Mahdollisia tyyppivikoja

Aloittaja Flat, 29.11.09 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Flat

Kerään tähän ajan saatossa tulleita vikoja Audi A4 B8:sta. Nämä eivät ole oikeita tyyppivikoja vaan ylipäätään kaikkea vioista, joita autossa on esiintynyt. Viat ovat luenteeltaan sellaisia jotka ovat tuleet esiin normaalin käytön yhteydessä. Eli näistä voi muodostua pahimmillaan oikeita tyyppivikoja !

Kaivelkaahan kokemuksianne tänne. Homma voisi jälleen kerran toimia siten, että pidän yhteenvetoa yllä keskusteluketjun ensimmäisessä viestissä.
Linkkaan tämän sivun  tuonne allekirjoitukseni sivulle, niin sen sitten löytää helpommin kun tämä keskustelu hukkuu foorumin syövereihin.

Keskustelu näitä vioista voidaan hoitaa edelleenkin tuossa uusi A4 B8 ketjussa, mutta vikojen ilmoittelun voisi kohdistaa myös tänne, jottta saadaan helposti kokoneiskuva ilmenneistä ongelmista.

Toivotaan että listasta tulee lyhyt, se on varmasti kaikien etu !

Muuta Audi A4 B8:siin  liittyvää: http://flataudi.webs.com/

Muutettu viimeksi: 23.8.2010

SISÃ,,LTÖ:
1. Öljymäärän näyttö pimenee. 26.5.2009
2. Tavaratilan näkösuojan kisko hajoaa/murtuu 26.5.2009
3. Tavaratilan näkösuojan liukumekanismi hajoaa 26.5.2009
4. Tuulilasin ja mootttoritilan välisen kaukalon pohjalla saattaa olla (pinta)ruostetta 27.5.2009
5. Multitronic vaihteiston käyttäytyminen 2.0TFSI moottorin yhteydessä 26.5.2009
6. Avantin takaluukku ei avaudu kunnolla ääriasentoonsa 27.5.2009
7. Jarrujen vinkuminen 4.6.2009
8. Kolahdus liikkeelle lähdettäessä 4.6.2009
9. Muoviosien nitinät 4.6.2009
10. Ajovalopesimet eivät palaudu sisälle 4.6.2009
11. Auto täristää jarrutettaessa 4.6.2009
12. Peilin sivuvilkun ledivalot lakkaavat toimimasta 4.6.2009
13. Avain jumiutuu virtalukkoon 5.6.2009
14. Manuaalivaihteiston 1. vaihde ei mene päälle 5.6.2009
15. Auto täristää liikkeellä olessa 9.6.2009
16. Kierrokset heiluvat omituisesti edestakaisin S-Tronicin yhteydessä 4.9.2009
17. Auto nitisee ja natisee 24.9.2009
18. Auton takapäästä kuuluu kolahduksia 9.2.2010
19. Lokasuojan sisäreunasta lohkeaa maalia 23.8.2010


1. Öljymäärän näyttö pimenee. 26.5.2009

Oljymäärän näyttö MMI näytöllä pimenee satunnisesti. Järjestelmä ilmoittaa että tietoa ei ole saatavilla. Näyttö palautuu itsestään toimintakuntoiseksi.

2. Tavaratilan näkösuojan kisko hajoaa/murtuu 26.5.2009



3. Tavaratilan näkösuojan liukumekanismi hajoaa 26.5.2009




4. Tuulilasin ja mootttoritilan välisen kaukalon pohjalla saattaa olla (pinta)ruostetta 27.5.2009

Irroita tuulilasin ja moottoritilan välissä oleva muovisuoja. Se irtoaa kun avataan ruuvarilla muovisuojan molemmissa päissä olevat muoviset ruuvit. Sen jälkeen nosta suojamuovin etureunaa hiukan ylöspäin ja irrota se vetämällä auton keulaa kohti.




5. Multitronic vaihteiston käyttäytyminen 2.0TFSI moottorin yhteydessä 26.5.2009

Liikkeellelähdöt ovat äkäisiä. Ongelma korjaantuu ohjelmistopäivityksellä.

6. Avantin takaluukku ei avaudu kunnolla ääriasentoonsa 27.5.2009

Avantin takaluukku ei avaudu kunnolla ääriasentoonsa, vaan se pittää kädellä työntää yläasentoon. Ongelma ilmenee useimmiten kylmällä ilmalla, lämpöisellä kelillä luukku saattaa toimi moitteetta.

7. Jarrujen vinkuminen 4.6.2009
Jarrut saattava vinkua jarrutettaessa. Tätä ominaisuutta on raportoitu muutamissa uusissa autoissa, vinkuminen on yleeensä kadonnut ajan myötä.

8. Kolahdus liikkeelle lähdettäessä 4.6.2009
Epämääräinen kolahdus kuuluu liikkeelle lähdettäessä. Tämä ääni ilmenee yleensä josa auto on seissyt parkissa pidemmän aikaa. Jotkut ovat raportoienet että ääni tulee jarrupolkimesta, jotakut sanovat että ääni tulee kuskin penkin alta tai takaa. Ã,,änen synnyn syystä ei ole faaktaa.

9. Muoviosien nitinät 4.6.2009
Joissakin autoissa on raportoitu nitinää mittaristossa sekä B-pilarin muoviosissa, ovista sekä vaihdekepin luota.

10. Ajovalopesimet eivät palaudu sisälle 4.6.2009
Ajovalopesimet eivät aina palaudu sisälle, vaan jäävät ulos törröttämään.

11. Auto täristää jarrutettaessa 4.6.2009
Jarrutettaessa auto täristää voimakkaasti, syyksi epäilty jarrulevyjä ( jarrulevyt ovat kierot) Lisätietoja tähän on tulossa

12. Peilin sivuvilkun ledivalot lakkaavat toimimasta 4.6.2009
Oikean peilin vilkut ovat lakanneet toimimasta, mittaristoon ilmestyy teksti ja varoitusvalo asiasta. (Vika ilmennyt  A5:ssa )

13. Avain jumiutuu virtalukkoon 5.6.2009
Avain jumiutuu virtalukkoon jos sen yrittää ottaa liian nopeasti pois.
Tässä pieni ohjeistus





14. Manuaalivaihteiston 1. vaihde ei mene päälle 5.6.2009
Manuaalivaihteistolla varustetussa autossa on välillä ongelmia saada 1. vaihde päälle. Ongelma on pahimmillaan uusissa autoissa, kilometrin karttuessa 1. vaihde "notkistuu" ja ongelman esiintyminen vähenee.

15. Auto täristää liikkeellä olessa 15.10.2009
Jotkut omistajat ovat raportoinneet, että auto täristää ajattaessa. Tyypillisesti tämä tärinä johtuu epätasapainossaolevista renkaista/vanteista. On myös raportoitu, että jos auto on ollut pitkään parkissa, niin ensi kilometrien aikana auto täristää, mutta jonkin ajan kuluttua tärinä häviää. Epäilyksiä on siitä, että auto on erityisen herkkä epätasapainossa oleville renkaille.

lisää tietoa täältä:
http://a6retrofit.tripod.com/articles/a4a5vibration.html

16. Kierrokset heiluvat omituisesti edestakaisin S-Tronicin yhteydessä 4.9.2009

Kierroslukumittari sekä moottorin kierrokset vaeltavat edestakaisin tasaisessa ajossa.

Audi Q5 2.0 TFSI S-Tronic

tämä on todettu myös foorumilaisten autoissa.


17. Auto nitisee ja natisee 24.9.2009

Tässä käyttäjien kommentteja nitinöistä:

- Mittariston vasemmanpuoleisen tuuletuskanavan kohdilta tulee ärsyttävää sirinää kun ajaa hiemankin rosoisemalla asfaltilla... (pääosin kaikkialla).
- kyynärnoja natisee jatkuvasti todella inhottavasti,
- vaihdekepin ympäröivä muovi natisee
- oikean etuoven muovit rämisevät tietynlaisella bassolla
- kuskinpenkin ulkoreuna ottaa kiinni penkinmuoviosiin ja pitää ärsyttävää ääntä.
- kytkin poljin natisee (rasvauksen puutetta)
-Keväällä rupesi sekä kuskin että apparin ovet natisemaan oikein tosissaan
- nitinää takaoven etureunassa olevaan tiivisteeseen jonka "päälle" etuovi sulkeutuessaan menee
-Toinen ongelma liittyy auton muoviosiin yleisesti, liikkeelle lähtiessä ja varsinkin kuumalla/kylmällä ilmalla kojelaudasta ja penkeistä yms.. pieniä nitinöitä kuuluu

Todistetusti käyttäjillä on myös täysin nitinättömiä autoja. Joten vaihtelua tässä asiasa on melkoisesti.

18. Auton takapäästä kuuluu kolahduksia 9.2.2010

Auton takapäästä, varsinkoan oikeasta takanurkasta on monilla kuulunut kolahduksia pahimpien töyssyjen yliajaessa. Ã,,äntä ei kuulu aina vaan satunnaisesti.
Maailmalta on samanlaisia ääniiä raportoitu ja yhdessä tapauksessa erästä osaa vaihtamalla puolelta toiselle, ääni on myös siirtynyt.
tavaratilan välipohja saattaa myös aiheuttaa vastaavanlaisen äänen. Katso ketjussa viestit 8:sta eteenpäin.

19. Lokasuojan sisäreunasta lohkeaa maalia 23.8.2010

Tätä on esiintynyt parissa foorumilasiten autossa. Lokasuojat ovat menneet vaihtoon tai maalaukseen. Kyseessä on ilmeisesti valmistusvika.
Lisää tarinaa tästä täällä ( sivun loppupuolella) http://www.vagarena.fi/index.php?topic=973.1440


Tuuliviiri

Heitetääs tänne seuraavanlainen takuukorjaus: Pysäköintijarru ei vapautunut automaattisesti liikkeelle lähdettäessä. Myös auto hold ei suostunut toimimaan. Vikakoodikyselyn mukaan ongelma oli niin vaikeaa korjata, jotta siihen ei ollut merkkihuoltamolla edes välineitä. Soitto maahantuojalle, joka kehoitti vaihtamaan ko. toiminnasta vastaavan yksikön. Uusi sähkökeskusyksikkö (?) tilaukseen ja uudelleen asennukseen. Jopas alkoi pelittää. Maahantuojan mukaan vastaavanlaisia tapauksia ollut vasta pari-kolme.

Flat

LainaaPysäköintijarru ei vapautunut automaattisesti liikkeelle lähdettäessä. Myös auto hold ei suostunut toimimaan.

Miten pääsit ylipäätään liikkeelle ?
Kiitos havainnosta, onko muilla käsijarru tai HA oikutellut?

Pertsa

Tämä nyt ei ehkä ole vika, mutta ominaisuus kuitenkin joka kannattaa ottaa huomioon.

Tästä jo keväällä kirjoittelin tuonne UVW:lle, mutta muistutan taas, koska homma kannattaa ehdottomasti näin syksyllä tehdä.
Kannattaa siis putsata tuo kaukalo lehdistä ja muusta roskasta. Itse putsasin sen toissapäivänä. Viimeksi tein homman keväällä jolloin roskia ei kovin paljoa siellä ollut, mutta nyt oli melkoinen määrä. Riippuu paljon siitä millaisessa paikassa auto yleensä seisoo.

Ensin pitää irrottaa se muovisuojus siitä päältä, lähtee helposti. Se on kiinni kahdella isokantaisella muoviruuvilla, toinen kuskin puolella ja toinen toisella puolella. Oli aikamoinen kerros koivunlehtiä tuon kaukalon pohjalla, osa jo lievästi liejuuntuneena.
Se miksi tuo kannattaa varsinkin puhdistaa on kaukalon pohjalla olevat vedenpoistoreiät joissa on tämmöiset tulpat (Kuva 2). Nämä tukkeutuvat varmasti jossain vaiheessa ellei niitä puhdisteta jolloin vesi ei pääse poistumaan kaukalosta. Apukuskin puolella oleva tulppa onkin siinä heti näkyvillä kun suojamuovin poistaa. Kuskin puolella ko. tulppa on "jossain" jarrutehostimen ja muun rojun alla. Siihen en päässyt käsiksi enkä ihan tiedä sen tarkkaa sijaintia, alkoi olla jo hämärää eikä nähnytkään kunnolla. Tuntui kuitenkin olevan auki kun vesi valui kaukalosta pois myös kuskin puolella kun valutin sinne vettä. Vetelin kuskin puoleltakin kuitenkin imurilla sielä piuhojen ym. välistä enimmät lehdet pois.

Jos autosi seisoo parkkipaikalla ja (koivun) lehtien tippumisen aikoihin autosi oli kuorrutettu puunlehdillä niin niitä on varmasti myös tuolla kaukalossa.

Katso myös tuon tyyppivikalistan kohta 4.

Tuuliviiri

Miten pääsit ylipäätään liikkeelle ?

Ei auttanut muu, kuin vapauttaa käsijarru aina manuaalisesti. Oli siinä herkkua kerrakseen, kun oli jo tottunut loistavaan Auto hold -toimintaan ja yritti vapauttaa käsijarrua manuaalisesti ylämäissä. Huh!

Nyt taas kaikki ok!

Pertsa

Mulla on pari kolme kertaa käynyt nyt pakkasilla (ei mikään kovin kova pakkanen) niin että avain ei meinaa mennä virtalukkoon. Tosin en tiedä onko se pakkasesta johtuvaa vai mistä. Ihan kuin jotain olisi ollut siellä edessä. Eka kerralla hiukan jo säikähdin että mikäs nyt on. Pari kertaa kun siinä sitten kokeilee niin että otti avaimen pois virtalukosta ja yritti uudelleen niin sitten se sinne meni.
Toinen juttu on että ne "luukut" siinä virtalukon reiän suojana, niistä toinen jää joskus sinne sisään kun avaimen ottaa pois virtalukosta. Tehnyt kyllä tätä lämpimälläkin ilmalla.
Onkohan nuo kaksi toisiinsa liittyviä vikoja.

muusi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.11.09 - klo:08:39
5. Multitronic vaihteiston käyttäytyminen 2.0TFSI moottorin yhteydessä 26.5.2009

Liikkeellelähdöt ovat äkäisiä. Ongelma korjaantuu ohjelmistopäivityksellä.

Onkos tästä ongelmasta tarkempaa teillä tietoa?

Satunnaisesti olen löytänyt vastaavaa valittelua pitkin nettiä, mutta tieto on aikalailla hajallaan siellä. Itseäni ongelma haittaa niin että autokuume jäi pahasti päälle, ja koitan päästä ko. yhdistelmästäni eroon niin pian kuin suinkin (ellei jotain korjausta ole tiedossa).  >:(
Oireet ovat jopa ohjelmistopäivityksenkin (tehty viime kesällä) jälkeen vieläkin päällä. Suurin ongelma on siis saavuttaessa esim. risteykseen, nopeuden lasku alle 20 km/h ja siitä sitten välitön kiihdytys. Tuolloin esiintyy noin 1..2 sekunnin viive ennenkuin auto vastaa kaasuun. Ja sitten kun vastaa, niin lähdetäänkin ja lujaa kun kytkin nappaa kiinni. Eturenkaat kuluvat normaalia nopeammin ja talvella tästä sutimisesta ei ole mitään hyötyä, päinvastoin. Olen saanut sellaisen käsityksen että joissakin DSG vaihteistoissa olisi samantyyppistä ongelmaa. Miten lie asian laita.

Audin huollossa on vastattu että tämä on sen ominaisuus, mutta vaikeapa tätä on niellä jos se esiintyy vain ja ainoastaan tällä 2.0 FTSI moottorilla. Olen koeajanut paria muuta versiota B8:sta niin bensana kuin dieselinä multilla varustettuna, ja näissä tätä ongelmaa ei siis esiinny. Eikä esiintynyt edellisessä B7:ssa 2.0 TFSI:llä missä myös multi. Olisikohan niin että Audi insinöörit ovat huomanneet että vanhalla softalla joutuivat korjaamaan kytkimiä liikaa takuuseen, tiedä häntä.

Laittakaapas linkkejä ja muuta sellaista missä asiasta on keskusteltu. Saisi paremman kuvan kuinka laaja ongelma on kyseessä. Ja olisiko ehkä tulossa vielä päivityksiä tuohon.
Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: ostate - 11.01.10 - klo:19:39
Onkos tästä ongelmasta tarkempaa teillä tietoa?

Satunnaisesti olen löytänyt vastaavaa valittelua pitkin nettiä, mutta tieto on aikalailla hajallaan siellä. Itseäni ongelma haittaa niin että autokuume jäi pahasti päälle, ja koitan päästä ko. yhdistelmästäni eroon niin pian kuin suinkin (ellei jotain korjausta ole tiedossa).  >:(
Oireet ovat jopa ohjelmistopäivityksenkin (tehty viime kesällä) jälkeen vieläkin päällä. Suurin ongelma on siis saavuttaessa esim. risteykseen, nopeuden lasku alle 20 km/h ja siitä sitten välitön kiihdytys. Tuolloin esiintyy noin 1..2 sekunnin viive ennenkuin auto vastaa kaasuun. Ja sitten kun vastaa, niin lähdetäänkin ja lujaa kun kytkin nappaa kiinni. Eturenkaat kuluvat normaalia nopeammin ja talvella tästä sutimisesta ei ole mitään hyötyä, päinvastoin. Olen saanut sellaisen käsityksen että joissakin DSG vaihteistoissa olisi samantyyppistä ongelmaa. Miten lie asian laita.

Audin huollossa on vastattu että tämä on sen ominaisuus, mutta vaikeapa tätä on niellä jos se esiintyy vain ja ainoastaan tällä 2.0 FTSI moottorilla. Olen koeajanut paria muuta versiota B8:sta niin bensana kuin dieselinä multilla varustettuna, ja näissä tätä ongelmaa ei siis esiinny. Eikä esiintynyt edellisessä B7:ssa 2.0 TFSI:llä missä myös multi. Olisikohan niin että Audi insinöörit ovat huomanneet että vanhalla softalla joutuivat korjaamaan kytkimiä liikaa takuuseen, tiedä häntä.

Laittakaapas linkkejä ja muuta sellaista missä asiasta on keskusteltu. Saisi paremman kuvan kuinka laaja ongelma on kyseessä. Ja olisiko ehkä tulossa vielä päivityksiä tuohon.


Minulla on edelleen tismalleen samanlaista ongelmaa. Viimeisimmät softapäivitykset on tehty ja vähän parani, mutta edelleen, etenkin kylmällä koneella, tätä ongelmaa esiintyy... Myös paikalta lähtiessä on samanlaista viivettä. Itsekin olen ihmetellyt, että miten tämä ongelma voi olla "ominaisuus" kun kerran samalla vaihteistolla ei ole samaa ongelmaa muiden moottorien kanssa...

Flat

LainaaLaadusta puheenollen. Onkos muilla A4 B8 Avantti miehillä ollut vastaavaa ongelmaa? Eli kuullostaisi siltä että takatilan käännettävä lattia kolahtelisi ikävästi "röykkyjen" yli ajettaessa. Siis jos takatila on tyhjä niin kolinaa kuuluu, jos irtolattian päällä on painoa niin ei kuulu kolinaa. Siinä lattian ja hahlojen välissähän on jonkinlaista minimaalista "eristettä" mutta eipä tuntuisi riittävän, täytyy kai lisäillä jotain karvatassuja...

Lainaataitaahan tuo pomppia pahemissä röykyissä, hyvä idea laittaa jotain pehmustetta väliin...

LainaaJotain kolahtelua mullakin tuolta takaosasta kuuluu, en kyllä ole yrittänyt (=viitsinyt) paikallistaa sitä. Mun mielestäni se kuuluu jostain takaa oikealta puolelta, eli en ole varma onko samasta asiasta kyse.

LainaaKuulostaa samalle. Mullakin tuo kuulostaisi tulevan oikealta. Eilen oli vaan tavaraa takana ja kolina hävisi joten en lyhyellä tutkimuksella oikein muuta selitystä keksinyt kuin tuon lattian.

Lainaakuullostaa prikulleen samalta täälläkin, eli oikea takanurkka....omituista?

pitäisikö jatkaa pohdiskelua tuolla B8 osastolla, kun tuntuu olevan "tyyppivika"

LainaaOnkohan tämä sama ongelma, tosin ei käy ilmi on ko kyseessä sedan vai Avant:
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2774783








Flat

LainaaOnkohan tämä sama ongelma, tosin ei käy ilmi on ko kyseessä sedan vai Avant:

samalta asialta kuullostaa!

ja sitten kun tämän huollossa kertoo, niin todennäköisesti syytetään huonoja iskareita yms.....

Pertsa

Joo-o, tuntuis kyllä oudolta että kaikkiin autoihin sattuisi viallinen iskari juuri samaan nurkkaan. Ensimmäisenähän sua Flat aletaan syyttämään että se on jäkiasenteisen alustasarjan syytä (vai oliko vain jouset) :(
Mulla ja MVQ:lla on molemmilla S-line alusta, eli eri iskaritkin kuin sulla. Luulisin että on kyllä jotain muuta kuin iskari?

Flat

LainaaEnsimmäisenähän sua Flat aletaan syyttämään että se on jäkiasenteisen alustasarjan syytä

näinhän se on.....vika on tietysti siinä.

Tuo kolina itselläni on mielestäni alkanut esiintyä vasta tässä vuodenvaihteen jälkeen ja paikoissa jossa on töyssyjä ( lumesta muodostunutta töyssyä). Oikeastaan ääni tuule joka päivä ainoastaan kerran, kun lähden pihasta, siinä on joku töyssy, ei edes paha, joka saa kolahduksen aikaan. Ennen asian esilleottamista en oiken edes noteerannut tätä, mutta kun muillakin tuntuu olevan sama ilmiö, niin alkoi kiinnostamaan....

Pertsa

Joo sama juttu, siihen on alkanut kiinnittämään huomiota tosiaan vasta nyt kun on muhkuraiset kadut, eikä silloinkaan joka paikassa. Tasaisella ja pienissä töyssyissä ei kuulu ääniä.
Mistähän osasta mahtais olla kyse kun tuolla jenkkifoorumilla puhuttiin "strut" :ista. Jollain oli vaihdettu ristiin vasen ja oikea ja kolina oli siirtynyt toiselle puolelle....

MVQ

No olipa hyvä että otin asian esille niin sain muiltakin viikonlopun pilalle  :D
Itseassa emäntä tuon otti viimme viikolla esille ja sen tosiaan huomaa jos ajaa vaikka poikkikadun yli jossa on urat. Kotitieltä lähtiessä on risteyksessä syvä monttu kaivonkannen kohdalla josta tuo oikea takarengas on pari kertaa mennyt yli oikein kunnolla ja ekaksi luulinkin että iskari olis mennyt tms. mutta eilen sitten kävin hakemassa taakkatelineet kaupasta ja kun se loota oli tuolla perässä niin ei kyseistä kolinaa kuulunut. Ja tuota irtolattiaa paukuttelemalla ääni on samantyyppinen?

Mikä muuten on toi "strut" (tötsä?) mistä tuolla audiworldissä puhutaan? Näköjään Pertsa ehti kysymään saman.
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

Pertsa

Täytyy varmaan lähteä helpoimmasta kokeilemaan eli ajaa tyhjällä takakontilla ja se irtopohja pois paikaltaan, mahtaako kolahtelua kuulua silloin. Sen jälkeen penkin selkänojan kiinnityksen tsekkaus...

Flat

Onkos joku rekisteröitynyt tuonen audiworldiin ? Sieltähän voisi kysäistä tarkemmin mikä tuo stutti on.....
säästyisi varmaan monelta vaivalta....

MVQ

Sanakirja sanoo strut: joustintuki shock strut, shock-absorbing strut, oleo leg, oleo strut, (suspension) strut, compression leg, shock mount (ilm, moott). laskutelineen joustintuki shock strut (ilm).
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 05.02.10 - klo:14:03
Onkos joku rekisteröitynyt tuonen audiworldiin ? Sieltähän voisi kysäistä tarkemmin mikä tuo stutti on.....
säästyisi varmaan monelta vaivalta....
No, mä olen. Voin kysäistä.

Flat

Katselin tossa elsasta takaripustuksen rakennetta, jospa sieltä olisi löytynyt ihan strup niminen osa. Ei ollut. Ja muutenkaan en kuvista osannut heti päätellä mikä osa voisi olla kyseessä.....ja pitää ääntä....

Pekka T

LainaaJa muutenkaan en kuvista osannut heti päätellä mikä osa voisi olla kyseessä.....ja pitää ääntä....

Kenties tyhjät pullot ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 05.02.10 - klo:13:48
Joo sama juttu, siihen on alkanut kiinnittämään huomiota tosiaan vasta nyt kun on muhkuraiset kadut, eikä silloinkaan joka paikassa. Tasaisella ja pienissä töyssyissä ei kuulu ääniä.
Mistähän osasta mahtais olla kyse kun tuolla jenkkifoorumilla puhuttiin "strut" :ista. Jollain oli vaihdettu ristiin vasen ja oikea ja kolina oli siirtynyt toiselle puolelle....

Jossain Tuulilasin vertailutestissä jossa oli Inkku, A4 Avant, Seat Exeo ST oli Audin kohdalla juttua siitä kuinka Audin kolahtelee kuopissa ja joustoissa terävästi yms. ja kuinka joustovarat tulee äkkiä vastaan yms. eli pidettiin ominaisuutena.

Flat

En kyllä allekirjoita tuota tuulilasin väitettä. Omani kolahtelu on hyvin satunnaista ja kuuluu oikealta takaa, kuten parilla muullakin foorumilaisella.  jos kyseessä olisi tuulilasin kuvaama ongelma,niin se kuuluisi molemmilta puolilta. Joten kyseessä on oltava eri ongelma.

Voin kyllä käsi sydämmellä sanoa että nelosen alusta on HYVÃ,,, vaikka kuinka rinkulalasit silmillä on. Tämä epämääräisen kolahtelun syy varmasti selviää......mutta harmittava ominaisuus/vika se on.

Mutta samaan hengenvetoon on kyllä sanottava ,että samaisilla kuoppaisella kotiteillä perus ocu kyllä kolisee enemmän(mitenkään vähättelemättä ocua) joten ocu kuski tuskin ehkä huomaisi koko ongelmaa.

Mutta kolina kuin kolina, hieman harmittaa.....

Ja pahuksen bemari menee samaisen tien kuin sukkasiltaan......ei kolinoita, ei nitinöitä,ei mitään.....

ram1

Lainaajoten ocu kuski tuskin ehkä huomaisi koko ongelmaa.
Ei kai ne Ocu kuskit nyt kuuroja kuitenkaan ole vaikka oma kolisisikin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Flat

Sorry, hyvin huonosti muotoiltu lause!

Ocu kuskit tuskin ovat kuuroja ja ocu ei kolise hillittömästi. Nelosella meno on asteen rauhallisempaa, joten hälyäänet tulevat herkemmin esille.

Syvä kumarrus ja takavasemmalle häpeämään....

ram1

Ã,,lä turhia kumartele.Kyllähän Audi on Premiumia Ocuun verrattuna ja tietysti hälyäänetkin silloin harmittaa eri asteella kun odottaa enemmän.Ocu kuskihan voi aina puolustella oman kulkineensa kolinoita sillä kun kyseessähän vaan Skoda, vaikka kyllä ne silti harmittaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

MVQ

Palatakseni tuohon takapään kumahteluun niin viikonlopuksi "pönkkäsin" takalattian kankaalla niin ettei se pääse liikkumaan eikä koko aikana kuulunut mitään kumahtelua eli olen tällä hetkellä siinä luulossa että ainakin minun kohdallani takatilan lattia olisi syyllinen noihin ääniin.
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

KaukoSäädin

Ainakin Allroadissa kolisee takapäässä molemmista iskareista kiinnityksestään irronneet pohjaanlyöntikumit.
Kumi pääsee heilumaan ja varrensuojatötterö ottaa iskariin kiinni.
Takuujuttu, mutta korjausta ei ole tehty,kun ei vielä tiedetä miten. Jos autolla ei olisi takuuta, laittaisin jotain äitelää liimaa väliin.

Tuuliviiri

Takapäästä (auton) kuuluu välillä sellaista huutoa ja mekastusta lasten toimesta, että enpä ole muita ääniä pystynyt kuulostelemaan. Yksinäisillä, harvoilla, ajokerroilla en ole huomannut kolahtelua. Voipi olla, että en ole sitä vielä huomannut eli sen on siellä jossakin minuakin vaanimassa.  :o

Katsellaan ja kuunnellaan. Mutta hyvä olisi, jos vika olisi korjattavissa takuuhuollon puitteissa, eikä vaatisi suurempia operaatioita.

Mica

#28
Moi,

Itelläni on A4 Avant -09 ja siinä on esiintynyt ko kolahtelua pakkasilla. Muutama tunti lämpimässä autotallissa tuntuu jeesaavan, mutta luulisi tuohon olevan tarjolla jonkinlaista järkevämpääkin korjausta?

Soitin Turun Audi centerille ja heillä ei ollut tiedossa tätä ongelmaa. Eivät kuulemma lue foorumia :/ Oletteko muut olleet yhteydessä maahantuojaan? Onko heillä ollut mielenkiintoa tutkia/korjata tätä pientä, mutta ärsyttävää ongelmaa?
A4 Avant 2.0 TFSI quattro S tronic -10
--------------------------------------------
I used to rock and roll all night and party every day. Then it was every other day. Now I'm lucky if I can find half an hour a week in which to get funky.
- Homer J. Simpson

MVQ

No tuo ongelma kai johtuu noista irronneista takaiskarin suojatötteröistä. Ongelma tulee esiin mun mielestä juurikin kovemmalla pakkasella >15C koska silloin ne ovat jäässä ja kolahtelevat. Lämpöisemmällä tuota ei kuulu. Mulla on huoltoaika tuon takia kolmen viikon päästä (pakkaset ohi eli ei ongelmaa  :-[).
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy