Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Sean80

Lainaus käyttäjältä: Reo - 18.08.10 - klo:19:54
Laakkoselta harvoin saa hyviä tarjouksia ???.

Paremmat sain, Autoliike Miettinen Kuopio, Rintajouppi Pori.Molemmista löytyy Skodaa,ymmärsin olevan yksi vaihtoehto. 
Kyllähän se Skoda voisi olla yksi vaihtoehto ja mikä ettei voisi jollakin Skodan myyjällä käydä. Ihan en Kuopioon tai Poriin taida jaksaa lähteä, mutta jos lähempää kyselisi.

Niin ja se muutamien ehdottama S-Max tuli katsastettua. Ei tosin koeajettua, sillä menee reippaasti yli budjetin.

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Sean80 - 18.08.10 - klo:20:02
Kyllähän se Skoda voisi olla yksi vaihtoehto ja mikä ettei voisi jollakin Skodan myyjällä käydä. Ihan en Kuopioon tai Poriin taida jaksaa lähteä,.
Puhelin ja S-posti ;) Niillä itse teen kaupat. Ocumme myyjä näki edellisenToyotamme eka kerran vasta n.4kk kaupanteosta Ocun luovutushetkellä.

Kale

Lainaus käyttäjältä: Sean80 - 18.08.10 - klo:20:02
Kyllähän se Skoda voisi olla yksi vaihtoehto ja mikä ettei voisi jollakin Skodan myyjällä käydä. Ihan en Kuopioon tai Poriin taida jaksaa lähteä, mutta jos lähempää kyselisi.

Kysy ensin tarjous siitä Hyvinkään Sveitsinportin Autosta ja sitten se kädessä lähettelet tarjouspyyntöjä ympäri Suomea.
http://www.sveitsinportti.fi/

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Sean80 - 18.08.10 - klo:20:00
Kyllä näin oli tarkoitus. Almera olisi jätetty heti kauppaan ja Golf sitten, kun uusi olisi toimitettu. Yhteishyvitys oli hieman huonompi, mitä kuvittelin Golfista saavani. ;D Se on ihan tiedostettu, että liikkeestä ulos ajaessa, auton hinnasta tippuu tonnitolkulla, mutta ei kai vuodessakaan ihan näin paljon... :o

No mutta ei se mitään. HB Golf on ollut tosi hyvä ja kyllä sinne lastenvaunut mahtuvat koppineen päivineen, eikä tarvitse Touranin ulkonäön kanssa kärvistellä, eikä myöskään tarvitse pelätä meksikaanien ylläreitä. :)

Voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että se eka vuosi on upouudelle autolle ja sen omistajalle karmaisevin aikajakso jälleenmyyntiarvon kannalta -shokeeraava. Profiilisi autossa on jkv lisävermeitä kuten climatronic (ken kerran tottuu autom.ilmastointiin ei manuaalia huoli), peilipaketti ja highline-varustetaso. Itsellänikin ruksittu xenonitkin tulevaan kärryyn. Se vaan opn valitettava fakta että vaihdossa lisävermeitä ei arvosteta rahallisesti tippaakaan, kuten ei korkeampaa varustetasoakaan. Yleensä myyjät vihjailee sitä trendlinen lähtöhintaa vertailupohjaksi ja vetoavat että ostaja valitsee mieluummin upouuden trendlinen kuin käytetyn comfort/highlinen, vaikkei se aina noin menisikään.

Ota minusta opiksi ja tee fiksummin: jos autosi pelaa ongelmitta ja hyvin, aja se toinenkin vuosi, miksei kolmaskin. Sitten arvon tippuminen loivenee.

Sean80

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.08.10 - klo:08:15
Voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että se eka vuosi on upouudelle autolle ja sen omistajalle karmaisevin aikajakso jälleenmyyntiarvon kannalta -shokeeraava. Profiilisi autossa on jkv lisävermeitä kuten climatronic (ken kerran tottuu autom.ilmastointiin ei manuaalia huoli), peilipaketti ja highline-varustetaso. Itsellänikin ruksittu xenonitkin tulevaan kärryyn. Se vaan opn valitettava fakta että vaihdossa lisävermeitä ei arvosteta rahallisesti tippaakaan, kuten ei korkeampaa varustetasoakaan. Yleensä myyjät vihjailee sitä trendlinen lähtöhintaa vertailupohjaksi ja vetoavat että ostaja valitsee mieluummin upouuden trendlinen kuin käytetyn comfort/highlinen, vaikkei se aina noin menisikään.

Ota minusta opiksi ja tee fiksummin: jos autosi pelaa ongelmitta ja hyvin, aja se toinenkin vuosi, miksei kolmaskin. Sitten arvon tippuminen loivenee.
Jossain bensa/diesel-vertailulaskurissa oli vuotuinen arvonalenema 16%. Laakkosen tarjouksen perusteella se on 32%. ;D

Kale

Ã,,lkää viekö niitä autoja sinne liikkeeseen vaan myykää itse. Siinä säästää paaaaaaljon rahaa. Itse tosin yllätyin positiivisesti laakkosen vaihtotarjouksesta kun siellä pari viikkoa sitten poikkesin. Itse myymällä uskoisin, että säästän noin 3-4000 euroa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.08.10 - klo:08:15
Voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että se eka vuosi on upouudelle autolle ja sen omistajalle karmaisevin aikajakso jälleenmyyntiarvon kannalta -shokeeraava.

Pudotus ei ehkä oikeasti ole niin suuri (ensimmäisen vuoden jälkeen) mutta kyllä siinä tapauksessa kun se auto pitää muuttaa rahaksi.
Auton ostossa kun pitää mielessä sen että se raha jonka siitä maksaa täytyy olla varaa 'heittää roskiin' niin pärjää, AINA tulee takkiin ! ! Itselläni on edelleen hyvä olo ennen jussia tehdystä autokaupasta, 41 tkm ajetun 4v. vanhan ( ja 99% omat speksit omaavan ) auton hinnasta oli jo pudonnut (korkeimpaan mahdolliseen kauppahintaan nähden - ei sitä ikinä tiedä/muista mitä kampanjoita ollut tms.) yli 50 %, sen lopun mä 'kestän' .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

skula

Voi vi**u mitä touhua!

Ei saa enää autoja yön yli kylään? Tai edes 3-4 tunnin sessiolle?

Parille ekalle jaksoin nykytellä kiltisti..

Mutta pohjanoteeraus, eli "meiltä saa vain 30min koeajoja." Sai sapen tulvimaan sieraimista. "Vi**u, luuleks sä mu*kku että mä pistän sun kippoos 60-70000 euroa rahaa jos mä en saa sitä kunnolla koettaa? Etkä anna edes tota kuli & mopomallia yöks lainaan? Mä en ehdi jumankeuta kun tossa 5km päässä käydä kääntymässä kun pitää tulla takas. Piä tunkkis!"

En tiedä mitä ajattelis.. Kun ei tarjokkaita(tai mulle soivia koneita) myydä omalla kylällä, ni miten sitä koskaan voi mitään ostaa..

Sen kerran kun on kaikessa hiljaisuudessa, ja ankaran pohdinnan tuloksena päätynyt johonkin, niin sitten myyntiorganisaatio teilaa täysin.

Täytynee ottaa yhteyttä vähän isompaan tahoon.. Tai sit mä en tiedä miten tähän suhtautuisi..

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: Sean80 - 19.08.10 - klo:08:20
Jossain bensa/diesel-vertailulaskurissa oli vuotuinen arvonalenema 16%.

Yleensä noissa tarkoitetaan vain perusauton hintaa. Lisäksi varusteet "nollaantuu", jos niitä on kymppitonnilla lisätään se arvonalennukseen. 30000 euron auton arvo on vuoden ikäisenä 25200 jos siitä poistetaan 16 %, jos 30 ke autoon laitetaan 6000 e lisävarusteisiin päästään äkkiä 30 % vuosipudotukseen.
Tuleva vulvumies.

Male80

Lainaus käyttäjältä: Kale - 19.08.10 - klo:08:26Itse myymällä uskoisin, että säästän noin 3-4000 euroa.
Iste säästin 5000 myymällä auton itse. Tähän tosin osaltaan vaikutti erittäin runsas jälkikäteen suoritettu lisävarustelu, jonka arvon autoliikkeessä jokainen tietää.

Oma meni kaupaksi siinä vaiheessa kun tilasin uuden auton. 3 kk odotusajan ajelin sitten liikkeen vaihtoautoilla pelkillä bensakuluilla. Tarjoukset ja sijaisautomahdollisuuden olin tiedustellut etukäteen ja marsin liikkeeeseen tekemään tilauksen, kun vanhalle löytyi ostaja. En kyllä anna enää yhtään autoa liikkeeseen.
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

VAG!

aa

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 19.08.10 - klo:11:27

Tähän väliin pitää kysyä yksi tyhmä kysymys. En ole ostanut autoverollista autoa aikoihin, joten siksi ehkä vähän tyhmä kysymys. Miksi kaikki aina sanovat, että alennus on autoverottomasta hinnasta? Jos alennusta saa vaikka seitsemän prosenttia, niin eihän sillä ole laskennallisesti mitään merkitystä otetaanko se loppusummasta tai verottomasta hinnasta?

Munkin mielestä hyvä kysymys.

Itse sama osui eteen relevantisti vakuutukseni alennuksia tarkistaessa, onko parempi että ensin otetaan se -70% ja sitten vasta se -20% vai päinvastoin ...... no hieman eri mutta tosiaan ihan sama määreellisesti ottaako loppu- vai välisummasta, taitaa olla joku laki- tai muu kiekura syynä tähän tarkennettuun sanontaan.

skula

Alennusta ei myönnetä kuin verottomasta hinnasta.

Tyhmää matematiikkaa, joka tuli tämän veroilmoitusmuutoksen myötä.

Onhan se eri asia saada se 7%, koko kaupan hinnasta, veroista ja varusteista, kuin vain verottomasta autonrungosta  >:(

VAG!

aa

skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 19.08.10 - klo:11:54
Toivottavasti joku korjaa käsitykseni vääräksi, mutta luulen, että kyseessä on vain autoliikkeiden kabinetissa sopima psykologinen huijaus. Saadaan alennus näyttämään asiakkaan silmissä suuremmalta.

Jos menet Giganttiin ostamaan töllöä, niin ei se -30% ole alvittomasta hinnasta. Kyllä se lähtee ihan myyntihinnasta. Ja aivan samalla tavalla autoverokin on prosentuaalinen vero. Prosentti vain vaihtelee päästöjen mukaan.

Muutenkin nämä alennukset tuntuvat nyt olevan kiven alla..

Jos jostain 60-70euroa maksavasta autosta annetaan alennusta 2-3 % niin sanon jotta morjens!
(siis silloin kun auton veroton hinta on jossain 40-60 välissä..)

Ei taida olla ostajan markkinat tällä hetkellä.

Sande

Minulle kyllä tarjosivat tuota 7%:n käteisalennusta kokonaishinnasta varusteineen, mutta valitettavasti en pystynyt sitä hyödyntämään kun vaihdokki ei mennyt suoraan kaupaksi.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Sean80 - 19.08.10 - klo:08:20
Jossain bensa/diesel-vertailulaskurissa oli vuotuinen arvonalenema 16%. Laakkosen tarjouksen perusteella se on 32%. ;D

Tuskin se laskuri kehotti autoa vaihtamaan vuoden ikäisenä. Jos ajaa sen kolmisen vuotta, niin 16 %:a lienee aikalailla kohdillaan.

Toiseksi kyseessä oli hyvityshinta, eikä auto todellakaan siihen hintaan tule myyntiin Laakkosen halliin.

VAG!

aa

Sande

Mullahan siis oli optio vaihtaen tai suoralla kaupalla. En kehtaa julkisesti näitä hyvityshintoja täällä läpi käydä, mutta sanotaan nyt vaikka näin että vaihdokki oli myynnissä saman ajan kuin uutta odotettiin tehtaalta l. n. 5 kk. Tottakai, jos joutuisin jalkamieheksi heti alussa oli pyyntihinta kovempi ja laski sitten kun alkoi uuden luovutusajankohta hahmottumaan. Lopussa oli sitten hinta sellainen että olisin saanut 1000 â,¬ "hyvää" itselleni verrattuna autoliikkeeseen maksettavaan välirahaan ja kun sattui vielä pääsiäisen aika niin alkoi puhelin pärisemään aika tiuhaan. Pari renkaan potkijaa kävi katsomassa ja tinkaamassa, yksi kaveri soittelija ja jos olisin hyväksynyt netissä tehden eripankista tapahtuvan tilisiirron maksuksi niin olisi tullut hakemaan. Mutta mulla oli periaatteena että rahat pitää näkyä tilillä tai näpissä ennen kuin auto lähtee pihasta.

Jäi sellainen kuva että auton pitää olla vähintäin 2-3000 halvempi yksityiseltä ostettaessa kuin liikkestä ja monet eivät osta tämän hintaluokan autoja kui liikkeestä.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Sande - 19.08.10 - klo:18:05
Pari renkaan potkijaa kävi katsomassa ja tinkaamassa, yksi kaveri soittelija ja jos olisin hyväksynyt netissä tehden eripankista tapahtuvan tilisiirron maksuksi niin olisi tullut hakemaan.

Mutta mulla oli periaatteena että rahat pitää näkyä tilillä tai näpissä ennen kuin auto lähtee pihasta.

Tuo on ainoa oikea periaate tuollaisissa kaupoissa. Jos ostaja oikeasti sen auton haluaa, niin järjestää kyllä maksuasiat kuntoon.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Skula - 19.08.10 - klo:09:06
Voi vi**u mitä touhua!

Ei saa enää autoja yön yli kylään? Tai edes 3-4 tunnin sessiolle?

Tuolla uvw:n ketjussa Roadrunner kertoo syytä tälle. Tämän päivän viesti.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 19.08.10 - klo:21:57
Tuolla uvw:n ketjussa Roadrunner kertoo syytä tälle. Tämän päivän viesti.

Kyllä osa liikkeistä edelleenkin tarjoaa autoja pidempään koeajoon. Minulle oikein tyrkytettiin ilman kysymistä kahdesta eri paikasta autoa pidempään yön yli koeajoon. Joten kyllä se jossain vielä siis onnistuu.

a-o

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 19.08.10 - klo:11:27

Tähän väliin pitää kysyä yksi tyhmä kysymys. En ole ostanut autoverollista autoa aikoihin, joten siksi ehkä vähän tyhmä kysymys. Miksi kaikki aina sanovat, että alennus on autoverottomasta hinnasta? Jos alennusta saa vaikka seitsemän prosenttia, niin eihän sillä ole laskennallisesti mitään merkitystä otetaanko se loppusummasta tai verottomasta hinnasta?

Pitää muistaa, että auton hinnassa on kaksi veroa: arvonlisävero ja autovero.

Autovero ei perustu kyseessä olevan auton kauppahintaan, vaan auton verotusarvo ja maksettava vero perustuu maahantuojan Tullille toimittamiin hinnastoihin. Eli käsittääkseni autoliike ei voi antaa valtiolle kuuluvasta verosta alennusta. Arvonlisävero taas lasketaan suoraan tuotteen hinnasta (22%). http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/uudet_ajoneuvot/uuden_ajoneuvon_verotusarvo.pdf

Ainakin Audia ostettaessa käteisalennus laskettiin auton autoverottomasta (sis alv) hinnasta. A4:n tarjouksia pyydettäessä yksikään liike ei ollut valmis tinkimään varusteiden hinnoista ??? ???

PTG

Lainaus käyttäjältä: a-o - 19.08.10 - klo:22:16
Pitää muistaa, että auton hinnassa on kaksi veroa: arvonlisävero ja autovero.

Autovero ei perustu kyseessä olevan auton kauppahintaan, vaan auton verotusarvo ja maksettava vero perustuu maahantuojan Tullille toimittamiin hinnastoihin. Eli käsittääkseni autoliike ei voi antaa valtiolle kuuluvasta verosta alennusta. Arvonlisävero taas lasketaan suoraan tuotteen hinnasta (22%). http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/uudet_ajoneuvot/uuden_ajoneuvon_verotusarvo.pdf

Ainakin Audia ostettaessa käteisalennus laskettiin auton autoverottomasta (sis alv) hinnasta. A4:n tarjouksia pyydettäessä yksikään liike ei ollut valmis tinkimään varusteiden hinnoista ??? ???

Mihin siis viittaat. Harva autoliike on aiemminkaan antanut alennusta varusteiden hinnasta (niitä tosin sai aiemmin ilmaiseksi tiukan paikan tullen ::)), mutta eihän alv mitenkään liity siihen, mistä alennus lasketaan tai halutaan laskea...No joo verosta ei toki voi antaa alennusta ;D

Edviina

Paljon puhutaan myös siitä, että auton hyvityshinta ei ole sama kuin millä auto tulee halliin myyntiin. Onko näin, että jotkut merkit/liikkeet tarjoavat enemmän liikkumavaraa? Aikoinaan kun vaihdettiin rellua volvoon hyvitti liike rellusta 21000 kuitenkin halliin auto tuli 18500 hintalapulla ja meni lopuksi alle sen. Nyt kun vaihdettiin volvo skodaan niin liike pyyti hallissa autosta 3000 enemmän kuin mitä siitä hyvittivät.

Quality

LainaaAikoinaan kun vaihdettiin rellua volvoon hyvitti liike rellusta 21000 kuitenkin halliin auto tuli 18500 hintalapulla ja meni lopuksi alle sen.

Oliko Volvo uusi? Saiko siitä vielä lisäksi alennuksen vai oliko uuden alennus sisällytetty vaihdokin hyvityshintaan?

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

JoJio

Auto kuumetta ois itelläkin, mutta taitaa olla ton vecculin hyvitys sitä hintaluokkaa, et ajettava hautaan asti se  ;) Tosin saishan siitä hintajoupilla jotakin, mutta siellä maksaa sen 2000e ylimäärästä autosta kun autosta...

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 19.08.10 - klo:23:07
Tosin saishan siitä hintajoupilla jotakin, mutta siellä maksaa sen 2000e ylimäärästä autosta kun autosta...

Niin todellakin, autosta kuin autosta, sattumoisin seurasin yhen n. 50 te:n auton kulkua yksityisen myynnistä joupin listoille, en kyllä paljoa valehtele jos sanon että siinä jo lisättiin ensimmäiseen numeroon yksi ykkönen lisää ..... :o

skula

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 19.08.10 - klo:22:15
Kyllä osa liikkeistä edelleenkin tarjoaa autoja pidempään koeajoon. Minulle oikein tyrkytettiin ilman kysymistä kahdesta eri paikasta autoa pidempään yön yli koeajoon. Joten kyllä se jossain vielä siis onnistuu.

Juu, kyllä mullekin tyrkytettiin, Skodaa, Fordia, Tojotaa, Mazdaa ja Subarua.. Mutta mitä minä niillä?

Flat

LainaaJuu, kyllä mullekin tyrkytettiin, Skodaa, Fordia, Tojotaa, Mazdaa ja Subarua.. Mutta mitä minä niillä?

mitäs ei sitten saannut kotiin ?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy