VW Scirocco 2.0 TSI DSG 2008

Aloittaja SciroSJK, 01.12.09 - klo:19:13

« edellinen - seuraava »

Montako tähteä annat (1 surkea - 5 loistava, 6 luokittelemattoman ruma)

*
0 (0%)
**
1 (2%)
1 (2%)
29 (58%)
16 (32%)
yäk
3 (6%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

SciroSJK

VW Scirocco 2.0 TSI 2008

Eri medioista tuttu Scirocco, joka entisenä maahantuojan esittelyautona pääsi esille!
Autolla oli ajettu hivenen yli 10.000 km kun sen ostin, näkemättä, koeajamatta!!

1.4 TSI:llä olin ajanut ennemmin...kaksikin kertaa, ehkä 50 km;)

Start-ohjelman esittelypätkä: http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/1602522/3

Samainen painettuna, parin kuvan kera: http://www.iltasanomat.fi/autot/1602529

Kuvia:

^ Hiukka nolo tilanne, mutta menkööt ;D
Meitä on muuten 3 työntämässä, Tos® puikoissa

^ Saattaapa olla noilla kilometreillä yksi tämän maan eniten ajettuja Sciroccoja??

^kesäkuva

^RNS510

^Sciroccon penkitys SEAMK:lla 27.9.2009 kuva by Tos®

^BIF2009, huippuhelle (+25) laantui vesisateeseen lauantaina!

^Scirocco sai tänään ensimmäisen palikan, mikä siihen ei oikeasti kuulu!  Lohduttaudun sillä, että jossain autoani sentään myydään Scirocco GT:nä ::)

^Olen usein pohtinut yksin Sciroccolla ajaessani, että mikä ihmeen henki tuolla konepellin alla oikein asustaa? Nyt luulen saaneeni vastauksen tuohon kysymykseen ;D

^Tänään 16.3.2010 tuli Sciroccolle ensimmäinen vuosi täyteen omistuksessani. Samalla tuli mulle ensimmäinen vuosi täyteen Volkkaristina. Vuosi toi suoraan tai välillisesti omistukseeni kaksi muutakin Volkkaria, kai se osaltaan kertoo että olen ollut hyvin tyytyväinen tähän ensimmäiseen ;D
Kilometrejä on mittarissa nyt 48.800, joista omistusaikanani on kertynyt 38.000 km.

Varusteet:

- Rising Blue metalliväri
- DSG
- Talvikamat: 17 " Spa-vanteet, Nokian 225/45 R 17
- Panoraamakatto
- Vakionopeudensäädin
- Climatronic
- Kesäkamat: 18" Interlagos-vanteet + Michelin Pilot Sport PS2:t 235/40/18
- RNS510
- Alkuperäiset Scirocco-tekstillä varustetut kangasmatot edessä
- Alumiinipolkimet
- Defa letku- ja sisätilalämmitin asennettu 16.12-09
- GT-rattilätkä

Tulossa? :
- Rengaspainevaroitin olis haaveissa..

Auton mittariin on kelautunut kohtuullisen mukavasti kilometrejä: 46300 km (13.2-2010)
Tekniikan puolesta auto on täysi kymppi tähän mennessä, edelleenkin!
Kertaakaan ei ole tarvinnut pajalle poiketa normihuoltojen lisäksi  :P

Kiviharju

Vaikkei kuvia vielä näykkään, niin vanhojen kuvien sekä BIF:issä livenä nähdyn perusteella, täydet 5 tähteä :D
Audi A4 Allroad quattro -17

VWonderman

Tai jos nyt tarkkoja ollaan niin tuohan oli Start!/Ilta-Sanomien koeajossa, kuskina ex-Puskurijuontaja Tommi Lempinen.  ;)

_5 tähteä_
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

SciroSJK

Juu niinpäs tais ollaki ;)

Korjattu profiiliin...kiitos huomiosta!!

Jyri

Todella hieno, jopa väriltään vaikken itse muita auton värejä tunnusta kuin musta!

SciroSJK

Kiitos vaan Jyri!!

Hauska että auto miellyttää, vaikka onkin vääränvärinen :-\

Omasta mielestäni mielivärisi musta ei oikein pue Sciroccoa!
Mutta makuasioistahan on aivan turha kiistellä ::)

Ironic32

Komiahan se on eikä värissäkään valittamista (itsellä kun tuo raksakinneri on pacific blue metallic) ;D

Mutta jos sais kaikki lasit mustata, niin valkoisena se vasta komia oliskin  :P

RoccoScientist

Yäk, kun on komea peli. ;P Samaa mieltä tuosta, ettei musta oikein pue Sciroccoa. Vie särmän linjoilta ja mustilta yksityiskohdilta, kuten etusäleiköltä ja umpiolta. Jos pitää tumma Scirocco saada, niin Dark Maroon on parempi valinta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

SciroSJK

LainaaSamaa mieltä tuosta, ettei musta oikein pue Sciroccoa. Vie särmän linjoilta

Muutaman kerran luonnossa mustan Sciron nähneenä, allekirjoitan tuon täysin, että linjat ikään kuin
"hukkuvat" siihen mustaan väriin!

Täytyy kyllä myöntää, etten välittömästi fanittanut tuota rising bluetakaan ;D
Niin vahvasti olin viper greenin pauloissa!

Matkan varrella on kelkkani kyllä kääntynyt täysin tuon sinisen ja vihreän välillä...

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 02.12.09 - klo:18:25
LainaaSamaa mieltä tuosta, ettei musta oikein pue Sciroccoa. Vie särmän linjoilta
Täytyy kyllä myöntää, etten välittömästi fanittanut tuota rising bluetakaan ;D
Niin vahvasti olin viper greenin pauloissa!

Molemmat sopivat kyllä Sciroccoon loistavasti. Candy White on puhtaana todella hienon näköinen sekin, mutta osin käytännön syistä ja osin valkoisen yleisyyden takia päädyin itse vihreään. Toki asiaan vaikutti sekin, että rellua odotellessa näin Viper Green 'roccon luonnossa ja ensimmäinen ajatus oli "miksei relluun saa tuollaista väriä". ;) Mutta takaisin asiaan. Hienoa kuulla, että olet teknisiltä ongelmiltakin välttynyt. Miltäs tuon moottorin ääni muuten kuulostaa? Brittiforumeilla jotkin ovat valittaneet, että 2.0 TSI kuulostaa kiihdytettäessä siltä kuin nauloja ravisteltaisin peltitölkissä, mikä tuskin on tarkoitus. Vähemmän värikkäitä ilmauksia käyttävät ovat taasen nimittäneet ääntä vain hieman raa'aksi.

SciroSJK

No eipä se toden totta kuulosta juuri miltään.... hieman pakoääniä kuuluu!!

Eräs palstalta tuttu kaveri käyttää ilmaisua "pieree" ::), valitettavasti sanallinen
viestintäkykyni ei aivan riitä pukemaan sitä hänen laillaan sanoiksi....

Tos®

Kyllä (valitettavasti) brittifoorumilla ovat oikeassa..

Kuvitelkaa vanha sierra; jonka pakoputkeen on porattu muutama reikä, siltä 2.0TSI (huom DSG) scirocco kuullostaa sivusta...
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

LainaaKuvitelkaa vanha sierra; jonka pakoputkeen on porattu muutama reikä, siltä 2.0TSI (huom DSG) scirocco kuullostaa sivusta...

Täälä pistellään taas neuloja Tos® nukkeen ja manataan pahoja henkiä, kun joku julkeaa Sciroccoa verrata vanhaan Sierraan >:(

SciroSJK

Hienoa!!
Scirocco on saanut jo toisen "6:n tähden" arvosanan :P

Arvostan, että sanotaan mitä mieltä todella ollaan!
Ellei tosiaankaan tykkää, on sille vaikea antaa edes surkeaa arvosanaa ;)

MIelestäni surkeankin alapuolella on asteikkoja...hah :P
Ainakin mulla!

SciroSJK

Liekö sitten toi, Dark maroon???

Autostadissa kuvattu....ei ehkä ole minun värini!

Ei voi olla ...tuohan on punainen;)
Laitetaan nyt kuitenkin...

Tos®

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 02.12.09 - klo:21:58
LainaaKuvitelkaa vanha sierra; jonka pakoputkeen on porattu muutama reikä, siltä 2.0TSI (huom DSG) scirocco kuullostaa sivusta...

Täälä pistellään taas neuloja Tos® nukkeen ja manataan pahoja henkiä, kun joku julkeaa Sciroccoa verrata vanhaan Sierraan >:(

Heh kuulisit joskus minkälaista pärinää se pitää...
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

LainaaHeh kuulisit joskus minkälaista pärinää se pitää...

Neulojen pistely jatkuu, koska oot vielä kommentoimassa ;D

Pärinän voin juuri ja juuri huyväksyä, mutta vertausta "virratmallin" Sierraan en... en millään!!

RoccoScientist

Tuo oli tosiaan Salsa Red. Harmillisesti punaista ei ole Sciroccoon tarjolla sinä metallivärinä, joka on joissain näyttelyautoissa ollut. Tässä Dark Maroon-yksilö:

Mikko83

Kyllä jettamies on aina jettamies.

SciroSJK

Erkka

Jokin aika sitten kopioin Roccon UVW:lle näytille. Pitihän tuo yksilö tuoda teillekin ihailtavaksi. Tämä vihreä ja candyvakloinen ovat tämän hetken suosikkeja mulle, huoh!

Tässä ovat värit kohdallaan...
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Jyri

Vaikka olenkin värirajoittunut niin on tuokin kyllä hieno väri, eniten vaan ihmetyttää nämä isommat autot, miksi niihin ei saa muita harmaan sävyjä ja perusvärejä, olisi tuo vihreä aika raikas esim. Superb Combin värinä!?

SciroSJK

Toi on kyllä kieltämättä komea Interlagoksineen ;D

Tulevaisuus näyttää pitääkö Vantaan volkkarin automyjän ennustus paikkansa, että toi Viper green tulee hyvitysarvoissa
kärsimään tuosta väristä.... se kun ei hänen mukaansa ole kaikkien hyväksyttävissä ajokkinsa väriksi ???

Veikkasi että jos tuodaan vaihtoon kaksi samanveroista käytettyä Sciroccoa, joista toinen on viper greeen, olisi sen
hyvityshinta vaihdossa alhaisempi tuon värin vuoksi??

Ja huom. TUO EI OLE MINUN MIELIPITEENI!!
Aina ollut vihreän ystävä, lempivärini....

Donitsi

Kyllähän se kärsii jos automyyjä jo sen tietää. Vaihdossa valitellaan että on niin vaikea väri myydä eteenpäin että ei voi hyvittää yhtä paljon kuin mustasta. Kyseessä on kuitenkin malliltaan hiukan erikoisempi auto että se väri ei varmasti myyntiä heikennä.

Viper green CC Passat olisi hieno :)

SciroSJK

Enpä oikein itsekään tahdo tuohon uskoa!

Ehkäpä Sciroccoa ei muutenkaan aivan konservatiivisimmat autoilijat osta  ::)

SciroSJK

LainaaEhkäpä Sciroccoa ei muutenkaan aivan konservatiivisimmat autoilijat osta

Kotipaikkakunnallani on muuten tietoni mukaan ainoastaan 4 Sciroccoa rekisteröitynä!?

2 x 2.0 TSI ja 2 x 1.4 TSI.
(Tänään muuten näin vasta neljännen kerran tuon toisen 2.0:n, joka on lähes identtinen omaani verraten.)

Mutta asiaan, olen kuitenkin toiseksi nuorin Sriccokuski paikallisessa otannassa, eli ei Scirocco mikään varsinainen
teiniautokaan ole  ;D

Konservatiivisyys kun usein liiitetään ikään = mitä vanhempi sitä konservatiivisempi!!

Onneksi tuo ei ainakaan omalla kohdalla pidä paikkaansa :D

Ehkäpä joku minut tunteva on asian joskus huomannutkin?? Toivottavasti...

SciroSJK

Lisätty profiiliin pari uutta räpsyä.... :P

SciroSJK

Lisäsin tuonne Sciroccon jatkoksi pari kuvaa Passatista...
Viitsinyt sille omaakaan profiilia tuonne luoda ;)

SciroSJK

Koitettu hieman selkiyttää tuota sekavaa Sciroccoprofiilia, johon nyt sitten tänään toi Passattikin liittyi!!

Jyri

Suosittaisin kyllä pistämään tuon Passatin omakseen, tai sitten vaikka päivittämään otsikkoa, ehkä kuitenkin mielummin omaansa, voit helpolla kopioida tuon kirjoitamasi uuteen aiheeseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy