertausta ole tehnyt eikä ilmeisesti haluakaan tehdä. Nokian Hakkapeliitta 7 on varmasti useita testejä voittanut, mutta niin on Continentalin ja monen muun rengasvalmistajan kumitkin. Sattuneista syistä se vertailukumi nyt oli suomalainen eikä saksalainen...

Tuota hakkaseiskaa myydään edelleen kaupoissa ja sellaisia myös löytyy monista autoista. Minkä ihmeen takia vertailu tuohon renkaaseen nyt on huonoa tai epäreilua tai harhaanjohtavaa markkinointia?

Miksi Triangelia, Master nordic 3:sta ja linglongia vertaillaan AINA vanhaan rengasmalliin ja useasti jopa kaksi tai kolme mallisarjaa vanhempaan?

Vannetukku itse käyttää talvirenkaissa vertailuna nokialaista.

bustedi

Kitkaa tai nastaa niin lähtökohtasesti parasta aina alle. Sama kesärenkaissa ominaisuuksia itselle sopiviksi painottaen (hinta ei ole ominaisuus).
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

ile

Kyllähän tuon Vannetukun mainonta aika härskille vaikuttaa. Siis jos ymmärsin, että mainostavat _nyt_, että heidän Kiinarenkaansa on parempi kuin testivoittaja-Nokialainen. Ja siis tämä testivoitto on tullut vuosia sitten seiskan tapauksessa.

Jos testimenestyjään tai testivoittajaan verrataan niin kaiken järjen mukaan se testi on max vuoden takaa? Samahan sitä olisi tosiaan verrata jo Hakkapeliitta 2een vaikka ja liputtaa noita %-parannuksia.

teräksenharmaa

HKPL7 on edelleenkin se Nokianin toiseksi uusin nastarengas, jota Nokian myy edelleen. Parin vuoden päästä sen elinkaari todennäköisesti jatkuu sitten Nordmaniksi brändättynä. Tuolloin hintakin lienee jo lähempänä Trianglea. Kuka puhui 70- ja 80-luvuista? Minun esimerkissäni verrattaan toiseksi uusinta Ã,,ssää uuteen Daciaan, aivan kuten Vannetukkukin vertaa Triangleaan toiseksi uusimpaan Hakkapeliittaan.

Jos halutaan... Miksi noin haluttaisiin tehdä? Luin nyt läpi tuon Vannetukun sivun Trianglesta, enkä nähnyt siinä mitään mainintaa HKPL7:n testivoitoista. Luin kyllä aika pikaisesti ja jotain saattoi jäädä huomaamatta. Kerrotko, missä HKPL7:n testivoittoja painotetaan?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 15.11.15 - klo:22:20
HKPL7 on edelleenkin se Nokianin toiseksi uusin nastarengas, jota Nokian myy edelleen. Parin vuoden päästä sen elinkaari todennäköisesti jatkuu sitten Nordmaniksi brändättynä. Tuolloin hintakin lienee jo lähempänä Trianglea. Kuka puhui 70- ja 80-luvuista? Minun esimerkissäni verrattaan toiseksi uusinta Ã,,ssää uuteen Daciaan, aivan kuten Vannetukkukin vertaa Triangleaan toiseksi uusimpaan Hakkapeliittaan.

Jos halutaan... Miksi noin haluttaisiin tehdä? Luin nyt läpi tuon Vannetukun sivun Trianglesta, enkä nähnyt siinä mitään mainintaa HKPL7:n testivoitoista. Luin kyllä aika pikaisesti ja jotain saattoi jäädä huomaamatta. Kerrotko, missä HKPL7:n testivoittoja painotetaan?

Luetko kronologisesti näitä viestejä? Jos luet, niin vastaus löytyy neljä viestiä aikaisemmin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.11.15 - klo:06:48
Luetko kronologisesti näitä viestejä? Jos luet, niin vastaus löytyy neljä viestiä aikaisemmin.
No olipas kryptinen vastaus. Noilla koordinaateilla ei tunnu vastausta löytyvän. Mitä jos kertoisit vain sen ihan suoraan?

Jultsu

Tämä markkinoinnin "ammattilainen" ei vieläkään ymmärrä eroa Masternordicin ja Trianglen välillä eikä eroa markkinajohtajan ja testivoittajan välillä. Tässä kränässä oli ja on edelleen kyse Trianglen renkaista, ei vannetukun markkinoinnista yleisellä tasolla.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: ile - 15.11.15 - klo:21:43
Kyllähän tuon Vannetukun mainonta aika härskille vaikuttaa. Siis jos ymmärsin, että mainostavat _nyt_, että heidän Kiinarenkaansa on parempi kuin testivoittaja...

Ymmärsit väärin. Testivoittaja -sanaa et löydä trianglen markkinointipuheista mistään.

kt

Eikös se ole vaan hyvä, jos vertaa oikein vanhaan "testivoittajaan"? Silloinhan jokainen käsittää, millä tasolla se tulokasrengas vielä laadussa pyörii. 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Hansanen

8)

Hansanen

Lainaus käyttäjältä: Hansanen - 14.11.15 - klo:11:33
Mulla on tarkoitus hakea farkku Skoda Suberpiin renkaat Viipurista ja en vaan osaa päättää, ottaako kitkat vai nastat..

Kitkat jos otan niin Nokian R2 -> alle laitettuna 205/55*16 koko 407e
Nastat, Hankook Winter iPike RS2 -> alle laitettuna 205/55*16 koko 265e

Onko jollain ollut kyseisiä renkaita Suberpin alla ja miten ovat toimineet?

Eipä juuri tullut renkaista mielipiteitä; ainoastaan luettavissa kiukuttelua Vannetukusta..  ;D

Mut kävin sitten ja laitoin noi Hankookit alle. 268e kierrätysmaksuineen.
Talvi, näyttää millaset jenkulit ne on ja voihan sitä jotain kokemuksesta sitten kirjoittaa, kun sitä pääsee lumella tulemaan noilla renkailla.

Jusku

Viime torstaina tuli Continentalin CVC6 kitkat alle, on kyllä huima ero melussa verrattuna kesärenkaisiin. Nyt tuntuu kun sukkasillaan ajelisi. ;D Kesärenkaat on Bridgestone Potenza S001, kokona 225/40/18. Nää kitkat on 225/45/18.

Ajettavuus on ollut ihan ok näillä keleillä, katsellaan mitä talvi tuo tullessaan.  :)
Ei huolta huomisesta kuhan vaan tänään on siistii.
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG MY15
Ex: Audi A4 2.0TFSI quattro -07

GoWash! Suomen modernein autopesula.

kt

Lainaus käyttäjältä: Hansanen - 16.11.15 - klo:10:12
Eipä juuri tullut renkaista mielipiteitä; ainoastaan luettavissa kiukuttelua Vannetukusta..  ;D

Mut kävin sitten ja laitoin noi Hankookit alle. 268e kierrätysmaksuineen.
Talvi, näyttää millaset jenkulit ne on ja voihan sitä jotain kokemuksesta sitten kirjoittaa, kun sitä pääsee lumella tulemaan noilla renkailla.

Kaipa noilla pärjää, kun 50 miljoonaa venäläistä ajelee samantapaisilla renkailla ja huonommilla teillä. Ooon siellä parempiakin teitä kuin Suomessa, mutta onhan niitä huonompiakin.

Olitkos etukäteen sopinut homma, että renkaita löytyi valmiina? Siinäkö vallien alla olevassa kellarissa ? Tuli kuukausi sitten hommattua Hakka7:t hintaan 440, joten sellaista se on täällä. Laitahan raporttia kun kokemusta kertyy.

Hansanen

Lainaus käyttäjältä: kt - 16.11.15 - klo:12:47

Olitkos etukäteen sopinut homma, että renkaita löytyi valmiina? Siinäkö vallien alla olevassa kellarissa ? Tuli kuukausi sitten hommattua Hakka7:t hintaan 440, joten sellaista se on täällä. Laitahan raporttia kun kokemusta kertyy.

Renkaat ostin Hobby autolta (ent. Vianor. Leningradskoe shosse (Lenshosse) 62 ), vanhan Pietarin tien varrelta. Se on iso rengasliike, josta saa hyllystä monet merkit heti suoraan.
Hakka7:t kierros olis ollu 417e Hobbyllä alle laitettuna.

http://avtotsentr-khobbi-avto.webnode.ru/

kt

Kiitos. Laitetaan muistiin.

Hansanen

Lainaus käyttäjältä: kt - 16.11.15 - klo:13:06
Kiitos. Laitetaan muistiin.

Tuossa on kuvaa sielt, vanteitakin löytyy mukavasti paikan päältä ja 16 tuumasten talvikiekkojen hinnasto. Eli hinnat ku jakaa 70 ni saa euroihin..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy