Mahdollisia tyyppivikoja

Aloittaja Flat, 29.11.09 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

jotpee

Huomasin autosta lähtiessä, että oikeanpuoleisen ajovalojen pesurin suutin jäi törröttämään luukku auki. Tehnyt sen nyt muutaman kerran. Jääkö esille ajon aikana, sitä on hiukan vaikea itse havaita  ;). Onko jollain ollut vastaavaa pikkumurhetta ja auttaisiko esim. suuttimen käsittely silikonispraylla?
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

Ohikulkija

LainaaMenee huomenna auto huoltoon,vaihtavat jonkin "kampiakselin öljyn painesäätimen"En ole kyllä asiasta ikinä kuullut,mutta on öljyä vienyt 11500km jo n.3l??

Onko kellään kokemuksia auto A4 2.0tfsi quoattro s-tronic.2011

Autooni tehtiin tuo korjaus pari viikkoa sitten, nyt on menossa seuranta. Pitäisi kuulema auttaa. Minulla söi öljyä noin 0,4-05l/1000km. Voin ilmoitella, auttaako, kun on tullut tarpeeksi kilometrejä.

Flat

LainaaHuomasin autosta lähtiessä, että oikeanpuoleisen ajovalojen pesurin suutin jäi törröttämään luukku auki. Tehnyt sen nyt muutaman kerran. Jääkö esille ajon aikana, sitä on hiukan vaikea itse havaita  . Onko jollain ollut vastaavaa pikkumurhetta ja auttaisiko esim. suuttimen käsittely silikonispraylla?

Tyyppivika, DIY mies hieman veistelee luukkua uuteen uskoon, ja taas toimii.

LainaaMenee huomenna auto huoltoon,vaihtavat jonkin "kampiakselin öljyn painesäätimen"En ole kyllä asiasta ikinä kuullut,mutta on öljyä vienyt 11500km jo n.3l??

Tämä ongelma on tullut ja tulee jatkossakin hemmetin kalliiksi Audille.


Quality

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 24.11.11 - klo:15:14
Autooni tehtiin tuo korjaus pari viikkoa sitten, nyt on menossa seuranta. Pitäisi kuulema auttaa. Minulla söi öljyä noin 0,4-05l/1000km. Voin ilmoitella, auttaako, kun on tullut tarpeeksi kilometrejä.

Sitä vaan noiden öljynkulutuslukemien kanssa olen ihmetellyt, että eikö siinä jo moottori karstaannu pahemman kerran, jos palotilaan pääsee litratolkulla öljyä? Jos vielä on lyhyttä ajoa eikä moottori lämpene kunnolla, niin luulisi männänrenkaiden jumittuvan ja moottorin porsivan ennen aikojaan. Miten lie valmistajan tulkinta tuossa?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Kapa

LainaaAutooni tehtiin tuo korjaus pari viikkoa sitten, nyt on menossa seuranta. Pitäisi kuulema auttaa. Minulla söi öljyä noin 0,4-05l/1000km. Voin ilmoitella, auttaako, kun on tullut tarpeeksi kilometrejä.

Sitä vaan noiden öljynkulutuslukemien kanssa olen ihmetellyt, että eikö siinä jo moottori karstaannu pahemman kerran, jos palotilaan pääsee litratolkulla öljyä? Jos vielä on lyhyttä ajoa eikä moottori lämpene kunnolla, niin luulisi männänrenkaiden jumittuvan ja moottorin porsivan ennen aikojaan. Miten lie valmistajan tulkinta tuossa?

Ei tuommoinen kulutus vielä karstoita. Tuli joskus nuorempana ajettua erinäisillä virityksillä ja jotkut niistä imaisivat öljyäkin enemmä ja vähemmän.

rattimies123

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 24.11.11 - klo:12:20
Huomasin autosta lähtiessä, että oikeanpuoleisen ajovalojen pesurin suutin jäi törröttämään luukku auki. Tehnyt sen nyt muutaman kerran. Jääkö esille ajon aikana, sitä on hiukan vaikea itse havaita  ;). Onko jollain ollut vastaavaa pikkumurhetta ja auttaisiko esim. suuttimen käsittely silikonispraylla?

Samaa minulle käynyt pari kertaa, nähtävästi tyyppivika.

Mittaristo menee mulla vaihtoon (vm 08), tilasin vahinkokeskuksesta käytetyn ja softaan sen Audi liikkeessä. Mittarin prosessorissa häikkää, eli paskana. Yht. kust. Mittari 250 euroa+ softaus 150 euroa. Mittaristot näissä italialaista MARELLIA.

Tiedoksi tämmöinen, jos sattuu teillekin ;)
Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 30.11.09 - klo:18:17
Heitetääs tänne seuraavanlainen takuukorjaus: Pysäköintijarru ei vapautunut automaattisesti liikkeelle lähdettäessä. Myös auto hold ei suostunut toimimaan. Vikakoodikyselyn mukaan ongelma oli niin vaikeaa korjata, jotta siihen ei ollut merkkihuoltamolla edes välineitä. Soitto maahantuojalle, joka kehoitti vaihtamaan ko. toiminnasta vastaavan yksikön. Uusi sähkökeskusyksikkö (?) tilaukseen ja uudelleen asennukseen. Jopas alkoi pelittää. Maahantuojan mukaan vastaavanlaisia tapauksia ollut vasta pari-kolme.

Osaako joku kertoa, pitäisikö pysäköintijarrun aina vapautua kun lähtee vaihde päällä liikkeelle? Vai onko jarrussa eri moodeja? Olin sen vetänyt napista koeajon jälkeen päälle.
Kysyn koska, tulevassa -08 B8:ssa jouduin painamaan ensin jarrun pohjaan ja nappia alas, että vapautti (kertoi kyllä näytölläkin). Onko tuollainen toiminta normaalia, jos autossa ei olisi hill holdia?
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Jeppe

Eikös siinä ole niin, että jos turvavyö ei ole kiinni niin kässäri ei vapaudu muuten kuin jalkakarrua painamalla. Omassa ainakin turvavyöt kiinitettynä vapautui, kun painoi kaasua, tosin siinä oli tuo hill hold.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 04.12.11 - klo:15:42
Eikös siinä ole niin, että jos turvavyö ei ole kiinni niin kässäri ei vapaudu muuten kuin jalkakarrua painamalla. Omassa ainakin turvavyöt kiinitettynä vapautui, kun painoi kaasua, tosin siinä oli tuo hill hold.

Ok, tämä tilanne tuli minulla kun olin ajon jälkeen pysäköinyt auton ja lukinnut käsijarrun. Sitten käynnistin uudelleen testatakseni vielä etututkaa edessä olevan auton puskuriin. Turvavyökään ei tainnut olla kiinni enää tuossa vaiheessa. Autossa (3.0tdiq) on hyvät varusteet Drive Selectistä lähtien, joten uskoisin siitä hill holdin löytyvän, mutten tiedä.  :)
Ensi viikolla selviää kun haen kotiin liikkeestä. Ajattelin vaan kysyä, kun vielä ehtisi noutohetkellä asiasta keskustella jos siinä on oikeaa vikaa.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Jeppe

Mulla kävi muutaman kerran sillai, kun oli hill holdi päällä ja pysähty esim. postilaatikolle ja otti liikkeessä turvavyön auki niin ihmetttelin sitä, kun ei mennytkään kässäri automaattisesti päälle. Turvavyön olessa kiinni siinä mennee kässäri automaattisesti päälle, kun laittaa vaihteen p:lle. Mulla oli siis multi vaihteistona.

edit. näppihäröjä.

urkki

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 04.12.11 - klo:16:12
Mulla kävi muutaman kerran sillai, kun oli hill holdi päällä ja pysähty esim. postilaatikolle ja otti liikkeessä turvavyön auki niin ihmetttelin sitä, kun ei mennytkään kässäri automaattisesti päälle. Turvavyö olessa kiinni siinä mennee kässäri automaattisesti päälle, kun laittaa vaihteen p:lle. Mula oli siis multi vaihteistona.

Kuulostaa vialta koska toiminta pitäisi olla kyllä päinvastoin, eli hold hill muuttuu suoraan jarruksi jos irroittaa turvavyön (tosin manuaali auto).

Samoin mielestäni tuo, että jos turvavyö on irti, ei lähde pois käsijarru painamatta samalla jarrua, on haluttu turvaominaisuus.

0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Jeppe

Joo se kyllä muuttui, kun irrotti turvavyön auton olessa parkissa. Mutta jos irotti turvavyön vielä auton liikkuessa, niin hill hold lähti päältä pois.

Näin mustelen, sillä en pahemmin käyttänyt tuota hill holdia.

urkki

Näinhän sen kuuluukin, eli auto liikkuu vielä, joten hill hold ei voi olla päällä jos ei ole turvavyö kiinni.

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 04.12.11 - klo:16:26
Joo se kyllä muuttui, kun irrotti turvavyön auton olessa parkissa. Mutta jos irotti turvavyön vielä auton liikkuessa, niin hill hold lähti päältä pois.

Näin mustelen, sillä en pahemmin käyttänyt tuota hill holdia.
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Jeppe

Joo, hill holdihan ei mene päälle, jos kuskin turvavyö ei ole kiinni.

JOHANNES

Startti kypsyy noin 100 tkm, itsellä ja työkavereille meni startti vaihtoon. Oireilee kuin akussa ei olisi virtaa. Koko viime talven lähti huonosti käymään ja ensin vaihdoin akun ja oireet jatkuivat ja keväällä sanoi startti työsopimuksen irti.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

rattimies123

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 04.12.11 - klo:18:02
Startti kypsyy noin 100 tkm, itsellä ja työkavereille meni startti vaihtoon. Oireilee kuin akussa ei olisi virtaa. Koko viime talven lähti huonosti käymään ja ensin vaihdoin akun ja oireet jatkuivat ja keväällä sanoi startti työsopimuksen irti.

Millainen homma oli vaihtaa ja paljoko maksoi ?
Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

hessu

#76
Moi!

Teki eilen auto tenän sammui kun olin ajanut muutaman metrin,ei lähtenyt käyntiin vaikka startasin jonkin aikaa...n.5min päästä lähti taas normaalisti ,teki samanlaisen jokin pvä sitten kesken ajon meinasi sammua mutta meni ohi.
Auto A4 B8 2.0TFSI quattro s-tronic LeMans 2011.

Olisiko kellään asiasta kokemusta?Näkyy kai vika koodina kun vie liikkeeseen.

Kiitos avusta.

msvahn

Roiskeläppien asennuspuuhissa tuli sitten huomattua, että omassakin B8:ssa on (ainakin) etulokareiden kaarissa maaliongelmaa. Mulla oli pari viikkoa jeesusteipit suojaamassa kaarien alaosia ennen läppiä. Teipit repiessä lähti myös osa maalista mukana. Näyttää lisäksi olevan ihan koko matkalta ylemmäskin kuplivan näköinen maalipinta tuossa pokkauksessa. Kynnellä raaputellen lähtee maali irti.

Onko selvinnyt mistä tuo johtuu? Jos nyt ylipäätään innostuvat tuontipelistä, niin korjaavatko maalamalla lokarit paikoillaan vai vaihdetaanko ne? Parissa hilsekohdassa oli vähän ruskeeta, mutta suurin osa puhdas sinkkikerros. Kiveniskut tuskin parantaa maalin pysyvyyttä, mutta kyllä se muissa autoissa tuntuu pysyvän silti.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Pertsa

^Mulle vaihdettiin molemmat etulokarit takuuseen tuon maalin lohkeilemisen takia. Laitoin niihin sitten ihan vaan valkoista muovieristysnauhaa sen jälkeen kiveniskusuojaksi. Jossain vaiheessa piti sitten nuo suojateipit vaihtaa kun repsottivat sen verran. Tietenkin teipin mukana taas irtosi vähän maalia, eikä ollut edes mitään vahvaliimaista teippiä. Paikkasin sitten ne kohdat itse paikkamaalipullolla. Toiselta puolelta sitten irrotin sen teipin hitaasti ja varovasti, niin maali pysyi kiinni lokarissa.
Aika ihmeellistähän tuo on ettei maali pysy kiinni. Eipä ole muissa autoissa ollut koskaan vastaavaa ongelmaa.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.01.12 - klo:20:59
^Mulle vaihdettiin molemmat etulokarit takuuseen tuon maalin lohkeilemisen takia. Laitoin niihin sitten ihan vaan valkoista muovieristysnauhaa sen jälkeen kiveniskusuojaksi. Jossain vaiheessa piti sitten nuo suojateipit vaihtaa kun repsottivat sen verran. Tietenkin teipin mukana taas irtosi vähän maalia, eikä ollut edes mitään vahvaliimaista teippiä. Paikkasin sitten ne kohdat itse paikkamaalipullolla. Toiselta puolelta sitten irrotin sen teipin hitaasti ja varovasti, niin maali pysyi kiinni lokarissa.
Aika ihmeellistähän tuo on ettei maali pysy kiinni. Eipä ole muissa autoissa ollut koskaan vastaavaa ongelmaa.

Niin eli uusistakin lokareista irtosi maali teipin mukana?
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Tzeipii

Se voi lähteä, jos kyseessä on "tuore" uusi maalipinta. Muuten se saisi olla B8:n versiossa samanlaiset eturoiskeläpät kuin B6/B7-malleissa, niissä läpät nousevat riittävän ylös suojaamaan maalattua peltipokkausta kivisuihkuilta. B8 omaa naurettavan pienet etuläpät joiden tarpeellisuus on vähän kyseenalainen.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Tzeipii - 01.01.12 - klo:21:24
Se voi lähteä, jos kyseessä on "tuore" uusi maalipinta. Muuten se saisi olla B8:n versiossa samanlaiset eturoiskeläpät kuin B6/B7-malleissa, niissä läpät nousevat riittävän ylös suojaamaan maalattua peltipokkausta kivisuihkuilta. B8 omaa naurettavan pienet etuläpät joiden tarpeellisuus on vähän kyseenalainen.

Joo, luulin ensin noita läppiä hypistellessä, että asennetaan kokonaan toiseen asentoon, kun olivat niin nysät.  :D
No, nyt on kuitenkin paikoillaan kun tuli hankittua.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

msvahn

Kuinka yleisestä ongelmasta on kyse näiden lokarien kanssa? Kävin tänään paikallisessa huollossa kyselemässä ja eivät olleet kuulleetkaan Audissa moisesta. Volkkarissa myönsivät olevan ovi, takaluukku yms. hommia.

Autohan on juuri yli 3v., eli lienee toiveajattelua saada tehdas kiinnostumaan maalipinnasta enää (ellei sitten yleinenkin ongelma). Ironista sinänsä on, että laite on tullut leasingistä takaisin Audi-liikkeeseen ja seissyt heillä 3-vuotis synttärit. Näin ollen olis pitänyt fikkarin kanssa tähystellä kaaret ostohetkellä, niin ois voinut saada ne kuntoon (jos olis vielä siirtänyt auton hakua). Luulenpa, että maksumiestä ei löydy enää tässä vaiheessa.. Kokeilen vielä huomenna jutella toiselle tyypille liikkeessä (lähetämme sitten kuvat eteenpäin jos toivoa). Ã,,kkiähän noi ens kesänä itsekin fixaa kuntoon, mutta kyllähän tulevilla maahantuojan peliliikkeillä on merkitystä seuraavan uuden auton hankinnassa..
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Ktk

Kyllä noita enemmän kuin yksi on tullut nähtyä.

Ktk

Facelifitissä on tullut lokareihin semmoinen muutos että nyt roiskeläpästä ylöspäin jatkuu noin 20 senttiä muovinen "suojus" joka on juuri tuossa kohtaa missä tuota maalin irtoilua on ollut.

Ton-1

^ Oiskohan ollut fiksumpaa tehdä muutos siihen juurisyyhyn eli isontaa hieman sitä roiskeläppää ?

Eli jos insinöörit jatkavat tuotekehittelyään niin b9:ssä on vielä pienemmät läpät ja täten kyljet ovat kokonaan teipatut ?  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Qmies

Itse ostin ensimmäisen B8 korisen reilu vuosi sitten, keväällä sitten maalattiin lokasuojat Laakkosen toimesta, no loppukesästä vaihdoin farmariin ja syksyllä maalattiin tästä.. Molemmat -08 käyttöönotettuja ja takuuseen meni molemmat. 10 Audia ennen näitä, on ollut A3, A4 ja A6 malleja eikä koskaan moista ongelmaa, eli lienee tämän mallin tyyppivika.
VAG kulkineet: Golf II 1.6, Golf IV GTI, Golf IV 1.9 tdi 4motion, A3 1.6, A3 1.8T, A3 2.0tfsi Quattro, A3 2.0tdi Quattro, A6 1.8T, A4(B5) 1.8 T Quattro, A4(b5) 2.5tdi Quattro, A4(B5) 2.5tdi Quattro, A4(B6) 1.8T Quattro, A4(b7) 2.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A4(B8) 3.0tdi Quattro, A6 3.0 tdi

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Qmies - 23.01.12 - klo:21:38
Itse ostin ensimmäisen B8 korisen reilu vuosi sitten, keväällä sitten maalattiin lokasuojat Laakkosen toimesta, no loppukesästä vaihdoin farmariin ja syksyllä maalattiin tästä.. Molemmat -08 käyttöönotettuja ja takuuseen meni molemmat. 10 Audia ennen näitä, on ollut A3, A4 ja A6 malleja eikä koskaan moista ongelmaa, eli lienee tämän mallin tyyppivika.

Kävin tuolloin Lohjalla huollosta kysymässä, mutta tuntui ettei 3v. ylittymisen takia 100% vastaantuloa asiassa olisi. Annoin siis olla. Fiksaan ne sitten ite jossain vaiheessa kesällä. En viitti antaa rahaa auton huonosta laadusta ulkopuolisille enempää. Totuus on, että esim 50/50 maksusuhteella laittelen ne moneen kertaan.. Tehdas on kuulemma ehdoton tuon 3v. jälkeen. Silloin vastaan tulisi liike tai maahantuoja ja tämähän on itse tuotu peli. Samoin meinasivat, että kun on myyty Saksassa merkkiliikkeessä, on vauriot huomioitu jo hinnassa. Itse kyllä epäilen niiden edes noteeranneen lokareita ja autohan oli kalleimmasta päästä (joskin kunnoltaan myös parhaita).

Lienee niin, että tällainen on jo niin vanha peli, ettei sitä huoltaakaan kannata merkkileimoilla jonkun takuun tai vastaantulon nimissä. Liikkumisturvalle en sinällään anna arvoa, kun se kaskossa tulee kuitenkin. Käyttää mieluummin ne pelimerkit oikeisiin korjauksiin. Hyvin tuo on nyt 4-5tkm toiminutkin.

Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

peedu

Onko quattron voimansiirron "vinkuna/vihellys" varsinkin nyt kylmillä keleillä tyyppivika, ominaisuus vai onko mun autossa jotain vikaa? Auto on siis manuaalivaihteinen 2.0 tdiq avantti 2010. On alkanut vähän rassaamaan mieltä. Kuuluu välillä moottorijarrutuksissa jonkin aikaa ja välillä myös tasakaasulla ajettaessa, mutta erityisesti kylmänä liikkeelle lähdettäessä. Kesällä ei ole pistänyt korvaan. Kuulostaa, että vihellys tulis takaa?? Pitäiskö huolestua... ???
Audi A4 Avant B9
Golf GTE
--------------------------------------

veekoo

Tarkistuta pyörien laakerit. Mulla alkoi ensin pienellä vinkunalla ja sitten ääni muuttui kovemmaksi. Syynä oli "ruostunut" pyöränlaakeri, ilmeisesti joku stefa pettänyt. A4 allroad quattro 2010, ajettu 74tkm.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy