Autovero poistuu?

Aloittaja skriko, 22.12.14 - klo:23:36

« edellinen - seuraava »

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 05.02.15 - klo:12:13
Tästä sekavasta viestittelystämme ei ota erkkikään selvää. Ilmeisesti toinen puhuu aidasta ja toinen seipäistä.

Ei kyllä. Pitääpä alkaa viemään Espanjaan autoja jos se noin simppeliä on.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 05.02.15 - klo:20:17
Ei kyllä. Pitääpä alkaa viemään Espanjaan autoja jos se noin simppeliä on.

Ota nyt kuitenkin selvää mahdollista Espanjan autoverosta, ettei tule yllätyksenä kun olet ostanut rekkakuorman Passatteja.

Lisäksi kannattaa selvittää Suomi-Passattien toimivuus Espanjassa. Luultavasti Suomi-linjalla kasatuissa on turhan pienet jäähdyttimet eikä vuoristossakaan taida pärjä tehottomilla Suomi-jarruilla.  :P

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.02.15 - klo:12:59
Kyllä mä ymmärrän, että Tasalaa harmittaa, kun se on tilannut uuden Octavian maksaen siitä 28.000 euroa, kun vastaavat muualla maksavat kymppitonnin vähemmän http://www.auto-saksasta.fi/fi/?option=com_vehicle&view=result&condition=NEW&firstRegistrationDate.min=2015-01&category=&damageUnrepaired=0&classification1=refdata/classes/Car/makes/SKODA/models/Octavia&feature=&fuel=PETROL&power.min=96&power.max=110&gearbox=MANUAL_GEAR&country=DE&page=3

Tein laskelmat kyllä tarkkaan, enkä tarvitse noita kalliita palveluitakaan. Taipuu ihan saksankielikin.
Pääsin siihen tulokseen, että säästäisin ehkä max 1500â,¬ mikäli löytäisin haluamillani varusteilla auton. Sekin "pieni" miinus, että olisi pitänyt myydä vanha auto yksityisillä markkinoilla. Sen lisäksi olisi pitänyt hakea pankista lainaa muhkealla korolla vs. auton rahoitustarjoukset. (Valitettavasti on rahat kiinni muualla tällä hetkellä.)

Joten tilanteet ovat yleensä toiset. Kerroppa minulle mistä löydät tuohon hintaan näillä spekseillä Ocun:
Elegance varustelu (mm. bi-xenon, himmentyvät/lämmitettävät ulkopeilit, ym. ym.)
Lisäksi:
- Vetokoukku
- Nastarenkaat + alut
- Webasto
- Lämm. tuulilasi
- Lämm. takaistuimet
- Lohkolämmitin
- Taitettava etupenkki
- Pys. tutka eteen
- Korotettu tavaratila
- Amundsen+

Katsoin kaikki tukkukauppiaat ja vähän käytetyt läpi mitä netissä oli tarjolla ja aina hinta oli lopulta jotain 23000-26000â,¬ välillä useimmiten muutaman varusteen puutteella. Siihen päälle autoveroa noin 5000â,¬, hakukuluja matkoineen ja rekisteröinteineen noin 1000â,¬, Suomen rekisteröintihässäkät noin 500â,¬.

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 05.02.15 - klo:20:20
Ota nyt kuitenkin selvää mahdollista Espanjan autoverosta, ettei tule yllätyksenä kun olet ostanut rekkakuorman Passatteja.

Lisäksi kannattaa selvittää Suomi-Passattien toimivuus Espanjassa. Luultavasti Suomi-linjalla kasatuissa on turhan pienet jäähdyttimet eikä vuoristossakaan taida pärjä tehottomilla Suomi-jarruilla.  :P

Mutta eihän siellä ollut mitään autoveroja, sanoi tässä eräs (eikä tulleja)? Varusteet pitää kyllä tsekata juu.
Ihme ettei Suomen autokauppiaat ole huomannut useiden tuhansien eurojen porsaanreikää ja alkanut viemään verottomia kärryjä muihin EU-maihin.

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.02.15 - klo:17:39
Autoveron tulevalla poistamisella ei ole tekemistä EU: n ohjeistuksen kanssa, vaan se johtuu siitä, että Suomen valtion on pystyttävä tulevaisuudessa paremmin ennakoimaan verotulonsa, joten Suomi on tavallaan pakottamassa itse itsensä autoveron poistoon ja siirtämään verotuksen painopisteen auton rekisteröinnistä sen käyttämiseen. Polttoaineen verottamisella se ei onnistu, sillä lähitulevaisuudessa polttomoottorit ovat jäännöksiä menneisyydestä. 

Itse olet tuota vanhaa, vuodelta 2005 olevaa komission ehdotusta tuonut esille, vaikka EU: n komissio on tuonkin jälkeen tehnyt esimerkiksi v. 2012 tiedonannon henkilöautojen veroesteistä.

Ymmärtääkseni se vuoden 2012 on pöytäkirja jatkokeskusteluista, mutta perustuu alkuperäiseen vuoden 2005 asiakirjaan.
Viitsitkö laittaa vielä linkin tähän 2012 tiedonantoon.

Samaisessa dokumentissa muuten vaadittiin, että autojen pitää vuoteen 2010 mennessä olla tasan tai alle 120g CO2/km. Toteutuiko?

Mutta sanon tässä vaiheessa tästä keskustelusta itseni irti, koska sitä ei täällä foorumilla päätetä.
Aika näyttää miten käy. Itse en usko, että 1.1.2016 se vain tippuu pois ja autojen hinnoista lähtee yön yli 20%.

Jatkakaa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 05.02.15 - klo:20:35
Mutta eihän siellä ollut mitään autoveroja, sanoi tässä eräs (eikä tulleja)?

Tulleja ei tasan varmasti ole, koska molemmat sekä Suomi että Espanja kuuluvat EU-nimiseen tulliliittoon.

Espanjan autoveroista en ole täysin satavarma, siltä osin seison korjattuna. Siitä olen satavarma, että esim. Saksassa, Virossa tai Ruotsissa ei ole autoveroa.

Mutta vaikka olisikin Espanjassa olisikin jonkinlainen autovero, niin se ei vaikuta yhtään mitenkään verottoman auton ostamiseen Suomesta ja viemiseen täältä muuhun EU-maahan.

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 05.02.15 - klo:20:42
Tulleja ei tasan varmasti ole, koska molemmat sekä Suomi että Espanja kuuluvat EU-nimiseen tulliliittoon.

Espanjan autoveroista en ole täysin satavarma, siltä osin seison korjattuna. Siitä olen satavarma, että esim. Saksassa, Virossa tai Ruotsissa ei ole autoveroa.

Mutta vaikka olisikin Espanjassa olisikin jonkinlainen autovero, niin se ei vaikuta yhtään mitenkään verottoman auton ostamiseen Suomesta ja viemiseen täältä muuhun EU-maahan.

Ja edelleen, missä helvetissä näin olen väittänyt?! Kirjoitukseni oli sillä oletuksella, että auto rekisteröidään johonkin maahan. Lisäksi se oli sillä oletuksella, että puhumme Suomen autoverosta. Mutta väännä siinä nyt tikusta asiaa, neuvo minua ALV-käytännöistä, ym.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 05.02.15 - klo:20:31
Tein laskelmat kyllä tarkkaan, enkä tarvitse noita kalliita palveluitakaan. Taipuu ihan saksankielikin.
Pääsin siihen tulokseen, että säästäisin ehkä max 1500â,¬ mikäli löytäisin haluamillani varusteilla auton. Sekin "pieni" miinus, että olisi pitänyt myydä vanha auto yksityisillä markkinoilla. Sen lisäksi olisi pitänyt hakea pankista lainaa muhkealla korolla vs. auton rahoitustarjoukset. (Valitettavasti on rahat kiinni muualla tällä hetkellä.)

Joten tilanteet ovat yleensä toiset. Kerroppa minulle mistä löydät tuohon hintaan näillä spekseillä Ocun:
Elegance varustelu (mm. bi-xenon, himmentyvät/lämmitettävät ulkopeilit, ym. ym.)
Lisäksi:
- Vetokoukku
- Nastarenkaat + alut
- Webasto
- Lämm. tuulilasi
- Lämm. takaistuimet
- Lohkolämmitin
- Taitettava etupenkki
- Pys. tutka eteen
- Korotettu tavaratila
- Amundsen+

Katsoin kaikki tukkukauppiaat ja vähän käytetyt läpi mitä netissä oli tarjolla ja aina hinta oli lopulta jotain 23000-26000â,¬ välillä useimmiten muutaman varusteen puutteella. Siihen päälle autoveroa noin 5000â,¬, hakukuluja matkoineen ja rekisteröinteineen noin 1000â,¬, Suomen rekisteröintihässäkät noin 500â,¬.

Voi pyhä yksinkertaisuus... ei tässä ollut Octavian maahantuonnista kyse, vaan siitä, että saksalainen maksaa tuosta 1,4 TSI Elegance Ocusta manuaalina alveineen 18.000,- ja sinä 28.000,- + noi lisäkilkkeet. Linkki siihen jo tuolla aikaisemmin olikin.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.02.15 - klo:20:50
Voi pyhä yksinkertaisuus... ei tässä ollut Octavian maahantuonnista kyse, vaan siitä, että saksalainen maksaa tuosta 1,4 TSI Elegance Ocusta manuaalina alveineen 18.000,- ja sinä 28.000,- + noi lisäkilkkeet.

Samat sanat, voi pyhä yksinkertaisuus. Ei, minua ei harmita saksalaisten kuluttajien etuoikeudet. Saksassa asuneena on jo tullut koettua myös se ja yhden muuttoautonkin tuoneena olen saanut kokea tuon ihanan oikeudenmukaisuuden.

Eli en ole muuttamassa Saksaan autojen hintojen vuoksi, eikä se harmita.

Kokoappa tuo Octavia Skoda.de sivustolla ja katso mitä saksalainen uudesta autostaan maksaa omavalintaisilla varusteilla. Huomioithan myös talvivarusteet.
On hieman eri asia etsiä jotain varastoautoja joissa saattaa puuttua yllättäviäkin varusteita. Katselin mm. paria varasto-ocua ja niissä puuttui himmentyvät peilit ja KESSY, vaikka muuten oli kaikki hilavitkuttimet. Ja hintaa oli 19900â,¬.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 05.02.15 - klo:21:05
Samat sanat, voi pyhä yksinkertaisuus. Ei, minua ei harmita saksalaisten kuluttajien etuoikeudet. Saksassa asuneena on jo tullut koettua myös se ja yhden muuttoautonkin tuoneena olen saanut kokea tuon ihanan oikeudenmukaisuuden.

Eli en ole muuttamassa Saksaan autojen hintojen vuoksi, eikä se harmita.

Kokoappa tuo Octavia Skoda.de sivustolla ja katso mitä saksalainen uudesta autostaan maksaa omavalintaisilla varusteilla. Huomioithan myös talvivarusteet.
On hieman eri asia etsiä jotain varastoautoja joissa saattaa puuttua yllättäviäkin varusteita. Katselin mm. paria varasto-ocua ja niissä puuttui himmentyvät peilit ja KESSY, vaikka muuten oli kaikki hilavitkuttimet. Ja hintaa oli 19900â,¬.

Jep, toi kessy ja himmentyvät peilit ovatkin 10.000,- arvoiset  8) 

Vai talvivarusteet... mä olen luullut, että ainoastaan mersulla on erillinen Suomiauto- linja. Nytkö se on tullut Skodallekin?  ;D

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.02.15 - klo:21:17
Jep, toi kessy ja himmentyvät peilit ovatkin 10.000,- arvoiset  8) 

Vai talvivarusteet... mä olen luullut, että ainoastaan mersulla on erillinen Suomiauto- linja. Nytkö se on tullut Skodallekin?  ;D

Tarkoitin mm. talvirenkaita aluvanteineen ja lohkolämmittimellä.

Piti oikein tarkastaa vielä kymmenennen kerran tuo Saksan listahinta vastaavaan ja ilman lohkoa ja talvirenkaita hinnaksi tuli 30000â,¬. Siihen päälle talvirenkaat+lohko ja toimituskulut niin lisäät 2000â,¬. Näin ollen ero Suomen listahintaan on 2000â,¬.

Kokeilepa huvikseen itsekin rakennella autoja ulkomaalaisilla sivuilla ja tule sitten kertomaan 10000â,¬ hintaeroista.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 30.01.15 - klo:18:11
Ja taas CO2-progressiota loivennetaan entisestään = suositaan suuripäästöisiä :o
- 168g nousee 158â,¬ > 218â,¬ = +38%
- 129g nousee 109â,¬ > 159â,¬ = +46%
- 100g nousee 80â,¬ > 120â,¬ = +50%

Ja ajoneuvoverotuksen pitäisi nimenomaan muka SUOSIA VÃ,,HÃ,,PÃ,,Ã,,STÖISIÃ,, !!!  >:( >:( >:(
Tämä on aivan samaa sarjaa kuin väitteesi siitä, että nettoveronmaksaja on tulonsiirron saajapuolella. Kun alimman päästöluokan veroa korotetaan 40 , keskimmäisen 50 ja korkeimman luokan 60 euroa, niin sinun mielestäsi suositaan suuripäästöistä. Mun mielstä tuolla muutoksella suurimman päästöluokan autoilijaa rokotetaan 50 prosenttia kovemmin kuin alhaisimman päästöluokan.

Rinkulakeula

Ã,,lä viitsi naurattaa  ;D ;D Yksikään Jörg ei maksa Octaviasta listahintaa ostaessaan sen Saksasta. Olen itse viettänyt Saksassa viimeisten kuuden vuoden aikana työni puolesta noin kaksi kuukautta vuodessa, lähinnä Vogtlandin alueella, joten olen kohtuullisen hyvin perillä sikäläisestä elämätyylistä.

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.02.15 - klo:21:36
Ã,,lä viitsi naurattaa  ;D ;D Yksikään Jörg ei maksa Octaviasta listahintaa ostaessaan sen Saksasta. Olen itse viettänyt Saksassa viimeisten kuuden vuoden aikana työni puolesta noin kaksi kuukautta vuodessa, lähinnä Vogtlandin alueella, joten olen kohtuullisen hyvin perillä sikäläisestä elämätyylistä.

Ja sanoinko, että Jörgin on pakko maksaa se summa? Kyseessä on vertailu jossa lähtökohdat ovat samat - eli listahinnat. Muuten vertailu on melko hankalaa.
Väitätkö, että takahikiän Jorma maksaa listahinnat?

Hienoa, että matkailet. Minäkin vietin viikon Münchenissä vuodenvaihteessa. Ja vappuna tarkoitus mennä uudestaan. Oikein hieno maa, sanoi Seppo Räty mitä tahansa.

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.02.15 - klo:21:36

No kerropas nyt mitä se ostaja saa alennusta ostaessaan jonkun Octavian tai Eemeli-Mersun?
5% 10% 20% vai 30% listahinnasta?

Saksassa käymättömänä ihan tuuliajolla ollaan..  :P

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 05.02.15 - klo:21:49
Ja sanoinko, että Jörgin on pakko maksaa se summa? Kyseessä on vertailu jossa lähtökohdat ovat samat - eli listahinnat. Muuten vertailu on melko hankalaa.
Väitätkö, että takahikiän Jorma maksaa listahinnat?
Se nyt vain on selvää, että Saksassa alennukset ovat paljon suurempia. Tuo kannattaa huomioida.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Kulinaristi - 05.02.15 - klo:21:52
No kerropas nyt mitä se ostaja saa alennusta ostaessaan jonkun Octavian tai Eemeli-Mersun?
5% 10% 20% vai 30% listahinnasta?

Saksassa käymättömänä ihan tuuliajolla ollaan..  :P

Saksassa uudesta autosta saa keskimäärin 23.2 % alennusta.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 05.02.15 - klo:20:35
Ihme ettei Suomen autokauppiaat ole huomannut useiden tuhansien eurojen porsaanreikää ja alkanut viemään verottomia kärryjä muihin EU-maihin.
Mitä ihmeen tuhansien eurojen porsaanreikää? Ei siinä mitään säästä, jos rahtaa autot ensin Suomeen ja sitten roudaa niitä siihen suuntaan, mistä autot roudattiin alunperinkin. Suomalaisen autoveron puuttumine ei ole mikään kilpailuetu maissa, joissa ei muutenkaan suomalaista autoveroa kanneta. Maahantuojilla on varmasti sopimukset valmistajan kanssa siitä, mihin ja miten saavat autoja toimittaa, mutta lain puolesta mikään tietenkään estä myymästä autoverotonta autoa Espanjaan rekisteröitäväksi.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 05.02.15 - klo:21:25
Tarkoitin mm. talvirenkaita aluvanteineen ja lohkolämmittimellä.

Piti oikein tarkastaa vielä kymmenennen kerran tuo Saksan listahinta vastaavaan ja ilman lohkoa ja talvirenkaita hinnaksi tuli 30000â,¬. Siihen päälle talvirenkaat+lohko ja toimituskulut niin lisäät 2000â,¬. Näin ollen ero Suomen listahintaan on 2000â,¬.

Kokeilepa huvikseen itsekin rakennella autoja ulkomaalaisilla sivuilla ja tule sitten kertomaan 10000â,¬ hintaeroista.

No, siinä on konfiguraattorilla rakennettu Octavia 1,4 TSI Elegance Bi- Xenoneilla ja muilla herkuilla hintaan 22.000,- http://www.meinauto.de/preisvergleich?kid=14231659992763

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.02.15 - klo:21:36
niin sinun mielestäsi suositaan suuripäästöistä.

No sitä et voi kiistää että tuolla muutoksella pienennetään progressiota, sillä se on fakta. Ja progression on nimenomaan sanottu olevan se pointti tuossa CO2-pohjaisessa verotuksessa. Ja nyt kun sitä kerran loivennetaan, niin eikös se ole tällöin (pieni) askel kohti tasaveroa = törkyisempi hyötyy ja puhtaampi kärsii ajatuksella että kertymä pysyy kuitenkin samana. No mitä tuo silloin mielestäsi on jos se ei ole suuripäästöisen suosimista? ???

http://fi.wikipedia.org/wiki/Progressiivinen_vero
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.02.15 - klo:22:05
No, siinä on konfiguraattorilla rakennettu Octavia 1,4 TSI Elegance Bi- Xenoneilla ja muilla herkuilla hintaan 22.000,- http://www.meinauto.de/preisvergleich?kid=14231659992763

Jep. Tein laskelman omilla tarkoilla spekseillä ja pääsin hintaan 28000â,¬. Siihen päälle yllä mainittu 2000â,¬, ehkä 500â,¬ matkakuluja.

Vastaavasta sain Suomessa käteistarjouksen hintaan 32200â,¬. Joten ero pysyy samana. Vieläkö tulee ehdotuksia?

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 05.02.15 - klo:22:17
Jep. Tein laskelman omilla tarkoilla spekseillä ja pääsin hintaan 28000â,¬. Siihen päälle yllä mainittu 2000â,¬, ehkä 500â,¬ matkakuluja.

Vastaavasta sain Suomessa käteistarjouksen hintaan 32200â,¬. Joten ero pysyy samana. Vieläkö tulee ehdotuksia?

Maksoit 18.000 euron autosta 32.000 euroa. Käsittämätöntä! Tuo Saksankin 18.000,- on jo liikaa...

Turha vääntää, kun et ymmärrä pointtia. Mutta meitähän on jokaiseen junaan, oikeastaan onneksi.   

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 05.02.15 - klo:22:11
No sitä et voi kiistää että tuolla muutoksella pienennetään progressiota, sillä se on fakta. Ja progression on nimenomaan sanottu olevan se pointti tuossa CO2-pohjaisessa verotuksessa. Ja nyt kun sitä kerran loivennetaan, niin eikös se ole tällöin (pieni) askel kohti tasaveroa = törkyisempi hyötyy ja puhtaampi kärsii ajatuksella että kertymä pysyy kuitenkin samana. No mitä tuo silloin mielestäsi on jos se ei ole suuripäästöisen suosimista? ???
Verottaminen ei ole suosimista. Ja hän jota verotetaan kovimmin ei ole se jota suositaan. On järjetöntä väittää, että sitä suositaan, kuka saa suurimman korotuksen veroon. Sitten kun pankkitilillä alkaa olemaan jotain progressivipelimerkkejä, jutuissasi on jotain järkeä, mutta niin kauan kuin verot maksetaan euroilla...

Jos kertymä pysyisi samana ja progressiota vähennettäisiin, niin silloin tosiaan suuripäästöistä rangaistaisiin vähemmän. Mutta nythän tilanne ei ole uto vaan kaikkien veroa korotetaan. Mistä edes keksit laittaa yhdeksi noista lukuisista reunaehdoistasi tuon samana pysyvän kertymän?

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.02.15 - klo:22:27
Maksoit 18.000 euron autosta 32.000 euroa. Käsittämätöntä! Tuo Saksankin 18.000,- on jo liikaa...

Turha vääntää, kun et ymmärrä pointtia. Mutta meitähän on jokaiseen junaan, oikeastaan onneksi.   

Selvä se sitten on. Tulipa taas äkkipikainen ja naurettava loppukaneetti. Olisi nyt edes miestä myöntää olevansa väärässä, mutta ei niin ei. Käsittämätöntä!

Jos tuot minulle vastaavilla varusteilla saman auton 18000â,¬ hintaan niin myönnän välittömästi olevani väärässä.
Kuvitteletko tosiaan etten olisi käynyt kaikkia vaihtoehtoja läpi kun harkitsen käyttäväni 30kâ,¬?

Jos olisin vastaavan löytänyt tuohon hintaan niin en olisi missään tapauksessa ostanut sitä Suomesta. Usko pois.
Meitä on tosiaankin jokaiseen junaan.

yaska

Autoveron osuus kaikista autoilusta perittävistä veroista (7,8 miljardia) on alle 1 miljardi ja se on rajussa laskusuunnassa.  Jos autovero poistettaisiin kokonaan (mutta ei alvia) niin autoilusta perittävistä verokertymistä tiputaan vain 2010 vuoden kokonaisverokertymän (6,6 miljardia) tasolle.

Vuoden 2016 alussa on päästöpohjaista ajoneuvoveron korotuksesta on jo tehty päätös, joka korottaa keskimäärin 38% ajoneuvoveron määriä.  Muutamassa vuodessa on hilattu kokonaisverokertymä takaisin "vanhalle" tasolle ilman autoveroa ajoneuvoverotuksen muodossa.

Verokertymää lisää myös joka vuosi uudemmat ja uudemmat autot, joiden korjaaminen ei kuitittomissa nyrkkipajoissa enää samalla tavalla onnistu.

Autoveron poistuttua ja kaupan vilkastumisen takia kertyy veroja myös ajoneuvojen myynnin alveista, niiden osista sekä huolto ja korjaustöistä huomattavasti enemmän. Näiden osuus kertyneistä veroista (1,46 miljardia) on jo nyt lähes kaksi kertaa enemmän kuin ajoneuvoverojen osuus (0,87 miljardia)

Periaatteessa autovero voidaan poistaa ja korvattavat toimenpiteet verotulojen kattamiseksi on jo tehty. Tuleva uusi hallitus kerää vaalipisteet kotiin tällä 1.1 2016 autoveron poistolla, joka ilmoitetaan marraskuun alussa vastaavalla tavalla kuin aiemminkin tehtiin. Asian valmistelijoiden vaitiolovelvollisuus estää tämän tiedon jakamisen ennen tätä.

Päättäjille harmaita hiuksia aiheuttaa tällä hetkellä halventunut polttoaine, joka tuo suunniteltua vähemmän verotuloja laariin. Nykyinen hinnoittelu kuitenkin lienee vain väliaikaista ennen hintojen nousua. Polttoaineista ja polttoaineiden alveista on kertynyt verotuloja 4,25 miljardia vuodessa.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 05.02.15 - klo:22:56
Selvä se sitten on. Tulipa taas äkkipikainen ja naurettava loppukaneetti. Olisi nyt edes miestä myöntää olevansa väärässä, mutta ei niin ei. Käsittämätöntä!

Jos tuot minulle vastaavilla varusteilla saman auton 18000â,¬ hintaan niin myönnän välittömästi olevani väärässä.
Kuvitteletko tosiaan etten olisi käynyt kaikkia vaihtoehtoja läpi kun harkitsen käyttäväni 30kâ,¬?

Jos olisin vastaavan löytänyt tuohon hintaan niin en olisi missään tapauksessa ostanut sitä Suomesta. Usko pois.
Meitä on tosiaankin jokaiseen junaan.

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance manuaalin saa Saksasta ostettua hintaan 18.000 euroa. Sen Suomeen tuonnista en ole puhunut sanaakaan. Tuo edellä mainittu 18.000 euroa on siis kyseisen kotteron oikea hinta, siihen eivät tuo lisäarvoa talvirenkaat, vetokoukku, tai Suomen autovero.

vasara

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 05.02.15 - klo:22:11
Miten niin törkyisempi hyötyy? Tarkoitatko, että jos jonkun henkilön auton ilmoitettu co2 lukema on isompi, niin ko. henkilö saastuttaa enemmän? Tuohan riippuu ajokilometreistä.
Sitäpaitsi isomman co2 lukeman autoilija maksaa euromääräisenä yhä enemmän.. ja kun tuossa ei ole mitenkään huomioitu autoilijan tuloja, eikä ajokilometreja, niin tuo co2 veron määrän mittarina on hyvin epäoikeudenmukainen. Jonkun pienituloisen osalta vaikkapa 100â,¬ euromääräinen korotus on progressiivisesti paljon suurempi kuin isotuloisella.. omilla nettotienesteillä nuo kuitenkin maksetaan.
Mainittu tasavero on autoilussa ainoa tapa olla oikeudenmukainen. Isompipäästöisellä ajavahan maksaa polttoaineveroja sitten enemmän jos on 'törkyisempi' ja ajaa enemmän.
Kaikenlaisia vihreitä ajatuksia, tai 'kannustavuutta pienipäästöisiin' autoihin, on turha sotkea tähän.. tavoitteena on kasvattaa verotuloja.. verotulojen kasvattaminen siten, että vain joku maksaisi lisää, jonkun keksityn parametrin perusteella, olisi nimenomaan sitä jonkun sakin 'suosimista'.

vasara

Lainaus käyttäjältä: yaska - 05.02.15 - klo:23:16
...
Periaatteessa autovero voidaan poistaa ja korvattavat toimenpiteet verotulojen kattamiseksi on jo tehty.
Juuri näin.. mutta valitettavasti valtiovalta katsastelee asiaa verojen maksimoinnin kannalta, jotta turpeaa julkista sektoria voitaisiin tekohengittää katkeraan loppuun saakka.
Lainaus käyttäjältä: yaska - 05.02.15 - klo:23:16
Päättäjille harmaita hiuksia aiheuttaa tällä hetkellä halventunut polttoaine, joka tuo suunniteltua vähemmän verotuloja laariin.
Polttoainevero on kiinteä senttimäärä / litra ja sitähän juuri korotettiin + halventunut polttoaine pitäisi lisätä ajettuja kilometreja => verokertymän pitäisi kasvaa.
Talouden sakkaaminen tosin saattaa vähentää ajokilometreja mm. kuljetuksissa, mutta se ei liity tähän.

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.02.15 - klo:23:26
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance manuaalin saa Saksasta ostettua hintaan 18.000 euroa. Sen Suomeen tuonnista en ole puhunut sanaakaan. Tuo edellä mainittu 18.000 euroa on siis kyseisen kotteron oikea hinta, siihen eivät tuo lisäarvoa talvirenkaat, vetokoukku, tai Suomen autovero.

Käsittämätön jääräpää. Kuvittele tilanne Saksassa:

"Hallo, ich hei

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 05.02.15 - klo:23:26

Käsittämätön jääräpää. Kuvitellaan nyt tällainen tilanne niin menee sinne kaaliin:

Jetzt sind wir in Deutschland, ja? Hallo, ich hei

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy