6R 1,2 tsi:n jakoketju

Aloittaja PoloPunainen, 14.08.10 - klo:14:05

« edellinen - seuraava »

PoloPunainen

Moikka,

Sain tuollaisen Kuninkaanmäen varastossa olleen viisovisen Comfortin viime tiistaina.

Hyvä auto,katsoo miltä kantilta tahansa.

Tietääkö kukaan jakoketjun vaihtoväliä kun unohdin kysyä sitä.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Pölö 1,2 TSI - 14.08.10 - klo:14:05

Tietääkö kukaan jakoketjun vaihtoväliä kun unohdin kysyä sitä.

Jakoketjua ei tarvitse vaihtaa.

PS. Katsoppa manuaalinivaskan huoltokirjaosiota, sieltä löytyy vaihtovälejä eri asioille. Ellei sitten uusimmissa ole tapahtunut huoltokirjan sisällössä muutosta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

eGetin

Tarvitseehan se joskus vaihtaa mutta tuskin ainakaan ekojen 200tkm aikana, luultavasti menee melko pitkälle sillä alkuperäisellä ketjulla. Vaihto on sitten kun alkaa kuulumaan ääniä, mutta veikkaanpa että auto on ehtinyt siihen mennessä vaihtamaan omistajaa jo pariin otteeseen.

Karvis

Ei sille ketjulle vaihtoväliä ole ilmoitettu, senhän on tarkoitus kestää moottorin iän.
200:n diesel mersuihin vaihtelevat ketjuja ~500tkm ajettuna, alkaa jo senverran rallattamaan ettei kuulosta enään kauniilta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

eGetin

Eikös niillä pitänyt päästä väh. miljoona kilsaa ilman mitään huoltoja? :D

PoloPunainen

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 14.08.10 - klo:14:34
Jakoketjua ei tarvitse vaihtaa.

PS. Katsoppa manuaalinivaskan huoltokirjaosiota, sieltä löytyy vaihtovälejä eri asioille. Ellei sitten uusimmissa ole tapahtunut huoltokirjan sisällössä muutosta.

Huoltovihon sivulla 12 mainitaan jakohihnan vaihto 210 tkm paikkeilla,mutta koko vihossa ei ole sanaakaan ketjusta.

No,kyselen sitä huollosta ensi torstaina kun noi päiväajovalot ohjelmoidaan siten,että takavalotkin toimivat samanaikaisesti.


Bisti

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 15.08.10 - klo:00:03
Eikös niillä pitänyt päästä väh. miljoona kilsaa ilman mitään huoltoja? :D

kori lahoaa ympäriltä ennen kuin moottori hajoaa...
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW ID.4 Pro Performance 150kW 2021
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20 (ex)
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Skofabisti - 15.08.10 - klo:01:00
kori lahoaa ympäriltä ennen kuin moottori hajoaa...
Eiköhän se nykyään mene ihan toistepäin  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Der Mann.

#8
Tuo ketjullisuus oli muuten yksi (pieni) syy, miksi itse päädyin juuri 1,2 TSI -pataan. Alentaa mukavasti huoltokustannuksia, nykyisessä kulkineessa kun pitää 90 tkm välein teettää 500e maksava hihnan vaihto.

Tai siis en minä itse sinne pataan päätynyt...  ;D

Lainaus käyttäjältä: Pölö 1,2 TSI - 15.08.10 - klo:00:46
No,kyselen sitä huollosta ensi torstaina kun noi päiväajovalot ohjelmoidaan siten,että takavalotkin toimivat samanaikaisesti.

Jos onnistuvat/suostuvat koodaamaan ne takavalot päälle, niin kysäisepä samalla minkä byten monennellako bitillä (ja mistä valikosta) sitä ominaisuutta säädetään.  ;) Kiinnostaisi nimittäin minuakin.
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

PoloPunainen

Lainaus käyttäjältä: Der Mann. - 15.08.10 - klo:11:54
Tuo ketjullisuus oli muuten yksi (pieni) syy, miksi itse päädyin juuri 1,2 TSI -pataan. Alentaa mukavasti huoltokustannuksia, nykyisessä kulkineessa kun pitää 90 tkm välein teettää 500e maksava hihnan vaihto.

Tai siis en minä itse sinne pataan päätynyt...  ;D

Jos onnistuvat/suostuvat koodaamaan ne takavalot päälle, niin kysäisepä samalla minkä byten monennellako bitillä (ja mistä valikosta) sitä ominaisuutta säädetään.  ;) Kiinnostaisi nimittäin minuakin.

Nyt on takavalot päällä päiväajovalojen kera.Työ oli nopea suorittaa ja hinta 35â,¬ VW-autossa.

Salaista oli kuin lentokoneen siiven rakentaminen,jota ei alihankintaan anneta.

Kysyin nokeentuvasta pakoputken päästä ja kuulemma 1.2tsi:t kaikki ovat säädetty rikkaalle.Tiedä sitten...tämmönen eko-pilleri...hmm.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy