Mahdollisia tyyppivikoja

Aloittaja Flat, 29.11.09 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

AUD-112

A6:ssa ovat ilmeisesti paikallistaneet ohjausvian jotenkin ilman lämpötilaan liittyväksi. Omalla kohdalla teki kyllä kesähelteilläkin, mutta paljon harvemmin kuin nyt viileämmällä. Eberillä lämmittämisen jälkeen vaikutti siltä, kuin vikaa ei olisikaan, mutta tässä alkaa jo mennä vainoharhaisuuden puolelle välillä, kun ei pysty muuhun keskittymään kuin kyttäämään mokomaa vikaa. Tänään tosin helpotti, kun vaimo sai BMW:n, meni yli 100 km työmatka etten kiinnittänyt ohjaukseen mitään huomiota.

escalibur

10. Ajovalopesimet eivät palaudu sisälle 4.6.2009
Ajovalopesimet eivät aina palaudu sisälle, vaan jäävät ulos törröttämään.

Onko tähän jotain ratkaisua? Itse veikkaisin liialista kitkaa, ettei niiden tuottama voima riitä palauttamaan ne takaisin?
A4 '09 3.0 TDI Quattro Sedan

kokken

Vähän liian tiukat sovitukset niissä muoviosissa. Terävällä puukolla vuolevat pienen lastun pois pahimmasta kohtaa, useimmilla varmaan huollossa tehty.

Latexi

Minulla teki tuota samaa, mutta suihkautin sen "varren" päälle jotain rasvantapaista. Ei töki enää.
Latexi

Petex

Avantin takaluukku kerää vettä.

Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että sateen jäljiltä vettä kertyy takaluukun ja ikkunan väliin. Siis kun luukun avaa, niin lasin välistä roiluaa reipas määrä vettä. Onneksi se roiskuu aina taklokareille eikä konttiin sisälle.
Nooh ei tässä vielä mitään, mutta tullepa mieleen, että kuinkahan tuo vesi mahtaa jäätyessään pullistella lasin ja pellin välissä?
Onkohan tässä tapauksessa jotkut vesireiät tukossa? Onko muilla samaa oiretta?

pasi.popponen

Lainaus käyttäjältä: Petex - 04.12.12 - klo:08:12
Avantin takaluukku kerää vettä.

Olen huomannut ihan saman. Silloin varsinkin ärsyttää kun pesee auton ja kuivailee sekä lopuksi kuivaa tiivisteet peräkontista. Vedet valuvat sitten kylkiä pitkin.

Oma autoni kävi 2 viikon takuukorjauksessa. Autoon vaihdettiin etulokasuojat + sisälokarit. Etulokasuojien lisäksi maalattiin takalokasuojista helmapellin päädyt sekä takakontti alareunasta valolinjaan asti. Alkuperäinen vika oli takalokareissa helmapeltien päädyistä irronnut maali. Olivat maahantuojan pyynnöstä tutkineet tarkemmin myös muita mahdollsia ongelmakohtia ja kyllähän niitä löytyi.

Ja ruosteongelmat eivät ole ainoat ongelmat ainakaan minulla. Autosta kuuluu edelleen 2,5 vuoden jälkeen aika käsittämättömiä kolinoita varsinkin pakkasella ja jos tiellä on pieniäkin terävämpiä töyssyjä. Tätäkin ongelmaa on jo reilu 1,5 vuotta yritetty etsiä useampaan kertaan. Ei vaan jaksaisi seisottaa autoa liikkeen pihassa...
Onko muilla kokemuksia kolinoista?

qmckone

^
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4902.msg114740#msg114740
Lainaus käyttäjältä: jusape - 30.03.11 - klo:21:56
Minulla tämä vika korjattiin takuuseen viime talvena. Samoin a4 b8:ja on näiltä osin korjailtu. Eli, takaiskateiden yläpään suojakumit pääsevät irti lämmönvahtelun myötä ja kolisevat irtonaisena. Ne liimataan huollossa ylös joten eivät pääse enää tippumaan. Pähkäilin itse aikani tuota ja huomasin kun kumit liikkuivat pystysuunnassa ja vertasin toiseen yksilöön, jossa eivät liikkuneet. Huollossa asia tiedettiinkin tyyppiviaksi.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27.0 Kohta 18
A4 2.0Tq

pasi.popponen

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 04.12.12 - klo:22:52
^
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4902.msg114740#msg114740http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27.0 Kohta 18

Takaiskareiden suojakumit on liimattu jo vuonna 2010, autoa on tosiaan nyt 4 kertaa liikkeessä purettu ja yritetty paikallistaa tätä kolinaa...

ARIMO

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 24.11.12 - klo:22:21
No niin perjantaina A5:n kävi takuukorjauksessa ohjauksen nykimisen takia. Hammastanko vaihdettiin ja samalla tehtiin tehtaan kampanja ohjaukseen liittyen. Ohjaus tuntui paremmalta, mutta aika näyttää hävisikö ongelma kokonaan. A5:n on ollut muuten erittäin hyvä auto, mutta harmittaa tämä säätö ohjauksen kanssa.

Pari viikkoa sitten A5:lla tehtiin yllä olevat korjaukset. Ohjaus on nyt selkeästi parempi... saa nähdä kuinka kauan. ;)
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

AUD-112

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 05.12.12 - klo:20:33
Pari viikkoa sitten A5:lla tehtiin yllä olevat korjaukset. Ohjaus on nyt selkeästi parempi... saa nähdä kuinka kauan. ;)

Huonoja uutisia ainakin A6:n osalta eli ohjausvaihteen vaihto ei ole poistanut vikoja. Itse sain joulun alle ajan ohjausvaihteen vaihtoon, mutta saas nähdä, miten käy.

petri

Kirjoitin tuonne A6 topicciinkin, mutta tähänkin vielä.. Minulle A4 FL malliin vaihdettiin tanko toistamiseen. Viikon oli hyvä mutta heti kuin lämpötila lauhtui -17c tienoilta sinne -2c tienoille pykältämisoire tuli takaisin. Nyt suojakelillä toimii taas. Tuo -1c - 3c on jostain syystä pahin mahdollinen lämpötila.

Vaivana juurikin tuo keskialueen muljahtelu, varsin rasittavaa kun et tiedä johtuuko yhtäkkinen kevennys tien liukkaudesta vai viallisesta tehostuksesta. Pahimmillaan kun ajaa esim kehä III 80 km/h tai motarilla 100km/h ja kääntää aavistuksen mutkan suuntaan niin silloin "muljahtaa".

AUD-112

21.12. vaihdettiiin Allroadiin ohjausvaihde ja sen jälkeen ajoa noin 1500 km kelissä +2 -30 astetta. Vielä on pelannut ihan ok ja ohjaushan on aivan kuin toisesta galaxista aiempaan separaattoriin verrattuna. Edelleen kyllä ihmetyttää, että tällaisen vian korjaus on asiakkaan oman aktiivisuuden varassa. Ties mistä lattiamaton liukumisesta kutsutaan muita merkkejä tarkastukseen, mutta Audin osalta tehdas pitää meitä koekaniineina. Ja kovasti tehdas on kiinnostunut kuulemaan kokemuksia ohjausvaihteen vaihtamisen vaikutuksista eli eivät ilmeisesti vieläkään tiedä, mistä vaiva loppujen lopuksi johtuu. No toivotaan, että tulee kuntoon, vaikka huonoja esimerkkejä tuntuu löytyvän niin A4 kuin A6 -porukasta. Laakkonen sinänsä hoiti homman ihan ok.

AUD-112

No niin, pykälöinti katosi hammastangon vaihdon myötä, mutta tilalle tuli jämäkkyyttä vähän liikaakin eli satunnaisesti ohjaus menee maantienopeudella erittäin jäykäksi. Vähänkään tiukempaan kaarteeseen saa ihan tosissaan ohjastaa, jotta ajolinjan saa kohdalleen. Palaute meni huoltoon ja sieltä maahantuojalle. Liekö muilla vastaavaa.

Marapetsu

Täytyy ilmoittautua myöskin tämän ohjauksen epäloogisuuden ja toimimattomuuden sakkiin.Syksyllä ohjauksen softapäivitys 48k4 tyypillä ja tässä talventultua makusteltu tätä ohjausta,joka on alkanut ärsyttään sen liimautuminen,jäykkyys,pykältäminen jotka hoksaa tasaisella suoralla ajossa.Minusta pikku pätkiä ja pyöritystä ja toinen reippaalla vauhdilla 120km/t+.... se ei tule esille sillälailla ja ei häiritse.
Marapetsu.

viikinki

Mulla on 08 b8:ssa menny kaikkiaan:

Yks rengas (kulu puhki sisäkulmasta), vänkärin puoleinen pyyhin hajosi ja kävi pörhöllä korjauksessa, ei kestäny niin korjasin ite. Nyt ei aukea takakontti aukasu kahvasta. Kuskin ovesta ja kaukosäätimestä kyllä aukeaa. Toinen pesurinluukku ei menny kiinni, mutta vuoltiin vähän veittellä nii nyt toimii. Nitinöitä kuuluu sulakerasioiden kansista. Pittää kehitellä jotaki siihen. Sitten pahin, eli luultavasti egr-jäähytin vuotaa nestettä (3.0tdi CAPA). Pittää koittaa kurkistella imusarjaan tulevasta egr-putkesta, josko näkyis nesteen jälkiä.

Muuten on kyllä ollut mielestäni loistava auto moottorin ja alustan/ohjauksen puolesta. Sisustakin passaa vielä silmään. Webastokin löytyy vielä. 

mmakela

Lainaus käyttäjältä: viikinki - 15.01.13 - klo:23:08
Nyt ei aukea takakontti aukasu kahvasta. Kuskin ovesta ja kaukosäätimestä kyllä aukeaa.
Tätä itsekkin kerran hätäilin, mutta olin vahingossa mennyt laittamaan MMI asetuksista jonkun "Boot lid/tailgate (on/off)" asetuksen päälle. Tarkista ettei johdu siitä?
Audi A4 Avant LoQ Sport 2.0 TFSI (185kw) quattro S tronic

Ex: A5 Black Edition TFSIq S-tronic -13, Audi A3 Sport Business 1.4TFSI S-tronic -13 // Audi A4 B8 2.0TDI -09

viikinki

Täytyypä tarkastaa heti huomena ko saan oman auton käyttöön työauton tilalle. Kiitti vinkistä, voi hyvinki olla tuo "vikana" :)

joukolainen

Sama täällä, eli ihmettelin aluksi auton ollessa uusi, miksi takakontti ei aukea kahvasta ja selvisi tuolta valikosta tuo juttu. Onko tuota ohjausongelmaa molemmissa ohjaustyypeissä, kiinteässä ja säädettävässä ohjauksessa. Omassa ohjaus pelaa loistavasti, toivottavasti tulevaisuudessakin. Viime viikolla pesin auton kunnolla käsin ja tuli tarkastettua kaikki lokasuojanreunat ja koko maalipinta vahauksessa ja hyvältä näytti, ei ruostetta missään eikä maalia lähtenyt, johtuukohan Saksassa vietetystä ensimmäisestä kahdesta vuodesta.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

jusba31

Ohjaus ongelmaa vain FL malleissa. Vanhemmassa eri systeemi.

joukolainen

Eli näissä face lifteissä eri systeemi ja molemmissa tyypeissä vikaa havaittu. Kävin vain uutta kokeilemassa Pörhöllä ja siinä ainakin pelitti, oli kiinteällä ohjausvaihteella.

jusba31

Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 17.01.13 - klo:19:47
Eli näissä face lifteissä eri systeemi ja molemmissa tyypeissä vikaa havaittu. Kävin vain uutta kokeilemassa Pörhöllä ja siinä ainakin pelitti, oli kiinteällä ohjausvaihteella.

Ööö....missä molemmissa tyypeissä? Mitä tatkoitat kiinteällä ohjausvaihteella?

Ei faceliftiä ole saatavilla kuin yhdellä ohjauksella, sähkömekaanisella.
Prefacelift on sähköhydraulinen.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 17.01.13 - klo:20:44
Ööö....missä molemmissa tyypeissä? Mitä tatkoitat kiinteällä ohjausvaihteella?

Tarkoittaako ei dynaamista ohjausta? Oliko jossain todettu FL:n aktiiviohjauksenkin tekevän takertelua?
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Ohikulkija

LainaaNyt ei aukea takakontti aukasu kahvasta. Kuskin ovesta ja kaukosäätimestä kyllä aukeaa.

Tätä itsekkin kerran hätäilin, mutta olin vahingossa mennyt laittamaan MMI asetuksista jonkun "Boot lid/tailgate (on/off)" asetuksen päälle. Tarkista ettei johdu siitä?

Minulla on sellainen käsitys, että jos kuski istuu autossa ja kone on käynnissä, niin silloin takaluukku ei aukea kahvasta.
Mutta jos kuski ei istu paikallaan, niin silloin aukeaa kahvassa. (Pitää ihan vielä tarkistaa tuo)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 17.01.13 - klo:23:04
Minulla on sellainen käsitys, että jos kuski istuu autossa ja kone on käynnissä, niin silloin takaluukku ei aukea kahvasta.
Mutta jos kuski ei istu paikallaan, niin silloin aukeaa kahvassa. (Pitää ihan vielä tarkistaa tuo)
Juu noin se toimii. Monesti huomannut kun odotan poikaa treeneistä ja kun pojan pitää heittää varustekassi takaluukkuun niin sepä ei avaudukaan, kun siis itse istun autossa kone käynnissä. Kun avaan kuskin oven ja vedän sen samantien kiinni niin aukeaa sitten takaluukkukin kahvasta. Se kuskin oven avaaminen siis poistaa tuon lukituksen.

Ohikulkija

LainaaJuu noin se toimii. Monesti huomannut kun odotan poikaa treeneistä ja kun pojan pitää heittää varustekassi takaluukkuun niin sepä ei avaudukaan, kun siis itse istun autossa kone käynnissä. Kun avaan kuskin oven ja vedän sen samantien kiinni niin aukeaa sitten takaluukkukin kahvasta. Se kuskin oven avaaminen siis poistaa tuon lukituksen.

Samanlaisessa tilanteessa olen tuon huomannut.
Olen avanut tässä tapauksessa takaluukun siitä kuskin ovessa olevasta napista.
Laiska kun olen, niin en viitsi ovea avata :)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.01.13 - klo:07:27
Samanlaisessa tilanteessa olen tuon huomannut.
Olen avanut tässä tapauksessa takaluukun siitä kuskin ovessa olevasta napista.
Laiska kun olen, niin en viitsi ovea avata :)

Juu, Avantissa ei ole tuota avausnappia kuskin ovessa ellei ole sähköistä takaluukkua.

joukolainen

Aloittelevana audimiehenä pidin selvänä että on tiedossa että nelkuun saa kahdenlaista ohjausta, säädettävää dynaamista ohjausta ja normi ohjausta, jossa ohjausvoimaa ja välitystä ei säädetä. Omassa on tämä säädettävä ja koeajoautossa ei ollut. Siis toistona kysymys vielä, onko fl malleissa ollut molemmissa tyypeissä ongelmia ja kuinka paljon tuo ohjaus eroaa edellisestä mallista teknisesti, sähkönen tehostus kuitenkin kummassakin.

jusba31

Sähköhydraulinen ohjaustehostin.

Sähköhydraulinen ohjaustehostin perustuu hydrauliikkapumppuun, jonka toimintaa ohjataan sähkömoottorin avulla. Sähköhydraulisen ohjaustehostimen avulla saadaan mukavampi ja kevyempi ohjattavuus pienissä nopeuksissa ja tukeva ajotuntuma suuremmissa nopeuksissa.
Sähkömoottori toimii vain tarvittaessa, joten se auttaa myös säästämään polttoainetta.

Sähköhydraulinen ohjaustehostin säätyy ajonopeuden mukaan. Kun ajoneuvo on paikallaan tai liikkuu hitaasti, hydrauliikkapumpun tehoa lisätään ja kuljettaja saa ohjaustoimintojen avuksi enemmän voimaa. Nopeuden lisääntyessä pumppaustehoa vähennetään, koska myös ohjausvoimaa tarvitaan vähemmän.

Sähkömekaaninen ohjaustehostin.

Sähkömekaaninen ohjaustehostin on auton nopeuden mukaan säätyvä sähköavusteinen järjestelmä. Järjestelmä aktivoituu ainoastaan tarvittaessa ja se toimii ilman hydrauliikkaosia.

Hydrauliikkajärjestelmään perustuvaan tehostimeen verrattuna sähkömekaaninen ohjaustehostin kuluttaa vähemmän polttoainetta. Lisäksi siinä on uusia turvallisuus- ja mukavuusominaisuuksia: ohjauspyörän palautuminen keskiasentoon parantaa ohjattavuutta ja ohjaustehostin huomioi myös sivutuulen sekä kaltevan tienpinnan.

Ohjaustehostimen räätälöintimahdollisuudet auton moottorin ja varustelun mukaan tarjoavat erinomaisen ohjattavuuden.

Tuo ensinmainittu siis vanhemmissa ja jälkimmäinen uusissa.

viikinki

No niin, kottihan oli lukittu mmi:stä :) Aamulla ei vain autoa löytyny parkkipaikalta. Ehin jo säikähtää, että on varastettu! Poliisille soittaessa selvisi kuitenkin, että joku oli hinauttanut auton pois, en kyllä tiiä miksi? Autopaikan pitäs kyllä olla oma. Tästäkään ei soitettu mitään, ei annettu varoitusta, auto vain hävis. Ja "lystistä piti maksaa 1850 kruunua. Vähän kyllä ihmetyttää tämä homma!!  >:( Pittää ottaa selville hinauksen tilaaja ja keskustella korvauksesta. Että tämmöstä tänään  ???

a4b8

Onko esiintynyt takapään kolahtelua FL:ssä? PreFL:ssä korjaantui kun iskareiden suojamuovit kiinnitettiin massalla. Vieläkö voisi olla sama vika myös näissä uudemmissa vai kuulenko harhoja?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy