Octavia Combi 1.4 TSI Style MY16 - Black Magic

Aloittaja isoville, 29.04.15 - klo:15:25

« edellinen - seuraava »

isoville

Eli, allekirjoittaneen eka uusi auto ns. pidemmän kaavan mukaisesti:

Tilattu: 27.1.2015
Tilauksen muokkaus: 28.4.2015
Valmistusajankohta: vk 27/2015
Liikeessä: 16.7.2015
Luovutus: 20.7.2015

Tehdaslisävarusteet:
- peruutuskamera
- sport-ratti nappuloilla
- lämmitettävä tuulilasi
- keinonahkaiset taustat etuistuimiin
- golus-pyörät 18"
- sport alusta
- traveller assistant amundsen 6,5"

Suomivarustelut:
- talvirenkaat 16" (kitka)
- lämpöpaketti ("lohkolämppäri", sisähaara ja puhallin)
- kumimatot
- takapuskurin suojalista

Luovutuksen jälkeen:
- takakontista merkit pois
- kynnyslistat asennettu (5E0071303A)
- takakuraläpät asennettu (5E0075101)

Todo/harkinnassa
- LED-jumppaa (rekisterivalot, takakontti, jne.)
- koodausjumppaa (saattovalot, takavalot, takakontin toiminta)
- maalipinnan käsittely
- konepellin äänieriste
- konepellin pumput

Se on siinä!

clacson

Lainaus käyttäjältä: isoville - 29.04.15 - klo:15:25
Eli, allekirjoittaneen eka uusi auto ns. pidemmän kaavan mukaisesti:

Tilattu: 27.1.2015
Valmistusajankohta: vk 22/2015 (vahvistamaton)
Tilauksen muokkaus: 28.4.2015
Liikeessä: ?
Luovutus: ~7/2015

Tehdaslisävarusteet:
- peruutuskamera
- sport-ratti nappuloilla
- lämmitettävä tuulilasi
- keinonahkaiset taustat etuistuimiin
- sport-paketti
- columbus navi
- golus-pyörät 18"
- sport alusta
- traveller assistant 6,5"

Suomivarustelut:
- talvirenkaat 16" (kitka)
- lämpöpaketti ("lohkolämppäri", sisähaara ja puhallin)
- kumimatot
- takapuskurin suojalista

Yliviivatut ovat siis tilauksen muokkauksen jälkeen poistetut varusteet. Stylen mukana tulevat varusteet riittävät mulle vallan mainiosti.
Toivottavasti odotusaika ei tästä enää pitene ja kesälomille pääsee "tulevaisuuden" autolla  :)
Et sitten ottanut: 9WX SmartLink ja langaton Media Command -ohjaus? Hinta 50 â,¬ + autovero.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

isoville

Media Commandin kanssa tulee olla columbus tai traveller assistant columbuksella. Mulle tulee amundsenilla maustettu matkustusapuri.

Muutenkin toi media command tuntuu turhalta, takapenkin 5-vuotias hoitaa media kommentoinnit huutamalla  ;D

clacson

Lainaus käyttäjältä: isoville - 29.04.15 - klo:22:19
Media Commandin kanssa tulee olla columbus tai traveller assistant columbuksella. Mulle tulee amundsenilla maustettu matkustusapuri.

Muutenkin toi media command tuntuu turhalta, takapenkin 5-vuotias hoitaa media kommentoinnit huutamalla  ;D
Niin se ominaisuudet muuttuvat, entisissä vuosikerroissa Traveller Assistantin sai tosiaan vain Columbuksen kanssa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

isoville

Ja kestää... vieläkään ei ole tullut vahvistusta valmistusajankohdasta, tilaus on kuitenkin tehty viikolla 5...

Ocutj

#5
Lainaus käyttäjältä: isoville - 27.05.15 - klo:09:18
Ja kestää... vieläkään ei ole tullut vahvistusta valmistusajankohdasta, tilaus on kuitenkin tehty viikolla 5...

Mulla tilaus tehty 15.05.2015. Tuotannossa viikolla 25. Siis 1.4 TSI Combi Style DSG. Ja jonkin verran tehdasvarusteita.

aph

Onpas nopeaa Ocutj:lla. Itsellä 1.4 dsg combi tilattuna huhtikuun loppupuolella eikä mitään tietoa valmistusajankohdasta.

Isovillen valmistuksen kestämiseen saattaisi vaikuttaa nuo huhtikuun lopulla tehdyt muutokset tilaukseen. Ainakin minun myyjä kertoili, että muutosten tekeminen tilaukseen voi siirtää kyseisen auton valmistuksen myöhemmäksi. Tosin myyjäthän nyt voi puhua mitä tahansa, eli ehkä hän vain halusi etten alkaisi rumppaamaan varusteita myöhemmin.  :)

lapazu

Itse tilasin maaliskuun puolivälissä ja viimeksi kuukausi sitten kyselin, eikä ollut valmistumisesta mitään tietoa. Lupasi heti ilmoittaa, kun saa tietoa, joten tuskin on edistystä tapahtunut vieläkään. 8)
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: aph - 28.05.15 - klo:11:02
Onpas nopeaa Ocutj:lla. Itsellä 1.4 dsg combi tilattuna huhtikuun loppupuolella eikä mitään tietoa valmistusajankohdasta.

Joo, itsekin yllätyin. Alunperin oli tulossa elo-syyskuun vaihteessa. Myyjä ilmoitti viime viikon lopulla, että saisi viikon 25 tuotantoon. Ilmeisesti tilausputkessa riittävästi autoja joita saa muokattua.

isoville

Lainaus käyttäjältä: aph - 28.05.15 - klo:11:02
Onpas nopeaa Ocutj:lla. Itsellä 1.4 dsg combi tilattuna huhtikuun loppupuolella eikä mitään tietoa valmistusajankohdasta.

Isovillen valmistuksen kestämiseen saattaisi vaikuttaa nuo huhtikuun lopulla tehdyt muutokset tilaukseen. Ainakin minun myyjä kertoili, että muutosten tekeminen tilaukseen voi siirtää kyseisen auton valmistuksen myöhemmäksi. Tosin myyjäthän nyt voi puhua mitä tahansa, eli ehkä hän vain halusi etten alkaisi rumppaamaan varusteita myöhemmin.  :)

Niin, en tiedä viivästyykö lisää muutosten takia - toisaalta ei sieltä tehtaalta enää elegancea saa ja navin vaihto traveller assistanttiin oli käytännössä ainoa muutos.

Hyvää palvelua kuitenkin myyjäliikkeeltä, saan heiltä tänään auton ajoon siksi aikaa kunnes oma luovutetaan  :)

isoville

Valmistusajankohta vahvistunut viikolle 27, kesälomat ajellaan siis laina-autolla. Luovutus joskus elokuussa. Pitkään kestää synnytys!

Ocutj

#11
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 28.05.15 - klo:22:48
Joo, itsekin yllätyin. Alunperin oli tulossa elo-syyskuun vaihteessa. Myyjä ilmoitti viime viikon lopulla, että saisi viikon 25 tuotantoon. Ilmeisesti tilausputkessa riittävästi autoja joita saa muokattua.

Auto tilattu 15.5. (vko 20) ja alkuviikosta tilassa "lähtenyt tehtaalta" (vko 25).
1.4 TSI DSG Combi Style Candy White + WPQ, PLX, PLI, PJB ja PJ1.

isoville

Auto on Hangossa ja muutaman päivän päästä matkaa Herttoniemeen  :) Luovutus on sovittu, viikon päästä tulisi auton olla alla!

isoville

#13
Uusi auto on nyt kotipihassa ja fiilis on mahtava  ;D Seuraavaksi opettelemaan smartlinkkiä yms juttuja. Navi muuten haastaa englantia vaikka käyttis onkin nyt suomeksi. Ei haittaa, lontoon murteella on navigoitu tähänkin mennessä.


Hannes

Onnittelut uudesta menopelistä.

Pistä kuvia myös auton sisältä miten tuo sporttiratti istuu paikalleen??Itse kun laitoin vastaavan tilaukseen octaviaani.

lapazu

Kyllä kiiltää ja näyttää hyvälle! Itse saan sinisen perjantaina.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

enkero

Komea peli hienolla voimalinjalla! Onnea uudelle autolle!
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

isoville

Kiitos onnitteluista  :) Kaikin puolin olen tyytyväinen, ei jäänyt harmittamaan mikään rannalle jäänyt lisävaruste tms.

Kaista-avustin on jännä laite, kun sen antaa ohjata autoa. Mutkatiellä otin sen kuitenkin pois päältä, koska se avustaa turhan hanakasti (ts. ei anna oikoa mutkia).

Liikennemerkkien lukemisesta en ole ihan vielä jyvällä, tulisiko sen lukea muitakin kylttejä kuin nopeusrajoituksia?

Suomenkieliset valikot ovat ihan ok, vähän outoja termejä on käytetty siellä täällä.

Android-auton sain toimimaan ja ainakin spotifyn käyttöliittymä on freshimpi kuin vag:n oma. Tämän kokeilu vielä jatkuu...

Voimalinjaa en ole vielä raaskinut kiusata  ;D Jänniä ääniä se kuitenkin päästelee, esim. kun auton sammuttaa, niin soundi on kuin suihku- tai sähkömoottorin sammuminen - lainakaasuautossa (MY15) ei ollut samaa ääntä.

Seuraavaksi hankin siihen kynnyslistat ja taakse läpät. Ja näitä ledihommia täytyy harkita myös. Onko ledeille vaihtoehtoja, esim. sumareihin joitain kirkkaita H7-polttimoita? Myös vahapurkin kanssa täytyy kiertää auto ympäri  :)

isoville

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 20.07.15 - klo:16:32
Onnittelut uudesta menopelistä.

Pistä kuvia myös auton sisältä miten tuo sporttiratti istuu paikalleen??Itse kun laitoin vastaavan tilaukseen octaviaani.

Otan siitä lisää kuvia huomenna. Alhaalta litistetty sporttiratti on kyllä hyvä, ajoin sijaisautolla yli 5000km jossa ko. ratti on. Tuntuma on hyvä ja näyttää hyvältä, fiilis on ihan eri kuin esim. vanhalla nelipuolaisella (jota ei onneksi enää saa rahallakaan).

Hannes

Onkos tuo ratti muutoin sama kuin VRS:ssä mutta ilman logoa??

isoville

Eilen tutustuimme toisiimme Sipoon mutkapätkillä, hyvältä tuntuu! Econ ja sportin eron tuntee manuaalilootallakin. 




Tänään pikaisen huuhtelun jälkeen nypräsin takaluukusta "skoda"- ja "octavia"-merkit pois, omasta mielestä perästä tuli nyt paljon kliinimpi ja siisti. On myös varmasti helpompi pitää puhtaana. Seuraavaksi metsästän autoon kynnyslistat, onko kellään halvempaa oem-vinkkiä kuin superskodan 70â,¬?

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-door-sill-covers-OCTAVIA

Ainiin, muutama huomio vielä. Vero nousi tilauksesta kaupanteon yhteydessä renkaiden takia 119->121 grammaan ja autossa on takavalot koodattu (maahantuojan toimesta?) palamaan myös päiväledejä käytettäessä. Käsittääkseni MY15 elegancet ovat kaikki pimeitä persiistä päivisin.

JariJ

Onnittelut uudesta autosta. Kiiltää kyllä upeasti. Musta on hieno väri. Ehkä hieman työläs, mutta puhtaana hieno.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

clacson

Lainaus käyttäjältä: isoville - 22.07.15 - klo:23:01
Käsittääkseni MY15 elegancet ovat kaikki pimeitä persiistä päivisin.
Kyllä meidän huhtikuussa 2015 luovutetussa MY15 Elegancessa perä loistaa myös päivisin.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

isoville



Ei ole enää pannuhuoneessa suojamuovia tahi tsi-merkkiä - säästöä tämäkin.

isoville

Tänään paikkansa autoon löysi takakuraläpät ja kynnyslistat. Auto kävi myös ensihuollossa (1350km mittarissa) öljyjen vaihdossa sekä lisäksi pyöränkulmien tarkastuksessa. Herttoniemen Aritalle 10/10 palvelusta!

spande

#25
Löytyikö paremipi vaihtoehto noille takaovien listoille kun oem? itse muistaakseni maksoin niiistä juurikin superskodalle 40 euroo.

spande

hmm. konehuone kuvastasi päätellen antoivat skodalle 10 hp lisää mutta jättivät sylinterin lepuutuksen silti poies? hieno homma jos näin on.

isoville

Joo, lepuutukset on jätetty superbiin. Yksi vikaantuva osa vähemmän, omasta mielestä myös parempi näin.

Kynnyslistat on oem enkä äkkiä nettiä penkomalla löytänyt parempia.

Morpheus3

Komea on! Saa oman uuden auton odottelun tuntumaan entistä pidemmältä, kun näkee kuinka hieno tuo Black Magic tuossa on.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27347.0
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

isoville

Nyt on ajettu 2 kk ja 5000km - pieni välitilinpäätös:

  • 150 heppaa riittää mainiosti ja kulutuskin on kohtuullista.
  • Kaikki toimii, paitsi ääniohjaus on jostain syystä vainaa. En sitä kyllä kaipaakkaan, täytyy ekassa huollossa mainita asiasta. Peilit eivät narise ja takakontin pumput eivät hikoile.
  • Lasikantapolttimoita (5W5) olen vaihtanut Philipsin Whitevisioneihin, sävy on nyt ok. Etumatkustajien kattopolttimot on vielä vaihtamatta, kun en ole osannut kehyksiä lamppujen ympäriltä purkaa... Sumareihin toivoisin xenonin kaltaista sävyä - nyt on vähän hölmön näköistä, kun kulmavalot ovat eri sävyä kuin ajovalot... Suuret ovat murheet  :)
  • Öljytikkua vilkaisin tänään ekan kerran ja ylärajassa ollaan. Öljyt vaihdettiin 1500km kohdalla ns. ensihuollossa.
  • Adaptiivista vakkaria olen ehkä alkanut kaipaamaan ja olisi se lasikattokin ollut kiva. Jääpähän jotain seuraavaan autoon.
  • Kessystä en enää luovu ja kaista-avustinkin on ollut näppärä. Valoista ja niiden automatiikasta en sano vielä mitään, koska vielä on pimeäajoa sen verran vähän takana. Sporttiratti on todella hyvä käteen ja vakiopenkeillä istuu hyvin.
  • Tuulilasi likaantuu sisäpuolelta todella nopeasti, outoa...
  • Mirrorlink, Smartlink, Android Auto jne, näihin en ole kovin paljon tutustunut. Android Auto toimii, mutta mitä sillä oikeasti tekee... Samat spotifyt soi ja puhelut myöskin bt:n kautta. Okei, mulla on Amundsen ja käytän sitä navina. Ilman auton navia google maps olisi loistava bonus. Se luurin piuhan päässä pitäminen on jotenkin vanhanaikaista...
  • Koodaukset (takakontin toiminta, saattovalot, ajovalopesurit jne.) on vielä tekemättä, itä-helsingin seudulla ketään osaavaa kaveria? En tiedä vaikuttaako MY16 koodauksiin (moottori ja sen äly on eri kuin MY15?) vai meneekö ns. vanhalla sapluunalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy