Mahdollisia tyyppivikoja

Aloittaja Flat, 29.11.09 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Mica - 26.02.10 - klo:11:00
Moi,

Itelläni on A4 Avant -09 ja siinä on esiintynyt ko kolahtelua pakkasilla. Muutama tunti lämpimässä autotallissa tuntuu jeesaavan, mutta luulisi tuohon olevan tarjolla jonkinlaista järkevämpääkin korjausta?

Soitin Turun Audi centerille ja heillä ei ollut tiedossa tätä ongelmaa. Eivät kuulemma lue foorumia :/ Oletteko muut olleet yhteydessä maahantuojaan? Onko heillä ollut mielenkiintoa tutkia/korjata tätä pientä, mutta ärsyttävää ongelmaa?

Mica, eiks sulla ollu se takajousikin poikki? Onks se jo korjattu?
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Mica

Lainaus käyttäjältä: MVQ - 26.02.10 - klo:11:39
No tuo ongelma kai johtuu noista irronneista takaiskarin suojatötteröistä. Ongelma tulee esiin mun mielestä juurikin kovemmalla pakkasella >15C koska silloin ne ovat jäässä ja kolahtelevat. Lämpöisemmällä tuota ei kuulu. Mulla on huoltoaika tuon takia kolmen viikon päästä (pakkaset ohi eli ei ongelmaa  :-[).

Ilmoittelehan miten tuossa käy. Onpahan sitten faktaa huoltohemmoille. Täytyyhän tuo saada korjattua.

Vmatti: Ei ollut jousi poikki. Auton sulatus poisti kolinan väliaikaisesti. Kovasti kuullosti samalta kuin jos olisi jousi katkennut.
A4 Avant 2.0 TFSI quattro S tronic -10
--------------------------------------------
I used to rock and roll all night and party every day. Then it was every other day. Now I'm lucky if I can find half an hour a week in which to get funky.
- Homer J. Simpson

MVQ

Joo, laitan tietoa mikä on kohtalo. Ei ottanut huoltoneuvoja aikaa varatessa asiaan mitään kommenttia vaikka tötsää tuota tarjosin syylliseksi - en sitten asiaa sen kummemmin  lähtenyt "painostamaan".
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

Skulaa

Mulla oli takajousi poikki. Vaihtoivat takuuseen kaikki.

Flat

Maailmalta bongattua ? pitänee tarkistaa omastakin !




Tourano

Oven ulkoreunan tiiviste irtoilee :-\ Korjattu jo kerran, taas irti...
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 26.04.10 - klo:09:18
Oven ulkoreunan tiiviste irtoilee :-\ Korjattu jo kerran, taas irti...
Siis A4 B8:ko kyseessä?

Tourano

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

muusi

Lainaus käyttäjältä: ostate - 11.01.10 - klo:19:39
Onkos tästä ongelmasta tarkempaa teillä tietoa?

Satunnaisesti olen löytänyt vastaavaa valittelua pitkin nettiä, mutta tieto on aikalailla hajallaan siellä. Itseäni ongelma haittaa niin että autokuume jäi pahasti päälle, ja koitan päästä ko. yhdistelmästäni eroon niin pian kuin suinkin (ellei jotain korjausta ole tiedossa).  >:(
Oireet ovat jopa ohjelmistopäivityksenkin (tehty viime kesällä) jälkeen vieläkin päällä. Suurin ongelma on siis saavuttaessa esim. risteykseen, nopeuden lasku alle 20 km/h ja siitä sitten välitön kiihdytys. Tuolloin esiintyy noin 1..2 sekunnin viive ennenkuin auto vastaa kaasuun. Ja sitten kun vastaa, niin lähdetäänkin ja lujaa kun kytkin nappaa kiinni. Eturenkaat kuluvat normaalia nopeammin ja talvella tästä sutimisesta ei ole mitään hyötyä, päinvastoin. Olen saanut sellaisen käsityksen että joissakin DSG vaihteistoissa olisi samantyyppistä ongelmaa. Miten lie asian laita.

Audin huollossa on vastattu että tämä on sen ominaisuus, mutta vaikeapa tätä on niellä jos se esiintyy vain ja ainoastaan tällä 2.0 FTSI moottorilla. Olen koeajanut paria muuta versiota B8:sta niin bensana kuin dieselinä multilla varustettuna, ja näissä tätä ongelmaa ei siis esiinny. Eikä esiintynyt edellisessä B7:ssa 2.0 TFSI:llä missä myös multi. Olisikohan niin että Audi insinöörit ovat huomanneet että vanhalla softalla joutuivat korjaamaan kytkimiä liikaa takuuseen, tiedä häntä.

Laittakaapas linkkejä ja muuta sellaista missä asiasta on keskusteltu. Saisi paremman kuvan kuinka laaja ongelma on kyseessä. Ja olisiko ehkä tulossa vielä päivityksiä tuohon.


Palaan tähän asiaan kun kerran sain äsken huollossa päivityksen moottorinohjausjärjestelmään. Tuo on melko tuore päivitys ja tullut viime kuussa saataville.
Nyt tuo liikkeellelähtöjen äkäisyys on saatu paremmin jo hallintaan, ja kauppakassitkin alkavat pysyä asennoissaan takatilassa. Ei siis tartte pelätä maitopurkkien särkymisiä/kaatumisia enää niin paljoa..
Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

Timpe85

Ukolla on B8 avant 2.0TDI multi ja siihen on vaihdettu takaluukun ja bensaluukun lukitusmekanismit takuuseen. Takaluukku alkoi präkäämään heti kun auton ajoi ulos liikkeestä  ;D nyt kuulemma on taas samoja oireita havaittavissa, eli bensaluukku ei mene kiinni, koska lukitus on päällä. Kerran oli töistä lähdettäessä kaikki ikkunat auki, syytä ei tiedetä, mutta jokin päivitys tehtiin ja sen jälkeen ei ole ikkunat auennu itsekseen..
Audi A3 8Y 40TFSIe

Flat

Pitänee vierailla upouudessa audi airportissa. Tavaratilan näkösuojan kisko vasemmalta puolelta rikki. Oikealle puolellehan kisko ja rulla jo vaihdettiin aikaisemmin. Lisäksi apukuskin turvavyö on alkanut rispaantua reunasta rikki, pitänee tuostakin valittaa, enpä ole moiseen aikaisemmin törmännyt. Saavat luvan vaihtaa.


Pekka T

LainaaPitänee vierailla upouudessa audi airportissa

Joko se on avattu? Täytyy käydä tutustumassa.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

eikös se tänään avattu ?

tässä pari räpsyä em osista:






psycho

Laitetaan tämä sitten tännekin.

Eli paikallaanpitoavustin (auto hold) sirisee.

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 29.07.10 - klo:08:57
Taitaa olla kaikissa B8:ssa
Alkuperäinen ketju ja ongelman kuvaus:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2402.0

Loco

Täytyisi kai määritellä ensin käsite tyyppivika.

LateJ

A4 B8 Chat-ketjusta:

Lainaus käyttäjältä: LateJ - 31.07.10 - klo:14:59
Nyt kesälomalla on tullut vähän enemmän maantieajoa (ja siten lujempia vauhteja), ja olen ihmetellyt takaa kuuluvia yllättävän voimakkaita tuulensuhinoita. Tutkin ilmiötä tänään vähän enemmän, ja näemmä apparin puolen takalasi falskaa jostain. Ilmeisesti joko tiivisteessä on jotain vikaa tai sitten lasi ei nouse ihan ylös asti. Teippasin kokeeksi lasin ja tiivisteen sauman umpeen ja suhinat loppuivat siihen.

Nyt on vihdoin ja viimein saatu ongelma korjattua parin huoltokerran jälkeen. Jotain tiivisteitä vaihtoivat takaovesta ja nyt ei suhise. Muuten homma olisi korjaantunut jo ekalla kerralla, mutta joutuivat tilaamaan tiivisteet jostain ja lisäksi huollossa oli ruuhkaa, joten huoltoaikaa joutui hieman odottamaan. Tiedä sitten ovatko suhinat kuinka yleisiä, eli kyseessä ei välttämättä ole ihan tyyppivika. :)

ile

Nyt ensimmäinen satunnainen ja ärsyttävä piirre on iskenyt (täällä jo vanha juttu). Kuskin puolelta b-pilarin ja takaoven kulmilta sirisee aina välillä. Tuntuu aika usein kuuluvan kun aamulla viileämmällä kelillä lähtee ajelemaan.

Ei onneksi nosta verenpainetta niin paljon, että lähtisin ennen normaalia huoltoa tuosta valittelemaan ja tuo peittyy kyllä radion etc alle ok.

Jere#18

Tyypivika vai oman kulkineen ominaisuus ??, mutta vaihteisto toimii yllättävän tahmeasti verrattuna aikaisempiin VAG laatikoihin nähden..täytyy huollossa kysäistä olisko tuohon jotain lääkettä

lortti

Noniin, nyt sitten kelien kylmentyessä on täälläkin alkanut molempien etuovien sisältä kuulua sirinää, aivankun jokin osa olisi löysällä ja ropisee. Huollon kannalta vaikeaksi homma menee siinä että sirinä kuuluu vain karkealla asfaltilla ja yli 100 ajaessa, eikä silloinkaan aina. Kuuluessaan sirinä on suorastaan häiritsevää matkustajan puolella, kuskin puolella joutuu kuuntelemaan ihan tosissaan.

Onko muilla kokemuksia mikä on huollon suhtautuminen tällaisiin vikoihin, jotka eivät tietystikään silloin ilmene kun asentaja käy testilenkin ajamassa?

Kyseessä 2009 lopussa rekisteröity sedan.

muusi

Lainaus käyttäjältä: ile - 20.09.10 - klo:20:44
Nyt ensimmäinen satunnainen ja ärsyttävä piirre on iskenyt (täällä jo vanha juttu). Kuskin puolelta b-pilarin ja takaoven kulmilta sirisee aina välillä. Tuntuu aika usein kuuluvan kun aamulla viileämmällä kelillä lähtee ajelemaan.

Ei onneksi nosta verenpainetta niin paljon, että lähtisin ennen normaalia huoltoa tuosta valittelemaan ja tuo peittyy kyllä radion etc alle ok.

Minullakin oli ihan uudesta asti (A8 2008) tuo sirinä / ritinä kuskin oven takareunassa. Purin sitä ovea sen verran että pääsin irrottamaan tuon mustan / pystyn muovisen suojalistan oven takareunasta. Syykin selvisi. Tuo muoviosa oli päässyt elämään ruuvikiinnityksestä sen verran että se oli jopa hinkannut maalipinnan puhki. Laittelin synteettistä vaseliinia tuohon hinkkauskohtaan ja myös vähän muihinkin kiinnityskohtiin, sekä kiristin ruuvit kunnolla, niin sirinä/ritinä hävisi kokonaan, eikä ole kuulunut sen jälkeen.
Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

ile

Taitaa jostain paikasta tyhjentyä pissapoika hieman liian nopeasti. Nyt tammikuun aikana kolmeen kertaan täyttänyt tankin ja pissapojan samaan aikaan ja pesuneste alkaa huutelemaan ennen bensavaloa.

Ei sitten millään jaksaisi erikseen käydä tuota näyttämässä vaikka kilometrejä seuraavaan huoltoon reilu 11000.

MATTi

Onko monilla ollut ongelmia "ovien rullautumisien" kanssa. Katselin tossa naapurin Golf V:sta ja hurjalta näytti kuljettajan ovi.
Oli kyllä aika mutkalla. En tiedä onko tätä ongelmaa B8:ssa ilmentynyt.

Barbarian

Lainaus käyttäjältä: KaukoSäädin - 08.02.10 - klo:20:06
Ainakin Allroadissa kolisee takapäässä molemmista iskareista kiinnityksestään irronneet pohjaanlyöntikumit.
Kumi pääsee heilumaan ja varrensuojatötterö ottaa iskariin kiinni.
Takuujuttu, mutta korjausta ei ole tehty,kun ei vielä tiedetä miten. Jos autolla ei olisi takuuta, laittaisin jotain äitelää liimaa väliin.


Itellä b8 2010 ja samat kumit takaiskareiden yläpäässä kolisivat. Keminmaan Pörhöllä laittoivat ruuvilla kiinni  ;D
Ei kolise enää ja sanoivat myös että aika paljon on niitä saanu ruuvailla audeihin. Varmaan ne kaikista irtoavat jossain vaiheessa. Että melkein suosittelen sitä ite liimaamista  :)

kamu

Sama oikean takakulman pohjaanlyöntikumi mullakin kolisi pakkasten aikana. Ensin vaihtoivat (tai liimasivat vanhan ?, mutta ainakin uuden hinnan ottivat) ja hetken päästä kolina palasi. Eli uudelleen vaihtoon meni. Hinta jotain 215 eur. Jälkimmäisellä kerralla tehtiin odottaessa. Asentajalta otti aikaa 15 min ja testiajo 15 min päälle. Kertoi, että nopeasti vaihtaa, kun on tullut useasti harjoiteltua.

MATTi

Neljä kk:tta vanhassa B8:ssa (tehdastilaus auto) tuulilasin alapuolella olevan kaukalon sisällä aika reilusti ruostetta. Kävin näyttämässä merkkiliikkeessä ja sanottiin, että se on lämppärin sisähaaroituksen läpiviennistä tullutta purua mikä on ruostunut. Autolla oli tuolloin ajettu 1400 km. Palvelu oli erittäin hyvää ja se pestiin pois. Seuraillaan uusiutuuko..

Rooster

Onko muilla ollut ongelmia ilmastointilaitteenohjauksen tai puhaltimen kanssa?

Oireet: puhallin lopettaa toimintansa. Puhallinnopeutta käsin säädettäessä ei reagoi mitenkään. Lämpötilaa muuttamalla saa puhallusnopeuden näytössä sen pienen kolmion siirtymään (oletettavasti) lämpötilanmuutokseen tarvittavan puhallusnopeuden kohdalle, tosin puhallin ei käynnisty ja ajoviimasta sisääntuleva ilma on ulkoilman lämpöistä(?). Saattaa oireille ensin satunnaisesti, mutta päättyy täydelliseen hiljaisuuteen...

Minulla on omasta (A4 Avant 2.0 Tdi Multi) tuota korjattu kolme kertaa (viimeinen itseasiassa vieläkin kesken), 4:stä omistuskuukaudesta nyt kohta 7 viikkoa. Tuskin ainoa, koska eilen aamulla sijaisautossa (A4 Avant Quattro) yllä kuvatut oireet toistuivat, mutta noin 30s jälkeen puhallin lähti jälleen käyntiin.

HLa4

Yllä mainituista "tyyppivioista" oma yksilöni A4 B8 Avant 2.0 TFSI Q 9/2008 omaa seuraavat:

- Etulokasuojien kaarista hilseilee tuo maali kuraläpän yläpuolelta. Laakkoselta tuli soitto, että voi tulla sopimaan ajan takuuseen menevään korjaukseen. Hyvä näin.
- Toiselta puolen haljennut tuo tavaratilan suojan kiskomuovi. Keskustelu menossa saadaanko takuun piikkiin.
- Toisen takalokasuojan etukaaressa sama ongelma kuin etulokasuojissa. Keskustelu menossa saadaanko takuun piikkiin.
- Konetilan takana oleva kaukalo oli minun yksilössäni täynnä puista varissutta lehteä ja siementä. Putsaus auttoi, ei onneksi ruostetta missään.
- Etukuraläppien sisäpuolelle näyttää kertyvän hiekkaa ja pikkukiveä, jotka lähtevät painepesurilla pestessä liikenteeseen. Kuraläppien irrotus, hiekan poisto ja kuraläppien takaisin kiinnitys ajoittain varmaan auttavat välttämään suurempia ongelmia. Sama oire näyttää olevan aika monessa kärryssä muutenkin.
- Varokaa tätä: koneen tehopesu biohajoavallakin tehopesuaineella (eli ei ihan tehokkaimmalla "myrkyllä") näyttää vievän konepellin sisäpuolen lakkakerroksettoman metallihohtomaalipinnan mennessään. Pohjamaali onneksi jää jäljelle...

qmckone

#57
En ole edellisiä kommentteja tarkkaan lukenut, mutta omassani havainnut kytkinpolkimen ja vaidekepin pitävän jonkinlaista kitinää/narinaa poljinta painaessa/keppiä heiluttaessa. Uutena ei ääniä kuulunut. Manuaalivaihteisesta siis kyse.
A4 2.0Tq

Rooster

Lainaus käyttäjältä: Rooster - 23.06.11 - klo:08:53
Onko muilla ollut ongelmia ilmastointilaitteenohjauksen tai puhaltimen kanssa?

Itseasiassa tuo onkin vain seuraus ongelmasta: maahantuonti varustelussa on mennyt Webasto asennus käteen ns. big time ja sen seurauksena tulee vettä jalkatilaan. Jos kenellä tuollainen vempele on, kannattaa ehkä tarkkailla asiaa. Kosteuden rikkomat sähkökomponentit tuskin ovat sieltä halvimmasta päästä.

hessu

Menee huomenna auto huoltoon,vaihtavat jonkin "kampiakselin öljyn painesäätimen"En ole kyllä asiasta ikinä kuullut,mutta on öljyä vienyt 11500km jo n.3l??

Onko kellään kokemuksia auto A4 2.0tfsi quoattro s-tronic.2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy