Octavia Combi 1,4 TSI DSG Elegance

Aloittaja JariJ, 08.03.15 - klo:10:26

« edellinen - seuraava »

JariJ

Elikkäs...

7.3. tilattu Octavia, värinä Metal Grey. Lisävarusteita tarpeita täyttämään:

- Automaattinen pysäköintiavustin
- Irrotettava vetokoukku
- Irtokangasmatot
- Ratti vaihdeläpsyttimillä
- Sport-paketti
- Taitettava selkänoja etumatkustajan istuimessa.

Kaikille muille varusteille löytyy järkiperusteet, paitsi tuolle sport-paketille. En oikein tiedä, mitä tuollainen tavarankuljetusvaunu moisella tekee. Jopa tuo ratti on tuota sport-pakettia hyödyllisempi ( saa dsg:n käyttämään järkeviä kierroksia). Mutta olihan se halpa, niin tuli nyt sitten otettua. Ajo pääasiassa moottoritietä, joten ei tuolla paljoa kanttailla.

Lohkolämmittimen (lue säteilylämppäri) sisäpistokkeella otin myös. Taloyhtiölle maksetaan joka tapauksessa sähköstä, niin eipä ole tarvetta webastolle. Mahdollisesti ensi talvesta auto on jopa lämpimässä arkipäivät, eli siinäkin mielessä webaston käyttö olisi jäänyt vähäisemmäksi.

Nyt toivoisin toki niitä kokemuksia 18 tuuman nakeista ja sport-alustasta Octaviassa. Kulutus varmaa noussee jonkin verran, mutta lähteekö paikat hampaista?

Edit:

Menipä eilisiltana taas tuo tunti nopeasti ja viestin tallennusvaiheessa en ollutkaan enää kirjautunut sisälle. Yritetään nyt uudestaan.

https://www.flickr.com/photos/134498579@N02/shares/EWG9j7

https://www.flickr.com/photos/134498579@N02/shares/51Qz96

https://www.flickr.com/photos/134498579@N02/shares/Y91cM8

https://www.flickr.com/photos/134498579@N02/shares/QQqY9F



Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

JariJ

Lisätty varustelun lämmitettävä tuulilasi. Myyjäliikkeen asennettavaksi takaroiskeläpät, jotka asennettuna maksavat huimat 50 EUR.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

teholopa

#2
Lainaus käyttäjältä: JariJ - 08.03.15 - klo:10:26
Elikkäs...
Nyt toivoisin toki niitä kokemuksia 18 tuuman nakeista ja sport-alustasta Octaviassa. Kulutus varmaa noussee jonkin verran, mutta lähteekö paikat hampaista?

Näyttää hyvältä, huono ajaa.
Alusta on ok, mutta tuo 18" rengas liian matala. En tiedä sitten jos vaihtais 45 sarjan rennkaan mutta tuo 40 sarjalainen on aika karu. Ei vetele eikä temmo ratista, mutta meteliä pitää ja kun tuossa on jäykkä taka-akseli, niin pitää mielenkiintoista ääntä montuissa, kiskoissa yms muissa epätasaisuuksissa....

Jos nyt tilaisin, niin ottaisin erikseen 17" ja sportalustan vaikka maksaakin vähän enemmän kuin tuo paketti. Sunsetin tummennukset on kanssa vähän siinä ja siinä voisiko ne olla tummemmat. 

mutta nämähän on vain mielipiteitä. jokaisella omansa...




JariJ

Joo, vähän epäilyttää, että onko tuo 18 tuuman rengas mikään hyvä juttu. Sitä autoa kun ei ajaessaan valitettavasti näe, mutta melun kyllä kuulee.

Sinänsä täytyy katsoa, millainen tuo sunset oikein on. Nykyiseen tuli aikoinaan sellaiset mafia-tummennukset, että vaaleampi on parempi. Vaikka sitten ilman tummennuksia kokonaan. Ikkunat ovat yhtä mustat kuin black magic-väri. Kun vielä tummalla sisustalla, niin sisään ei näe (mikä on tietty hyvä asia), mutta vähän pienentää sisätiloja.

Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

JariJ

Alustava valmistusajankohta toukokuu. Myyjän kanssa alustavasti keskusteltiin tarjoustilanteessa siitä, että auton saisi heinäkuussa. Ainakin tällä hetkellä siis mennään aikataulussa, jopa edellä.

Noh, mikäs kiire tässä sinänsä on. Vanha toimii ja kilometrien karttuminen ei vähennä auton arvoa... Kuitenkin odottaminen on aina inhottavaa, mutta onneksi vaimo on opettanut tavoille tässäkin asiassa.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

JariJ

Tuli uutta tietoa auton valmistusajankohdasta. Nyt on kuulemma auton valmistuskuukausi kesäkuu. Viikosta ei tietty ollut mitään tietoa. Ilmeisesti siis ei oikeasti mitään tietoa siitä, milloin tuo kasataan.

Varmaankin saan viimeisen MY 2015 auton. Normaalia mäihää. Tai sitten menee puoli vuotta, kuten viimeksi. Sinänsä hassua, kun muut tuntuvat saavan Octaviansa hyvinkin nopeasti (2-3 kk).

Vanhaan vaihdoin kesärenkaat alle pääsiäisenä (jonkun mielestä viimeinkin...). Kyllähän tuo kesärenkaan pito on mainio talvirenkaisiin verrattuna sulalla asfaltilla. Vaihdettiin naapurin kanssa yhdessä (hän vaihtoi myös uudet palat ja levyt Alfansa takajarruihin). Olihan tuo ihan mukavaa puuhaa hienossa kelissä, eikä noihin toimenpiteisiin mennyt kuin reilut pari tuntia (renkaat molempiin autoihin ja alfaan tuo kevyt jarruremontti).
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

JariJ

Iliakset tilattu talvivanteiksi. Yksinkertaiset hoitaa ja 16-tuumaiset saa riittää talvirenkaille.

Mulla oli aikoinaan Saab 9-5:ssä 17-tuumaiset kesäkiekot (Aeron vanteilla) ja 15-tuumaiset talvipyörät. Siinä kun oli vakioalusta, niin kyllä ne 15-tuumaiset toimi paremmin...  Noissa kesärenkaissa oli kyllä hyvä pito, mutta korin liikehdintä (joka ei ollut siroa eikä eleganttia) tuntui varsin hassulta, kun rengas itse ei myötäillyt eikä liukunut lainkaan. Talvirenkaat ja auto tuntuivat olevan paremmin samaa paria. Mutta olihan se auto niin paljon paremman näköinen niillä aeron vanteilla.  :)

Vasta olen autoon kesärenkaat saanut alle ja talvivanteita tilailen. On tää hullun hommaa.

Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

JariJ

Hmmm...

Eipä ole vieläkään lukittunut tuotantoviikko. Edelleen tarjoavat kesäkuuta. Noh, toivottavasti on auto alla toisella kesälomajaksolla (heinäkuun puolesta välistä).

Vanhaan piti vielä tilata huolto toukokuun alkuun. Saavatpa sitten "vasta huolletun" auton vaihtoautorivistöön. Nyt en viitsinyt ottaa jarrujen herkistelyä tms. ylimääräisiä juttuja tuohon mukaan. Ihan perushuolto (90 tkm) n. 400 EUR.

Joillakin on ilmeisesti tuo tuotantoviikko ilmeisesti tullut suurinpiirtein puskan takaa? Eli tuotantoviikko ei ole ollut lukittunut, mutta auto on jollain ilveellä tullut linjalta ulos ilman erityistä tietoa valmistumisajasta. Vai muistankohan vaan väärin, eli toiveajattelua.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

isoville

Mä tilasin omani 27.1. eikä vieläkään ole tuotantoviikko lukittunut. Maahantuojan mukaan tekevät tehtaalla jo MY16 mallia ja siksi toimitukset viivästyy.

JariJ

Lainaus käyttäjältä: isoville - 24.04.15 - klo:08:37
Mä tilasin omani 27.1. eikä vieläkään ole tuotantoviikko lukittunut. Maahantuojan mukaan tekevät tehtaalla jo MY16 mallia ja siksi toimitukset viivästyy.

Mikäli tämä pitää paikkansa, niin tuohan on hyvä uutinen. En siis saakaan viimeistä valmistettua MY15 autoa...

Sinänsä olisi hyvä tietää, mitä uudistuksia mallivuoden vaihdos tuo. Tuskin kuitenkaan mitään merkittävää, mutta esim. MirrorLink-mahdollisuus olisi ollut hyvä tietää tilattaessa, mikäli on tulossa.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

clacson

Lainaus käyttäjältä: JariJ - 24.04.15 - klo:09:28
Mikäli tämä pitää paikkansa, niin tuohan on hyvä uutinen. En siis saakaan viimeistä valmistettua MY15 autoa...

Sinänsä olisi hyvä tietää, mitä uudistuksia mallivuoden vaihdos tuo. Tuskin kuitenkaan mitään merkittävää, mutta esim. MirrorLink-mahdollisuus olisi ollut hyvä tietää tilattaessa, mikäli on tulossa.
Jos MY16 on jo tuotannossa, niin muutokset pitäisi silloin jo olla maahantuojalla tiedossa, koska asiakkaalla tulisi olla mahdollisuus vaikuttaa maksullisiin optioihin. Noita kun on yleensä melko vaikea saada jälkikäteen. Tsekin hinnastossa SmartLink (MirrorLink, Apple CarPlay ja Android Car) kustantaa n. 125 â,¬.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Ocutj

MY16 tuotanto alkaa viikosta 22. Jonkin verran muutoksia, mm. Elegance muuttuu Styleksi.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 24.04.15 - klo:22:34
MY16 tuotanto alkaa viikosta 22. Jonkin verran muutoksia, mm. Elegance muuttuu Styleksi.
Siis tyylikkyys poistuu Octavian mallistosta?  :'(
Suosikkiauton monenkirjavalle ostajajoukolle sopiikin paremmin vain tyyli kunkin oman mieltymyksen jatkeeksi. Suomalaiseen mallistoon soisi saatavan myös tuon tuoreen kunnianhimon eli Fresh Ambition.
Keski-Euroopassa tarjoslla on myös painos (Edition), jolla juhlistetaan Skodan 120 vuotta autonvalmistajana.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Ocutj

#13
Tuo Edition-malli tulee myös tänne. Ja uuteen 6,5" Boleroon tulee valikkokieleksi myös Suomi sekä SmarLink. Monitoimiratti on uudenlainen ja 1.4 TSI-moottorista tulee 150 hp versio. En tiedä tuleeko ACT siihen.

lapazu

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 26.04.15 - klo:22:48
Tuo Edition-malli tulee myös tänne. Ja uuteen 6,5" Boleroon tulee valikkokieleksi myös Suomi sekä SmarLink. Monitoimiratti on uudenlainen ja 1.4 TSI-moottorista tulee 150 hp versio. En tiedä tuleeko ACT siihen.

Tulevatko nämä jo my16 Elegance varusteisiin autoihin?
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

JariJ

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 26.04.15 - klo:22:48
Tuo Edition-malli tulee myös tänne. Ja uuteen 6,5" Boleroon tulee valikkokieleksi myös Suomi sekä SmarLink. Monitoimiratti on uudenlainen ja 1.4 TSI-moottorista tulee 150 hp versio. En tiedä tuleeko ACT siihen.

Ilman ACT:tä toki olisi parempi. Olenkin odottanut tuota 150 hp versiota 1.4 TSI:stä Octaviaan.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 26.04.15 - klo:22:48
Tuo Edition-malli tulee myös tänne. Ja uuteen 6,5" Boleroon tulee valikkokieleksi myös Suomi sekä SmarLink. Monitoimiratti on uudenlainen ja 1.4 TSI-moottorista tulee 150 hp versio. En tiedä tuleeko ACT siihen.

Jos sinulla on näitä ennakkotietoja niin mene ihmeessä sanomaan yleiseen Ocu ketjuunkin. Tosin tänäänhän niiden uusien hinnastojen pitäisi vissiin tulla?

Tuleeko Boleron mukana oikeasti muka Android Autokin? Se olisi kyllä hiton kova juttu jo... Mitä tuo 120 edition mallisto ulkomailla sisältää? Suomen Elegance on kyllä jo niin kovin hyvin varusteltu, että paremmalla varustelullahan se on jo L&K tasoa lähellä...

JariJ

Tällä hetkellä status on vko 22. Toivottavasti siis tulee se MY-16, etteivät veivaa sitä nyt sitten yllättäen aikaisemmaksi.

Moottorin piristyksen ja Smartlinkin lisäksi ei muuta muutosta autoon siis kuitenkaan olisi tulossa.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

JariJ

Lainaus käyttäjältä: JariJ - 30.04.15 - klo:09:26
Tällä hetkellä status on vko 22. Toivottavasti siis tulee se MY-16, etteivät veivaa sitä nyt sitten yllättäen aikaisemmaksi.

Moottorin piristyksen ja Smartlinkin lisäksi ei muuta muutosta autoon siis kuitenkaan olisi tulossa.

Nyt tuli tieto, että valmistusajankohdaksi on vahvistettu vko 23. Varmistui siis  MY-16. Juuri olin katsomassa vielä lisävarustelistaa, mutta tuo on nyt turhaa. Tulee mikä tilattu.

Onneksi autokuumetta hieman helpottaa se, että ollaan käyty katsomassa vaimolle autoa. Vaimo on istunut vieressä, kun olen itse ajanut. Tuntee kyllä hyvin omat fiilikseni, eli ilmeisesti on istunut tarpeeksi kyydissä.

Hän on niin ihastunut Fiat 500:n, että muuta ei ilmeisesti voi hommata (tämä ihastuminen on viime kesän Italian reissun peruja). Tosin tänään on Opel Corsa huollon sijaisautona ja siitä piti kyydissä ollessaan (niin pidin itsekin ohjauksen ja tuntuman suhteen). Moottori tosin on kiusattavaa mallia, eli kierroksia täytyy käyttää paljon esim. moottoritien liittymässä.

Noh, noille koeajokokemusille löytyy oma ketjunsa. Täytynee noita kirjoitella, mikäli jotain oikeasti kiinnostavaa tulee alle.   
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

JariJ

No niin. Auto on tuotannossa. Myyjä ei vielä lähtenyt arvailemaan toimituspäivää, mutta eiköhän tuokin selviä lähiaikoina.

Tällä kertaa myyjän tiedotus auton tilauksen tapahtumista on ollut vähintäänkin hyvällä tasolla. Edellisellä kerralla itse soittamalla sain selville, että auto on tuotannossa. Olin jo valmistautunut perumaan tilauksen, kun mitään ei kuulunut ja auto oli muutenkin reilusti sovitusta myöhässä.

Nyt vaan odotellaan, että valmistuu ja tulee Suomeen. Ennen toista kesälomajaksoa sen kuitenkin saa alle.

Nano Guard tulee pintaan ennen luovutusta.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

JariJ

Auto odottaa tehtaalla kuljetusta Suomeen. Myyjä veikkasi alustavasti luovutusta 20.7. alkavalle viikolle. Menisi ensimmäinen lomaviikko vielä vanhan auton puikoissa, mutta toisaalta lomalla on hyvää aikaa hakea se auto. Ilamisia kilometrejähän noi tietty sitten vanhalla on, jos tulee joku reissu tehtyä silloin ensimmäisellä lomaviikolla.

Joka tapauksessa auto on siis otsikosta poiketen mallia Style ja MY-16. Täytyy käydä tilaussopimuskin kirjoittamassa tästä syystä uusiksi etukäteen. Koska osa ruksituista lisävarusteista onkin jo vakiona, saattaa hintakin hieman pudota. Saa nähdä sitten... Lähtöhinnassahan ei suurta eroa ollut, vaikka varusteita tulikin lisää.   
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

JariJ

Kävin alkuviikosta allekirjoittamassa uuden tilaussopimuksen. Pientä säätöä oli hinnassa, mutta puhutaan satasista, ei tonneista. Myyjä lupaili toimitusta edelleen tuonne heinäkuun jälkimmäiselle puoliskolle.

Nyt on alkanut pähkäily sopivasta puhelimesta. Nykyinen ei ole yhteensopiva Mirrorlink 1.1:n kanssa (S3 4G). Itselläni ei ole ollut tapana laittaa puhelimeen "älyttömiä" summia, vaan olen ostanut (myös) puhelimen "tarvitsemieni" ominaisuuksien perusteella.

Nyt siis "tarvitsen" Mirrorlink 1.1 yhteensopivan puhelimen aivan välttämättä... Tässä vaiheessa puhelimien hintahaarukka pyörisi 500-700 Euron välillä. 500 Euroa maksaisi Z3, S5 ja A7. 700 Eurolla saisi G4:n ja Note4:n. Samsungin puolesta puhuisi se, että mulla on kaksi tablettia ja puhelinta, joissa on Samsungin käyttöliittymä. Toisaalta Samsungia vastaan puhuu se, että mulla on tälläkin hetkellä neljä laitetta, joissa on tuo Touchwiz. Olisiko tuo jo nähty?

Vaatimus siis Mirrorlink 1.1. Täytyy pähkäillä...     
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

vws

Lainaus käyttäjältä: JariJ - 11.06.15 - klo:11:20
Itselläni ei ole ollut tapana laittaa puhelimeen "älyttömiä" summia, vaan olen ostanut (myös) puhelimen "tarvitsemieni" ominaisuuksien perusteella.

Tässä vaiheessa puhelimien hintahaarukka pyörisi 500-700 Euron välillä...

Täysin OT:
Kaikki on niin suhteellista, itselleni älytön summa puhelimesta on jo 500 euroa; puhumattakaan että olisi vielä enemmän  :)
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

JariJ

Lainaus käyttäjältä: vws - 12.06.15 - klo:08:31
Täysin OT:
Kaikki on niin suhteellista, itselleni älytön summa puhelimesta on jo 500 euroa; puhumattakaan että olisi vielä enemmän  :)

Ilmaisin itseäni vähän kehnosti. Tällä kertaa siis joudun sijoittamaan puhelimeen normaalia enemmän, koska minun on välttämättä saatava käyttöön auton tarjoamat uudet ominaisuudet. Tähän asti olen tyytynyt esim. markkinoilta poistuviin malleihin,  jotka ovat huomattavasti halvempia, mutta joissa on lähes samat ominaisuudet kuin uudessa mallissa.

Olen edelleenkin sitä mieltä, että 500 Euroa puhelimeen on rahan haaskausta. Tällä kertaa sillä tosin korvataan esim.  navigaattori autosta, jolloin hinta ei ehkä olekaan paha.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

Devl

#24
Auto on siis MY16, joten Style varustelussa pitäisi tulla Boleron mukana Smartlink. Smartlinkin avulla saat autoon Android Auto:n, joka on parempi kuin tuo Mirrorlink kötöstys.

Smartlink merkattu hinnastossa vakiovarusteeksi Style varustelussa.

Devl


clacson

Lainaus käyttäjältä: Devl - 12.06.15 - klo:12:44
Auto on siis MY16, joten Style varustelussa pitäisi tulla Boleron mukana Smartlink. Smartlinkin avulla saat autoon Android Auto:n, joka on parempi kuin tuo Mirrorlink kötöstys.

Smartlink merkattu hinnastossa vakiovarusteeksi Style varustelussa.
Android Auto toistaiseksi rajoittaa, koska se on tuettu.vain Lollipop 5.x-puhelimissa.
Täysin varma valinta taitaa olla vain Nexus 6.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

JariJ

No niin... Auton luovutus ensi viikolla (1.7.). Puhelinkin on hommattu, eli ehkä ensi viikolla jo ehtii saada ensikosketuksia Android autostakin.

CO2-arvo oli noussut (syynä lienevät 18-tuuman renkaat), eli hinta nousee vielä 190 â,¬. No meneepähän valtion rahareikien paikkaamiseen tuokin summa.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

JariJ

Auto haettu keskiviikkona iltapäivällä. Nyt mittarissa karvan alle 500 km. Kyllähän tolla ajelee, mutta ei tuo sporttialusta ja 18 tuuman vanteilla olevat matalat renkaat tuo sellaista luottoa, jota ajattelin (kallistelee jonkin verran). Vanha oli tuttu ja turvallinen ja siitä tiesi mihin se pystyy. Nopeusrajoituksia toki noudatan, mutta mutkateillä olen käynyt kokeilemassa.

Ohjaus ei ole ihan yhtä hyvä kuin 2-koppaisessa, mutta ei siinä varsinaisesti ole vikaa. Sport-asento on valikoitunut päälle ihan jatkuvaksi käyttöasennoksi tuolta mode-valinnasta. Siinä ohjaus tuntuu parhaalta.

Moottori lämpenee todella nopeasti, mistä syystä esim. työmatkakulutus näyttäisi olevan muutaman desin alhaisempi kuin vanhalla. Menee siis vähän reilummin alle kuuden litran sadalla kilometrillä. Vanha vertyi kilometrien myötä ja sillä pääsi tankillisen 5,75 l/100 km viimeisinä aikoina kesällä. Talvella vähän päälle kuusi. Nämä siis mitattu tankkauksista. Tässä on vasta ensimmäinen tankkaus tehty, joten tuo kulutustieto on siis tietokoneesta.

Android Auto toimii! En kokeillut muuta kuin Google Mapsia, mutta hyvin näkyy näytöllä. Android Auton perusnäytöllä näkyy sää ja matka-aika kotiin (sekä liikennetilanne ilmeisestikin nopeinta reittiä), jos ei mitään sovellusta ole valittu. Ensimäinen käynnistys konffauksineen kesti alle kolme minuuttia, kun Androidautoapp oli valmiiksi asennettu.

Lisään hetken päästä kuvia tuonne aloitusviestiin. Nämä kuvat ovat pelkästään ulkoa. Lisään kuvia tuosta Android Autosta, kunhan otan kuvia auton sisältä.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: JariJ - 03.07.15 - klo:22:17
Android Auto toimii! En kokeillut muuta kuin Google Mapsia, mutta hyvin näkyy näytöllä. Android Auton perusnäytöllä näkyy sää ja matka-aika kotiin (sekä liikennetilanne ilmeisestikin nopeinta reittiä), jos ei mitään sovellusta ole valittu. Ensimäinen käynnistys konffauksineen kesti alle kolme minuuttia, kun Androidautoapp oli valmiiksi asennettu.

Lisään hetken päästä kuvia tuonne aloitusviestiin. Nämä kuvat ovat pelkästään ulkoa. Lisään kuvia tuosta Android Autosta, kunhan otan kuvia auton sisältä.

Onnittelut uudesta autosta! Itse olen Magic Black LB:ä aikonut, mutta tuo Metal Grey kyllä näyttää myöskin aika makealta väriltä...

Mites Android Auton kanssa muuten musan kuuntelu? Viitsitkö kokeilla, saako musiikin kuulumaan vaikka SD:kortilta vaikka navia käyttäisikin? Itselläni on tapana kuunnella auton musat aina paikalliselta medialta, eikä odotella puhelimen bluetoothin tai muun yhdistämistä joka kerta... Kuvat Android Autosta ja muutenkin suomen kielisestä ajotietokoneesta kyllä kiinnostavat...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy