Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Flat

Näyttää kuitenkin siltä että Eibach Pro Kitin lupaama -30 mm pitäisi aika hyvin paikkaansa, eli alustasta tulee ulkonäöllisesti s-line alustan kaltainen. Mitä noiden uusien autojen mittoihin tulee, niin näyttäis siltä että ajamaton auto keikuuu hieman korkealla ja ilmeisesti se painuu noin 10 mm alas ajan saatossa. Jos jollain on "vanha" vakio ja urheilualusta, niin ihan mielenkiinnosta vosi mitata nuokin mitat.

a-o

Minulla on 6kk ja 12tkm vanha urheilualusta 2.0 tdi q avantissa.

kaaresta napaan mitta on edessä n. 37cm ja takana n. 37,5cm.

Nudde

Mulla on vm.2008 avant, 2.0 TFSI ja kilometrejä 40000. Ja urheilualustalla. Edessä 36cm ja takaa 36,5 cm.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: a-o - 17.08.10 - klo:07:25
Minulla on 6kk ja 12tkm vanha urheilualusta 2.0 tdi q avantissa.

kaaresta napaan mitta on edessä n. 37cm ja takana n. 37,5cm.

Lukemat ovat +10 mm suuremmat kuin omassani ja kilometrejä meillä on suunnilleen yhtä paljon, joten taitaa lukemat olla ihan linjassa. Käytettynä taitaa tosiaan hieman laskea. Virhemarginaali on kyllä ainakin tuo 5 mm ellei jopa 10 mm?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Flat

Onkohan moottorimerkinnät takapaksissa muuttuneet. Tänään ajelin uuden nelkun perässä ja siellä luki TFSI, aikaisemmin siellä oli 1.8 T tai 2.0 T,. Olikohan moottorin koko revitty pois ?

a-o

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.08.10 - klo:20:43
Onkohan moottorimerkinnät takapaksissa muuttuneet. Tänään ajelin uuden nelkun perässä ja siellä luki TFSI, aikaisemmin siellä oli 1.8 T tai 2.0 T,. Olikohan moottorin koko revitty pois ?

Eikös tämä ollut juurikin se iso muutos 2011 malliin.

Docw

Mittailin tuossa omastani tuon lokari - pyörännapa mitan. Edessä oli n.38 takana n.38.5, perusalustalla siis mennään. Ei kyllä mikään kaikkein tarkin mitattava tuo, helposti tulee yli sentin heittoja riippuen millä ja miten mittaa.

Jii74

Lainaus käyttäjältä: a-o - 17.08.10 - klo:20:44
Eikös tämä ollut juurikin se iso muutos 2011 malliin.
Näin muistelen kanssa, jatkossa lukee kontissa vain joko TDI tai TFSI
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

Flat

Mitähän kuutoskoneen takapaksissa lukee ? Ei kai vaan FSI, senhän voi sekoittaa vanhaa  kunnon 1.6 työjuhtaan. Kai siellä joku V6 FSI lukee ?

Flat

Hieman yhteenvetoa alustojen korkeuksista

Käytössä olleet autot:

Vakioalusta ( 3.2 q sedan ) edessä 38cm takana 38,5 cm
Sportalusta (2.0T Avant ) Edessä 36cm ja takaa 36,5 cm, ajettu 40tkm
Sportalusta (2.0 tdi q Avant ) edessä n. 37cm ja takana n. 37,5cm , ajettu 12tkm
S-line alusta ( 2.0T q Avant ) 35 edessä ja 36 takana
S-line alusta ( 2.0T ) edessä 36 cm ja takana 36,5 cm.
Eibach Pro kit ( 2.0T Avant ) edessä 34,5 cm ja takana 35 cm   ( ajettu jousilla 15tkm )

Ajamattomat :

vakioalusta ( 1.8T )  edessä 38,7 cm ja takana 39,3 cm.
sportalusta ( 2.0TDI  )  edessä 37,2 cm ja takana 37,9 cm.

Wilburi

Kiitos Flat tuosta yhteenvedosta. Aika linjassa näyttää mielestäni olevan eri alustojen väliset erot, kun huomioon otetaan ajetut kilometrit.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Flat

Heitetään tähän väliin tälläinen urbaanilegenda:

Auton moottorinohjaus antaa moottorille 30tkm jälkeen (mikä on ensimmäinen huolto) lisäpotkua. " Turbopotku" on selvästi havaittavissa 3500rpm kohdalla ja meno sen mukaista. Alle 30tkm kilometreillä tätä ei ole havaittavissa. 30tkm kohdalla kone on sopivasti sisäänajettu, jonka jälkeen siitä annteaan kuskin iloksi hieman räväkkäämpää menoa.

Väittäkää hulluksi, mutta mulla on käynnyt näin. 3500rpm kohdalla on nykyään selvä muutos havaittavissa. kyseessä siis tämä uuden sukupolven 2.0 TFSI.

LainaaKiitos Flat tuosta yhteenvedosta. Aika linjassa näyttää mielestäni olevan eri alustojen väliset erot, kun huomioon otetaan ajetut kilometrit.

yksi huomio on, että eibach pro kit laskee auto aenemmän kuin luvattu 30 mm, 35 mm näyttä olevan lähempänä.

Nudde

oletko käynyt taffelkaupassa ?   :)

Flat

Lainaaoletko käynyt taffelkaupassa ?

taffeleita, hot rotteja ja red bullia....

nudde tuskin huomaa mitään muutosta, koska kuminauhavaihteisto sittoo lisäenergian sopivasti itseensä...

Nudde

kuminauha  >:(, se on maailman paras vaihteisto !

Markku J

Ei tuo ole uskottavaa, että 30 tkm kohdalla tulisi lisätehoja muuten, kuin huollossa softa päivittämällä. Itse pidän jopa näitä "sisäänajosoftia" urbaanilegendana. Paljon niistä puhutaan, mutta mitään tietoa valmistajalta ei ole olemassa niiden suhteen. Kävikö Flatin auto huollossa ja sai siellä uuden softapäivityksen ?

edit: korjasin viestiä, kun luin Flatin viestin "oikein"

Nudde

se on katsos se että uskaltaa antaa kenkää kun auto jo on hieman vanhempi ........  :o uutena ei uskalla ;D

P.S Nyt mullakin on alla 19-tuuman valssit.

Markku J

OK. Laita, Nudde, kuvia uusista vanteista/renkaista. Ne vanhatkin oli jo hienot, ja koko auto on hieno pakkaus - just minun makuuni väreiltään. Tiedät tarinani vanhastaan....

fourvalve

Nyt on vaihdettu alle käytetyt vanteet ja camskillistä tilatut hankook K415 kokoa 225/45-18, tätä kokoa Markku J suositteli ja oikeassa oli.

Vanteet jotka ostin olivat olleet samanlaisessa A4B8, ongelma oli täristäminen ja totesin kun sovitin niitä taakse ettei se istu kunnolla napaa vasten vaan jää kantamaan rasvakupin reunoista vanteeseen.
Dremelillä hioin vanteesta keskikupin takaa hieman pois ja nyt vanne istuu hyvin eikä mitään ongelmia ole, hyvät vanteet 220 eurolla  ;)
Samalla maalasin jarrusatulat mustaksi 2-komponentti jarrusatulamaalilla , joka sattui olemaan tarjouskorissa kympillä  :D

Onhan nämä hieman paremman näköiset kuin alkuperäiset 16"
http://i172.photobucket.com/albums/w36/cube_011/audiA4-08001.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w36/cube_011/audiA4-08008.jpg
BMW z4 3.0i roadster

Nudde

LainaaOK. Laita, Nudde, kuvia uusista vanteista/renkaista. Ne vanhatkin oli jo hienot, ja koko auto on hieno pakkaus - just minun makuuni väreiltään. Tiedät tarinani vanhastaan....

heh, samanlaiset kun vanhat, eli S5 replica, nyt vaan hieman kiiltävämpi ja tuuman verran isompi, kyllä se vaan kaipaa 19 tuumaisia...... rengastus Flatinkin kehuskelema 225/40/19 ja renkaina tällä kertaa Hankook s1 evo. Oli muuten vaikeata löytää sellaiset replicat jotka oli sen 8 leveä, että 225 istuu siihen. Mutta saksasta sitten löysin. Oli muuten yksi linkki flatin sivuilta mistä sellaiset löysin, kiitos siitä flatille että on kaikenlaista kerännyt.

P.S Onko Markulla jo uuteen autoon rengaistus vaihtunut?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 22.08.10 - klo:07:26
Nyt on vaihdettu alle käytetyt vanteet ja camskillistä tilatut hankook K415 kokoa 225/45-18, tätä kokoa Markku J suositteli ja oikeassa oli.

Hyvinhän nuo sopivat autoosi, ja korikin on sopivan matalalla.

Eikä sen korin värikään ole huono ..... ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jusape

Kannattaan muuten vilkuilla Ebayltä vanteita myöskin. Replican hinnoilla sieltä saa orkkisvanteet, jotka ainakin B8:n tärinäongelmiin kyllästyneenä itse laittaisin.

Ebay.de sivuilla kohteet, joissa on maininta "Preis vorschlagen" eli hintaehdotus, niistä tippuu helposti 100e pois vielä tarjoamalla. Itse tilasin vastikään Q5:een 19" orkkisvanteet, 495e (+postikulut 80e) ja tulivat 4 päivässä kotiovelle. Kunto täysin virheetön.
Lähettäjä oli kaiken lisäksi Audi Zentrum Essen. Hieman erilaiset marmoritiskihinnat siellä päin...

Nudde

LainaaKannattaan muuten vilkuilla Ebayltä vanteita myöskin. Replican hinnoilla sieltä saa orkkisvanteet, jotka ainakin B8:n tärinäongelmiin kyllästyneenä itse laittaisin.

Ebaysta olen katsellut, mutta hinnat siellä hieman liian korkeat, replicoita saa mutta esim. orkkisvanteet (samanlaiset kuin mulla) maksaa tuplasti sen mitä replicat. Replica jossain 700-800 välillä ja orkkikset noin 1400 euroa. Mutta erilaisia muita orkkisvanteita (siis sellaiset mitä jengi vaihtaa pois) saa halvalla.

B8 tärinäongelma ei ole minulle tuttu, siski pystyn näillä elämään. Mulla on ollut alla nyt yhteensä 3 replicavannesarjaa ja yhdet Zito-merkkiset vanteet, ja yhdet Audin myymät 5-puolaset (ovat jotain halpisreplicoita kai) ei koskaan orkkis 16 tuumaisia, eli yhteensä 5 vannesarjaa, mikään ei ole täristänt?? Onko se autosta kiinni vai mistä, sitä en tiedä. Taitaa olla autokohtainen, mutta jo se tärinä loppuu kun vaihtaa toiset vanteet alle???? En tiedä sitten mistä johtuu. No mulla on sen sijaan kova kulutus (10 litraa satasella) ja kova öljynkulutus kanssa, varmaan mennyt jo 4-5 litraa 40.000 kilometrillä. Tämäkin on asia jota jollakin esiintyy ja joillakin ei? Tiedä sitten.

Toinen asia, mulla lähti pienet maalinpalaset lohkeilemaan etulokarin sisäpuolelta, kävin sen näyttämässä kesällä, nyt tuli soitto että korjataan. Uusi lokari tilalle, kai se sinkitys on mennyt pieleen. Onko muilla ollut vastaavia? No se korjaus vaikutti aika, mten sen nyt sanoisi, hankalalta..... piti varata aika nyt, ensimmäinen vapaa aika oli 18.10 ja se oli niinkuin pakko ottaa muuten täytyy joku päätös saada uudestaan tehtyä takuuseen......hmmmmm...olisivatko soitteneet minulle liian myöhään, menihän päätöksessä 1.5 kuukautta, vaikka sanoivat pari viikkoa. No ei siinä mitään otin ajan, sitten ilmoitettiin että auto on siellä viiko, aivan oikein VIIKON! Haloo, ei kai sitä nyt kokonaan uudestaan rakenneta? selitys, että jos on jotain ym....... Kyselin sitten että kai minä tilalle saan jonkun auton, no ein kuulemma. Pitää myyjän kanssa sopia jos saa jonkun laina-auton????? Onko se mun vika että kestää niin julmetun kauan sitä korjata. Mulla on 2 kaveria joilla on omat maalaamot, niillä siihen menee noin. 3 tuntia! Niin siis koska vielä tulee uusi lokari tilalle niin sen voi maalata valmiiksi etukäteen ja sitten vaan vaihtaa. Värikoodin (tai siis mielummin värin) katsoo etukäteen , sitten vaan menee aikaa kun sen vaihtaa. Täytyy vielä soitella hieman lisää, koska edelliseen autoon tehtiin pieni korjaus (maalaus takuuna) ja silloin se onnistui yhden tutun maalaamossa koska he tekevät Audille hommia. Nyt kuulemma ei onnistu. Niin, eli kohta  mulla on sitten erivärinen etulokasuoja...... niinhän se yleensä menee, ja jos se on nyt samanvärinen vuoden päästä ei enää..... Toivottavasti Audi ei tee sitä vaan värikoodin mukaan, koska esim. mun briljantinpunaiseen löytyy samalla koodilla 3 eri sävyä, kyllä se pitää valita silmällä. Voi olla että tulee piiiiitkä rosessi :) Pitää kai ensi viikolla soitella sinne jonnekin jollakin pomolle, jos hän ymmärtäisi miten näitä asioita voi hoidella, eihän nyt viikko ole mikään sopiva korjausaika pienelle maalaushommalle.

Flat

Nudde, onko sulla kuvaa noista lohkeamista?

Nudde

ei ole nyt mutta ilmestyy tänään vielä sivuille, illemmalla.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 22.08.10 - klo:11:51
....Toinen asia, mulla lähti pienet maalinpalaset lohkeilemaan etulokarin sisäpuolelta, kävin sen näyttämässä kesällä, nyt tuli soitto että korjataan. Uusi lokari tilalle, kai se sinkitys on mennyt pieleen. Onko muilla ollut vastaavia?....
Sama homma, ihan siitä roiskeläpän yläpuolelta, mulla menee ensi viikolla torstaina korjaukseen. Keväällä tuosta jo valitin ja päätös kesti ensin kauan ja sanottiin ettei korvata koska ovat ulkopuolisen iskun aiheuttamia, eli kiveniskemien. No valitin siitä että on se nyt kumma että syksyllä oli vielä OK ja jos ei ne talvea kestä kiveniskemiä niin että niitä pitää koko ajan olla paikkaamassa niin johan nyt on kumma. Ja taas päätös kesti kauan, piti käydä tiskillä oikein kyselemässä että mikähän tässä nyt oikein on tilanne. No sitten suostuivat korjaamaan. Toinen, pahemmassa kunnossa oleva lokari vaihdetaan kokonaan, koska tehdas kai halusi sen tutkittavaksi, toinen kai maalataan? Saapa nähdä miten tässäkin käy...molemmat on jo ehtineet alkaa ruostua kun tämä päätösprosessi "hiukan" kesti.

Nudde

Nudde

No niin, tässä nyt minun lohkeileminen:

Nudde

ja tässä uusilla vanteilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy