Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

makkis

Minustakin nuo Markun autovaihtelut on todella mukavaa seurattavaa, oma massini ei moista sallisi mutta yhtään se ei ole minulta pois jos Markulla (tai kenellä tahansa muulla) sen sallii. Itseasiassa minusta on upeaa, että Markunkin kautta suomeen on saatu muutamia upeita ajopelejä.

Se, mikä on kiva homma, on se pointti että Markku on kirjoituksissaan kansan mies. Avoin ja rehellinen. Kerrotaan niin alaspäin päivitykset kun siirtymät kalliiseen premiumiin. Silti, minusta Markun autonvaihtouran kokokohta siltä ajalta kun itse olen sitä saanut lukea, ehdoton huippu oli tuo Nissan Mikra kausi jonkin vaihdon yhteydessä. Voi helevetti että mielessäni repesin että aikuinen mies ajaa Tuusulantietä duuniin jollain helevetin Mikralla!!!! Tuohon ei ehkä oma egoni taipuisi vaan kulkisin taksilla. Tämä vaan kuvastaa, kuinka tavan kaduntallaaja Markkukin on.

No, tuo ei ollut autonvaihtopohdiskelua.

tapanixxx

Minun mielestäni paras hintaluokka ostaa auto on 20-35 ke.

Tämän ylitse kun mennään, niin alkaa olemaan enemmän näitä markkinointiosaston keksimiä lisäjuttuja, mitkä ei välttämättä tuo niin paljon lisämukavuutta kuin hintalappu antaisi osoittaa. Ja kalliimpi auto ei todellakaan tarkoita sitä että olisi laadukkaampi kestomielessä. Sisustan materiaalit ovat parempia, mutta tekniikka yhtä heikkoa kuin halvemmissa.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.10.13 - klo:19:58
Jep, tuo ajoittainen down greidaus on hienoa. Siihen ei läheskään kaikki keskustelijat pystyisi, kun Suomessa autoilun on koettu olevan jonkinlainen "urapolku", josta ei hevin tulla alaspäin.

Tämä pitää paikkansa. Vaikka en itsekään harrasta mitään preemiumautoilua, kun nykyinenkin maksoi alle 50tâ,¬ varusteineen, on alaspäin vaikea tulla. Nykyisen auton kohdalla yritin tsempata itseäni downgreidaukseen, mutta kun oli asettanut tiettyjä vaatimuksia, joista yksi on neliveto, on niistä yllättävän vaikea mennä alaspäin. Toiseen suuntaan taas rajoittaa raha tai oikeastaan se, että en halua tämän enempää tuhlata autoiluun.

Seuraavan auton kohdalla voisi taas henkisesti valmistautua pykälää edullisempaan kiesiin...

tapanixxx

Nelivetoja saa kyllä 25-35 te hintaluokkaan monelta eri valmistajalta.

MMV

YKSI vaatimuksista neliveto...

tapanixxx

No mitä ovat muut vaatimukset. Veikkaan että nuokin saa edullisemmassa hintaluokassa...

Quality

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 06.10.13 - klo:20:16

Tämän ylitse kun mennään, niin alkaa olemaan enemmän näitä markkinointiosaston keksimiä lisäjuttuja, mitkä ei välttämättä tuo niin paljon lisämukavuutta kuin hintalappu antaisi osoittaa. Ja kalliimpi auto ei todellakaan tarkoita sitä että olisi laadukkaampi kestomielessä. Sisustan materiaalit ovat parempia, mutta tekniikka yhtä heikkoa kuin halvemmissa.

Kun alkoi käydä selväksi, että cittari on omiin tarpeisiin sopivin vaihtoehto, vertailin parhaita vaihtoehtoja hinnaltaan, suorituskyvyltään, varusteiltaan ja muilta ominaisuuksiltaan. Vertailussa olivat mukana Audi Q5, BMW X3, MB GLK ja Volvo XC60. Siinä kävi niinkuin kävi, ja kalliiksi tuli. Kysytte tietysti, miksen ottanut Daciaa, KIAa tai CR-V:tä. Ne eivät olleet listallani, sillä selvä.

Toki on aika vaikea objektiivisesti arvioida, missä määrin nykyinen auto tarjoaa vastinetta rahoille. Mutta se vastaa paremmin käytön haasteisiin kuin normikulkineet, se riittää minulle. Eikä vaihtoarvokaan näytä romahtaneen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Kiitokset, makkis, osuvasta luonnehdinnasta. Tuo Micra vm 1993 oli tosiaan muutaman kuukauden työajokkini. Vuonna 1993 se sai Vuoden Auto -tittelin ensimmäisenä japanilaisena autona Euroopassa. Ja tuo omani oli vielä isolla koneella, eli 1.3, kun alkuun sitä ei tarjottu litraisella.

Perinne jatkuu perheessämme, kun pojallani on "GTR-Migreeni 1.0 Avec", joka just selätti katsastusmiehen 6-0- Hän osti sen 200 eurolla ja hitsasi pohjan kuntoon. Nyt se on oivallinen käyttöauto. Hieno metallisininen mattamustalla konepellillä.

Urlaub

^ Tuo 90-luvun mummo ankka -migreeni onkin kelpo peli ja laadukas kuin aito Datsuni. Sitä seurannut sämpylämalli oli jo Nissan-Renault -allianssin tuotoksi ja kutakuinkin läpipaska autoksi. Aivan kuten viimeiseksi jäänyt Primerakin. Niissä yhdityi ranskalaisten ja japsien huonoimmat puolet.

Markku J

Ã,,itini edellinen auto, ennen Poloa, oli hänelle ostamani Micra, muistaakseni vm 2002 1.4 GX ja jokin spesiaalipaketti, jossa oli manuaali-ilmastointi ja aluvanteet. Viimeisiä "Vuoden Auto" -Microja. Hieno auto aikanaan, ja vaihdettin 8 -vuotiaana Poloon jotain 40 tkm ajettuna. Onneksi ruostesuojautin sen, niin auto oli myydessäkin lähes uuden oloinen.

makkis

Anteeksi off-topic taas mutta piti ihan guuglata millainen mikra oli vuonna 1993. Se oli justiin tuo golfkärryn näköinen mutta hieman pienempi aito Datsun. Aikoinaan, varmaan juurikin tuolloin 93 tietämillä duunikaverini oli työkeikalla paikallisessa datsun -kaupassa. Hänen silloinen, muistaakseni saman sukupolven Vectra, jätti käynnistymättä pihassa ja hän osti vittuuspäissään tuommoisen mikran että pääsi jollain takaisin duunipaikalla. Mikra kun sattui olemaan "hyllyssä".

No, ajeltiin sitten joskus Kalajoelle loman viettoon ja duunikaveri oli perheineen mikralla liikenteessä. Vaimo lähti Iisalmesta ajamaan ja toisin kuin minä, hän ei noudata liikennesääntöjä. Iisalmeen saakka oltiin tultu lain sallimaa maksimia mutta tuosta länteen marssivauhti oli sen 160 km/h keskiarvolla. Jossain välissä ihmettelin kun duunikaveria perheineen ei enää näy peileissä ja sanoin vaimolle että ajeleppas hiljempaa, odotellaan. Mikra, tuo tonninen Chick tai joku Avec, ei vaan sietänyt tuollaista matkavauhtia toitstasataa kilometriä jolkutella  ;D

MMV

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 06.10.13 - klo:20:26
No mitä ovat muut vaatimukset. Veikkaan että nuokin saa edullisemmassa hintaluokassa...

Käytännössä ei mitään sellaista, jota ei varmasti halvemmallakin löytäisi. Autokauppa kun menee enempi tunteella kuin järjellä. Tätä lienee turha kieltää.

Markku J

Autojen kehityksen huomaa hyvin vaikka tätä Micraa tarkastellen. Vuonna 1993 se voitti Vuoden Auto -tittelin ja säilyi tuotannossa kymmenkunta vuotta lähes samanlaisena. Kun ostimme äitini Micran v 2002, se edusti viimeisintä evoluutioversiota, jossa oli tehoa muistakseni 86 hv 1.4 -koneesta ja varusteina hiukan lisää muovihelmoja ja manuaali-ilmastointi.

Tuo alkoi minun silmääni näyttää hiukan "säälittävältä" tuossa 2009-2010 paikkeilla, ja halusin tarjota äidilleni ja isälleni turvallisemman auton. Silloin oli sopivasti uusi Polo voittanut Vuoden Auto -tittelin v 2010. Ja sellainen sitten v 2010 lopulla hankittiin. Se on toki edelleen varsin ajanmukainen auto - ellei olisi tuota ketjukone -draamaa VAG tehnyt.

edit: kerrottakoon vielä, miksi kirjoitan vain äidistäni kuskina. Isäni sai vakavan aivoinfarktin liki 20 vuotta sitten, ja sen jälkeen äitini joutui opettelemaan autolla ajon uudestaan ja ottamaan kuskin roolin. Isä istuu vieressä ja on ihan OK nykyään ikäänsä nähden. Ã,,iti taas on erittäin terävässä kunnossa ja kertoo minulle autonsa hyvistä ja huonoista puolista. DSG:tä hän ylistää, kun alkushokin jälkeen suostui automaattia kokeilemaan.

fourvalve

Markun autonvaihtotahti on niin nopeaa ajoittain ei meinaa perässä pysyä.
Ainut mikä harmittaa jo Markunkin puolesta se ettei kerkiä nauttia upeista autoista, menee vaihtoon liian nopeasti. Tämä 3-sarjan oliko se 335i, todella upea laite ja jos itsellä olisi sellainen en osaisi luopua kovin helposti, paitsi jos on pakottava syy. Hienoa kun joillakin on mahdollisuus kokeilla erillaisia uusia autoja, odotellaan mitä seuraavaksi :)
BMW z4 3.0i roadster

Markku J

Myönnän osan vaihdoistani liian nopeiksi. 335iA Sedan oli sellainen, mutta sen kanssa tuli äkkiseltään vastaan ostaja, joka maksoi siitä lähes saman kuin minä, kun autovero ehti nousta just ostoni jälkeen. Ja halusin taas jotain uutta kokeilla. Toinen vastaava oli X5, jonka ostaja maksoi siitä erittäin käyvän hinnan ollen silti tyytyväinen. Ja sekin minun olisi kannattanut pitää.

Nämä on näitä tarinoita. Joku vihaa, joku ihmettelee ja joku ymmärtää. Väliäkö hällä, kun oman mieleni mukaan teen muilta apua pyytelemättä. Ja verottaja nauttii  ;D.

tapanixxx

Oletteko huomanneet että autojen myynti tänä päivänä on mitä suuremmissa määrin mielikuvien myyntiä.

Bemareita myydään peruskoneilla ja samanlaista suorituskykyä löytyy miltei kaikilta valmistajilta.

Viisitoistavuotta sitten vielä mainostettiin että autossa on x määrä turvatyynyjä. Nykyisin miltei kaikissa autoissa on vähintäänkin riittävä määrä niitä. Ei ole siis mikään myyntiargumentti.

Laatukin on aika lähellä samaa kaikilla. Edullinen auto tosin voi olla myös laadullisesti kestävämpi kuin kallis kun kalliitakaan autoja ei haluta rakentaa liian kestäviksi.

Markku J

Kyllä vaan - mielikuvilla myydään yhä enemmän. Itse huomasin sen just meidän tuoreessa autokaupassa. Avopuoliso selvästi halusi Audin, minä puhuin Volkkarin järkevyyden puolesta. Ja sitten, kun kaupan kohde näytti olevan Audi, tuli vielä esille se, että eihän Audi voi olla muuta kuin quattro. Näin se vaan menee, ainakin meillä. En kyllä voi kaikkea syytä kaataa avopuolisolle, kun saman mainonnan uhri olen itsekin. Ja kokemusperäisestikin sitä mieltä, että Audinkin (kuten muut merkit) pitäisi olla "quattro", jos raha riittää - mutta etu- tai takavedotkin ovat OK.

rob-s

LainaaIsä istuu vieressä ja on ihan OK nykyään ikäänsä nähden. Ã,,iti taas on erittäin terävässä kunnossa ja kertoo minulle autonsa hyvistä ja huonoista puolista.

On hieno asia, että vanhemmasi ovat elossa ja voit "maksaa takaisin" ostamalle esim. autoja heille sillä loppujen lopuksi aika paljon meidän identiteetistä on vanhempien ansiota/syytä.

Oma isäni on myöskin sellainen "ikinuori" mutta äitini poistui ennenaikaisesti jo 12 vuotta sitten.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Joo, näin sen koen. Samaa mieltä rob-s:n kanssa. Iloinen olen, jos voin heitä auttaa, kun aikanaan ovat panoksensa kantaneet meikäläisen eteen.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 06.10.13 - klo:19:52
Minusta on ainakin mukava lueskella juttuja näistä Markun autonvaihtokuvioista. En näe, miten se olisi keltään pois, jos mies haluaa vaihtaa autoja tiheään. Lisäksi kun autot ovat välillä hieman kalliimmasta päästä ja välillä taas ihan tavallisia kansanautoja.
Ehdottoman samaa mieltä. Varsinkin, kun Markku vaikuttaa olevan totaalisen rehellinen foorumin lukijoita kohtaan kertomuksissaan. Pakko myös sanoa, että ilman Markun nettiin laittamia, kattavia kuvagallerioita omistamistaan/hallitsemistaan autoista olisi melkoisen vaikea uskoa kaikkia hänen autopoliittisia käänteitään niiltäkään vuosilta, joina olen tätä tai UVW-foorumia seurannut.

Hatunnostoni siis. Itse en moiseen kykenisi etenkään finanssimielessä.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.10.13 - klo:21:34
Myönnän osan vaihdoistani liian nopeiksi. 335iA Sedan oli sellainen, mutta sen kanssa tuli äkkiseltään vastaan ostaja, joka maksoi siitä lähes saman kuin minä, kun autovero ehti nousta just ostoni jälkeen. Ja halusin taas jotain uutta kokeilla. Toinen vastaava oli X5, jonka ostaja maksoi siitä erittäin käyvän hinnan ollen silti tyytyväinen. Ja sekin minun olisi kannattanut pitää.

Sanoppa Markku miten vertailisit tuota sinun X5:ttä noihin muihin omistamiisi autoihisi? Miten mielestäsi siinä on hyvää ja huonoa verrattuna esimerkiksi noihin edellä mainittuihin sedaneihin tai vaikkapa A7:aan? Olen  pistänyt merkille, että aika usein tuon X5:n mainitset puheissasi ja olen saanut käsityksen, että pidit siitä ilmeisen paljon. Mikä siitä siis teki niin hyvän?

skriko

Ennen niitä omia autoja oli kiva vaihdella kun sai aina enemmän myydessään. Nyt täytyy olla aikamoinen fakiiri joka voittaa autolla kun ajelee sillä vuoden. Erästä uutta Hondaa tuossa tarjotaan yli 30% alennuksella. Jos sellaisn todella haluasi niin ostais. Ei viitsi ottaa takkiin sellaisella autolla jota ei ole pakko saada.
Monellakaan ei tosiaan rahat riitä tuollaiseen autojen tappiolliseen kauppaan kuin Markku J:llä. Palatakseni noihin Nalleihin ja muihin, ehkäpä eivät vaihtele siksi autoja kun eivät ole "autohulluja".
Elämässä pitää tehdä sitä mistä tykkää jos on varaa, eikä koskaan pidä ottaa ongelmaa muiden mielipiteistä. Mitä se kenellekään kuuluu mitä joku tekee, niin kauan kuin ei aiheuta tuskaa toisille. Jos se taas aiheuttaa kateutta että toiset tienaavat kaupoilla ja toiset vaihtelevat niitä silloin kuin tykkäävät se on kadehtijan ongelma.

Skula

Jos haetaan perusautoa jolla liikutaan paikasta A, paikkaan B, niin ehkä. Mutta jos ulkonäölle itse asetetan kriteereitä niin en löydä tällä hetkellä mitään mielenkiintoista VAGia tuon hintaisista uusista autoista, harva käytettykään osuu tuohon, ellei sitten osta reilusti 6-10 vuotiasta autoa.

Tällä hetkellä löytyy pari autoa muista merkeistä jotka tuossa hintaluokassa herättävät kiinnostusta ovat, Kia Optima ja Huyndai i40. Kumpaakaan ei saa nelikkona, harmi, voisin kyllä tyytyä etuvetoonkin, mutta kun vuoden parin päästä alkaa samaan "sitä tiettyä" autoa jo käytettynä tuohon hintaan niin ei taida olla tarvetta.. Itse asiassa jos sittenkään ostan mitään noi järjettömän kallista käyttistä  ::)

Downgreidauksesta, nykyinen tilanne on ihan hyvä, nykyiset käyttikset ovat yhteenlaskettunakin halvemmat kuin yksikään 2000 luvulla ostamani auto (pl nykyiset tietty)  8)

Ja näillä mennään, muutoksiakaan ei ole näkyvissä.. Voortia korjataan vielä ainakin vuosi, ellei kaksi, ja vanhuksella ajetaan niin kauan kuin mahdollista..

Ja kyllä, olen vastuuton ja suorastaan putkaa-linnaa-vankilaa joutaisin saamani, kun ajatan itselleni kalleinta, eli perhettä, näillä vaarallisilla ja nykyajan turvatekniikoiden suhteen ikälopuilla autoilla, ja silti olen ylpeä  ;D Olisin varmasti parempi ihminen, ja etenkin arvostetumpi tämmöisella autoarenalla, jos uudella Oculla painaisin menemään  ;D FYI:not gonna happen lällätilää  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

pokkus:

kyselit minun X5 -fiiliksistä. Sen myynti pois turhan nopeasti oli selkeästi yksi suurimpia virheitäni monien muiden joukossa. Ostin sen vajaan vuoden vanhana, noin 12 tkm mittarissa. Siinä oli kivat varusteet, vaaleat nahat ja panoraamakatto, jotka tekivät siitä tunnelmaltaan hieman ylellisen ja valoisan.

Hyviä puolia:
-erittäin tilava, takapenkille mahtuu ryhdikkäästi 3 aikuista
-iso tavaratila
-kuski istuu mukavasti korkeammalla, autoon / autosta nousu helppoa
-loistava voimalinja, 30d -kone riittää, mutta lisätehokaan ei pahitteeksi olisi
-mukavat moottorin murinat kiihdyttäessä (äijäfiilistä !)
-erittäin valoisa matkustamo panoraamakaton kanssa ja vaalealla verhoilulla
-todella suuntavakaa ja jämäkkä ajaa - menee kuin juna pahassakin talvikelissä
-paha talvikeli nostaa hymyn huulille - tuon ratissa istuu korkealla - kuin kaukana pahasta maailmasta, joka ulkona riehuu
-auto on ajossa kokoistaan ketterämmän tuntuinen, kaupunkiajossakin mukava hyvän näkyvyyden ansiosta
-vakiona oleva audiosetti soi yllättävän hyvin tarjoten kohtuullisen bassotoistonkin (parempi kuin F10:n lisävarusteinen HiFi)
-osittaiset sähkösäädöt penkeissä vakiona

Huonoa:
-kuluttaa dieseliä aika reilusti, minulla meni keskimäärin 9,8 litraa - saman verran kuin A4 2.0 TFSI quattro vei bensaa
-pientä hälyääntä kuului takapenkin selkänoja / suojaverho -mekanismeista montuissa talvikelillä
-vakiopenkkien tarjoama sivuttaistuki on huono, etenkin liukkaan nahkaverhoilun kanssa
-hyvä ajettavuus ja neliveto houkuttelee talvella leikittelemään, eikä painava auto pysähdykään ihan noin vaan

Tuo oli niin vakuuttava auto, että sitä olisi kannattanut pitää kauemmin. Tuolloin vaan iski A7 -kuume päälle, ja se oli taas menoa...

https://picasaweb.google.com/109412611899969100500/BMWX5#

hapelton1

Vaihtoautoissa tämä pätee varsin hyvin, mutta joutuu tyytymään 7-15 vuotta vanhaan autoon. Jos autoon haluaa uuden nelivedon, hyvät varusteet ja oikean moottorin niin hinta on sitten jotain muuta. Perusmerkkeihin näitä ominaisuuksia ei saa edes rahalla.

Sama kääntäen, miksi ostaa perus VAG auto, kun jokin japsi tarjoaa saman (karvalakkimalli etuvedolla) huomattavasti edullisemmin?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.10.13 - klo:22:57
Palatakseni noihin Nalleihin ja muihin, ehkäpä eivät vaihtele siksi autoja kun eivät ole "autohulluja".

Mistäpä me nallejen autotallien kätköjen tapahtumista tiedämme? Varsinkin kun nalleilla taitaa olla useita autotalleja.

Onhan se nyt kohtuullisen pöljää ostaa vaikkapa Ferraria Suomeen, kun samaan rahaan (autoverottomana) saa Espanjasta loma-asunnon ja Ferrarin.  ;D No joo, ehkä tämä köyhäily pätee vähän pienempii posseihin kuin miljardööri Wahlroosiin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 06.10.13 - klo:21:40
Oletteko huomanneet että autojen myynti tänä päivänä on mitä suuremmissa määrin mielikuvien myyntiä.

Juu, ja siihen tehdaiden/maahantuojien/paikkallisliikkeiden markkinointiosastotkin panostaa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

metS80

Mäkin päätin kun ostin 90-luvun alussa pari vuotiaan 65 000 markan Sierran, etten koskaan kalliimpaa autoa tarvii. Kokonaiselämänlaatu ei varmaan olisi ollut yhtään kehnompi, jos olis tuossa päätöksessä pysyny.
No ehkä jo nykyään kuitenkin olisi vaara joskus seistä nykytekniikan autoilla tienposkessa sateessa...

Mut mullekin autoilu on yks nautintomuoto ja innostun, jostakin vaihtelusta todella helposti ja se on onneksi ollut auto. Vaimo on ollu sama kohta 30 vuotta.

Mut nyt kun olen seurannut poikieni ensimmäisiä autoja hintaluokasssa max 10 te (siis käytettyjä) niin on kyl itseäkin alkanut kiehtoa vanhan, siistin ja halvan auton pito. Ehkä mukana jotakin nuoruuden kaipuuta.
Mutta omiin tarpeisiin ja haluihin sekin olisi 20-35 te välillä varmaankin käytetty. Katsotaan, jos tällä Hopalla pääsis pitkään pitämällä tuohon autoiluluokkaa.... :)
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

Ton-1

Olen samaa mieltä, tosin tällä summalla ostaisin (ja olen ostanutkin) vähän käytetyn pelin sillä ei tuolla oikein kummoista uutta saa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tuRboman

Vielä kun tuohon hintahaarukkaan löytää mieleisen jossa on takuuta jäljellä niin se voipi olla nappiostos.
Itselläkin tämä nykyinen asettui noihin raameihin. Ikää ostaessa hieman vajaat 2v rekisteröinnistä, joten japsina takuuta oli vuosi jäljellä. Hinta asettui hieman yli 30kâ,¬ kun uutena näillä varusteilla (koukku, 2xrenkaat aluilla, vetokoukku) liki 45kâ,¬.
Tosin hintaa tuli mullekkin 35kâ,¬ kun laitatin tummennukset ja webaston kakella. Sain tingittyä uuden tuulilasin kun 80tkm ajettuna siinä oli kulumaa ja yksi isompi kiveniskemä.

Tuollainen pari vuotta vanha em hintahaitarin auto ei pudota hintaa aivan älyttömiä jos sillä 3-4 vuotta ajelee.
"All 4 The Driver"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy