Tyytyväisyys Octavia III malliin??

Aloittaja Hannes, 14.08.15 - klo:15:51

« edellinen - seuraava »

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 19.08.15 - klo:14:26
Eihän se vielä 10 tkm ajettuna öljyä syö, odotas kun kilsoja on +100 tkm niin syökö sitten? Isommilla kilometreillä ne auton laadulliset erot sitten näkyy (vrt. 3-sarjan bmw).

Niin, meinaan, että pienempikin into riittäis. Siis Skodan kehumisessa. Mitä tulee öljynkulutukseen, niin eikös VAG-tuotteiden yksi omainaispiirre ole se, että ne "syövät" öljyä jo heti uutena?

enkero

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 19.08.15 - klo:16:37
...eikös VAG-tuotteiden yksi omainaispiirre ole se, että ne "syövät" öljyä jo heti uutena?

Omien kokemuksien mukaan ei ole. Tuo sigun vRS oli ainoa joka kulutti oikeasti mainittavasti öljyä, muihin ei juuri ole tarvinnut lisäillä. Edellisen autoni täyttö-öljypullo on nimittäin korkkaamattomana eteisen komerossa.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

clacson

Lainaus käyttäjältä: enkero - 19.08.15 - klo:19:12
Omien kokemuksien mukaan ei ole. Tuo sigun vRS oli ainoa joka kulutti oikeasti mainittavasti öljyä, muihin ei juuri ole tarvinnut lisäillä. Edellisen autoni täyttö-öljypullo on nimittäin korkkaamattomana eteisen komerossa.
Samoin, kun en muistanut antaa mukana vaihdossa, tuli ajettua 43000 km itse lisäämättä, yksi kausihuolto osui matkalle.
On varmaan hyvää 2011 vuosikertaa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

schubi

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 19.08.15 - klo:14:26
Eihän se vielä 10 tkm ajettuna öljyä syö, odotas kun kilsoja on +100 tkm niin syökö sitten? Isommilla kilometreillä ne auton laadulliset erot sitten näkyy (vrt. 3-sarjan bmw).

VAG:n TSI-padat syövät joskus paljonkin öljyä myös uutena. Mun auton kone ei. Sitä tarkoitin.

Mitä tapahtuu kun on 100 tkm mittarissa ei kuulu mulle, koska auto ei ole silloin enää mulla. On nimittäin työsuhdeautona 3 v/65 tkm sopparilla  :P

EDIT: Ei ole tarvinnut lisätä öljyä muihinkaan perheen VAG-autoihin.

Seva

Mikä on pointti tässä öljynlisäyskeskustelussa? Olen lisännyt 50000 km aikana vajaan litran öljyä, kustannus luokkaa 10e. Samana aikana olen lisännyt bensaa noin 5000 eurolla.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Seva - 21.08.15 - klo:15:57
Mikä on pointti tässä öljynlisäyskeskustelussa? Olen lisännyt 50000 km aikana vajaan litran öljyä, kustannus luokkaa 10e. Samana aikana olen lisännyt bensaa noin 5000 eurolla.
Varmaan pointti enemmänkin siinä, että tuolla TSI moottorilla voi olla taipumus syödä öljyä. Ei tietenkään tarkoita sitä että kaikki yksilöt niin tekisivät. Keskustelupalstoillahan asiat tuppaavat kärjistymään, joka kannattaa aina pitää mielessä.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Veke

2.0 tdi 140hv vm-11. Ei syö ainakaan yhtään öljyä. Näillä näppäimillä tulossa 120tkm huolto ja tarkistin varsin nyt öljyn. Juuri samassa kuin 30tkm sitten tai ehkä kolmasosamillin vajonneena. :o
Octavia LB L&K 4x4 184 tdi DSG my16

repe59

Paras autoni tähän mennessä  :)

+selvästi hiljaisempi kuin edelliseni, tähän tosin auttaa oleellisesti Bolero (hyvin soi proge, blues, hevi ja muu kunnon musa) ;)
+tilava
+kätevä tavaratila
+hyvä ajaa
+ei paluuta manulootiin
+hyvät varustee

-harmituksia oikeastaan ainoastaan rutisevat sivupeilit, toinen rasvattu (auttoi, toinen seur huollossa kun se taisi "unohtua")
-takaisinkutsuja ollut 2 (dsg-päivitys ja takaluukun kumipusla), oik xenonpoltin vaihdettu 30 tkm:n paikkeilla.

Muita merkkejä ei tarvinne jatkossakaan katsella, halpahan ocu ei ole, mutta suhteellista mihin vrt. Halvemmallakin toki pääsisi pisteestä a.
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Veke - 21.08.15 - klo:16:23
2.0 tdi 140hv vm-11. Ei syö ainakaan yhtään öljyä. Näillä näppäimillä tulossa 120tkm huolto ja tarkistin varsin nyt öljyn. Juuri samassa kuin 30tkm sitten tai ehkä kolmasosamillin vajonneena. :o

Onko tdi jama kuin tsi?  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 23.08.15 - klo:16:05
Onko tdi jama kuin tsi?  ::)
Ja puhuttiinko ketjun aiheessa pelkästään TSI:stä.  ;D
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 23.08.15 - klo:16:10
Ja puhuttiinko ketjun aiheessa pelkästään TSI:stä.  ;D

Veke ihmetteli öljykulutus keskusteluita ja kehui kuinka hänen tdi ei syö öljyä. tajusitko nytten asian?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Iero

Minulla 1.4 tsi hälyytti öljyn vähyydestä 11 tkm kohdalla. Lisäsin puoli litraa. Riittänee 15 tkm öljyn vaihtoon.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

V-O

V-O

HAL9000

VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Atro

Kävinpä tuossa reissulla Saksassa ja alle sattui vuokra-autoksi bemarin 228i cabrio. 245 hv katto auki nosti tietty hymyn huulille mutta ohjaus oli kyllä aika luokaton. Se kuuluisa keskialueen tunto täysin kateissa. Oli kyllä ilo palata ocun rattiin jota uskaltaa ohjastaa yhdellä kädelläkin jopa Suomen uraisilla teillä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Atro - 29.08.15 - klo:11:01
Kävinpä tuossa reissulla Saksassa ja alle sattui vuokra-autoksi bemarin 228i cabrio. 245 hv katto auki nosti tietty hymyn huulille mutta ohjaus oli kyllä aika luokaton. Se kuuluisa keskialueen tunto täysin kateissa. Oli kyllä ilo palata ocun rattiin jota uskaltaa ohjastaa yhdellä kädelläkin jopa Suomen uraisilla teillä.
Saksassa nykyisin on hyvin usein talvirenkaat vuokra-autoissa ympäri vuoden. Tuo voi selittää osaltaan ohjaustunnon puutetta.

Hannes

Onko III octaviassa alusta suojattu muoveilla samaten kun II octaviassa, katselin vain noita lisävarusteita ja siinä oli maininta pojamuoveista hinta 80e... mitähän tarkoittaa??

Viitsiikö kukaan käydä kurkkaamassa auton alle :D

Atro

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 29.08.15 - klo:11:13
Saksassa nykyisin on hyvin usein talvirenkaat vuokra-autoissa ympäri vuoden. Tuo voi selittää osaltaan ohjaustunnon puutetta.

Eipä tullut katsottua olivatko saksankitkat mutta 225/45/17 ne olivat kun omassa 16".

Sokota09

Perus Ocussa ei paljon muovia ole pohjassa.

Hannes

Eli vähempikö kuin II mallissa jossa pohjan peitti muovi lähes kokonaan.

Sokota09

Eipä siellä ole kuin moottorin alla osaksi ja molemmissa sivuissa. Keskellä on aika paljasta.

Hannes

Kävin vilkaisemassa omaa II octavian pohjaa niin siinä on molemmilla sivuilla etupyörän takaa takapyörän etupuolelle asti muovi suojus, keski kohta on suojaamaton kardaani tunnelin kohdalta, suojaus on juuri sillä kohtaa johon hiekka/kivisuihku eturenkaista mahdollisesti osuu.

Mitähän tuo lisävaruste muovitus sitten sisältää??

HAL9000

Ookei. Mulla lukee rekisteriotteessa samaa kuin sulla, mutta meillä on kyllä ihan eri automerkki. Tätä mun merkkistä Skodaa saa ohjata ihan koko ajan. Vilkaisu Boleron ruutuun ja on jo kurssi kohti ojanpohjaa...
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

JVR

Suunnilleen saman verran tuossa uudessa on muovia pohjassa kuin II-koppsaessakin äkkiä katsottuna.
Ajossa RS TSI DSG Combi MY19 Rallye Green
ex. -14 1.4TSI Elegance Combi
ex. -10 1.4TSI Ambition Combi

TTO

Olen tyytyväinen.

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 29.08.15 - klo:20:17
Ookei. Mulla lukee rekisteriotteessa samaa kuin sulla, mutta meillä on kyllä ihan eri automerkki. Tätä mun merkkistä Skodaa saa ohjata ihan koko ajan. Vilkaisu Boleron ruutuun ja on jo kurssi kohti ojanpohjaa...

Ajan nykyistä samalla tavalla kuin edellistä Ocu II:sta: Vasen kyynärpää oven syvennykseen ja kolmen sormen kevyt ote ratin puolasta. Pysyy hyvin tiellä kun ei tule väkusin ohjattua ojaan.

Pikkukakkonen

Ensimmäinen vuosi ja 50tkm takana. Combi dsg 1,4 Kaikki toiminut moitteettomasti ja kulutus ollut alle 6 litraa. Todella tyytyväinen käyttäjä!

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 29.08.15 - klo:19:47
Perus Ocussa ei paljon muovia ole pohjassa.
Juu, ei niin. Se on kaikki käytetty auton sisätiloihin. Tuo halvan kovamuovin käyttö on yksi niistä asioista jotka minua tässä "testimenestyjässä" ärsyttää. Mutta onhan se muovinen...
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Hannes

Hienoa että ovat löytäneet muoville parempaakin käyttöä niinkuin volkkarissa on huomattu tuo jo aikaisemmin ;D

Ambientti

Jos Octavia III tuntuu muoviselta niin käy katsomassa vaikka uusi Auris Touring. Saman hintaluokan auto ja on kovaa muovia ihan eri tavalla. Ei tunnu Ocu enää yhtään muoviselta.  :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy