Sekalaisia pikkujuttuja Superbissa

Aloittaja VAG!, 23.08.10 - klo:23:33

« edellinen - seuraava »

Markku J

Minä kehtaisin oikein hyvin ajella tuolla, mutta Superb on minulle liian iso. Itselläni ei ole pienintäkään ennakkoluuloa tms. asennetta Skodan suuntaan. Sen verran hieno auto oli minun ex-Ocu RS. Parempi kuin VW:t laatuvaikutelmaltaan.

VAG!

Veikkaisin, että 3.6:sen verollinen myynti jää tämän veromuutoksen johdosta muutamiin kappaleisiin vuodessa. Eihän sitä ennenkään paljoa ole myyty, mutta nyt verot tekevät liian paljon hallaa hinnalle kilpailijoihin nähden.

JeanC

Kyllähän tuo minullekkin kelpaisi  8)
Pakko vetää Johtotähti tähän mukaan, vaikka painiikin ihan eri sarjassa. Ei herneitä  :-*
35kâ,¬ lisää niin saisi E -sarjan farkun 300 BE A T 4Matic samoilla hilppeillä mitä superbissa on...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 10.03.12 - klo:21:06
Hävytöntä, kuka kehtaisi tuollaisella ajaa  :D
Hatun nosto eräälle arenalaiselle  ;)

Tarkoitit kai eräille? Onhan näitä mahtimoottoreita useampikin arenalla ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

savolaiskollega

Vaikka suuperi hyvä auto onkin niin täytyy olla täysi lahopää jos menee ja maksaa siitä 70 donitsia. Haloo !!! :o

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.03.12 - klo:21:33
Tarkoitit kai eräille? Onhan näitä mahtimoottoreita useampikin arenalla ;)
L&K Combeja ei taida olla kuin yksi ja taitaa olla vielä matkalla

mla

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 10.03.12 - klo:21:48
Vaikka suuperi hyvä auto onkin niin täytyy olla täysi lahopää jos menee ja maksaa siitä 70 donitsia. Haloo !!! :o

Niin no kannattaako yleensäkään mistään autosta maksaa noin paljoa :o
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

SNG

LainaaVaikka suuperi hyvä auto onkin niin täytyy olla täysi lahopää jos menee ja maksaa siitä 70 donitsia. Haloo !!

LainaaNiin no kannattaako yleensäkään mistään autosta maksaa noin paljoa

Niinpä. Omana mittapuunani pitämäni biimeri 520d buzz farkku "vain" 54kEUR. 

JeanC

Lainaus käyttäjältä: SNG - 10.03.12 - klo:22:13
Niinpä. Omana mittapuunani pitämäni biimeri 520d buzz farkku "vain" 54kEUR. 

Mites ne varusteet ja se teho  ::)

SNG

LainaaMites ne varusteet ja se teho

Hyvä pointti jälleen ;-)

Joidenkin mielestä ainut vika on merkki. Mutta niinkuin sanoit verollisena 1.4. alkaen kynnys isolohkoskodan ostoon voi muodostua aika korkeaksi. Varsinkin L&K:na olisi kyllä jokseenkin täydellinen auto!

Mutta miksi 70kEUR. Kysykääpä Jygältä ja Jutalta.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 10.03.12 - klo:22:17
Mites ne varusteet ja se teho  ::)
Tuohon voisi sanoa että skodasta ei bemarin tasoista saa vaikka kullalla päällystäisi. Eli jos 70 donaa autoon pistää niin sitten mieluummin 525dA 4wd farkku perusvarustein.... :)

JS83

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 11.03.12 - klo:09:27
Tuohon voisi sanoa että skodasta ei bemarin tasoista saa vaikka kullalla päällystäisi. Eli jos 70 donaa autoon pistää niin sitten mieluummin 525dA 4wd farkku perusvarustein.... :)

Mitä tarkoitat bemarin tasoista lauseella? Laadukkaampi? Parempi ajaa? Tekniikaltaan luotettavampi? Paremmat varusteet? Paremmin saa p**lua?

Itse olen ajanut työkseeni molempia ja jos pitäisi valita kummalla sitä työtä pitäisi tehdä niin ehdottomasti superb!

Ja jos testeihin on katsomista niin paremminhan se skoda on pärjännyt niissä...

Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 11.03.12 - klo:10:44
Mitä tarkoitat bemarin tasoista lauseella? Laadukkaampi? Parempi ajaa? Tekniikaltaan luotettavampi? Paremmat varusteet? Paremmin saa p**lua?

Itse olen ajanut työkseeni molempia ja jos pitäisi valita kummalla sitä työtä pitäisi tehdä niin ehdottomasti superb!

Ja jos testeihin on katsomista niin paremminhan se skoda on pärjännyt niissä...

Jauhelihasta nyt ei sisäfilettä saa vaikka kuinka tuunaisi. Kyllä jämpti on näin. Ja en todellakaan haluaisi olla se autokauppias jolle 2-3 vuoden päästä tuodaan suht vähän ajettua superbia josta pitäisi vielä 50 tonnia rahaakin antaa ja saada.... ;D

Kynäkauppias

On kyllä erikoinen kommentti jos tosiaan olet molempia työksesi ajanut. Bmw:n sport/comfort penkit ovat sellainen juttu jota ei skodaan saa ja niiden ansiosta ainakaan minun ei tarvitse kärsiä jatkuvista pohjekivuista, eikä selkäsäryistä.

Laadukkuus on sitten toinen juttu. Meikäläisen superbissa ei sound systemin kaiutin pysynyt kuskin puolen ovessa kiinni, kerran se vaihdettiin ja ei tilanne siitä kummennut kuin hetkeksi. Minun täytyi oikeasti tukkia kynä oven ja kojelaudan väliin että sain resonoinnin lakkaamaan. Bmw:ssä tällaista ongelmaa ei esiinny edes hifi-prolla josta irtoaa mekkalaa huomattavasti sound systemiä enemmän. Sama homma oikeastaan kaikessa muussa, bmw on piirun verran edessä.

Hienohan se elegance superb oli uutena, mutta ajan kanssa selvisi kyllä miksi se on audia ja bemua halvempi. Joskaan tuon V6 version kanssa ei enää voi puhua edukkaasta.
Tuleva vulvumies.

JS83

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 11.03.12 - klo:11:04
Jauhelihasta nyt ei sisäfilettä saa vaikka kuinka tuunaisi. Kyllä jämpti on näin. Ja en todellakaan haluaisi olla se autokauppias jolle 2-3 vuoden päästä tuodaan suht vähän ajettua superbia josta pitäisi vielä 50 tonnia rahaakin antaa ja saada.... ;D

En minäkään haluaisin olla tuossa tilanteessa autokauppias enkä todellakaan maksaisi mistään autosta 70k saati käytetystä 50k.
Eli tarkoitatko sitä, että bemari on laadukkaampi koska se pitää mielestäsi hinnan paremmin? Vikoja varmasti tulee molempiin autoihin. Kyseiseen bemariin vaihdettiin moottori 13tkm kohdalla.

Ja ihan vaan tiedoksi, kummastakaan autosta ei saa 3 vuotiaana 50k vaikka kilometrejä ei tulisi yhtään!

Ja lisättäköön vielä sen verran, että kummankaan auton ostoa ei pysty järjellä perustelemaan...

JS83

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 11.03.12 - klo:11:13
On kyllä erikoinen kommentti jos tosiaan olet molempia työksesi ajanut. Bmw:n sport/comfort penkit ovat sellainen juttu jota ei skodaan saa ja niiden ansiosta ainakaan minun ei tarvitse kärsiä jatkuvista pohjekivuista, eikä selkäsäryistä.

En tarkoittanut kommentillani, että olen juuri kyseisillä moottoreilla olevilla autoilla työtä tehnyt. Saman mallisilla autoilla olen ajanut kummallakin paljon. Yhteensä n. 300tkm. (annoin ymmärtää väärin, sorry) Kyseisessä bemarissa oli juurikin nuo sprottijakkarat mutta itse jäin kaipaamaan ristiselän tukea mitä siitä ei löytynyt! Skodan penkin alaosa taas saisi olla muotoilultaan hieman leveämpi meikäläisen persuuksille. Molempiin autoihin saa halutessa regarot jos se siitä on kiinni.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 11.03.12 - klo:11:17
En minäkään haluaisin olla tuossa tilanteessa autokauppias enkä todellakaan maksaisi mistään autosta 70k saati käytetystä 50k.
Eli tarkoitatko sitä, että bemari on laadukkaampi koska se pitää mielestäsi hinnan paremmin? Vikoja varmasti tulee molempiin autoihin. Kyseiseen bemariin vaihdettiin moottori 13tkm kohdalla.

Ja ihan vaan tiedoksi, kummastakaan autosta ei saa 3 vuotiaana 50k vaikka kilometrejä ei tulisi yhtään!

Ja lisättäköön vielä sen verran, että kummankaan auton ostoa ei pysty järjellä perustelemaan...

Bemussa on astetta ja parikin parempi laatuVAIKUTELMA ja se on se joka erottaa. Ja jos 3 vuotta vanha edellä mainitsemani bemu ja skoda viedään vaihtoon niin syön hatullisen paskaa jos bemusta ei saa selkeästi parempaa hyvitystä. Kuten sanottua skoda on hyvä auto omassa luokassaan mutta turha siitä on mitään rollssia yrittää väsätä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 11.03.12 - klo:12:36
Bemussa on astetta ja parikin parempi laatuVAIKUTELMA ja se on se joka erottaa. Ja jos 3 vuotta vanha edellä mainitsemani bemu ja skoda viedään vaihtoon niin syön hatullisen paskaa jos bemusta ei saa selkeästi parempaa hyvitystä. Kuten sanottua skoda on hyvä auto omassa luokassaan mutta turha siitä on mitään rollssia yrittää väsätä.

Eikä asia minulle mitenkään kuulu, mutta tapani mukaan kommentoin kuitenkin... Eli olen myös nähnyt ja ollut jopa kyydissäkin 100tkm ajetussa 5:s bemarissa(uusinta koppaa) ja 100tkm ajetussa Superbissa.. Ja kyllä se joku juttu näkyy siinä toisessa noista  8)

SNG

Komppaan tällä kertaa ;-)

5-series bemu edustaa itselle sitä täällä kuulutettua premiumia joka näkyy ja tuntuu etenkin kun auto useamman vuoden ikäinen.
Itse tuli oltua viime kesänä kyydissä kälyn 160tkm ajetussa M3:ssa ja ajeltua jonkin verran itsekin. Uskomattoman timmissä kuosissa auto oli pysynyt. Vaihtoi STI subaruun, joka on erilailla hieno ja räyhä, muttei todellakaan premium.

Mutta jos tehovaade on luokkaa 250hp+ nelivedolla ja täyteläisellä varustelulla, niin sitten bemun hinta kyllä taitaa karata ihan eri svääreihin kuin luokkaan 70kEUR.

JS83

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 11.03.12 - klo:12:36

Ei nyt kannata vielä hirveästi mainostaa tuota kakin syöntiä koska esim. polttoaineen hinnankehitykseen tulee seuraavan 3 vuoden aikana suuria muutoksia. Joten voi olla hyvinkin, että bensakoneet pitävät arvonsa paremmin.

Taksiliiton ja liikenneministeriön arvio polttoaineen tulevista hinnoista vuonna 2018 ovat seuraavat:

Bensa 1.90â,¬/l
Diesel 2.20â,¬/l

Eli tähän suuntaan ollaan valitettavasti menossa...

Ja muutenkaan kyseiset autot eivät ole järkevällä tasolla vertailukelpoisia (moottori, varustelu) Pitäisi verrata diesel vs diesel ja suht samoilla varusteilla.

Karvis

Palataampa aiheeseen eikä jatketa tätä iänikuista vääntöä tässä ketjussa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Skula

Kohta Skodalla murretaan jo Maybachia nurin!

Luotto omaansa on tärkeä asia! ;D

Sori Karvis tää on vaan niin hauskaa  :D

JS83

Lainaus käyttäjältä: skula - 11.03.12 - klo:13:37
Kohta Skodalla murretaan jo Maybachia nurin!

Luotto omaansa on tärkeä asia! ;D

Sori Karvis tää on vaan niin hauskaa  :D

No ei varmasti Maybachia nurin saada laatuvaikutelmassa ikinä, eikä pidäkkään saada. Mutta toisaalta jos taas vertaa hinta/laatusuhdetta niin Skoda voittaa Maybachin 100-0. BMW-Skoda laadussa taas ei ole aivan niin suurta eroa...

Hauska sinäänsä, että sinä vertaat jo Maybachiin. Onko se BMW:stä seuraava ylös päin?

Mukavahan tässä on jakaa mielipiteitä ja vängätä vaikka ei taida ihan oikea ketju siihen ollakkaan ;)

Skula

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 11.03.12 - klo:14:03
No ei varmasti Maybachia nurin saada laatuvaikutelmassa ikinä, eikä pidäkkään saada. Mutta toisaalta jos taas vertaa hinta/laatusuhdetta niin Skoda voittaa Maybachin 100-0. BMW-Skoda laadussa taas ei ole aivan niin suurta eroa...

Hei hei! HEI!

Etua Skodalla piti bemariin nähden olla tuntuvasti! Ã,,läs nyt vaatimattomuustele siellä!

JS83

Lainaus käyttäjältä: skula - 11.03.12 - klo:12:42
Eikä asia minulle mitenkään kuulu, mutta tapani mukaan kommentoin kuitenkin... Eli olen myös nähnyt ja ollut jopa kyydissäkin 100tkm ajetussa 5:s bemarissa(uusinta koppaa) ja 100tkm ajetussa Superbissa.. Ja kyllä se joku juttu näkyy siinä toisessa noista  8)

Tämä kommentti jäikin huomaamatta. Itse ajan työkseni taksia (renkinä vielä 1.4 saakka, sitten oma yritys)

Pääsääntöisesti ajan tällä hetkellä 120tkm ajettua BMW 520D automaatti sporttijakkaroilla ja 198tkm Skoda Superb 2.0TDI 170hv DSG Elegancea. Myös muita "taksi kokoluokan" autoja olen ajanut paljon. Noista paljon mukavampi ja todellakin helpompi auto ajaa on Superb. BMW:hen on vaihdettu kertaalleen moottori ja vaihdelaatikko. Skodaan kaksoismassavauhtipyörän keskittäjä, laturi sekä kuljettajan ovenkahvan mekanismi. BMW on astetta hiljaisempi mitä Skoda. Skodassa taas ei ole IKINÃ,, tarvinnut liikutella etupenkkejä edes takaisin miettiäkseen mahtuuko asiakas taka/etupenkille kun taas BMW:ssä sitä saa tehdä lähes joka toisen kyydin välein. Myös jyrkistä mutkista ulos tultaessa Skodan ratista ei tarvitse kuin päästää irti, että keskittää takaisin. BMW:n rattia joutuu taas veivaamaan molempiin suuntiin. Molemmissa autoissa hyvät sekä huonot puolet. Varusteista en viitsi edes mainita koska niitä ei BMW:ssä ole juuri nimeksikään...

JS83

Lainaus käyttäjältä: skula - 11.03.12 - klo:14:15

Etua Skodalla piti bemariin nähden olla tuntuvasti! Ã,,läs nyt vaatimattomuustele siellä!
'

Missä minä niin olen väittänyt? Väitän vaan sitä, että BMW ei ole yhtään sen laadukkaampi auto kuin Skodan Superb elegance...

Skula

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 11.03.12 - klo:14:19
BMW ei ole yhtään sen laadukkaampi auto kuin Skodan Superb elegance...

Tämä summaa koko keskustelun. Tähän on oikein hyvä päättää  ;D

3.6 V6

Sellaista pikkujuttua kyselisin, että ymmärtääkö bolero minkään leffaformaatin päälle?

VAG!

Veromuutoksesta vielä yksi aika konkreettinen esimerkki. 530iA:n perusauto (businesta ei saatavilla) maksaa 70 500 ja kallein Superb kustantaa 70 600. Bemussa on autoveroa 20 900, kun Skodassa veroa on 27 700. Molemmat siis bensoja ja tehot 200 & 191 kW.

Tuollainen seitsemän tonnin "tasoitus" hinnassa murentaa aika tehokkaasti Skodan hintaetua tässä vertailussa. Samanlaista muutosta ei tapahtunut järkimoottoreissa, joten sinänsä aika mitätön muutos kokonaisuutta ajatellen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy