Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.01.13 - klo:13:38
Totta kai, mutta en mä näe, että se millään tapaa tähän asiaan vaikuttaa. Alennus on kuitenkin sillä tasolla, että asiakas voisi pitää tarjousta aivan normaalina.

No eihän se asiakas pitänyt sitä normaalina. Vai enkö osaa lukea?

Googlaa "vilpillinen mieli" ja mitä siitä sanotaan sopimuksiin liittyen.

Lainaus käyttäjältä: Skula - 29.01.13 - klo:17:30
On tosiaan hinnoitteluvirhe.. Se kävi selväksi..

Sovittiin tänään puhelimitse kaupat ja että huomenna käyn laittamassa nimet paperiin.. Koitin varovasti tinkiä vielä, siinä onnistumatta, jotain tilpehööriä toki....

Antza

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.01.13 - klo:13:38
Me ei tiedetä mitä paperilla luki. Jos siellä luki näin:

320i xDrive Limited Edition  30 630 euroa
Alennus 2980 euroa
Myyntihinta 27 650

niin mä olisin alkanut hankalaksi asiakkaaksi, jos myyjä olisi alkanut nikottelemaan.

Lainaus käyttäjältä: Skula - 28.01.13 - klo:14:52
Autokeskuksen veroton lähtöhinta:  30 630,00
Wetterin veroton lähtöhinta:  33 610,00

Tuon lisäksi autokeskuksen tarjouksessa on varustelistauksessa
"*Limited xDrive edition -2 980,00 â,¬"
Skoda

Ganes

Viimeviikonloppuna aloin emännykselle ehottelemaan, että mitäs jos sinunkin auto vaihettais hieman tuoreempaan. Vaimollani on työmatkaa 20km/suunta joten tärkeämpi värkkihän auto hänelle on kuin minulle,(siis periaatteessa.) No pari päivää nettiselailua ja hinta/varusteluvertailua pikkuautoista ja maanantaina Kia Rion koeajolle. Koeajo oli vaimon ja minunkin mielestä positiivinen yllätys. Auto tuntui vakaalta, hiljaiselta ja muutenkin laadukkaan oloiselta. No ehkä ohjaus tuntui hieman keinotekoiselta. Vanhasta yariksesta(-06 100tkm) saatiin omasta mielestäni yllättävän hyvä vaihtohyvitystarjous verrattuna nettiautohintoihin ja poistuimme liikkeestä hyvillä mielin. No emäntä eilen töistä kotiintullessaan kertoikin käyneensä kaupan vahvistamassa. Meillä ei turhan pitkään tällasia asioita oo ennenkään pähkäilty. Ite oon ihan yhtä hätänen kun kuume iskee. Kun perheemme rahatalous on ainakin tällä hetkellä hyvin hanskassa, niin mikä jottei. Oma egoni ei ainakaan vielä mahtuisi Kia-merkkisen auton omistajaksi, mutta vaimolle auton merkki ei luonnollisestikkaan merkitse yhtään mitään. Auto on omastakin mielestä hyvän näköinen ja onhan tuossa se 7 vuoden takuukin. Kait se ainakin pahimmat mahdolliset viat korvaa. Auton hinnaksi muodostui noin 15000e. Lisävarusteiksi otettiin vain lohkolämmitin+sisähaara, talvirenkaat ja metalliväri, jonka emännys halusi välttämättä itse päättää. Perusvarustelutaso on muuten ihan kattava. Siinä on taas vaimolle autoa moneksi vuodeksi ja toivomuslistalla on enää pelkästään luotettavuutta Kiaan, sillä pärjää jo pitkälle:)

Ranssi

Heräsi tämän kaiken keskustelun keskellä kysymys siitä, että oliko ostaja missään vaiheessa tosissaan edes autoa ostamassa, kun ainoastaan tarjouksen laatimisessa tapahtunut ilmiselvä virhe sai ostajan liikkeelle... Lienee kuitenkin selvää meille jokaiselle, että jos autoon saa yli 7000 euron kilkkeet eli tomaatin ja vetävän etuakselin ilmaiseksi (=499e), ei hinnasta enää alennuksia leivota. Kyseessä on kuitenkin todelliset ostajan markkinat eli varsinainen huippudiili, vaikka ei kauppaan saisi neuvoteltua mukaan edes lumiharjaa.

Markku J

Onhan tuo loistotarjous jos vertaan vaikka omaan F30 -kauppaani, josta olin niin iloinen, kun sain sen vanhalla verolla ja "säästin" 4,5 tonnia. Nyt saisi lähes samalla hinnalla vielä nelivedon samaan kauppaan.

muuli1010

No runsaan 40 kâ,¬ hintainen auto ei nain yleisen mittapuun mukaan ole mitenkaan halpa, vaikkakin tuo automaatti + nelari tarjous onkin ihan edullinen, jos omalle kohdalle olisi sattunut niin olisin kylla miettinyt aionko vaihtaa vai en tosin en olisi kylla sanallakaan maininnut missaan etta epailen myyjan hinnoitteluvirhetta.

Joku 10% menee vallan hyvin myyjan piikkiin eri asia on jos puuttuu nolla ennen desimaalipilkkua tai jotain muuta vastaavaa, mutta aina silloin talloin tulee naita caseja joissa myyja on ollut hieman huolimaton ne pitaa vaan hokata ja kertoa kylmasti etta nain tassa lukee ja kapala on tossa, jos viela on erimielisyyksia niin pari puhelinsoittoa auttaa asiaa eteenpain. Kaupan kaynti on raakaa pelia eika siina kannata tunteilla ja miettia sita miten myyjan kay huono myyja kun saa loparit jokatapauksessa jos ei taman kaupan johdosta niin sitten jonkin muun.
Mikali tassa aletaan kunnolla moralisoimaan niin eiko olisi reilua jos voisi tehda diilin ensin yhteen liikkeeseen ja jos sen jalkeen saa paremman tarjouksen muualta voisi menna liikkeeseen kertomaan etta hinnoittelitte vaarin joten kauppa ei ole sitova  ;D. Myyjan tarjoushan on sitova joten periaate on sama

Skula

Aika upeeta keskustelua herätti saamani tarjous..

En minä voinut 100% varma olla että kyseessä on hinnoitteluvirhe.. Aikaisemmat lausuntoni täällä ovat vain spekulaatiota.. Sillä vain tässä Autokeskuksen hinnastossa ja tarjouksessa näen auton mallinimen vieressä sanat "Limited Edition".. Kaikkien muiden tarjouksissa mainitaan vain BMW 320iA, ja jossain lomassa mainitaan Xdrive kampanja..

Ihan hyvin kyseessä voisi olla jokin "Limited Edition"-versio, jota vain Autokeskus myy..

Olinko ostoaikeissa? Kyllä. Hyvää tarjousta kaipasin vain, ja sellaisen he minulle tarjosivat..

Ja itse tilanteen vilpillisyyteen ja siihen miksi en edes harkinnut asian eteenpäin viemistä.. Edes liikkeen sisällä.. On se että täältä löytyisi joku ystävä joka tuonne soittaisi ja kertoisi että täällä olen kertonut tietäväni hinnoitteluvirheestä, tulkaa katsomaan!! Sillä olisihan se joltain täällä olevalta pois..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Skula - 30.01.13 - klo:14:37
Aika upeeta keskustelua herätti saamani tarjous..

En minä voinut 100% varma olla että kyseessä on hinnoitteluvirhe.. Aikaisemmat lausuntoni täällä ovat vain spekulaatiota.. Sillä vain tässä Autokeskuksen hinnastossa ja tarjouksessa näen auton mallinimen vieressä sanat "Limited Edition".. Kaikkien muiden tarjouksissa mainitaan vain BMW 320iA, ja jossain lomassa mainitaan Xdrive kampanja..

Ihan hyvin kyseessä voisi olla jokin "Limited Edition"-versio, jota vain Autokeskus myy..

Olinko ostoaikeissa? Kyllä. Hyvää tarjousta kaipasin vain, ja sellaisen he minulle tarjosivat..

Ja itse tilanteen vilpillisyyteen ja siihen miksi en edes harkinnut asian eteenpäin viemistä.. Edes liikkeen sisällä.. On se että täältä löytyisi joku ystävä joka tuonne soittaisi ja kertoisi että täällä olen kertonut tietäväni hinnoitteluvirheestä, tulkaa katsomaan!! Sillä olisihan se joltain täällä olevalta pois..

Aina voi leikkiä tietämätöntä ja tyhmää, mikä yleensä toimii tietyissä asioissa paremmin naisten kohdalla, mutta täällä se ei tässä tapauksessa mene läpi kaikkien aikuisten oikeasti tietäessä, ettei näin rajusta kampanjahinnasta eli 7000 euron kaupanpäällisistä jälleenmyyjällä yksinkertaisesta ole mahdollisuutta enempiä alennuksia myönnellä. Ainakin itselläni herää kysymys mikä sitten on hyvä tarjous, jos kampanja ei sitä aivan sellaisenaan ole? Liiketoiminnasta kuitenkin on kyse, joten ei myyjän ehkä ole perusteltua olettaa kenenkään autohankintaa sponssaavan, kun kyseessä oleva ostaja ei uskoakseni ole nimekäs keihäänheittäjä tms.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 30.01.13 - klo:13:44
Googlaa "vilpillinen mieli" ja mitä siitä sanotaan sopimuksiin liittyen.

Liikkeellä ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia vedota bona fideen tai mala fideen tässä tapauksessa, jos Skula olisi malttanut olla sanomatta tätä: "On tosiaan hinnoitteluvirhe.. Se kävi selväksi.." Tuo kommentti nyt tekee tilanteen vähän hankalammaksi.

Ei mikään liike voi olettaa, että asiakkaat ovat selvillä millaisilla alennuksilla mitäkin automalleja yleensä myydään. 10 prossaa on edelleenkin aivan normaali alennus ja sitä ei voi millään muotoa pitää alennuksena, minkä asiakkaan olisi pitänyt tajuta virheelliseksi. Jos alennus olisi ollut 12980 euroa, olisi tilanne ollut jo varsin selkeä ja liike olisi päässyt tarjouksesta suurella todennäkäisyydellä eroon.  Jos alennuksena olisi ollut 29800 euroa, asia olisi ollut täysin selvä. Mutta nyt se oli  2980 euroa.

Olen minäkin näitä virheellisiä tarjouksia "käyttänyt hyväksi". En autokaupoissa, mutta muissa yhteyksissä. Aina siinä on joutunut puhumaan muutamankin esimiehen kanssa, mutta aina on kaupat syntynyt. Asiakastietoihin on luultavasti jäänyt se "asiakas on mul**u" kommentti.

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 30.01.13 - klo:14:50
Aina voi leikkiä tietämätöntä ja tyhmää, mikä yleensä toimii tietyissä asioissa paremmin naisten kohdalla, mutta täällä se ei tässä tapauksessa mene läpi kaikkien aikuisten oikeasti tietäessä, ettei näin rajusta kampanjahinnasta eli 7000 euron kaupanpäällisistä jälleenmyyjällä yksinkertaisesta ole mahdollisuutta enempiä alennuksia myönnellä.

Me saatiin esim. nykyisestä Superbista 10 prossaa alennusta autoverottomasta hinnasta. Jos vaimoni olisi mennyt kysymään Autokeskuksesta tuota tarjousta ja hänelle olisi annettu käteen paperi, missä sanotaan, 320i xDrive Limited edition 30 630 euroa, alennus 2980 euroa, myyntihinta 27 650. Ei hän olisi sitä epäillyt millään muotoa virheelliseksi. Aivan sama alennushan se on mitä me viimeksikin autokaupassa saimme.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.01.13 - klo:14:52
Liikkeellä ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia vedota bona fideen tai mala fideen tässä tapauksessa, jos Skula olisi malttanut olla sanomatta tätä: "On tosiaan hinnoitteluvirhe.. Se kävi selväksi.." Tuo kommentti nyt tekee tilanteen vähän hankalammaksi.

Niin, jos olisi malttanut. Mutta ei malttanut. Oikeasti ei olisi kannattanut huudella ollenkaan asiasta.

Enhän väittänytkään, että liikkeen olisi ollut helppo tuota osoittaa. Mutta eihän se asiaa muuta miksikään, eihän mikään muukaan lain rikkominen muutu lailliseksi sillä, ettei sitä voida näyttää toteen. Tuomiotta toki voi jäädä.

Toisaalta, kuten Skula itsekin toteaa, ei se näytönkään järjestäminen kovin vaikeaa olisi ollut. Jos joku forumin lukija olisi katsonut asiakseen siitä kertoa liikkeelle.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 30.01.13 - klo:15:03
Mutta eihän se asiaa muuta miksikään, eihän mikään muukaan lain rikkominen muutu lailliseksi sillä, ettei sitä voida näyttää toteen. Tuomiotta toki voi jäädä.

Olet oikeassa, että moraalinen puoli tässä asiassa jää jokaisen itsensä punnittavaksi. Itse en olisi kokenut tässä tilanteessa moraalista puolta ongelmaksi, koska tarjouksen teki oman alansa ammattilainen. Kyseinen henkilö tekee samanlaisia tarjouksia leipätyökseen, joten on hänen oma (ja työnantajan) ongelmansa, jos ammattitaito ei työhön riitä.

Jos taas ostaisin autoa vaikka naapuri vanhalta papalta, joka on menettänyt ajo-oikeutensa ja huomaisin, että kauppahinta on aivan liian alhainen, sanoisin asiasta. Toki tämä on aivan sama tilanne kuin Skulan bemukauppa, mutta minun moraalini vain käsittelee näitä tapauksia erilailla.

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 30.01.13 - klo:15:03
Niin, jos olisi malttanut. Mutta ei malttanut. Oikeasti ei olisi kannattanut huudella ollenkaan asiasta.

Enhän väittänytkään, että liikkeen olisi ollut helppo tuota osoittaa. Mutta eihän se asiaa muuta miksikään, eihän mikään muukaan lain rikkominen muutu lailliseksi sillä, ettei sitä voida näyttää toteen. Tuomiotta toki voi jäädä.

Toisaalta, kuten Skula itsekin toteaa, ei se näytönkään järjestäminen kovin vaikeaa olisi ollut. Jos joku forumin lukija olisi katsonut asiakseen siitä kertoa liikkeelle.

Niin paitsi etta lain kannalta muuttuu koska silloinhan lakia ei ole rikottu ja jos lakia ei rikota et voi saada rangaistustakaan... Moraalinen case on ihan toinen.
Tapauksia joihin oma moraalikasitys ei taivu on pilvin pimein ja voit ihan vapaasti kokeillaa syyttaa jotain henkiloa tapauksesta josta on olemassa vapauttava lainvoimainen paatos, niin huomaat olevasi pian itse syytettyjen penkilla.

"Papan" autoa en ilkeisi puoli ilman ottaa ellei tuota vakisin tuputeta, mutta liiketta on turha saalia ei se liike saali sinunkaan rahojasi.

pokkus

Itse mietin ihan samaa, että mitähän jos hinnoitteluvirhe olisikin tapahtunut toistepäin eli liike olisi vahingossa laittanut pari tonnia liikaa hintaa ja nimet olisi jo paperissa? Voisiko tuossa ostaja peruuttaa oston virhehinnoitteluun perustuen? Itse vähän epäilen, että ei onnistuisi. Miksi siis virhehinnoittelu voi vaan tapahtua yhteen suuntaan eli liikkeen eduksi? Itse olisin kyllä Skulan tapauksessa pitänyt tarjouksesta tiukasti kiinni, jos auto oli oikeasti mieluinen. Eihän tuossa nyt mitään "väärää" ole tehty missään vaiheessa. Se on liikkeen oma moka, jos eivät osaa hinnoitella tuotteitaan oikein. Sama hommahan se on toistepäin eli on ostajan vika, jos maksaa autostaan liikaa.

Urlaub

Taitaa olla linjoilla useampiakin automyyjiä, kun niin kovasti puolustelevat autoliikettä.

Sopimusoikeudelliselta kannalta asiassa ei pitäisi olla epäselvyyttä. Tarjous sitoo antajaansa ja kun se ei ole selvästi virheellinen, niin turhanpäiväiseltä kuulostavat puheet sen pätemättömyydestä. Jos desimaalipilkku olisi ollut väärässä kohtaa, niin silloin virhe olisi niin suuri, ettei tarjouksen saaja voisi siihen vedota eli 50.000 euroa autoa tarjottaisiin 5.000 eurolla.

Sekään ei ole mikään syy jättää tarjousta täyttämättä, ettei "järjestelmä hyväksy" sellaista kauppaa. Se on puhtaasti myyjän ongelma ja kauppakirjan voi tehdä vaikka ruutupaperille.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 30.01.13 - klo:15:46
Sekään ei ole mikään syy jättää tarjousta täyttämättä, ettei "järjestelmä hyväksy" sellaista kauppaa.

Mutta normipulliainen sanoo siinä kohdalla, että aijaa? No, ei voi sitten mitään. Ja häipyy paikalta samalla kun myyjä huokaisee helpotuksesta.

Toki myyjät tietävät, että yhdeksän kertaa kymmenestä oman virheen pystyy paikkaamaan helpolla, kun asiakas nielee meriselityksen mukisematta, mutta joskus osuu kohdalle se asiakas, joka ei poistu paikalta niin helpolla ;)

Skula

Moraalisaarnaajia tosiaan tuntuu linjoilla olevan, automyyjien lisäksi. Mutta ei anneta niiden haitata meidän fiksujen juttuja  :o

Hetken tuossa mietin, josko ihan piruuttaan laitan meiliä päällikön suuntaan ja kyselen hänen mielipidettä asiasta..

Tarkoitus ei ole laittaa kovaa kovaa vastaan, vaan tiedustella mahdollisesti jokin kompromissi tai jotain.. Jos se olisi mahdollista.. Auto on kovin mieluinen, mutta en halua ostaa autoa tappelemalla... En ole sen luokan "tyyppi"..

Tuomari

Jos tuollaisen tarjouksen olisin saanut, niin en olisi poistunut kaupasta ilman kauppakirjoja.
10% on ihan normaali alennus ja on myyjän oma vika, jos katteet menee omalla hölmöilyllä.

Rinkulakeula

Itse teen tuon kokoisia tarjouksia useita päivittäin ja jos minulle sattuu tuon koko luokan virhe ja asiakas tarjoukseni hyväksyy, niin omissa (firman) nahoissa se on kärsittävä. Ei kertakaikkiaan pokka antaisi myöten mennä asiakkaalle myöntämään, että tulipa tehtyä virhe ja tarjous ei päde. Silloin vaan purraan hammasta, laitetaan uutta matoa koukkuun sekä yritetään ottaa tappio seuraavissa kaupoissa takaisin. 
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

PTG

Lainaus käyttäjältä: Skula - 30.01.13 - klo:16:18
Moraalisaarnaajia tosiaan tuntuu linjoilla olevan, automyyjien lisäksi. Mutta ei anneta niiden haitata meidän fiksujen juttuja  :o

Hetken tuossa mietin, josko ihan piruuttaan laitan meiliä päällikön suuntaan ja kyselen hänen mielipidettä asiasta..

Tarkoitus ei ole laittaa kovaa kovaa vastaan, vaan tiedustella mahdollisesti jokin kompromissi tai jotain.. Jos se olisi mahdollista.. Auto on kovin mieluinen, mutta en halua ostaa autoa tappelemalla... En ole sen luokan "tyyppi"..

Niin tokkopa firma kaatuisi, vaikka kerran vuodessa tekisi sellaisetkin kaupat, joissa asiakasta ei ryöstetä ::)

Mitäs muuten pitäisi olla mieltä sen myyjän moraalista, joka ekaksi väänsi tarjousta ilman kamppista, vaikka tiesi (tai ainakin olisi pitänyt tietää), että sellainen on olemassa ja että asiakas varmaankin mieluummin ostaisi auton kamppiksella kuin ilman :-X

Normaalia kaupantekoa ja asiakkaan oma moka, jos ja kun ei ole autojen hinnoista paremmin perillä vai jotain muuta :o

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Skula - 30.01.13 - klo:16:18

No eihän se ota, jossei annakaan. Kyllä minä ainakin kokeilisin.

Mutta liekö parempi sen sijaan vain vatvoa täällä sitäkin asiaa vuorokausi, notta laittaisiko vai ei, niin riittää juttua ;D ;D ;D ;D ;D

Disclaimer: kuume, influenssa ja keuhkokuume voivat heikentää juttujeni tasoa jopa normaalista

Skula

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 30.01.13 - klo:16:56
No eihän se ota, jossei annakaan. Kyllä minä ainakin kokeilisin.

Mutta liekö parempi sen sijaan vain vatvoa täällä sitäkin asiaa vuorokausi, notta laittaisiko vai ei, niin riittää juttua ;D ;D ;D ;D ;D

Laitoin jo.. Mutta vatvotaan silti.. On se niin kivaa..

Suurin virheeni lienee koko asiasta avautuminen täällä.. Mutta mistäs sitä tiesi kun aloin toisen tarjouksen jälkeen hintoja ihmettelemään.. En tee samaa virhettä toistamiseen.. Ehkä..  :o ::) :P

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Skula - 30.01.13 - klo:16:59
Suurin virheeni lienee koko asiasta avautuminen täällä.

Täsmälleen. "Kel onni on, se onnen kätkeköön."

Ohikulkija

LainaaSuurin virheeni lienee koko asiasta avautuminen täällä.

Eikä mitään kätkemisiä. Saithan täältä nytkin kannustusta vaatimaan oikeuksiasi

Antero

Lainaus käyttäjältä: Ganes - 30.01.13 - klo:13:53
Viimeviikonloppuna aloin emännykselle ehottelemaan, että mitäs jos sinunkin auto vaihettais hieman tuoreempaan. Vaimollani on työmatkaa 20km/suunta joten tärkeämpi värkkihän auto hänelle on kuin minulle,(siis periaatteessa.) No pari päivää nettiselailua ja hinta/varusteluvertailua pikkuautoista ja maanantaina Kia Rion koeajolle. Koeajo oli vaimon ja minunkin mielestä positiivinen yllätys. Auto tuntui vakaalta, hiljaiselta ja muutenkin laadukkaan oloiselta. No ehkä ohjaus tuntui hieman keinotekoiselta. Vanhasta yariksesta(-06 100tkm) saatiin omasta mielestäni yllättävän hyvä vaihtohyvitystarjous verrattuna nettiautohintoihin ja poistuimme liikkeestä hyvillä mielin. No emäntä eilen töistä kotiintullessaan kertoikin käyneensä kaupan vahvistamassa. Meillä ei turhan pitkään tällasia asioita oo ennenkään pähkäilty. Ite oon ihan yhtä hätänen kun kuume iskee. Kun perheemme rahatalous on ainakin tällä hetkellä hyvin hanskassa, niin mikä jottei. Oma egoni ei ainakaan vielä mahtuisi Kia-merkkisen auton omistajaksi, mutta vaimolle auton merkki ei luonnollisestikkaan merkitse yhtään mitään. Auto on omastakin mielestä hyvän näköinen ja onhan tuossa se 7 vuoden takuukin. Kait se ainakin pahimmat mahdolliset viat korvaa. Auton hinnaksi muodostui noin 15000e. Lisävarusteiksi otettiin vain lohkolämmitin+sisähaara, talvirenkaat ja metalliväri, jonka emännys halusi välttämättä itse päättää. Perusvarustelutaso on muuten ihan kattava. Siinä on taas vaimolle autoa moneksi vuodeksi ja toivomuslistalla on enää pelkästään luotettavuutta Kiaan, sillä pärjää jo pitkälle:)

Onnea! Varmasti loistava valinta! Kyllä uskoisin, että on huolettomia kilometrejä luvassa. Kyllä naiset on autoasioissakin miehiä fiksumpia kun ego kestää ajella millä merkillä tahansa. ;)

Skula

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 30.01.13 - klo:17:01

Ehkä päivän paras.. Moralisoit, ja kuitenkin itse tekisit samalla tavalla, joskin varmasti vielä agressiivisemmin, mutta kaikessa hiljaisuudessa..  :D :D :D :D

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Skula - 30.01.13 - klo:17:54
Ehkä päivän paras.. Moralisoit, ja kuitenkin itse tekisit samalla tavalla, joskin varmasti vielä agressiivisemmin, mutta kaikessa hiljaisuudessa..  :D :D :D :D

Sitten Skula voisikin kertoa, missä minä olen menettelyäsi moralisoinut? Minähän olen vain ja ainoastaan kommentoinut asiaa juridiselta kannalta. Eli sitä, olisiko ostaja eli sinä toiminut sopimusoikeuden kannalta vilpillisin mielin.

Vai?

Ei sotketa lakia ja moraalia keskenään...

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: Skula - 30.01.13 - klo:16:59
Laitoin jo.. Mutta vatvotaan silti.. On se niin kivaa..

Suurin virheeni lienee koko asiasta avautuminen täällä.. Mutta mistäs sitä tiesi kun aloin toisen tarjouksen jälkeen hintoja ihmettelemään.. En tee samaa virhettä toistamiseen.. Ehkä..  :o ::) :P

Asiasta keskustelussa ei sinallaan ole mitaan vaaraa, mutta pitaa olla tarkkana siina miten asian esittaa jos kertoo saaneensa kilpailukykyisen tarjouksen niin siita on vastapuolen turha vaittaa vastaan mutta jos kerrot suoraan etta oma mielipiteesi on etta tuote on hinnoiteltu vaarin niin tilanne voikin olla jo toinen. Tosin maallikkona et voi tietaa miten tuote pitaa hinnoitella joten tuollainenkin lausunto voidaan pistaa lahinna "mitaan tietamattoman harrastelijan piikkiin"  ;D ;D ;D ellei vastapuoli sitten voi vaittaa etta olet asiantuntija siina missa myyjakin, mutta uskoisin etta myyjalla "pitaisi" oleman hinnastosta parempi tietamys kuin ostajalla.

Tallakin palstalla on keskusteltu paljonkin siita miten liike a on antanut paremman tarjouksen kuin b joten luulisi noissakin tapauksissa sitten tapahtuneen hinnoittelu virheita ? Vai onko se vaan kilpailua jota sitten taas BMW kauppiailla ei ole ??? No sellaista menettelya kutsutaan kartelliksi eika sekaan taida olla laillista.

Epaselvissa tapauksissahan sopimusta tulkitaan sen puolen eduksi joka ei ole laatinut sopimusta joten jos myyja laati tarjouksen niin myyjan piikkiin nama epaselvyydet menee... Enka tieda casea jossa ostaja olisi laatinut autoliikkeen puolesta tarjouksen ? Ostaja on toki voinut tarjota jotain mutta myyja ne paperit kirjoittaa.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 30.01.13 - klo:16:39
Itse teen tuon kokoisia tarjouksia useita päivittäin ja jos minulle sattuu tuon koko luokan virhe ja asiakas tarjoukseni hyväksyy, niin omissa (firman) nahoissa se on kärsittävä. Ei kertakaikkiaan pokka antaisi myöten mennä asiakkaalle myöntämään, että tulipa tehtyä virhe ja tarjous ei päde. Silloin vaan purraan hammasta, laitetaan uutta matoa koukkuun sekä yritetään ottaa tappio seuraavissa kaupoissa takaisin.

Näinhän se yritysten välillä menee (oletan, että tarkoitat sitä), mutta kuluttajapuolella tilanne tuntuu olevan se, ettei asiakkuuden hoitamisesta olla samalla tavalla kiinnostuneita.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 30.01.13 - klo:18:09
mutta kuluttajapuolella tilanne tuntuu olevan se, ettei asiakkuuden hoitamisesta olla samalla tavalla kiinnostuneita.

Täysin totta,minulle ei yksikään myyjä ole soittanut vuoden 2005 jälkeen ja kysellyt,että tehtäiskö kauppaa! Toista se oli 90-luvulla,myyjät oli aktiivisia,nämä nykyiset automyyjät,joista suurin osa ex-kännykkämyyjiä eivät juurikaan osaa mitään kaupanteosta!
ID.3 Business
Golf VIII

Antza

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 30.01.13 - klo:18:09
Näinhän se yritysten välillä menee (oletan, että tarkoitat sitä), mutta kuluttajapuolella tilanne tuntuu olevan se, ettei asiakkuuden hoitamisesta olla samalla tavalla kiinnostuneita.
B2B -kaupassa on helpompi kompensoida mahdolliset virheet, kun kaupanteko on muutakin kuin yksittäisten tarjousten perässä juoksemista. Parhaimmillaan jopa kumppanuutta jossa toimittajalle jää kymmenien prosenttien katteet mutta asiakas hyötyy yhteistyöstä silti eniten.

Mutta varmasti olisi kuluttajapuolella tästä paljon opittavaa - niin myyjille kuin asiakkaille..
Skoda

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy