4x4 DSG + pari muuta kysymystä

Aloittaja tuRboman, 27.08.10 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

tuRboman

Hei,

Täällä on varmaan tarkemmin tietoa, milloin se DSG tulee 4x4 versioon tarjolle? Ja kun tulee niin mitkä on moottorivaihtoehdot?

Onko kellään antaa takatilan pituusmittaa takapenkit poistettuna? Siis maksimipituutta. Entä takatilan korkeus? En tarkoita istuimen selkänojan suuntaista korkeutta (pääntila) vaan penkit irroitettuna maksimikorkeutta.

Kiitos!
"All 4 The Driver"

Karvis

Tuo neliveto DSG on jo myynnissä, koneena on 140hv TDI ja hinta alkaen 35 515â,¬.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tuRboman

No niinhän tuo jo näkyi hinnastossa. Piti käydä ihan liikkeessä toteamassa asia ja muutenkin kyselemässä. Kuulemma noin 4 viikon päästä about pääsee ehkä tilauksia tekemään sisään tjms. Myyjä oli aika kiireinen ja joutui muistelemaan hatusta vastauksia mun kysymyksiin. Piti ihan mittanauhan kanssa käydä katsomassa mikä se pituusmitta on jos penkit ottaa pois. Ja sehän oli noin 150-160cm, riippuen mistä mihin mittaa ja minkä mittainen kuski autossa istuu. Eli ihan hyvä mitta mun mielestä.

Siksi asia kiinnostaa, kun pyörä(t) ois tarkoitus jatkossa alkaa kuljetella sisätiloissa ja Yeti on näköjään yksi vaihtoehto. Hinta näkyy 4x4 DSG:llä nousevan aika korkealle kun latoo siihen haluamiaan varusteita. Mutta näinhän se aina menee.

Ikävä kun täällä foorumilla on niin paljon huonoja kokemuksia autosta ja laadusta. Vaikka sekin on mun nähdäkseni täysin normaalia kun kyseessä kuitenkin on uusi automalli. Aina niihin tulee kaikenlaisia mokia. Vaikka tämä toki on laiha lohtu kun se kohdalle sattuu!

Kävin koeajamassa 1.2TSi karvalakkimallia. Hyvältä se vaikuttaa kaikin puolin. Moottori on miellyttävä, koko huomioiden. Ajettavuus ok. Rengasmelua on, mutta soratiellä kuitenkin suht hiljainen. Eli rengasmelu vaivaa pääasiassa karhealla asfaltilla.

Takatilat ja penkkijärjestelyt sekä muunneltavuus on kyllä mun mieleen.Todella fiksua tuo penkkien paketointi ja irroitusmahdollisuus. Sekä yllättävän kätevästi onnistuu ilman suurempia voimienponnisteluita. Penkit muuten painaa 16kg laidat ja 11kg keskellä. Kyllä niillä selän saa kipeäksi jos on siihen altis, tai nostelee varomattomasti kurkoitellen.

Käytännössä ekat 4x4 DSG:t tulee luultavasti joskus keväällä nähtäväksi (?) joten koeajoa saa odotella jonkun tovin. Kuitenkaan ei missään nimessä voisi harkita tilaavansa tuota yhdistelmää kokeilematta. Siinäkin kun voi omat sudenkuoppansa olla. Toivottavasti se 1:s vaihteen välitys on tarpeeksi lyhyt, että sillä voi oikeasti ryömittää hitaasti tarvittaessa. Muuten se on peestä koko homa. Siinä kun on yksi DSG:n huonoista puolista. Se toinen taas on mun kokemusten mukaan ruuhkassa matelu. Auto hyökkii ja nyökkii ennenkuin kuski tosissaan oppii säätelemään kaasua ja ennakoimaan sen laatikon vinkeitä.

Tällaista tänään. Saa jatkaa....
"All 4 The Driver"

JK

Mitä ihmettä, johan noita 4x4 DSG:tä on jo koeajoautoinakin. Maahantuojalla oli vielä jokunen päivä sitten yksi musta experience-varusteltu vapaana.
VW ID.3 1st Max

tuRboman

Jaa, että sellaista...  :o

Myyjä tais olla "hieman ulalla"... Löytyisköhän Oulun lähiseudulta koeajo autoa 4x4 DSG:llä?
"All 4 The Driver"

Reneto

Nettiauto löytää kaksi, Lieksasta ja Kuopiosta.

edit: en tarkoittanut että löytyisi Oulun läheltä, vaan ylipäänsä 4x4 dsg Yetejä  ;)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 27.08.10 - klo:13:56
Jaa, että sellaista...  :o

Myyjä tais olla "hieman ulalla"... Löytyisköhän Oulun lähiseudulta koeajo autoa 4x4 DSG:llä?

Kokkolassa löytyy Autoliike Lerbackalta.

VAG!

aa

tuRboman

Itse asiasta sen verran, että esim. Superbin farkkuun saa tavaratilaan polkupyörätelineen, mikä menee välipohjan alle piiloon. En tiedä saisiko Octaviaankin.

Tässä hommassa avain on Yetissä takaistuinten irroitusmahdollisuus. Mulla kun on mukana lähes aina myös koira, joten nuo kääntyvät selkänojahommat saa unohtaa heti kärkeen. Jos meinaa siis pyörää auton sisällä kuljettaa. Ainoa vaihtoehto (ja paras) on irroitettavat penkit. Parhaat taitaa olla Berlingo / Yeti / Roomster näin henkilöautoluokasta. Pakujahan sitten on maalima täys. Mutta ei sellaisella viitsi kaikkia pikkuajoja aina ajaa.
"All 4 The Driver"

tuRboman

"All 4 The Driver"

JK

Koeajosta en tiedä mutta Oulun lähistöllä kannattaa asioida Raahessa, loistava palvelu, järkevät hinnat ja myyjä tietää mitä myy.
VW ID.3 1st Max

Gogol

Lainaus käyttäjältä: JK - 27.08.10 - klo:15:38
Koeajosta en tiedä mutta Oulun lähistöllä kannattaa asioida Raahessa, loistava palvelu, järkevät hinnat ja myyjä tietää mitä myy.

Jos Raahen Autokulmaa tarkoitat, niin tuota en kyllä allekirjoita ikinä! Kerran itse käynyt paikkakuntalaisille sukulaisille autoa sieltä katsomassa ja myyjän (taisi olla vielä itse pääjehu) ammattitaito Yetistä oli luokkaa "hyvä uutuusmalli. Siinähän se on, katsele ite" Superbia katsellessa myyntivalttina kyseisellä henkilöllä, kuinka Superbilla ajaa myös Tri Kiminkinen....No perkele! Itse Kiminkinen, tän mä sitten otan...!  ;D Yksi potenttiaalinen vaihtoautokin olisi liikkeessä ollut mutta tarjouksen tekemisestä ei tullut mitään vaikka sitä melko suoraan pyydettiinkin. Tässä vaiheessa alkoi koko porukalla pokka pettämään, joten katsottiin viisaammaksi poistua liikkeestä. Muillakin kerroilla palvelu ollut kuulemma yhtä ammattitaitoista mutta itselle riitti tosiaan yksi ainoa kerta kyseisessä liikkeessä. Ohjasinkin sukulaisia tulemaan Kuopioon Skoda-kaupoille ;)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 27.08.10 - klo:13:42

Kävin koeajamassa 1.2TSi karvalakkimallia. Hyvältä se vaikuttaa kaikin puolin. Moottori on miellyttävä, koko huomioiden. Ajettavuus ok. Rengasmelua on, mutta soratiellä kuitenkin suht hiljainen. Eli rengasmelu vaivaa pääasiassa karhealla asfaltilla.

Jollei isot vanteet ole maailman tärkein asia niin Yetiin saa vaihtoehtoisena kokona 215/60-16 renkaat Moon aluvanteilla hintaan 0e, löytyy lisävarustelistalta. Auttaa tuohon rengasmelu asiaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

woke

kemin aineella on 4x4 dsg yeti koeajettavana. Liike myy vain skodaa.

JK

Lainaus käyttäjältä: Gogol - 27.08.10 - klo:15:56
Jos Raahen Autokulmaa tarkoitat, niin tuota en kyllä allekirjoita ikinä!

Sitähän minä, olet ilmeisesti asioinut sen vanhemman miehen kanssa, sellainen selkeästi eläkeiän ylittänyt? Samoja kokemuksia myös minulla hänestä. Varsinainen myyjä, sellainen keski-ikäinen mies on eri maata. Vanhempi mies lienee hänen isänsä tai jotain, välillä "auttelee"... Octavian sieltä ostanut, nyt "sivuraiteilla" VW:llä. Tässä noin vuoden vatvonut autovalintaa eestaas, superb, yeti. Homma on toiminut, kumpikin auto ollut pitkällä koeajolla, kummastakin on selvitelty jos ties mitä kummallisia asioita. Vielä sielä on kärsivällisyys riittänyt :)
VW ID.3 1st Max

Gogol

Lainaus käyttäjältä: JK - 27.08.10 - klo:21:02
Sitähän minä, olet ilmeisesti asioinut sen vanhemman miehen kanssa, sellainen selkeästi eläkeiän ylittänyt? Samoja kokemuksia myös minulla hänestä.

No nyt karkaa jo vähän ohi aiheen mutta juurikin vanhempi mies oli kyseessä. Sattunut sitten huono tuuri kun sukulaistenkin siellä asioidessa on aina ollut tämän vanhemman miehen auttamisvuoro.. Kiitos selvennyksestä. Raahen Autokulma saakoon sitten uuden mahdollisuuden myös minun silmissä!  :)

tuRboman

Kiitti kaikille vastanneille. Soittamallahan se asia selkis, eli kyllä niitä jo on tarjolle koeajoon. Useammassakin paikassa, ja tuloillaan varmaan lähes joka kolkkaan.

Tähän vain tuli semmonen pieni mutta.. En ole aiemmin aiheeseen kovin tutustunut, mutta nyt otin ja lukaisin läpi sivukaupalla tekstiä DSG:stä  :-\  Huh huh, sanon minä! Ei tuota kukaan täysjärkinen, omalla tienaamallaan rahalla, uskalla ostaa! Aivan suunnaton määrä vikoja. Tekniikka ollut tarjolla jo vuosia, ja siitä huolimatta löytyy todella useita esimerkkejä joissa menee 35tkm jälkeen jo mekatroniikkaa, kaksoismassapyörää ja luoja ties mitä? Lähinnä siis tuo DSG on ihan selkeästi fiasko tuote. Toisilla toimii vuosia moitteetta, mutta liian monella ei.
Jotenkin tuosta on onnistuttu luomaan mielikuva kaiken parantavana vaihteistona, mutta todellisuus lienee aikalailla ihan toista. Tervetuloa perinteinen momentinmuunnin ja nestekytkin!

Vai ollaanko täällä eri mieltä?
"All 4 The Driver"

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 29.08.10 - klo:11:45

Nyt on uponnut DSG-pelottelu niin pahasti, että epäilyttää voiko millään todistaa noita pelkoja turhiksi.

En ole vieläkään nähnyt mitään tilastoa siitä kuinka suuri prosentti DSG-vaihteisista autoista vaatii korjausta. Tietty kovaa valitusta asiasta on pidetty, mutta siihen riittää joku yksittäinen kovaääninen henkilö forumilla. Mekatroniikastakin on ollut paljon puhetta, vaikka ihan vastaava ohjausyksikkö löytyy kaikista muistakin automaattivaihteista. Kaksoismassavauhtipyörä taas on kuluva osa muutenkin, eivätkä nykyiset moottorit olisi läheskään yhtä tehokkaita, taloudellisia tai hiljaisia ilman sitä.

Toinen omalla itse tienatulla käteisellä ostettu DSG-vaihteinen auto mulla muuten menossa. Vaikka DSG pettäisikin autosta niin en pelkäisi vaihtaa toiseen autoon missä on DSG.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Sande

LainaaKaksoismassavauhtipyörä taas on kuluva osa muutenkin, eivätkä nykyiset moottorit olisi läheskään yhtä tehokkaita, taloudellisia tai hiljaisia ilman sitä.

Miten kaksoismassavauhtipyörä vaikuttaa moottorin tehoon tai taloudellisuuteen?

Olen antanut itseni ymmärtää että sen tehtävänä on vain vähentää moottorin värinöitä ja tasoittaa kytkimen kiinni ottamista.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 29.08.10 - klo:13:47

En ole vieläkään nähnyt mitään tilastoa siitä kuinka suuri prosentti DSG-vaihteisista autoista vaatii korjausta. Tietty kovaa valitusta asiasta on pidetty, mutta siihen riittää joku yksittäinen kovaääninen henkilö forumilla.

Vagarenalla on asiasta galluppi:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0

Tuon perusteella joka viidennellä on ollut vikaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Automaattori

Nyt on uponnut DSG-pelottelu niin pahasti, että epäilyttää voiko millään todistaa noita pelkoja turhiksi.

En ole vieläkään nähnyt mitään tilastoa siitä kuinka suuri prosentti DSG-vaihteisista autoista vaatii korjausta. Tietty kovaa valitusta asiasta on pidetty, mutta siihen riittää joku yksittäinen kovaääninen henkilö forumilla. Mekatroniikastakin on ollut paljon puhetta, vaikka ihan vastaava ohjausyksikkö löytyy kaikista muistakin automaattivaihteista. Kaksoismassavauhtipyörä taas on kuluva osa muutenkin, eivätkä nykyiset moottorit olisi läheskään yhtä tehokkaita, taloudellisia tai hiljaisia ilman sitä.

Toinen omalla itse tienatulla käteisellä ostettu DSG-vaihteinen auto mulla muuten menossa. Vaikka DSG pettäisikin autosta niin en pelkäisi vaihtaa toiseen autoon missä on DSG.

Euroopassa DSG-autoja myydään kuin häkää ja Suomeenkin niitä joutuu odottamaan jopa yli puoli vuotta. Jos niissä olisi oikeasti jokin perustavaa laatua oleva vika niin tuskin olisi näin. Usein ne kamalimmat tarinat koskee vanhimpia 6-vaihteisia laatikoita, käsittääkseni nämä uudet 7-pykäläiset on ihan eri tekniikkaa ja eri valmistajaltakin.

Yetikeskusteluissa on hyvin tullut esille Karviksen maanantaimalli ja sitä kautta on löytynyt ainakin yksi pikku suunnitteluvirhe. Silti tuo virhe ei tee Yetiä yhtään huonommaksi kuin aikaisemminkin, ongelma vain pitää korjata takuuaikana. Itse luotan että takuuajan puitteissa kerkeän ajaa DSG:llä 60-70000km ja kyllä luulisi ongelmien siinä ajassa itsestään ilmoittavan. Nyt kun olen DSG:n makuun päässyt, niin varmaa on että seuraavakin laatikkokin on DSG tai vastaava, vaikka nykyinen räjähtäisikin käsiin. Pahimmat ongelmat mulla on ollut käsivalintaisissa lootissa. Ziisus kun muisteleekin miten kamalia ne oli, varsinkin pakkasella. Ja aina jokin rohina tai kräks-ääni jos ei vaihto kiireessä mennyt nappiin ja samalla sai aina pelätä että kestääkö kytkin tätä touhua. Monta automaattia on myös tullut omistettua, mutta nyt vasta tuntuu että alla on laatikko, jonka suunnitteluun on panostettu. Tuo Vagarenan galluppihan on positiivinen, mulla on kaikissa aikaisemmissa automaateissa ollut jotain vikaa, siis jotain josta voi mennä huoltoon valittaamaan. Yksi laatikko on vaihdettu, muilla olen ajanut kolme vuotta vikoineen päivineen silti hymyssä suin ettei tarvi käsin vaihtaa. On muuten ollut kyllä lähes kaikissa käsivalinteisissakin joitain vikoja.

mla

Tämä Yetin 4x4 DSG laatikko on 6-pykäläinen DSG eli kyseessä ei ole 'uusi' pienempi DSG7 (johon ei vaihdeta öljyjä eli ei 'ui' öljyssä eli se mikä on 'pienissä' bensa ja diesel koneissa) eikä vielä 'uudempi' DSG7 (johon vaihdetaan öljyt eli 'ui' öljyssä, käytössä Tiguanissa ja T5 GP:ssä).
Laatikoiden suosion myötä ongelmia toki on tullut esiin ja niistä on kirjoiteltu, mutta kukapa nyt kirjoittaisi siitä miten hyvin menee. Kirjoittelu yleensä keskittyy ongelmien kertaamiseen jne.
Neuvoja yleensä pyydetään kun on joku ongelma, ei silloin kun ongelmaa ei ole :)
Itsellä on kolmas DSG tällä hetkellä menossa ja yrittäjänä maksan ihan itse autot vaikka ne firman autoja ovatkin. En epäröisi DSG:tä ostaa nyt, on se sen verran mukava. Lähinnä auton ostossa on juuri se ongelma, ettei haluaisi enää ostaa muuta kuin DSG vaihteista autoa ja vieläkin kitsastelevat nelikon myymistä sen kanssa.

Ongelmia voi aina tulla, mutta yleensä ne pahimmat selviää takuuaikana.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Asterion

Itselleni tämä DSG7:n hankinta oli kieltämättä kovan pohdiskelun ja lueskelun paikka. Olihan kyseessä ihan omat rahat.  En ollut aikaisemmin omistanut tai edes ajanut DSG-vaihteistoa. Olin jopa kallistumassa valitsemaan manuaalin, koska alan palstoilta (varsinkin suomalaisilla saiteilla DSG:iden kestävyys on kyseenalaistettu. Vastaavaa painotusta en ole havainnut ulkomaisilla palstoilla) sai aika synkän kuvan DSG-vaihteiston kestävyydestä. Koeajettuani samasta Yetistä sekä manuaalin, että DSG:n, olin aivan myyty tuon DSG:n suhteen. Käytettävyys ja ajomukavuus oli niin paljon parempi kuin manuaalin kanssa.

Toki valintatilanteessa yhä tiedostin, että valitsemalla DSG:n, joudun ottamaan suuremman riskin paketin kestämisestä kuin waka wanha manuaalivaihteiston kanssa. Sehän tuntuu itsestäänselvältä kun katsoo demoja DSG:n toiminnasta ja näkee kuinka monimutkainen palapeli se on manuaaliin verrattuna. Pähkäilin kuitenkin, että ei kenelläkään valmistajalla ole varaa vuosi vuoden perään tuottaa markkinoille tavaraa, joka hajoaa helposti ja joka tulee asiakkaille kalliiksi. Muutenhan ne asiakkaat äänestäisi lompakollaan ja en voi uskoa, että VAG-konsernin myyntitaktiikka olisi tuollainen.

Nyt tällä omalla DSG7:lla on ajettu 3tkm ja rapiat. Minkäänlaisia oireita en ole toistaiseksi huomannut. Toki 3tkm on aivan liian vähän arvioimaan kestosta mitään. Lupaan ilmoitella tällä palstalla heti kun huomaan jotain erikoista, tosin olen päättänyt, että en aio käyttää päiviäni laatikon hajoamisen odottelun pelossa. Nautitaan niin kauan kuin vermeet kestää, katsotaan sitten ongelmia kohdatessa kuka maksaa ja mitä. Se on varma, että minulle ei riitä mikään 70/30% diili jos vaihteistossa tulee jotain korjattavaa alle 150tkm :)

Reneto

En ole vieläkään nähnyt mitään tilastoa siitä kuinka suuri prosentti DSG-vaihteisista autoista vaatii korjausta. Tietty kovaa valitusta asiasta on pidetty, mutta siihen riittää joku yksittäinen kovaääninen henkilö forumilla.

Superbin käyttötestissä (TM 6/10) 7-pykäläinen DSG halvaantui 50 tkm kieppeillä. Yksittäistapauksia juu, mutta en ihmettele että epäluulot vain kasvavat..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Sande - 29.08.10 - klo:14:05
Miten kaksoismassavauhtipyörä vaikuttaa moottorin tehoon tai taloudellisuuteen?

Olen antanut itseni ymmärtää että sen tehtävänä on vain vähentää moottorin värinöitä ja tasoittaa kytkimen kiinni ottamista.

Kaksoismassavauhtipyörän tehtävä on tosiaan suojata moottoria ja voimansiirtoa teräviltä vääntövärinöiltä. Teho ja taloudellisuus liittyy tähän niin, että ilman kaksoismassavauhtipyöriä nykyiset pienet tehokkaat moottorit eivät kestäisi kovinkaan kauaa. Nuo vääntövärinät kun eivät riko vain voimansiirtoa, ne repivät moottoria hajalle ihan samalla voimalla.

tuRboman

Niin, ymmärrän toki että nämä autofoorumit saa huonot jutut korostumaan kun niistä yleensä kirjoitetaan. Mutta kun teki hakua "DSG" niin tuli kyllä järkyttävän paljon ongelmia vastaan. Täällä foorumin gallupissa joka viidennellä oli ongelmia. Se on tosi paljon mun mielestä. Ja jokaiselle, jolle se sitruuna sattuu kohdalleen, se on viimeisenpäälle ärsyttävä kokemus.
Olin jo unohtunat, että myös TM:n testikulkineessa DSG teki tenät. Ei hyvää mainosta ollenkaan. Tosin takuut hoitui (tottakai) helposti ilman mutinoita. Tuohon jos ois saatavana jatkettu takuu, vaikka jotain hintaa vastaan niin ois hyvä juttu. Taikka toisaalta, tekisivät saman kuin Korealaiset. Jatketaan takuuta, kun laatu epäilyttää asiakkaita. Joku 5 vuotta / 100000km rahoittais kummasti mieltä, vai mitä?

Jatkoin vielä netissä kahlaamista ja kyllä niitä DSG ongelmia on muuallakin kuin suomessa. Esimerkiksi saksassa VW:n DSG tuotteiden kanssa tuntuu olleen rutkasti vaikeuksia. Siellä silti takuu asioissa myyjät pelaa varman päälle. Takuun jälkeen lähes poikkeuksetta korvataan ongelmat jos on alle 100tkm ajettu.

Uuden tekniikan kanssa tappelu on jokaiselle merkille tuttua. Ja uusi malli poikii aina, poikkeuksetta monenlaista ongelmaa. Tämä on valmistajilla varmaan tiedostettu ja siihen on jossain määrin varauduttukin. Mutta kun DSG:n ongelmat jatkuu vaikka laatikoita on myyty vuosia. Sitä ei voi oikein helposti hyväksyä.

Mutta en silti sano, etteikö DSG 4x4 ole houkuttava yhdistelmä. Ja varmasti aion koeajon merkeissä tutustua kyseiseen voimapakettiin. Mutta selkeästi alun innostus ylivertaisesta autosta (4x4 DSG Yeti) romahti pahasti kun lueskelin aikani näitä tarinoita.

Kiitos vain teille asiallisesta suhtautumisesta negatiivisiin ajatuksiini! Tätä ei joka foorumilta tavoita.
"All 4 The Driver"

the_raz

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.08.10 - klo:14:12
Vagarenalla on asiasta galluppi:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0

Tuon perusteella joka viidennellä on ollut vikaa.

En oikein jaksa uskoa että tuo galluppi tarkoittaa että joka 5 DSG-laatikko olisi viallinen. En kiellä ettei ongelmia olisi, mutta kuten joku jo mainitsi niin ongelmista pidetään paljon enemmän melua kun siitä asiasta joka toimii odotetulla tavalla. Eli voisi olettaa että ne joilla on ollut ongelmia aika herkästi kirjoittelevat niistä, mutta jos ei ole ollut ongelmia niin sitä ei tuoda esille. Suhtaudun siis hyvinkin gallupin absoluuttiseen tulokseen. Itselläni on DSG jolla ei ole ollut ongelmia (tosin ajettu vasta 4tkm), mutta en ole äänestänyt että se ei ole viallinen...

njs

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 29.08.10 - klo:11:45
Ei tuota kukaan täysjärkinen, omalla tienaamallaan rahalla, uskalla ostaa!

Kyllä näitä uskaltaa ostaa ihan omallakin rahalla, nyt toinen menossa. Ja ei tässä kauheasti vaihtoehtojakaan ole, kun ei ole valmis maksamaan sitä tavallisen automaatin tuomaa kulutuslisää, vastaavaa autoa ei löydy muilta merkeiltä (tässä hintaluokassa) ja tätä autoa ei muilla automaateilla saa.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

VAG!

aaaa

Qrmu

Kyllähän mekatroniikan voi korjata. Käytännössä se kuitenkin on kokonainen tietokone, eli vianmäärintä ja korjaaminen tulee paljon kalliimmaksi kuin koko paketin vaihto. Joku harrastelija voi muutaman yksittäisen mekatroniikan korjata, mutta ei siitä mitenkään tiliä pysty tekemään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy