Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Karvis

Tänään kävin katsomassa serkkupojalle vanhaa kuplaa erään perikunnan tallista, pihassa oli myös -05 farkku Astra automaattilaatikolla ja bensakoneella mittarissa 4300km ::) Tuli heti mieleen että siinä olisi Markku J:lle sopuhintainen perheenliikutin, mutta kertoivat jotta on jo myyty.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ram1

Mitä järkee ostaa joku Malibu josta katoo arvo ekan kilsan jälkeen.Parempi ostaa vähän ajettu vaihdokki, josta ajettu mansikat.Ps.Osta Iv Gti Golf multa. :D
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Markku J

Johan oli Karviksella löytö ! Tuollaisia tulee nykyään harvakseltaan vastaan. 8 vuotta ja 4300 km - huh !

ram1

Tuskinpa enää kovin terve moottori, jos ei käytä kahdeksaan vuoteen.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 27.03.13 - klo:21:20

Miten niin, ainakin moottoripyörän kone joka oli seissyt yli 10 vuotta toimii täysin eikä mitään ongelmia.
Se onkin aito japaninrauta ;)
BMW z4 3.0i roadster

Karvis

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 27.03.13 - klo:21:20

Kyllä sillä on ajettu joka vuosi säännöllisesti ja huollettu joka vuosi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.03.13 - klo:17:40
Tänään tsekkasin Peugeotin Partner Tepeen. Se olisi nuorekkaampi, kuin Doblo. Pienempikin toki, mutta aika kivalta vaikutti hintaansa nähden (21500 eur netto 92 hv dieselillä Style -varustein).

Hei, mulla oli koekäytössä jokunen aika sitten Citroenin vastaava, eli Berlingo. Se on kyllä turvaistuin juttujen ja kaupunkiköröttelyn suhteen aika omassa luokassaan. Tilaa on ja mukavat järjestelyt kaikelle mukulan roinalle. Kattoonkin saa kampetta piiloon tarvittaessa. Penkit säätyy hyvin ja taakse mahtuu hienosti. Varmaan ois yhdessä vaiheessa ostettu meille toiseksi autoksi, jos tarjolla ois automaattivaihteisto (joksi BMP:tä en lue). Mun mielestä hyviä käyttöautoja joissa perheen tarpeet huomioitu, jos ei nyt tarkoituksena ole ostaa mitään Gran Touring autoa. Ja kyllä sillä ihan maantielläkin ajaa.
"All 4 The Driver"

skriko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 27.03.13 - klo:21:03
Kummatkin kaupat tein Suomessa. Toisen auton myyntihinta oli alle 5000â,¬ ja toisen myyntihinta noin 20000â,¬.

Samalla siivosin nuo Honda-alueella olevat autonvaihtopohdiskelut tähän ketjuun.

No, nyt ymmärrän. Mutta se on tänä päivänä taitava joka ostaa ilman vaihtoa uuden,ajamattoman ja rekisteröimättömän noin 35 000â,¬ auton ja saa saman myydessään parin vuoden kuluttua.
Mulla tuli edellisellä autolla tappiota 1325â,¬/vuosi ja nykyisellä jos huomenna myis, niin 1000â,¬/vuosi. En kyllä itse osaa ostaa 37 000 autoja (uusia) niin että parin vuoden päästä omat sais.

skriko

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 27.03.13 - klo:12:02
Hieman valjuja kommentteja tuntuu netistä löytyvän CR-Z:sta. Taitais olla Sciroccon jälkeen turhan nuhainen laite ajettavaksi. Onko Skriko Audi TT:ä harkinnut missään välissä?

Liian kallis. Kalliit huollot ja vakuutukset. Eikä varmaan saa ostaa sopivasti mistään.

pantero

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 27.03.13 - klo:18:10
...
CD:tä ei ollut matkassa, joten tuli kokeiltua pelkkää radiopuolta.
...
Minä puhuinkin äänentoistosta. Itsellä on ikivanha Ipod Touch, johon on siirtynyt aikojen kuluessa koko lempimusiikkikirjastoni. Liitin sen kyynärnojan sisällä olevaan USB:iin ja sehän toimi soittimen kanssa oitis. Kappaleetkin näkyvät screenillä ja niitä voi hakea tolla kiertonupilla. 

Radio on toiminut häiriöittä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Tosiaan Karjalan karhumailla ajellessa taisi toiseen suuntaan olla pari kertaa kuuluvuusongelmia joillakin asemilla. Johtuisiko antennista. Katolla oleva hainevä; liekö se navia varten ja radion antenni laminoitu takalasiin? Täytyy kesällä tuota radion kuuluvuutta tutkia tarkemmin.

==========================

Nyt kun ajelee enemmän tällä CX-5:lla, on siirtymässä pikkuhiljaa tuosta ihastumisvaiheesta kiintymisvaiheeseen. Jos ajomelu pysyy aisoissa( ja laskeekin vähän lisää) tulevilla kesärenkailla ja polttonesteenkulutus(nyt alle 6,5) pienenee edelleen nykyvauhtia lähemmäs noita normilukuja, tyytyväisyys nousee edelleenkin.

Olen huomannut tämän harvinaisen viisaaksi yksilöksi. Kun tuo kotimäki on nyt muuttunut täysin jäiseksi(nastat ainoa mahdollisuus päästä ylös!) auto ilmoittaa startin jälkeen: Icy conditions possible! Mistä se sen nyt tietää ?

Lumikeleillä aiemmin se ilmoitti aina vaan tuon standardihuomautuksen, että 'liukasta voi olla'...

bowtie81

Voisin suositella omaa Cruzea jollekin joka hakee alle kahdenkympin autoa joka on taloudellinen ajaa ja omistaa ja mielestäni ihan tyylikäskin. Hintaluokassaan hiljainen ja tehokas. Mulla on valkoinen josta teipattu katto mustaksi ja vähän madallettu ja muutama muu pikku muutos joilla se näyttää mielestäni ihan eri peliltä kuin perus pappamallit. Harmillisesti pitää yrittää se myydä vaikka hankin auton pitääkseni sitä pitkään (mm. ruostesuojasin ennenkuin se luovutettiin) ja olen pitänyt hyvin tietty (ylimääräisiä moottorija vaihteistoöljynvaihtoja, vain käsipesua oikeilla metodeilla jne) eikä siinä tietysti ole lommoja eikä sillä ole muut ajaneet kuin minä. Lisäksi kiva juttu on se, että rahoitus on 0% ilman kuluja ja sitä on about 50% myyntihinnasta jäljellä. Todetaan nyt suoraan täällä, että epävarmuus työrintamalla ja vähentyneet työt syynä miksi haluaisin siirtyä halvempaan autoon.

Quality

Pistä, bowtie81, reilusti vaan myynti-ilmoa oikeaan osastoon (ellet jo ole niin tehnytkin).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

bowtie81

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.03.13 - klo:08:20
Pistä, bowtie81, reilusti vaan myynti-ilmoa oikeaan osastoon (ellet jo ole niin tehnytkin).

juu oli mulla joskus, olisi tarkoitus laittaa uudelleen kunhan otan vähän lisää kuvia. Pahoittelut että vähän väärällä osastolla aloin myymään, mutta kun kerta ehdotellaan vaihtoehtoja niin ajattelin että kävisi tänne.

Quality

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 28.03.13 - klo:08:57
juu oli mulla joskus, olisi tarkoitus laittaa uudelleen kunhan otan vähän lisää kuvia. Pahoittelut että vähän väärällä osastolla aloin myymään, mutta kun kerta ehdotellaan vaihtoehtoja niin ajattelin että kävisi tänne.

Kyllä yksityiselle tuon verran "markkinointia" voi tässäkin ketjussa sallia. Viestini oli tarkoitettu pikemminkin kannustukseksi kuin moitteeksi. Firmat ovat asia erikseen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 27.03.13 - klo:22:40
Hei, mulla oli koekäytössä jokunen aika sitten Citroenin vastaava, eli Berlingo. Se on kyllä turvaistuin juttujen ja kaupunkiköröttelyn suhteen aika omassa luokassaan. Tilaa on ja mukavat järjestelyt kaikelle mukulan roinalle. Kattoonkin saa kampetta piiloon tarvittaessa. Penkit säätyy hyvin ja taakse mahtuu hienosti. Varmaan ois yhdessä vaiheessa ostettu meille toiseksi autoksi, jos tarjolla ois automaattivaihteisto (joksi BMP:tä en lue). Mun mielestä hyviä käyttöautoja joissa perheen tarpeet huomioitu, jos ei nyt tarkoituksena ole ostaa mitään Gran Touring autoa. Ja kyllä sillä ihan maantielläkin ajaa.

Täysin samaa mieltä! Parempaa vehjettä ei perhekäyttöön ole! Osta markku multa alikessu pois,vm 11,takuu 11/13 ajettu 27tkm,webasto kaukolla ym herkkuja!
ID.3 Business
Golf VIII

Markku J

Laita yksityisviestillä lisäinfoa ja hintapyynti. Muutkin halukkaat autoa myymässä olevat, käyttäkää privaviestiä, kun taitaa tämä minun autokaupanteko detaljeineen alkaa jo tympiä palstalaisia.

olympiavolkkari

Ylläpito huomio! Joku on kaapannut Markku J:n tunnukset. Millään muulla ei voi selittää Audeilla ja BMW:lla ajavan henkilön pohdintaa Fiat Doblosta.  ::)

Markku J

Uskomattomalta se varmaan kuulostaa, mutta nyt on syytä ottaa "järki käteen". Meillä pikkupoika jo höpöttää, että iskä ostaa "nop-nop" -auton. Eka hyväksyntäseula on siis läpäisty.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 28.03.13 - klo:10:36
Ylläpito huomio! Joku on kaapannut Markku J:n tunnukset. Millään muulla ei voi selittää Audeilla ja BMW:lla ajavan henkilön pohdintaa Fiat Doblosta.  ::)
Vaikkakin asia (työpaikan menetys) on vakava, niin kaikesta huolimatta tällä lainaamallani postauksella yltää korkealle "päivän paras postaus" -taulukossa :D

Ocu_P

+1

Mitä Markku J:n pohdintoihin sinänsä tulee, suosittelisin kyllä tuossa tilanteessa Ocu II:sta, jos jostain vielä sattuisi uuden 1.2 TSI:n löytämään.

Markku J

Tsekkasin Malibujen tilanteen. Maahan on tulossa yksi vapaa auto, joka on metallimusta mustin nahoin - eli liian musta minulle. Valinta taitaa kallistua ruskeaan beigesisustaiseen Tepee'hen, joita on 2 kpl matkalla Suomeen, ja jokunen halliauto, mutta mieluummin otan "uudemman". Mietin vielä pääsiäisen yli.

VAGien vanha 1.2 TSI epäilyttää teknisesti. Golfissa olisi autolehtien mukaan jo uusi versio, mutta Rapidissa edelleenkin vanha...

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 28.03.13 - klo:10:36
Ja kohta Peeveli vielä päättää pitäytyä edelleen Vollessa  ;D

Mihin tämä maailma on menossa? huh huh
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

JakeS

Eipä tuo Teepeekään hullumman näköinen ole. Suorastaan kaunis verrattuna -99 malliseen Partneriin joka oli ensimmäinen uusi auto jonka hankin. Lisävarusteilla (lasikatto jne) tuosta saisi suorastaan viihtyisän.
Harmi että on tässäkin osoitteessa epävarmuutta tulevaisuuden suhteen, muuten kyllä Markulle alkaisin tarjota Mondeota vaihdossa Audiin (ainakin saisit hienon ohjauksen  ;) ) .
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Quality

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 28.03.13 - klo:15:30
Ja kohta Peeveli vielä päättää pitäytyä edelleen Vollessa  ;D
Mihin tämä maailma on menossa? huh huh

Peevelin mieli muuttuu monta kertaa päivässä, joten en ole enää vaivautunut sitä seurailemaan ::). Ei aavistustakaan, mikä hänelle tällä kertaa on tulossa ja montako tilausta hän on perunut.

Leben und leben lassen.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.03.13 - klo:15:35
Peevelin mieli muuttuu monta kertaa päivässä, joten en ole enää vaivautunut sitä seurailemaan ::). Ei aavistustakaan, mikä hänelle tällä kertaa on tulossa ja montako tilausta hän on perunut.
Mitä mitä? Olenko tippunut jo pois kärryiltä, eikö Auris olekaan enää tulossa?

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.03.13 - klo:15:10
Tsekkasin Malibujen tilanteen. Maahan on tulossa yksi vapaa auto, joka on metallimusta mustin nahoin - eli liian musta minulle.

Okei  :)  Eli varmistui ainakin se, ettei kyseessä olekaan jo maassa olevien yksilöiden ALE-myynti, jos yksi kpl on vasta matkalla Suomeen.  :o  :)

Joku Chevy-diileri ( siis se, jonka mainoksesta tämän kamppiksen sain kaivettua näppikselle asti päänsisäiseltä kovalevyltäni ) taisi kertoa tarjousautojen määräksi kolme kappaletta - missä sitten olivatkaan, en muista vieläkään...  ???
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Markku J

Vosiko olla niin, että nuo mainostetut autot ovat Rinta-Joupin omia, eivätkä myyntitilissä olevia maahantuojan autoja, kuten halliautot usein ovat ? Tämän tiedon yhdestä vapaasta, jo matkalla olevasta, kertoi Mäkelän Auto Järvenpäästä. Heillä ei nyt ole Malibua hallissa, ja vain tuon mustan olisivat saaneet järjestelmästä varattua kahden maassa olleen dieselin lisäksi.

Jotenkin on sellainen tuntuma minulla, että Malibun hinta laskee käytettyjen markkinoilla aika nopsaan vielä tuosta 26 tonnistakin. Näyttävä auto kyllä, mutta vanhanaikainen voimalinja.

Uppe

Chevyä ennemmin ottaisin tämän: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/5278393
Haluttavuus vaihdokkina yhtä huono kuin korean jenkissä mutta tyyliä ja ajettavuutta rutkasti enemmän. Ja sitä "luonnetta",sisältäköön se sitten kaikkea maan ja taivaan väliltä ;D

Tuokin yksilö on sen verran aikaa ollut myynnissä että tuskin on apteekin hinta.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 29.03.13 - klo:19:45
Chevyä ennemmin ottaisin tämän: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/5278393

Tuo on kyllä hienon näköinen peli -jopa valkoisena!

Markku J

159 on todella hieno. Yksi harvoista persoonallisen näköisistä autoista. Hintakin on tuossa houkutteleva. Isommat vanteet se vaatisi. Menee vaan yli minun budjetin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy